Avoauto; järkee vai ei?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Hump
-
Viestit: 41
Liittynyt: 28.3.2006 7:39

Avoauto; järkee vai ei?

ViestiKirjoittaja Hump » 28.3.2006 7:54

Olis kiikarissa yks kolmoskoppanen avoauto.

Kysynkin että onko avoauton omistamisessa ylipäätänsä mitään järkeä? Taloudessa on "normaali"korinen käyttöauto, joten avoautosta tulisi huvittelu/cruisailuauto. Taitaa avoauto olla kuitenkin käytännöllisempi kuin moottoripyörä?

Pystyykö avolla ajelemaan talvella, eli onko lämmin? Mites tuollaisissa kestää se katto. Jos katto on huonossa kunnossa, niin kuinka kallis on uuden hankinta?

Suurin osa tällähetkellä (esim. nettiauto) myynnissä olevista avoista taitaa olla tuontiautoja? Onko noissa jotain lapsuksia, minkä takia kannattaa jättää ostamatta?

Käykö kolmoskoppasiin avoihin normaalin kolmosen varaosat? Alusta, lamput, ym.? Onko huollot ylipäätänsä kalliimpia?

Kiitos vastauksista.

ps. täällä on näemmä aika vähän kirjoiteltu avoautoista, joten haku ei antanut toivottuja vastauksia.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 28.3.2006 11:43

Eihän siinä järkeä ole, eikä pidäkkään olla. Auvoautoilu perustuu ihan muihin asioihin kuin järki.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.3.2006 11:49

Itse kanssa tuota joskus mietiskelin, moottoripyörä oli oikeastaan hakusessa mutta avoauto tuli sitten hommattua. En ala enempää perustelemaan/spekuloimaan kumpi on parempi taikka järkevämpi, kun en sitä tiedä, mutta mielestäni avo on kumminkin monikäyttöisempi ja vaikka ei ajaisikaan varsinaisesti talvella, ajokausi keväällä ja syksyllä jonkinverran pidempi.

Mitä talviajoon tulee, niin kyllä noilla tarkenee talvellakin varsin hyvin, golffeissa kumminkin ns. lämpökatot ilmeisesti kaikissa. Hieman kovempi sisämelu verrattuna vastaavaan umpikattoiseen, vaikka tiivisteet ovien ja ikkunankarmeissa olisivatkin kunnossa.

Itsellä tuo avo on kesällä (kesärengaskautena) aivan jokapäiväisessä ajossa ja hyvin on pelannut, mahtuu emäntä kyytiin ja koirakin satunnaisesti takapenkille + tietty tavaraa jonkinverran. Ahdashan se takapenkki tietysti on mutta kyllä sinne 2 ihmistä mahtuu suht kivasti.
Tekniikaltaan ainakin 3:s kopaiset on aivan umpimalleja vastaavia, eli varaosia löytyy lähes jokaisesta varaosapuljusta ja jopa hyllystä yleensä:)
Kori on keulasta tuulilasiin asti aivan perusgolffia vastaava peltiosia myöten. Perästä sitten puskuri ja lamput ovat samat kuin normi golffissa.
Mikään tilaihmehän se ei siis ole mutta tietäähän sen jo ostaessaan.

Itsellä ainakin tuo kulkine pelannut ilman mitään ihmeempiä ongelmia. Tiivisteet ja katon kunto kannattaa katsoa ennen ostoa. Ilmeisesti maksavat varsin reippaasti, jos niitä joutuu uusimaan.
Itse voin ainakin suositella tuommoista 3:s koppaista avoa varsin lämpimästi.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 28.3.2006 12:18

Jos joku haluaa faktoja täydennellä:
Volkswagen_Golf_mk3_cabriolet | Ohje |
Audi TT Roadster
Viimeksi muokannut jmr, 28.3.2006 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.3.2006 14:21

Osta avo, johon saa talveksi kovan katon. Ja eikös se Eoskin ole tulossa pikapuoliin kauppoihin :)

kiki
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.6.2004 21:33

ViestiKirjoittaja kiki » 7.4.2006 8:43

Onhan siinä järkee. Sen verran kuin autoilussa yleensä...

Ajan talvet kesät avolla. Jos on kunnossa oleva katto, on rättikatto itse asiassa talvella lämpöisempi kuin kovakatto. Ei se pelti mitään lämmitä...Ja ehdottomasti parempi on ajaa rättikatolla kuin vaihdettavalla kovakatolla.

Ainoo miinus on se, että kangas ja tiivisteet vaatii enemmän huolenpitoa. Niin ja jos katon joutuu uusimaan, se on KALLIS! Siksi huonokattoiset avot on niin halpoja.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.4.2006 9:02

Ja ehdottomasti parempi on ajaa rättikatolla kuin vaihdettavalla kovakatolla.

Miksi? Ei mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa TT:n hardtopista.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 7.4.2006 10:10

kyllä itse olen kanssa tykännyt nimimerkin mukaisesta avolintasta.. mullakin oli ajatuksissa moottoripyörä, mutta onhan toi auto monikäyttöisempi vaikka onkin vain kaksi istumapaikkaa, silti kyytiin mahtuu jotain romua ja sateella reissun päällä saa katon päälle.

On tossa kuitenkin ihan eri fiilis vedellä tukka hulmuten, kuin jollain coupe mallilla.
Hieman samaa vapauden tuntua kuin moottoripyörällä ajelisi.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.4.2006 10:51

Hieman samaa vapauden tuntua kuin moottoripyörällä ajelisi.

Ja ilman kypärää :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.4.2006 11:10

Varmaankin kohta tässä holhousyhteiskunnassa vaaditaan avoautoilijoille kypärät ;)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 7.4.2006 11:18

Oikeesti avolla ja prätkällä ajoa ei voi verrata... ero on ku mummolla ja 2 kymppisellä blondilla! =)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.4.2006 11:53

Oikeesti avolla ja prätkällä ajoa ei voi verrata... ero on ku mummolla ja 2 kymppisellä blondilla! =)


juuri näin... molemmat ovat mukavia mutta eivät kumoa toisiaan. siis avo ja mopo...

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 7.4.2006 14:28

Ja siitä Eoksen Saksa hinta referenssi: http://www.juetten-koolen.de/preisliste ... .03.06.pdf
Varmaan virallisempaakin on tarjolla, mutta tuolla pääsee alkuun.

Molemmat pitäis olla juu, tosin avolla pääsee ensimmäisen "tuuletus" vaiheen yli ja ei tartte käydä ostamassa niin paljon oheismateriaalia että pääsee liikkeelle.

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 9.4.2006 18:12

Pystyy ajamaan ihan hyvin talvella. On lämmin.
Tiivisteet kannattaa silikonoida hyvin talveksi ja ehkä kerran pari talvenkin aikana.
Sikälis jos ajaa talvella.
Avot on pop! ;)

rbmf
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.9.2003 2:54

ViestiKirjoittaja rbmf » 10.4.2006 15:10

itselläni jäi avo seisomaan talliin kaksipyöräisen oston jälkeen. mielestäni prätkä ja auto eivät ole vertailukelpoisia keskenään..

nim.merk. avo seisonut kaksi kesää

Blobbari
-
Viestit: 113
Liittynyt: 3.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Blobbari » 10.4.2006 17:41

Yksi kesäpäivä avo-autolla riittää tekemään avo-auton omistamisen "järkeväksi". MItä tulee sitten vertailuun mp vs. avo, niin tämäkin on mielipide kysymys. Jos tykkää vain kruisailla ja nautiskella, niin avo voi olla parempi vaihtoehto, mutta jos sitä vastoin haluaa siirtyä soundien maailmaan ja nautiskella julmasta kiihtyvyydestä, niin pyörä on se osuvampi ratkaisu. Tämäkin on vain minun mielipide ja jokaisen kohdalla se on vain itse ratkaistava.

Hump
-
Viestit: 41
Liittynyt: 28.3.2006 7:39

ViestiKirjoittaja Hump » 11.4.2006 9:01

Juu ei aleta keskustelemaan enempää avoautosta ja mp:stä. Kiitos.

Tuo avo sinänsä kiinnostaisi, mutta siihen tulee sitten taas paljon kysymysmerkkejä. Talveksi ei varmaan tarvis ajella, joten tallipaikka olisi yksi kysymys.
Eikös ilmasto ala lämpenemään, joten sinänsä avoautolle ehkä tulevaisuudessa olisi käyttöä. Jos nyt en osta avoa, niin tämä kesä on helvetin lämmin ja aurinkoinen. Jos ostan sen avon, niin kesällä sataa, tuulee ja on kylmä...
...mene ja tiedä...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.4.2006 9:13

Jos nyt en osta avoa, niin tämä kesä on helvetin lämmin ja aurinkoinen.


Siinä tapauksessa sä ET osta avoa... =)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.4.2006 9:14

Ei avoauton omistamisessa mitään järkeä ole. Se syö kaikki omat, vieraat ja varastetut rahat

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 11.4.2006 11:13

^Samaa mieltä...

J-P H
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2003 21:01

ViestiKirjoittaja J-P H » 11.4.2006 17:15

Näinhän se on, lämpimämpiä kelejä odotellessa...

Len
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.2.2004 9:11

ViestiKirjoittaja Len » 11.4.2006 17:36

Viime kesänä ajettu Pohjois-Euroopan läpi B6 A4:lla, huopa alhaalla, lämpöä +25-30 ja pilvetön taivas...

Eli avoautoilussa ei ole mitään järkeä ;)

Petu P
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.1.2005 20:28

ViestiKirjoittaja Petu P » 8.10.2007 1:22

Elikkäs, onkos ihmiset mitenkään huoltanut "rättikattoa(siis sitä kangasta)" millään tavalla ennen talvea? Onko siihen olemassa kenties jokin hoitoaine?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.10.2007 20:06

Autoglymin tuotetta itse laitoin keväällä ja tyytyväinen olen Nyt olisi tarkoitus talveksi kanssa laittaa että homeet ja sienet tuhoutuvat.

10tkm tuli avoautolla ajettu tänä kesänä että niin hassua touhua se on :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 8.10.2007 20:24

Itse ainakin siirryin moottoripyöräilystä (Yamaha R1) avoautoiluun (G3 Cabrio) moottoripyörän turhan kovien vakuutusmaksujen takia. Sillä hinnalla mitä moottoripyörään maksaa pelkät vakuutukset saa Golfiin vakuutukset, huollot, yms. yms. yms.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.10.2007 20:36

Missäänhän ei ole mitään järkeä, mutta ´04 tuli ZX6R, ´06 G3 Cabrio, Avoon tulee enemmän kilometrejä, mutta hyvällä säällä nautittavampaa on ajaa lyhyet matkat/mutkaiset tiet prätkällä, ja nyt kovakatto G2 on ollut seisonnassa jo sen verran, että kitkat on vieläkin alla...
[E:] Tahtoo vaan yleensä olla et prätällä ei kulje kaikki kamat mukana mitä tarvii eli "pakko ajaa avolla" :) Ja AutoGlym:iin on luotettu myös katon osalta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 8.10.2007 21:18

Jep, on se avoautoilu kyllä kivaa, Tänäkin kesänä se 10tkm heilahti mittariin. Ja tuohon autoglymiin luotettu myös täällä jo 4 kesää, uskallan suositella varauksetta myöskin.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.10.2007 21:52

Jos talvella on kiva duunipaikan pihalla kammeta eberillä lämmitettyyn autoon ilman toppatakkia, niin kesällä vastaavia viboja saa laskiessa tulikuumasta autosta kattoa napista alas... :)

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 8.10.2007 22:19

Ootteko käyttäny sitä autoglymin ainetta, jota myydään venevarusteena? Mietin vaan, et tarvis kans jotain omaan laitaa, ku pari vuotta vanha rätti, jota ei oo suojattu millään aineella.

Kolme kesää olen nauttinut avoautoilusta, ja todellakin... Siinä on järkeä :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 8.10.2007 22:22

^^Ike, puhut asiaa :D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.10.2007 22:34

^jo vain ;)
Autoglym

Cabriolet Fabric Hood - Kangaskatteiden hoitoaine
Suunniteltu erityisesti kangaskattojen puhdistukseen, tiivistämiseen ja ehostamiseen. Paketti koostuu kahdesta tuotteesta ja levityssienestä.
1) Bioaktiivinen puhdistusaine, lian, orgaanisten tahrojen ja ilmansaasteiden poistoon luonnonkuitu- ja synteettisistä kankaista.
2) Suoja-aine tiivistämiseen, ehostamiseen ja suojaamaan kangaskatteita veden imeytymiseltä ja likaantumiselta. Huomaa: Vinyylikatteisiin myös Autoglym Car Interior Shampoo pesemiseen ja Bumper Care tai Bumper Black suojaamaan.

Vinyl & Rubber Care - Vinyylin kumihoito
Hämmästyttävän helppokäyttöinen valmiste, joka todella yksinkertaistaa usempien pintojen puhdistusta ja virheettömän ulkonäön yleistä ylläpitoa. Vinyl & Rubber Care elvyttää ja suojaa sisä- ja ulkopuolisia pintamateriaaleja ja muodostaa kovan, mutta joustavan, antistaattisen suojakerroksen kosteutta, pölyä, hapettumista, likaantumista ja haalistumista vastaan. Käytetään maskeihin, kojelautoihin, PVC-muovisiin ovi- ja istuinverhoihin, vinyylikattoihin, koristelistoihin, ovenkahvoihin ja mootoritilan kaikkiin komponentteihin.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 8.10.2007 22:44

Kiitos infosta.
Tota Vinyl & Rubber Carea oon käyttäny sisustaan. Tuota toista täytyykin testailla golffin kattoon.

Petu P
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.1.2005 20:28

ViestiKirjoittaja Petu P » 9.10.2007 0:46

Juuh kiitän kans kaikesta info:sta. Jos nyt noilla koittais suojata talven varalle kun on tutulla tuollanen vehje ympärivuotisesa ajossa.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 9.10.2007 12:17

Tulihan tohon 15tkm kesällä, vaik ei aina aurinko paistanu.
Pääasia että katto oli alhaalla bug runin matkalla. :)

Nyt vaan kesää odotellessa...

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 9.10.2007 22:07

Joo kesää ootellessa. Oma tuli taas laitettua talvilomalle, ja uusi laskenta taas kesää varten alkoi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.10.2007 8:12

Ykköskoppaisella cabriolla ajelin seitsemän vuotta kesät talvet. Eipä se sen huonompi talviauto ole kuin limousine -mallin vastaavakaan, yhtä lämmin (tai kylmä). Vinyylikatto kestää hyvin pakkasta, enemmän se kesällä kuluu ja hankautuu alas taitettuna.

bandit_
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2007 22:20

ViestiKirjoittaja bandit_ » 18.11.2007 23:48

joo kyllä siinä avossa on se fiilis itselläni löytyy tuommonen e36 cabrio kesä autona ja kyllä siinä ei tuu sitä järkeä aateltua vaan sitä fiilistä..ja kesää tulee todellakin ootettua innolla että pääsee taas avoileen :)

Calle
-
Viestit: 128
Liittynyt: 3.9.2003 22:12

ViestiKirjoittaja Calle » 21.11.2007 10:21

Onhan noi aika kivoja autoja.
Olen ajanut ajoittain tilapäisluontoisesti Golf 1 ja 3 malleilla talvellakin, eikä ole ongelmia ollut verrattuna umpiautoon. Voi olla että on lämpimämpikin kun vastaava umpiauto. :)

OffTopicina: Mitenkäs tuossa BMW E36:sessa, siinä ei käsittääkseni ole lämpöeristeitä ulko- ja sisäkaton välissä?
Onko kokemuksia talvikäytöstä ?

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 24.5.2008 18:29

Olen nyt ajellut reilun kuukauden päivät kolmoscabriolla, ja kyllä vaan hymyilyttää tällaisena aurinkoisena päivänä kruisailla. On siinä jotenkin erilainen fiilis ajella. :)

Sähkökatto on tosi kätevä ja kyllä 75 heppaa kiidättää autoa yllättävän mukavasti, kiitos moottorin hyvien käyttöominaisuuksien.

Käsittelin katon Vinyl&Rubber Carella, minkä jälkeen näyttikin tosi hyvältä. Sateella veden mukana siitä lähtee kuitenkin jotain ainetta mikä jää harmaiksi noroiksi ikkunoihin. Taidan hieroa siihen seuraavaksi Bumper Carea, josko se toimisi paremmin. Ebaystä täytyisi vielä etsiä katon pölysuoja, sillä se on jäänyt jonnekin matkan varrelle.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.5.2008 18:39

Osta se AutoGlymin kangaskaton hoitopaketti, ihan tuota varten tehty toimiva paketti..

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 24.5.2008 19:34

Ostaisinkin jos olisi kangaskatto. :) Mulla on vinyyliä. Kangas on lienee ollut lisävarusteena, mutta en oikein ymmärrä mitä etua siitä on. Ehkä se on jotenkin "arvokkaampi".

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.6.2008 21:49

Tuosta sateella ikkunoihin valuvasta ominaisuudesta pääsee eroon käyttämällä venetuotteita, eli veneilykäyttöön tarkoitettuja vinyylinhoitoaineita! Jeee!
Tuli muuten perjantaina Ruåttin puolella pikkasen Bugia ja VW:tä vastaan kun Paahdettiin Audilla kohti Tuhholmaa... mikäs miitti siellä olikaan :D

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.7.2009 13:01

AG:n fabric hood kitin pesuaineen ohjeessa ei lue muuta kuin pyyhkimisestä jollain rätillä..

Olisko se pitäny huuhtoa oikeen veellä pois?
Menin suihkimaan sen suojalitkuin suoraa siihen ja annoin kuivua vuorokauden.

Pitää kai tuhota loputkin aineista heh

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 12.7.2009 12:12

no nyt se iski sit liian lujaa.... eli avokas pitäis saada. haussa kolmos golffin gabi.

mites tuo lämpökatto? tarkeneeko tolla ajaa pitkälle syksyyn? talvisäilöön kumminkin menis ennenku joutuu nastat heittää alle..

ja tosta kolmos gabriosta voi laittaa mallikohtaisia vikoja ja infoa tänne. samat viat kuin perus golffissa ja ventossa??

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.7.2009 12:37

Paremmin se monikerroksinen kangas ja hamppufylli eristää kuin peltikatto :D

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 12.7.2009 14:01

jees. mites nuo katon ja lasien väliset tiivistykset kolmosessa? parilla ykkösellä ajanu ja melkosta pohinaa ja vihellystä oli :D

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 12.7.2009 15:12

taidan mennä tästä nettiautoon!! ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.7.2009 16:49

jees. mites nuo katon ja lasien väliset tiivistykset kolmosessa? parilla ykkösellä ajanu ja melkosta pohinaa ja vihellystä oli :D

Eipä sieltä paljon ylimääräisiä kuulu. Ainakaan mk 3.5:ssa, mutta eiköhän se kolmosen kanssa ole katon osalta sama peli.

Ja se on cabriolet (c-kirjaimella), ei gabrio.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 12.7.2009 19:37

Ja se on cabriolet (c-kirjaimella), ei gabrio.


oho. niinpäs onkin :)

njoo huomenna pitäis käydä yhtä avoo katsomassa, sitpä näkee mimmonen laitos se on.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.7.2009 20:54

Eihän tuo toinen AG käsittelykään tuottanu veden helmeilyä... ks kuvat
http://tos.pp.fi/images/album/amme/ag/

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.7.2009 15:42

Ammeen MFA näytti 7.8 kokonaiskulutukseks ja laskettu 7.91 :D aika hyvä tarkkuus noin vanhaksi...

Reklamointi kannattaa aina :D

Kyselin autoglymin lontoon sivujen kautta mikä mättää, kun vesi ei pisaroi - vaikka noudattaa purkin ohjeita. Liitteeksi kuvia.
http://tos.pp.fi/images/album/amme/ag/

Aluksi eivät ymmärtäneet, niin liitin googlesta kuvia aamukasteesta kasvin lehdillä ;)
Heidän mukaansa katto pitää huuhtoa huolella. Pesuainetta ei saa jäädä.
Purkissa kuitenkin mainitaan edelleen vain pyyhkimistä märällä rentulla.

No näin teinkin, kun käsittelin katon uudelleen. Suihkin pesun jälkeen katolle puoli pulloa ja sitten kuivalle pinnalle uudelleen.
Ei pisaroi tosin vieläkään.

No nyt kuitenkin lähettävät uuden purkin kyllästys/suojalitkua.

Ja ohjeeksi; pesun jälkeen pitää ylimääränen vesi luututa pois ja sitten kostealla rentulla jynssätä suojalitku kattoon.

Menee kyl ehkä jo liian vaikeeksi.
Autoglym on...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.7.2009 19:43

Koitin nyt klassikot lehden tekstin mukaan ja peitin kyllästeen kelmulla.. muhikoot siellä omis mehuissaan - jos tulos olis parempi.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 23.7.2009 12:14

mites tuo lämpökatto? tarkeneeko tolla ajaa pitkälle syksyyn? talvisäilöön kumminkin menis ennenku joutuu nastat heittää alle..


Tymäkkää faktaa yhden talven avoautoilusta, kahdella eri avoautolla: tasan millä tahansa katolla pärjää Suomen talvessa - piste. Viime talvesta alkuosan ajoin G1 Cabriolla, jossa oli kangaspintainen, kolmikerroksinen lämpökatto. Ei mitään kylmyysongelmia missään kelissä.

Sitten vaihdoin sen BMW Z3:seen, jossa oli yksikerroksinen, ns. Kalifornia-mallin kangaskatto ilman lämpöeristeitä. Auto käytiin koeajamassa äärettömän pahasti joka paikassa palelevan vaimon kanssa -14C asteen pakkasessa. Ei kertakaikkiaan mitään ongelmia. Kovissakin pakkasissa sellaisen 10 minsan ajon jälkeen saa lämpöä kääntää jo pienemmälle. Tokihan katto tuntuu viileältä kun sitä paljain sormin koittaa, mutta kuka sitä nyt sitten harrastaa...

Eli älkää stressatko niiden kattojen kanssa. Yksikerroskatollakin pärjää Suomen talvessa ilman pilkkihaalareita mitenpäin vain.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.7.2009 12:49

Eli älkää stressatko niiden kattojen kanssa.

Pakko se on kun ei tunnu onnistuvan tuo käsittely siten, että sais veden helmeilemään pois.

;)

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 23.7.2009 18:40

Pakko se on kun ei tunnu onnistuvan tuo käsittely siten, että sais veden helmeilemään pois.

No se on ihan eri asia se... :D

Ei helmeillyt mullakaan Zetan katto, paitsi niiltä liki pystysuorilta osiltaan, edes Autoglym-käsittelyn jälkeen. Aiemmin käytin Bilteman veneosastolta saatavaa tavaraa (1L/5.90€), joka piti kyllä veden ulkopuolella - muttei helmeillyt. Saatavuusongelmien vuoksi vaihdoin hiton paljon kalliimpaan AG:hen, ei oikeastaan eroa toimivuudessa. Se Biltsun kama on siis ihan toimivaa, ei värjää eikä vie väriä pois ainakaan G1:n tai Z3:n katoista. Tämä vaan vinkkinä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.7.2009 10:18

Jeeh nyt vesi helmeilee:

BIF vkl:n jälkeen auton pesu ja tulos:
http://tos.pp.fi/images/album/amme/AG2/

Tätä ennen:
Katto oli puhdas ja kuiva joten imuroin sen vielä.
Tämän jälkeen suihkutin puhdasta vettä kukkapullolla katolle tasaisesti.

Sitten AG suoja-ainetta.

Jynssäsin märällä kiillotus rätillä katon läpeensä.

Lisää vettä ja suojalitkua.
Taas jynssäystä monta kertaa katto läpi.

Nyt alkoi muodostua jo vaahtoa.

Vielä vettä ja suojalitku perään.
Ja monta jynssäystä.

Sit se sai kuivua pari päivää.
Ja BIF yönä katto mujui vesisateessa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.7.2009 11:53

Eilen tuli näytenumero Klassikot-lehdestä. Paljon hienoja autoja ja artikkeli mm. vinyylikaton hoidosta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.7.2009 11:57

^Jos kyseessä on nro 4/09, niin AG:n edustajan mukaan siinä on osittain (vähän)virheellistä tietoa ;)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa