Kysymys 9n Polosta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

Kysymys 9n Polosta

ViestiKirjoittaja FarOs » 14.8.2009 15:12

Vaimokkeelle hankkimassa kauppakassia.
Polo 1.4 -03 olis kiikarissa.
Oon nytten lukenut foorumia ja oon saanu sellaisen käsityksen, että auton motti olisi susi jo syntyessään?? Onko näin?
Jäätymisiä, mäntien kalkattelua, maf ja egr vikaa??
Autolla ajettu hiukan alle 140tkm, eli onko kone hakenut jo tilansa siten ettei näitä ongelmia enää olisi/ tulisi?
Jätänkö ostamatta ja meen kattoon jotain korean ihmeitä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.8.2009 15:21

Katsele suosiolla dieseliä tai 1.6:sta. Se 1.4 on melko kuraa jo voimattomuutensakin puolesta.

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 14.8.2009 15:27

Voimattomuus ei haittaa.. Kaupunki ajoa, tai siis tällästä maaseutukaupunki ajoa täällä Seinäjoella.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.8.2009 15:49

Noh, mutta se voimattomuus on niistä 1.4 16V koneen ongelmista ehkä loppujen lopuksi pienin.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 15.8.2009 1:31

Täällä tuntuu olevan osalla hankala käsittää tuota, että jos autosta ei haetakkaan sitä tehokkainta versiota. Osalle kelpaa se, että se vie eteenpäin tehosta piittaamatta ja toisille mikään ei riitä ja muutenkin ripeää vekotinta pitää vielä virittää entuudestaan..

;)

Eikä herneitä neesuun, voipi kutkuttaa hiukan.

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 15.8.2009 6:19

Jups, mulla on Firestormi tallis sitä varte et pääsee lujaa...
Onko muilla mielipiteitä 1.4 16v koneesta, jätänkö väliin?

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 15.8.2009 8:55

Eikös nää yksneloset oo näitä varmoja pommeja teflonpinnoitteisten koneidensa kanssa?

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 15.8.2009 11:03

No meillä ollu kahdessa autossa tuo pata. Golffissa ja Polossa. Ei mitn ongelmia kummassakaan..

Täysin tekniikkavarmaa autoa kun ei ole tehtykkään, sanoisin että osta pois jos on muuten hyvä yksilö ja hinta kohdallaan. Varaudut sitten vain noihin "tyypivikoihin" henkisesti :)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 15.8.2009 11:36

Kyllähän toi 1.4 16V moottori melkonen aikapommi on. Itse jättäisin väliin. Sen sijaan se 1.2 litrainen 3-sylinterinen toimii ainakin omien kokemuksien mukaan hieman paremmin ja onhan siinä hauskemmat äänetkin.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.8.2009 0:29

Oho, mitäs ongelmia siinä 1.4:ssa on? Meillä ois himassa '06 Sportline (100hv), joko se kannattaa upottaa suohon?

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 16.8.2009 1:07

Tee palvelus yhteiskunnalle ja anna vaan palaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.8.2009 1:18

Mistäs alotettaisiin.. jakopäässä on muoviset kiristäjärullat ja jos niistä pinta irtoaa tai muovi lohkeaa niin pitää tilata uusi moottori, toki vesipumppukin pyörii jakopäässä ja siinä on muovinen siipipyörä ja jos se irtoaa sopivasti niin sen laakerikin purkautuu ja sitten taas on jako sekaisin ja pitää tilata uusi moottori. Tietenkin kyseisen ihanan moottorin kanssa autoon on pakattu myös vw:n ehkä huonoin vaihteistomalli joka harvoin kestää edes sitä mitä moottori olisi saattanut kuskia piinata tehottomuudellaan.


Toki jotkut ajavat fordillakin ja nauttivat siitä, mutta kyllä nämä pienet 16v koneet ovat tuolla vw-korjaamolla aika kärkipäässä työllistäjinä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2009 1:29

Eikö nuo muoviosat jakopäässä oo olleet muissakin moottoreitta aika yleisiä ja sitten ekassa huollossa ne vaihdetaan metallisiin?

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.8.2009 11:58

edes sitä mitä moottori olisi saattanut kuskia piinata tehottomuudellaan.

100 hv Polossa? No onhan se vähän tietysti.

Vai sellaisia ongelmia teillä - meillä ei vielä mitään, tosin auto nyt on vasta 3 vuotta vanha ja 45tkm ajettu. Edellinen, eli Citroën C3, oli tossa ajassa hinattu viidesti korjaamolle. Eiku vähemmässä, kahdessa vuodessa. Siitä ymmärrettiin luopua ennen takuuajan päättymistä.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 16.8.2009 13:50

Kylläpä tulee tylyä tekstiä, itsellä ei ainakaan vielä mitään ongelmia, toki vasta 37tkm ajettu.
Kakkiksen omistaja, käskee upottaa auton suohon.
Pitääpä pistää ajoissa vaihtoon sitten.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 18.8.2009 10:26

Tämä on tosi hassu ilmiö. Että sellaiset ihmiset jotka eivät itse välttämättä ole ikinä ajaneet saatika nähneetkään tätä 1,4 16V mottia, muistelevat kaverin emännän koiran kaverin isännän kertomaa juttua että just tämä kyseinen muovikiristäjärullilla varustettu kone hajoaa joka toisen kilometrin välein. (Kyllä surkea ominaisuus, muttei todellakaan ole konsernin ainut kone jossa luotetaan muoviin).

Miksi sitten sellaiset ihmiset jotka tosiaankin omistavat tai ovat omistaneet auton tällä koneella yleensäkin kertovat ettei tässä koneessa ole esiintynyt mitään näistä ongelmista eikä oikeastaan mitään muutakaan ?

Sitten taas näitä 6 sylinterisiä puollustetaan maailman ääriin, ei se ole koneen vika, sitä on vaan käytetty väärin, ei tätä konetta ole tarkoitettu jokapäiväiseen ajoon yms yms.. sama G-ladereitten kanssa.

Ei tuo kone ole varsinkaan mikään raketti, mutta paljon taloudellisempi kuin 1,6 8v. Minulle se on ihan sama kumpi noista se olisi, molemmat ovat surkean laiskoja, ainut ero että 1,4 hieman nykyaikaisempi ja kuluttaa vähemmän.

Omistin tämän "umpisurkean" "kokoajan hajoilevan" moottorin iv golffissani, minulla oli se päälle 3 vuotta ja 50tkm, eikä siinä ollut mitään vikaa (tottakai siihenkin pitää vaihtaa öljyt tulpat suodattimet ym kulutusosat), paitsi että jouduin kerran putsaamaan kaasuläppäanturin joka oli täynnä karstaa pakokaasukierrätysjärjestelmästä johtuen. Se olkoot vika. (luultavasti eka putsaus, noin 220tkm kohdalla). Kun myin golffini siinä oli noin 245tkm eikä kone kuluttanut vieläkään juurikaan öljyä (<0,5l / 10tkm, ei paha kun vertaa isäukon T5 2,5tdi joka vie 1-2l / 10tkm) tai muutenkaan vaikuttanut mitenkään vetävän viimeisiään, päinvastoin.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 18.8.2009 18:05

Äiskällä tuommonen -07 1.4 koneella 27 tonnia ajettu.Muutaman kerran tuolla ajanut jopa moottoritiellä,en edes ajatellut semmosta asiaa,että olis jotenkin nuhanen.Aivan hyvin kulki toistasataa,mitä tuollaisella nyt yleensä viitsii ajaa.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 18.8.2009 20:14

Äireellä on ollut tommonen 9n nyt kuusi vuotta. Minusta kone on kokoonsa nähden ihan jees. Polo on ihan ok ajettava ja tilaa on jälleen kokoluokka huomioiden hyvin. Vaihteensiirto on yksi parhaista mihin olen törmännyt. Kyllä tolla liikenteen kyydissä pysyy hyvin ja kasivenasen kolmoskoppa keeteeiin pätkii.

Mitään vikoja ei ole ollut, tosin ei tolla hirveesti ole vedettykään. Katsari epäili, että mittaristo olisi vaihdettu, mutta tuo ollut meillä uudesta lähtien. Jakohihnan vaihdatin viiden vuoden kohdalla, koska niin maahantuoja suosittaa, vaikka kilometrejä ei ollut puoliakaan vaihtovälistä. Käsittääkseni nämä jakopään poksahtamiset ovat liittyneet osittain tämän vaihtovälin laiminlyöntiin.

Varmasti petyt poloon jos olet porssea ostamassa, mutta jos haet huoletonta ja suht ketterää pikkuautoa niin se on siinä.

Toisilla ei mitään ongelmaa ja toisilla on rautakanki koko ajan poikki....

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 18.8.2009 22:01

No keskustelu saapi päättyä mun pualesta...
Polonen haettiin kotiin ja toivotaan nytten et kaikki menee okei...
Kiitos kaikille mielipiteistä ja kokemuksista.

pasi86
-
Viestit: 64
Liittynyt: 14.3.2004 12:48

ViestiKirjoittaja pasi86 » 29.8.2009 21:07

Olisi tarjolla1. omistajalta -03 1.2 koneella oleva, 130tkm ajettu 5d Polo. Kokemuksia 1.2 koneen luotettavuudesta? Ei ole kokemusta kyseisestä moottorista. Hinta on noin 5t€, joten sen takia alkoi hieman houkuttelemaan. :)
Nettiautossa näyttää vastaavat olevan 6-7t€ pyyntihinnoissa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa