90 hp tdi,n oletettu teho 110 hp,n suuttimilla ja evryllä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

90 hp tdi,n oletettu teho 110 hp,n suuttimilla ja evryllä

ViestiKirjoittaja leinoan » 9.6.2009 14:59

Eli racen suuttimia ei ilmeisesti kannata vakioahtimella tuohon 90 hp ahu:n laittaa= turbo sulaa. Tehotavoite olisi maltillinen 100 kw ja rahaa ei tarvitsisi mennä kuin 500e + kytkinpaketti. Saako tuosta vakioahtimella ,evryllä+ 110 hp,n suuttimilla tuon irti? vai onko jokin viisaampi ratkaisu vielä jäljellä?turboa ja ohjelmaa en aikonut vaihtaa..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.6.2009 15:29

Kerrohan miksi et ole ohjelmaa vaihtamassa?

100kw=136heppaa.

Onko ahussa hukkis vai vnt-ahdin vakiona?

Mikä kori?

Jos on vnt, niin laita ihmeessä 110hp suuttimet ja sitten kuitenkin se ohjelma. Silloin saat n.150heppaa tai sitten sen maltilliset 136heppaa, ihan miten itse haluaa.

Vakio-ohjelmassa olevia puutteita ei pysty mekaniikalla korjaamaan, toki lieventämään mutta ei korjaamaan.

Onhan täällä foorumilla esimerkkeinä kaikenlaisia hassuja käppyröitä mistä voi katsella miten pelaa vakiolla ja muutetulla..

Noilla suutimilla ja evryllä voi tehdä tiukkaa saavuttaa tuo tehotavoitteesi, n.10 hepan päähän voit kyllä päästä riippuen siitä kuka sen sitten mittaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.6.2009 15:46

AHU:ssa on ihan normaali hukkaportillinen ahdin, tietääkseni joku GT15xx. Ahtoahan tuosta voi hieman nostaa ja auttaa kulkua vaikka IQ:n muokkaamisella ennemmin kuin "vaikeakäyttöisellä" evryllä, ns. "portterin" suutijkärjet ovat varmastikin sopivimmat tuollaiseen virittelyyn, reikäkokoja en tuosta muista. Searchi antaa takuulla ohjetta tähän hammermodiin ja ahtojen nostamiseen.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 9.6.2009 17:35

Hukkis ahdin on ja ajattelin etten vaihda ennenkuin hajoaa eli tuon 150 hp saa kai unohtaa.




^siis transportterin suuttimet? mistä koneesta? 2.4 tdi?

geblion
-
Viestit: 42
Liittynyt: 20.4.2009 0:57

ViestiKirjoittaja geblion » 6.7.2009 21:03

110hp suuttimilla vnt ahtimellisesta koneesta lastun kanssa 150hp? vakio lähtökohtana tässä 90hp?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 10.7.2009 11:34

Ei sitten millään, tai voihan sieltä sen 150hv saadakin irti mutta ahdin ei montaa tuhatta kilometriä tule kestämään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.7.2009 12:35

90hp ALH(vnt) kone + 110hp suuttimet + LTR:n ohjelma on ihan potentiaalinen 150hp paketti. Sama pätee pikkutehoisiin pumppareihin samalla ahtimella (100, 105 ja 115hp), silloin tosin riittää pelkkä ohjelma.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 10.7.2009 14:00

No aika kovilla on ahdin kyllä jos sen 150 meinaa ottaa. me penkitettiin tollasesta 137 hp ja 309nm tietty riippuu kai se penkistäkin .

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 10.7.2009 21:45

Riippuu toki penkistä. Tuo sama gt1749v on myös AJM 115hp moottorissa, jonka vakio 1.1bar ahtopaineella tuo saadaan, ja jopa niin etteivät pakopaineet ole hirveät.

Moottorin yleinen kunto vaikuttaa myös.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 10.7.2009 23:38

66kW lahna alkup. hukkis-ahtimella muutama satku ajettuna kaikkine karstoineen ilman räpellyksiä 90hv/215Nm. Sama setti 110hv suuttimilla noin 105hv/240Nm. Motestilla mitattu.
100kW lienee jokseenkin realistinen toive ohjelmoituna ja kestävyydestä tinkien sillä pikku pillerillä, mut 110kW tuntuu minusta vähä kaukaselta

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.7.2009 7:29

Cordoba 66kW, EGR poistettu ja evry = 87kW ja 317Nm. Ei muita virejä. Tuolloin oli noin 300tkm mittarissa.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 27.8.2009 21:50

Lainaan vähän aihetta:

Itsellä on aikeissa ostaa 3b passatti. Olen kokeillut 66kW ja 81kW malleja ja 66kW tuntuu hieman liian nuhaiselta. Niitä on kuitenkin myynnissä huomattavasti enemmän. Mietinkin juuri, että kuinka paljon menisi rahaa tasoittaa puntit, siis 66->81kW. Eikä haittaa vaikka hieman enemmänkin tehoa tulisi. Kuitenkaan en haluaisi EVRYÄ tai muita haiskahtavia huijauksia laittaa. Lähinnä suuttimien vaihto olisi ensimmäinen asia. Ohjelmakin tietysti olisi hyvä uusia, mutta sitten pomppaa jo pudjetti, kai. Mitähän 66kW(AHU?) mahtaa antaa ulos uudella ohjelmalla vakio-osilla? Ohjelma maksanee 400-500?

Toivottavasti pointtini tuli selville. Saa toki antaa muitakin ehdotuksia.
Tehotavoite on siis luokkaa 80-100kW.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.8.2009 22:07

http://www.motest.fi/content/fi/11501/18/18.html

Sieltä 299€. Kaippa siittä jonkun 120hv vakiohiluilla ottaa...

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 28.8.2009 17:55

lainataas kans topiccia: mulla on kanssa 66kw ahu, ja vnt ahdinta oon suunnitellut, onko foorumilla virtuooseja satakunnassa joka osais ajaa sen ohjelman sisään ecuun?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.8.2009 22:02

on tehty monia :) nakkilassa asustelen, porin vieressä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa