Bora 1.9 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
No nyt on Jiiveesee paikallaan.
Ensinnäkin ääni. Se on todella hyvä. Ei häpeä yhtään tuolle entiselle Alpinelle. Alpinella diskantit rääkyivät vaikka sitä oli koitettu säätämälläkin vähentää. Silti S-kirjain särähti ilkeästi ja metallisesti. JVC:llä ei mitään ongelmaa. Ääni on aivan tasapainoinen, ja tuota on kiva kuunnella. Tykkään. Ääni on lämpimämpi kuin Alpinessa. Midipäässä ei ole valtavaa eroa, kummallakin soittimella potkii kivasti.
Odotin kyllä erilaista lopputulosta, mutta parempi näin - Todella tyytyväinen olen tuohon JVC:hen. Suosittelen. Tuossa soittimessa on hinta/laatu-suhde kohdallaan.
Kaiken hyvän lisäksi JVC:n nappien värit passaa aivan täydellisesti yhteen noiden Boran alkuperästen sisätilavärien kanssa.
Sitten pari kuvaa. Nyt alkaa olla varusteet kohdallaan, on dvd-vermeet, läppäri+invertteri ja mokkula - pääsee nettiinkin missä vaan.
Nakkasin läppärinkin kuvanoton ajaksi tuohon kojelaudalle, Salama tekee näytöistä tyhmän näkösen :(
Näyttö, En osaa käyttää kameraa vieläkään kunnolla, mutta jospa tuosta saa jotain selvää.
Tämän näytön saa siis painettua kokonaan piiloonkin, näkyy vain musta etulevy.
Miniläppäri mahtuu mukavasti takapenkin käsinojan sisään säilytykseen.
Onpahan suojassa ulkopuolisten katseilta.
Sitten videota, Simpsonit pyörii !
Näytönkin saa käänneltyä vaikka mihin asentoon. Nuo dvd-vehkeet ovat kyllä 10x mukavammat mitä odotin. Pidin ennen noita ihan turhana, mutta nythän ne tuntuvat oikein mukavilta.
Tämmöstä tälläkertaa.
Ensinnäkin ääni. Se on todella hyvä. Ei häpeä yhtään tuolle entiselle Alpinelle. Alpinella diskantit rääkyivät vaikka sitä oli koitettu säätämälläkin vähentää. Silti S-kirjain särähti ilkeästi ja metallisesti. JVC:llä ei mitään ongelmaa. Ääni on aivan tasapainoinen, ja tuota on kiva kuunnella. Tykkään. Ääni on lämpimämpi kuin Alpinessa. Midipäässä ei ole valtavaa eroa, kummallakin soittimella potkii kivasti.
Odotin kyllä erilaista lopputulosta, mutta parempi näin - Todella tyytyväinen olen tuohon JVC:hen. Suosittelen. Tuossa soittimessa on hinta/laatu-suhde kohdallaan.
Kaiken hyvän lisäksi JVC:n nappien värit passaa aivan täydellisesti yhteen noiden Boran alkuperästen sisätilavärien kanssa.
Sitten pari kuvaa. Nyt alkaa olla varusteet kohdallaan, on dvd-vermeet, läppäri+invertteri ja mokkula - pääsee nettiinkin missä vaan.
Nakkasin läppärinkin kuvanoton ajaksi tuohon kojelaudalle, Salama tekee näytöistä tyhmän näkösen :(

Näyttö, En osaa käyttää kameraa vieläkään kunnolla, mutta jospa tuosta saa jotain selvää.

Tämän näytön saa siis painettua kokonaan piiloonkin, näkyy vain musta etulevy.
Miniläppäri mahtuu mukavasti takapenkin käsinojan sisään säilytykseen.

Onpahan suojassa ulkopuolisten katseilta.
Sitten videota, Simpsonit pyörii !

Näytönkin saa käänneltyä vaikka mihin asentoon. Nuo dvd-vehkeet ovat kyllä 10x mukavammat mitä odotin. Pidin ennen noita ihan turhana, mutta nythän ne tuntuvat oikein mukavilta.
Tämmöstä tälläkertaa.
Ja lisää kuvia jos jotakin sattuu kiinnostamaan.
Näyttö päällä mp3:sia kuunnellessa. Näkyy kappalelista, kappaleen tiedot jne.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/1-3.jpg
Näyttö kiinni. Nätisti menee piiloon. Näytön kehys näkyy olevan vähän irti tässä kuvassa :o Pitääpä napsauttaa paikalleen :)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/2-4.jpg
Simpsoneita
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/5-1.jpg
Soitin sopii hienosti kojelaudan väreihin (Vähän tumma kuva, lämppärinsäätimen valotkin hävisivät tuonne pimeyteen :( Mutta soitin on juuri samansävyinen punainen kun ne säätimet.)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/6.jpg
Tämä JVC kuulostaa kyllä todella hyvältä. Olipa mukava kuunnella musiikkia kun ääni on aivan tasapainoinen - toisinkun Alpinella. Alpine ei toimi ainakaan Boran vakiokaiuttimien kanssa. Diskantti on liian terävä ja metallinen - se oli "raskas" kuunneltava.
Jokapaikassa tuputetaan miten se Alpine on niin hyvä, mutta näkyyhän noita muitakin hyviä vaihtoehtoja olevan.
Ja ennenkuin joku tulee pätemään kuvien koosta, pienennän ne kyllä ennen seuraavien isojen kuvien esille laittamista.
Näyttö päällä mp3:sia kuunnellessa. Näkyy kappalelista, kappaleen tiedot jne.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/1-3.jpg
Näyttö kiinni. Nätisti menee piiloon. Näytön kehys näkyy olevan vähän irti tässä kuvassa :o Pitääpä napsauttaa paikalleen :)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/2-4.jpg
Simpsoneita
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/5-1.jpg
Soitin sopii hienosti kojelaudan väreihin (Vähän tumma kuva, lämppärinsäätimen valotkin hävisivät tuonne pimeyteen :( Mutta soitin on juuri samansävyinen punainen kun ne säätimet.)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/6.jpg
Tämä JVC kuulostaa kyllä todella hyvältä. Olipa mukava kuunnella musiikkia kun ääni on aivan tasapainoinen - toisinkun Alpinella. Alpine ei toimi ainakaan Boran vakiokaiuttimien kanssa. Diskantti on liian terävä ja metallinen - se oli "raskas" kuunneltava.
Jokapaikassa tuputetaan miten se Alpine on niin hyvä, mutta näkyyhän noita muitakin hyviä vaihtoehtoja olevan.
Ja ennenkuin joku tulee pätemään kuvien koosta, pienennän ne kyllä ennen seuraavien isojen kuvien esille laittamista.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostahan poka kumimatot talveks. Varmaa aika makia käyttää kangasmattoja talvella :D Itsellä nuo .:R matot on semmoset pyhämatot että kesällä just ja just viittii pitää :] (Lakerikengät jalassa)
Miten nuo näytölliset soittimet käyttäytyy ku jos auto on ulkona pakkasessa (esim -20 astetta) niin halkeaakohan tuo kuin helposti / tai muuten vioittuu.
Miten nuo näytölliset soittimet käyttäytyy ku jos auto on ulkona pakkasessa (esim -20 astetta) niin halkeaakohan tuo kuin helposti / tai muuten vioittuu.
Alkuperäiset kumimatot on jo paikallaan =D
Vaihdoin kuvan ottamisen jälkeen samalla kun kävin ettimässä ne tuolta varastosta. Nuo kangasmatot ovat kyllä surkeat talvella, ne imevät järjettömästi vettä. Kesäksi nuo voisi laittaa takaisin...
Ei ole vielä kokemuksia tuon näytön pakkaskestosta, eipä tuota ole pakko avata ennen kuin auto on kunnolla lämminnyt - soitin toimii ilman lisänäyttöäkin oikein hyvin.
Vaihdoin kuvan ottamisen jälkeen samalla kun kävin ettimässä ne tuolta varastosta. Nuo kangasmatot ovat kyllä surkeat talvella, ne imevät järjettömästi vettä. Kesäksi nuo voisi laittaa takaisin...
Ei ole vielä kokemuksia tuon näytön pakkaskestosta, eipä tuota ole pakko avata ennen kuin auto on kunnolla lämminnyt - soitin toimii ilman lisänäyttöäkin oikein hyvin.
Kesäksi nuo voisi laittaa takaisin...
Miksi muka? Meillä on aina ollut kumimatot kaikissa autoissa ja ei ole mikään kovin paha tyylimoka ainakaan minun mielestäni, kangasmatot ovat hirveitä. Kesällä mukava vaan heittää hiekat poiesta ja talvella ei ime lumia =)
Orggiskumimato on ihan mukavat ja tyylikkäät ^^
Menee hieman ohi aiheen, mutta itselläni on useammassakin kulkineessa ollut laadukkaat kangasmatot, kesät talvet. Caravellessa on velourimatot olleet nyt kaksi talvea enkä varmasti vaihda kumimattoihin, joita saa olla aina pesemässä, että näyttää siistiltä. Lumet on meillä tapana puhdistaa kengistä kengistä auton ulkopuolelle.
Eihän nuo kumimatot kovin kauniit ole, mutta aivan pakolliset talvella. Vaikka kuinka hyvin kopistelee kenkiä niin kyllä sitä lunta kantautuu siitä huolimatta. Jouduin vähänväliä tuomaan nuo kangasmatot sisälle kuivamaan.
Ja noiden pitäisi kyllä olla ihan laadukkaat, ovat volkkarin alkuperäiset kangasmatot.
Tänään on varattu aika termostaatin, vaihteistoöljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Jospa tuo termostaatin vaihto auttaisi tuohon lämpenemisongelmaan, lämmöt eivät nouse koskaan 90-asteeseen... Vaihdelaatikko on melko kankea pakkas-aamuisin, pakki ei tahdo mennä millään päälle. Öljynvaihto varmaan auttaa siihen, tai sitten pitää uusia noita vivuston osia, niissä on varmasti välystä noilla kilometreillä.
Ja noiden pitäisi kyllä olla ihan laadukkaat, ovat volkkarin alkuperäiset kangasmatot.
Tänään on varattu aika termostaatin, vaihteistoöljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Jospa tuo termostaatin vaihto auttaisi tuohon lämpenemisongelmaan, lämmöt eivät nouse koskaan 90-asteeseen... Vaihdelaatikko on melko kankea pakkas-aamuisin, pakki ei tahdo mennä millään päälle. Öljynvaihto varmaan auttaa siihen, tai sitten pitää uusia noita vivuston osia, niissä on varmasti välystä noilla kilometreillä.
Auto kävi huollossa, ja termostaatin vaihdon jälkeen lämmöt nousevat nätisti 90-asteeseen. Myös vaihdelaatikon toiminta muuttui todella paljon öljynvaihdon ansiosta, ainakin -20 asteessa laatikko toimii aivankuin plussakeleillä. Ennen öljynvaihtoa ei toivoakaan. Kovempia pakkasia odotellessa :)
Lootaan laiteltiin orggis-öljyt mitä myivät laakkoselta, perus mobilit ei vissiin pelitä näissä.
Lootaan laiteltiin orggis-öljyt mitä myivät laakkoselta, perus mobilit ei vissiin pelitä näissä.
Tilasinpa tähän uuden xenon-satsin lyhyisiin valoihin. Cobran tekemä setti, 4300k värilämmöllä.
Tuo 6000k värilämpö on aivan surkea. Märällä kelillä ei näe yhtään mitään. Kaikki valo häviää siihen mustaan asfalttiin. Kävin Helsingissä mutkan, melkeen koko matka oli mustaa, märkää asfalttia. Ei huomannut mitään eroa parkkien ja lyhyiden valojen välillä !
Halogeenipitkät kyllä näyttivät oikein hyvin. Kokeilin jo halogeenipolttimoitakin lyhyisiin, mutta ne eivät toimi noissa linssiumpioissa. Niistä tuli 2kpl semmoista 10cmx10cm valoläiskää :O
Kai nuo xenonit ovat vain himmentyneet, mutta nuo valot ovat vaarallisen huonot. Kun joku tuli vastaan, niin piti navista kattoa mihin suuntaan tie kaartuu, näkyvyyttä ei ollut edes 10 senttiä eteenpäin :O Alkaa olla jo melko vaarallisen paskat valot kun joutuu ajamaan aivan summassa.
Lumisella tiellä kuivalla kelillä näkee todella hyvin, mutta kai sitä pitää nähdä vesisateellakin...
Jopa -89 Corollan vakiovalot normihalogeeneilla hakkaa tämän valot 100-0, joten jotain on tehtävä =D
Jos nuo xenonit ei auta, niin sitten pitää etsiä erilaiset umpiot.
Tuo 6000k värilämpö on aivan surkea. Märällä kelillä ei näe yhtään mitään. Kaikki valo häviää siihen mustaan asfalttiin. Kävin Helsingissä mutkan, melkeen koko matka oli mustaa, märkää asfalttia. Ei huomannut mitään eroa parkkien ja lyhyiden valojen välillä !
Halogeenipitkät kyllä näyttivät oikein hyvin. Kokeilin jo halogeenipolttimoitakin lyhyisiin, mutta ne eivät toimi noissa linssiumpioissa. Niistä tuli 2kpl semmoista 10cmx10cm valoläiskää :O
Kai nuo xenonit ovat vain himmentyneet, mutta nuo valot ovat vaarallisen huonot. Kun joku tuli vastaan, niin piti navista kattoa mihin suuntaan tie kaartuu, näkyvyyttä ei ollut edes 10 senttiä eteenpäin :O Alkaa olla jo melko vaarallisen paskat valot kun joutuu ajamaan aivan summassa.
Lumisella tiellä kuivalla kelillä näkee todella hyvin, mutta kai sitä pitää nähdä vesisateellakin...
Jopa -89 Corollan vakiovalot normihalogeeneilla hakkaa tämän valot 100-0, joten jotain on tehtävä =D
Jos nuo xenonit ei auta, niin sitten pitää etsiä erilaiset umpiot.
Jaa-a, en kyllä tiedä. Viime talvena oli golffissakin 6000k xenonit, ja niissä oli aivan sama ongelma. Märällä tiellä ei näe mitään, lumella loistavat. Kai minun silmissä on sitten jotain vikaa, mutta minä en kyllä näe noin huonoilla valoilla.
No tässäpä kuva noista boran valoista, eikai noiden kuulu olla näin s**tanan huonot !?
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... /valot.jpg
Livenä valo on aivan selvästi sinistä/sinertävää. Se valon väri ei nyt välity kuvaan mutta olematon valonmäärä sentään näkyy.
Tässä ovat siis lyhyet päällä, ja tie on vielä luminen että nuo ovat parhaimmillaan !! Kuvitelkaa musta, märkä asfaltti. Niin, ei näe yhtään mitään - AIVAN KAIKKI valo häviää siihen.
Itseasiassa nuo valot olivat aika hyvät kun ostin tuon auton. Ne ovat heikentyneet tässä tasaisesti, veteleeköhän siellä linssitkin viimesiään? Pitkät ovat ihan OK edelleen.
Minä kuitenkin tykkään halogeenityylisestä valosta paljon enemmän kuin tuosta 6000k xenonien sinertävästä, joten uskon että 4300k oli järkevä valinta. Saa nähdä.
EDIT: Taidanpa tilata uudet linssiumpiotkin. Halpa sijoitushan se on omaan turvallisuuteen.
No tässäpä kuva noista boran valoista, eikai noiden kuulu olla näin s**tanan huonot !?
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... /valot.jpg
Livenä valo on aivan selvästi sinistä/sinertävää. Se valon väri ei nyt välity kuvaan mutta olematon valonmäärä sentään näkyy.
Tässä ovat siis lyhyet päällä, ja tie on vielä luminen että nuo ovat parhaimmillaan !! Kuvitelkaa musta, märkä asfaltti. Niin, ei näe yhtään mitään - AIVAN KAIKKI valo häviää siihen.
Itseasiassa nuo valot olivat aika hyvät kun ostin tuon auton. Ne ovat heikentyneet tässä tasaisesti, veteleeköhän siellä linssitkin viimesiään? Pitkät ovat ihan OK edelleen.
Minä kuitenkin tykkään halogeenityylisestä valosta paljon enemmän kuin tuosta 6000k xenonien sinertävästä, joten uskon että 4300k oli järkevä valinta. Saa nähdä.
EDIT: Taidanpa tilata uudet linssiumpiotkin. Halpa sijoitushan se on omaan turvallisuuteen.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No näyttää kyllä tosiaan huonosti.
Jos joskus muistaisin, niin voisin räpsästä omien tuikkujen valaisusta jonkun kuvan, niin ois mihin verrata.
Itse meinasin laittaa myös seuraavaksi 4300kelvinin xenonit. H7ärränä vielä.
Ei näytä niin xenoneilta! ;) Ja ompa niissä 4300kelvinin tuikuissa kuulemma parempi valoteho vrt. 6k kelvinin tuikkuun.
Jos joskus muistaisin, niin voisin räpsästä omien tuikkujen valaisusta jonkun kuvan, niin ois mihin verrata.
Itse meinasin laittaa myös seuraavaksi 4300kelvinin xenonit. H7ärränä vielä.
Ei näytä niin xenoneilta! ;) Ja ompa niissä 4300kelvinin tuikuissa kuulemma parempi valoteho vrt. 6k kelvinin tuikkuun.
Meillä taitaa olla autoissa samanlaiset nuorisovalot, tässä kuva omista valoista, lyhyet ja pitkät 6000K. Omasta mielestä lyhyillä näkee suhteellisen hyvin joka säällä, myös pimeällä sadekelillä, ja värisävy on omaan silmään miellyttävä. Toki 6000K on melkein jopa räikeän sininen ulkopuolisille. Kuvan oton jälkeen on kaukovaloihin tullut hieman watteja lisää ja värisävyksi 4300K, joka vaatii hieman totuttelua, kun tuntuu kellertävältä...
eerop kirjoitti:jos sitä hyvää valotehoa haet niin sillon ei kyllä kannata valita linssiumpiota. on se vaan niin että heijastinumpio on paljon parempi valoteholtaan mutta kaikki tietääkin jo mitä muuta se aiheuttaa
Näytä edelliset viestit:
Silläpä kirjoitinkin tuossa aiemmin laittavani H7R. Ei pitäisi häikäistä.
Ja kyllä nuo linssitkin häikäisee jos liian ylös näyttää. Itse pidän muutenkin ajovaloja aika alas sojottamaan. Pitkät sitte näyttää vähän enemmän ylöspäin. Ei pitäisi haitata muuta liikennettä.
No mitkä umpiot on sitten semmoiset joilla näkee?
Tuo xenonsetti ei sinänsä mene hukkaan, koska Veli aikoi ostaa tuon omaan autoonsa jos nuo eivät auta mitään tuossa Borassa :)
EDIT: Miten esim tämmöiset umpiot, onko kenelläkään kokemusta valotehosta?
http://www.ngpracing.com/store/image.ph ... ge_id=1042
Tuo xenonsetti ei sinänsä mene hukkaan, koska Veli aikoi ostaa tuon omaan autoonsa jos nuo eivät auta mitään tuossa Borassa :)
EDIT: Miten esim tämmöiset umpiot, onko kenelläkään kokemusta valotehosta?
http://www.ngpracing.com/store/image.ph ... ge_id=1042
Näyttää hyvältä, noin valon kannalta. Muuten en osaa sanoa...
Tuohon laitat vielä sen H7R polttimolla, niin ei pitäisi häikäistä.
Yritin äsken käydä kuvaamassa noita mun valotehoja, mutta kun mulla on vaan tuommoinen Canon Ixus 70, joka on mitä on... Kun se huomaa, että on valoa tarpeeksi, niin se automaattisesti ottaa valoa pois siitä kuvasta.
Eli kuvissa jäi vain näkyviin aina lähellä oleva valo.
En osaa tuota paremmin selittää. Ei tullu hyviä kuvia.
Tuohon laitat vielä sen H7R polttimolla, niin ei pitäisi häikäistä.
Yritin äsken käydä kuvaamassa noita mun valotehoja, mutta kun mulla on vaan tuommoinen Canon Ixus 70, joka on mitä on... Kun se huomaa, että on valoa tarpeeksi, niin se automaattisesti ottaa valoa pois siitä kuvasta.
Eli kuvissa jäi vain näkyviin aina lähellä oleva valo.
En osaa tuota paremmin selittää. Ei tullu hyviä kuvia.
Enpä ole, mutta sen verran kattelin noita valoja että ne ovat lähteneet ruostumaan umpioiden takapuolelta ja polttimon kiinnitysten luota =D Joten uusittava nuo on jokatapauksessa, kohta ei pysy enää polttimot paikallaan. Tilasin Slamit.netistä uudet, samanlaiset umpiot, saapahan kuntoon nuo valot. Pitää sitten tutkia noita vanhoja irtaallaan lisää.
Pesinpä auton pitkästä aikaa, tässäpä kuva Borasta talvivarustuksessa. Kännykällä otettu kuva, mutta jospa tuo välttää.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... lvella.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... lvella.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.5.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bora leimattu ilman huomautuksia vaikka oli tuo pilalle raiskattu kilpikin paikallaan :) Ei kuulemma haittaa mitään kun on niin miedosti taivutettu eikä tuohon jenkkimallin luukkuun käy oikein mikään muukaan kilpi jos ei vaihda lyhyempää tunnusta.
Käsijarruvaijerit vaihdoin uusiin orggiksiin, vanhoissa oli kuorivikaa niin käsijarru oli koko ajan jäässä.
Mittarissa on nyt 420tkm, eli ~40tkm kilsaa on tullut ajeltua 8 kuukaudessa ilman ongelmia.
Käsijarruvaijerit vaihdoin uusiin orggiksiin, vanhoissa oli kuorivikaa niin käsijarru oli koko ajan jäässä.
Mittarissa on nyt 420tkm, eli ~40tkm kilsaa on tullut ajeltua 8 kuukaudessa ilman ongelmia.
Vaihdoin Boraan kesärenkaat alle. Samalla laitoin taas kangasmatotkin lattialle. Vanteet ovat samat kuin viimekesänä, ja renkaatkin vaihtuivat vain uusiin samanlaisiin. Eli Nexen N7000+RS4 Replica setillä mennään tämäkin kesä.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... Medium.jpg
Tilasin laakkoselta uusia puslia vaihdekeppiin, niistä lisää hiukan myöhemmin.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... Medium.jpg
Tilasin laakkoselta uusia puslia vaihdekeppiin, niistä lisää hiukan myöhemmin.
Tämmöisen kuvan tulostivat laakkoselta, tuossa on ympyröitynä muutamia vaihdettavia osia...
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... inosat.jpg
Niitä vaihdettavia osia oli kuitenkin jotain 6 tai 7kpl. Se vaihdekeppisysteemi mahtuu tipahtamaan alakautta pois kokonaisena pakettina kun pakoputkea vääntää hieman sivulle :) Paikallaan ollessa noita ei pysty vaihtamaan.
Osat maksoivat merkkiliikkeestä ostettuna jotain 10-15€, eli olivat melko edullisia. Käy marmoritiskillä kyselemässä vaihdekeppiin uusia puslia, kyllä ne ETKAsta etsivät oikeanlaiset :)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... inosat.jpg
Niitä vaihdettavia osia oli kuitenkin jotain 6 tai 7kpl. Se vaihdekeppisysteemi mahtuu tipahtamaan alakautta pois kokonaisena pakettina kun pakoputkea vääntää hieman sivulle :) Paikallaan ollessa noita ei pysty vaihtamaan.
Osat maksoivat merkkiliikkeestä ostettuna jotain 10-15€, eli olivat melko edullisia. Käy marmoritiskillä kyselemässä vaihdekeppiin uusia puslia, kyllä ne ETKAsta etsivät oikeanlaiset :)
Vastailinkin jo tuohon sinun privaviestiin, mutta samapa nuo on laittaa tännekkin. Eli RCA:t ovat 5 Metrisiä, ja Virtakaapelia on 6 Metriä.
Tästä napsahti taas tuulilasi paskaksi, ei edes vuotta päässyt tuolla nykyisellä lasilla. Tuli paha railo suoraan näkökenttään. Keskiviikkona vaihtuu taas uusi lasi paikalleen, 240€ asennettuna.
Takajarrusatula piti vaihtaa uuteen kun jarru laahasi, muuta remonttia tässä ei ole ollutkaan :) 430tkm pyörähti eilen mittariin.
Tästä napsahti taas tuulilasi paskaksi, ei edes vuotta päässyt tuolla nykyisellä lasilla. Tuli paha railo suoraan näkökenttään. Keskiviikkona vaihtuu taas uusi lasi paikalleen, 240€ asennettuna.
Takajarrusatula piti vaihtaa uuteen kun jarru laahasi, muuta remonttia tässä ei ole ollutkaan :) 430tkm pyörähti eilen mittariin.
Joo tänne Rovaniemellehän se tuli.
Matka-ajoa kyllä tosi mukava ajella. Mukavan hiljanen.
Ainut mikä nyt häiritsee enemmälti on ikävä kolina. Jostaki takaa se vissiin kuuluu. Yritin ettiä kolinan aiheuttajaa ja luulin löytäneeniki sen. Oli melko iso kivi kiilautunu jousen ja jousi kupin väliin. Mutta eipä se sen poistolla korjaantunu.
On vissiin jonkuverra hiekkatietä ajeltu ku oli takavanteitten sisäsä 1cm kerros savi hiekkaa. Ihme että ei täristäny.
Matka-ajoa kyllä tosi mukava ajella. Mukavan hiljanen.
Ainut mikä nyt häiritsee enemmälti on ikävä kolina. Jostaki takaa se vissiin kuuluu. Yritin ettiä kolinan aiheuttajaa ja luulin löytäneeniki sen. Oli melko iso kivi kiilautunu jousen ja jousi kupin väliin. Mutta eipä se sen poistolla korjaantunu.
On vissiin jonkuverra hiekkatietä ajeltu ku oli takavanteitten sisäsä 1cm kerros savi hiekkaa. Ihme että ei täristäny.
Jooh, mökille kulkiessa on hiekkatietä kymmenisen kilsaa, tahtoo kertyä vanteisiinkin sitä tavaraa.
Se kolahti pari kertaa tuossa pari kuukautta takaperin minullakin töyssyyn ajaessa, mutta se ääni hävisi itsekseen :O Pääsi sitten unohtumaan koko homma. Mikähän siellä taas kolkattaa :/ Eihän se nyt kuuluisi siitä Iskarista mistä oli puhettakin, katsastuksessa sanoivat että kuskinpuolen takaiskari oli hiukan heikompi kuin vänkärinpuoli, mutta vaimennustehoa oli kuitenkin silloin vielä riittävästi.
Taka-akselin isot puslat siihen on vaihdettu, sieltä sen ei ainakaan pitäisi kuulua.
Se kolahti pari kertaa tuossa pari kuukautta takaperin minullakin töyssyyn ajaessa, mutta se ääni hävisi itsekseen :O Pääsi sitten unohtumaan koko homma. Mikähän siellä taas kolkattaa :/ Eihän se nyt kuuluisi siitä Iskarista mistä oli puhettakin, katsastuksessa sanoivat että kuskinpuolen takaiskari oli hiukan heikompi kuin vänkärinpuoli, mutta vaimennustehoa oli kuitenkin silloin vielä riittävästi.
Taka-akselin isot puslat siihen on vaihdettu, sieltä sen ei ainakaan pitäisi kuulua.
Pientä päivitystä.
Laturi menee vaihtoon ja samalla vaihdan rallattavan kiristimen.
Yhen hehkun juuresta tuli kuplia. Oli sotkenu hyvästi sen ja suuttimen ympärystän kiristämällä selvis, mutta minusta tuntuu että hehku on entinen --> kaikki hehkut vaihtoon.
Suuttimet vaihtelin tuosa melkeen heti kun auto tuli itelle. Nyt saostaa vähän turhan paljon :) ---> Isompi turbo hakusessa.
Kytkin varmaan antautuu jos turbon vaihtaa. Pari kertaa kostealla kelillä volahtanu.
Egr tukin laipalla ja käytin samalla sammutusläppä egr venttiili mokkulan pois ja totesin, että imusarja pitää putsata. Noin 5mm kerros karstaa seinämillä.
Pakosarjan tietämiltä vähän pöläyttää savua. En ole jaksanu tehä mittään sille vielä kun ei haise sisällä.
Vakion 32" kuvaputkitelevision kokoisen takapöntön heitin huits helvettiin ja tilalle laitoin suoran pätkän 60mm putkea ja hitsasin samat putkenpäät kiinni mitä pöntössä oli. Yllättänän hiljainen vaikka putkessa ei ole yhtään vaimenninta. Katti vaimentaa ilmeisesti aika paljon.
Stereoita päivittelin vähän. Hommasin pioneerin deh-p5100ub soittimen ja hommasin toiset ms6a midit ku oli saanu toinen vähän osumaa kartioon. Erkkasetti eteen ja vanhatmidit takaoviin. Samalla etuoviin laitoin 4 levyä ja takaoviin 3 levyä vibroplastia. Etuoviin laitoin lisäksi levyt spleniä. Ovista piuhat konttiin ja vahvarin kautta kaikkia pyöritän. Kontiin nikkaroin vararenkaan tilalle noin 30l kotelon johon laitoin 2 kpl focal polyglass 21 V2 8" subia.
Laturi menee vaihtoon ja samalla vaihdan rallattavan kiristimen.
Yhen hehkun juuresta tuli kuplia. Oli sotkenu hyvästi sen ja suuttimen ympärystän kiristämällä selvis, mutta minusta tuntuu että hehku on entinen --> kaikki hehkut vaihtoon.
Suuttimet vaihtelin tuosa melkeen heti kun auto tuli itelle. Nyt saostaa vähän turhan paljon :) ---> Isompi turbo hakusessa.
Kytkin varmaan antautuu jos turbon vaihtaa. Pari kertaa kostealla kelillä volahtanu.
Egr tukin laipalla ja käytin samalla sammutusläppä egr venttiili mokkulan pois ja totesin, että imusarja pitää putsata. Noin 5mm kerros karstaa seinämillä.
Pakosarjan tietämiltä vähän pöläyttää savua. En ole jaksanu tehä mittään sille vielä kun ei haise sisällä.
Vakion 32" kuvaputkitelevision kokoisen takapöntön heitin huits helvettiin ja tilalle laitoin suoran pätkän 60mm putkea ja hitsasin samat putkenpäät kiinni mitä pöntössä oli. Yllättänän hiljainen vaikka putkessa ei ole yhtään vaimenninta. Katti vaimentaa ilmeisesti aika paljon.
Stereoita päivittelin vähän. Hommasin pioneerin deh-p5100ub soittimen ja hommasin toiset ms6a midit ku oli saanu toinen vähän osumaa kartioon. Erkkasetti eteen ja vanhatmidit takaoviin. Samalla etuoviin laitoin 4 levyä ja takaoviin 3 levyä vibroplastia. Etuoviin laitoin lisäksi levyt spleniä. Ovista piuhat konttiin ja vahvarin kautta kaikkia pyöritän. Kontiin nikkaroin vararenkaan tilalle noin 30l kotelon johon laitoin 2 kpl focal polyglass 21 V2 8" subia.
Viimeksi muokannut otor, 22.8.2009 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enpä minä ainakaan näe mitään ongelmaa jos tähän jatkaa, kun kyseessä on kuitenkin sama auto. Samalla tulisi aika siististi koko "stoori" samaan syssyyn eikä yhdestä autosta olisi kymmentä eri topiccia, kun on sattunut vaihtamaan omistajaa ;)
Mutta hyvään malliin olet viemässä tuota Olli. Pitää tulla tässä piipahtaan ja raataamaan taas.
Mutta hyvään malliin olet viemässä tuota Olli. Pitää tulla tässä piipahtaan ja raataamaan taas.
Joka ovessa on 6.5" midit ja jokku tiskantit. Ite ihmettelin kun takaa toinen diskantti pimeni. Oli vain johto irti diskantilta. Suoraa paikalleen ei saa menemään varmaan mitään ämyriä siihen oveen. Joutuu tekemään korokepalat, muuten ottaa kaikattimen mangneetti ikkunaan kiinni. Taakse piti tehä korkeampi, mitä eteen.
Tuskin tulee nyt hirmupaljon tätä päiviteltyä mutta ehkä sillon tällön.
Tuskin tulee nyt hirmupaljon tätä päiviteltyä mutta ehkä sillon tällön.
ei tästä borasta kylläkään mutta tosta henkan löytyy
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBor ... g/_big.jpg
Jos tarttet parempia kuvia nii voisin kävässä mahdollisesti ottamassa. (nyt ei ole kameraa)
Nuista valoista vielä sen verra, että melko on onneton valoteho vaikka on senonit. Hirvittää ajaa pimeällä. Pitkillä valoilla näkyy jotenkuten mutta lyhyillä ei mihinkään. Sen verran tosin huomasin tuossa sankassa sumussa ajaessa, että vasemman valon valokuvio menee aika rajusti oikealle ojaan. En tiedä onko ominaisuus vai nuiden ko umpioiden vika.
Nuista valoista vielä sen verra, että melko on onneton valoteho vaikka on senonit. Hirvittää ajaa pimeällä. Pitkillä valoilla näkyy jotenkuten mutta lyhyillä ei mihinkään. Sen verran tosin huomasin tuossa sankassa sumussa ajaessa, että vasemman valon valokuvio menee aika rajusti oikealle ojaan. En tiedä onko ominaisuus vai nuiden ko umpioiden vika.
Ne lyhyet valot olivat tosiaan käsittämättömän huonot. Halogeeneillä jopa niin huonot ettei yksinkertaisesti voinut ajaa, näki ehkä Metrin eteenpäin.
Eipä xenoneillakaan sillä valoteholla voinut juhlia, mutta pystyi kuitenkin ajamaan :/
Uudet Vakioumpiot releytetyillä polttimoilla - niillä voisi jo nähdäkkin jotain.
Eipä xenoneillakaan sillä valoteholla voinut juhlia, mutta pystyi kuitenkin ajamaan :/
Uudet Vakioumpiot releytetyillä polttimoilla - niillä voisi jo nähdäkkin jotain.
Omassa autossa on samanlaiset FK:n umpiot, tosin kirkkaina. Ei valittamista valokuviossa tai -tehossa.
Mulla on myös samanlaiset mutta kirkkaana ja tulivat Depon merkkisenä. Todella hyvä valoteho lyhkäsissä ainakin xenoneilla, pitkiinki oli pakko laittaa ku ei edes huomannu pitkien syttymistä halogeenipolttimoilla.
EscMk3 --> Xenon-polttimot kannattaa aina vaihtaa syksyllä uusiin niin säilyy valoteho parempana.
EscMk3 --> Xenon-polttimot kannattaa aina vaihtaa syksyllä uusiin niin säilyy valoteho parempana.
Juu, minä en kerennyt kokeilla noita valoja uusilla Xenoneilla, vaikka uusi 4300k Cobra sarja oli jo hankittunakin. Annoin sen otor:lle auton mukaan kun hän osti sen :)
Tämmöiset ne valot oli minun aikaan, 6000k Xenoneilla :(
Vähän olisi parantamisen varaa. Kuvitelkaapa tuo valomäärä mustalle asfaltille syyspimeällä, kun lumellakin näki noin huonosti. Syksyllä tehty Helsinki-reissu oli melko tuskainen.
Tämmöiset ne valot oli minun aikaan, 6000k Xenoneilla :(

Vähän olisi parantamisen varaa. Kuvitelkaapa tuo valomäärä mustalle asfaltille syyspimeällä, kun lumellakin näki noin huonosti. Syksyllä tehty Helsinki-reissu oli melko tuskainen.
Viimeksi muokannut EscMk3, 10.1.2010 9:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse tilasin Carfantasylta linssiumpiot, OEM lookista en tiedä mutta tällaiset A4 -tyyliset umpiot. Saa nähdä sitten, miten xenonit näissä toimii. Ajattelin ihan 35W xenoneita lyhyisiin ja halogenit pitkille heijastinumpioon. Hinta ei ollut paha, toivottavasti toimivat kuitenkin.
Vakioumpioihin vaan sinitarralla kiinaxenonit kiinni ja kylille rinkii ajaa. Cool 8)
8) :D
Jos ei kuitenkaan, tässä oli sentään linssivalot, ja niissä oikealla kannalla olevat xenonit, valokuvio oli terävä eikä tuo valomäärä kyllä ketään häikäissyt :/
Ne "laitoinpa korollaan h4 umpioon 12 000k h1 kseenonit"-asennukset ovat perseestä. Oikein asennettu Xenoni ei häiritse muita mitenkään :)
Taisi tuo Boran rekisterikilpi olla jonkinlainen enne EscMk3:n tulevasta kalustosta. :)
Päivitetäämpä vähän.
Käytin autoa konttorilla ja katsastus setä oli sitä mieltä että taka akselin pusla väljä ja raidetangon sisäpää myös. Ajovalojen tehottomuuta myös ihmetteli. Kysy että eikö tässä toimi lyhyet valot. Luuli että oli parkit päällä vaikka oli ajovalot :)
Tilailin sitten taakse powerfleksit. Tiesin että puslia on 2 eri kokoa ja koitin muka mittailla että tuossa olis ne isommat. Vähän oli vaikea mitata akseli paikoillaan ja eihän ne tietenkään sitte ollu ne isommat. Onneksi olin ennakkoon lukenu täältä, että joku oli onnistuneesti laittanu 72mm powerflexit 69mm reikiin. En siis lannistunut vaan pitihän se kokeilla ja sinnehän ne meni. Pikkusen piti avittaa "sisäänvetäjällä".
Vähän ne puslat sinku pituutta.
Vähän vastustikin. Toinen takajarruputki meni poikki kun aukaisin liitoksesta. Mistään ei meinannu saaha uutta putkea niin piti vääntää ite. Ei tullu ihan priima mutta kyllä se kusipäille välttää :)
Raidetangon pää oli yllättävän helppo vaihtaa. Piti käytää alatukivarsi löyhällä niin sai avaimen rungon ja tukivarren välistä.
Leiman ne sitten anto ja taas saa päristellä vuoden.
Käytin autoa konttorilla ja katsastus setä oli sitä mieltä että taka akselin pusla väljä ja raidetangon sisäpää myös. Ajovalojen tehottomuuta myös ihmetteli. Kysy että eikö tässä toimi lyhyet valot. Luuli että oli parkit päällä vaikka oli ajovalot :)
Tilailin sitten taakse powerfleksit. Tiesin että puslia on 2 eri kokoa ja koitin muka mittailla että tuossa olis ne isommat. Vähän oli vaikea mitata akseli paikoillaan ja eihän ne tietenkään sitte ollu ne isommat. Onneksi olin ennakkoon lukenu täältä, että joku oli onnistuneesti laittanu 72mm powerflexit 69mm reikiin. En siis lannistunut vaan pitihän se kokeilla ja sinnehän ne meni. Pikkusen piti avittaa "sisäänvetäjällä".

Vähän ne puslat sinku pituutta.

Vähän vastustikin. Toinen takajarruputki meni poikki kun aukaisin liitoksesta. Mistään ei meinannu saaha uutta putkea niin piti vääntää ite. Ei tullu ihan priima mutta kyllä se kusipäille välttää :)
Raidetangon pää oli yllättävän helppo vaihtaa. Piti käytää alatukivarsi löyhällä niin sai avaimen rungon ja tukivarren välistä.
Leiman ne sitten anto ja taas saa päristellä vuoden.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa