transporter 2.4d aab pumppu vuotaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

transporter 2.4d aab pumppu vuotaa

ViestiKirjoittaja ssateri » 26.8.2009 2:57

Ei lähtenyt auto enää käyntiin pihasta, ja hieman pähkäiltyäni päädyin siihen, että pumppu vuotaa siitä kaasuvivun juuresta melko pahasti. En ainakaan muuta syytä keksinyt siihen, että ei auto startttaa. (Joskus aikanaan katkaisusolenoidi ei saanut virtaa, mutta nyt ei siitä ole kyse)

Onko kenelläkään hajua voiko sitä korjata vai pitääkö koko keksintö vaihtaa? Entäpä hinta???

sami1975
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2008 13:12

ViestiKirjoittaja sami1975 » 26.8.2009 12:12

Hae varaosa holkki ja tiivistesarja vw-huollosta.
noin 2,5h vaihto jos itse tekee. Muista laitta merkintä kaasuvivun akseliin että tulee kasauksessa oikeeseen kohtaan.
niin ja hinta muistaakseni jotain 28€ holkki ja 20€ tiivistesarja

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 26.8.2009 12:43

Myöhäistä ;) otin sen osan jo ulos, enkä tajunnut tietenkään merkitä... noooooooo pitääpäs katsella. Yksi diesel-putiikki muuten tarjosi, että olisi vaihtanut kyseiset osat 200euroa... kuulosti hieman kalliilta kun oli tosiaan jo tämä pumppu kädessä ja pystyi katsomaan mitä siinä pitää vaihtaa. eikun vv-puotiin.

kiitos tiedoista.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 26.8.2009 12:45

Voihan hemmetti sentään... nyt kun tuota hieman tutkiskelin niin en kyllä keksi miten sen vivun saan oikeaan asentoon. Vinkkejä???

sami1975
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2008 13:12

ViestiKirjoittaja sami1975 » 26.8.2009 12:58

sitten sulla on pienoinen ongelma jos et laittanut merkintää vipuun. Voin ottaa kuvan illalla omasta -92 2,4d niin jos siitä olis apua.

sami1975
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2008 13:12

ViestiKirjoittaja sami1975 » 26.8.2009 13:51


sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.8.2009 19:24

Vivun saat oikeaan asentoon jopa kokeilemalla (lukkopihdit kiinni kaasuakseliin).

Se että auto ei lähde käyntiin sen vuodon takia ei ole todennäköistä, jotain muuta vikaa pitää olla lisäksi.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 26.8.2009 19:38

Joo... eiköhän tuo vipu tuosta asetu kokeilemalla. Sain osat vaihdettua ja kunhan pääsen kotiin niin varmaan laittelen kiinni autoon.

En tosiaan muuta vikaa keksinyt kuin tuon pahan vuodon, mutta tässähän sen sitten näkee...

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 27.8.2009 14:30

En nyt kuollaksenikaan muista oliko omassa 2.4D:n pumpussa vastaavia, mutta ainakin 1.6D:n muuten vastaavassa pumpussa oli viiva akselin päässä ja kaasuvivussa jonkinlaista viivaa myös ihan tehtaan jäljiltä, jonka mukaan sai vivun osumaan - jos ei nyt heti kohdalleen, niin ainakin aika lähelle.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 27.8.2009 17:14

on siinä akselin päässä viiva, mutta kaasuvivussa en sellaista nähnyt. mutta uskon sen olevan nyt melko lähellä oikeaa... kunhan nyt vaan jossain vaiheessa ehtii kasata takaisin autoon niin sitten testailemalla haen sen kohdilleen.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 30.8.2009 18:20

Ihan kuin tuo ei nyt kuitenkaan saisi aikaan painetta suuttimille... Kyseinen akselivuodon korjasin, mutta edelleenkään ei käynnisty. Olen mielestäni antanut veivata vähintäänkin tarpeellisen ajan, että se pumppu tulisi täyteen. Solenoidi toimii ainakin kädessä ja testasinpa ilman sitä tappiakin.

Mitäköhän muuta siinä pumpussa voi mennä rikki???

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.8.2009 22:08

Kyllä voi muutakin hajota, täytä pumppu ja suodatin ja höllää suuttimille menevä putki ja pitää tulla reilusti polttoainetta startatessa (kastuu ympäristö jos toimii pumppu). Tankilta tuleva putki voi myös mennä tukkoon, testaa ensin pumpun kunto.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 30.8.2009 22:26

Kaadoin tosiaan jo päivällä pullolla ton pumpun about täyteen, laitoin letkut kiinni ja starttailin sitten raivokkaasti. Otin tuloletkun irti ja kyllä se oli ainakin tullut täyteen, joten oletan, että suodattimelta/tankista polttoainetta tulee.

Otin piruuttain sen solenoidin tämän jälkeen irti ja kyllä siellä pumpussa oli polttoainetta.

Kun suuttimille menevän letkun irroitti niin ei tullut erityisemmin mitään. Kun nyt ei tiedä kuinka paljon sitä pitäisi tulla niin on vähän vaikea sanoa, mutta mielestäni sitä ei tullut tarpeeksi???

Voi olla myöskin, että tuo pumpun ajoitus on pielessä, mutta jotenkin kummastuttaa tuo polttoaineen vähyys siellä suuttimien päässä. Laitoin toki sen vauhtiksen ja pumpun hihnapyörän lovet kohdilleen, mutta sen tarkempaa tarkistusta en ole tehnyt.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.9.2009 20:52

Pistä suodattimelta letkunpätkä kanisteriin suoraan niin varmistat sen polttoaineen tulon, tulee paljon polttoainetta suutinputkista kun ne hölläät, käytettyjä pumppuja saa 100-200€, niin sitten vaikka sellainen tilalle.
Aina kun pumppu pyörii niin polttoaine "lentää" oli ajoitus missä tahansa (pumppu on mekaaninen), ota solenoidin sisäosat pois (kara ja jousi) niin saa varmasti sitä ainetta.
Sitten vasta pumpun vaihtoon kun nuo kokeilet.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 1.9.2009 23:25

Otin tuloletkun irti ja kyllä se oli ainakin tullut täyteen, joten oletan, että suodattimelta/tankista polttoainetta tulee.

Ainetta tulee tankista mutta oletko ilmannut systeemin? Kun pumppu ja putket ovat olleet irti niin ilmaus pitää tehdä irroittamalla putki suuttimen päästä. Muuten jää ilmaa putkistoon eikä suurin avaudu.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 8.9.2009 8:07

No niin... laitanpa huvikseni päivitystä...

kunhan flunssan jälkeen jaksoin taas hieman konepellin alla heilua niin alkoi selvitä. Eli ongelma oli alunperin varmaankin hehkutuksessa, joka ei siis toiminut. Ykköspytyn hehku oli / on jotenkin oikarissa ja poltti samalla omalta johdoltansa kuoren ja sen akun vieressä olevan isomman sulakkeen. Kun piuha kerran oli jo pilalla niin nappasin sen poikki ja sain homman muuten toimimaan.

Pumpusta tuli vaihdettua varmuuden vuoksi tosiaan muitakin tiivisteitä kun kerran oli kädessä. Vaihdoin myös sen kaasuakselin kun sen varsi oli erittäin kulunut. Kun en kerran omista sopivaa mittavälinettä niin säädin ensin merkkien kanssa kohdilleen ja sitten korvakuulolla pyrin samanlaiseen käyntiin kun oli ennenkin. Nyt käy hyvin.

Sitten vielä pitää keksiä mistä pari päivää toimimisen jälkeen alkoi vetää ilmaa polttoaineputkeen. Vaihdoin jo suodattimen kun sen nyt kuitenkin olisin vaihtanut, ja sen muovisen palikan siitä paluuletkusta kun se paikka on tämänkin foorumin mukaan usein syypää. Ei vielä ollut siinä... eli sen osalta homma vielä jatkuu. Ehkäpä joku letku on ottanut hieman itseensä kun niitä on tässä taivuteltu pois tieltä.

Kiitän neuvoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa