TDI tekniikkaa hakusessa.
Valvoja: ffp jäsenet
TDI tekniikkaa hakusessa.
Nyt näyttä että ykkös golffin 1.8 16V moottori lähtee uudelle omistajalle.
Niin ajattelin totetutta vuosia mielessä olleen ajatuksen golffin dieselöinnistä.
Muutamia kysymyksiä mielleen on tullut ja ensinnäkin mikä olisi se paras vaihtoehto tekniikalle.
Naapurimaasta olen katsellut 3 golffia ja 3A passattia tekniikan luovuttajaksi.
Niitä sais ihan kohtuu hintaaan, pystyis kojeajamaan autonkin ennen ostoa ja olisi sitten kaiikki tarvittavat osatkin mukana. Taitaa vaan kaikki olla 1Z koneella, niin miten tämän moottorin kesto/viritys potentiaali? Toki käytän moottorin auki ja uusin tarvittavia osia siihen.
110hp Afn moottoria noissa on ollut myös mutta ei niitä oikein ole tarjolla, se olisi jo parempi vaihtoehto.
Tai jos on tietoa mistä löytyy kohtuu hintaan tdi moottori kaikkineen apulaitteineen ja vaihteistoineen golffiin niin ilmoitelkaa.
Niin ajattelin totetutta vuosia mielessä olleen ajatuksen golffin dieselöinnistä.
Muutamia kysymyksiä mielleen on tullut ja ensinnäkin mikä olisi se paras vaihtoehto tekniikalle.
Naapurimaasta olen katsellut 3 golffia ja 3A passattia tekniikan luovuttajaksi.
Niitä sais ihan kohtuu hintaaan, pystyis kojeajamaan autonkin ennen ostoa ja olisi sitten kaiikki tarvittavat osatkin mukana. Taitaa vaan kaikki olla 1Z koneella, niin miten tämän moottorin kesto/viritys potentiaali? Toki käytän moottorin auki ja uusin tarvittavia osia siihen.
110hp Afn moottoria noissa on ollut myös mutta ei niitä oikein ole tarjolla, se olisi jo parempi vaihtoehto.
Tai jos on tietoa mistä löytyy kohtuu hintaan tdi moottori kaikkineen apulaitteineen ja vaihteistoineen golffiin niin ilmoitelkaa.
Ei käy mitkään moottorin kiinnikkeet suoraan polo ibiza kokoluokasta, joutuu itse tekemään.
Toki se uudempi kone on parempi vaihtoehto mutta hinta kasvaa.
Harraste autossa kun tuo budjetti ei ole kovin suuri.
Tarttee kuitenkin paljon osia niin koko auton osto on viisaampi ratkaisu.
Ruotsin purkaamot ei visssiiin myy kokonaisia autoja ja keluapalan hinnoittelukin on kai koko auton luokkaa.
Toki se uudempi kone on parempi vaihtoehto mutta hinta kasvaa.
Harraste autossa kun tuo budjetti ei ole kovin suuri.
Tarttee kuitenkin paljon osia niin koko auton osto on viisaampi ratkaisu.
Ruotsin purkaamot ei visssiiin myy kokonaisia autoja ja keluapalan hinnoittelukin on kai koko auton luokkaa.
No eipä tietysti käykään.
No Ibiza, cordo, polo kokoluokassa on kuitenkin kiinnikkeet vastaavasti kun vanhemmissa mk3/passateissa. Eli moottori tulee edestä ja takaa kiinni, eikä oo sitä mk4:sen jakohihnan keskeltä kiinnitettävää kiinnikettä.
Joku tuollainen 1000-1500€ saa varata jos meinaa kohtuu tuoreen moottorin, vaihdelaatikon, johtosarjan ja ecun saada ostettua.
No Ibiza, cordo, polo kokoluokassa on kuitenkin kiinnikkeet vastaavasti kun vanhemmissa mk3/passateissa. Eli moottori tulee edestä ja takaa kiinni, eikä oo sitä mk4:sen jakohihnan keskeltä kiinnitettävää kiinnikettä.
Joku tuollainen 1000-1500€ saa varata jos meinaa kohtuu tuoreen moottorin, vaihdelaatikon, johtosarjan ja ecun saada ostettua.
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=12196540
Eipä tuo nyt hirviän kallis moottori ole, mitä lie sitten saa mukaan?
Eipä tuo nyt hirviän kallis moottori ole, mitä lie sitten saa mukaan?
Onko teidän koneisiin johtosarjat, mootoriohjaus boksit, ilmamassamittarit, kaasupolkimet yms. että sen saa joskus käyntiin?
Valko ky tarjosi pd konetta 1500€ kaikkineen tykötarpeineen, mutta ei sen kummenin eritellyt että minkä tehoinen kone on kyseessä.
Vaihteisto on yksi asia mikä aiheuttaa ongelmaa, näissä uudemissa autoissa kun tuo rengaas koko on vähän isompi kuin minulla nytten (195/45-15).
Kaverilla olisi tarjolla vanhemman td passatin vaijerilaatikko, siinä on 14 renkaat vakiona. Kytkimeksi mulla on jo g60 vauhtipyörä ja asetelma.
Valko ky tarjosi pd konetta 1500€ kaikkineen tykötarpeineen, mutta ei sen kummenin eritellyt että minkä tehoinen kone on kyseessä.
Vaihteisto on yksi asia mikä aiheuttaa ongelmaa, näissä uudemissa autoissa kun tuo rengaas koko on vähän isompi kuin minulla nytten (195/45-15).
Kaverilla olisi tarjolla vanhemman td passatin vaijerilaatikko, siinä on 14 renkaat vakiona. Kytkimeksi mulla on jo g60 vauhtipyörä ja asetelma.
Eipä sillä tunnu olevan väliä onko se uudempi vai vanhempi tdi. Laitat AHU:n tai AFN:n niin pääset sen soveltamisen kannaltakin todella helpolla. Näissä vanhemmissahan on se apuakseli heikko lenkki, mutta kyllähä rojektiautossa joka talvi kone käytetään pois, niin siinähän se on helppo tarkastaa saati rempata. Omat heikkoutensa kuulema uudessakin TDI:ssä, niistä en osaa sen tarkemmin sanoa. Samoja paskoja ne on.
Tehoa tuollasesta vanhemmasta saa varmasti sopivasti, jotta ykkösmurulla alkaa siwaan kerkiämään. Ylli 200hp hyvinkin. AHU:ssa ja AFN:ssä oli vissiin joku ero alakerran laakereissa. En muista oliko kiertokangen vai kampuran laakerit jykevämmät AFN:ssä. Joku lie voi tarkentaa. AFN aina parempi.
AFN konettahan on myös 3B passatissa, sekä Audin A4:ssa. Kannattaa siis laajentaa haku myös näihin malleihin. Tosin kone on pitkittäin, eli johtosetissä voi olla eroja poikittaiseen verrattuna.
Tehoa tuollasesta vanhemmasta saa varmasti sopivasti, jotta ykkösmurulla alkaa siwaan kerkiämään. Ylli 200hp hyvinkin. AHU:ssa ja AFN:ssä oli vissiin joku ero alakerran laakereissa. En muista oliko kiertokangen vai kampuran laakerit jykevämmät AFN:ssä. Joku lie voi tarkentaa. AFN aina parempi.
AFN konettahan on myös 3B passatissa, sekä Audin A4:ssa. Kannattaa siis laajentaa haku myös näihin malleihin. Tosin kone on pitkittäin, eli johtosetissä voi olla eroja poikittaiseen verrattuna.
Viimeksi muokannut Sami-, 28.8.2009 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa olla tarkkana kun sovittelee pitkittäisen konetta poikkitaiseen ja päinvastoin. Aina ei löydy tarvittavia kiinnikkeitä jne. Muutamalla kaverilla tälläkin foorumilla on asiasta paremmin kokemusta.
Nelosgolffin tiheämpi laatikko lienee jopa hiukan mukavampi tuohon ykkösgolffiin. Silti menee vitosella pitkälti päälle 200km/h...
Nelosgolffin tiheämpi laatikko lienee jopa hiukan mukavampi tuohon ykkösgolffiin. Silti menee vitosella pitkälti päälle 200km/h...
Valko ky tarjosi PD:nä ATD:tä ja muutama muukin vaihto ehto on löytynyt AHU ja AGR.
Lähinnä nuo alkupään Tdi:t kinnostaa kun ei tarvitse tapella can väylän kanssa, eikä ensimmäisen sukupolven ajonesto ole mikään ongelma.
Ja mikä noissa apuakseli koneissa on sitten niin heikkoa?
Toki haluan luotettavan tekniikan niinkuin tuo nykyinen on ollut, tankki vaan täyteen ja voi huoletta vetää muutman tuhannen km roadtripin.
Mikä olisi esim. ahu koneeseen sopiva resepti että pääsen yli sen 150 hevosvoiman. Kun nykyisessä on 150hp ja 185Nm ja golffi liikkuu omasta mielestä ihan kohtuu rivakasti.
Lähinnä nuo alkupään Tdi:t kinnostaa kun ei tarvitse tapella can väylän kanssa, eikä ensimmäisen sukupolven ajonesto ole mikään ongelma.
Ja mikä noissa apuakseli koneissa on sitten niin heikkoa?
Toki haluan luotettavan tekniikan niinkuin tuo nykyinen on ollut, tankki vaan täyteen ja voi huoletta vetää muutman tuhannen km roadtripin.
Mikä olisi esim. ahu koneeseen sopiva resepti että pääsen yli sen 150 hevosvoiman. Kun nykyisessä on 150hp ja 185Nm ja golffi liikkuu omasta mielestä ihan kohtuu rivakasti.
Canni tulee vasta jossain 02-03 tienoilla...
Pumpparia en välttämättä hommaisi. Hieman monimutkaisempi ja kalliimpi virittää. Mielestäni mitään vastaavaa iloa ei pumpparista tuollaiseen vehkeeseen ole.
Suuttimet, ohjelma ja turbo, toi on yleensä se perus resepti. Sen lisäksi toki putkistoa, intercooleria ym. voi aina rakennella.
Pumpparia en välttämättä hommaisi. Hieman monimutkaisempi ja kalliimpi virittää. Mielestäni mitään vastaavaa iloa ei pumpparista tuollaiseen vehkeeseen ole.
Suuttimet, ohjelma ja turbo, toi on yleensä se perus resepti. Sen lisäksi toki putkistoa, intercooleria ym. voi aina rakennella.
Eihän siinä apuakselissa mitään vikaa ole. Kun pitää vaan huolen että liukulaakerit pysyy hyvässä kunnossa, eikä päittäisvälystä pääse muodostumaan. Huonokuntoiset laakerit syö akselista sen päittäislaakeriliukupinnan (vai mikä se oli) ja siinäpä sitten onkin katastrofin ainekset. p0weri vissiin voi pistää pari esimerkki kuvaa läheltä piti-tilanteesta mikäli tätä topickia lukee.
Tuommosesta vanhemmasta TDI:stä saa oikein helposti 150hp. Topickeja löytyy helposti, mistä saat vinkkejä.
Tuommosesta vanhemmasta TDI:stä saa oikein helposti 150hp. Topickeja löytyy helposti, mistä saat vinkkejä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa