Bora 1.9 TDI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 4.1.2009 12:25

Lisävalojako ei vielä ole asenneltu vai asennellaankokaan?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.1.2009 16:56

Ei ole vielä asenneltu, pitää miettiä katsastuksen jälkeen että mitä noille tekee :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.1.2009 20:14

No nyt on Jiiveesee paikallaan.

Ensinnäkin ääni. Se on todella hyvä. Ei häpeä yhtään tuolle entiselle Alpinelle. Alpinella diskantit rääkyivät vaikka sitä oli koitettu säätämälläkin vähentää. Silti S-kirjain särähti ilkeästi ja metallisesti. JVC:llä ei mitään ongelmaa. Ääni on aivan tasapainoinen, ja tuota on kiva kuunnella. Tykkään. Ääni on lämpimämpi kuin Alpinessa. Midipäässä ei ole valtavaa eroa, kummallakin soittimella potkii kivasti.

Odotin kyllä erilaista lopputulosta, mutta parempi näin - Todella tyytyväinen olen tuohon JVC:hen. Suosittelen. Tuossa soittimessa on hinta/laatu-suhde kohdallaan.


Kaiken hyvän lisäksi JVC:n nappien värit passaa aivan täydellisesti yhteen noiden Boran alkuperästen sisätilavärien kanssa.


Sitten pari kuvaa. Nyt alkaa olla varusteet kohdallaan, on dvd-vermeet, läppäri+invertteri ja mokkula - pääsee nettiinkin missä vaan.

Nakkasin läppärinkin kuvanoton ajaksi tuohon kojelaudalle, Salama tekee näytöistä tyhmän näkösen :(

Kuva


Näyttö, En osaa käyttää kameraa vieläkään kunnolla, mutta jospa tuosta saa jotain selvää.

Kuva
Tämän näytön saa siis painettua kokonaan piiloonkin, näkyy vain musta etulevy.


Miniläppäri mahtuu mukavasti takapenkin käsinojan sisään säilytykseen.

Kuva

Onpahan suojassa ulkopuolisten katseilta.



Sitten videota, Simpsonit pyörii !

Kuva

Näytönkin saa käänneltyä vaikka mihin asentoon. Nuo dvd-vehkeet ovat kyllä 10x mukavammat mitä odotin. Pidin ennen noita ihan turhana, mutta nythän ne tuntuvat oikein mukavilta.


Tämmöstä tälläkertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.1.2009 15:46

Ja lisää kuvia jos jotakin sattuu kiinnostamaan.


Näyttö päällä mp3:sia kuunnellessa. Näkyy kappalelista, kappaleen tiedot jne.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/1-3.jpg



Näyttö kiinni. Nätisti menee piiloon. Näytön kehys näkyy olevan vähän irti tässä kuvassa :o Pitääpä napsauttaa paikalleen :)

http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/2-4.jpg




Simpsoneita
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/5-1.jpg



Soitin sopii hienosti kojelaudan väreihin (Vähän tumma kuva, lämppärinsäätimen valotkin hävisivät tuonne pimeyteen :( Mutta soitin on juuri samansävyinen punainen kun ne säätimet.)

http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/6.jpg


Tämä JVC kuulostaa kyllä todella hyvältä. Olipa mukava kuunnella musiikkia kun ääni on aivan tasapainoinen - toisinkun Alpinella. Alpine ei toimi ainakaan Boran vakiokaiuttimien kanssa. Diskantti on liian terävä ja metallinen - se oli "raskas" kuunneltava.

Jokapaikassa tuputetaan miten se Alpine on niin hyvä, mutta näkyyhän noita muitakin hyviä vaihtoehtoja olevan.


Ja ennenkuin joku tulee pätemään kuvien koosta, pienennän ne kyllä ennen seuraavien isojen kuvien esille laittamista.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 6.1.2009 17:16

Ostahan poka kumimatot talveks. Varmaa aika makia käyttää kangasmattoja talvella :D Itsellä nuo .:R matot on semmoset pyhämatot että kesällä just ja just viittii pitää :] (Lakerikengät jalassa)

Miten nuo näytölliset soittimet käyttäytyy ku jos auto on ulkona pakkasessa (esim -20 astetta) niin halkeaakohan tuo kuin helposti / tai muuten vioittuu.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.1.2009 17:50

Alkuperäiset kumimatot on jo paikallaan =D

Vaihdoin kuvan ottamisen jälkeen samalla kun kävin ettimässä ne tuolta varastosta. Nuo kangasmatot ovat kyllä surkeat talvella, ne imevät järjettömästi vettä. Kesäksi nuo voisi laittaa takaisin...

Ei ole vielä kokemuksia tuon näytön pakkaskestosta, eipä tuota ole pakko avata ennen kuin auto on kunnolla lämminnyt - soitin toimii ilman lisänäyttöäkin oikein hyvin.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 6.1.2009 19:33

Kesäksi nuo voisi laittaa takaisin...


Miksi muka? Meillä on aina ollut kumimatot kaikissa autoissa ja ei ole mikään kovin paha tyylimoka ainakaan minun mielestäni, kangasmatot ovat hirveitä. Kesällä mukava vaan heittää hiekat poiesta ja talvella ei ime lumia =)
Orggiskumimato on ihan mukavat ja tyylikkäät ^^

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 6.1.2009 21:14

Orggiskumimato on ihan mukavat ja tyylikkäät ^^

äks dee.. Onneks asiasta voi olla montaa eri mieltä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2009 7:09

Menee hieman ohi aiheen, mutta itselläni on useammassakin kulkineessa ollut laadukkaat kangasmatot, kesät talvet. Caravellessa on velourimatot olleet nyt kaksi talvea enkä varmasti vaihda kumimattoihin, joita saa olla aina pesemässä, että näyttää siistiltä. Lumet on meillä tapana puhdistaa kengistä kengistä auton ulkopuolelle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 7.1.2009 8:46

Eihän nuo kumimatot kovin kauniit ole, mutta aivan pakolliset talvella. Vaikka kuinka hyvin kopistelee kenkiä niin kyllä sitä lunta kantautuu siitä huolimatta. Jouduin vähänväliä tuomaan nuo kangasmatot sisälle kuivamaan.

Ja noiden pitäisi kyllä olla ihan laadukkaat, ovat volkkarin alkuperäiset kangasmatot.

Tänään on varattu aika termostaatin, vaihteistoöljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Jospa tuo termostaatin vaihto auttaisi tuohon lämpenemisongelmaan, lämmöt eivät nouse koskaan 90-asteeseen... Vaihdelaatikko on melko kankea pakkas-aamuisin, pakki ei tahdo mennä millään päälle. Öljynvaihto varmaan auttaa siihen, tai sitten pitää uusia noita vivuston osia, niissä on varmasti välystä noilla kilometreillä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 10.1.2009 18:33

Auto kävi huollossa, ja termostaatin vaihdon jälkeen lämmöt nousevat nätisti 90-asteeseen. Myös vaihdelaatikon toiminta muuttui todella paljon öljynvaihdon ansiosta, ainakin -20 asteessa laatikko toimii aivankuin plussakeleillä. Ennen öljynvaihtoa ei toivoakaan. Kovempia pakkasia odotellessa :)

Lootaan laiteltiin orggis-öljyt mitä myivät laakkoselta, perus mobilit ei vissiin pelitä näissä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.1.2009 14:10

Tilasinpa tähän uuden xenon-satsin lyhyisiin valoihin. Cobran tekemä setti, 4300k värilämmöllä.

Tuo 6000k värilämpö on aivan surkea. Märällä kelillä ei näe yhtään mitään. Kaikki valo häviää siihen mustaan asfalttiin. Kävin Helsingissä mutkan, melkeen koko matka oli mustaa, märkää asfalttia. Ei huomannut mitään eroa parkkien ja lyhyiden valojen välillä !

Halogeenipitkät kyllä näyttivät oikein hyvin. Kokeilin jo halogeenipolttimoitakin lyhyisiin, mutta ne eivät toimi noissa linssiumpioissa. Niistä tuli 2kpl semmoista 10cmx10cm valoläiskää :O

Kai nuo xenonit ovat vain himmentyneet, mutta nuo valot ovat vaarallisen huonot. Kun joku tuli vastaan, niin piti navista kattoa mihin suuntaan tie kaartuu, näkyvyyttä ei ollut edes 10 senttiä eteenpäin :O Alkaa olla jo melko vaarallisen paskat valot kun joutuu ajamaan aivan summassa.

Lumisella tiellä kuivalla kelillä näkee todella hyvin, mutta kai sitä pitää nähdä vesisateellakin...

Jopa -89 Corollan vakiovalot normihalogeeneilla hakkaa tämän valot 100-0, joten jotain on tehtävä =D

Jos nuo xenonit ei auta, niin sitten pitää etsiä erilaiset umpiot.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.1.2009 18:13

^Kuulostaa melko melko oudolta, ettei 6000kelvinin xenoneilla näe...
Itsellä samanlaiset lyhyissä ja pitkissä. Hyvin näkee säällä kuin säällä.

Varsinkin pimeällä ja märällä kelillä hakkaa vanhan halogeenit kuusnolla.

Taitaa olla sun umpioissa vikaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.1.2009 19:11

Jaa-a, en kyllä tiedä. Viime talvena oli golffissakin 6000k xenonit, ja niissä oli aivan sama ongelma. Märällä tiellä ei näe mitään, lumella loistavat. Kai minun silmissä on sitten jotain vikaa, mutta minä en kyllä näe noin huonoilla valoilla.

No tässäpä kuva noista boran valoista, eikai noiden kuulu olla näin s**tanan huonot !?

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... /valot.jpg
Livenä valo on aivan selvästi sinistä/sinertävää. Se valon väri ei nyt välity kuvaan mutta olematon valonmäärä sentään näkyy.


Tässä ovat siis lyhyet päällä, ja tie on vielä luminen että nuo ovat parhaimmillaan !! Kuvitelkaa musta, märkä asfaltti. Niin, ei näe yhtään mitään - AIVAN KAIKKI valo häviää siihen.


Itseasiassa nuo valot olivat aika hyvät kun ostin tuon auton. Ne ovat heikentyneet tässä tasaisesti, veteleeköhän siellä linssitkin viimesiään? Pitkät ovat ihan OK edelleen.

Minä kuitenkin tykkään halogeenityylisestä valosta paljon enemmän kuin tuosta 6000k xenonien sinertävästä, joten uskon että 4300k oli järkevä valinta. Saa nähdä.


EDIT: Taidanpa tilata uudet linssiumpiotkin. Halpa sijoitushan se on omaan turvallisuuteen.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.1.2009 20:33

No näyttää kyllä tosiaan huonosti.
Jos joskus muistaisin, niin voisin räpsästä omien tuikkujen valaisusta jonkun kuvan, niin ois mihin verrata.

Itse meinasin laittaa myös seuraavaksi 4300kelvinin xenonit. H7ärränä vielä.
Ei näytä niin xenoneilta! ;) Ja ompa niissä 4300kelvinin tuikuissa kuulemma parempi valoteho vrt. 6k kelvinin tuikkuun.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 15.1.2009 20:49

Meillä taitaa olla autoissa samanlaiset nuorisovalot, tässä kuva omista valoista, lyhyet ja pitkät 6000K. Omasta mielestä lyhyillä näkee suhteellisen hyvin joka säällä, myös pimeällä sadekelillä, ja värisävy on omaan silmään miellyttävä. Toki 6000K on melkein jopa räikeän sininen ulkopuolisille. Kuvan oton jälkeen on kaukovaloihin tullut hieman watteja lisää ja värisävyksi 4300K, joka vaatii hieman totuttelua, kun tuntuu kellertävältä...

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.1.2009 20:55

EDIT: Taidanpa tilata uudet linssiumpiotkin. Halpa sijoitushan se on omaan turvallisuuteen.


jos sitä hyvää valotehoa haet niin sillon ei kyllä kannata valita linssiumpiota. on se vaan niin että heijastinumpio on paljon parempi valoteholtaan mutta kaikki tietääkin jo mitä muuta se aiheuttaa

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.1.2009 21:04

eerop kirjoitti:jos sitä hyvää valotehoa haet niin sillon ei kyllä kannata valita linssiumpiota. on se vaan niin että heijastinumpio on paljon parempi valoteholtaan mutta kaikki tietääkin jo mitä muuta se aiheuttaa
Näytä edelliset viestit:


Silläpä kirjoitinkin tuossa aiemmin laittavani H7R. Ei pitäisi häikäistä.
Ja kyllä nuo linssitkin häikäisee jos liian ylös näyttää. Itse pidän muutenkin ajovaloja aika alas sojottamaan. Pitkät sitte näyttää vähän enemmän ylöspäin. Ei pitäisi haitata muuta liikennettä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.1.2009 21:24

No mitkä umpiot on sitten semmoiset joilla näkee?

Tuo xenonsetti ei sinänsä mene hukkaan, koska Veli aikoi ostaa tuon omaan autoonsa jos nuo eivät auta mitään tuossa Borassa :)

EDIT: Miten esim tämmöiset umpiot, onko kenelläkään kokemusta valotehosta?
http://www.ngpracing.com/store/image.ph ... ge_id=1042

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.1.2009 22:25

Näyttää hyvältä, noin valon kannalta. Muuten en osaa sanoa...
Tuohon laitat vielä sen H7R polttimolla, niin ei pitäisi häikäistä.

Yritin äsken käydä kuvaamassa noita mun valotehoja, mutta kun mulla on vaan tuommoinen Canon Ixus 70, joka on mitä on... Kun se huomaa, että on valoa tarpeeksi, niin se automaattisesti ottaa valoa pois siitä kuvasta.

Eli kuvissa jäi vain näkyviin aina lähellä oleva valo.
En osaa tuota paremmin selittää. Ei tullu hyviä kuvia.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.1.2009 11:14

Nuo olisi H4 polttimolla... Noihin ei xenoneita kyllä kehtaa laittaa eli halogeeneillä olisi pärjättävä.

Taidan laittaa uudet tuommoiset linssimalliset, koska noissa oli hyvä valoteho kun ostin tuon auton. Nyt vain linssit tai polttimot ovat sököt, mutta uusitaan sitten kummatkin :)

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 16.1.2009 15:56

Oletko tarkastanut linssien puhtauden, myös sisäpinnalta? Valoon kertyy pölyä, ja se laskee valotehoa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.1.2009 16:00

Enpä ole, mutta sen verran kattelin noita valoja että ne ovat lähteneet ruostumaan umpioiden takapuolelta ja polttimon kiinnitysten luota =D Joten uusittava nuo on jokatapauksessa, kohta ei pysy enää polttimot paikallaan. Tilasin Slamit.netistä uudet, samanlaiset umpiot, saapahan kuntoon nuo valot. Pitää sitten tutkia noita vanhoja irtaallaan lisää.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.1.2009 14:31

Uudet xenonit tulivat tänään.

Kuva

Kuva

Ballasti on näppärän kokoinen.

Kuva

4300k värilämmöllä. Eli vähänkuin s**tanan tehokas halogeeni. Pitää rassata nuo valot lähipäivinä paikalleen.

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 20.1.2009 19:28

Aikanaan itsellä oli Hondassa projektorivalot. Niissä myös valoteho heikkeni ajan myötä ja kun sitä rupesi tutkimaan purkamalla valot osiin niin kävi ilmi että sieltä projektorin sisältä oli heijastinpinta hilseillyt lähes kokonaan pois.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.1.2009 9:33

Tuo on hyvin mahdollista... Noh, uudet umpiotkin on tilattu joten viimeistään ne vaihtamalla luulisi valotehonkin palautuvan ennalleen :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.1.2009 20:40

Pesinpä auton pitkästä aikaa, tässäpä kuva Borasta talvivarustuksessa. Kännykällä otettu kuva, mutta jospa tuo välttää.


http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... lvella.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.3.2009 10:57

Bora leimattu ilman huomautuksia vaikka oli tuo pilalle raiskattu kilpikin paikallaan :) Ei kuulemma haittaa mitään kun on niin miedosti taivutettu eikä tuohon jenkkimallin luukkuun käy oikein mikään muukaan kilpi jos ei vaihda lyhyempää tunnusta.

Käsijarruvaijerit vaihdoin uusiin orggiksiin, vanhoissa oli kuorivikaa niin käsijarru oli koko ajan jäässä.

Mittarissa on nyt 420tkm, eli ~40tkm kilsaa on tullut ajeltua 8 kuukaudessa ilman ongelmia.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 18.3.2009 12:24

On se vaan siistis kunnos noinkin paljo ajetuksi. ;) Ja vissiin ihan kunnossa muutenkin? Ootko jo umpiot vaihtanu ja uudet xenonit asennellu? Auttoiko ongelmaan? Et vissiin enää näille lumille asentele niitä lisävaloja nokalle?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.3.2009 12:39

Juu, onhan tuo. Valo-ongelma ratkesi uusilla umpioilla ja xenoneilla ;)

Ei tosiaan tule enää lisävaloja täksi talveksi.

EDIT: Päivittelin topikin ensimmäisen postauksenkin ajantasalle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.4.2009 18:19

Vaihdoin Boraan kesärenkaat alle. Samalla laitoin taas kangasmatotkin lattialle. Vanteet ovat samat kuin viimekesänä, ja renkaatkin vaihtuivat vain uusiin samanlaisiin. Eli Nexen N7000+RS4 Replica setillä mennään tämäkin kesä.

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... Medium.jpg

Tilasin laakkoselta uusia puslia vaihdekeppiin, niistä lisää hiukan myöhemmin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.5.2009 22:08

Nyt on vaihdekeppiin vaihdettu uusia osia, tuntuma parani todella paljon. Vaihteetkin napsahtelevat paljon paremmin paikalleen.


Pari tuoretta kuvaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.5.2009 0:38

Mitä kaikkea vaihdot sinne vaihdekeppiin, itsella hieman ongelmia vaihteiden löytymisen kanssa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.5.2009 9:54

Tämmöisen kuvan tulostivat laakkoselta, tuossa on ympyröitynä muutamia vaihdettavia osia...

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... inosat.jpg

Niitä vaihdettavia osia oli kuitenkin jotain 6 tai 7kpl. Se vaihdekeppisysteemi mahtuu tipahtamaan alakautta pois kokonaisena pakettina kun pakoputkea vääntää hieman sivulle :) Paikallaan ollessa noita ei pysty vaihtamaan.

Osat maksoivat merkkiliikkeestä ostettuna jotain 10-15€, eli olivat melko edullisia. Käy marmoritiskillä kyselemässä vaihdekeppiin uusia puslia, kyllä ne ETKAsta etsivät oikeanlaiset :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.5.2009 10:41

Ne on kaikki ilmeisesti jotain muoviholkkeja, jotkat kuluvat ? Otitko tuon osan 6 irti, vai tuon koko rungon (osa 2) irti pohjalevystä ?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.5.2009 10:48

Jep.

Koko vaihdekeppipaketin, eli osan 2. Se mahtuu tosiaan tipahtamaan alakautta pois kun pakoputkea vääntää hiukan sivulle...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.5.2009 10:51

Selvempi homma, pitänee käydä Käyttöautolla tässä joku päivä.

Bora on muuten siisti.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.7.2009 12:47

Nostellaas vanhaa topiccii ku on asiaan liittyvä kysymys.

Minkä mittasia virta ja rca kaapeleita käytit tässä boras? Tarviis vähä suuntaa antavaa tietoo ku alan tilaileen nuita kaapeleita omille hifeille.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.7.2009 17:06

Vastailinkin jo tuohon sinun privaviestiin, mutta samapa nuo on laittaa tännekkin. Eli RCA:t ovat 5 Metrisiä, ja Virtakaapelia on 6 Metriä.


Tästä napsahti taas tuulilasi paskaksi, ei edes vuotta päässyt tuolla nykyisellä lasilla. Tuli paha railo suoraan näkökenttään. Keskiviikkona vaihtuu taas uusi lasi paikalleen, 240€ asennettuna.

Takajarrusatula piti vaihtaa uuteen kun jarru laahasi, muuta remonttia tässä ei ole ollutkaan :) 430tkm pyörähti eilen mittariin.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 12.7.2009 18:38

Kyselläämpä taas.

"Vedin RCA:t keskikonsolin vierestä, virtajohto menee kynnyslistojen vieressä. Ihan näppärästi johdot asettuivat sinne verhoilujen alle. " Mistä kohtaa vedit RCA:t kontin puolelle?

Entä mistä kaiutinkaapelit sait menee?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 12.7.2009 20:53

Kippaa takapenkit ja pura vähän niitä verhoiluita irti. Sieltä penkkien "kulmista", siis molemmasta ylälaidasta saa johtoja menemään kontin puolelle.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 12.7.2009 21:16

Johtokourut menee kummaltakin puoleta niin vejikkö niin että virta ja kaiutinkaapelit samasta ja RCAt toiselta puolelta häiriöiden välttämiseksi.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 12.7.2009 21:47

Juu.

Eipä ne mene kuin muutaman sentin lähekkäin, mitään häiriöitä ole ilmaantunut.

Toki parempi olisi jos keskelle saisi tehtyä vielä yhden läpiviennin.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 12.7.2009 23:40

Vaimeniko paljon nuilla eristyksillä?

Ite vaimensin tänään konttia 4 millin bitumilevyllä. Aloin tos miettiin et kannattasko oviin laittaa vaikka bilteman 1,2 millinen bitumi vibroplastin sijaan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 13.7.2009 10:00

Kyllä vaimeni, eron huomaa selvästi kun toinen Bora on vaimennettu ja toinen ei.

Kyllähän ne ovetkin kannattaisi jollakin vaimentaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.7.2009 13:34

Aloin tos miettiin et kannattasko oviin laittaa vaikka bilteman 1,2 millinen bitumi vibroplastin sijaan.


Laita vaan se vibro. Paljon parempi ja kestää kiinnikin paremmin, ei valu kesäkuumalla oven alalaitaan.. :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.7.2009 17:29

Tämä meni kaupaksi. Meni onneksi foorumilaiselle, ja muutenkin hyvään ja asiantuntevaan kotiin :)

jugi_1985
-
Viestit: 84
Liittynyt: 10.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 31.7.2009 19:02

Minnespäin Bora lähti? Se tuo SIR-124 tuli tässä muuan päivä takaperin Rovaniemellä vastaan. Komian näkönen livenä :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.7.2009 19:17

Rovaniemen alueelle se taisi mennä :) Hieno autohan tämä on.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 1.8.2009 12:06

Joo tänne Rovaniemellehän se tuli.

Matka-ajoa kyllä tosi mukava ajella. Mukavan hiljanen.
Ainut mikä nyt häiritsee enemmälti on ikävä kolina. Jostaki takaa se vissiin kuuluu. Yritin ettiä kolinan aiheuttajaa ja luulin löytäneeniki sen. Oli melko iso kivi kiilautunu jousen ja jousi kupin väliin. Mutta eipä se sen poistolla korjaantunu.

On vissiin jonkuverra hiekkatietä ajeltu ku oli takavanteitten sisäsä 1cm kerros savi hiekkaa. Ihme että ei täristäny.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 1.8.2009 12:12

Jooh, mökille kulkiessa on hiekkatietä kymmenisen kilsaa, tahtoo kertyä vanteisiinkin sitä tavaraa.

Se kolahti pari kertaa tuossa pari kuukautta takaperin minullakin töyssyyn ajaessa, mutta se ääni hävisi itsekseen :O Pääsi sitten unohtumaan koko homma. Mikähän siellä taas kolkattaa :/ Eihän se nyt kuuluisi siitä Iskarista mistä oli puhettakin, katsastuksessa sanoivat että kuskinpuolen takaiskari oli hiukan heikompi kuin vänkärinpuoli, mutta vaimennustehoa oli kuitenkin silloin vielä riittävästi.

Taka-akselin isot puslat siihen on vaihdettu, sieltä sen ei ainakaan pitäisi kuulua.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 1.8.2009 12:43

Juu ne isot puslat heti aluksi tarkastin ja nehän oli ku uudet.

Viime vkl se kolahti pari kertaa ja nyt se jo kolisee melko pienestäki montusta.
No pitää tutkia. Eiköhän se vika löydy.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 19.8.2009 17:39

Pientä päivitystä.

Laturi menee vaihtoon ja samalla vaihdan rallattavan kiristimen.
Yhen hehkun juuresta tuli kuplia. Oli sotkenu hyvästi sen ja suuttimen ympärystän kiristämällä selvis, mutta minusta tuntuu että hehku on entinen --> kaikki hehkut vaihtoon.
Suuttimet vaihtelin tuosa melkeen heti kun auto tuli itelle. Nyt saostaa vähän turhan paljon :) ---> Isompi turbo hakusessa.
Kytkin varmaan antautuu jos turbon vaihtaa. Pari kertaa kostealla kelillä volahtanu.
Egr tukin laipalla ja käytin samalla sammutusläppä egr venttiili mokkulan pois ja totesin, että imusarja pitää putsata. Noin 5mm kerros karstaa seinämillä.
Pakosarjan tietämiltä vähän pöläyttää savua. En ole jaksanu tehä mittään sille vielä kun ei haise sisällä.
Vakion 32" kuvaputkitelevision kokoisen takapöntön heitin huits helvettiin ja tilalle laitoin suoran pätkän 60mm putkea ja hitsasin samat putkenpäät kiinni mitä pöntössä oli. Yllättänän hiljainen vaikka putkessa ei ole yhtään vaimenninta. Katti vaimentaa ilmeisesti aika paljon.

Stereoita päivittelin vähän. Hommasin pioneerin deh-p5100ub soittimen ja hommasin toiset ms6a midit ku oli saanu toinen vähän osumaa kartioon. Erkkasetti eteen ja vanhatmidit takaoviin. Samalla etuoviin laitoin 4 levyä ja takaoviin 3 levyä vibroplastia. Etuoviin laitoin lisäksi levyt spleniä. Ovista piuhat konttiin ja vahvarin kautta kaikkia pyöritän. Kontiin nikkaroin vararenkaan tilalle noin 30l kotelon johon laitoin 2 kpl focal polyglass 21 V2 8" subia.
Viimeksi muokannut otor, 22.8.2009 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 20.8.2009 1:08

Jos kerran päivittelet paljonkin autoa tai muuten vain kirjottelet siitä niin olis mukavampii ainakin meikäläisen mielestä lukea omaa uutta aihetta mihin laitat sitten itse ottamia kuvia yms.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 20.8.2009 19:43

Enpä minä ainakaan näe mitään ongelmaa jos tähän jatkaa, kun kyseessä on kuitenkin sama auto. Samalla tulisi aika siististi koko "stoori" samaan syssyyn eikä yhdestä autosta olisi kymmentä eri topiccia, kun on sattunut vaihtamaan omistajaa ;)

Mutta hyvään malliin olet viemässä tuota Olli. Pitää tulla tässä piipahtaan ja raataamaan taas.

remus
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.8.2009 20:54

ViestiKirjoittaja remus » 20.8.2009 21:39

Moro! Sellaista kyselen että tiedätkö minkä kokoiset kajarit boraan meneepi? Minulla hajosi hanttarinpuolen kajari ja takaa molemmat diskantit. Laiska kun olen niin ei viitsisi alkaa ovipahveja aukomaan useaan otteeseen.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 22.8.2009 13:05

Joka ovessa on 6.5" midit ja jokku tiskantit. Ite ihmettelin kun takaa toinen diskantti pimeni. Oli vain johto irti diskantilta. Suoraa paikalleen ei saa menemään varmaan mitään ämyriä siihen oveen. Joutuu tekemään korokepalat, muuten ottaa kaikattimen mangneetti ikkunaan kiinni. Taakse piti tehä korkeampi, mitä eteen.

Tuskin tulee nyt hirmupaljon tätä päiviteltyä mutta ehkä sillon tällön.

LOWR1D3R
-
Viestit: 230
Liittynyt: 6.5.2004 19:34

ViestiKirjoittaja LOWR1D3R » 8.1.2010 13:49

Löytyykö tästä Borasta kuvaa edestä noilla tummilla etuvaloilla?
Kahlasin läpi koko aiheen löytämättä selkeää kuvaa keulasta. Tätä ei lasketa.
Pystyykö järjestämään?

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 8.1.2010 18:34


EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.1.2010 18:51

Tuommoiset kuvat löytyi, muita ei valitettavasti taida olla.

Kuva

Kuva

Valot olivat muistaakseni FK Angel Eyesit.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 8.1.2010 19:44

Jos tarttet parempia kuvia nii voisin kävässä mahdollisesti ottamassa. (nyt ei ole kameraa)

Nuista valoista vielä sen verra, että melko on onneton valoteho vaikka on senonit. Hirvittää ajaa pimeällä. Pitkillä valoilla näkyy jotenkuten mutta lyhyillä ei mihinkään. Sen verran tosin huomasin tuossa sankassa sumussa ajaessa, että vasemman valon valokuvio menee aika rajusti oikealle ojaan. En tiedä onko ominaisuus vai nuiden ko umpioiden vika.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.1.2010 19:59

Ne lyhyet valot olivat tosiaan käsittämättömän huonot. Halogeeneillä jopa niin huonot ettei yksinkertaisesti voinut ajaa, näki ehkä Metrin eteenpäin.

Eipä xenoneillakaan sillä valoteholla voinut juhlia, mutta pystyi kuitenkin ajamaan :/

Uudet Vakioumpiot releytetyillä polttimoilla - niillä voisi jo nähdäkkin jotain.

LOWR1D3R
-
Viestit: 230
Liittynyt: 6.5.2004 19:34

ViestiKirjoittaja LOWR1D3R » 8.1.2010 20:45

Otor, laitoin sulle privaa.

Onko Boramiehet laitellut millaisia muita linssiumpioita kuin noi FKn tekeleet?
Liekkö mitään muita edes tarjolla? Mitä enemmän OEM look, sitä parempi.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 8.1.2010 20:56

Omassa autossa on samanlaiset FK:n umpiot, tosin kirkkaina. Ei valittamista valokuviossa tai -tehossa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 10.1.2010 9:28

Mulla on myös samanlaiset mutta kirkkaana ja tulivat Depon merkkisenä. Todella hyvä valoteho lyhkäsissä ainakin xenoneilla, pitkiinki oli pakko laittaa ku ei edes huomannu pitkien syttymistä halogeenipolttimoilla.

EscMk3 --> Xenon-polttimot kannattaa aina vaihtaa syksyllä uusiin niin säilyy valoteho parempana.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 10.1.2010 9:33

Juu, minä en kerennyt kokeilla noita valoja uusilla Xenoneilla, vaikka uusi 4300k Cobra sarja oli jo hankittunakin. Annoin sen otor:lle auton mukaan kun hän osti sen :)


Tämmöiset ne valot oli minun aikaan, 6000k Xenoneilla :(

Kuva

Vähän olisi parantamisen varaa. Kuvitelkaapa tuo valomäärä mustalle asfaltille syyspimeällä, kun lumellakin näki noin huonosti. Syksyllä tehty Helsinki-reissu oli melko tuskainen.
Viimeksi muokannut EscMk3, 10.1.2010 9:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.1.2010 9:34

Linssiumpioon kannattaa laittaa vaan 55w sarja.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.1.2010 11:23

Linssiumpioon kannattaa laittaa vaan 55w sarja.

Eipä siitä vain ole mitään hyötyä, kun ei sitä voi kunnolla suunnata.

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 10.1.2010 17:55

^ ja 55w syttyy huomattavasti hitaammin kun normi

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 13.1.2010 21:04

Vakioumpioihin vaan sinitarralla kiinaxenonit kiinni ja kylille rinkii ajaa. Cool 8)

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 14.1.2010 17:21

Itse tilasin Carfantasylta linssiumpiot, OEM lookista en tiedä mutta tällaiset A4 -tyyliset umpiot. Saa nähdä sitten, miten xenonit näissä toimii. Ajattelin ihan 35W xenoneita lyhyisiin ja halogenit pitkille heijastinumpioon. Hinta ei ollut paha, toivottavasti toimivat kuitenkin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 14.1.2010 21:55

Vakioumpioihin vaan sinitarralla kiinaxenonit kiinni ja kylille rinkii ajaa. Cool 8)

8) :D

Jos ei kuitenkaan, tässä oli sentään linssivalot, ja niissä oikealla kannalla olevat xenonit, valokuvio oli terävä eikä tuo valomäärä kyllä ketään häikäissyt :/

Ne "laitoinpa korollaan h4 umpioon 12 000k h1 kseenonit"-asennukset ovat perseestä. Oikein asennettu Xenoni ei häiritse muita mitenkään :)

HPee
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.1.2008 17:48

ViestiKirjoittaja HPee » 15.1.2010 14:11

Taisi tuo Boran rekisterikilpi olla jonkinlainen enne EscMk3:n tulevasta kalustosta. :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.1.2010 18:50

Juu :)

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 11.2.2010 19:01

Päivitetäämpä vähän.

Käytin autoa konttorilla ja katsastus setä oli sitä mieltä että taka akselin pusla väljä ja raidetangon sisäpää myös. Ajovalojen tehottomuuta myös ihmetteli. Kysy että eikö tässä toimi lyhyet valot. Luuli että oli parkit päällä vaikka oli ajovalot :)


Tilailin sitten taakse powerfleksit. Tiesin että puslia on 2 eri kokoa ja koitin muka mittailla että tuossa olis ne isommat. Vähän oli vaikea mitata akseli paikoillaan ja eihän ne tietenkään sitte ollu ne isommat. Onneksi olin ennakkoon lukenu täältä, että joku oli onnistuneesti laittanu 72mm powerflexit 69mm reikiin. En siis lannistunut vaan pitihän se kokeilla ja sinnehän ne meni. Pikkusen piti avittaa "sisäänvetäjällä".Kuva

Vähän ne puslat sinku pituutta.
Kuva


Vähän vastustikin. Toinen takajarruputki meni poikki kun aukaisin liitoksesta. Mistään ei meinannu saaha uutta putkea niin piti vääntää ite. Ei tullu ihan priima mutta kyllä se kusipäille välttää :)

Raidetangon pää oli yllättävän helppo vaihtaa. Piti käytää alatukivarsi löyhällä niin sai avaimen rungon ja tukivarren välistä.

Leiman ne sitten anto ja taas saa päristellä vuoden.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa