Golf IV 4Motion ARL w/ Sachs SRE - kori resonoi !
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 4Motion ARL w/ Sachs SRE - kori resonoi !
Laitoin Golfiini Sachin SRE Performance Clutch Kitin + kiinteän vauhtipyörän. Nyt on ongelmana että 5 ja 6 vaihteella kun rupeaa väännättämään esim. 100-120km/h vauhdissa niin tuntuu että kori leviää alle, resonoi niin maan perkeleesti.
Kytkimestä ei tunnu minkäälaista jykällystä ja muutenkin tuntuu toimivan tasaisesti siihen asti kunnes pitää rueta väännättämään kovemmassa vauhdissa. Mistähän tämä voisi johtua?
Turbon alipainekello kun oli rikki eikä turbo ahtanut niin silloin kun ajoi niin ei tietenkään nuita ongelmia ollut kun ei ollu vääntöjäkään. Nytten kun tehot on palautunut (175hp/380nm) niin tuntuu taas että kylläpä resonoi.
Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa takaisin kaksoismassavauhtipyörä vai mistähän muusta tuo voi johtua?
Kyllähän tuo vähän tympäsee kun maksaa yli 1300e kytkin-vauhtipyöräpaketista ja sitten se käyttäytyy tuolleen! Vaihdelaatikko roklattaa tyhjäkäynnillä kanssa melko äänekkäästi mutta jostain luin että se kuuluu asiaan...
Kytkimestä ei tunnu minkäälaista jykällystä ja muutenkin tuntuu toimivan tasaisesti siihen asti kunnes pitää rueta väännättämään kovemmassa vauhdissa. Mistähän tämä voisi johtua?
Turbon alipainekello kun oli rikki eikä turbo ahtanut niin silloin kun ajoi niin ei tietenkään nuita ongelmia ollut kun ei ollu vääntöjäkään. Nytten kun tehot on palautunut (175hp/380nm) niin tuntuu taas että kylläpä resonoi.
Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa takaisin kaksoismassavauhtipyörä vai mistähän muusta tuo voi johtua?
Kyllähän tuo vähän tympäsee kun maksaa yli 1300e kytkin-vauhtipyöräpaketista ja sitten se käyttäytyy tuolleen! Vaihdelaatikko roklattaa tyhjäkäynnillä kanssa melko äänekkäästi mutta jostain luin että se kuuluu asiaan...
Siitä kinteästä vauhtipyörästä.
ei sitä kaksoismassaa sinne turhan takia ole keksitty.
laatikon ei kyllä pitäis pahemmin äännellä paikoillaan. ellei sit se kiintee potki sinne roklotusta.
toki huomionarvoista on katsoa moottorikiinnikkeet läpi jotta ovat ehjät ja tukevat. varsikin se moottorin/laatikon alla oleva apurunkoon menevä. sen tehtävä on pitää heilunta kurissa.
ei sitä kaksoismassaa sinne turhan takia ole keksitty.
laatikon ei kyllä pitäis pahemmin äännellä paikoillaan. ellei sit se kiintee potki sinne roklotusta.
toki huomionarvoista on katsoa moottorikiinnikkeet läpi jotta ovat ehjät ja tukevat. varsikin se moottorin/laatikon alla oleva apurunkoon menevä. sen tehtävä on pitää heilunta kurissa.
Laatikko pitää kyllä yllättävän kovaa roklatusta mutta olen lueskellut että se on aivan normaalia.
Pitänee tarkistella uudelleen vielä nuo moottorin ja laatikon kumityynyt ja kiinnikkeet mutta ne kyllä näytti olevan kunnossa kun sunnuntaina montussa niitä tutkailin.
Taitaa joutua lähtemään DMF-kauppaan...
Pitänee tarkistella uudelleen vielä nuo moottorin ja laatikon kumityynyt ja kiinnikkeet mutta ne kyllä näytti olevan kunnossa kun sunnuntaina montussa niitä tutkailin.
Taitaa joutua lähtemään DMF-kauppaan...
Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa takaisin kaksoismassavauhtipyörä
On.
Opettele elämään asian kanssa, nyt kun olet nuo ominaisuudet ostanut.
Tuo resonointi pienillä kierroksilla väännättäessä on ihan normaalia tuon setin kanssa, samaten kun se laatikon roklatus.
Tuo autossasi oleva 02M-laatikko roklattaa kyllä todella miehekkäästi kiinteän vauhtipyörän kanssa :)
No pelkkä painohan ei kerro ihan kaikkea. Tuo Sachs on mielestäni vain näennäisesti kevyt.
Suurinosa massasta sijaitsee aivan ulkolaidalla, joten kyllä tuossa inertiaa on aikalailla.
Ja eikös se viisvaihteisiin yleisesti laitettu G60 vauhtis + VR6 kytkin setti ole painoltaan hyvin samoissa lukemissa.
Suurinosa massasta sijaitsee aivan ulkolaidalla, joten kyllä tuossa inertiaa on aikalailla.
Ja eikös se viisvaihteisiin yleisesti laitettu G60 vauhtis + VR6 kytkin setti ole painoltaan hyvin samoissa lukemissa.
G60 vauhtipyörä painaa 9,4kg. Eli onhan siinä nyt jonkinmoinen ero jo pelkästään vauhtipyörän painossa. 2,2kg lisää pyörivää massaa = aika paljon lisää inertiaa.
Dieselin käynti on muutenkin niin "kulmikasta" verrattuna bensakoneeseen, että ei ihme jos liian kevyillä pyörivillä massoilla rupeaa täristelemään ja resonoimaan. Etenkin isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla väännättäessä, kuten tässäkin taitaa olla se ongelma...
Dieselin käynti on muutenkin niin "kulmikasta" verrattuna bensakoneeseen, että ei ihme jos liian kevyillä pyörivillä massoilla rupeaa täristelemään ja resonoimaan. Etenkin isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla väännättäessä, kuten tässäkin taitaa olla se ongelma...
Mahtavaa että joku on raaskinut ostaa kunnon kytkimen nelikkoon!
Nyt voit seuraavaksi virittää sitä, niin saat nauttia sellaisista värinöistä joita et ikinä osannut kuvitellakkaan.. Alkuun vaikkapa +100hp/150nm niin alkaa löytymään ne resonassit sieltä sisustan osista.
Itse olen rullaillut 60tkm tuollaisella hierovalla nelikolla ja voin kertoa että se värinä on ominaisuus, jota EI SAA pois vaikka tekee mitä. Oon koittanu. Mutta on se vaan niin hauskaa! ;)
Nyt voit seuraavaksi virittää sitä, niin saat nauttia sellaisista värinöistä joita et ikinä osannut kuvitellakkaan.. Alkuun vaikkapa +100hp/150nm niin alkaa löytymään ne resonassit sieltä sisustan osista.
Itse olen rullaillut 60tkm tuollaisella hierovalla nelikolla ja voin kertoa että se värinä on ominaisuus, jota EI SAA pois vaikka tekee mitä. Oon koittanu. Mutta on se vaan niin hauskaa! ;)
^Jos haluaa päästä halvalla ni piisaa ku vaihtaa 1.8T:hen tarkoitetut uretaanit moottorin alatukeen ;)
Niillä saa nauttia värinästä jo tyhjäkäynnillä, eikä ne vedossa tuntuvat värinätkään noiden kanssa vähene.
http://s478.photobucket.com/albums/rr15 ... 011013.mp4
Niillä saa nauttia värinästä jo tyhjäkäynnillä, eikä ne vedossa tuntuvat värinätkään noiden kanssa vähene.
http://s478.photobucket.com/albums/rr15 ... 011013.mp4
tuo SRE setti aiheuttaa värinöitä alakierroksilla, joten pykälää pienemmillä vaihteilla tulee ajettua.
Se hyvä puoli tuossa on että ainakin toimii kuten pitää eli auki ja kiinni silloin kun tarvitsee...
seuraavalla kerralla ajattelin kokeilla tätä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/b ... hBend.html
onkohan kenelläkään suomenmaalla tuosta jo kokemusta?
Se hyvä puoli tuossa on että ainakin toimii kuten pitää eli auki ja kiinni silloin kun tarvitsee...
seuraavalla kerralla ajattelin kokeilla tätä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/b ... hBend.html
onkohan kenelläkään suomenmaalla tuosta jo kokemusta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa