AEL 2.5TDI:n turbon riittävyys?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

AEL 2.5TDI:n turbon riittävyys?

ViestiKirjoittaja Kuikku » 3.9.2009 17:51

Mikäli jollakin on tietoa niin:

Joku aika sitte tuli heitettyä 1z:n kylkeen tuolaanen 2.5TDI:n vakio KKK K14 ahdin.
Etkan mukaan sitä on käytetty Audin AEL:ssä (140hv). Mikäköhän on maksimi ahtopaine ko. turbolta että pakopaine ei hajota konetta?

Tällä hetkellä 1z:s on racet kiinni ja savua on riittävästi, joten pitääs ahtoja nostaa.

Autossa on 3" Dp ja 2.5" loppuputki sekä suurempi cooleri.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 4.9.2009 11:22

Eikö kellään ole kokemusta 2.5L TDI:n ahtojen bleedamisesta niin, että olis ollu vielä pakopainemittari kiinni?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 4.9.2009 13:42

ACF puolella on melko pitkä ketju aiheesta, kannattaa lukaista läpi. En mene kyllä vannomaan, löytyykö suora vastaus k.o kysymykseen.

Phav
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.7.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Phav » 5.9.2009 14:32

Mulla aat:ssä kiinni k14 mutka ja paineet 1.5bar, hyvin on pelannu. ja ahdot nostettu ahtomodilla, mekaanisesti bleedattuna tuppas ahdot karkailemaan tuonne 1.7bariin

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 6.9.2009 20:33

Razur: Luin koko ketjun läpi ja sieltä selvisi, että ahdot on nostettu aat:ssä ja ael:ssä maksimissaan noin 1.6bar, mutta pakopaineita ei kukaan ole ACF puolella mittaillu.

Oon mekaanisen bleedauksen tehny ja ahdot piikkaa noin 1.3bar ja asettuu noin 1.1bar. Ahtomodin teko on vähä haasteellisempaa, ku 1z MAP-anturi on ECU:n sisällä.

Phav: ookko mittaillu pakopaineita? MItähän ne mahtaa olla 1.5bar tai 1.7bar ahdoilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa