transporter 2.4d aab pumppu vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
transporter 2.4d aab pumppu vuotaa
Ei lähtenyt auto enää käyntiin pihasta, ja hieman pähkäiltyäni päädyin siihen, että pumppu vuotaa siitä kaasuvivun juuresta melko pahasti. En ainakaan muuta syytä keksinyt siihen, että ei auto startttaa. (Joskus aikanaan katkaisusolenoidi ei saanut virtaa, mutta nyt ei siitä ole kyse)
Onko kenelläkään hajua voiko sitä korjata vai pitääkö koko keksintö vaihtaa? Entäpä hinta???
Onko kenelläkään hajua voiko sitä korjata vai pitääkö koko keksintö vaihtaa? Entäpä hinta???
Myöhäistä ;) otin sen osan jo ulos, enkä tajunnut tietenkään merkitä... noooooooo pitääpäs katsella. Yksi diesel-putiikki muuten tarjosi, että olisi vaihtanut kyseiset osat 200euroa... kuulosti hieman kalliilta kun oli tosiaan jo tämä pumppu kädessä ja pystyi katsomaan mitä siinä pitää vaihtaa. eikun vv-puotiin.
kiitos tiedoista.
kiitos tiedoista.
Ihan kuin tuo ei nyt kuitenkaan saisi aikaan painetta suuttimille... Kyseinen akselivuodon korjasin, mutta edelleenkään ei käynnisty. Olen mielestäni antanut veivata vähintäänkin tarpeellisen ajan, että se pumppu tulisi täyteen. Solenoidi toimii ainakin kädessä ja testasinpa ilman sitä tappiakin.
Mitäköhän muuta siinä pumpussa voi mennä rikki???
Mitäköhän muuta siinä pumpussa voi mennä rikki???
Kaadoin tosiaan jo päivällä pullolla ton pumpun about täyteen, laitoin letkut kiinni ja starttailin sitten raivokkaasti. Otin tuloletkun irti ja kyllä se oli ainakin tullut täyteen, joten oletan, että suodattimelta/tankista polttoainetta tulee.
Otin piruuttain sen solenoidin tämän jälkeen irti ja kyllä siellä pumpussa oli polttoainetta.
Kun suuttimille menevän letkun irroitti niin ei tullut erityisemmin mitään. Kun nyt ei tiedä kuinka paljon sitä pitäisi tulla niin on vähän vaikea sanoa, mutta mielestäni sitä ei tullut tarpeeksi???
Voi olla myöskin, että tuo pumpun ajoitus on pielessä, mutta jotenkin kummastuttaa tuo polttoaineen vähyys siellä suuttimien päässä. Laitoin toki sen vauhtiksen ja pumpun hihnapyörän lovet kohdilleen, mutta sen tarkempaa tarkistusta en ole tehnyt.
Otin piruuttain sen solenoidin tämän jälkeen irti ja kyllä siellä pumpussa oli polttoainetta.
Kun suuttimille menevän letkun irroitti niin ei tullut erityisemmin mitään. Kun nyt ei tiedä kuinka paljon sitä pitäisi tulla niin on vähän vaikea sanoa, mutta mielestäni sitä ei tullut tarpeeksi???
Voi olla myöskin, että tuo pumpun ajoitus on pielessä, mutta jotenkin kummastuttaa tuo polttoaineen vähyys siellä suuttimien päässä. Laitoin toki sen vauhtiksen ja pumpun hihnapyörän lovet kohdilleen, mutta sen tarkempaa tarkistusta en ole tehnyt.
Pistä suodattimelta letkunpätkä kanisteriin suoraan niin varmistat sen polttoaineen tulon, tulee paljon polttoainetta suutinputkista kun ne hölläät, käytettyjä pumppuja saa 100-200€, niin sitten vaikka sellainen tilalle.
Aina kun pumppu pyörii niin polttoaine "lentää" oli ajoitus missä tahansa (pumppu on mekaaninen), ota solenoidin sisäosat pois (kara ja jousi) niin saa varmasti sitä ainetta.
Sitten vasta pumpun vaihtoon kun nuo kokeilet.
Aina kun pumppu pyörii niin polttoaine "lentää" oli ajoitus missä tahansa (pumppu on mekaaninen), ota solenoidin sisäosat pois (kara ja jousi) niin saa varmasti sitä ainetta.
Sitten vasta pumpun vaihtoon kun nuo kokeilet.
Otin tuloletkun irti ja kyllä se oli ainakin tullut täyteen, joten oletan, että suodattimelta/tankista polttoainetta tulee.
Ainetta tulee tankista mutta oletko ilmannut systeemin? Kun pumppu ja putket ovat olleet irti niin ilmaus pitää tehdä irroittamalla putki suuttimen päästä. Muuten jää ilmaa putkistoon eikä suurin avaudu.
No niin... laitanpa huvikseni päivitystä...
kunhan flunssan jälkeen jaksoin taas hieman konepellin alla heilua niin alkoi selvitä. Eli ongelma oli alunperin varmaankin hehkutuksessa, joka ei siis toiminut. Ykköspytyn hehku oli / on jotenkin oikarissa ja poltti samalla omalta johdoltansa kuoren ja sen akun vieressä olevan isomman sulakkeen. Kun piuha kerran oli jo pilalla niin nappasin sen poikki ja sain homman muuten toimimaan.
Pumpusta tuli vaihdettua varmuuden vuoksi tosiaan muitakin tiivisteitä kun kerran oli kädessä. Vaihdoin myös sen kaasuakselin kun sen varsi oli erittäin kulunut. Kun en kerran omista sopivaa mittavälinettä niin säädin ensin merkkien kanssa kohdilleen ja sitten korvakuulolla pyrin samanlaiseen käyntiin kun oli ennenkin. Nyt käy hyvin.
Sitten vielä pitää keksiä mistä pari päivää toimimisen jälkeen alkoi vetää ilmaa polttoaineputkeen. Vaihdoin jo suodattimen kun sen nyt kuitenkin olisin vaihtanut, ja sen muovisen palikan siitä paluuletkusta kun se paikka on tämänkin foorumin mukaan usein syypää. Ei vielä ollut siinä... eli sen osalta homma vielä jatkuu. Ehkäpä joku letku on ottanut hieman itseensä kun niitä on tässä taivuteltu pois tieltä.
Kiitän neuvoista.
kunhan flunssan jälkeen jaksoin taas hieman konepellin alla heilua niin alkoi selvitä. Eli ongelma oli alunperin varmaankin hehkutuksessa, joka ei siis toiminut. Ykköspytyn hehku oli / on jotenkin oikarissa ja poltti samalla omalta johdoltansa kuoren ja sen akun vieressä olevan isomman sulakkeen. Kun piuha kerran oli jo pilalla niin nappasin sen poikki ja sain homman muuten toimimaan.
Pumpusta tuli vaihdettua varmuuden vuoksi tosiaan muitakin tiivisteitä kun kerran oli kädessä. Vaihdoin myös sen kaasuakselin kun sen varsi oli erittäin kulunut. Kun en kerran omista sopivaa mittavälinettä niin säädin ensin merkkien kanssa kohdilleen ja sitten korvakuulolla pyrin samanlaiseen käyntiin kun oli ennenkin. Nyt käy hyvin.
Sitten vielä pitää keksiä mistä pari päivää toimimisen jälkeen alkoi vetää ilmaa polttoaineputkeen. Vaihdoin jo suodattimen kun sen nyt kuitenkin olisin vaihtanut, ja sen muovisen palikan siitä paluuletkusta kun se paikka on tämänkin foorumin mukaan usein syypää. Ei vielä ollut siinä... eli sen osalta homma vielä jatkuu. Ehkäpä joku letku on ottanut hieman itseensä kun niitä on tässä taivuteltu pois tieltä.
Kiitän neuvoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa