VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
III golfin 16v gti:n laatikko ja 20vt kone???
Joo eli luin vanhoja lehtiä ja ainakin minun päähän jäi et jos meinaa vaihtaa 2,8:in tilalle 1,8T 20V tekniikan niin helpoin vr6:en poissanoston jälkeen ostaa jostain siihen 2,0 16v gti:n laatikko ja siihen kunnon kytkin ja sit se uudempi turbopata kävis suoraan siihen 16v lootaan joka taas istuu suoraan veeran akseleihin ja napoihin, samat kun ovat...?? kuulostaa helpolta... mut kuka osais tai on tehnyt tällaisen tekniikanvaihdon??? Alotin just näillä sivuilla niin ajattelin kysyä...
VR6 Golf vm.92
Te viisaammat antakaas mulle kunnolliset ohjeet, miten suan vaihettua vuosimallin 92 vr6 golfiin etteen ja taakse pyöränlaakerit ja miten tiukkaan ne pittää laittoo sinne ettei mee paskaks.
Tarviis pian ku pitäs suaha golffi liikenteeseen.
Tähän mun autoon pittää vaihtoo kaikki pyöränlaakerit...
Tää on siis saksasta tuotu auto.
Tarviis pian ku pitäs suaha golffi liikenteeseen.
Tähän mun autoon pittää vaihtoo kaikki pyöränlaakerit...
Tää on siis saksasta tuotu auto.
Tuli itsekin ostettua vuoden -92 VR6 golffi.
Selasin nuo aiemmat sivut läpi joten olen pahoillani jos kysyn uudelleen samoja jo käsiteltyjä asioita.
Viat mitä olen huomannut,
* tyhjäkäynti seilaa joskus hieman
* bensapumppu surisee koko ajan ?
* outo sirinä konehuoneesta, loppuu kun painaa kytkintä ?
* kattoluukun nappi rikki
* alustasarja on nähnyt parhaat päivänsä aikapäiviä sitten
Onko PK-seudulla jotain suositeltavaa korjaamoa?
Mitä alustasarjoja voisitte suositella laitettavaksi?
Selasin nuo aiemmat sivut läpi joten olen pahoillani jos kysyn uudelleen samoja jo käsiteltyjä asioita.
Viat mitä olen huomannut,
* tyhjäkäynti seilaa joskus hieman
* bensapumppu surisee koko ajan ?
* outo sirinä konehuoneesta, loppuu kun painaa kytkintä ?
* kattoluukun nappi rikki
* alustasarja on nähnyt parhaat päivänsä aikapäiviä sitten
Onko PK-seudulla jotain suositeltavaa korjaamoa?
Mitä alustasarjoja voisitte suositella laitettavaksi?
Yksi kysymys tässä ennen jakopääremottia.
Kylmänä käynnistäessä kuuluu kohtuullinen "rohaus" , mutta kylmällä koneella vapaalla kaasua tai ajaessa ei mitään sivuääniä. Lyhyen ajon jälkeen (muutama km) hetken samutettuna olleena käynnistys ilman sivuääniä. Lämpimällä koneella erikoisen kovana kuuluu luultavasti jakopäästä ääntä? Äänen lähde epäselvä. Onko kenelläkään muulla kuulunut, ääntä vain lämpimällä koneella? Ja mikäköhän sen tarkemmin aiheuttaa?
Kylmänä käynnistäessä kuuluu kohtuullinen "rohaus" , mutta kylmällä koneella vapaalla kaasua tai ajaessa ei mitään sivuääniä. Lyhyen ajon jälkeen (muutama km) hetken samutettuna olleena käynnistys ilman sivuääniä. Lämpimällä koneella erikoisen kovana kuuluu luultavasti jakopäästä ääntä? Äänen lähde epäselvä. Onko kenelläkään muulla kuulunut, ääntä vain lämpimällä koneella? Ja mikäköhän sen tarkemmin aiheuttaa?
Tässä on ollut jälleen vikaa tyhjäkäynnin kanssa. Muuten pelaa mutta aika-ajoin kun tulee risteykseen ja painaa kytkintä niin auto sammuu. ISV ja kaasuläppäkotelo on puhdistettu ja moottorin lämpötila-anturi vaihdettu sekä virranjakajan kansi tarkistettu. Kulkee kyllä paljon pirteemmin, mutta edelleen joskus alavääntö katoaa ja saattaa sammuilla. TPS:sän kun kytkee pois nousee kierrokset ja jos MAFfin liittimen irroittaa, auto sammuu välittömästi. Kellään olis tiedossa tuon TPS härdellin vastusaluetta ja mistä nastoista se mitataan? Tyhjäkäynti seilaa usein.
E:Tuli tossa ajeltua n.tunnin verran mutta vikaa ei ilmenny... Pitä tarkistaa jos joku liitin on hapettunu tai muuta kosketushäikkää josai.
E2: Bensaletkuvuotaa. Kenties muutkin ongelmat kuin aamuinen käynnistyvyys tästä johtuvia, sillä vuoto ei oo mikään pieni?
E:Tuli tossa ajeltua n.tunnin verran mutta vikaa ei ilmenny... Pitä tarkistaa jos joku liitin on hapettunu tai muuta kosketushäikkää josai.
E2: Bensaletkuvuotaa. Kenties muutkin ongelmat kuin aamuinen käynnistyvyys tästä johtuvia, sillä vuoto ei oo mikään pieni?
lintuja pellin alla?
jees eli tuossa kun vein soittimen huoltoon niin huomasin outoa vinkunaa/piippausta konehuoneen puolelta (ennen sitä oo kuullu ku radio ollu aina päällä :D ) vähän reilummin kun lähtee niin siinä 2000rpm jälkeen kuuluu vaimea piiiiiiiiiip ääni ehkä hieman metallinen soundi ja loppuu kun kierrokset ylittää 3000rpm rajapyykin tai silloin kun vaihtaa vaihdetta. ääni ei kuulu jos sievästi kiihdyttää mutta jos vähänkään yli puolen kaasun niin alkaa... mistähän tämä vois tulla? ääni tulee enemmänki vänkärin puolelta. voisko olla ilmanputsarin kans tekemisissä?
ja sitten tähän samaan syssyyn tuosta alustasta, vetelee uriin aivan järkyttävän paljon renkaat 225/35/18 voisko olla vaan renkaista kiinni vai oisko jotain puslia kulunu ym?
ja sitten tähän samaan syssyyn tuosta alustasta, vetelee uriin aivan järkyttävän paljon renkaat 225/35/18 voisko olla vaan renkaista kiinni vai oisko jotain puslia kulunu ym?
Itselläni on vaihdettu mittarinpohjat... Toisessa jopa lukee FFP.
Pitäisi vaihtaa kokonaan pois koska kun ajan navigaattorin mukaan 60km/h niin mittari näyttää 80km/h ja ajotietokoneen "selvennyskuvat" ovat ajotietokoneen näytön alapuolella vaikka pitäisi ilmeisesti olla yläpuolella.
Onko kellään tietoa onko täällä joskus myyty noita mittarinpohjia tms. ?
Tai tietoa saako noita plasmamittarinpohjia jostain MK3 golffiin?
Pitäisi vaihtaa kokonaan pois koska kun ajan navigaattorin mukaan 60km/h niin mittari näyttää 80km/h ja ajotietokoneen "selvennyskuvat" ovat ajotietokoneen näytön alapuolella vaikka pitäisi ilmeisesti olla yläpuolella.
Onko kellään tietoa onko täällä joskus myyty noita mittarinpohjia tms. ?
Tai tietoa saako noita plasmamittarinpohjia jostain MK3 golffiin?
Tietoa tietämättömälle
Voisiko joku kertoa onko tuommoinen volkkarin vr6 automaatti helposti rikki menevä tai onko joitain tyyppivikoja yms? Hyviä ja huonoja puolia?
Nyt tuli eteen semmonen homma että ostin uudet vanteet ja renkaat omaan villeristoon: vm. 1992, vanteet ovat kokoa 7x17 et:35 ja renkaat 205/40/17. Ongelmana oli aluksi vanteiden sopimattomuus eteen koska vanne otti jarrusatulaan ikävästi kiinni, laitoin sitten 10mm spacerit eteen. Nyt probleemana on että ajossa ottaa eturengas ulkokaareen kiinni. Autossa on madallus sarja joka tiputti 25mm autoa tonttiin, mitä suosittelisitte minun tekevän??. Ostaisin vakiojouset, hintaa kertyisi noin 300e+ asennukset vai veisin paikalliselle autogurulle joka voisi muokata kaaria sen verran että mahtuisi pyörimään!
Kiitos/ Eetu
Kiitos/ Eetu
Jarrujuttuja vr6 passat -95
Elikkäs vaihoin jarrupalat keväällä ja sen jälkeen kilsoja tullu n.8000 ja huomasin et molemmilla puolilla on palat kulunu kiilamaiseks. Navan puolella on vielä lähes täydet pinnat ja ulkoreunasta kulunu melkein kokonaan. Onko muilla käyny näin ja mistähän on mahtanut johtua?
Auto tehny jo jonkinaikaa sellaista että sammuu välillä liikennevaloihin tai muualle mutta lähtee kyllä ihan kytkintä nostamalla käyntiin jos vaan auto vielä liikkuu. Myös täyden kaasun avatessa kone yskähtää ja nostaa sitten kierroksia.
Kaasuläppäkotelo sekä ISV on hyvin puhdistettu, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Tulpat ja johdotki on tsekattu mut oma pää ehdottais että vika olisi Kaasuläpän asentotunnistimessa (TPS). Maffin ku irrottaa kone sammuu lähes välittömästi ja jos TPS:sän irrottaa Maffin ollessa kii nousee tyhjäkäynti 2000 paikkeille.
Mikä se vastusalue on tuolle asentotunnistimelle ja mistä semmosen saisi hankittua jos huono?
E1:Ny on TPS mitattu tarkalla Fluken mittarilla töysin toimivaksi... Mistähän sit ettis vikaa?
E2:Näyttäis korjaantuneen kun otti ECUn puolekstunniks irti... Huomenna tarkemmin kokemuksista.
Kaasuläppäkotelo sekä ISV on hyvin puhdistettu, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Tulpat ja johdotki on tsekattu mut oma pää ehdottais että vika olisi Kaasuläpän asentotunnistimessa (TPS). Maffin ku irrottaa kone sammuu lähes välittömästi ja jos TPS:sän irrottaa Maffin ollessa kii nousee tyhjäkäynti 2000 paikkeille.
Mikä se vastusalue on tuolle asentotunnistimelle ja mistä semmosen saisi hankittua jos huono?
E1:Ny on TPS mitattu tarkalla Fluken mittarilla töysin toimivaksi... Mistähän sit ettis vikaa?
E2:Näyttäis korjaantuneen kun otti ECUn puolekstunniks irti... Huomenna tarkemmin kokemuksista.
Terve! Hommasin itsekin nyt vr6 golffin, vm.94.
Sellaista vikaa tuli heti kotimatkalla, että kun auton sammutti lämpöisenä huoltoasemalle, kävi kaffilla, hyppäs takasin autoon ja yritti käyntiin, niin kone pyöri tosi hyvin, mutta ei vaan käynnistynyt, ei edes luvannut. Sitten kun antoi olla jonku 15-30min, niin lähti niinkuin palmun alta. Tätä se on tehnyt useastikin. Eli onko näissä veeroissa joku ihme käynnistyksenesto-systeemi?? Auto käy muuten tyhjäkäyntiä tosi hyvin ja muutenkin kiertää ja käy nätisti..
Ja autoon juuri edellinen omistaja tehny jakopääremontin, oikonu kannen ja vaihtanut kytkimen..
Sellaista vikaa tuli heti kotimatkalla, että kun auton sammutti lämpöisenä huoltoasemalle, kävi kaffilla, hyppäs takasin autoon ja yritti käyntiin, niin kone pyöri tosi hyvin, mutta ei vaan käynnistynyt, ei edes luvannut. Sitten kun antoi olla jonku 15-30min, niin lähti niinkuin palmun alta. Tätä se on tehnyt useastikin. Eli onko näissä veeroissa joku ihme käynnistyksenesto-systeemi?? Auto käy muuten tyhjäkäyntiä tosi hyvin ja muutenkin kiertää ja käy nätisti..
Ja autoon juuri edellinen omistaja tehny jakopääremontin, oikonu kannen ja vaihtanut kytkimen..
Yleisin vika taitaa tohon vaivaan olla lämpötila anturi, mikä sijaitsee siinä imusarjan alla.
Hinta taitaa marmoritiskillä olla jotain 20€ luokkaa ja siihen sitten myös varmaan uus o-rengas kannattaa ottaa.
Vaihtaminen on helppoa, liitin irti sokka pois ja anturi lähtee vetämällä.
Ja vettä varmaan tulee samalla ulos ni kannattaa tehdä kylmään koneeseen ettei pala näpit.
Hinta taitaa marmoritiskillä olla jotain 20€ luokkaa ja siihen sitten myös varmaan uus o-rengas kannattaa ottaa.
Vaihtaminen on helppoa, liitin irti sokka pois ja anturi lähtee vetämällä.
Ja vettä varmaan tulee samalla ulos ni kannattaa tehdä kylmään koneeseen ettei pala näpit.
Tää voi olla nyt vähä tyhmä kysymys, mut on ihmetelty sen verran paljo et pistetääs ny tänne. Eli kyseessä on 94 vuoden 2.8 verku ja nämähän on vähäpäästöisiä vehkeitä.
Itselläki katti löytyy putkesta mut papereissa ei puhuta mitään et ois vähä päästöinen? Eli onko tuo nyt vähäpäästöinen vai ei? Ois sinänsä kiva turbotus aihio jos menee ei-vähäpäästöisenä =p
Itselläki katti löytyy putkesta mut papereissa ei puhuta mitään et ois vähä päästöinen? Eli onko tuo nyt vähäpäästöinen vai ei? Ois sinänsä kiva turbotus aihio jos menee ei-vähäpäästöisenä =p
ABS ongelma
Kyseessä 1992 VR6. Kun auton käynnistää, ABS tekee normaalit tarkistukset ja ABS-merkkivalo sammuu. Kun auton peruuttaa pois pihasta ABS valo ei pala, mutta syttyy välittömästi kun autolla lähdetään ajamaan normaalisti eteenpäin.
Tähän mennessä tehtyä:
Asennettu uudet ABS tunnistimet kaikkiin pyöriin (Vanhat oli vaihtokunnossa)
Etupyöriin asennettu uudet pyörijät/kehät, joita ABS tunnistimet lukevat
Takapyörien pyörijät/kehät puhdistettu ja todettu hyväkuntoisiksi.
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Millä vika mahdollisesti korjaantui? Mitä kannattaisi seuraavaksi tarkistaa?
Itsellä ajatus tsekata releet 15 & 16, sekä ABS:n sulaket(sulakkeet) ABS ohjainyksikkö ja ABS pumppu.
Hakua käytety, mutta ei löytynyt ihan tähän ongelmaan vastaavaa juttua, koska aika paljon jo näitä vaihdettuja osia.
Tähän mennessä tehtyä:
Asennettu uudet ABS tunnistimet kaikkiin pyöriin (Vanhat oli vaihtokunnossa)
Etupyöriin asennettu uudet pyörijät/kehät, joita ABS tunnistimet lukevat
Takapyörien pyörijät/kehät puhdistettu ja todettu hyväkuntoisiksi.
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Millä vika mahdollisesti korjaantui? Mitä kannattaisi seuraavaksi tarkistaa?
Itsellä ajatus tsekata releet 15 & 16, sekä ABS:n sulaket(sulakkeet) ABS ohjainyksikkö ja ABS pumppu.
Hakua käytety, mutta ei löytynyt ihan tähän ongelmaan vastaavaa juttua, koska aika paljon jo näitä vaihdettuja osia.
Itsellä kävi nyt siten että kytkin ottaa kiinni polkimen ollessa pohjassa. Eli auto pyrkii liikkumaan etiöpäin vaikka kytkin on painettuna.
Riittäisiköhän kytkin vaijerin kiristys?
Millainen kytkin näissä -92 VR6sissa on ?
Onko tietoa mitä uusi kytkin maksaa?
Kytkimessä tuntuu pieni kolahdus kun painaa pohjaan ja ajettaessa kytkin pitää vinkuvaa ääntä.
Riittäisiköhän kytkin vaijerin kiristys?
Millainen kytkin näissä -92 VR6sissa on ?
Onko tietoa mitä uusi kytkin maksaa?
Kytkimessä tuntuu pieni kolahdus kun painaa pohjaan ja ajettaessa kytkin pitää vinkuvaa ääntä.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
abs lakkas golfista toimimasta ja korjaamol sanovat että on abs-ohjausyksikkö päreinä ja maksaa kuulemma 2200e uusi. voiko tota ohjausyksikkö korjata tms?
Kannattaa suhtautua varauksella jos tuo arvio on annettu vain testerin tiedon perusteella, ei olisi ensimmäinen kerta kun testeri kertoo omiaan. Yritä lainata toimivaksi havaittua ohjaiyksikköä ennenkuin hankit itsellesi uutta.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
Ainakin 1992 mallisessa Golfissa se on apukuskin penkin edessä sijaitsevan kannen alla. Samaa boxia löytyy yleensä ainakin Ventossa, mahdollisesti myös Passatissa. 4-kone mallien boxi lienee kuitenkin erilainen. Myös vuosimalleissa on eroa, 1992 mallisen osanumerossa viimeinen kirjain on A kun uudemmissa se on C. Jotain eroa järjestelmissä siis on ja mahdollisesti ne eivät ole yhteensopivia keskenään. Suomen "muutaman sadan" hinta käytetystä boxista on kovahko, Saksasta niitä saa keskimäärin 35€:lla + lähetys tänne, max hinta yhteensä n. 70€
auttakaa ny per....e
ostin viikko sitte golf gti 16v -88
ny se ei taho lähtiä käyntiin!? oisko kosteus ongelma?
aikansa ku sahaa kaasupoljin puolessa välissä nii hörähtää käyntiin.
uuet tulupan johot oon vaihtanu.
oisko puola? ilmamäärämittari? virranjakaja? sytytys? näitä on ehotettu...
eikö täälä ois joku "lääkäri" joka tietäis mitä mun pittää tehä sille?? :(
ny se ei taho lähtiä käyntiin!? oisko kosteus ongelma?
aikansa ku sahaa kaasupoljin puolessa välissä nii hörähtää käyntiin.
uuet tulupan johot oon vaihtanu.
oisko puola? ilmamäärämittari? virranjakaja? sytytys? näitä on ehotettu...
eikö täälä ois joku "lääkäri" joka tietäis mitä mun pittää tehä sille?? :(
Elikkä tehtiin tuossa vr6 golffi kansiremontti jossa uusattiin tiivisteet, pakoventtiilit, venttiilinnostimet, + jotain pieniä hilppeitä (termostaatti yms..).
Auto saatiin käyntiin ja annettiin käydä noin 1500rpm semmoiset 10-15 min. Kylmänä nakutus alkoi tasoittua ja ei oikeastaan kuulunut kuin pieni naputus mutta moottorin lämmetessä polkaisi vähän päälle 2000rpm kierrokset alkoi helvetinmoinen kalkatus joka asettui kumminkin kun käytti pienillä kierroksilla. Auto käy myös huonosti tyhjäkäyntiä.
Auto seisoi noin 3kk´ennen kuin saatin kaikki osat kasaan.
Voiko vika olla ajoituksessa vai missä ihmeessä. Tulpanjohdot voisi uusia ainakin. Ja huomenna tutkia ajoitusta.
Auto saatiin käyntiin ja annettiin käydä noin 1500rpm semmoiset 10-15 min. Kylmänä nakutus alkoi tasoittua ja ei oikeastaan kuulunut kuin pieni naputus mutta moottorin lämmetessä polkaisi vähän päälle 2000rpm kierrokset alkoi helvetinmoinen kalkatus joka asettui kumminkin kun käytti pienillä kierroksilla. Auto käy myös huonosti tyhjäkäyntiä.
Auto seisoi noin 3kk´ennen kuin saatin kaikki osat kasaan.
Voiko vika olla ajoituksessa vai missä ihmeessä. Tulpanjohdot voisi uusia ainakin. Ja huomenna tutkia ajoitusta.
Enriquez: Vr6:ssa on vaikea kytkinvaijeria kiristää, sillä kytkin on nestetoiminen. Itselläni kytkin oireili hieman samalla tavalla, riippuen päivästä, lämpötilasta sekä muista satunnaismuuttujista.
Huomasin kuitenkin jossain vaiheessa kytkin liikkeen lyhentyneen ja hämmästelin asiaa. Epäilin jo molempien kytkimen sylintereiden kulumista ja siitä johtuvaa vuotamista, sillä kytkin irroitti kuitenkin puoliksi.
Asiaan kuitenkin löytyi ilmainen ratkaisu. Kuinka ollakaan kytkinpolkimen nostaminen ylös poisti ongelman. Luultavasti jompikumpi tai molemmat sylinterit siis vuotavat vähän jolloin ajanmittaa kytkintä käytettäessä liike lyhenee. Poljinta silloin tällöin nostettaessa taas mäntä palautuu takaisin ääriasentoon, jolloin järjestelmä täyttyy taas nesteellä ja liikematka palautuu. Näin asian ainakin itselleni uskottelin.
Mutta tarvikeosina eivät nuo sylinteritkään kalliita vaihtaa ole. Ja niin, kytkimellä on yhteinen neste jarrujen kanssa. Kannattaa huomioida riittävä nesteen taso.
Huomasin kuitenkin jossain vaiheessa kytkin liikkeen lyhentyneen ja hämmästelin asiaa. Epäilin jo molempien kytkimen sylintereiden kulumista ja siitä johtuvaa vuotamista, sillä kytkin irroitti kuitenkin puoliksi.
Asiaan kuitenkin löytyi ilmainen ratkaisu. Kuinka ollakaan kytkinpolkimen nostaminen ylös poisti ongelman. Luultavasti jompikumpi tai molemmat sylinterit siis vuotavat vähän jolloin ajanmittaa kytkintä käytettäessä liike lyhenee. Poljinta silloin tällöin nostettaessa taas mäntä palautuu takaisin ääriasentoon, jolloin järjestelmä täyttyy taas nesteellä ja liikematka palautuu. Näin asian ainakin itselleni uskottelin.
Mutta tarvikeosina eivät nuo sylinteritkään kalliita vaihtaa ole. Ja niin, kytkimellä on yhteinen neste jarrujen kanssa. Kannattaa huomioida riittävä nesteen taso.
Auto seisoi noin 3kk´ennen kuin saatin kaikki osat kasaan.
Voiko vika olla ajoituksessa vai missä ihmeessä. Tulpanjohdot voisi uusia ainakin. Ja huomenna tutkia ajoitusta.
Jos ajoitus on kohdallaan, tulee ääni todennäköisesti venttiilinnostajista. 3KK aikana ne ovat varmasti tyhjentyneet ja joskus kestää yllättävänkin kauan ennenkuin ne saavat sisäänsä tarvittavan öljymäärän. Autoa kannattaa käytää tyhjäkäynnillä pidempi aika. Polkaisut/kierrokset ovat myrkkyä tyhjille nostajille, joten ne saattavat vaurioitua helposti. Tarkistitko nostajien kunnon? Huonot menevät kasaan jo sormivoimalla hyvät ovat kuin yhtä puuta.
VR6 tehot hukassa, kulutusmittari ei toimi.
Moro!
Mul on vm.93 vr6 ja sitä vaivaa aikas moinen tehon puute, ilmamassa mittari vaihettiin ja tuli hiukan paremmaks, mut edelleen ahistaa meneminen yli 4000rpm ja samalla esiintyy pientä nykimistä. Tuntuu ihan selvästi kuin tehot häviää kun menee esim: 3 vaihteella tonne 4000rpm kohille.
1 ja 2 vaihteella kirtää yli 6000rpm kun väkisin vedättää, mut siinäkin mielestäni tehon puutetta. Mittausten perusteella moottori on sairaan laihalla,,,,ja tosiaan tehoa on eniten on motti on kylmä. Imuvuotoa ei ainakaan vielä ole mistään löytynyt?
Toinen ongelma on kulutusmittarin toimimattomuus, se näyttää koko ajan 99L
Kävin VW kysyys, niin sanoivat, et se saa tiedon menetetystä polttoainemäärästä suihkutussuuttimilta.
Millä tälläsesta sais luettua vikakoodit kun on vaan 2 napanen tuo vikakoodi pistoke?
Onkos jollain jotain tietoo vinkkejä, kytkentäkaavaa?
Mul on vm.93 vr6 ja sitä vaivaa aikas moinen tehon puute, ilmamassa mittari vaihettiin ja tuli hiukan paremmaks, mut edelleen ahistaa meneminen yli 4000rpm ja samalla esiintyy pientä nykimistä. Tuntuu ihan selvästi kuin tehot häviää kun menee esim: 3 vaihteella tonne 4000rpm kohille.
1 ja 2 vaihteella kirtää yli 6000rpm kun väkisin vedättää, mut siinäkin mielestäni tehon puutetta. Mittausten perusteella moottori on sairaan laihalla,,,,ja tosiaan tehoa on eniten on motti on kylmä. Imuvuotoa ei ainakaan vielä ole mistään löytynyt?
Toinen ongelma on kulutusmittarin toimimattomuus, se näyttää koko ajan 99L
Kävin VW kysyys, niin sanoivat, et se saa tiedon menetetystä polttoainemäärästä suihkutussuuttimilta.
Millä tälläsesta sais luettua vikakoodit kun on vaan 2 napanen tuo vikakoodi pistoke?
Onkos jollain jotain tietoo vinkkejä, kytkentäkaavaa?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Polttoainerailissa suuttimilla on nippa josta paineen voi mitata. Pumppuun pääsee käsiksi tavaratilan maton alta oikealta olevasta pyöreästä luukusta jonka alla tankissa "korkki" jossa letkuliitännät ja bensamittari kiinni. lue tämä ketju läpi, pumppuremontista juttua aiemmin. Bensapumppu on tankin sisällä pohjassa kiinni.
Taas on venttiilikoppa poies päältä ja tarkistettu että jako on kohillaan. Nostajat tulivat pari päivää sitten jolloin ne kasattiin heti, ja eivät antaneet periksi vaikka kuinka puristi. Alkaa ideat loppumaan kesken mikä voisi olla vikana. Kokeilemma vielä kerran kun läjään laittaa että asettuuko naputuss.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
Mul on vm.93 vr6 ja sitä vaivaa aikas moinen tehon puute, ilmamassa mittari vaihettiin ja tuli hiukan paremmaks, mut edelleen ahistaa meneminen yli 4000rpm ja samalla esiintyy pientä nykimistä. Tuntuu ihan selvästi kuin tehot häviää kun menee esim: 3 vaihteella tonne 4000rpm kohille.
1 ja 2 vaihteella kirtää yli 6000rpm kun väkisin vedättää, mut siinäkin mielestäni tehon puutetta. Mittausten perusteella moottori on sairaan laihalla,,,,ja tosiaan tehoa on eniten on motti on kylmä. Imuvuotoa ei ainakaan vielä ole mistään löytynyt?
Toinen ongelma on kulutusmittarin toimimattomuus, se näyttää koko ajan 99L
Kävin VW kysyys, niin sanoivat, et se saa tiedon menetetystä polttoainemäärästä suihkutussuuttimilta.
Millä tälläsesta sais luettua vikakoodit kun on vaan 2 napanen tuo vikakoodi pistoke?
Vaikuttaa bensapumppu tai katalysaattori ongelmalta. Mahdollisesti molemmat.
Markkinoilla on adaptereita jolla 2- napaisen OBD I 2 X 2 pistokkeen pystyy liittämään uudempaan OBD II pistokkeeseen.Itse hankin täältä:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Veera ei käynnisty...
Elikkäs. Viime talvena teki kovilla pakkasilla että ei lähtenyt käyntiin, starttasi kyllä hyvin eikä mitään valoja vilkkunut tai viisarit temppuilleet. Seuraavana lämpimänä päivänä yleensä lähti käymään ongelmitta.
Keväällä alkoivat käyntiongelmat: Kävi selvästi välillä 5 (tai vähemmällä) sylinterillä, sekä em. ongelmasta johtuva polttoaineen paukkuminen putkessa. Kovemmilla yli 1500 rpm kierroksilla kävi kuitenkin normaalisti.
Nyt sitten kesäkuussa auto ei lähtenyt eräänä aamuna lainkaan käyntiin (Lue yltä). VAG-COM antaa vikakoodit ilmamassamittarista, imuilman lämpötila-anturista sekä moottorin pyörimisnopeuden tunnistimesta (Engine speedsensor).
Josko joku vähän osaisi vinkata mikä vika voisi olla niin ei tarvis kovin kalliilla lähtee osia arvailemaan?
Keväällä alkoivat käyntiongelmat: Kävi selvästi välillä 5 (tai vähemmällä) sylinterillä, sekä em. ongelmasta johtuva polttoaineen paukkuminen putkessa. Kovemmilla yli 1500 rpm kierroksilla kävi kuitenkin normaalisti.
Nyt sitten kesäkuussa auto ei lähtenyt eräänä aamuna lainkaan käyntiin (Lue yltä). VAG-COM antaa vikakoodit ilmamassamittarista, imuilman lämpötila-anturista sekä moottorin pyörimisnopeuden tunnistimesta (Engine speedsensor).
Josko joku vähän osaisi vinkata mikä vika voisi olla niin ei tarvis kovin kalliilla lähtee osia arvailemaan?
VAG Com antaa osan noista vikakoodeista kun kone ei käy, ainakin tuosta pyörimisnopeus sensorista.
Ilmamäärämittarista ei pitäisi tulla koodia muutoin kun siinä on vikaa. Ei kannata kuitenkaan vaihtaa sitä pelkän testeri tiedon varassa. Jos sinulla on mahdollisuus lainata toimivaa osaa joltakin, tee se ensin ennenkuin ostat kalliin osan.
Ilmamäärämittarista ei pitäisi tulla koodia muutoin kun siinä on vikaa. Ei kannata kuitenkaan vaihtaa sitä pelkän testeri tiedon varassa. Jos sinulla on mahdollisuus lainata toimivaa osaa joltakin, tee se ensin ennenkuin ostat kalliin osan.
vr6 koneenvaihdon jälkeistä ihmettelyä
lueskelin tän foorumin läpi ja ainakaan mun silmään ei osunut tälläiseen ongelmaan vastausta (tai sitten mennyt väsyneiden silmien ohi :D). tai tehonpuutteeseen oli kyllä tiettyjä parannuskeinoja mutta .. !
eli ostaa päräytin 92(!) vuoden saksantuonnin .Auto toimi hienosti, ei nykinyt , kierrokset ei seilannut, jakopää ei rohissut ja vauhtia otti hyvin. Vähän ennen kotiovea koneessa hajosi alakerrassa laakeri. Kiroilujen jälkeen haettiin uusi, vuoden tuoreempi kone siihen sitten, joka oli seissyt kohtuullisen kauan . Koneen vaihdon jälkeen venttiilinostajat nakutti mutta kun vähän aikaa käytti ja öljy kiersi niin sekin loppui. Enään auton vauhti ei ole sellaista kuin vanhalla koneella . Ja tuskin ne anturit/ mittarit sun muut on hajonnut moottoria vaihtaessa, sitä en usko . Vanhasta koneesta otettiin tulpat , tulpanjohdot ja johtosarja ja anturit sun muut joten vika ei mielestäni voi olla niissä, koska ne toimi sen vanhan koneen kanssa.
Myyjän mukaan autoon on laitettu jonkunlainen lastu , voiko johtua siitä että lastu ja uusi kone ei sovi yhteen, tai voiko kenties "uuden" koneen seisoneet suuttimet olla tukossa että isolla vauhdilla ei bensa virtaa?
Ja olisko kellään vakioboksia niin voisi kokeilla onko vika siinä ? Kiitos jo etukäteen.
eli ostaa päräytin 92(!) vuoden saksantuonnin .Auto toimi hienosti, ei nykinyt , kierrokset ei seilannut, jakopää ei rohissut ja vauhtia otti hyvin. Vähän ennen kotiovea koneessa hajosi alakerrassa laakeri. Kiroilujen jälkeen haettiin uusi, vuoden tuoreempi kone siihen sitten, joka oli seissyt kohtuullisen kauan . Koneen vaihdon jälkeen venttiilinostajat nakutti mutta kun vähän aikaa käytti ja öljy kiersi niin sekin loppui. Enään auton vauhti ei ole sellaista kuin vanhalla koneella . Ja tuskin ne anturit/ mittarit sun muut on hajonnut moottoria vaihtaessa, sitä en usko . Vanhasta koneesta otettiin tulpat , tulpanjohdot ja johtosarja ja anturit sun muut joten vika ei mielestäni voi olla niissä, koska ne toimi sen vanhan koneen kanssa.
Myyjän mukaan autoon on laitettu jonkunlainen lastu , voiko johtua siitä että lastu ja uusi kone ei sovi yhteen, tai voiko kenties "uuden" koneen seisoneet suuttimet olla tukossa että isolla vauhdilla ei bensa virtaa?
Ja olisko kellään vakioboksia niin voisi kokeilla onko vika siinä ? Kiitos jo etukäteen.
Nyt on vaihettu ilmamassamittari, pensapumppu.
ilmamassamittarin ansiosta hieman lisätehoa ja ei nyi niin paljon.
Uuden pensapumpun ansiosta tuntuu melkeen täys tehoselta 1-2 vaihteella,,,,suorituskyky tuntuu kuitenkin hieman vaihtelevan.
Kolmosen kun heittää pesää niin tuntuu ihan selvästi kun meno puuntuu!
nyt menee vaihtoon suodatin (auton alla), ja katti heitetään veke ja tehään sovitteet, et sen saa takas leimalle.
Irrotin kolmet tulpat jotka oli aikas vaaleet,,,eli ei saa edelleenkää ruokaa???
Toi tulpanhattujen irrotus työkalu on autosta kadonnut! Olisko jolloin myydä sellasta? Ja vikakoodin lukijaa Diamex DX45 joka pystyy lukee tosta 2-napasesta.
Voiko katti olla sökö vaikka päästöt on hyvät (pienet).
Tietääkö kukaan miten tuo kulutusmittari toimii,,,mulla se ei toimi.
ilmamassamittarin ansiosta hieman lisätehoa ja ei nyi niin paljon.
Uuden pensapumpun ansiosta tuntuu melkeen täys tehoselta 1-2 vaihteella,,,,suorituskyky tuntuu kuitenkin hieman vaihtelevan.
Kolmosen kun heittää pesää niin tuntuu ihan selvästi kun meno puuntuu!
nyt menee vaihtoon suodatin (auton alla), ja katti heitetään veke ja tehään sovitteet, et sen saa takas leimalle.
Irrotin kolmet tulpat jotka oli aikas vaaleet,,,eli ei saa edelleenkää ruokaa???
Toi tulpanhattujen irrotus työkalu on autosta kadonnut! Olisko jolloin myydä sellasta? Ja vikakoodin lukijaa Diamex DX45 joka pystyy lukee tosta 2-napasesta.
Voiko katti olla sökö vaikka päästöt on hyvät (pienet).
Tietääkö kukaan miten tuo kulutusmittari toimii,,,mulla se ei toimi.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2008 17:02
Eli 93 vuoden vr6. Kylmällä koneella auto meinaa nykiä semmoi pehmeästi, ei mitään töksähtelevää, veto on vähän niin kuin aaltoilevaa että välillä vetää ja välillä vähän vähemmän, riippumatta kierroksista tai kaasun asennosta. kaasun kun painaa pintakaasulta kerrasta pohjaan, kone nykäsee ennen kuin lähtee vetämään. Joskus toimii ihan normaalisti. Noin 15km ajon jäkkeen kun moottori on kunnolla lämmennyt auto toimii ja vetää aina ihan normaalisti ilman nykimisiä. Käyntiin lähtee aina hyvin.
Osaisko kukaan arvailla missä vika?
Osaisko kukaan arvailla missä vika?
Nonniin, -92 VR6:nen päätti liikennevaloissa alkaa seilauttamaan kierroksia 2000-5000 välillä. Moottorin lämpötilamittari alkoi nousemaan siihen 100asteeseen ja kun tuuletin meni päälle niin se alkoi laskea. Liikkeelle kun lähdin niin alkoi nykiä aivan älyttömästi eikä halunnut pysyä käynnissä... Auto tien sivuun ja sammutin sen. 10min kulutta käynnistin uudelleen, eikä mitään ongelmia...
Tuon tapahtuman jälkeen on ollut pieniä tyhjäkäynti seilauksia. Eli ei aivan tasaista tyhjäkäyntiä käy sekä paikallaan ollessa nostaa lämpöjä. Voiko tuohon lämpöjen nostoon olla syynä edellisen omistajan asentama "sieni" (vapaavirtaussuodatin) vai onkohan kyseessä termostaatti? Käsitykseni mukaan tuo filtteri olisi hyvä eristää koneelta tulevalta lämpimältä ilmalta.
Ajettaessa huomaa hyvin eron, kylmällä koneella kiihdytettäessä on kyllä paljon menohaluja mutta kun kone on lämmin niin on huomattavasti laiskempi.
Ohessa kuva "sienestä"
http://i120.photobucket.com/albums/o164 ... C01472.jpg
Tuon tapahtuman jälkeen on ollut pieniä tyhjäkäynti seilauksia. Eli ei aivan tasaista tyhjäkäyntiä käy sekä paikallaan ollessa nostaa lämpöjä. Voiko tuohon lämpöjen nostoon olla syynä edellisen omistajan asentama "sieni" (vapaavirtaussuodatin) vai onkohan kyseessä termostaatti? Käsitykseni mukaan tuo filtteri olisi hyvä eristää koneelta tulevalta lämpimältä ilmalta.
Ajettaessa huomaa hyvin eron, kylmällä koneella kiihdytettäessä on kyllä paljon menohaluja mutta kun kone on lämmin niin on huomattavasti laiskempi.
Ohessa kuva "sienestä"
http://i120.photobucket.com/albums/o164 ... C01472.jpg
Eiköhän tuo ruuhkassa lämpöjen nousu ole aika normaalia kun meikäläisellä ainakin pysyy vähäiselläkin liikkeelle siinä 70C tienoilla mutta ei tarvii kuin kuumana kesäpäivänä pysähtyä liikennevaloihin niin huomaa lämmön nousevan n. 80-90C tienoille...
Korjatkaa jos olen väärässä sillä muuten mun autossa on ollu vika jo 2v
Korjatkaa jos olen väärässä sillä muuten mun autossa on ollu vika jo 2v
Tuo 90C on vr6:lle vielä täysin normaali lämpö, turha siitä vielä huolestua. Itsellä vr6 corrado ja lämmöt ajossa 80-90C ja hitaassa kaupunkiajossa lämpimillä ilmoilla voi nousta mittarin mukaan 95-100C, jolloin flektit lähtee pyörimään, eikä noi lämmöt ole mitään ongelmia aiheuttanut. Ja tässähän on jäähdytyspuolella lähes kaikki uutta osaa (vesipumppu, syyläri, termari+koppa, läjä tiivisteitä/putkia/letkuja yms..).
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2008 17:02
VR6 -tehot häviää kesken matka-ajon?!!
VeeÄrrä hävittää tehot kesken menon.. tasakaasulla nykii vähän todella usein. Kunnes nyt kadotti käyntihalun matka-ajossa. Ei ota kierroksia vaikka kytkin pohjassa painaa kaasua eikä meinaa herätä edes moottorijarrutuksessa, kunnes yhtäkkiä taas "herää" henkiin...?? Teki tätä muutaman kerran peräkkäin aina välillä toimien. Hetken parkissa ollessa tuntui taas toimivan.. muuten rokkaa todella hyvin paitsi välillä tyhjäkäynti soutaa. Ei merkittäviä käynnistys ongelmia. Lieneekö kosteus tehnyt kepposen liittimille(moottorin pääliitin), tulpat, virranjakaja vai mikä lie???
No kansiremontilla ja uusilla jakopään osilla saattaa selvitä. Venttiilithän noissa taitaa vääntyä jos ketju katkeaa/jako hyppää. Itse varmaan korjaisin vanhan koneen, tietää sitten ainakin mitä saa. Samallahan on hyvä mahdollisuus sitten uusia kaikki kuluvat osat (kytkin yms.) kun koneen joutuu kuitenkin pois nostamaan.
ABS vikakoodit
Osaako kukaan tulkita näitä ABS merkkivalon vilkuttamia koodeja. Eli auto on '92 VR6 Golf.
Koodi jota ABS valo vilkutttaa on seuraava:
yksi pitkä välähdys jonka jälkeen kuusi nopeampaa välähdystä, joiden jälkeen taas yksi pitkä välähdys.
Tämän jälkeen proseduuri toistuu samanlaisena niin kauan kuin virta on kytkettynä.
Vikahan on seuraavanlainen:
Startatessa ABS valo sammuu, mutta sytyy kun vauhtia on n. 15-20km/t, eli kun tullaan ABS:än toiminta-alueelle.
Autossa on uudet ABS sensorit, uudet kehät edessä ja takana kehät uuden veroisessa kunnossa. Autossa on testattu toimivaksi tiedettyä toista ABS tietsikkaa . Ainoa joka arveluttaa on etummaisetn sensorien etäisyys kehistä, joka on suurempi kuin 0.6mm.
Koodi jota ABS valo vilkutttaa on seuraava:
yksi pitkä välähdys jonka jälkeen kuusi nopeampaa välähdystä, joiden jälkeen taas yksi pitkä välähdys.
Tämän jälkeen proseduuri toistuu samanlaisena niin kauan kuin virta on kytkettynä.
Vikahan on seuraavanlainen:
Startatessa ABS valo sammuu, mutta sytyy kun vauhtia on n. 15-20km/t, eli kun tullaan ABS:än toiminta-alueelle.
Autossa on uudet ABS sensorit, uudet kehät edessä ja takana kehät uuden veroisessa kunnossa. Autossa on testattu toimivaksi tiedettyä toista ABS tietsikkaa . Ainoa joka arveluttaa on etummaisetn sensorien etäisyys kehistä, joka on suurempi kuin 0.6mm.
Vastaan ite itellen,,,eli tänään oli akku irti vehkeestä ja kun koitin hanattaa, niin yllätys olikin aikamoinen kun se ei pistänytkään hanttiin, eli veti mielestäni ihan normaalisti, vääntö oli ok ja kirroksillakin meno maittoi. Muutaman vedon jälkeen tuntui taas taas kun motti yht äkkiä pisti hanttiin?? Ylempänä olen kuvaillut tätä vikaa tarkemmin!
Ylempänä olen kuvaillut tätä vikaa tarkemmin!
Näissä moottoreissa ongelmatilanteissa tuntuu siltä, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Systeemit menee sekaisin todella helposti, jos yksikin anturi ei anna oikeaa tietoa. Todennäköisesti kulutusmittarisi toimii, mutta se ei vain saa oikeaa informaatiota. Jos tuntuu siltä, että tehot lopahtaa suurilla kierroksilla kannattaa tsekata ensimmäisenä lambda anturin toiminta ja kun olet siellä katalysaattorin luona, ota putkesta kiinni ja ravista siitä voimakkaasti. Jos kuuluu helinöitä on katalysaattorin kenno sulannut ja kaasut posituvat naurettavan pienen aukon kautta. Meillä oli juniorin autossa juuri tämä ongelma. Originaali VW ja samannäköinen tarvikekatti ovat kalliita. Me asensimme tarvikekatin, joka istutettiin paikalleen samalla kun koko putkisto rakennettiin uusiksi.
Näin se menee
Oli merkki ja malli mikä tahansa jos jättää huollot ja ennkoivat korjaukset väliin niin mitä tahansa voi tulla vastaan..... entinen vr...nykyinen alfamies,,,,,=)
Tutkimusten perusteella meidän juniorin kotteron ABS vika kulminoituu ohjainyksikköön. Uusihan on luokassa "ihanan halpaa", vajaa 900€, joten käytetty hakusessa.
Osaatteko sanoa onko saman ikäisessä (1992) GTI:ssä sama ABS järjestelmä. Pyöräthän ovat 5-pulttisella kiinnityksellä ja jarrulevytkin lienevät samat. Moinen boxi olisi saatavilla kunhan hakee pois.Boxin numeroita kaverilla ei ollut tähän hätään.
Osaatteko sanoa onko saman ikäisessä (1992) GTI:ssä sama ABS järjestelmä. Pyöräthän ovat 5-pulttisella kiinnityksellä ja jarrulevytkin lienevät samat. Moinen boxi olisi saatavilla kunhan hakee pois.Boxin numeroita kaverilla ei ollut tähän hätään.
Nokan asentotunnistin
Eli nyt löyty vika, ku ei tykkää oikeen käynnistyä.. Vikakoodi näytti nokan asentotunnistinta. Soitin käyttöautolle ja hinta siellä 250€
Eli mistä saisi halvemmalla, tai olisko kellään ylimääräistä, ku motonetissäkään ei näyttäny olevan ja ei malttaisi noin paljoa maksaa.
Auto siis 2.8 vr6 vm.94
Kiitos!
Eli mistä saisi halvemmalla, tai olisko kellään ylimääräistä, ku motonetissäkään ei näyttäny olevan ja ei malttaisi noin paljoa maksaa.
Auto siis 2.8 vr6 vm.94
Kiitos!
nainen pulassa!
kokeillaan nyt josko joku kehtais vastata mulle
eli käynnistymishäröä lämpimänä ja kylmänä ajaessa pätkii,vr6 2.9l (ABV) ..
luin tuolta että virranjakajan kansi kannattaa puhdistaa ym ym mutta mites ku tuossa on ns. suorasytkä.vikakoodiksi tulee camshaft position (hall) sensor ja engine speed sensor..
pari anturia on vaihdettu jo,imuilman lämpötila ja kampiakselin asentotunnistin,uudet tulpanjohdot ja tulpilla ajettu 15 000km..
kokeillaan nyt josko joku kehtais vastata mulle
eli käynnistymishäröä lämpimänä ja kylmänä ajaessa pätkii,vr6 2.9l (ABV) ..
luin tuolta että virranjakajan kansi kannattaa puhdistaa ym ym mutta mites ku tuossa on ns. suorasytkä.vikakoodiksi tulee camshaft position (hall) sensor ja engine speed sensor..
pari anturia on vaihdettu jo,imuilman lämpötila ja kampiakselin asentotunnistin,uudet tulpanjohdot ja tulpilla ajettu 15 000km..
eilen luettiin ja poistettiin serkun kanssa vikakoodit tosta,tänään sitten lähdin kylmällä koneella ajamaan puolen kilometrin päähän huoltikselle ni ei tapahtunu mitään.(?) ei nykiny eikä mitään vaikka ajoi 1 vaihteella ns ryömien..
voiko olla mahdollista että aiemmin kun on ollut vikakoodeja samoista jutuista ja ne on luettu autofitillä ni kaveri siellä ei ole saanut poistettua niitä kunnolla??
voiko olla mahdollista että aiemmin kun on ollut vikakoodeja samoista jutuista ja ne on luettu autofitillä ni kaveri siellä ei ole saanut poistettua niitä kunnolla??
Kyllä ne vikakoodit tulee takas sinne kun hetken ajelet ja taas temppuilee.
Taistelen itse hieman vastavan ongelman kanssa joka poistuu nollaamalla tai akun kaapeli hetkeks irti.
Poksi kerää vikatietoa ja kun hoamattavaa poikkeamaa on tapahtunut se menee vikatilaan, mulla kärrystä se tiputtaa tehot pois. Vikakoodin mukaan vika on korjattu, ainoastaan lamda on enää vaihtamatta joka kyläkin ainakin seos suhteen säätämisen näyttäin hoitelevan ihan ok, mutta mukamas pätkii välillä tai singnaali puuttuu ja sitten taas kone vikatilassa ja tehot pois.
Pitäis saada jostain vikakoodin lukija joka vois lukea anturitietoja ajon aikana ja piirtää esim käyrää milloin lamda tai esim nakutustunnistimen singnaali on pätkinyt.
Taistelen itse hieman vastavan ongelman kanssa joka poistuu nollaamalla tai akun kaapeli hetkeks irti.
Poksi kerää vikatietoa ja kun hoamattavaa poikkeamaa on tapahtunut se menee vikatilaan, mulla kärrystä se tiputtaa tehot pois. Vikakoodin mukaan vika on korjattu, ainoastaan lamda on enää vaihtamatta joka kyläkin ainakin seos suhteen säätämisen näyttäin hoitelevan ihan ok, mutta mukamas pätkii välillä tai singnaali puuttuu ja sitten taas kone vikatilassa ja tehot pois.
Pitäis saada jostain vikakoodin lukija joka vois lukea anturitietoja ajon aikana ja piirtää esim käyrää milloin lamda tai esim nakutustunnistimen singnaali on pätkinyt.
Golffi on seissyt jonkinaikaa pihalla ja nyt kun kokeilin lähteä ajelemaan niin auto käynnistyy mutta mikään sähkölaite ei toimi. Myös ABS-valo jää palamaan. Sulakkeet on tutkittu ja akku on tällähetkellä latautumassa. Pikaista neuvoa kaipaisin mistä lähteä vikaa etsimään.
E: ABS-valo sammuu ja sähköt alkaa toimimaan kun laittaa vivusta valot päälle ja vääntää pitkienvalojen viikseä. :S
E: ABS-valo sammuu ja sähköt alkaa toimimaan kun laittaa vivusta valot päälle ja vääntää pitkienvalojen viikseä. :S
mikähän hajosi -94 v6 golffista alkoi täristää konetta tyhjäkäynnillä ja ajaessakin aivan kuin kävisi vajaana. kun ajoi pari kilsaa niin pakosarja ja katti kuumeni niin että savu nousee. (piti ajaa kotia) ?
vikavaloja ei pala eikä tekstejä, yritän kyllä saada obd kaapelin, jos sieltä selviäisi jotain.
vikavaloja ei pala eikä tekstejä, yritän kyllä saada obd kaapelin, jos sieltä selviäisi jotain.
jahas. täytyy tarkistaa käynti ilman kattia. mikähän sen on voinut tukottaa tai käyköhän kone liian rikkaalla/laihalla, vai vanhuuttaan. ?
vagcomissa ei ollut faultseja kuin (auto ei käynnissä)
edit: speed sensor onkin normaalia jos auto ei käynnissä..
vagcomissa ei ollut faultseja kuin (auto ei käynnissä)
Koodi: Valitse kaikki
01259 Fuel Pump Relay (j17)
31-10 - open or short to ground - intermittent
00513 - engine speed sensor (G28)
03-00 - No signal
edit: speed sensor onkin normaalia jos auto ei käynnissä..
Jakaja irti, akselin alapäässä on sokka, sen irti iskemällä (on tiukassa) se sitten purkaantuukin kätevästi ja anturin saa vaihdettua.
Ensin kannattaa vääntää kone sellaiseen asentoon että pyörijä osoittaa sitä jakajan reunassa olevaa merkkiä kohti. Ja tehdä jakajaan ja lohkoonkin vielä merkit, että menee kaikki oikeaan asentoon.
Ensin kannattaa vääntää kone sellaiseen asentoon että pyörijä osoittaa sitä jakajan reunassa olevaa merkkiä kohti. Ja tehdä jakajaan ja lohkoonkin vielä merkit, että menee kaikki oikeaan asentoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa