R32 Saksasta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
R32 Saksasta
Joskus lähiaikoina taasen on autonvaihto luvassa ja suunnitelmissa Golf R32.
Kysymys kuuluukin, kun pikaisella haulla ei löydy nelosgolffeja paljoakaan, kaipa niitä on kuitenkin Saksassa liikkeellä? Ja mistä sitten kannattaa katsella, olisiko joku hyvä saitti tiedossa. Jotakin mobile.de tyyliin olen jo katsellutkin.
Tietty V-Golffikin kävisi, mutta vanhempi halvempi.
Kysymys kuuluukin, kun pikaisella haulla ei löydy nelosgolffeja paljoakaan, kaipa niitä on kuitenkin Saksassa liikkeellä? Ja mistä sitten kannattaa katsella, olisiko joku hyvä saitti tiedossa. Jotakin mobile.de tyyliin olen jo katsellutkin.
Tietty V-Golffikin kävisi, mutta vanhempi halvempi.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Vaikkei IV R32 golffejakaan suomessa liikaa ole, niin tuo 4-ovinen sellanen. Taitaa olla melko harvinainen 4-ovisena?
Golf IV R32 4D
Golf IV R32 4D
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
Joskus lähiaikoina taasen on autonvaihto luvassa ja suunnitelmissa Golf R32.
Meikeläiselle läheinen aihe .:r 32 tuonti Saksasta. Etsin MOBILE.DE sivujen kautta kyseistä autoa. Itselleni läheinen malli olis toi V koppanen. Saksan maalla on tosi kattavaa tuo varustelu taso. Suomessa on hintataso alkaa 35tonnista 55tonniin sen varmaan kaikki tietää;) Ja varustelu taso vaihtelee tosi paljon.
No meikäläistä kiinnostaki tämä verotus menee?! Oletetaan että, auto maksaa 25-30 tonnii ajettu 20tkm pintaa niin paljon joutuis maksaa veroja? Löysin kyllä tullin sivujen jonkin sortin laisen laskurin mutta, siinä oli uusin malli 03 joka nyt ei ollu mulle mitenkään lähellä kun, olisi vähintään toi 05 hakusessa.
Rynnäkköpäärynä oletko edenny asissa suuntaan tai toiseen? Millasia lisävarusteita noissa IV koppasissa on. Ihan mielenkiinnosta kyselen. =)
Ottoauto.de:n veropäätöksistä löytyi yksi vitoskoppanen.
Mä olen luullut että tuossa R32 olis ollut sama putkisto kuin TT:ssä mut ei vissiin kun ei aivan sama ollut soundi. Tosin saattoi olla heikko nauhoitekin...
Tossa TT:n soundit samalla koneella verrattavaksi:
http://uk.youtube.com/watch?v=pCoF6Zjf78c
Tossa TT:n soundit samalla koneella verrattavaksi:
http://uk.youtube.com/watch?v=pCoF6Zjf78c
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
Kalelle kiitoksia " löydöstä " kivat verot!! =(
Toi TT Sport kuulosti joltain kämäseltä 1,8 lta! Mikäs kone siinä on? .:R 32 saundi on kyllä jotain makeeta! Tässä on meikän lempi video juutuupissa!!
http://www.youtube.com/watch?v=S4H_6xYPPN4&feature=related pituus 1.33 min
Toi TT Sport kuulosti joltain kämäseltä 1,8 lta! Mikäs kone siinä on? .:R 32 saundi on kyllä jotain makeeta! Tässä on meikän lempi video juutuupissa!!
http://www.youtube.com/watch?v=S4H_6xYPPN4&feature=related pituus 1.33 min
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Juu ei ole edennyt. Se käsitys on että liikutaan 20k€ paremmalla puolen veroineen noissa iv:ssä. Varsinkin vähemmän ajetut, verotusarvo on kova vaikkei ite pirssi älyttömästi maksakaan. Eli odotellaan ja ajellaan vr6:lla toiset 50tkm...
Eli suomeksi sanottuna jos jotakin ostan yli 20000€:lla se ei ole auto.
Mitä varusteluun tulee, ilmastointi lienee kaikissa noissa, itelle ainakin haluan sellaisen jossa climatronic, nahkapenkit, tumma sisusta. Väri muu kuin punainen/kelt/hopea. Onhan noita videoita tullut kelailtua.. hienot on äänet. Tarkkana saa tietty olla noita mobile.de selaillessa kun sekaan mahtuu kaikkea mahdollista johon on liimattu R32 logoa, puskureita yms.
Voisko tämä olla pyhä threadi jossa kukaan ei mainitse mitään 1.8 alkuista ;)
Eli suomeksi sanottuna jos jotakin ostan yli 20000€:lla se ei ole auto.
Mitä varusteluun tulee, ilmastointi lienee kaikissa noissa, itelle ainakin haluan sellaisen jossa climatronic, nahkapenkit, tumma sisusta. Väri muu kuin punainen/kelt/hopea. Onhan noita videoita tullut kelailtua.. hienot on äänet. Tarkkana saa tietty olla noita mobile.de selaillessa kun sekaan mahtuu kaikkea mahdollista johon on liimattu R32 logoa, puskureita yms.
Voisko tämä olla pyhä threadi jossa kukaan ei mainitse mitään 1.8 alkuista ;)
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
juu meinasin noita oikeanpuoleisia. vasemmanpuoleiset on niin rumat että vois olla vaikka vitoskoppaisesta.(kuten koko automallikin on ruma)
Edit: Niinpäs muuten onkin.
Edit: Niinpäs muuten onkin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 13.1.2009 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A3 3.2Q on vaan sitten paljon enemmän tavis kuin R32, mut tekniikka kivaa kuitenkin. Itse valkkaisin Audin sopivilla sisusta varusteilla (sport-nahat, yms.) kuin R32:n, jos käyttöön riittää 2-ovea. A3 on vain 2 ovisena hyvännäköinen omaan silmään, R32 myös 4-ovisena, joten se kuitenkin on iso puute. Mut kumpi vaan takaa hauskuuden, kone on mahtava varsinkin talvella (ja manuaalinan ehdottomasti) ;) A3 3.2Q:ia löytyy aika hyvin tarjolla Saksasta.
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
Noita tavis penkkejä saa myös nahalla. Ja tuota kuppi mallia on vain tuontiautoissa, ei siis saa suomeen tilattuihin autoihin... :)
Jaa.. Ois kyllä makeet tuollaiset nahkakuppipenkit!! Jossain olen lukenut että, noi olis yli 6000e lisävaruste!
Pikkusen ohi aiheen
.(kuten koko automallikin on ruma)
Tästä pientä keskustelun poikasta keehiin. Kumpi on mielestäsi paremman näkönen IV vai V kori?
-Itelläni on toi IV koppanen. Aluksi en tykännyt yhtään tuosta V mallista. Se on niin eri näköinen kuin eri auto. Nyt on katsellut ja " ihastellut " ja koeajanut V koppasta niin olen tykästynyt vaan lisää. Ja DSG toimii ihan kivasti myös .:R 32 ssa.
-KESKUSTELUA-
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Mutta eikös sillon olla hieman, sanoisinko, kädettömiä jos sitä kytkintä aletaan potkia? Mihin sitä vetoa tarttee katkoa?
vieno ;)
EDIT: jokunen vuosi sitten kokeilin tuollaista A3:a ladattuna 3.2 päristimellä ja DSG:llä ja sen mitä sitä nopsaan parkkipaikalla (ja tiellä) tunnustelin, niin tälläinen kädetönkään ei sitä kolmatta poljinta sinne missään vaiheessa tarvinnut.
vieno ;)
EDIT: jokunen vuosi sitten kokeilin tuollaista A3:a ladattuna 3.2 päristimellä ja DSG:llä ja sen mitä sitä nopsaan parkkipaikalla (ja tiellä) tunnustelin, niin tälläinen kädetönkään ei sitä kolmatta poljinta sinne missään vaiheessa tarvinnut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Leikkiautoon manuaali, käyttöautoon DSG/tomaatti.
Sekä DSGllä et manuaalilla talvella ajaneena tykkäsin vaan paljon enemmän manuaalista. Onhan DSG jotain ihan muuta kuin 'automaatti', muttamutta...vaikka DSG on hieno peli, niin silti parempi ja välittömämpi kontrolli tehoon manuaalilla on huomattavasti parempi. Kuitenkin aletaan jo puhua autosta jossa sitä tehoa vähäsen jo on, joten kiva pitää se tuntuma siihen. Molemmat kivoja, toinen IMO kivempi.
Sittenhän voisi spekuloida kestävyydellä (tai siis korjauksen hinnalla), kun ainakin itsellä tuollainen olisi 'leikkiauto' ja niillä kun on tapana joskus hajota, niin joten siinä kohtaa tuo dsg sattuisi lompakkoon enemmän. Ja saakos sen DSG:n kestämään tehoa oikeasti..(jos on 3.2, pitää olla myös tai ehkä) Ja ajaahan mä en tosiaankaan osaa, joten kait siksi manuaali ;).
Mielipidejuttuja..rahamieshän ostaa molemmat, ajelee fiiliksen mukaan.
Sekä DSGllä et manuaalilla talvella ajaneena tykkäsin vaan paljon enemmän manuaalista. Onhan DSG jotain ihan muuta kuin 'automaatti', muttamutta...vaikka DSG on hieno peli, niin silti parempi ja välittömämpi kontrolli tehoon manuaalilla on huomattavasti parempi. Kuitenkin aletaan jo puhua autosta jossa sitä tehoa vähäsen jo on, joten kiva pitää se tuntuma siihen. Molemmat kivoja, toinen IMO kivempi.
Sittenhän voisi spekuloida kestävyydellä (tai siis korjauksen hinnalla), kun ainakin itsellä tuollainen olisi 'leikkiauto' ja niillä kun on tapana joskus hajota, niin joten siinä kohtaa tuo dsg sattuisi lompakkoon enemmän. Ja saakos sen DSG:n kestämään tehoa oikeasti..(jos on 3.2, pitää olla myös tai ehkä) Ja ajaahan mä en tosiaankaan osaa, joten kait siksi manuaali ;).
Mielipidejuttuja..rahamieshän ostaa molemmat, ajelee fiiliksen mukaan.
Sekä DSGllä et manuaalilla talvella ajaneena tykkäsin vaan paljon enemmän manuaalista. Onhan DSG jotain ihan muuta kuin 'automaatti', muttamutta...vaikka DSG on hieno peli, niin silti parempi ja välittömämpi kontrolli tehoon manuaalilla on huomattavasti parempi. Kuitenkin aletaan jo puhua autosta jossa sitä tehoa vähäsen jo on, joten kiva pitää se tuntuma siihen. Molemmat kivoja, toinen IMO kivempi.
Veit jalat suusta. :) Ei se vaan ole kovin sporttista esim. kiihdyttäessä vain painaa kaasu pohjaan ja ohjailla. Hiukan tylsää omaan makuun. Vähän sama juttu kuin skootterit - tossumopot. :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
en ite ainakaan tohtis DSG:llä laittaa auton liikkuessa pakilta D:lle.
Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä ja miten se tuohon aktiiviseen ajoon liittyy?
Joo ihmettelen samaa?!?!?! Tässähän on pohdiskeltu tuon DSG kestävyyttä. Se on varmaan kumminkin tehty kestämään vähän " rankempaa " ajoa. Vai onko jollain tiedossa että, toi DSG ois sanonut sopimuksen irti?! Onko asenetajia paikalla? Olen itse kumpin kallistunut tohon V koppaan ja miettiny että kumpi nyt olis parempi tommaatti vai maunuaali? Toi manuaali olis anakin huolto vapaampi kuin DSG.
Itselläni ei ole ollut aiemmin varaa järkeviin uudempiin automaatteihin kun on noi manuaali pelitkin olleet vanhoja rotiskoja. Joten nyt kun on juurikin 3.2 DSG alla niin on se vaan hieno laitos.
Ainoa haittapuoli jos sitä sillaisena haluaa pitää on se että vaihteisto miettii liikkeellä lähdössä aina pari silmänräpäystä ennen liikkeelle päästämistä. En tiedä miksi mutta ilmeisesti ainakin TT-foorumin mukaan ominaisuus. Ja sama ominaisuus on vaikka käyttää sitä jarrun kanssa lähetystä, muista sen ominaisuuden nimeä, mutta se tasaa ne kierrokset sopiviksi kunnes jarrun nostaa.
Toinen miinus tulee laatikon "lämpenemisen" hitaudesta. Ei riitä että auto on tallissa +15c asteessa ja siitä ajaa koneen +90c, siltikin laatikko vielä hieman kohmeessa. Mutta kun se laatikko nyt sitten on kunnolla lämmennyt niin kaikki vaihdot revittelyssäkin aivan helvetin sulavia ja toimii kuin unelma kaikilla tavoin. En nyt sitten tarkoita etteikö toimisi täysin oikein kylmänäkin mutta kun sitä autoa on ajellut muutaman kuukauden niin kyllä sitten ymmärtää mitä tarkoitan. Katsotaan nyt sitten miten on kesällä, lämpeekö samantien...
Ainoa haittapuoli jos sitä sillaisena haluaa pitää on se että vaihteisto miettii liikkeellä lähdössä aina pari silmänräpäystä ennen liikkeelle päästämistä. En tiedä miksi mutta ilmeisesti ainakin TT-foorumin mukaan ominaisuus. Ja sama ominaisuus on vaikka käyttää sitä jarrun kanssa lähetystä, muista sen ominaisuuden nimeä, mutta se tasaa ne kierrokset sopiviksi kunnes jarrun nostaa.
Toinen miinus tulee laatikon "lämpenemisen" hitaudesta. Ei riitä että auto on tallissa +15c asteessa ja siitä ajaa koneen +90c, siltikin laatikko vielä hieman kohmeessa. Mutta kun se laatikko nyt sitten on kunnolla lämmennyt niin kaikki vaihdot revittelyssäkin aivan helvetin sulavia ja toimii kuin unelma kaikilla tavoin. En nyt sitten tarkoita etteikö toimisi täysin oikein kylmänäkin mutta kun sitä autoa on ajellut muutaman kuukauden niin kyllä sitten ymmärtää mitä tarkoitan. Katsotaan nyt sitten miten on kesällä, lämpeekö samantien...
Itse olen ajanut mk5 r32 dsg ja a3 3.2dsg. Noilla autoilla on hirveä ero, golffi on sporttinen ja ärhäkkä, kun audi on maltillinen ja rauhallisempi. Ihan selvästi kaikesta näkee ja tuntee että golf on tehty nuorelle joka tahtoo sporttisen auton ja nauttia ajamisesta. A3 taas on tehty keski-ikäiselle, kun haluaa mukavaa ja lepposta ajoa ja rinkelit keulaan ja kerran kesässä mökille mennessä lusin suoralla polkasta parista autosta ohi.
Jonde: Omia kokemuksia löytyy mk5 r32 ja tuo 3.2 tt, noillakin oli eroa kuin yöllä ja päivällä. TT:n eduksi. Mulle viisaammat kertoi että tuo laatikko oppii kuskin ajotapaa ja mukautuu siihen. Liekö sitten siitä johtunut noiden kahden välinen ero käytöksessä, ja eroa oli nimenomaan laatikon toiminnassa.
vertailuautot on gti:tä mutta vertailu nyt sama kun vastakkain 6spd manual ja dsg et se siitä 6spd:n urheilullisuudesta... almanakalla saa verrata aikoja.. ;) (ja ei herneitä) ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
No tämä manuaali vastaan DSG keskustelu ei varmaan mihinkään.. Jatkakaa toki.. =)
HEGE_TRE
Sulla kun, on toi V koppanen voitko kertoo ihan tälläsii perus käyttö juttuja kun, itelläni toi olis kovasti harkinnassa.. Eli paljo verot, huollot, tiedossa jotain kallista huoltoa tai kallista vikaa mikä vois tulla. Oletko huomannu jotain nitinoita kolinoita. Mulla on toi IV Gti niin sisällä keskikonsoli nitisee vähän ja rengasmelu on jotain ihan HIRVEETÄ! Ja paljon se vie oikeesti sitä BENSAA?!
HEGE_TRE
Sulla kun, on toi V koppanen voitko kertoo ihan tälläsii perus käyttö juttuja kun, itelläni toi olis kovasti harkinnassa.. Eli paljo verot, huollot, tiedossa jotain kallista huoltoa tai kallista vikaa mikä vois tulla. Oletko huomannu jotain nitinoita kolinoita. Mulla on toi IV Gti niin sisällä keskikonsoli nitisee vähän ja rengasmelu on jotain ihan HIRVEETÄ! Ja paljon se vie oikeesti sitä BENSAA?!
noo juu, en mä mikään dsg:n senaattori ala oleen mut yllätys se itelleki oliet mite se on hianoo "vormulatyyliin" läpistä ratin takaa vaihtaa... tietty ku ratti on nurinpäi tarvii tovi pähkäillä kumpi o + ja kumpi - Mitä tuolla ehtinyt ajamaan niin eipä siinä suuria nitinöitä oo ollu, hattuhylly joskus kun se ei oo paikallaan, ja mitä rengasmeluun niin saman verran kun leon vm06 (tutulla) paljo pienempi kun Imppu sti 06(tovin itsellä) paljon pienempi kun Ibiza fr vm06 (ex oma) mut taas jos vertaa V70 voleen niin onha tuossa renkaista melua...et kokeilemalla kai se selviää mikä liikaa korville.. Ja bensan kulutuksesta.. 75km on mulla matkaa vanhuksille.. kun oikein pihistelin sen niin Ibbe meni 8.1l/100km Subarutku 10.2l/100km ja Golopallo 8,7l/100km ei ihan täsmällisesti samoin ajanu mut suuntaa kertoo.. ja sitten työmatka on 5km.. saiinä kulutusmittari näyttää jotain 14.5-17l/100km.. en oo mitannu... kun en koko tankillasta koskaan aja työpaikan väliä..
..ja veroista en tiiä kun itsellä suomiauto ja puhuvat että sitten kun jakoKETJU on vaihtoikänen niin sitten saa olla pörssi kunnossa... ketjulle ei kuulemma oo vaihtokohtaa sen kummemmin vaan sitten kun se rallataa niin nätisti että hirvittää... (viisaammaat saa korjata tämän jos tietävät paremmin)
Juu tosta ketjusta. Se tosiaan on juurikin näin että vaihtoon menee kun rallattaa pahasti taikka kun merkkivalo välähtää ruutuun. LMS kävin autoani näyttämässä kun kylmänä rallattaa jonkin verran. Sanoivat että ei vielä mitään kannata tehdä että sitten kun äänet on jatkuvia taikka kun toi merkkivalo syttyy. Ja hinta oli TT:hen n. 2000€.
Edit. Tosi myöhäinen korjaus mutta siis 4000€ toi jakoketjujen korjaus on.
Edit. Tosi myöhäinen korjaus mutta siis 4000€ toi jakoketjujen korjaus on.
Viimeksi muokannut Ertzi, 4.8.2009 5:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä oon kuullu noin 2x kalliimmankin hinnan... ihan siis "marmoritiskillä" tehtynä mutta kuullut myös että vaihto EHKÄ ajankohtaista jossain 250tkm kohalla, eli sillon on aiheellista muutenkin kopeloida konetta tarkemmin... ja sen mitä oon "ketjukoneita" kopeloinu niin sillon ku ketju pitää jo hirveän rutinan niin siin huonompikin sielu tuo autoa pajalle vaikka konetta avatessa pystyy toteemaan ettei ketju vielä ole lähellekkään loppu, vaan rullat rallattaa..
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
No tässä on päivitelty näitä huolto hintoja sun muita.. Nyt selvis miksi ne menee vaihtoon alle 60tkm ajettuina. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=111471
Pitänee odottaa LOTTOvoittoa!
Pitänee odottaa LOTTOvoittoa!
Kaikista helpointa on hommata se konsultti sieltä. Jos mielesen auton olet bongannut netistä niin se käy sen tarkastamassa, jos ok niin varaa hotellin, on kentällä vastassa, kuskaa minne sitten tarviikin mennä, on kaupanteossa tulkkina, osaa käydä rekisteröimässä jne.. itse ainakin pidin tuota palvelua erinomaisena apuna.. kun noi saamarin sakemannit ei osaa englantia :S
Ja paljon se vie oikeesti sitä BENSAA?!
Sunnuntaina 22.03 Hki-Tre motarilla vauhtia 110 km/h ( mittarin mukaan) , lämpötila -3 ja -4 välillä, kaksi henkilöä, niin ajotietokone näytti 9 l/100.
Renkaat kitkat 205/55/17 vai oliko 205/50/17, hitto kun pätkii.
Iltapäivällä samallla motarilla Helsinkiin päin sama nopeus, lämpötila +1 luokkaa , niin ajotietokone näytti 8,1 l/100.
Voiko ero olla noinkin paljon??
Kesällä taitaa päästä alle 8 l/100 tuolla samalla nopeudella ??
No mutta, eikös se ihan kartasta katsoen ole koko matka Tampereelle päin ylämäkeä ;) ja taas Tsadiin päin tullaan alamäkeä. Ei kait nuo ns. ajotietokoneet mitään labratarkkoja ole. Paljonhan siinä saattaa muuttua päivän aikana tienpinnan kitka, tuuli, ilmankosteus jne. että varmaan joku kymmenysten heitto saattaa muodostua olosuhde muuttujista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuli eilen koeajettua tuollaista V-koppaista ärrää dsg:llä, ja pakko sanoa että oli lievä pettymys.
Hieman liian sivistyneeltä vaikutti meikäläisen makuun, ja manuaalia jäin kaipailemaan.
Dsg:llä ei kiihtyvyys tuntunut oikein miltään. Ehkä tottumiskysymys.
Hieno ääni oli padassa, mutta ei se auton sisälle juurikaan kuulunut.
Joku jolla on kokemusta molemmista ärristä, niin onko iv-koppainen yhtään enemmän race, ja vähemmän sivistynyt?
Muutenkin ollut kiikarissa tuollainen IV-koppa, miellyttää enemmän.
Hieman liian sivistyneeltä vaikutti meikäläisen makuun, ja manuaalia jäin kaipailemaan.
Dsg:llä ei kiihtyvyys tuntunut oikein miltään. Ehkä tottumiskysymys.
Hieno ääni oli padassa, mutta ei se auton sisälle juurikaan kuulunut.
Joku jolla on kokemusta molemmista ärristä, niin onko iv-koppainen yhtään enemmän race, ja vähemmän sivistynyt?
Muutenkin ollut kiikarissa tuollainen IV-koppa, miellyttää enemmän.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa