n75- venttiili Golf TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

n75- venttiili Golf TDI

ViestiKirjoittaja Carbin » 26.7.2009 16:37

Sellainen pikku kysymys joka kuuluu: Missä sijaitsee -02 golffissa tuo n75 anturi/map-anturi.
Koneen tyyppi on ATD ja itse tutkiskelin kone huoneesta kaksi mahdollista vaihtoehtoa jotka molemmat sijaisevat konetilan takaosassa jarru tehostimen yläpuolella ja niihin menee useampi letku EGR:ltä ja imusarjasta.

Toisessa oli numerosarja: 1J0 906 627 A 07/02 7,22903,25 02T046
Ja toisessa: 1J0 906 627 05/02 7,22903,20 02T031

Mitä nuo ovat tai onko toinen noista kyseinen n75 venttiili? Kysymys on kyllä yksinkertainen mutta niin olen itsekkin kokemattomuuttani näissä asioissa. Kiitos jo vastauksista etukäteen.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 26.7.2009 16:47

n75 löytyy helpoiten seuraamalla ahtimen kellolta lähtevää letkua. map-anturi on taas eri palikka, joka mittaa ahtopainetta ahtoputkistossa

patrian
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.12.2006 21:04

ViestiKirjoittaja patrian » 26.7.2009 19:14

N75 ventiili sijaitsee tulipellissä kuskin puolella, siihen menee muistaakseem 3kpl letkuja kiinni ja yksi sähköliitin.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 26.7.2009 20:18

Itse olen ainakin siinä uskossa jotta kumpikin ovat ihan samanlaisia venttiileitä. Toinen ohjaa ahtopainetta ja toinen egr venttiiliä.

Edit: Elikkä siis tuo ahtopainetta ohjaava on se paljon puhuttu N75.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 26.7.2009 21:05

Jeps kiitos vastauksista tämä auttaakin hyvin eteenpäin.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.7.2009 21:43

EGR:ää ohjataan alipaineella ja hukkaporttiahtimia ylipaineella, sellainen ero noilla venttiileillä on. Tosin, en kyllä tiedä että vaikuttaako tuo niiden toimintaan :D

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 26.7.2009 23:20

Hukkaporttiahan tuossa ahtimessa ei taida vaan muuttuvasiipinen vekotin. Tiedä häntä miten päin noissa pelaa sitten mutta omaa turboa kun hypistelin kädessä niin imemällä sain kyllä liikettä turbon siipien mekanismiin. Joku hurja jopa joskus sanonut notta jos epäilee tuon ahtopaineensäätimen olevan rikki niin vaihtaa vaan noiden kahden paikkaa ja testaa toimiiko egr:n säätimellä paremmin.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 27.7.2009 7:10

Juu, näin voi tehdä :)

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 27.7.2009 10:22

Mites muuten kun menee kysyy marmotiskiltä sitä 3bar anturia niin onko esim audi tt:ssä käytetty vastaavaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa