Mikäli jollakin on tietoa niin:
Joku aika sitte tuli heitettyä 1z:n kylkeen tuolaanen 2.5TDI:n vakio KKK K14 ahdin.
Etkan mukaan sitä on käytetty Audin AEL:ssä (140hv). Mikäköhän on maksimi ahtopaine ko. turbolta että pakopaine ei hajota konetta?
Tällä hetkellä 1z:s on racet kiinni ja savua on riittävästi, joten pitääs ahtoja nostaa.
Autossa on 3" Dp ja 2.5" loppuputki sekä suurempi cooleri.
AEL 2.5TDI:n turbon riittävyys?
Valvoja: ffp jäsenet
Razur: Luin koko ketjun läpi ja sieltä selvisi, että ahdot on nostettu aat:ssä ja ael:ssä maksimissaan noin 1.6bar, mutta pakopaineita ei kukaan ole ACF puolella mittaillu.
Oon mekaanisen bleedauksen tehny ja ahdot piikkaa noin 1.3bar ja asettuu noin 1.1bar. Ahtomodin teko on vähä haasteellisempaa, ku 1z MAP-anturi on ECU:n sisällä.
Phav: ookko mittaillu pakopaineita? MItähän ne mahtaa olla 1.5bar tai 1.7bar ahdoilla?
Oon mekaanisen bleedauksen tehny ja ahdot piikkaa noin 1.3bar ja asettuu noin 1.1bar. Ahtomodin teko on vähä haasteellisempaa, ku 1z MAP-anturi on ECU:n sisällä.
Phav: ookko mittaillu pakopaineita? MItähän ne mahtaa olla 1.5bar tai 1.7bar ahdoilla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa