R32 Saksasta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

R32 Saksasta

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 23.7.2008 17:15

Joskus lähiaikoina taasen on autonvaihto luvassa ja suunnitelmissa Golf R32.

Kysymys kuuluukin, kun pikaisella haulla ei löydy nelosgolffeja paljoakaan, kaipa niitä on kuitenkin Saksassa liikkeellä? Ja mistä sitten kannattaa katsella, olisiko joku hyvä saitti tiedossa. Jotakin mobile.de tyyliin olen jo katsellutkin.

Tietty V-Golffikin kävisi, mutta vanhempi halvempi.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.7.2008 17:38

Autoscout.de ja mobile.de. Eipä kai niitä muita tarvitse. :) Blocket.se jos Ruåttista haluat hakea.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 24.7.2008 19:31

Juu joo kiitti.

Selitys löytyikin, miksi V:tä on enemmän tarjolla, kun on vain 2003-4 tehty tuota IV R32.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 28.12.2008 20:59

2002-2004 on tehty nelos r32ta.. Ite oon kans miettinyt tuota saksasta noutamista.. Onko sulla haku projekti edennyt?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 29.12.2008 18:02

On sitä välillä mietitty... Pitäis varmaan vartoilla niitten vanhenemista niin hinnat laskis... Nyt tosin saisi vielä vähin kilometrein hakija ehkä tiedossa, en itse lähtis hakeen, luotan ennemmin ammattitaitoon.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 29.12.2008 18:08

Onhan tossa R32:ssa hienot soundit, pakko myöntää. :)

R32

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 29.12.2008 22:35

Vaikkei IV R32 golffejakaan suomessa liikaa ole, niin tuo 4-ovinen sellanen. Taitaa olla melko harvinainen 4-ovisena?

Golf IV R32 4D

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 11.1.2009 20:35

Joskus lähiaikoina taasen on autonvaihto luvassa ja suunnitelmissa Golf R32.


Meikeläiselle läheinen aihe .:r 32 tuonti Saksasta. Etsin MOBILE.DE sivujen kautta kyseistä autoa. Itselleni läheinen malli olis toi V koppanen. Saksan maalla on tosi kattavaa tuo varustelu taso. Suomessa on hintataso alkaa 35tonnista 55tonniin sen varmaan kaikki tietää;) Ja varustelu taso vaihtelee tosi paljon.
No meikäläistä kiinnostaki tämä verotus menee?! Oletetaan että, auto maksaa 25-30 tonnii ajettu 20tkm pintaa niin paljon joutuis maksaa veroja? Löysin kyllä tullin sivujen jonkin sortin laisen laskurin mutta, siinä oli uusin malli 03 joka nyt ei ollu mulle mitenkään lähellä kun, olisi vähintään toi 05 hakusessa.

Rynnäkköpäärynä oletko edenny asissa suuntaan tai toiseen? Millasia lisävarusteita noissa IV koppasissa on. Ihan mielenkiinnosta kyselen. =)

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 11.1.2009 22:11

Ottoauto.de:n veropäätöksistä löytyi yksi vitoskoppanen.

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 12.1.2009 0:24

Mä olen luullut että tuossa R32 olis ollut sama putkisto kuin TT:ssä mut ei vissiin kun ei aivan sama ollut soundi. Tosin saattoi olla heikko nauhoitekin...

Tossa TT:n soundit samalla koneella verrattavaksi:
http://uk.youtube.com/watch?v=pCoF6Zjf78c

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 12.1.2009 18:35

Kalelle kiitoksia " löydöstä " kivat verot!! =(

Toi TT Sport kuulosti joltain kämäseltä 1,8 lta! Mikäs kone siinä on? .:R 32 saundi on kyllä jotain makeeta! Tässä on meikän lempi video juutuupissa!!
http://www.youtube.com/watch?v=S4H_6xYPPN4&feature=related pituus 1.33 min

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 12.1.2009 18:49

Juu ei ole edennyt. Se käsitys on että liikutaan 20k€ paremmalla puolen veroineen noissa iv:ssä. Varsinkin vähemmän ajetut, verotusarvo on kova vaikkei ite pirssi älyttömästi maksakaan. Eli odotellaan ja ajellaan vr6:lla toiset 50tkm...

Eli suomeksi sanottuna jos jotakin ostan yli 20000€:lla se ei ole auto.

Mitä varusteluun tulee, ilmastointi lienee kaikissa noissa, itelle ainakin haluan sellaisen jossa climatronic, nahkapenkit, tumma sisusta. Väri muu kuin punainen/kelt/hopea. Onhan noita videoita tullut kelailtua.. hienot on äänet. Tarkkana saa tietty olla noita mobile.de selaillessa kun sekaan mahtuu kaikkea mahdollista johon on liimattu R32 logoa, puskureita yms.

Voisko tämä olla pyhä threadi jossa kukaan ei mainitse mitään 1.8 alkuista ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.1.2009 22:12

Eikös IV R32 ole aina vakiona mustat nahka"urheilu"penkit?

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 12.1.2009 23:20

Eikös IV R32 ole aina vakiona mustat nahka"urheilu"penkit?


Urheilu penkit joo muttei nahkasia.. Riippuu aina kuka tilaa.. Joissain on kaikki maholliset varusteet ja jotkut on ihan " karvalakki" malleja..

tavis
Kuva
kuppi
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.1.2009 23:31

juu meinasin noita oikeanpuoleisia. vasemmanpuoleiset on niin rumat että vois olla vaikka vitoskoppaisesta.(kuten koko automallikin on ruma)

Edit: Niinpäs muuten onkin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 13.1.2009 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 12.1.2009 23:47

Nuo kuvathan ovat V-korisesta..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.1.2009 11:52

Oulussa ilmeisesti poliisilla tuommonen v-koppanen r32. Perussporttijakkaroilla kylläkin. Kahtelin ku laitoin jetan lämmitykseen, että ompa isot jarrut ja satulat oli siniset. Tarkemmin vilkuillessa olikin r32 videokameralla, tutkalla sun muilla värkeillä. Ei pääse jetalla karkuun :)

user
-
Viestit: 87
Liittynyt: 7.10.2006 10:37

ViestiKirjoittaja user » 13.1.2009 12:39

Kysytäänpä tässä aihetta sivuten että kuinka paljon Audi A3 3.2 ja Golf V R32 ovat tekniikaltaan toistensa kaltaisia?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.1.2009 13:11

^ Eikös ne aikalailla samat tekniikat ole.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 13.1.2009 14:06

A3 3.2Q on vaan sitten paljon enemmän tavis kuin R32, mut tekniikka kivaa kuitenkin. Itse valkkaisin Audin sopivilla sisusta varusteilla (sport-nahat, yms.) kuin R32:n, jos käyttöön riittää 2-ovea. A3 on vain 2 ovisena hyvännäköinen omaan silmään, R32 myös 4-ovisena, joten se kuitenkin on iso puute. Mut kumpi vaan takaa hauskuuden, kone on mahtava varsinkin talvella (ja manuaalinan ehdottomasti) ;) A3 3.2Q:ia löytyy aika hyvin tarjolla Saksasta.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 13.1.2009 16:47

Noita tavis penkkejä saa myös nahalla. Ja tuota kuppi mallia on vain tuontiautoissa, ei siis saa suomeen tilattuihin autoihin... :)

Hege_tre
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.12.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Hege_tre » 13.1.2009 16:58

Zero, miks ehdottomasti manuaalina? Ite oon kans niin maanpaljo ku vaa vastaan voi olla niin LEUTOMAATTIA vastaan ollu ja yhtää leutomaattia ollukaan mutta DSG on iha kiva talvella.. ;)

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 13.1.2009 18:10

Noita tavis penkkejä saa myös nahalla. Ja tuota kuppi mallia on vain tuontiautoissa, ei siis saa suomeen tilattuihin autoihin... :)


Jaa.. Ois kyllä makeet tuollaiset nahkakuppipenkit!! Jossain olen lukenut että, noi olis yli 6000e lisävaruste!

Pikkusen ohi aiheen

.(kuten koko automallikin on ruma)


Tästä pientä keskustelun poikasta keehiin. Kumpi on mielestäsi paremman näkönen IV vai V kori?

-Itelläni on toi IV koppanen. Aluksi en tykännyt yhtään tuosta V mallista. Se on niin eri näköinen kuin eri auto. Nyt on katsellut ja " ihastellut " ja koeajanut V koppasta niin olen tykästynyt vaan lisää. Ja DSG toimii ihan kivasti myös .:R 32 ssa.

-KESKUSTELUA-

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.1.2009 18:13

Tämän auton nähneeenä,kuulleena ja koeistuttuna sekä V R32 ajaneena ehdottomasti IV. =D

mpeltonen
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.12.2008 6:19

ViestiKirjoittaja mpeltonen » 13.1.2009 18:20

Itse hankin ärräni Saksasta ja hankin IV:n pelkästään sen perusteella,että sopi omaan silmään huomattavasti paremmin ku V.Ja mitä tulee vaihteistoon niin omalla kohdalla ehdoton valinta oli manuaali.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.1.2009 18:38

Kyllä se IV vaan vie voiton kaikin tavoin ja manuaalihan se olla pitää.:) Tomaatti sopii lähinnä "herrasmiesautoihin". Aika kaukana sporttisuudesta. :D

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 13.1.2009 19:50

Emmä vaan tiä mikä siinä kepissä niin hehkeetä on? Kyllä noi siivet ratin takana ovat paljon mukavemmat.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 13.1.2009 20:11

Aika kaukana sporttisuudesta.


Tuollaista 3.2 dsg:tä ajanut??

Tämän auton nähneeenä,kuulleena ja koeistuttuna sekä V R32 ajaneena ehdottomasti IV


Eikai kukaan oikeasti halua tuollaista etuveto tekniikanvaihto R32:sta?? :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2009 20:26

Emmä vaan tiä mikä siinä kepissä niin hehkeetä on? Kyllä noi siivet ratin takana ovat paljon mukavemmat.
Taitaa herroilla (tässä tapauksessa luetaan: pojilla :D ) talven liukkailla kikkailu mielessä kun pitää saada voimansiirto polkimella poikki.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 13.1.2009 20:36

^ Mutta eikös sillon olla hieman, sanoisinko, kädettömiä jos sitä kytkintä aletaan potkia? Mihin sitä vetoa tarttee katkoa?


vieno ;)

EDIT: jokunen vuosi sitten kokeilin tuollaista A3:a ladattuna 3.2 päristimellä ja DSG:llä ja sen mitä sitä nopsaan parkkipaikalla (ja tiellä) tunnustelin, niin tälläinen kädetönkään ei sitä kolmatta poljinta sinne missään vaiheessa tarvinnut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2009 21:06

Mihin sitä vetoa tarttee katkoa?
Ekana tulee mieleen että en ite ainakaan tohtis DSG:llä laittaa auton liikkuessa pakilta D:lle.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 13.1.2009 21:14

Leikkiautoon manuaali, käyttöautoon DSG/tomaatti.

Sekä DSGllä et manuaalilla talvella ajaneena tykkäsin vaan paljon enemmän manuaalista. Onhan DSG jotain ihan muuta kuin 'automaatti', muttamutta...vaikka DSG on hieno peli, niin silti parempi ja välittömämpi kontrolli tehoon manuaalilla on huomattavasti parempi. Kuitenkin aletaan jo puhua autosta jossa sitä tehoa vähäsen jo on, joten kiva pitää se tuntuma siihen. Molemmat kivoja, toinen IMO kivempi.

Sittenhän voisi spekuloida kestävyydellä (tai siis korjauksen hinnalla), kun ainakin itsellä tuollainen olisi 'leikkiauto' ja niillä kun on tapana joskus hajota, niin joten siinä kohtaa tuo dsg sattuisi lompakkoon enemmän. Ja saakos sen DSG:n kestämään tehoa oikeasti..(jos on 3.2, pitää olla myös tai ehkä) Ja ajaahan mä en tosiaankaan osaa, joten kait siksi manuaali ;).

Mielipidejuttuja..rahamieshän ostaa molemmat, ajelee fiiliksen mukaan.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.1.2009 21:27

Sekä DSGllä et manuaalilla talvella ajaneena tykkäsin vaan paljon enemmän manuaalista. Onhan DSG jotain ihan muuta kuin 'automaatti', muttamutta...vaikka DSG on hieno peli, niin silti parempi ja välittömämpi kontrolli tehoon manuaalilla on huomattavasti parempi. Kuitenkin aletaan jo puhua autosta jossa sitä tehoa vähäsen jo on, joten kiva pitää se tuntuma siihen. Molemmat kivoja, toinen IMO kivempi.

Veit jalat suusta. :) Ei se vaan ole kovin sporttista esim. kiihdyttäessä vain painaa kaasu pohjaan ja ohjailla. Hiukan tylsää omaan makuun. Vähän sama juttu kuin skootterit - tossumopot. :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 13.1.2009 21:34

en ite ainakaan tohtis DSG:llä laittaa auton liikkuessa pakilta D:lle.

Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä ja miten se tuohon aktiiviseen ajoon liittyy?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2009 21:42

No jos on kovin leikkisällä tuulella eikä malta odottaa että luisto loppuu ja auto pysähtyy.

(Iki)vanhat automaatithan taitaa kestää tuon melko hyvin? Kuulostaa vaan vähän kalliilta koittaa DSG:llä samaa...

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 13.1.2009 21:49

en ite ainakaan tohtis DSG:llä laittaa auton liikkuessa pakilta D:lle.


Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä ja miten se tuohon aktiiviseen ajoon liittyy?


Joo ihmettelen samaa?!?!?! Tässähän on pohdiskeltu tuon DSG kestävyyttä. Se on varmaan kumminkin tehty kestämään vähän " rankempaa " ajoa. Vai onko jollain tiedossa että, toi DSG ois sanonut sopimuksen irti?! Onko asenetajia paikalla? Olen itse kumpin kallistunut tohon V koppaan ja miettiny että kumpi nyt olis parempi tommaatti vai maunuaali? Toi manuaali olis anakin huolto vapaampi kuin DSG.

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 13.1.2009 22:24

Itselläni ei ole ollut aiemmin varaa järkeviin uudempiin automaatteihin kun on noi manuaali pelitkin olleet vanhoja rotiskoja. Joten nyt kun on juurikin 3.2 DSG alla niin on se vaan hieno laitos.
Ainoa haittapuoli jos sitä sillaisena haluaa pitää on se että vaihteisto miettii liikkeellä lähdössä aina pari silmänräpäystä ennen liikkeelle päästämistä. En tiedä miksi mutta ilmeisesti ainakin TT-foorumin mukaan ominaisuus. Ja sama ominaisuus on vaikka käyttää sitä jarrun kanssa lähetystä, muista sen ominaisuuden nimeä, mutta se tasaa ne kierrokset sopiviksi kunnes jarrun nostaa.
Toinen miinus tulee laatikon "lämpenemisen" hitaudesta. Ei riitä että auto on tallissa +15c asteessa ja siitä ajaa koneen +90c, siltikin laatikko vielä hieman kohmeessa. Mutta kun se laatikko nyt sitten on kunnolla lämmennyt niin kaikki vaihdot revittelyssäkin aivan helvetin sulavia ja toimii kuin unelma kaikilla tavoin. En nyt sitten tarkoita etteikö toimisi täysin oikein kylmänäkin mutta kun sitä autoa on ajellut muutaman kuukauden niin kyllä sitten ymmärtää mitä tarkoitan. Katsotaan nyt sitten miten on kesällä, lämpeekö samantien...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.1.2009 23:55

Itse olen ajanut mk5 r32 dsg ja a3 3.2dsg. Noilla autoilla on hirveä ero, golffi on sporttinen ja ärhäkkä, kun audi on maltillinen ja rauhallisempi. Ihan selvästi kaikesta näkee ja tuntee että golf on tehty nuorelle joka tahtoo sporttisen auton ja nauttia ajamisesta. A3 taas on tehty keski-ikäiselle, kun haluaa mukavaa ja lepposta ajoa ja rinkelit keulaan ja kerran kesässä mökille mennessä lusin suoralla polkasta parista autosta ohi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.1.2009 12:01

Eikai kukaan oikeasti halua tuollaista etuveto tekniikanvaihto R32:sta?? :D


En nyt meinannut että juuri kyseistä vaan neloskuppaisen. Toi vaan iski aika kovasti silloin. =D

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 14.1.2009 16:55

Jonde: Omia kokemuksia löytyy mk5 r32 ja tuo 3.2 tt, noillakin oli eroa kuin yöllä ja päivällä. TT:n eduksi. Mulle viisaammat kertoi että tuo laatikko oppii kuskin ajotapaa ja mukautuu siihen. Liekö sitten siitä johtunut noiden kahden välinen ero käytöksessä, ja eroa oli nimenomaan laatikon toiminnassa.

Hege_tre
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.12.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Hege_tre » 14.1.2009 18:27

vertailuautot on gti:tä mutta vertailu nyt sama kun vastakkain 6spd manual ja dsg et se siitä 6spd:n urheilullisuudesta... almanakalla saa verrata aikoja.. ;) (ja ei herneitä) ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 14.1.2009 18:47

^ Onhan se nopeampi ja hienompaa tekniikkaa jne ihan niinkuin tuo skootteri verrattuna mopoon, mutta ei tässä siitä puhuttu. Ei vain ole oma käsitys sporttisesta ajettavuudessa se että lyödään kaasu pohjaan ja katsellaan maisemia. :D

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 14.1.2009 20:43

No tämä manuaali vastaan DSG keskustelu ei varmaan mihinkään.. Jatkakaa toki.. =)

HEGE_TRE

Sulla kun, on toi V koppanen voitko kertoo ihan tälläsii perus käyttö juttuja kun, itelläni toi olis kovasti harkinnassa.. Eli paljo verot, huollot, tiedossa jotain kallista huoltoa tai kallista vikaa mikä vois tulla. Oletko huomannu jotain nitinoita kolinoita. Mulla on toi IV Gti niin sisällä keskikonsoli nitisee vähän ja rengasmelu on jotain ihan HIRVEETÄ! Ja paljon se vie oikeesti sitä BENSAA?!

Hege_tre
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.12.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Hege_tre » 14.1.2009 21:32

noo juu, en mä mikään dsg:n senaattori ala oleen mut yllätys se itelleki oliet mite se on hianoo "vormulatyyliin" läpistä ratin takaa vaihtaa... tietty ku ratti on nurinpäi tarvii tovi pähkäillä kumpi o + ja kumpi - Mitä tuolla ehtinyt ajamaan niin eipä siinä suuria nitinöitä oo ollu, hattuhylly joskus kun se ei oo paikallaan, ja mitä rengasmeluun niin saman verran kun leon vm06 (tutulla) paljo pienempi kun Imppu sti 06(tovin itsellä) paljon pienempi kun Ibiza fr vm06 (ex oma) mut taas jos vertaa V70 voleen niin onha tuossa renkaista melua...et kokeilemalla kai se selviää mikä liikaa korville.. Ja bensan kulutuksesta.. 75km on mulla matkaa vanhuksille.. kun oikein pihistelin sen niin Ibbe meni 8.1l/100km Subarutku 10.2l/100km ja Golopallo 8,7l/100km ei ihan täsmällisesti samoin ajanu mut suuntaa kertoo.. ja sitten työmatka on 5km.. saiinä kulutusmittari näyttää jotain 14.5-17l/100km.. en oo mitannu... kun en koko tankillasta koskaan aja työpaikan väliä..

Hege_tre
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.12.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Hege_tre » 14.1.2009 21:40

..ja veroista en tiiä kun itsellä suomiauto ja puhuvat että sitten kun jakoKETJU on vaihtoikänen niin sitten saa olla pörssi kunnossa... ketjulle ei kuulemma oo vaihtokohtaa sen kummemmin vaan sitten kun se rallataa niin nätisti että hirvittää... (viisaammaat saa korjata tämän jos tietävät paremmin)

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 14.1.2009 21:51

Juu tosta ketjusta. Se tosiaan on juurikin näin että vaihtoon menee kun rallattaa pahasti taikka kun merkkivalo välähtää ruutuun. LMS kävin autoani näyttämässä kun kylmänä rallattaa jonkin verran. Sanoivat että ei vielä mitään kannata tehdä että sitten kun äänet on jatkuvia taikka kun toi merkkivalo syttyy. Ja hinta oli TT:hen n. 2000€.

Edit. Tosi myöhäinen korjaus mutta siis 4000€ toi jakoketjujen korjaus on.
Viimeksi muokannut Ertzi, 4.8.2009 5:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.1.2009 0:19

Mitä kaikkea siihen kuuluu kun kuulostaa vähän kalliilta?

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 15.1.2009 16:32

Kaikki mitä kannattaa sillä purkamisella jakopään suunnalta vaihtaa. Lupas se vielä laskea tarjouksen, mutta en nyt vielä sitä tarvinnut kun ei ollut mitään varsinaista vikaa.

Edit: Ne ketjut ovat vissiin sitten laatikon päässä.

Hege_tre
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.12.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Hege_tre » 15.1.2009 23:02

Mä oon kuullu noin 2x kalliimmankin hinnan... ihan siis "marmoritiskillä" tehtynä mutta kuullut myös että vaihto EHKÄ ajankohtaista jossain 250tkm kohalla, eli sillon on aiheellista muutenkin kopeloida konetta tarkemmin... ja sen mitä oon "ketjukoneita" kopeloinu niin sillon ku ketju pitää jo hirveän rutinan niin siin huonompikin sielu tuo autoa pajalle vaikka konetta avatessa pystyy toteemaan ettei ketju vielä ole lähellekkään loppu, vaan rullat rallattaa..

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 20.1.2009 8:10

No tässä on päivitelty näitä huolto hintoja sun muita.. Nyt selvis miksi ne menee vaihtoon alle 60tkm ajettuina. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=111471

Pitänee odottaa LOTTOvoittoa!

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 21.1.2009 21:02

Eipä nuo nyt mitenkään ihmeellisiä summia ole. Tehokas auto ei ole tehty 500tkm ajettavaksi pelkillä öljynvaihdoilla. Tarviiko sitä niin pirusti ihmetellä?

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 24.1.2009 2:31

Onnistuuks toi autonhaku ihmeemmin englanninkielen taidoin? Kyllä mä englantia tajuan ja sitä puhunkin jos on pakko, mut emmä mitää tarinoita pysty englanniksi alkaa jaarittelemaan.

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 24.1.2009 13:44

Kaikista helpointa on hommata se konsultti sieltä. Jos mielesen auton olet bongannut netistä niin se käy sen tarkastamassa, jos ok niin varaa hotellin, on kentällä vastassa, kuskaa minne sitten tarviikin mennä, on kaupanteossa tulkkina, osaa käydä rekisteröimässä jne.. itse ainakin pidin tuota palvelua erinomaisena apuna.. kun noi saamarin sakemannit ei osaa englantia :S

Juxa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 30.1.2009 19:41

ViestiKirjoittaja Juxa » 24.3.2009 12:50

Ja paljon se vie oikeesti sitä BENSAA?!


Sunnuntaina 22.03 Hki-Tre motarilla vauhtia 110 km/h ( mittarin mukaan) , lämpötila -3 ja -4 välillä, kaksi henkilöä, niin ajotietokone näytti 9 l/100.
Renkaat kitkat 205/55/17 vai oliko 205/50/17, hitto kun pätkii.

Iltapäivällä samallla motarilla Helsinkiin päin sama nopeus, lämpötila +1 luokkaa , niin ajotietokone näytti 8,1 l/100.

Voiko ero olla noinkin paljon??

Kesällä taitaa päästä alle 8 l/100 tuolla samalla nopeudella ??

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 24.3.2009 13:35

Ei niitä hetkellisiä kulutuksia kannata tuijottaa. Hetkelliseen kulutukseen vaikuttaa liian moni asia kuten ilman lämpötila, tuulen nopeus ja suunta, auton kuorma, tien kaltevuus + muut enemmän tai vähemmän mystiset asiat.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 24.3.2009 13:37

No mutta, eikös se ihan kartasta katsoen ole koko matka Tampereelle päin ylämäkeä ;) ja taas Tsadiin päin tullaan alamäkeä. Ei kait nuo ns. ajotietokoneet mitään labratarkkoja ole. Paljonhan siinä saattaa muuttua päivän aikana tienpinnan kitka, tuuli, ilmankosteus jne. että varmaan joku kymmenysten heitto saattaa muodostua olosuhde muuttujista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2009 13:39

Omassa kiesissä yllätyin joskus kun kova sade pompsautti lukemaa litran ylöspäin...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.3.2009 18:18

Niin, kyllähän se vesisumu imeytyy ilmanputsariinkin. Ja sen voi jokainen päätellä itse, mitä se tekee läpäisykyvylle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2009 18:42

Tuota en pidä syypäänä vaan veden syrjäyttämisen vastusta.

Ilmanputsarin tukkeentuminen ei pitäisi kummemmin lisätä polttoaineenkulutusta jos seos pysyy vakiona.

Juxa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 30.1.2009 19:41

ViestiKirjoittaja Juxa » 25.3.2009 10:11

No joo, ilmankos näytti vähemmän kun tultiin alamäkeen 8-)

Pitänee alkaa duuni matkalla seuraamaan mitä tuo vie....mutta ei kovin paha kulutus edelliseen autoon (S40 T4 -02) verrattuna.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 23.5.2009 20:07

Minkäs perusteella tuo vero oikeastaan määräytyy.. kun jos nyt olisi tuomassa 2003vm r32:sta saksasta niin paljonkohan lie veron määrä? Hinta ilmeisesti tietenkin vaikuttaa mutta vaikuttaako esim mittarilukema ja varusteet kuten paljonkohan DSG vaikuttaa veroon..?

Thoubi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 18.3.2005 17:02

ViestiKirjoittaja Thoubi » 24.5.2009 2:30

Verohan määräytyy sen perusteella, mikä olisi samanlaisen auton hinta sillä hetkellä suomessa. Eli kyllä siihen vaikuttaa myös lisävarusteet. Mutta on jokaisen oma asia ruveta niitä siihen tullin lappuun ruksimaan:) tulli.fi voi kattoa aikaisempia vero päätöksiä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.5.2009 10:19

missä tapauksissa se verotetaan päästöjen mukaan?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.5.2009 11:03

Kaikki autot jotka on tehty 01 tai sen jälkeen verotetaan päästöjen mukaan, vanhemmat painojen mukaan tai jos on esittää luotettava todistus päästöista, niin voi anoa verotusta niiden mukaan

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 1.8.2009 23:48

Onko kukaan vielä päässy hakemaan iv R32:sta??? Vai vieläkö ihmetellään veroja?

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 22.8.2009 12:56

nko kukaan vielä päässy hakemaan iv R32:sta??? Vai vieläkö ihmetellään veroja?


kaverilla on noita kaksi eriväristä pihassaan, pitää kysäistä veroista kunhan olen yhteyksissä..

PalliArt
-
Viestit: 131
Liittynyt: 5.3.2005 22:25

ViestiKirjoittaja PalliArt » 28.9.2009 14:42

Tuli eilen koeajettua tuollaista V-koppaista ärrää dsg:llä, ja pakko sanoa että oli lievä pettymys.
Hieman liian sivistyneeltä vaikutti meikäläisen makuun, ja manuaalia jäin kaipailemaan.
Dsg:llä ei kiihtyvyys tuntunut oikein miltään. Ehkä tottumiskysymys.
Hieno ääni oli padassa, mutta ei se auton sisälle juurikaan kuulunut.

Joku jolla on kokemusta molemmista ärristä, niin onko iv-koppainen yhtään enemmän race, ja vähemmän sivistynyt?
Muutenkin ollut kiikarissa tuollainen IV-koppa, miellyttää enemmän.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa