90 hp tdi,n oletettu teho 110 hp,n suuttimilla ja evryllä
Valvoja: ffp jäsenet
90 hp tdi,n oletettu teho 110 hp,n suuttimilla ja evryllä
Eli racen suuttimia ei ilmeisesti kannata vakioahtimella tuohon 90 hp ahu:n laittaa= turbo sulaa. Tehotavoite olisi maltillinen 100 kw ja rahaa ei tarvitsisi mennä kuin 500e + kytkinpaketti. Saako tuosta vakioahtimella ,evryllä+ 110 hp,n suuttimilla tuon irti? vai onko jokin viisaampi ratkaisu vielä jäljellä?turboa ja ohjelmaa en aikonut vaihtaa..
Kerrohan miksi et ole ohjelmaa vaihtamassa?
100kw=136heppaa.
Onko ahussa hukkis vai vnt-ahdin vakiona?
Mikä kori?
Jos on vnt, niin laita ihmeessä 110hp suuttimet ja sitten kuitenkin se ohjelma. Silloin saat n.150heppaa tai sitten sen maltilliset 136heppaa, ihan miten itse haluaa.
Vakio-ohjelmassa olevia puutteita ei pysty mekaniikalla korjaamaan, toki lieventämään mutta ei korjaamaan.
Onhan täällä foorumilla esimerkkeinä kaikenlaisia hassuja käppyröitä mistä voi katsella miten pelaa vakiolla ja muutetulla..
Noilla suutimilla ja evryllä voi tehdä tiukkaa saavuttaa tuo tehotavoitteesi, n.10 hepan päähän voit kyllä päästä riippuen siitä kuka sen sitten mittaa.
100kw=136heppaa.
Onko ahussa hukkis vai vnt-ahdin vakiona?
Mikä kori?
Jos on vnt, niin laita ihmeessä 110hp suuttimet ja sitten kuitenkin se ohjelma. Silloin saat n.150heppaa tai sitten sen maltilliset 136heppaa, ihan miten itse haluaa.
Vakio-ohjelmassa olevia puutteita ei pysty mekaniikalla korjaamaan, toki lieventämään mutta ei korjaamaan.
Onhan täällä foorumilla esimerkkeinä kaikenlaisia hassuja käppyröitä mistä voi katsella miten pelaa vakiolla ja muutetulla..
Noilla suutimilla ja evryllä voi tehdä tiukkaa saavuttaa tuo tehotavoitteesi, n.10 hepan päähän voit kyllä päästä riippuen siitä kuka sen sitten mittaa.
AHU:ssa on ihan normaali hukkaportillinen ahdin, tietääkseni joku GT15xx. Ahtoahan tuosta voi hieman nostaa ja auttaa kulkua vaikka IQ:n muokkaamisella ennemmin kuin "vaikeakäyttöisellä" evryllä, ns. "portterin" suutijkärjet ovat varmastikin sopivimmat tuollaiseen virittelyyn, reikäkokoja en tuosta muista. Searchi antaa takuulla ohjetta tähän hammermodiin ja ahtojen nostamiseen.
66kW lahna alkup. hukkis-ahtimella muutama satku ajettuna kaikkine karstoineen ilman räpellyksiä 90hv/215Nm. Sama setti 110hv suuttimilla noin 105hv/240Nm. Motestilla mitattu.
100kW lienee jokseenkin realistinen toive ohjelmoituna ja kestävyydestä tinkien sillä pikku pillerillä, mut 110kW tuntuu minusta vähä kaukaselta
100kW lienee jokseenkin realistinen toive ohjelmoituna ja kestävyydestä tinkien sillä pikku pillerillä, mut 110kW tuntuu minusta vähä kaukaselta
Lainaan vähän aihetta:
Itsellä on aikeissa ostaa 3b passatti. Olen kokeillut 66kW ja 81kW malleja ja 66kW tuntuu hieman liian nuhaiselta. Niitä on kuitenkin myynnissä huomattavasti enemmän. Mietinkin juuri, että kuinka paljon menisi rahaa tasoittaa puntit, siis 66->81kW. Eikä haittaa vaikka hieman enemmänkin tehoa tulisi. Kuitenkaan en haluaisi EVRYÄ tai muita haiskahtavia huijauksia laittaa. Lähinnä suuttimien vaihto olisi ensimmäinen asia. Ohjelmakin tietysti olisi hyvä uusia, mutta sitten pomppaa jo pudjetti, kai. Mitähän 66kW(AHU?) mahtaa antaa ulos uudella ohjelmalla vakio-osilla? Ohjelma maksanee 400-500?
Toivottavasti pointtini tuli selville. Saa toki antaa muitakin ehdotuksia.
Tehotavoite on siis luokkaa 80-100kW.
Itsellä on aikeissa ostaa 3b passatti. Olen kokeillut 66kW ja 81kW malleja ja 66kW tuntuu hieman liian nuhaiselta. Niitä on kuitenkin myynnissä huomattavasti enemmän. Mietinkin juuri, että kuinka paljon menisi rahaa tasoittaa puntit, siis 66->81kW. Eikä haittaa vaikka hieman enemmänkin tehoa tulisi. Kuitenkaan en haluaisi EVRYÄ tai muita haiskahtavia huijauksia laittaa. Lähinnä suuttimien vaihto olisi ensimmäinen asia. Ohjelmakin tietysti olisi hyvä uusia, mutta sitten pomppaa jo pudjetti, kai. Mitähän 66kW(AHU?) mahtaa antaa ulos uudella ohjelmalla vakio-osilla? Ohjelma maksanee 400-500?
Toivottavasti pointtini tuli selville. Saa toki antaa muitakin ehdotuksia.
Tehotavoite on siis luokkaa 80-100kW.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
http://www.motest.fi/content/fi/11501/18/18.html
Sieltä 299€. Kaippa siittä jonkun 120hv vakiohiluilla ottaa...
Sieltä 299€. Kaippa siittä jonkun 120hv vakiohiluilla ottaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa