Mk2 Pakugolffin uudelleen synnytys(kohta leimalle)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

Mk2 Pakugolffin uudelleen synnytys(kohta leimalle)

ViestiKirjoittaja mazajns » 29.6.2009 19:32

Pitkään pitäny laittaa tosta rojektista juttuu tänne mutta jos viimeinkin sais aikaiseksi.

Elikkä tausta tietoa vehkeestä

- vm 84 3ovinen diiseli golffi
- katsastettu 5 paikkaiseksi pakuksi
- kopalla ajettu n.600tkm
- Edellinen kone oli väljä 1.6td

Tarkoituksena oli kun 2008 elokuussa tuota auto aloitettiin tehdä että siitä olisi tullut kaverille ajopeli mutta joku aika sitten tuo rojekti siirtyi kokonaan mulle. Etenee vähän rahatilanteen ja innostuksen mukaan..

Aluksi näytti että eihän tämä ole kuin muutama paikka sinne tänne mutta sitten se karkasi vähän lapasesta :D Alaosa autosta on 2 kertaan hiekkapuhallettu. ensin ennenhitsauksia ja sitten vielä ennen maalausta sellainen 4 tunnin puhallus sessio. Pitihän ne sinistymät ja rasvat saada pois... ja tietenkin loput massat.

Koriin on vaihdettu toinen takakylki,helmat,takakaaret, peräpelti ja puolet pohjasta.
Takakulma oli saanut pusun ja toi rapea kori ei ollut sitä sietänyt vaan veti ihan koko auton solmuun... Hitsauslankaa on tähän mennessä kulunut lähes 10kiloa ja peltiä yli 4 neliötä kaikki lattian osat on taivutettu itse 1mm pellistä. ei kevyin ratkaisu mutta pitäisi kestää. Kaikki hitsausaumat on hitsattu kokonaan ympäri ja osa molemmilta puolilta.
Jälkeenpäin ajateltuna ei mitään järkeä mutta eipähän ole enää yhtään ruostetta tossa kipossa...

Tekniikan luovuttajaksi hankittiin aaz koneinen vento joka luovutti myös etuakseliston ja taka-akselin. Kojelautakin on otettu tästä autosta.


mitä tälle olen tekemässä listaa:
- 1.9td kone (paikallaan)
- 3koppaisen kojelauta (paikallaan)
- hiljainen... vähintään venton melutaso pitää alittua. (työnalla)
- Isot puskurit ( ostettu muttei tehty pohjia)
- tasoitettu takaluukku (lähesvalmis
- ohjaustehostin (paikallaan)
- n. -40mm alusta( ei hankittu)
- penkit jostain muusta vehkeestä (paikallaan 626mazdasta)
- akku takakonttiin asennus virheen takia.. ei sovi enää paikalleen kun hitsasin tehostimen säiliön liian lähelle enkä enää kehtaa rälläköidä :D (piuhavedetty ja akku siirtynyt)
- Koneeseen pitäis tehdä pikku viriä... eli syöttöä vähän lisää ja nostaa ahtoja+ cooleri
- jos innostus riittää niin gt1749va olis ylimääräisenä tai sitten joku isompi normi puhallin
-15" käännetyt peltivanteet tai mangelsit(ei oo vielä)
- Isolasi ovet (ostettu ja mattamustattu)
- Sinkkuvalomaski (ihan uusi merkillä varustettu ostettu)

Tässä mennään tällä hetkellä:
Kuva


Lisää Kuvia http://picasaweb.google.fi/mazajns/

Kiitos jos jaksoit lukea ton sekavan tekstin mutta en mikään kirjailija ole... joten tekstiä tulee kuin aivopierua...:D Mutta katso kuvat kuitenkin
Viimeksi muokannut mazajns, 12.7.2009 4:38. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.6.2009 20:30

5 paikkanen paku? Eikö yleensä noi muutokset pakuksi ole tapahtunu niin, että takapenkit poistetaan?

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 29.6.2009 20:46

joo niin se pakuksi rekisteröinti nykyään menee... tässä pitää olla kovapenkki takana. 2+3 on oikeestaan se oikea määritelmä... eli 3 "väliaikaiseen kuljetukseen" tarkoitettua istuma paikkaa.
takapenkissä on joku 3-4 cm paksupehmuste. Niin ja tavara tilan ja matkustamon välissä pitää olla koiraverkko.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 29.6.2009 22:03

joo, kyllä se takapenkki huolen pitää siitä että siellä istutaan väliaikaisesti :DD

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 29.6.2009 22:31

Tilanteesta riippuen promille kertoimella saadaan huomattavasti lisää matka-aikaa tommoisella takapenkillä ;)

Aika tunteella olet kyllä jaksanut hitsata tuota, tosin alkaa kylläkin kaikki tuon ikäiset auton tekeleet olemaan enemmän ja vähemmän heikossa hapessa...
On tainnut kuvista päätellen parit viimeiset ajovuodet päästä leimasta läpi säälistä, sen verran laho tuo kyllä näköjään on ollut.

Et varmaan ole uskaltanut laskeskella monta tuntia on mennyt aikaa?(ei edes kannata miettiä muuten) :D

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 29.6.2009 22:51

Onhan sitä hitsattu... elokuussa kun aloittettiin kaverin kanssa niin joulukuun loppuun lähes joka viikonloppu vedettiin se 8-20 tuntii... kun ei tuo pelkkä pohjan hitsaus riittänyt vaan lisäksi piti noi kyljet yms hitsata. Kahdella hitsauskoneella on aika joutuisaa vetää...

Se oli mukava tunne kun älysi että kaikki hitsaus saumat on vedetty kii... uusivuosi menikin sitten pohjaa maalatessa...

Kaikki joille tuosta aloittaessa sanoi olivat sitä mieltä että ettii jostain ehjän korin ja laittaa siihen ton runkonumeron... Mutta nuorimmatkin on 20vuotta vanhoja niin ei niidenkään korit ihan ruosteettomia ole..

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 30.6.2009 16:50

Mitenkähän ton venton mittariston saisi nollattua ihan kokonaan? Kuitenkin käytännössä toi auto on ihan eri kuin ennen niin olisi hauska jos saisi nollattua. Ei tollaisessa värkissä ole enää väliä niillä todellisilla kilsoilla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.6.2009 16:58

Heh, jotenki tuntuu että tuo 2+3 pakunleima on aikoinaan annettu kaikista pehmeimmille kakkakopeille, itelläkin pari ollut ja melekosen rapeita :)

Eikös ne mittarit nollaannu kun sen 300 000 saa lasiin.

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 1.7.2009 23:22

Osia kävin purkaamolta metsästää taas... Kattolistat löysin uuden veroiset yhdestä kakkakopasta, Iso lasiset ovet ruosteettomat 2 ovisesta jetasta. Jonkun hyondain penkit irroittelin samalla... ei mitkään kauheen sporttiset mutta voittaavat venton ja golfin penkit 100-0. Perjantaina pitää hakea kun saan lava-autoo lainaksi.

Saako mistään enää liimalasia kakkakoppaan? Ainakaan karjalan purkupojat ei saaneet. Ja minkä hintaisia sellaiset on? n.100 egee maksaa vissiin tiivistelasi.

Tässä nykyisessä mittaristossa on 140tkm... eli sillä on ajettu 440tkm.. pitäis uudelleen nollille saada... vai jättäiskö vingun pyörittää anturia... millä periaatteella toi anturi toimii? jos esim kanttiaaltoa ymmärtävä niin helppohan se olis simuloida vaikka jollain kytkennällä että hakkais koko ajan vaikka 300kmh... antaa kuukauden pyörii yötä päivää...

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 1.7.2009 23:47

Liimalasi ~300€ asennettuna, Eikä ollut saatavilla kun sävylasina tummalla ylälaidalla. Lasiliikkeestä ite hommasin

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.7.2009 12:19

Mulla olis myynnissä Venton mittaristo jossa on 298 ja rapiat taulussa, eli vajaan 2000km ajon jälkeen se nollaantuu. Jos kiinnostaa. :P

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 3.7.2009 17:50

purkaamolta olis osa kasa haettu.... ruosteettomat isolasi ovet ja mazda 626 penkit. Takaluukun kävin hakee tinaajalta ja tänään olis tarkoitus yö maalata... yksi dodgen lava-auto mustaksi ja noi loput golfin osat pitäis pohjamaaliin vetää.

Siinäpä se aamu on jo pitkällä kun värit on päällä kaikissa :D Huominen ja sunnuntai varmaan kasausta sitten taas. Tuulilasiksi tulee varmaan tuo tiivistelasi niin ei maksa niin paljoo... takasivulasitkin vois asentaa takaisin kunhan kalvot laittaa ensin.

Pinta maalia en ole vielä päättänyt kun transpointin valko/vihree ei oikein iske... jos seuraavasta kärristä jäis sopivasti jätemaalia :D

en taida ruveta mittarii ostaa ton takii..

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 4.7.2009 15:58

3 aikaan yöllä tultiin pajalta pois... dodge mustattu ja golfin osat olis nätin mattamustat. Takaluukku meni ihan vituiksi joutuu kittaamaan vielä uudelleen. Pitää lähteä kasailee... laittelen kuvia kunhan kerkiin.

mazajns
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.6.2009 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazajns » 12.7.2009 4:33

Nyt se näyttää melkein autolta. Tossa yöllä asenneltiin takalasit ja tuulilasi paikalleen. Ensimmäistä kertaa laitoin ja en edes rikkonut mitään :D Ei paha. Tuulilasi on käytetty kun halvalla sain. Enää puuttuisi leimalle käsijarruvaijerit, toiseen takajarruun uusi ilmausruuvi ja takavalot ja vilkut eteen. Sisustassa on kyllä vielä kasattavaa mutta ne ei ole leimalle pakollisia.

Miltähän tuo näyttäis jos vetäis kiiltävän mustan maalin tohon kippoon ja noi listat ja kaarilevikkeet kirkkaan punaiseksi? Tuo oranssi listan pätkä kyljessä on vaan listojen testauksen takia. Ensin meinasin poistaa listat kokonaan mutta taidan nyt porailla ne reiät takaisin. Parempi listojen kanssa.

etulasien veivit ei sovi olemaan paikallaan kun kojelauta tulee niin taakse... saa melkein kierroksen käännettyä ovi kiinni :D

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 12.7.2009 17:27

Kuulostaa todella pahalta noi punaset listat ja kaaret :) mutta saahan sitä kokeilla


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa