Puskurissa roikkumisesta onnettomuus (Oli: Ei hyvää päivää!)

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 14.9.2009 18:15

Ei, varsinkaan kun kiinni jäädessä toi menee luultavasti törkeänä pahoinpitelynä käräjille :)
Vahinko on vahinko, eli suihkauttaessa menee auton yli, mutta kun kaivat sen suihkepullon taskusta ja suihkautat sillä silmille tarkoituksella = törkeä pahoinpitely, koska toi rinnastetaan aseeseen.

Vielä kun se kuski paniikissa painaakin kaasua ja kelaa suojatiellä jonku lapsen yli tappaen sen, saa vielä kaupanpäälle syytteen kuolemantuottamuksestakin.

Voi olla kiva muistella niitä ajohetkiä, kun istut sitä parivuotista kakkua kakolassa tai sörkässä :)

Otetaan vaan isiisti tuolla liikenteessä ja jos liikaa rupee lämpenee, lähimmästä Valion kioskista saa hyvää jäätelöä millä niitä hermoja viilentää. Eiks jeh.

Hannu^
-

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 14.9.2009 20:35

No johan huomaa ettei ilmeisemminkään moni ole muuta kuin autossaan istunut tällaisissa tapauksissa... Kyllä siinä autoilijan tulee olla tietoinen toimistaan oli ne sitten mitä tahansa! Ja tuo mitä aikaisemmin mainitsin on siis kohdistettu niihin jotka ovat TAHALLAAN JA TOISTUVASTI roiskineet nesteitä silmille, kun ovat TAHALLAAN sitä halunneet tehdä. Se että vahingossa suihkaisee pikkaisen on asia erikseen. Nyt näkee mitä idiootteja muutamat täälläkin on tällaisissa asioissa, kun eivät edes lukemaansa ymmärrä niin miten sitten ne teot tuolla liikenteessä! Kuten aikaisemmmin jo sanoin niin minulla ei ole mitään normi pesua vastaan, mutta se TAHALLINEN silmille sumuttaminen on PERSEESTÄ ja niitä on muutamat saattanut tulla annettua takaisin.

Se että on pokkaa olla paskamainen liikenteessä muille voi toisinaan aiheuttaa sen, että piruilusi kohteeksi joutunut kypsyy ja antaa takaisin.

Noista kärjistetyistä kaasua painamisista yms. niin aika hurjia mielikuvituksia löytyy ja ottaen huomioon, että tällaisissa tilanteissa otan myös jalankulkijat huomioon eli en mene meuhkaamaan tms. jos on lapsia tai ketään edessä/vaarassa, jotka voisivat tekojeni seurauksena joutua uhreiksi.

Nyt kun näitä villejä tarinoita alettiin laukoa niin miltäs se kuulostaisi, että joskus joku juntti jostain maatilaltaan on tullut vittuilemaan kaupunkilaisille avolavallaan ja päättänyt ottaa kaverin räiskimään paint-ball kamoilla takanatulevien tuulilaseja. Ei varmaan autoilijanakaan naurata, kun menee näkyväisyys heikolle? Tämä siis ihan tarkoituksella eikä VAHINGOSSA!

Kiitos ja näkemin ja tosiaan suosittelen ajattelemaan miten siellä liikenteessä käyttäydytään itse kukin, koska normaalisti en ole ilkeä ihminen, mutta jos oikeasti jonkun on pakko tehdä kiusaa ja vaaraa aiheuttaa niin saatan silloin antaa palautetta muodossa tai toisessa. Joten huomioidaan toisiamme eikä aiheuteta TAHALLAAN mielipahaa.

topgun
-

ViestiKirjoittaja topgun » 14.9.2009 22:03

Enpä ole kyllä tässä viimeisen 10 vuoden aikana saanut kertaakaan moottoripyörällä ajaessani lasinpesunesteitä naamalleni, enkä kyllä ole kuullut että kukaan motoristitoverikaan olisi saanut. Ehkä minulla ja kavereilla on ollut hyvä tuuri tai sitten se johtuu pitämästäni turvavälistä edellä menevään autoon.

Hannu^
-

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 14.9.2009 23:24

No siis juurikin tuo, että suuttimet ovat oikein suunnattuna niin ei siitä silloin turvavälin kanssa tule haittaa, mutta itse olen juurikin painottanut tätä moittimistani näitä kohtaan joilla suuttimet ruikkivat nesteet sinne 10cm tuulilasin yläreunasta tai jopa kokonaan tuulilasin yli ja tuommoisissa tapauksissa ne nesteet tulevat varmasti motoristin kasvoille ellei turvavälisi ole sitten vähintään 100m ja voin sanoa 100% varmuudella etten ole ainoa tällaista kokenut.

PS: niille jotka ottivat tuon tekstini tuosta suihkepullosta tosissaan niin se oli tarkoitettu juurikin esimerkiksi mitä voi tapahtua ja siksi kirjoitin sen SAATTANUT tapahtua muodossa... eli hoh hoijaa taas näitä vauhkoajia. Eteenkin kun aikaisemmassa tekstissä joku mainitsi aikomuksistaan kääntää takapesurin siten, että sillä voisi "sokaista" takaa tulevan, mutta ei kukaan tuota sitten vakavana ilmeisesti pitänyt?

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2009 8:39

Auton lasin pesu pesu onnistuu paremmin pienemmissä (kaupunki)nopeuksissa, kun ajoviima ei vie nestettä mennessään. Joskus se lasi on vain pakko pestä.
Jos siellä on joku niin lähellä takana kärkkymässä, että saa siitä hienojakoisesta sumusta silmilleen ja saattaa ottaa nokkiinsa, se on valitettavaa.

Kumma juttu: vaikka olen itse ajanut yli puoli miljoonaa kilometriä, en muista, että edellä menevästä, lasejaan pesevästä autosta olisi koskaan ulottunut pesusumua omaan autooni saakka.

Tuolla lisää hengen jättiläisten kommentteja samasta asiasta.

Aku_81
-

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 15.9.2009 9:52

Jos siellä on joku niin lähellä takana kärkkymässä, että saa siitä hienojakoisesta sumusta silmilleen ja saattaa ottaa nokkiinsa, se on valitettavaa.

Turhan moni motoristi ajaa liian lähellä joten ei ihme jos sitä lasinpesunestettä saadaan kypärälle/naamalle. Turvaväli olis oikeasti poikaa, jos jotain romua/kuoppa tiessä niin sitä ei kerkee nähdä ja sit turvalleen ja kenen vika? Autoilijan!

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 15.9.2009 9:52

Minä olen joskus saanut tuulilasiin hienohkoa sumua edellä menevän auton lasinpesusta, mutta nuo on tainnu tapahtua kovemmissa nopeuksissa ja turvaväli on ollu varmaanki riittämätön. Luulis kyllä, että maantienopeuksissa ajettais moottoripyörällä visiiri kiinni, ellei sitten alla oo joku harrikka ja kypärän malli sen mukaan...

Eikös tuo lasinpesureiden suuntaus tarkasteta katsastuksessakin? Outoa jos joku niitä säätelis erikseen "vittuiluasentoon".

En ymmärrä miksi tuommosta "saattanut"-paskaa pitää kirjotella. Sittenhän minäkin olen saattanut jonkun suihkepullomotoristin nähdessäni kiilata sen metsään, saattanut nakata peräkonttiin ja myöhemmin saattanut upottaa sen betonisaappaissa perämereen, tuomatta tällä kuitenkaan tähän keskusteluun mitään lisäarvoa.
Viimeksi muokannut Petri R., 15.9.2009 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Misanthor
-

ViestiKirjoittaja Misanthor » 15.9.2009 9:54

Motoristeillä, tai no ainakin ko. motoristilla näyttäs olevan semmonen jännä aisti. TAHALLISEN ja TAHATTOMAN lasinpesunesteenkäytön erottaminen. Mistähä sieki tiijät, onko se tahatonta, vai tahallista? Jos ne suuttimet on päin v**tuja suunnattu niin eiköhän tuo yleensä ole vaan;

Vahinko, jonka autoilija huomaa tässä vaiheessa ja mikä korjataan seuraavana. Mitä iloa kenellekin on tahallaan väärin suunnatuista suuttimista? Lasinpesunestettä ei tule lasille ja hinkataan niillä kuivilla sulilla sit sitä paskaista lasia? Ohhoi.

Pidä se riittävä turvaväli niin, että ei se papparaisen onnistuneen suuntauksen jälkeen tarvii sitä fairipulloo kaivaa munista.

Niin ja olen ajanut muillakin kun autoilla.

Niin ja eilen bongattua, isompi pyörä persiissä kiinni. Taitaa olla aikalailla tapauskohtaista tosiaankin tää perseily liikenteessä. Samaa kastia mopopoikien kanssa oli tämä ko. herra.

mustonenj
-

ViestiKirjoittaja mustonenj » 15.9.2009 10:08

Kyllä noita motoristejakin riittää jotka persiessä roikkuu, eivät oo ainoastaan mopopoikia.
Itse oon ainakin väläyttänyt joko jarruvaloa tai pakkivaloa, jotta alkaisivat älytä että vähän etäisyyttä, kaikki perkeleet kun eivät vielä tuostakaan älyä niin ihan oma vikansa jos johonkin kiveen / monttuun ajaavat kun eivät näe tarpeeksi ajoissa.

Joo, ja tuli viikonloppuna pistettyä merkille sama asia mistä lukkarikin on maininnut.
Mopopojat ne vaan päristelee ihan tarkoituksella punaisia päin? Ei taida hirveesti järki päätä pakottaa.

Hannu^
-

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 15.9.2009 11:10

Motoristeillä, tai no ainakin ko. motoristilla näyttäs olevan semmonen jännä aisti. TAHALLISEN ja TAHATTOMAN lasinpesunesteenkäytön erottaminen. Mistähä sieki tiijät, onko se tahatonta, vai tahallista? Jos ne suuttimet on päin v**tuja suunnattu niin eiköhän tuo yleensä ole vaan;

No sanotaanko vielä sen verran notta jos näet, että kuski kurkkii taustapeilin kautta sinua ja sen jälkeen alkaa tulla tasolla "tsuuh, tsuuuuh, tsuh, tsuh, tsuuuh, tsuuuuuh" tms. ja kyseinen kaveri vain naureskelee samalla kun katselee taustapeilistään tilanteen jälkeen niin eiköhän kerro jo hieman asian laadusta... Jotenmaalaisjärjellä tuonkin erottaa ja onpahan täällä muutkin kertoneet satujaan, mutta ainoastaan motoristin toimintaan on tartuttu, että kertoo se jotain taas tästä "tasosta" muidenkin kohdalla.

Jätämpä tämän sitten omalta osaltani tähän, kun tuntuu joillakin palavan hihat tällaisista asioista puhuttaessa, mutta sitten kun autoilija on "tylyttänyt" motoristia niin olla porkkana pystyssä hehkuttamassa, kuinka hienoa se oli....

mpo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 21.9.2009 22:17

Quote:
Eli noin parissa viikossa pieneen piiriin ainakin kolme onnettomuutta, luulisi oppivan..
Mutta ei, sama kaistapäinen meno jatkuu illasta toiseen..

Se on taas perjantai.. lisätään tuohon määrään taas yksi.. mopo vs, hiace

Eikä ole edes perjantai..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009092 ... 3_uu.shtml
Poliisin mukaan mopo törmäsi risteyksessä auton vasempaan kylkeen, mikä sai auton ajautumaan ulos tieltä ja törmäämään puuhun.

Nyt sitten sattui jo autossa oleviakin..

tounigee
-

ViestiKirjoittaja tounigee » 22.9.2009 20:36

Eilen kun sattu toi niin Olin just tossa hima pihassa kun pamahti ja kohta pörräsikin mediheliä jne..

Oli muuten kevari joka vetäsi kylkeen =

" Karkkila Rajakadun ja Kantolankadun risteys, ma 21.9.2009 kello 16.20
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, vammantuottamus. Karkkilalainen nuorukainen (synt. 92) kuljetti kevytmoottoripyörää Rajakatua pitkin Kantolankadun risteykseen. Risteyksessä moottoripyöräilijä törmäsi päin henkilöauton vasenta kylkeä. Auto oli tullut oikealta. Moottoripyörä oli kaatunut auton viereen. Autoa kuljetti karkkilalainen mies (synt. 55) ja etumatkustajan paikalla istui karkkilalainen poika (synt. 02) istuinkorokkeella. Kaikki kolme osallista loukkaantuivat törmäyksessä ja heidät kuljetettiin sairaankuljetuksen toimesta sairaalaan."

Oon vähän ootellutkin, koska noissa tasa-arvosissa sattuu ku ei meinaan hiljennä yhtään suurin osa noista ohikulkevista mopoilijoista.
Joudunko mä muuttamaan mielipidettäni mopopojista yleensä yritän niitä puolustella, mutta nyt alkaa ymmärrys loppumaan.

ps. eikös tossa hiace hommassa ollut hiacen vika eikä mopon ? näin ainakin kuulin? en tosin tiedä siitä mitään. paitsi hiacen kuskin tiedän.

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 22.9.2009 20:40

"auto oli tullut oikealta" Eikös oikealta tulevaa pidä väistää suomen laissa?
Kyllä mulle jäi kuva että mopopojan vika.

mpo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 22.9.2009 20:42

Kyllä mulle jäi kuva että mopopojan vika.

Toi Hiace juttu oli edellinen case..
Autokuskin tuntien (kuulin kuskista kirjoitukseni jälkeen), voi vikaa tosiaan olla enemmän auton puolella.

Fakta on, että mitään järkeä ajamiseen ei ole näiden onnettomuuksienkaan jälkeen tullut!

Kehno
-

ViestiKirjoittaja Kehno » 22.9.2009 22:39

Mulla oli edellisessä autossa takalasin pesuri käännetty takanaolijaa kohti edellisen omistajan toimesta.
Sen pumppu ei kyllä juuri jaksanut sitä vettä minnee lennättää, eikä kyllä tullu mieleen sitä käyttää muiden "huonompien" kuskien/kävelijöiden jne. kiusaksi. Mistä sitä tietää millanen sekopää siellä takana on? Toinen vetää puuhun, kun säikähtää jotain vesisuihkua ja toinen tulee ja naputtaa mua nokkaan jahka on potkinu auton tuusan paskaksi. Loput pistää poliisit perään tjsp. Joka tapauksessa päivä menee vielä enemmän fiduiksi tuossa touhussa.
Kyllä itse ainakin jonkin verran pyrin kattelemaan, missä pesen laseja, mutta jos siihen joku neropatti heittää kurat ohittaessa, niin pakko ne kai siitä on pestä poies.

Marko.l
-

ViestiKirjoittaja Marko.l » 24.9.2009 11:29

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009092 ... 4_uu.shtml

"Kolmion takaa tullut mopoilija oli kääntymässä Rieskalantieltä Korpilahdentielle eikä ilmeisesti huomannut vasemmalta tulevaa linja-autoa."

Vai tultiinko vaan niin kovaa kun se soliferi kulkee ettei ehditty tekemään mitään?

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.9.2009 12:49

Toisaalta, linja-auto tuli vasemmalta, eli jos tossa ei oo kolmioo ni ei ollu mopon syy tälläkertaa.

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.9.2009 12:49

Kolmion takaa tullut mopoilija :)

Marko.l
-

ViestiKirjoittaja Marko.l » 24.9.2009 13:09

^ Hitto kun mietin, että olisko tuokin pitänyt boldata. Ja kyllähän se ilmeisesti olisi. ;)

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.9.2009 13:44

Ai katos vaan, puusilmäsyys iski :D

Flame
-

ViestiKirjoittaja Flame » 24.9.2009 14:07

Kuopiossa sekä Siilinjärvellä varsin ansiokasta toimintaa joillakin mopokuskeilla ajaa perseessä kiinni.Parasta on kun ei provosoidu ja jurruuttaa ajaa sitä sallittua 50km/h ;)

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”