VAG-diesel, mutta mikä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

VAG-diesel, mutta mikä?

ViestiKirjoittaja Matti_H » 20.8.2009 20:28

Nyt arvoisa raati saatte mahdollisesti tämän vuoden puolella joukkoonne diisselinhajuisen hermoheikin. ;)

Laskeskelin tuossa, että viikossa tuleepi kilometrejä reilut 400km, kuukaudessa vajaat 1300km ja vuodessa yli 15tkm. Eli varmasti tulee halvemmaksi ajaa diisselillä.

Veronkiertoväline olisi tarkoitus saalistaa jostain, mutta ellei sellaista löydy niin tyydytään siihen että maksetaan sitten koko käyttövoimavero kokonaisuudessaan.

Mutta mikä?

mk3 variantti diisselinä, vai onko niitä edes? :O

passat?

Mitä näitä kaikkia on, diudit on turhan arvokkaita kapistuksia.

Miten nää VAGinoitten diisselitekniikat kestää?

Siitä nyt aluksi

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 20.8.2009 20:34

Mulla olis sulle passeli väline kaupan. Verot yhteensä noin 160eur vuosi. Tilaa, varusteita, laatua, voimaa ja kohtuullinen kulutus.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 20.8.2009 20:46

Kiitos vain tarjouksesta, mutta maksimaalinen hinta pitää täräyttää sinne 3000e pintaan.

Ei oo opiskelijalla moisia rahoja : (

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.8.2009 21:17

seat cordoba varioita saa tuohon hintaan jo kohtuu kilometreillä ja saat tuommoiselle rahalle vastinetta eniten, pakuksi saa katsastettua ja verot ei sillon paljon paina

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 20.8.2009 21:20

Mitä olen täältä lueskellu ja isällä on tuollane 3b passat ja myllynä AFN Ni tuon pitäs olla aikalailla varma laitos meillä 350 000km muutaman tonnin päässä eikä tuota ole tarvinnut paljon laitella - miltään suunnalta. Ja parasta on että tuo on vielä tomaatti laatikolla jossa ei mitään vikaa ilmennyt.

Noita 400tkm ajettuja alkaa saamaan jo 3k€ tienoilta :D

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.8.2009 22:57

TDI-Cordoballe ääni.
Passat on myös hieno peli, mutta siinä on ne etutukivarret......

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 20.8.2009 23:19

Itse nyt alle kahden vuoden sisään ajellut profiilin vehkeellä juuri 100tkm ja vielä jaksaa miellyttää. Mittarissa kaiken kaikkiaan se 380tkm. Joten ääni AFN motille missä sitten ikinä majaileepi :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.8.2009 6:39

Kyllähän se kannattaa otta samalla rahalla uudempi ja varmempi moottori: AGR tai ALH jotka löytyy facelift cordobasta, iv golfista jne. Passatti painaa niin paljon että eipä paljon juhlita 90hv ahulla, ei se kyllä kovin vikkelä ole liikkeissään vaikka olisi afn.

paljon ajetussa ahu/afn moottorissa tulee apuakseli ongelmaksi josta voi seurata melko kallista "huoltoa"

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 21.8.2009 7:11

No miten tuo kestävyyspuoli?

kuinka esim. 400tkm ajettu AFN-diisselitekniikka kestää?

Kaverin tohelossa on tuo 1.9tdi, agr -motti ja tuntuishan tuo lykkäävän autoa etiäpäi.

Pitänee ruveta jemmaa rahoja jonnekki piiloon niin sais sellasen laitettua.

Eikös tuon käyttövoimaveron saa myöski neljään osaan lykättyä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.8.2009 10:46

Kyllähän siinä afn:ssä on vähän enemmän huoltamista noilla kilometreillä ja veron saa maksettua 4. Osassa

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 22.8.2009 8:07

Mun mielestä 15tkm vuodessa on aika vähän perustella diisselin ostoa, tosin mielummin tuollasella TDI-koneisella ajaa kun esim. nuhasella 1.6 bensalla. Tällä hetkellähän nafta on halpaa, mutta eiköhän senkin hinta tuosta taas nouse...
Faijalta vapautuu syksyn aikana -00 facelift cordoba vario 66kw TDI, 197tkm, ostanu uutena, täysi huoltohistoria, jos kiinnostaa. Saa rek. pakuksi.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.8.2009 12:15

No pelkästään tuo 15tkm tulee koulumatkoihin :)


Ja siihen päälle kun hivautetaan pimppis-ajelut, pidemmät reissut niin melko äkkiä tuo 20tkm tulee täyteen.

Ja nykyisestä kulkineesta on vahatermari mennyt niin tahtoo sen 20-30l sataselle imeä. ;)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 23.8.2009 15:40

No emännälle juuri tuli tuommoinen -98 1,9 tdi cordoba hommattua ja rekattua pakuksi. Ei dieselvero huimaa päätä ja lastulisena kerkeääkin ihan hyvin. Osat ovat halpoja ja aika tuttua mk3 golfista.

Ahu kone tuntuu aika pätevältä, lukuunottamatta apuakselin laakeriongelmia ja noin yleensäkin tuntuu nämä vag dieselit ihan kestäviltä verrattuna muutamiin muihin valmistajiin.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.8.2009 22:24

Mimmonen remppa tuo apuakselin laakerivian korjaaminen sitte on?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 23.8.2009 22:34

Ostin 348 000 ajetun Skoda Octavian ALH koneella, oon puolessatoista kuukaudessa ajellut sen 6000km ja ei voi muutakun kehua. Kulutus alle 5 sekalaisessa ajossa 215/45 renkailla. Öljyä ei vie eikä nestettä. Kaksoismassa jyrryttää aikalailla (pelkällä lastulla 120hp/320nm vakiona 99hp/229nm) Kyllä liikahtaa ihan mukavasti, kakkosvaihteella tehottoman oloinen mutta kun kolmosen lyö tupaan niin kyllä potkii taas!

AGR/ALH koneet on pirun luotettavia! Parissa autossa tiedän pumppuvian mut niillä oli ajettu se 500 000.

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 24.8.2009 12:53

Aihetta sivuten nyt, kun satuin lukemaan, niin mistä tuon kolmikirjaimisen koneen koodin saa selville? Siis tuo AGR/AHU jne...
Rekisteriotteen valmistenumerosta ei ilmeisesti ainakaan? Omasta Borasta on kyse. (1.9TDI-1J/250)


EDIT: Kiitos vastauksesta, täytyypä katsoa :)
Viimeksi muokannut JSTre84, 24.8.2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 24.8.2009 13:13

Huoltokirjan ekalla sivulla olevasta tai kontin pohjasta löytyvästä tunnistetarrasta sen ainakin saa selville.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 24.8.2009 22:17

pitäisi näkyä myös jakohihnan kopassa olevassa tarrassa ainakin uudemmissa tapauksissa (agr,alh)

bora on jo agr/alh 90hv ja asv 110hv

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2009 11:00

Mk2 Golf 1,6TD vain alle ja muutoskats. pakuksi -> d-vero 42e ja vakuutuskin halpuu muistaakseni reilun 50e verrattuna henkilömalliin. 500-1000e itse auto ja lopun paritonnia uhraa auton kunnostukseen/tuunailuun niin siinä on viimisen päälle ikiliikkuja ;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.8.2009 13:21

Mk2 Golf 1,6TD vain alle ja muutoskats. pakuksi -> d-vero 42e

-ei taida vaan enää onnistua.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.8.2009 13:46

^ Kyllä se taitaa onnistua edelleen tiettyihin yksilöihin, eikös Jak3 muutoskatsastanut tuon omansa ihan lähiaikoina? :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.8.2009 11:36

Joo juhannusta ennen muutin tuon omani. Ja pari muutakin on muutettu, ettei se nyt mitään harvojen herkkua ole :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 27.8.2009 16:59

Ei saatana enää yhtään kakkiksia :D

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 28.8.2009 10:52

Noihin passatin tukivarisiin voin sanoa että ei ole ollut ongelmaa meillä ollessa ajettu kohta 200tkm ja kaks on vaihettu.

Ja kyllä kulkee passatti herkästi AFN koneella. 3b(g) passatin ilmanvastus on todella pieni siitä saadaan painoon verraten pieni kulutus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa