VAG-diesel, mutta mikä?
Valvoja: ffp jäsenet
VAG-diesel, mutta mikä?
Nyt arvoisa raati saatte mahdollisesti tämän vuoden puolella joukkoonne diisselinhajuisen hermoheikin. ;)
Laskeskelin tuossa, että viikossa tuleepi kilometrejä reilut 400km, kuukaudessa vajaat 1300km ja vuodessa yli 15tkm. Eli varmasti tulee halvemmaksi ajaa diisselillä.
Veronkiertoväline olisi tarkoitus saalistaa jostain, mutta ellei sellaista löydy niin tyydytään siihen että maksetaan sitten koko käyttövoimavero kokonaisuudessaan.
Mutta mikä?
mk3 variantti diisselinä, vai onko niitä edes? :O
passat?
Mitä näitä kaikkia on, diudit on turhan arvokkaita kapistuksia.
Miten nää VAGinoitten diisselitekniikat kestää?
Siitä nyt aluksi
Laskeskelin tuossa, että viikossa tuleepi kilometrejä reilut 400km, kuukaudessa vajaat 1300km ja vuodessa yli 15tkm. Eli varmasti tulee halvemmaksi ajaa diisselillä.
Veronkiertoväline olisi tarkoitus saalistaa jostain, mutta ellei sellaista löydy niin tyydytään siihen että maksetaan sitten koko käyttövoimavero kokonaisuudessaan.
Mutta mikä?
mk3 variantti diisselinä, vai onko niitä edes? :O
passat?
Mitä näitä kaikkia on, diudit on turhan arvokkaita kapistuksia.
Miten nää VAGinoitten diisselitekniikat kestää?
Siitä nyt aluksi
Mulla olis sulle passeli väline kaupan. Verot yhteensä noin 160eur vuosi. Tilaa, varusteita, laatua, voimaa ja kohtuullinen kulutus.
Mitä olen täältä lueskellu ja isällä on tuollane 3b passat ja myllynä AFN Ni tuon pitäs olla aikalailla varma laitos meillä 350 000km muutaman tonnin päässä eikä tuota ole tarvinnut paljon laitella - miltään suunnalta. Ja parasta on että tuo on vielä tomaatti laatikolla jossa ei mitään vikaa ilmennyt.
Noita 400tkm ajettuja alkaa saamaan jo 3k€ tienoilta :D
Noita 400tkm ajettuja alkaa saamaan jo 3k€ tienoilta :D
Kyllähän se kannattaa otta samalla rahalla uudempi ja varmempi moottori: AGR tai ALH jotka löytyy facelift cordobasta, iv golfista jne. Passatti painaa niin paljon että eipä paljon juhlita 90hv ahulla, ei se kyllä kovin vikkelä ole liikkeissään vaikka olisi afn.
paljon ajetussa ahu/afn moottorissa tulee apuakseli ongelmaksi josta voi seurata melko kallista "huoltoa"
paljon ajetussa ahu/afn moottorissa tulee apuakseli ongelmaksi josta voi seurata melko kallista "huoltoa"
No miten tuo kestävyyspuoli?
kuinka esim. 400tkm ajettu AFN-diisselitekniikka kestää?
Kaverin tohelossa on tuo 1.9tdi, agr -motti ja tuntuishan tuo lykkäävän autoa etiäpäi.
Pitänee ruveta jemmaa rahoja jonnekki piiloon niin sais sellasen laitettua.
Eikös tuon käyttövoimaveron saa myöski neljään osaan lykättyä?
kuinka esim. 400tkm ajettu AFN-diisselitekniikka kestää?
Kaverin tohelossa on tuo 1.9tdi, agr -motti ja tuntuishan tuo lykkäävän autoa etiäpäi.
Pitänee ruveta jemmaa rahoja jonnekki piiloon niin sais sellasen laitettua.
Eikös tuon käyttövoimaveron saa myöski neljään osaan lykättyä?
Mun mielestä 15tkm vuodessa on aika vähän perustella diisselin ostoa, tosin mielummin tuollasella TDI-koneisella ajaa kun esim. nuhasella 1.6 bensalla. Tällä hetkellähän nafta on halpaa, mutta eiköhän senkin hinta tuosta taas nouse...
Faijalta vapautuu syksyn aikana -00 facelift cordoba vario 66kw TDI, 197tkm, ostanu uutena, täysi huoltohistoria, jos kiinnostaa. Saa rek. pakuksi.
Faijalta vapautuu syksyn aikana -00 facelift cordoba vario 66kw TDI, 197tkm, ostanu uutena, täysi huoltohistoria, jos kiinnostaa. Saa rek. pakuksi.
No emännälle juuri tuli tuommoinen -98 1,9 tdi cordoba hommattua ja rekattua pakuksi. Ei dieselvero huimaa päätä ja lastulisena kerkeääkin ihan hyvin. Osat ovat halpoja ja aika tuttua mk3 golfista.
Ahu kone tuntuu aika pätevältä, lukuunottamatta apuakselin laakeriongelmia ja noin yleensäkin tuntuu nämä vag dieselit ihan kestäviltä verrattuna muutamiin muihin valmistajiin.
Ahu kone tuntuu aika pätevältä, lukuunottamatta apuakselin laakeriongelmia ja noin yleensäkin tuntuu nämä vag dieselit ihan kestäviltä verrattuna muutamiin muihin valmistajiin.
Ostin 348 000 ajetun Skoda Octavian ALH koneella, oon puolessatoista kuukaudessa ajellut sen 6000km ja ei voi muutakun kehua. Kulutus alle 5 sekalaisessa ajossa 215/45 renkailla. Öljyä ei vie eikä nestettä. Kaksoismassa jyrryttää aikalailla (pelkällä lastulla 120hp/320nm vakiona 99hp/229nm) Kyllä liikahtaa ihan mukavasti, kakkosvaihteella tehottoman oloinen mutta kun kolmosen lyö tupaan niin kyllä potkii taas!
AGR/ALH koneet on pirun luotettavia! Parissa autossa tiedän pumppuvian mut niillä oli ajettu se 500 000.
AGR/ALH koneet on pirun luotettavia! Parissa autossa tiedän pumppuvian mut niillä oli ajettu se 500 000.
Aihetta sivuten nyt, kun satuin lukemaan, niin mistä tuon kolmikirjaimisen koneen koodin saa selville? Siis tuo AGR/AHU jne...
Rekisteriotteen valmistenumerosta ei ilmeisesti ainakaan? Omasta Borasta on kyse. (1.9TDI-1J/250)
EDIT: Kiitos vastauksesta, täytyypä katsoa :)
Rekisteriotteen valmistenumerosta ei ilmeisesti ainakaan? Omasta Borasta on kyse. (1.9TDI-1J/250)
EDIT: Kiitos vastauksesta, täytyypä katsoa :)
Viimeksi muokannut JSTre84, 24.8.2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa