VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Kertokaahan viisaammat voiko tuota aitoa HEX-USB+CAN kaapelia käyttää OBD2 vikakoodien lukemiseen ? Uusista VCDS versioista löytyy toki päästöihin liittyvää dataa mutta onko mahdollista saada muutakin ulos jonkun toisen ohjelman esim Scanmasterin tai Scantoolin avulla ?
Löysin netistä ohjeita miten tuo USB-ajuri vaihdetaan COM-portteja emuloivaksi mutta silti nuo softat sanovat ettei adapteria ole kytketty.
Nyt siis kyseessä ei ole konsernin tuote vaan Voyager josta pitäisi saada vaihteiston koodeja ulos.
Löysin netistä ohjeita miten tuo USB-ajuri vaihdetaan COM-portteja emuloivaksi mutta silti nuo softat sanovat ettei adapteria ole kytketty.
Nyt siis kyseessä ei ole konsernin tuote vaan Voyager josta pitäisi saada vaihteiston koodeja ulos.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Koeponnistelin tänään 311.2:n ja vistan. Kaapelina toi usb-obd2.
Muuten toimi hienosti mutta kun yritti vagscopea käynnistää "vag-comin puolella" niin sanoi "can´t spawn vagscope.exe"
Oisko ideoita moiseen ongelmaan?
erikseen avattuna vagscope kuitenkin toimii hienosti.
Molemmat on laitettu käynnistymään yhteensopivuustilassa 98/me ja suorita järjestelmän valvojana
Muuten toimi hienosti mutta kun yritti vagscopea käynnistää "vag-comin puolella" niin sanoi "can´t spawn vagscope.exe"
Oisko ideoita moiseen ongelmaan?
erikseen avattuna vagscope kuitenkin toimii hienosti.
Molemmat on laitettu käynnistymään yhteensopivuustilassa 98/me ja suorita järjestelmän valvojana
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 19.2.2009 19:55
vagcomin sivuilla mainitaan että jos component kentässä on G on cruise aktivoitu
onko kyseessä tuo ympyröity kohta?
edit: kuulemma on
Activating Cruise Control on a new ECU (DBW):
Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. If this is the case, there will not be a letter "G" in the Component field of VAG-COM when connected to the Engine.
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
After doing this procedure, there should be a letter "G" in the Component field.
onko kyseessä tuo ympyröity kohta?

edit: kuulemma on
Etsitty on, ja kovasti.
Itsellä -98 passatti eli 3B ja tuohon on kaapeli ja vag-com ohjelma asennettuna.
Tarviais kaverilta tutkiskella 2002 3BG passattia samaisilla vehkeillä mutta koitin etsiskellä että milloin passateissa on siirrytty siihen uudempaan väylämalliin (HEX, kai)
Ross-tech:in sivuilla jossain listassa oli passat mainittu 2005/5 ja ymmärsin että silloin olisi tuo päivitys tapahtunut.
Pystyykö kokeilla että toimiiko? Ei kai siellä mitään riko, tulee kait vain ilmoitus että ei toimi...
Itsellä -98 passatti eli 3B ja tuohon on kaapeli ja vag-com ohjelma asennettuna.
Tarviais kaverilta tutkiskella 2002 3BG passattia samaisilla vehkeillä mutta koitin etsiskellä että milloin passateissa on siirrytty siihen uudempaan väylämalliin (HEX, kai)
Ross-tech:in sivuilla jossain listassa oli passat mainittu 2005/5 ja ymmärsin että silloin olisi tuo päivitys tapahtunut.
Pystyykö kokeilla että toimiiko? Ei kai siellä mitään riko, tulee kait vain ilmoitus että ei toimi...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Juu laitoit mailia, tai siis kysyin myös mailitse.
Nyt rupee käpy keittämään kun koittaa saaha tuohon ohjelman käyttöön ja toimintoihin selvyyttä.
Kait jossain on selvitetty asia, itse olen koittanut lueskella foorumia ja selaillut ross-tech:in sivuja mutta yksinkertaisia ohjeita en ole löytänyt.
autona vw passat 1998 18t aeb, mutta kaikkiin autoihin kait käy samat ohjeet.
1: Miten otetaan yhteys autoon? sammuksissa / virrat päällä / auto käynnissä?
2: miten luetaan vikamuisti? Auto scan? (ross techin sivuilta sain äsken sellaisen käsityksen että se käy vain can väyläisiin???)
Äsken koitin lukea autoa Auto scan toiminnolla ja se lähti hakemaan, kohta löysi jonkun engine vian ( jossain portissa 30, low voltage, cant read)
vähän ajan päästä auto piippasi ja vilkutti käsijarruvaloa ( emt.) ja sitten koitti lukea abs- jarruja --> error jotain "tämän toiminnon pystyy vain suorittaa rekisteröidyllä ohjelmalla tjsp."
en tiiä kuinka tyhmä saa olla mutta en ymmärrä tuosta mitään... pah :(
Nyt rupee käpy keittämään kun koittaa saaha tuohon ohjelman käyttöön ja toimintoihin selvyyttä.
Kait jossain on selvitetty asia, itse olen koittanut lueskella foorumia ja selaillut ross-tech:in sivuja mutta yksinkertaisia ohjeita en ole löytänyt.
autona vw passat 1998 18t aeb, mutta kaikkiin autoihin kait käy samat ohjeet.
1: Miten otetaan yhteys autoon? sammuksissa / virrat päällä / auto käynnissä?
2: miten luetaan vikamuisti? Auto scan? (ross techin sivuilta sain äsken sellaisen käsityksen että se käy vain can väyläisiin???)
Äsken koitin lukea autoa Auto scan toiminnolla ja se lähti hakemaan, kohta löysi jonkun engine vian ( jossain portissa 30, low voltage, cant read)
vähän ajan päästä auto piippasi ja vilkutti käsijarruvaloa ( emt.) ja sitten koitti lukea abs- jarruja --> error jotain "tämän toiminnon pystyy vain suorittaa rekisteröidyllä ohjelmalla tjsp."
en tiiä kuinka tyhmä saa olla mutta en ymmärrä tuosta mitään... pah :(
Mitenkäs kun tuollaisessa -01 Passat 1.9 pd 3bg:ssä ilmeni sellainen ongelma, että vakionopeudensäätimen asennuksen jälkeen ei saa yhteyttä mihinkään. vag com ilmoittaa että johto ei ole kytketty autoon... Miten ongelmaa voisi alkaa ratkaista, tällaista ei ole mistään löytynyt silmiin? Onko jotain sulaketta tai liitosta joka voisi asian aiheuttaa... Ecu:lta oli tietysti liittimet irti asennuksen takia, mutta kun muuten auto toimii ok niin ei niidenkään "vioittuminen" kuulosta mahdolliselle?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
1: Miten otetaan yhteys autoon? sammuksissa / virrat päällä / auto käynnissä?
Virrat päällä tai auto käynnissä. Päävalikosta modules ja sieltä vaikka engine.
2: miten luetaan vikamuisti? Auto scan? (ross techin sivuilta sain äsken sellaisen käsityksen että se käy vain can väyläisiin???)
Sieltä esim. moottoriin kun saa yhteyden löytyy vikakoodit painike.
Autoscan toimii vain rekisteröidyn VAG-COM:n kanssa niin KL kun CAN-väyläisissäkin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Autona -97 TDI Passatti ja muutamia ongelmia sähköisellä puolella.
- Jälkiasennettu keskuslukon kaukosäätö ei lukitse ovia, avaa kyllä.
- Sisävalot lakkasivat toimimasta yrittäessäni selvittää miten tuo on kytketty, sulake ehjä, jokin liitin kenties löysällä?
- Peilien säätö toimii miten sattuu, kuskin puolen peiliä kääntäessä myös hanttarin peili kääntyilee.
- Kuskin ovesta käytettäessä etulaseja, saattaa ruveta arpomaan ylös vai alas. Kuskin lasi toimii vain "automaatti"-asennossa, eli ei pysty ajamaan vähän ylös. (Paitsi automaatilla ja sitte pysäyttää kesken).
Mitenkään asiasta suuremmin tietämättä tein VAG-COM:lla automaattiskannauksen. Alla tulos, Address 46 näyttää jotain vikakoodeja. Ilmeisesti nuo liittyvät kuskin oven ohjainlaatikkoon?
- Jälkiasennettu keskuslukon kaukosäätö ei lukitse ovia, avaa kyllä.
- Sisävalot lakkasivat toimimasta yrittäessäni selvittää miten tuo on kytketty, sulake ehjä, jokin liitin kenties löysällä?
- Peilien säätö toimii miten sattuu, kuskin puolen peiliä kääntäessä myös hanttarin peili kääntyilee.
- Kuskin ovesta käytettäessä etulaseja, saattaa ruveta arpomaan ylös vai alas. Kuskin lasi toimii vain "automaatti"-asennossa, eli ei pysty ajamaan vähän ylös. (Paitsi automaatilla ja sitte pysäyttää kesken).
Mitenkään asiasta suuremmin tietämättä tein VAG-COM:lla automaattiskannauksen. Alla tulos, Address 46 näyttää jotain vikakoodeja. Ilmeisesti nuo liittyvät kuskin oven ohjainlaatikkoon?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 08 Zentral-SG Komf.0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 05311
5 Faults Found:
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Viimeksi muokannut Tinqe, 13.3.2009 6:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Pelasi tuo kiinanversio jopa kolme päivää.
Ootko koittanu resetoida sitä?
Autossa virrat päälle, plugi kiinni autoon, sit usb läppäriin.
Ja vcds options -> test.
Tuota pitäs kai tehä niin monesti että pelittää.
Ja konehan ei saa olla yhdeydessä nettiin kun ohjelmaa käytetään heh.
Ja vain mukana olevaa ohjelmaa saa käyttää.
Aito ja oikea pitää ostaa kyl. Ei näillä tee mitään heh.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nyt on saatu tutkittua 3b passattiani "manuaalihaulla"
Koneesta löysi yhden vian 18010 joka kuulemma tulee jos ecua on rassailtu. Pitää nollata ottamalla akku irti. kai?
Mistään muualta (keskuslukitus, abs yms.) kone ei saanutkaan yhteyttä autoon. Miksiköhän?
Pitää hommata tässä lähiaikoina se lisenssi tuohon niin helpottaisi.
Koneesta löysi yhden vian 18010 joka kuulemma tulee jos ecua on rassailtu. Pitää nollata ottamalla akku irti. kai?
Mistään muualta (keskuslukitus, abs yms.) kone ei saanutkaan yhteyttä autoon. Miksiköhän?
Pitää hommata tässä lähiaikoina se lisenssi tuohon niin helpottaisi.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kyllä 3b:n kaikki purkit ovat KL:llä luettavissa. 3c:ssä on sitten CAN-väylä diagnostiikassa käytössä.
Tuon mukaan 18010 olisi alhaisen jännitteen vikakoodi eli akku on käytetty irti (tai ecu on käytetty irti).
Lisenssi ei auta yhteysongelmiin eli sama ohjelma ja yhteys käytössä, rekisteröimällä vaan avataan lisää ominaisuuksia. Kokeile pudottaa sarjaportin nopeutta ja latenssi aikaa, löytyy laitehallinnasta USB-sarjaportin alta.
Tuon mukaan 18010 olisi alhaisen jännitteen vikakoodi eli akku on käytetty irti (tai ecu on käytetty irti).
Lisenssi ei auta yhteysongelmiin eli sama ohjelma ja yhteys käytössä, rekisteröimällä vaan avataan lisää ominaisuuksia. Kokeile pudottaa sarjaportin nopeutta ja latenssi aikaa, löytyy laitehallinnasta USB-sarjaportin alta.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kertokaas nyt viisaammat VCDS- ja piuhaimmeiset oonko ihan hakoteillä...
Eli olen suunnitellut hankkivani piuhan, kun itsellä on tuo -01 Golffi. Lisäksi porukoilla on -04 Passatti, ja -09 Octavia. Passatti ja Octavia lie CAN-väyläisiä, ja tuo Golffi HEX-väylällä. Pientä tarvetta valojen nollailuun on hoidettu huoltamolla, ja toivomus olisi että voisi itse tutkailla autojen sielunelämää. Trendi näyttää olevan että "vakkineet" ei ainakaan vanhene suvussa/kaveripiirissä.
Onko ainoa järkevä oikotie onneen Ross-Techin oma piuha "HEX-USB+CAN", kun läppäri on ikäluokkaa USB? Aikaisemmin tältä sivulta sain käsityksen että tämä piuha osaisi muistakin autoista sitten OBD2-vikakoodit lukea, olenko oikeassa?
Eli olen suunnitellut hankkivani piuhan, kun itsellä on tuo -01 Golffi. Lisäksi porukoilla on -04 Passatti, ja -09 Octavia. Passatti ja Octavia lie CAN-väyläisiä, ja tuo Golffi HEX-väylällä. Pientä tarvetta valojen nollailuun on hoidettu huoltamolla, ja toivomus olisi että voisi itse tutkailla autojen sielunelämää. Trendi näyttää olevan että "vakkineet" ei ainakaan vanhene suvussa/kaveripiirissä.
Onko ainoa järkevä oikotie onneen Ross-Techin oma piuha "HEX-USB+CAN", kun läppäri on ikäluokkaa USB? Aikaisemmin tältä sivulta sain käsityksen että tämä piuha osaisi muistakin autoista sitten OBD2-vikakoodit lukea, olenko oikeassa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
vag com
Ostin tuossa viikko sitten 3 korisen variant golffin mustalaisilta :) ja kysynkin että pystyykö vag comilla nollaamaan jotenkin ajokilometrit?
Tämä kysymys vain siksi,että autolla on ajettu ajotietokoneen mukaan vain 128 000km ja total merkki lukee myös nätössä,eli ei ole pyörähtänyt ympäri.Tuntuu aika uskomattomalta noi kilometrit kun on kuitenkin 95vm:in auto... ja tosin on ollut jonkun rakennus firman entinen auto..
Omien kokemuksien perusteella mustalaisiin ei ole luottamista ja sen takia juuri kysynkin että onko se mahdollista nollata tuota.
Tämä kysymys vain siksi,että autolla on ajettu ajotietokoneen mukaan vain 128 000km ja total merkki lukee myös nätössä,eli ei ole pyörähtänyt ympäri.Tuntuu aika uskomattomalta noi kilometrit kun on kuitenkin 95vm:in auto... ja tosin on ollut jonkun rakennus firman entinen auto..
Omien kokemuksien perusteella mustalaisiin ei ole luottamista ja sen takia juuri kysynkin että onko se mahdollista nollata tuota.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuossa tuli taas pitkästä aikaa tongittua naftaliinista vanhan kaapelin ja asentelin vag-cominkin ja tuntui toimivan tuon kaapelin kans hyvin (siis sw-versio, vissiin 409.1 ainoa toimiva versio).
Onkos porukalla kokemusta vag-comin lisenssin ostosta 3rdparty-kaapelin kans ja miten toiminut (sw-versiohan siis toimii hyvin paitsi niitä missä herjaa että not registered)?
Entäs miten mutkattomasti sujuu läppärin vaihto kun mulla vaihtuu tää läppäri n. kerran vuodessa ja lisenssi vissiin on konekohtainen?
Onkos porukalla kokemusta vag-comin lisenssin ostosta 3rdparty-kaapelin kans ja miten toiminut (sw-versiohan siis toimii hyvin paitsi niitä missä herjaa että not registered)?
Entäs miten mutkattomasti sujuu läppärin vaihto kun mulla vaihtuu tää läppäri n. kerran vuodessa ja lisenssi vissiin on konekohtainen?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Sama softa se on rekisteröitynäkin eli jos ilmaisversio toimii niin huoletta voi rekisteröidä. Lisenssi on tosiaan kone kohtainen mutta sen voi deaktivoida ja saatua koodia vasten Ross-Tech antaa ensin vahvistusavaimen ja sitten taas uuden asennuksen aktivointi avaimen. Hieman siinä joutuu email jumppaa harjoittamaan mutta onnistuu.
Jos taas kovo laukeaa eikä voi poistaa aktivointia niin on niissäkin tapauksessa annettu uusia avaimiä mutta tuota ei kyllä voi montaa kertaa tehdä.
Jos taas kovo laukeaa eikä voi poistaa aktivointia niin on niissäkin tapauksessa annettu uusia avaimiä mutta tuota ei kyllä voi montaa kertaa tehdä.
Mistä autoon oikea VAG-COM kaapeli?
Auto siis 08-touran(tredline), läppärissä vain USB-paikkoja.
Kävisikö jompikumpi näistä, vai saako ylipäätänsä alle 100€ kaapelia?
http://www.amazon.co.uk/OBD2-OBD-II-Cab ... 841&sr=8-1
http://www.amazon.co.uk/Diagnostic-Cabl ... 841&sr=8-2
Kävisikö jompikumpi näistä, vai saako ylipäätänsä alle 100€ kaapelia?
http://www.amazon.co.uk/OBD2-OBD-II-Cab ... 841&sr=8-1
http://www.amazon.co.uk/Diagnostic-Cabl ... 841&sr=8-2
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ei toimi noista kumpikaan Touranissa joka on CAN-väyläinen.
Vai niin... Eli siis tällainen http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=117&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 ?
Saako kaapelia tuota halvemmalla? Tarkoituksena oli säätää ajotietokoneen kulutusmittari, ja muuttaa valojen käynnistymistä, mutta tuollaisilla hinnoilla taidan mennä mielummin huoltoon...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
No Touranissa pelaa myös MicroCAN-adapterikin joka on hieman halvempi mutta tosiaan jos vain kulutusta on tarkoitus hienosäätää niin kyllä kertakäynti huollossa halvemmaksi tulee, pitkässä juoksussa tuo sitten maksaa itsensä takaisin. Tuo tosiaan sisältää ohjelman ja päivitykset jatkossakin.
Toista vastaavaa ei merkkiliikkeiden testereiden lisäksi ole eli kunnon työkalut nyt sattuvat vaan maksamaan. Eihän tuossa itse adapteri varsinaisesti niinkään maksa vaan ohjelma (ja sen kehitys).
Toista vastaavaa ei merkkiliikkeiden testereiden lisäksi ole eli kunnon työkalut nyt sattuvat vaan maksamaan. Eihän tuossa itse adapteri varsinaisesti niinkään maksa vaan ohjelma (ja sen kehitys).
Nyt iski omituinen ongelma -99 TDI portteriin:
Talvella on vag-comilla IQ arvoa pienennetty ilman ongelmaa. Nyt yritin saada autoon yhteyttä vakkarin laiton yhteydessä, mutta no respons from controller??
On kokeiltu 3 eri koneella ja 2 eri johdolla.
Pistokkeen päästä harmaa-valkea ( 7 ) ja ecun samanvärisen johdon ( 59 ) välillä ei ole yhteyttä. Muihin tulee plussa ja miinus.
Uskaltaako kokeilla hyppyjohdolla suoraan pistokkeelta ecun johtoon?? Koska nämä johdot seuraa muuta johtosarjaa ja kaikki muut laitteet toimii.
Mitä on tehty tällä välillä, kun on toiminut ja ei toimi:
-mittaristo on käytetty irti
-akku tyhjentynyt pari kertaa
Olisko jollain vinkkiä tähän ongelmaan? Olisin hyvin kiitollinen! :) Menee hermot kohta tuon kanssa...
Talvella on vag-comilla IQ arvoa pienennetty ilman ongelmaa. Nyt yritin saada autoon yhteyttä vakkarin laiton yhteydessä, mutta no respons from controller??
On kokeiltu 3 eri koneella ja 2 eri johdolla.
Pistokkeen päästä harmaa-valkea ( 7 ) ja ecun samanvärisen johdon ( 59 ) välillä ei ole yhteyttä. Muihin tulee plussa ja miinus.
Uskaltaako kokeilla hyppyjohdolla suoraan pistokkeelta ecun johtoon?? Koska nämä johdot seuraa muuta johtosarjaa ja kaikki muut laitteet toimii.
Mitä on tehty tällä välillä, kun on toiminut ja ei toimi:
-mittaristo on käytetty irti
-akku tyhjentynyt pari kertaa
Olisko jollain vinkkiä tähän ongelmaan? Olisin hyvin kiitollinen! :) Menee hermot kohta tuon kanssa...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Morjesta.
Nyt on tutkiskeltu autoa. Putsasin 3B 1.8t passatista kaasuläpän ja ajattelin sen jälkeen sopeuttaa sen tuolla ohjelmalla. Enpä pystynyt koska minulla ei ole lisenssiä. Kuitenkin käynnistettyäni auton tuo tuntui toimivan normaalisti (kaasu) eikä enää kaasua päästettäessä laskenut 700rpm:ään heittelehtien.
Olen koittanut Vag-com ohjelmallani tutkia tuota autoa ja moottorista olen tietoja nähnyt mutta keskuslukkoon ja muihin toimintoihin en ole päässyt käsiksi, ohjelma ilmoittaa ettei löydä laitetta tjsp.
Vielä en ole ennättänyt tätä aihetta lukemaan kokonaan läpi ja pahoittelen jos kysyn aiheesta joka on jossain rivien välissä mainittu, mutta haluaisin tietoa...
1. Miten hommaan tuohon ohjelmaan lisenssin? ross-tech:in sivuiltahan sen saa ostettua, mutta jos asentaa tähän koneeseen niin sitähän ei saa siirrettyä? Jotain taisi olla että ensin kannattaa katsoa että ohjelma löytää autosi ennenkuin hankit tuon lisenssin...
2. Mitä teen noille kohteille jota ohjelma "ei löydä" Koitin laskea tuon usb portin nopeutta sen asetuksista (muist 1200) mutta vieläkään ei tunnu toimivan.
3. Mittasin tuosta 4 ja 7 pinnin välistä jännitteen ja se näytti 10,3 V, alle 9 sen kai pitäisi olla. Katsoin ration takaanta tuon isoliittimen 3 navan ja sekin on tyhjä??
Haittaako tuossa tapauksessa tuo +10v jännite koska olen kumminkin jo keskustellut esim. auton moottorin kanssa.
On kyllä monipuolinen laite tämä ohjelmisto, ehkä liiankin monipuolinen vielä maallikolle tästä aiheesta...
Kiitokset kaikille mahollisista avuista :)
Nyt on tutkiskeltu autoa. Putsasin 3B 1.8t passatista kaasuläpän ja ajattelin sen jälkeen sopeuttaa sen tuolla ohjelmalla. Enpä pystynyt koska minulla ei ole lisenssiä. Kuitenkin käynnistettyäni auton tuo tuntui toimivan normaalisti (kaasu) eikä enää kaasua päästettäessä laskenut 700rpm:ään heittelehtien.
Olen koittanut Vag-com ohjelmallani tutkia tuota autoa ja moottorista olen tietoja nähnyt mutta keskuslukkoon ja muihin toimintoihin en ole päässyt käsiksi, ohjelma ilmoittaa ettei löydä laitetta tjsp.
Vielä en ole ennättänyt tätä aihetta lukemaan kokonaan läpi ja pahoittelen jos kysyn aiheesta joka on jossain rivien välissä mainittu, mutta haluaisin tietoa...
1. Miten hommaan tuohon ohjelmaan lisenssin? ross-tech:in sivuiltahan sen saa ostettua, mutta jos asentaa tähän koneeseen niin sitähän ei saa siirrettyä? Jotain taisi olla että ensin kannattaa katsoa että ohjelma löytää autosi ennenkuin hankit tuon lisenssin...
2. Mitä teen noille kohteille jota ohjelma "ei löydä" Koitin laskea tuon usb portin nopeutta sen asetuksista (muist 1200) mutta vieläkään ei tunnu toimivan.
3. Mittasin tuosta 4 ja 7 pinnin välistä jännitteen ja se näytti 10,3 V, alle 9 sen kai pitäisi olla. Katsoin ration takaanta tuon isoliittimen 3 navan ja sekin on tyhjä??
Haittaako tuossa tapauksessa tuo +10v jännite koska olen kumminkin jo keskustellut esim. auton moottorin kanssa.
On kyllä monipuolinen laite tämä ohjelmisto, ehkä liiankin monipuolinen vielä maallikolle tästä aiheesta...
Kiitokset kaikille mahollisista avuista :)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
1. Miten hommaan tuohon ohjelmaan lisenssin? ross-tech:in sivuiltahan sen saa ostettua, mutta jos asentaa tähän koneeseen niin sitähän ei saa siirrettyä? Jotain taisi olla että ensin kannattaa katsoa että ohjelma löytää autosi ennenkuin hankit tuon lisenssin...
Ross-Techin sivuilta voit tilata lisenssin ja minäkin olen noita palveluna tilannut jos ei esim. luottokorttia löydy. Rekisteröinti on tosiaan konekohtainen mutta sen voi siirtää tilaamalla Ross-Techiltä ensin purku koodin ja sitten uuteen koneeseen uuden avaimen. Ei kylläkään kauhean näppärää mutta mahdollista.
2. Mitä teen noille kohteille jota ohjelma "ei löydä" Koitin laskea tuon usb portin nopeutta sen asetuksista (muist 1200) mutta vieläkään ei tunnu toimivan.
Riippuu auton varustuksesta mitkä modulit löytyvät. Esim keskuslukko voi olla keskuslukon tai cent.conv takana. Valikoissa on kaikki mahdolliset. Käyt ne yksitellen läpi niin näet mitä autossasi on tuettuna. Full Scannilla hakee automaattisesti korimallin mukaan mahdolliset ja kokeilee mihin saa yhteydet. Tuo vaan ei toimi ilmaisversiossa.
3. Mittasin tuosta 4 ja 7 pinnin välistä jännitteen ja se näytti 10,3 V, alle 9 sen kai pitäisi olla. Katsoin ration takaanta tuon isoliittimen 3 navan ja sekin on tyhjä??
Haittaako tuossa tapauksessa tuo +10v jännite koska olen kumminkin jo keskustellut esim. auton moottorin kanssa.
Tuo jänniten minkä mittaat maan ja K-linjan väliltä vaihtelee yleismittarin sisäisen resistanssi johdosta. Tärkeinä on ettei se ihan täydessä akkujännitteessä tai maissa ole joka viittaa väylävikaan. Jos saat yhteenkään kontrolleriin yhteyden on väylä todennäköisesti kunnossa. Vanhemmissa autoissa saattaa tosin joku pelle peloton olla jossain välissä katkonut johtoja joihinkin moduleihin. Mutta jos väylä menee tukkoon niin se yleensä plokkaa koko liikenteen.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Täällä tuli ongelma kaapelin kans kun uuden läppärin hommasin. Eli vanhassa koneessa toimii vieläkin mutta uudessa tulee ilmoitus: no response from controller. Kumminkin testi ok.
Kaapeli jaripetterin obd-usb 2.0 ja ajurit hommattu erikseen
Uus kone asus 1000H winXP
Vag-com 409.1
Mikäs tässä vois olla häikkänä? Kokeiltu kaikki mahdolliset temput mitä netin syövereistä löytyy.
Kaapeli jaripetterin obd-usb 2.0 ja ajurit hommattu erikseen
Uus kone asus 1000H winXP
Vag-com 409.1
Mikäs tässä vois olla häikkänä? Kokeiltu kaikki mahdolliset temput mitä netin syövereistä löytyy.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tarkista nyt varoiksi laitehallinnasta että USB-sarjaportin COM-portti on varmasti sama kuin VAG-COM:sta kokeilet käyttää. Ajurti ja VAG-COM kannattaa myös kokeilla asentaa uusiksi . Jos toisessa koneessa pelaa niin sitten pitää melkeen asetuksista tai ohjelmista hakea syy. Palomuurit ja PC Suitet saattaa myös plokata COM-portteja.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Juu nyt alkais näyttään lupaavalta kaapelin kans mutta vag-com on alkanut jumittamaan uudelleenasennuksien myötä. Eli on erittäin hidas ja en millään löydä syytä miksi.
Kaapelin toimimattomuuteen oli syynä automaattinen akunsäästötila eli sen kun poisti käytöstä niin yhdistää.
Tällä hetkellä suurin ongelma tuon ohjelman tökkimisessä on se ettei pidä yhteyttä päällä autoon vaan yhdistää kolmen sekunnin välein uudestaan ja muutaman kerran jälkeen tulee teksti: Too many errors connection (ei sanatarkasti)
Ohjelma meni yllättäen todella hitaaksi ja xp lopettaa ohjelman kun se ei vastaa.
Kaapelin toimimattomuuteen oli syynä automaattinen akunsäästötila eli sen kun poisti käytöstä niin yhdistää.
Tällä hetkellä suurin ongelma tuon ohjelman tökkimisessä on se ettei pidä yhteyttä päällä autoon vaan yhdistää kolmen sekunnin välein uudestaan ja muutaman kerran jälkeen tulee teksti: Too many errors connection (ei sanatarkasti)
Ohjelma meni yllättäen todella hitaaksi ja xp lopettaa ohjelman kun se ei vastaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nyt tarvitaan itsekkin apuja:
Taustoja:
Kaveri hankki uuteen sciroccoon RNS510 navin ja laitoin scirocon RCD310 soittimen omaani. Ilmeisesti tuo vikakoodi johtuu siitä radiosta.
Olen googlettanu jo pari tuntia aiheesta.
Jossain luki että juuri 2006/07 Golfin Can-väylässä on jotain... hmm
Tuo koodi ei ilmaantunut heti mankan asennuksen yhteydessä, vaan myöhemmin.
Koodi: Valitse kaikki
Address 19: CAN Gateway
Control Module Part Number: 1K0 907 530 H
Component and/or Version: J533__Gateway H12 0150
Software Coding: FD3F4B4007000002
Work Shop Code: WSC 61100
1 Fault Found
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 132
Mileage: 105255 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:22:17
Taustoja:
Kaveri hankki uuteen sciroccoon RNS510 navin ja laitoin scirocon RCD310 soittimen omaani. Ilmeisesti tuo vikakoodi johtuu siitä radiosta.
Olen googlettanu jo pari tuntia aiheesta.
Jossain luki että juuri 2006/07 Golfin Can-väylässä on jotain... hmm
Tuo koodi ei ilmaantunut heti mankan asennuksen yhteydessä, vaan myöhemmin.
Itse itselleni vastaten:
Sellasta tietoa sain tongittua, että can-väylä on kai "aina auki" ja tyhjää akkua.
Tässä yks päivä radion näytössä vilahti "low battery" ja se sammui starttauksen yhteydessä.
Eli akku on pian tyhjä - pitää ruveta mittomaan paljonko se tuhlaa virtasta.
Väylän ohjainlaite on liian vanha tuolle RCD310:lle.
Lähde
Sellasta tietoa sain tongittua, että can-väylä on kai "aina auki" ja tyhjää akkua.
Tässä yks päivä radion näytössä vilahti "low battery" ja se sammui starttauksen yhteydessä.
Eli akku on pian tyhjä - pitää ruveta mittomaan paljonko se tuhlaa virtasta.
Väylän ohjainlaite on liian vanha tuolle RCD310:lle.
Lähde
ffp:foorumeiden vapaaehtoinen VAG-COM auttaja tarkistutti 66kw vm.-99 tdi Golffini. Sillä tehot häviävät koneesta kiihdyttäessä yli satasen ja ajaessa tasaista moottoritienopeutta. kone ei kierrä yli 3000r/min.
Vag-com antoi vian:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
Ostin motonetistä N75 ahdonsäätösolenoidin 55€ ja asensin paikalleen. Auton kulku ei siitä parantunut.
Pääsin käyttämään ramppia ja otin pohjapanssarin pois. Huomasin että N75:ltä ahtopaineensäätimelle kulkeva letku oli murtunut irti poikki. Letku paikalleen ja tehot ovat jälleen tallella.
Vag-com antoi vian:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
Ostin motonetistä N75 ahdonsäätösolenoidin 55€ ja asensin paikalleen. Auton kulku ei siitä parantunut.
Pääsin käyttämään ramppia ja otin pohjapanssarin pois. Huomasin että N75:ltä ahtopaineensäätimelle kulkeva letku oli murtunut irti poikki. Letku paikalleen ja tehot ovat jälleen tallella.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Nyt ois ohjema toimivana koneessa. Oli pakko asentaa kaikki uusiksi xp:tä myöten. En tiedä voisko johtua siitä kun ohjelma asennetaan liian monesti peräkkäin uusiksi niin vintoosa laittaa sen haittaohjelmaksi ja siitä johtuu tuo tökkiminen. csrss.exe tiedosto veti koneen jumiin aina kun vag-comilla yritti jotain tehdä.
Alunperin syy kaapelin toimimattomuudelle oli läppärin virransäästöohjelma joka automaatilla esti kaapelin toiminnan.
Alunperin syy kaapelin toimimattomuudelle oli läppärin virransäästöohjelma joka automaatilla esti kaapelin toiminnan.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Keskuslukituksen "viritys"?
Autona on VW Transporter T4 2,5TDI, vm 03.
Autoon on tullut viimeaikoina sellainen ongelma, että apukuskin puoleista oven lukon nuppia ei tarvii kuin hipaista niin keskuslukitus vetää ovet lukkoon. Saisiko tuon "master" toiminon tuosta apparin ovesta pois helpoisti VAG-COM:iila? Tokihan ongelman voi poistaa myös sieltä lukon moottorista johdon irroittamallakin, mutta pääsin helpommalla kun ei tarviis repiä ovea auki...
Antti
Autoon on tullut viimeaikoina sellainen ongelma, että apukuskin puoleista oven lukon nuppia ei tarvii kuin hipaista niin keskuslukitus vetää ovet lukkoon. Saisiko tuon "master" toiminon tuosta apparin ovesta pois helpoisti VAG-COM:iila? Tokihan ongelman voi poistaa myös sieltä lukon moottorista johdon irroittamallakin, mutta pääsin helpommalla kun ei tarviis repiä ovea auki...
Antti
Apuja kysellään täälläkin kaapelin toimintaan saattamiseksi:
- kaapelina OBD-II USB
- softa 311-2 (testattu myös 409-1)
- USB ohjaimen softa 2.4.16.0 (FTDI)
- testattu Audi A4 -02 ja Golf -02
- Läppäri Asus Eee PC käyttiksenä XP
Herjana "no response from controller". Ei päästä mihinkään osioon moduleista. COM-portit tsekattu ja testattu eri porteilla.Portin nopeuksia ja latencya muuteltu. Kaapelikin vaihdettu jo kertaalleen (valo syttyy kaapelissa). Option -valikossa Test sanoo " COM Port Status: OK ja Interface Status: Found" kun kaapeli kytketty autoon ja virrat päällä. Option -valikossa testattu myös Start Boud arvon muuttamista ja CPU Usagen muuttelua. Pc Suitenkin otin jo pois.
Mitäs muuta vois testata, käämit lämpenee jo mukavasti :)
- Petri
- kaapelina OBD-II USB
- softa 311-2 (testattu myös 409-1)
- USB ohjaimen softa 2.4.16.0 (FTDI)
- testattu Audi A4 -02 ja Golf -02
- Läppäri Asus Eee PC käyttiksenä XP
Herjana "no response from controller". Ei päästä mihinkään osioon moduleista. COM-portit tsekattu ja testattu eri porteilla.Portin nopeuksia ja latencya muuteltu. Kaapelikin vaihdettu jo kertaalleen (valo syttyy kaapelissa). Option -valikossa Test sanoo " COM Port Status: OK ja Interface Status: Found" kun kaapeli kytketty autoon ja virrat päällä. Option -valikossa testattu myös Start Boud arvon muuttamista ja CPU Usagen muuttelua. Pc Suitenkin otin jo pois.
Mitäs muuta vois testata, käämit lämpenee jo mukavasti :)
- Petri
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
En oikein osaa tuota hitautta arvioida kun en toimivaa konstruktiota ole nähnyt. Kun valkkaa tuolta moduleista jonkun entryn niin aavistuksen kone ehkä tahmaa kun koittaa saada dataa liikkumaan. Koitin tosta läppäristä poistaa noita virransäästöön liittyviä astuksia josko sillä mitään merkitystä olisi.
Petri
Petri
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Atomilla toi munki eee pitäis olla. Tosiaan kaikki muut temput ehdin kokeilla niin viimeisenä klikkasin asuksen omasta virransäästöohjelmasta tehot täysille ja rupes kaapeli pelittään. Mut siinä vaiheessa olikin jo ohjelma tiltisä ja piti vintovssi laittaa uusiksi. Nykyään ei tuota virransäästöohjelmaa ole asennettuna niin ei oo ollut ongelmia.
Tiptronic-topicissa hain selvitystä laatikon satunnaiseen vikatila-ongelmaan. (mun kirjoituksen alhaalla)
Nyt koodit luettu VCDS-ohjelmalla :
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl
Part No: 038 906 019 GQ
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1524
Coding: 00001
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ2E389699 VWZ7Z0B4887656
2 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
--------
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
Part No: 3B0 927 156 S
Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416
Coding: 00103
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
-------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04257
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-10 - - - Intermittent
----------
Loput muutama vikakoodia oli ilmastointia ja jotain DSP-radio koodeja.
Nollauksen jälkeen takaisin pompsahti vain penkin säädön herjaus vaikka autossa ei edes ole mitään sähköpenkkejä.
Onko ideaa mikä voisi aiheuttaa tiptronicin häiriöt? Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...
Nyt koodit luettu VCDS-ohjelmalla :
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl
Part No: 038 906 019 GQ
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1524
Coding: 00001
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ2E389699 VWZ7Z0B4887656
2 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
--------
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
Part No: 3B0 927 156 S
Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416
Coding: 00103
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
-------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04257
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-10 - - - Intermittent
----------
Loput muutama vikakoodia oli ilmastointia ja jotain DSP-radio koodeja.
Nollauksen jälkeen takaisin pompsahti vain penkin säädön herjaus vaikka autossa ei edes ole mitään sähköpenkkejä.
Onko ideaa mikä voisi aiheuttaa tiptronicin häiriöt? Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...
Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...
Eli se käskee tarkistaa/korjaamaan moottorin vikakoodit...
Eihän sulla oo jotain evry patentteja siellä?
Jos ei niin...
Pistä nuo lämpöanturit vaihtoon, maksanee yhteensä joku 40€.
Kun moottorissa on ongelma, se säteilee kyllä muuallekkin.
edit:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/18265/P1857/006231
Tutkiskelin eilen auton dataa ajossa ja loggasin siitä tietoja. Myöhemmin kun niitä rupesin katsomaan, se avasi sen automaattisesti exelillä --> ei toiminut.
Tutkin ross-tech:in sivuja ja siellä oli tietoa ja ohjetta tuosta (vaglogger) ohjelmasta joka asentuu samalla vag-com:in kanssa. No sen sieltä etsin mutta avatessani ohjelmaa tulee lukemaan että ei pysty lukemaan jotain txt tiedostoa ja sen jälkeen loppuu toiminta.
Miten korjaan tuon ja miten saan katsottua noita log tiedostoja?
Tutkin ross-tech:in sivuja ja siellä oli tietoa ja ohjetta tuosta (vaglogger) ohjelmasta joka asentuu samalla vag-com:in kanssa. No sen sieltä etsin mutta avatessani ohjelmaa tulee lukemaan että ei pysty lukemaan jotain txt tiedostoa ja sen jälkeen loppuu toiminta.
Miten korjaan tuon ja miten saan katsottua noita log tiedostoja?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Alla olevan linkin avulla onnistui tuo passatin takasumuvalon koodaus euro malliin
http://homepage.mac.com/cvervais/gli/gli_rear_fog.pdf
Vakionopeuden säätö toimii kuitenkin maileilla onkohan tuota mahdollista vaihtaaa kmh. matka ym on kilometri lukemia
http://homepage.mac.com/cvervais/gli/gli_rear_fog.pdf
Vakionopeuden säätö toimii kuitenkin maileilla onkohan tuota mahdollista vaihtaaa kmh. matka ym on kilometri lukemia
-98 1,8 T passatin varoitusäänet ?
Onnistuin jotenkin saamaan hälyäänet (valohälytin, polttoaine ja tuulilasinpesuaine) pimeäksi... Näin olin halunnutkin, mutta nyt olisin jäänyt kuitenkin kaipaamaan noita ääniä, varsinkin tuota valohälytintä :)
Eipä kukaan muistaisi / tietäisi mistä tuolta vag-comista (409-1) saisi muutettua ?
VW Passat -98 1,8T AEB
Eipä kukaan muistaisi / tietäisi mistä tuolta vag-comista (409-1) saisi muutettua ?
VW Passat -98 1,8T AEB
Tietääkö joku, miten saisi audi a6 2,5tdi -99 ajettua automaatti askille jotkin ns."perusasetukset" tuolla vag comilla? Itse en ole tähän mennessä mistää löytäny. Kun ongelma on sellainen, että auto heittää risteyksessä vapaalle d:ltä ja kun painaa kaasua, niin menee takas d asentoon.
Kyseessä on neutral control ominaisuus, jota ei taida saada vagcomilla pois joten merkki liikkeen hommia..
Passat 3BG sadetunnistintoiminnon aktivoiminen vag-comilla
Ei ihan otsikkoon mahtunu se mitä yritin sanoo.. Siis VWVortexilla oli juttua lisätoiminnosta, jolla saa ikkunat sulkeutumaan automaagisesti sateen yllättäessä. Tuo toiminto aktivoitiin vag-comilla, jolloin ajotietokoneen valikkoon tuli "Comfort" -lisävalikko.. jos siis autossa on sadetunnistin :)
3BG:ssä tämä toiminto ei ole vakiona, mutta onko mahdollista? Jos joku on tämän tehnyt, voisiko laittaa ohjeet tänne muiden ihmeteltäviksi..
Edit: lisätty VWvortexin linkki aiheeseen.
Edit2: VWvortexilla epäillään tämän toimivuutta "3B":ssä, mutta muutamaan muuhun saman ikäluokan (=3BG-ikäluokan siis) vehkeeseen tuo taas on onnistunut..
3BG:ssä tämä toiminto ei ole vakiona, mutta onko mahdollista? Jos joku on tämän tehnyt, voisiko laittaa ohjeet tänne muiden ihmeteltäviksi..
Edit: lisätty VWvortexin linkki aiheeseen.
Edit2: VWvortexilla epäillään tämän toimivuutta "3B":ssä, mutta muutamaan muuhun saman ikäluokan (=3BG-ikäluokan siis) vehkeeseen tuo taas on onnistunut..
Kertokaas minkälainen VAG-COMi pitää T4 2002 olla ja mitä oleellista sillä voi tehdä semmoista jota ilman joutuisi korjaamolle viemään,voiko esim. ajoitusta säätää?Kertokaa onko se hyvä hankinta,kun oikea korjaamo on 300km. päässä?
Tietysti hinta ja hankinta paikkakin kiinnosta,niin ja onko se läppärin avulla käytettävissä vai miten?
t:jp
Tietysti hinta ja hankinta paikkakin kiinnosta,niin ja onko se läppärin avulla käytettävissä vai miten?
t:jp
Viimeksi muokannut temirhan, 29.7.2009 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moro!
Autona -91 jetta, koneena 1.8 bensa (RP). Vikakoodinlukijalla ei pääse sisään, ilmoittelee vaan että ajoneuvojärjestelmä ei käytettävissä. Tuossa autossahan on 2kpl 2-napaisia liittiä vaihdekepin vieressä. Toiseen liittimeen tulee vain toinen johto, pitäisikö molempiin tulla kaksi? Vai onko jotain muuta hyvää veikkausta miksi ei homma toimi. Testeri on soiva peli, vika auton päässä.
Autona -91 jetta, koneena 1.8 bensa (RP). Vikakoodinlukijalla ei pääse sisään, ilmoittelee vaan että ajoneuvojärjestelmä ei käytettävissä. Tuossa autossahan on 2kpl 2-napaisia liittiä vaihdekepin vieressä. Toiseen liittimeen tulee vain toinen johto, pitäisikö molempiin tulla kaksi? Vai onko jotain muuta hyvää veikkausta miksi ei homma toimi. Testeri on soiva peli, vika auton päässä.
Moi,
Miten VCDS:llä löytää Toledosta(1,9tdi, agr) vm 2000 ilmastoinnin antureiden tiedot?
Autossa on manuaalinen ilmastointi, joten yksikkö "08: Auto HVAC" ei vastaa ko. autossa.
Löytyvätkö ko. tiedot enginen -01 yksikön alta vai löytyykö anturitietoa mahdollisesti muista yksiköistä? Onko arvausta, että miten pitkälle kanavia pitää kelata, jotta anturitieto löytyy?
Autossa ilmastoinnin valo syttyy, mutta kompressori ei käynnisty... antureiden perusteella olisin lähtenyt tätä selvittelemään, pikaisen VCDS:n käytön jälkeen kuitenkaan ilmastoinnin antureita ei vielä löytynyt.. kaapelina rostechin hex+can, ja uusin softa.
Miten VCDS:llä löytää Toledosta(1,9tdi, agr) vm 2000 ilmastoinnin antureiden tiedot?
Autossa on manuaalinen ilmastointi, joten yksikkö "08: Auto HVAC" ei vastaa ko. autossa.
Löytyvätkö ko. tiedot enginen -01 yksikön alta vai löytyykö anturitietoa mahdollisesti muista yksiköistä? Onko arvausta, että miten pitkälle kanavia pitää kelata, jotta anturitieto löytyy?
Autossa ilmastoinnin valo syttyy, mutta kompressori ei käynnisty... antureiden perusteella olisin lähtenyt tätä selvittelemään, pikaisen VCDS:n käytön jälkeen kuitenkaan ilmastoinnin antureita ei vielä löytynyt.. kaapelina rostechin hex+can, ja uusin softa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuossa on yksi mutta eipä siihen valmistajan puoleltakaan paljon tuon kummoisempia ohjeita ole tarjolla. Moni asia riippuu kohde autosta niin hankala tuon parempia ohjeita on tehdä. Eri proseduureissa voi VAG-COM ohjeita seurata soveltamalla.
Apuva koodin tulkitsemiseen:
Control Module Part Number: 038 906 019 FG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1470
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W310987 VWZ6Z0A3803389
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Ensimmäinen on ilmeisesti ajonestolta (kiva, saa alkaa takuta sen kanssa) mutta mikä tuo toinen on? 17664 on yleisesti ollut lämpötila-anturi errori mutta minkä takia se mulla näyttää tuon kummallisen rekisteröinti tekstin?
E: Tiedoksi että kyllä käytettiin ihan omaa päätä, kysyin siksi että kyseisen koodin selitys on tullut ihan samalla rekisteröimättömällä softalla näkyville. Kuten varmaan huomasit myös vian todellisen syyn löysin.
Control Module Part Number: 038 906 019 FG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1470
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W310987 VWZ6Z0A3803389
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Ensimmäinen on ilmeisesti ajonestolta (kiva, saa alkaa takuta sen kanssa) mutta mikä tuo toinen on? 17664 on yleisesti ollut lämpötila-anturi errori mutta minkä takia se mulla näyttää tuon kummallisen rekisteröinti tekstin?
E: Tiedoksi että kyllä käytettiin ihan omaa päätä, kysyin siksi että kyseisen koodin selitys on tullut ihan samalla rekisteröimättömällä softalla näkyville. Kuten varmaan huomasit myös vian todellisen syyn löysin.
Viimeksi muokannut SR2001, 12.8.2009 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kyllä sitä omaakin päätä saa käyttää, se että vikakoodille ei näy selitystä johtuu siitä että rekisteröimätön versio VAG-COM:sta käytössä, niinkuin tuossa lukee, ja vikakoodille löytyi haulla tältäkin foorumilta monta hittiä, googlesta lisää...
Molemmat ovat tuollaisia hetkittäisiä vikakoodeja eli poista ja katso tuleeko takaisin.
Molemmat ovat tuollaisia hetkittäisiä vikakoodeja eli poista ja katso tuleeko takaisin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa