Kysymys 9n Polosta
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymys 9n Polosta
Vaimokkeelle hankkimassa kauppakassia.
Polo 1.4 -03 olis kiikarissa.
Oon nytten lukenut foorumia ja oon saanu sellaisen käsityksen, että auton motti olisi susi jo syntyessään?? Onko näin?
Jäätymisiä, mäntien kalkattelua, maf ja egr vikaa??
Autolla ajettu hiukan alle 140tkm, eli onko kone hakenut jo tilansa siten ettei näitä ongelmia enää olisi/ tulisi?
Jätänkö ostamatta ja meen kattoon jotain korean ihmeitä?
Polo 1.4 -03 olis kiikarissa.
Oon nytten lukenut foorumia ja oon saanu sellaisen käsityksen, että auton motti olisi susi jo syntyessään?? Onko näin?
Jäätymisiä, mäntien kalkattelua, maf ja egr vikaa??
Autolla ajettu hiukan alle 140tkm, eli onko kone hakenut jo tilansa siten ettei näitä ongelmia enää olisi/ tulisi?
Jätänkö ostamatta ja meen kattoon jotain korean ihmeitä?
Täällä tuntuu olevan osalla hankala käsittää tuota, että jos autosta ei haetakkaan sitä tehokkainta versiota. Osalle kelpaa se, että se vie eteenpäin tehosta piittaamatta ja toisille mikään ei riitä ja muutenkin ripeää vekotinta pitää vielä virittää entuudestaan..
;)
Eikä herneitä neesuun, voipi kutkuttaa hiukan.
;)
Eikä herneitä neesuun, voipi kutkuttaa hiukan.
Mistäs alotettaisiin.. jakopäässä on muoviset kiristäjärullat ja jos niistä pinta irtoaa tai muovi lohkeaa niin pitää tilata uusi moottori, toki vesipumppukin pyörii jakopäässä ja siinä on muovinen siipipyörä ja jos se irtoaa sopivasti niin sen laakerikin purkautuu ja sitten taas on jako sekaisin ja pitää tilata uusi moottori. Tietenkin kyseisen ihanan moottorin kanssa autoon on pakattu myös vw:n ehkä huonoin vaihteistomalli joka harvoin kestää edes sitä mitä moottori olisi saattanut kuskia piinata tehottomuudellaan.
Toki jotkut ajavat fordillakin ja nauttivat siitä, mutta kyllä nämä pienet 16v koneet ovat tuolla vw-korjaamolla aika kärkipäässä työllistäjinä.
Toki jotkut ajavat fordillakin ja nauttivat siitä, mutta kyllä nämä pienet 16v koneet ovat tuolla vw-korjaamolla aika kärkipäässä työllistäjinä.
-
- -
- Viesti:
edes sitä mitä moottori olisi saattanut kuskia piinata tehottomuudellaan.
100 hv Polossa? No onhan se vähän tietysti.
Vai sellaisia ongelmia teillä - meillä ei vielä mitään, tosin auto nyt on vasta 3 vuotta vanha ja 45tkm ajettu. Edellinen, eli Citroën C3, oli tossa ajassa hinattu viidesti korjaamolle. Eiku vähemmässä, kahdessa vuodessa. Siitä ymmärrettiin luopua ennen takuuajan päättymistä.
Tämä on tosi hassu ilmiö. Että sellaiset ihmiset jotka eivät itse välttämättä ole ikinä ajaneet saatika nähneetkään tätä 1,4 16V mottia, muistelevat kaverin emännän koiran kaverin isännän kertomaa juttua että just tämä kyseinen muovikiristäjärullilla varustettu kone hajoaa joka toisen kilometrin välein. (Kyllä surkea ominaisuus, muttei todellakaan ole konsernin ainut kone jossa luotetaan muoviin).
Miksi sitten sellaiset ihmiset jotka tosiaankin omistavat tai ovat omistaneet auton tällä koneella yleensäkin kertovat ettei tässä koneessa ole esiintynyt mitään näistä ongelmista eikä oikeastaan mitään muutakaan ?
Sitten taas näitä 6 sylinterisiä puollustetaan maailman ääriin, ei se ole koneen vika, sitä on vaan käytetty väärin, ei tätä konetta ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon yms yms.. sama G-ladereitten kanssa.
Ei tuo kone ole varsinkaan mikään raketti, mutta paljon taloudellisempi kuin 1,6 8v. Minulle se on ihan sama kumpi noista se olisi, molemmat ovat surkean laiskoja, ainut ero että 1,4 hieman nykyaikaisempi ja kuluttaa vähemmän.
Omistin tämän "umpisurkean" "kokoajan hajoilevan" moottorin iv golffissani, minulla oli se päälle 3 vuotta ja 50tkm, eikä siinä ollut mitään vikaa (tottakai siihenkin pitää vaihtaa öljyt tulpat suodattimet ym kulutusosat), paitsi että jouduin kerran putsaamaan kaasuläppäanturin joka oli täynnä karstaa pakokaasukierrätysjärjestelmästä johtuen. Se olkoot vika. (luultavasti eka putsaus, noin 220tkm kohdalla). Kun myin golffini siinä oli noin 245tkm eikä kone kuluttanut vieläkään juurikaan öljyä (<0,5l / 10tkm, ei paha kun vertaa isäukon T5 2,5tdi joka vie 1-2l / 10tkm) tai muutenkaan vaikuttanut mitenkään vetävän viimeisiään, päinvastoin.
Miksi sitten sellaiset ihmiset jotka tosiaankin omistavat tai ovat omistaneet auton tällä koneella yleensäkin kertovat ettei tässä koneessa ole esiintynyt mitään näistä ongelmista eikä oikeastaan mitään muutakaan ?
Sitten taas näitä 6 sylinterisiä puollustetaan maailman ääriin, ei se ole koneen vika, sitä on vaan käytetty väärin, ei tätä konetta ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon yms yms.. sama G-ladereitten kanssa.
Ei tuo kone ole varsinkaan mikään raketti, mutta paljon taloudellisempi kuin 1,6 8v. Minulle se on ihan sama kumpi noista se olisi, molemmat ovat surkean laiskoja, ainut ero että 1,4 hieman nykyaikaisempi ja kuluttaa vähemmän.
Omistin tämän "umpisurkean" "kokoajan hajoilevan" moottorin iv golffissani, minulla oli se päälle 3 vuotta ja 50tkm, eikä siinä ollut mitään vikaa (tottakai siihenkin pitää vaihtaa öljyt tulpat suodattimet ym kulutusosat), paitsi että jouduin kerran putsaamaan kaasuläppäanturin joka oli täynnä karstaa pakokaasukierrätysjärjestelmästä johtuen. Se olkoot vika. (luultavasti eka putsaus, noin 220tkm kohdalla). Kun myin golffini siinä oli noin 245tkm eikä kone kuluttanut vieläkään juurikaan öljyä (<0,5l / 10tkm, ei paha kun vertaa isäukon T5 2,5tdi joka vie 1-2l / 10tkm) tai muutenkaan vaikuttanut mitenkään vetävän viimeisiään, päinvastoin.
-
- -
Äireellä on ollut tommonen 9n nyt kuusi vuotta. Minusta kone on kokoonsa nähden ihan jees. Polo on ihan ok ajettava ja tilaa on jälleen kokoluokka huomioiden hyvin. Vaihteensiirto on yksi parhaista mihin olen törmännyt. Kyllä tolla liikenteen kyydissä pysyy hyvin ja kasivenasen kolmoskoppa keeteeiin pätkii.
Mitään vikoja ei ole ollut, tosin ei tolla hirveesti ole vedettykään. Katsari epäili, että mittaristo olisi vaihdettu, mutta tuo ollut meillä uudesta lähtien. Jakohihnan vaihdatin viiden vuoden kohdalla, koska niin maahantuoja suosittaa, vaikka kilometrejä ei ollut puoliakaan vaihtovälistä. Käsittääkseni nämä jakopään poksahtamiset ovat liittyneet osittain tämän vaihtovälin laiminlyöntiin.
Varmasti petyt poloon jos olet porssea ostamassa, mutta jos haet huoletonta ja suht ketterää pikkuautoa niin se on siinä.
Toisilla ei mitään ongelmaa ja toisilla on rautakanki koko ajan poikki....
Mitään vikoja ei ole ollut, tosin ei tolla hirveesti ole vedettykään. Katsari epäili, että mittaristo olisi vaihdettu, mutta tuo ollut meillä uudesta lähtien. Jakohihnan vaihdatin viiden vuoden kohdalla, koska niin maahantuoja suosittaa, vaikka kilometrejä ei ollut puoliakaan vaihtovälistä. Käsittääkseni nämä jakopään poksahtamiset ovat liittyneet osittain tämän vaihtovälin laiminlyöntiin.
Varmasti petyt poloon jos olet porssea ostamassa, mutta jos haet huoletonta ja suht ketterää pikkuautoa niin se on siinä.
Toisilla ei mitään ongelmaa ja toisilla on rautakanki koko ajan poikki....
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”