Mistä jämäkämpi kytkin?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
onko ihan normaalia että orkkis vauhtipyörä hajoilee helposti? vw:llä vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä reilu kk sitten,käytin auton siellä uudestaan kun piti säätää jotain nippeleitä ku tuntui erikoiselta.Totesivat että tämähän on pahempi ku ennen vaihtoa ja menee nyt uudestaan palikat vaihtoon tosin vw:n piikkiin.kytkinkin tuntuu hiukan ehkä purkkaselta. Autohan on 1.9tdi 4motion,softattu tai olla vääntö jossain 400 nm paremmalla puolella.
Kyllähän se lastun tai evryn kanssa hajoaa todella helposti - vakio 240mm kytkin esimerkiksi kestää speksien mukaan sen 400Nm ja se on siinä, sen yli kun menee väännöt niin peli on kerrasta poikki ja laakeri vauhtipyörän keskeltä palasina tai kytkin muuten rikki heti.
Mikäli auton takuuseen aiot saada korjattua niin lastusta tai evrystä ei kannata kyllä mainita sanallakaan, taitaa olla sen verran kulutustavaraa kytkimet nykyään että alkavat jo vähän epäillä :).
Mikäli auton takuuseen aiot saada korjattua niin lastusta tai evrystä ei kannata kyllä mainita sanallakaan, taitaa olla sen verran kulutustavaraa kytkimet nykyään että alkavat jo vähän epäillä :).
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
Janne77 kirjoitti:Tässä haullakin kokeilin vielä kytkinpaketin tietoja mutta ei löytyny.
Osaisko joku suositella/ antaa suoraan linkin tai numeron mistä saan -04 golf 2.0 tdi sporlineen uuden kytkimen?
U.S Parts, Luettelosta sivu 219
Kiitti. Tosiaan mistä tietää sen luk vai sach? Sitte tuossa pisti silmään tuo että BKD moottoria on tehty 100kw :kin kö? Mulla ainaki lukee että 103kw ja on vm-04 vaikka tuon luettelon mukaan olis muka vasta -05 mallissa 103kw.
Mitäpä väliä sillä nyt kuiten on kun antaa saman osanumeron eli 883089 000034.
Olisko tuohon sachiin mitään sanottavaa kellään,kestääkö normaali ajoa ja kun mainostavat kisapeleihin niin pitää kysästä vielä että eihän tää ole semmonen mallia race että ei voi luistattaa tai palaa het paskaks?
Sitte hintaa en löytäny kytkinpaketille.
Sitte vielä , tietäskö joku että käykö Zimmermann 288x25mm etujarrulevyt, Audi, VW, Seat, Skoda
[491-3221-Z] 155.00EUR slamit.netistä tilaamat jarrulevyt ja orkkis marmoritiskiltä ostetut jarrupalat yhteen heittämällä?
Mitäpä väliä sillä nyt kuiten on kun antaa saman osanumeron eli 883089 000034.
Olisko tuohon sachiin mitään sanottavaa kellään,kestääkö normaali ajoa ja kun mainostavat kisapeleihin niin pitää kysästä vielä että eihän tää ole semmonen mallia race että ei voi luistattaa tai palaa het paskaks?
Sitte hintaa en löytäny kytkinpaketille.
Sitte vielä , tietäskö joku että käykö Zimmermann 288x25mm etujarrulevyt, Audi, VW, Seat, Skoda
[491-3221-Z] 155.00EUR slamit.netistä tilaamat jarrulevyt ja orkkis marmoritiskiltä ostetut jarrupalat yhteen heittämällä?
saako tuohon valeon settiin istutettua SRE:n 228 asetelman ja levyn? Onkohan noissa sama pulttijako?
Muussa tapauksessa menee sintterin asennukseksi ja se ei liene mielekästä, varsinkaan kun auto on pääasiallisesti vaimon käytössä.
Viikon se kesti tuo Valeo...kyllä meinaa olla työlästä kun vähän koittaa ottaa voimaa ulos. Koko ajan menee palikkaa ja näpit rasvassa joutuu olemaan. Mutta ei luovuteta enää:)
Muussa tapauksessa menee sintterin asennukseksi ja se ei liene mielekästä, varsinkaan kun auto on pääasiallisesti vaimon käytössä.
Viikon se kesti tuo Valeo...kyllä meinaa olla työlästä kun vähän koittaa ottaa voimaa ulos. Koko ajan menee palikkaa ja näpit rasvassa joutuu olemaan. Mutta ei luovuteta enää:)
Noniin nyt on kaverin liiteriin tarvis saada kaksoismassan tilalle kiinteä vauhtis ja pitävämpi kytkin. Alkoi vakio hilut jo evrymodilla ja 3barin mapilla juristaa "puoles" välis säätöä. Koneen tyyppis ANJ, eli 2.5TDI toisinsanoen. ETKA väittäis 240mm setiksi?
Ei sillä, olihan kaverilla jo nyt lystiä kun pääsee sladittelee koko tien leveydellä. :)
edit: kaikkihan ei siis ehkä tunnista liiteria, mut kyseessä VW LT 35 2003
Ei sillä, olihan kaverilla jo nyt lystiä kun pääsee sladittelee koko tien leveydellä. :)
edit: kaikkihan ei siis ehkä tunnista liiteria, mut kyseessä VW LT 35 2003
Tervehdys!
Joko on porukalla kokemuksia arl koneessa +M6-vaihteisessa toimivista kytkimistä? Itsellä tuossa lastutetussa150 ts leonissa lipsuu vedätettäessä 3 vaihteesta ylöspäin kierrosten noustessa >2000rpm. Arvot pitäisi olla luokkaa 190hp 430nm. Autolla ajettu rapiat 180tkm.
Jossain aikaisemmassa postauksessa näytti olevan maininta että vakio 240mm kytkin pitää jopa 500nm väännöillä. Onko siinä puussa oravaa?
Kannattaisikohan tähän sitten laittaa vaan uusi alkup. kytkinpaketti vai esim. Karalan myymä 780e kova vauhtipyörä+ kytkinpaketti. Onko tuossa Karalan hintaluokassa kilpailijoita eri valmistajilta?
Joko on porukalla kokemuksia arl koneessa +M6-vaihteisessa toimivista kytkimistä? Itsellä tuossa lastutetussa150 ts leonissa lipsuu vedätettäessä 3 vaihteesta ylöspäin kierrosten noustessa >2000rpm. Arvot pitäisi olla luokkaa 190hp 430nm. Autolla ajettu rapiat 180tkm.
Jossain aikaisemmassa postauksessa näytti olevan maininta että vakio 240mm kytkin pitää jopa 500nm väännöillä. Onko siinä puussa oravaa?
Kannattaisikohan tähän sitten laittaa vaan uusi alkup. kytkinpaketti vai esim. Karalan myymä 780e kova vauhtipyörä+ kytkinpaketti. Onko tuossa Karalan hintaluokassa kilpailijoita eri valmistajilta?
Onko kellään enemmän ajavalla kokemusta tuollaisesta setistä:
http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/vw/vw-bora-1j2-1098/19-tdi-4motion-110kw-arl/index.html
6vaihteisen 4motionin (arl) jatkeeksi olis menossa kun alkaa tuo kaksoismassa antautumaan :/
http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/vw/vw-bora-1j2-1098/19-tdi-4motion-110kw-arl/index.html
6vaihteisen 4motionin (arl) jatkeeksi olis menossa kun alkaa tuo kaksoismassa antautumaan :/
Ostin 1z vauhtipyörän mutta myyjä ei laittanut hammaskehää mukaan...Soittelin perään ja nyt hammaskehä tulee postissa perästä. Eli toisin sanoen paniikki ohi =)
Kannattaako tollaista vauhtista ruveta juurikaan keventelemään diesel vehkeessä kun lukemat on siinä n. 180hv/ 350Nm?
Itselle myös tulossa edellä mainitun lisäksi SRE-asetelma sekä VR6-levy. Olisikohan sille todennäköiselle "poljin lattiassa ongelmalle" muuta ratkaisua kuin ruveta tankoja jatkamaan?
(ilmeisestihän se ei sitten johtunut siitä levystä...?)
Kannattaako tollaista vauhtista ruveta juurikaan keventelemään diesel vehkeessä kun lukemat on siinä n. 180hv/ 350Nm?
Itselle myös tulossa edellä mainitun lisäksi SRE-asetelma sekä VR6-levy. Olisikohan sille todennäköiselle "poljin lattiassa ongelmalle" muuta ratkaisua kuin ruveta tankoja jatkamaan?
(ilmeisestihän se ei sitten johtunut siitä levystä...?)
Skodaan tarkoitus ruveta vaihtamaan kytkintä vaikka vielä vikaa ei ole tullut. Sillä silmällä, että vaihdetaan uutta turbo GT1749VB, ruiskutussuutinta (Findiesel Stage2) ja sen jälkeen lastutus. Mittarissa melkein 300tkm, niin kova epäilys ettei tuo kytkin kestä tuota viritystä joten tarkoitus ei ole mennä perse edellä puuhun.
Itselle VAG:set on uusi tuttavuus ja suoraan en tästä ketjusta löytänyt AHF:n 81kw moottorille sopivaa kytkinpakettia (5-vaihtainen laatikko, mutta jos joku kysyy laatikon mallia, niin tuohon en osaa vastata) mikä kestäisi noin 160-170 hepan tehot ja maksimissaan 400nm väännön. Hakusessa olisi massakytkin (Ei enään tuollaista kaksoismassakytkinta), normaali vauhtipyörä ja jäykempi asetelma? Mikä olisi tuohon settiin sopiva kytkin paketti?
Itselle VAG:set on uusi tuttavuus ja suoraan en tästä ketjusta löytänyt AHF:n 81kw moottorille sopivaa kytkinpakettia (5-vaihtainen laatikko, mutta jos joku kysyy laatikon mallia, niin tuohon en osaa vastata) mikä kestäisi noin 160-170 hepan tehot ja maksimissaan 400nm väännön. Hakusessa olisi massakytkin (Ei enään tuollaista kaksoismassakytkinta), normaali vauhtipyörä ja jäykempi asetelma? Mikä olisi tuohon settiin sopiva kytkin paketti?
Tuo Valeon paketti pitää pitää omanaan. Siihen ei käy esim Sasch Engineerin asetelmat tai VR6 levy. Mitat heittää jotenkin ja kytkin ei toimi.
Sitä vaan piti kysymäni, että toimiiko Saschin painelaakeri Valeon asetelman kanssa. Ihan orkkiksista on siis kyse eikä mistään "virimalleista"?
Fyysistä kokoeroa ei ainakaan Valeon painelaakeriin ollut kun korkeudessa varmaankin puoli milliä, muuten samanlainen halkasija yms. Tuntuuko toi sitten jossain niin sitä en tiedä, enkä myöskään tiedä mitä se vaikuttaa kytkimen toimivuuteen, jos painelaakeri on "liian" korkea. Hintaero TammerDieselillä oli painelaakereiden välillä 30e ja siksi otin halvemman.
Jepulis..Autosta meni sylinteri laatikosta, niimpä tilasin uuen paketin laatikkoon sis. vauhtipyörä+levy+asetelma+painelaakeri&sylinteri. Lähtöhinta oli paketille 990€ ja lähti mukkaan 570€. Valoen pakettihan se oli ja hyvältä näytti. Kuulemma ollu näitten juttujen perusteella ongelmia, mut ku auto on vakio nii eiköhän tuo pellaa moottorina ATD. Kyssyin siihen saschin pakettia nii hinta olisi ollu kaikkinneen 1500€ ja kestäisi tehoja..mut ku niitä ei ole ja eikö tule olemaan. Jos tehoja pitäs saaha nii eikö se ole sit sama laittaa semmonen auto missä niitä on jo vakiona? Muutenki tallista löytyy BMW 315 missä volvon T-5 moottori nii mennään sillä sit luijjaa radalla, ei liikenteessä.
Nuilla näkyi olevan aika hyvin tarjontaa (ainakin poikittaisiin) dieseleihin.
Sellainen huomio tuossa pari päivää sitten tuli, että hinnat on verottomia eli ALV (VAT) siihen tulee päälle. Eli ko. paketin hinta on sitten 270 puntaa... Hinta näkyy verollisena kun laittaa tuotteen ostoskoriin...
Postikulut 42 puntaa..
Eli noin 375 euroa kaikkineen... Ei silti pahan kuuloinen hinta...
Kiinteällä vauhtiksella ja kytkinpaketilla tuli muutaman kympin kalliimaksi, vaikka luulis että on halvempi...
http://www.darksidedevelopments.co.uk/c ... flywheels/
Sellainen huomio tuossa pari päivää sitten tuli, että hinnat on verottomia eli ALV (VAT) siihen tulee päälle. Eli ko. paketin hinta on sitten 270 puntaa... Hinta näkyy verollisena kun laittaa tuotteen ostoskoriin...
Postikulut 42 puntaa..
Eli noin 375 euroa kaikkineen... Ei silti pahan kuuloinen hinta...
Kiinteällä vauhtiksella ja kytkinpaketilla tuli muutaman kympin kalliimaksi, vaikka luulis että on halvempi...
http://www.darksidedevelopments.co.uk/c ... flywheels/
Vaikuttais vähän kevyen puoleiselta tuo vauhtis dieseliin.. sikäli kun tuo nyt diiseliin olis tulossa. Bensakoneista en tierä.
Sitten olis kysymys niille viisaille jotka on asennelleet noita vr6/sre-asetelmia alh:n perään:
Pitäis saada kytkin irrottamaan vähän aikasemmin, nyt pitää painaa poljin mattoon kiinni että saa vaihteen silmään.
Sinne kytkinlavan toisen pään pallonivelen alle saa kuulemma laitettua prikkoja shimmaamaan sitä lapaa vähä lähemmäs asetelmaa. Mutta kuinka paljon niitä sinne tarvitsee tai uskaltaa laittaa? :)
Jossei tietoa löydy, vastaan itse itselleni huomenna kokemuksen perusteella - laatikon vaihto edessä kun tasauspyörästö porsi ja muutti vaihteistoöljyn metallihohtomaalin näköiseksi.. :P
Sitten olis kysymys niille viisaille jotka on asennelleet noita vr6/sre-asetelmia alh:n perään:
Pitäis saada kytkin irrottamaan vähän aikasemmin, nyt pitää painaa poljin mattoon kiinni että saa vaihteen silmään.
Sinne kytkinlavan toisen pään pallonivelen alle saa kuulemma laitettua prikkoja shimmaamaan sitä lapaa vähä lähemmäs asetelmaa. Mutta kuinka paljon niitä sinne tarvitsee tai uskaltaa laittaa? :)
Jossei tietoa löydy, vastaan itse itselleni huomenna kokemuksen perusteella - laatikon vaihto edessä kun tasauspyörästö porsi ja muutti vaihteistoöljyn metallihohtomaalin näköiseksi.. :P
olisko tuossa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-2070
Osassa AGR koneita on alunperin kiinteä vauhtis. Saschin luettelosta löytyy moottorinumerot.
Osassa AGR koneita on alunperin kiinteä vauhtis. Saschin luettelosta löytyy moottorinumerot.
saako tuota 85kw kytkinpakettii sopiin afn ? jos ei niin onko mitään muuta mikä sopisi? evryllä tuntuis hiukan nyt luistavan.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1887
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1887
Joo kuuluu sieltä laatikosta melkosta roklatusta, tuossa vähän juttua omasta autosta sachs sre kytkimellä ja kiinteällä vauhtipyörällä :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171643
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171643
Nostellaanpas vanhaa.
Tuolla ylempänä oli puhetta tuosta Darksidedevelopmentin myymästä sachsin kaksoismassa kytkinpaketista 1.9tdi:hin 5-loviseen laatikkoon. Eli tästä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Onko kenelläkään tietoa tuon paketin väännön kestosta, kun tarjoavat isompia tehoja varten vr6 pakettia...?
Tuolla ylempänä oli puhetta tuosta Darksidedevelopmentin myymästä sachsin kaksoismassa kytkinpaketista 1.9tdi:hin 5-loviseen laatikkoon. Eli tästä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Onko kenelläkään tietoa tuon paketin väännön kestosta, kun tarjoavat isompia tehoja varten vr6 pakettia...?
Moi
Vakio 1.9tdi Boraan olisi kiinteä kytkin rakenteilla ja valmiina olisi Valeon VP ja asetelma, eli levy olisi hakusessa tähän. Linkki alkuperäseen pakettiin
Kävisikö tähän joku Motonetin tarjoama vakio levy? (tai joku muu minkä voisi jyväskylästä käydä ostamassa)
Bora on 5v lootalla ja 66kw/210nm
Vakio 1.9tdi Boraan olisi kiinteä kytkin rakenteilla ja valmiina olisi Valeon VP ja asetelma, eli levy olisi hakusessa tähän. Linkki alkuperäseen pakettiin
Kävisikö tähän joku Motonetin tarjoama vakio levy? (tai joku muu minkä voisi jyväskylästä käydä ostamassa)
Bora on 5v lootalla ja 66kw/210nm
Mulla hennois olla myynnissä ensikuussa noin 10-15tkm ajettu Sachs kytkin. Ei ole minun juttu tuo kiinteä vauhtipyörä 110kw dieselmoottorin ja 6v 02M vaihdelaatikon kanssa. Vääntöä kyllä kestää jos haluaa kestävän kytkimen virivehkeeseen :)
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html
yv:tä jos jotain sattuu kiinnostamaan.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html
yv:tä jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Eli vielä pöljälle:
Auto A4Q 1,9tdi AFN koneella (pitkittäin) resepti:
- AHU / 1Z/ AAZ yms. kova vauhtipyörä
- sachs 240mm asetelma ja kytkin (esim. audi s2 3b paketti)
- koneistus vauhtipyörään 6kpl asetelman reikiä + 3 ohjaritappia
- bolt on??
Vaí olenko väärillä jäljillä ja tuo kova vauhtipyötä ei mene pitkittäiskoneeseen?
KKK Bv43 ja lisäksi suuttimet + lastu tulossa
Auto A4Q 1,9tdi AFN koneella (pitkittäin) resepti:
- AHU / 1Z/ AAZ yms. kova vauhtipyörä
- sachs 240mm asetelma ja kytkin (esim. audi s2 3b paketti)
- koneistus vauhtipyörään 6kpl asetelman reikiä + 3 ohjaritappia
- bolt on??
Vaí olenko väärillä jäljillä ja tuo kova vauhtipyötä ei mene pitkittäiskoneeseen?
KKK Bv43 ja lisäksi suuttimet + lastu tulossa
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa