VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 6.2.2009 11:05

Lisää kysymyksiä..

Mites tuo huoltovalon nollaus? Kun Ross-Techin ohjeessa on, että B5 Passatissa fixed service interval, instruments > adaption ja channel 10, 11 ja 12. Mutta mulla sanoo Not available. Voiko tässä kuitenkin olla sen kanavan 2 kautta, general service reminder?

JF
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.7.2003 8:54

ViestiKirjoittaja JF » 7.2.2009 16:15

Kertokaahan viisaammat voiko tuota aitoa HEX-USB+CAN kaapelia käyttää OBD2 vikakoodien lukemiseen ? Uusista VCDS versioista löytyy toki päästöihin liittyvää dataa mutta onko mahdollista saada muutakin ulos jonkun toisen ohjelman esim Scanmasterin tai Scantoolin avulla ?

Löysin netistä ohjeita miten tuo USB-ajuri vaihdetaan COM-portteja emuloivaksi mutta silti nuo softat sanovat ettei adapteria ole kytketty.

Nyt siis kyseessä ei ole konsernin tuote vaan Voyager josta pitäisi saada vaihteiston koodeja ulos.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.2.2009 16:22

Ei pysty ainakaan ELM tai AGV piirejä hyödyntäviä ohjelmia käyttämään HEX:illä joita molemmat edellä mainitut ovat.

OBD2 vikakoodit saat tuolla kyllä ulos kaikista OBD2 yhteensopivista autoista ihan VAG-COM/VCDS:llä.

JF
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.7.2003 8:54

ViestiKirjoittaja JF » 7.2.2009 16:46

Kiitos, lopetan turhan kikkailun ja hankin jostakin sopivan ELM 327 adapterin, ellei joku halua lainata sellaista minulle.

VCDS kertoo ettei autossa ole (OBD2) vikakoodeja, auton itsediagnostiikka näyttää että vaihteistossa on vikaa. Nyt vaan pitäisi saada sieltä koodit luettua.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.2.2009 22:47

ei voijjaakkeri näytä 0bd2 koodeilla laatikosta mitään, vai onko sulla ryssen joku oma ohjelma ?

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 16.2.2009 14:17

Missä mahtaa olla vika 3b 1,6 passat herjaa seuraavaa vikakoodia ja luettu auto käynnissä ollessa?

00513 - Engine speed sensor (G28) 03-10 - No signal - Intermittent

Ja mistä tuo ko. nopeus anturi passatissa sijatsee?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 17.2.2009 22:13

Koeponnistelin tänään 311.2:n ja vistan. Kaapelina toi usb-obd2.
Muuten toimi hienosti mutta kun yritti vagscopea käynnistää "vag-comin puolella" niin sanoi "can´t spawn vagscope.exe"
Oisko ideoita moiseen ongelmaan?
erikseen avattuna vagscope kuitenkin toimii hienosti.

Molemmat on laitettu käynnistymään yhteensopivuustilassa 98/me ja suorita järjestelmän valvojana

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.2.2009 19:51

Ja mikähän mahtaa olla ffp:n kanta waretukseen?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 21.2.2009 20:54

Niinpä, poistin viestit. Jos semmoista tarvii niin sen kyllä löytää.

Urdu Mörhaër
-
Viestit: 41
Liittynyt: 19.2.2009 19:55

ViestiKirjoittaja Urdu Mörhaër » 26.2.2009 20:09

vagcomin sivuilla mainitaan että jos component kentässä on G on cruise aktivoitu
Activating Cruise Control on a new ECU (DBW):

Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. If this is the case, there will not be a letter "G" in the Component field of VAG-COM when connected to the Engine.

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]

After doing this procedure, there should be a letter "G" in the Component field.

onko kyseessä tuo ympyröity kohta?
Kuva


edit: kuulemma on

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.2.2009 12:47

Tilanne päivitys:
Vuosi sitten ecutoolista hankittu 704.1 halpakopio piuha sanoi sopimuksensa irti.
Noh uus versio tullu ja 50€ toimituksen kans.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 8.3.2009 20:48

Etsitty on, ja kovasti.
Itsellä -98 passatti eli 3B ja tuohon on kaapeli ja vag-com ohjelma asennettuna.

Tarviais kaverilta tutkiskella 2002 3BG passattia samaisilla vehkeillä mutta koitin etsiskellä että milloin passateissa on siirrytty siihen uudempaan väylämalliin (HEX, kai)
Ross-tech:in sivuilla jossain listassa oli passat mainittu 2005/5 ja ymmärsin että silloin olisi tuo päivitys tapahtunut.

Pystyykö kokeilla että toimiiko? Ei kai siellä mitään riko, tulee kait vain ilmoitus että ei toimi...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.3.2009 9:16

taisin sulle jo mailillakin vastata mutta pistetään tännekin. Passatissa can-väylä diagnostiikassa 3c:stä lähtien ja siihen tarvii hex:n. Ennen tuota käytössä kl-adapterit ja noita voi vageissa kokeilla kyllä ristiin. Ei vaan ota yhteyttä jos ei toimi.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 10.3.2009 20:33

Juu laitoit mailia, tai siis kysyin myös mailitse.

Nyt rupee käpy keittämään kun koittaa saaha tuohon ohjelman käyttöön ja toimintoihin selvyyttä.

Kait jossain on selvitetty asia, itse olen koittanut lueskella foorumia ja selaillut ross-tech:in sivuja mutta yksinkertaisia ohjeita en ole löytänyt.
autona vw passat 1998 18t aeb, mutta kaikkiin autoihin kait käy samat ohjeet.

1: Miten otetaan yhteys autoon? sammuksissa / virrat päällä / auto käynnissä?

2: miten luetaan vikamuisti? Auto scan? (ross techin sivuilta sain äsken sellaisen käsityksen että se käy vain can väyläisiin???)

Äsken koitin lukea autoa Auto scan toiminnolla ja se lähti hakemaan, kohta löysi jonkun engine vian ( jossain portissa 30, low voltage, cant read)
vähän ajan päästä auto piippasi ja vilkutti käsijarruvaloa ( emt.) ja sitten koitti lukea abs- jarruja --> error jotain "tämän toiminnon pystyy vain suorittaa rekisteröidyllä ohjelmalla tjsp."

en tiiä kuinka tyhmä saa olla mutta en ymmärrä tuosta mitään... pah :(

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 11.3.2009 13:49

Mitenkäs kun tuollaisessa -01 Passat 1.9 pd 3bg:ssä ilmeni sellainen ongelma, että vakionopeudensäätimen asennuksen jälkeen ei saa yhteyttä mihinkään. vag com ilmoittaa että johto ei ole kytketty autoon... Miten ongelmaa voisi alkaa ratkaista, tällaista ei ole mistään löytynyt silmiin? Onko jotain sulaketta tai liitosta joka voisi asian aiheuttaa... Ecu:lta oli tietysti liittimet irti asennuksen takia, mutta kun muuten auto toimii ok niin ei niidenkään "vioittuminen" kuulosta mahdolliselle?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.3.2009 17:36

1: Miten otetaan yhteys autoon? sammuksissa / virrat päällä / auto käynnissä?


Virrat päällä tai auto käynnissä. Päävalikosta modules ja sieltä vaikka engine.

2: miten luetaan vikamuisti? Auto scan? (ross techin sivuilta sain äsken sellaisen käsityksen että se käy vain can väyläisiin???)


Sieltä esim. moottoriin kun saa yhteyden löytyy vikakoodit painike.

Autoscan toimii vain rekisteröidyn VAG-COM:n kanssa niin KL kun CAN-väyläisissäkin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.3.2009 17:38

Onko jotain sulaketta tai liitosta joka voisi asian aiheuttaa...


OBD:lle on ainakin useammassa merkissä/mallissa oma sulakkeensa niin tarkista nyt alkuun se.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 12.3.2009 14:01

onkos tuollaisessa passatissa sitten jossain piilossa tuolle obd:lle oma sulake? kojelaudan päästä kävin tietysti kaikki sulakkeet läpi jo aikaisemmin... Olisiko muita neuvoja mistä lähteä tarpomaan eteenpäin?

Tinqe
-
Viestit: 14
Liittynyt: 16.5.2005 8:57

ViestiKirjoittaja Tinqe » 12.3.2009 17:42

Autona -97 TDI Passatti ja muutamia ongelmia sähköisellä puolella.
- Jälkiasennettu keskuslukon kaukosäätö ei lukitse ovia, avaa kyllä.
- Sisävalot lakkasivat toimimasta yrittäessäni selvittää miten tuo on kytketty, sulake ehjä, jokin liitin kenties löysällä?
- Peilien säätö toimii miten sattuu, kuskin puolen peiliä kääntäessä myös hanttarin peili kääntyilee.
- Kuskin ovesta käytettäessä etulaseja, saattaa ruveta arpomaan ylös vai alas. Kuskin lasi toimii vain "automaatti"-asennossa, eli ei pysty ajamaan vähän ylös. (Paitsi automaatilla ja sitte pysäyttää kesken).

Mitenkään asiasta suuremmin tietämättä tein VAG-COM:lla automaattiskannauksen. Alla tulos, Address 46 näyttää jotain vikakoodeja. Ilmeisesti nuo liittyvät kuskin oven ohjainlaatikkoon?

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58


Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 08 Zentral-SG Komf.0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 05311
5 Faults Found:
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Viimeksi muokannut Tinqe, 13.3.2009 6:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 12.3.2009 21:33

Onko kokemuksia sixtekin myymästä hex usb can piuhasta,kannattako sekaantua?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.3.2009 22:30

aikasta hyvät katteet ainakin kaverilla... itellä aika paljo samoja laitteita ostettu omaan käyttöön...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.3.2009 22:34

Onko kokemuksia sixtekin myymästä hex usb can piuhasta,kannattako sekaantua?


Haiskahtaa kiinan piraatilta eli eiköhän tuohon joku jossain välissä puutu...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.3.2009 22:51

semmosia noi taitaa olla =)

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 13.3.2009 11:31

Mistä saa edullisimmin ross-techin piuhan?

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 22.3.2009 22:30

Mistä kannattaa kysellä nuita piuhoja,kun tuli kiinankaapelilla päivät täyteen.Pelasi tuo kiinanversio jopa kolme päivää.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.3.2009 23:54

Kysy vaikka tuolta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2009 9:18

Pelasi tuo kiinanversio jopa kolme päivää.

Ootko koittanu resetoida sitä?

Autossa virrat päälle, plugi kiinni autoon, sit usb läppäriin.
Ja vcds options -> test.
Tuota pitäs kai tehä niin monesti että pelittää.

Ja konehan ei saa olla yhdeydessä nettiin kun ohjelmaa käytetään heh.
Ja vain mukana olevaa ohjelmaa saa käyttää.

Aito ja oikea pitää ostaa kyl. Ei näillä tee mitään heh.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.3.2009 9:59

ja jos tuota kiinan palikkaa vaan pystyy palauttamaan niin musta se on ihan aiheellista. lopettaisivat ihmisten kusettamisen...

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 23.3.2009 10:20

Nyt on saatu tutkittua 3b passattiani "manuaalihaulla"
Koneesta löysi yhden vian 18010 joka kuulemma tulee jos ecua on rassailtu. Pitää nollata ottamalla akku irti. kai?

Mistään muualta (keskuslukitus, abs yms.) kone ei saanutkaan yhteyttä autoon. Miksiköhän?
Pitää hommata tässä lähiaikoina se lisenssi tuohon niin helpottaisi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2009 12:45

^
Muut voi olla jo can väylän takana ja piuhasi ei tue sitä?
Moottorille pääsee käsiksi vanhemmallakin piuhalla.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 23.3.2009 18:14

hmmmm....
En ole kyllä tuollaista ennen kuullut. Eikö nuo kaikki 3b passatit oo tehty vanhemmalla järjestelmälä eli kl väylällä?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.3.2009 18:24

Kyllä 3b:n kaikki purkit ovat KL:llä luettavissa. 3c:ssä on sitten CAN-väylä diagnostiikassa käytössä.

Tuon mukaan 18010 olisi alhaisen jännitteen vikakoodi eli akku on käytetty irti (tai ecu on käytetty irti).

Lisenssi ei auta yhteysongelmiin eli sama ohjelma ja yhteys käytössä, rekisteröimällä vaan avataan lisää ominaisuuksia. Kokeile pudottaa sarjaportin nopeutta ja latenssi aikaa, löytyy laitehallinnasta USB-sarjaportin alta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2009 19:04

Voisko aftermarket radio problem aiheuttaa myös moista?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.3.2009 19:14

Voisko aftermarket radio problem aiheuttaa myös moista?


Ei minusta kun se pistää koko väylän jumiin.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 24.3.2009 0:01

Joo välissä alkoi kaapeli herjaamaan lisenssistä ja nyt tietokone ei tunnista kaapelia enää,antaa vain ilmoituksen että usb device löytetty.

douppi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 7.11.2007 8:47

ViestiKirjoittaja douppi » 30.3.2009 13:30

Kuinka isoon remonttiin kannattaa varautua jos herjaa tätä ?
Jonkun verran tutkinut niin ilmeisesti liittimet hapettuu aiheuttaa tämän ym kosketus häikkä, mutta jos on itse airbag boksi niin missä summissa pyöritään ?

Auto Polo 9N

Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too low

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 4.4.2009 11:24

Kertokaas nyt viisaammat VCDS- ja piuhaimmeiset oonko ihan hakoteillä...
Eli olen suunnitellut hankkivani piuhan, kun itsellä on tuo -01 Golffi. Lisäksi porukoilla on -04 Passatti, ja -09 Octavia. Passatti ja Octavia lie CAN-väyläisiä, ja tuo Golffi HEX-väylällä. Pientä tarvetta valojen nollailuun on hoidettu huoltamolla, ja toivomus olisi että voisi itse tutkailla autojen sielunelämää. Trendi näyttää olevan että "vakkineet" ei ainakaan vanhene suvussa/kaveripiirissä.

Onko ainoa järkevä oikotie onneen Ross-Techin oma piuha "HEX-USB+CAN", kun läppäri on ikäluokkaa USB? Aikaisemmin tältä sivulta sain käsityksen että tämä piuha osaisi muistakin autoista sitten OBD2-vikakoodit lukea, olenko oikeassa?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 4.4.2009 11:45

Juuri näin tosin "Hex-väylä" tunnetaan paremmin KL-datalinjan ja se tosiaan löytyy Golfista. Noiden CAN-väyläisten takia VCDS:n kanssa tuo HEX-USB+CAN on paras ja käytännössä ainoa vaihtoehto.

Myös yksinään toimiva lukija voisi olla vaihtoehto mutta ei kyllä Hexiä hakkaa ominaisuuksillaan.

viljanen
-
Viestit: 108
Liittynyt: 4.5.2007 21:25

vag com

ViestiKirjoittaja viljanen » 22.4.2009 23:34

Ostin tuossa viikko sitten 3 korisen variant golffin mustalaisilta :) ja kysynkin että pystyykö vag comilla nollaamaan jotenkin ajokilometrit?
Tämä kysymys vain siksi,että autolla on ajettu ajotietokoneen mukaan vain 128 000km ja total merkki lukee myös nätössä,eli ei ole pyörähtänyt ympäri.Tuntuu aika uskomattomalta noi kilometrit kun on kuitenkin 95vm:in auto... ja tosin on ollut jonkun rakennus firman entinen auto..
Omien kokemuksien perusteella mustalaisiin ei ole luottamista ja sen takia juuri kysynkin että onko se mahdollista nollata tuota.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.4.2009 23:42

pystyykö vag comilla nollaamaan jotenkin ajokilometrit?


Ei

viljanen
-
Viestit: 108
Liittynyt: 4.5.2007 21:25

ViestiKirjoittaja viljanen » 23.4.2009 16:15

kiitos tiedosta

Porkkana
-
Viestit: 10
Liittynyt: 6.12.2007 20:56

ViestiKirjoittaja Porkkana » 2.5.2009 20:37

Tuossa tuli taas pitkästä aikaa tongittua naftaliinista vanhan kaapelin ja asentelin vag-cominkin ja tuntui toimivan tuon kaapelin kans hyvin (siis sw-versio, vissiin 409.1 ainoa toimiva versio).
Onkos porukalla kokemusta vag-comin lisenssin ostosta 3rdparty-kaapelin kans ja miten toiminut (sw-versiohan siis toimii hyvin paitsi niitä missä herjaa että not registered)?
Entäs miten mutkattomasti sujuu läppärin vaihto kun mulla vaihtuu tää läppäri n. kerran vuodessa ja lisenssi vissiin on konekohtainen?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.5.2009 21:11

Sama softa se on rekisteröitynäkin eli jos ilmaisversio toimii niin huoletta voi rekisteröidä. Lisenssi on tosiaan kone kohtainen mutta sen voi deaktivoida ja saatua koodia vasten Ross-Tech antaa ensin vahvistusavaimen ja sitten taas uuden asennuksen aktivointi avaimen. Hieman siinä joutuu email jumppaa harjoittamaan mutta onnistuu.

Jos taas kovo laukeaa eikä voi poistaa aktivointia niin on niissäkin tapauksessa annettu uusia avaimiä mutta tuota ei kyllä voi montaa kertaa tehdä.

torque
-
Viestit: 17
Liittynyt: 5.5.2009 23:05

Mistä autoon oikea VAG-COM kaapeli?

ViestiKirjoittaja torque » 5.5.2009 23:18

Auto siis 08-touran(tredline), läppärissä vain USB-paikkoja.

Kävisikö jompikumpi näistä, vai saako ylipäätänsä alle 100€ kaapelia?

http://www.amazon.co.uk/OBD2-OBD-II-Cab ... 841&sr=8-1

http://www.amazon.co.uk/Diagnostic-Cabl ... 841&sr=8-2

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.5.2009 23:25

Ei toimi noista kumpikaan Touranissa joka on CAN-väyläinen.

torque
-
Viestit: 17
Liittynyt: 5.5.2009 23:05

ViestiKirjoittaja torque » 7.5.2009 21:43

Ei toimi noista kumpikaan Touranissa joka on CAN-väyläinen.


Vai niin... Eli siis tällainen http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=117&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 ?

Saako kaapelia tuota halvemmalla? Tarkoituksena oli säätää ajotietokoneen kulutusmittari, ja muuttaa valojen käynnistymistä, mutta tuollaisilla hinnoilla taidan mennä mielummin huoltoon...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.5.2009 22:04

No Touranissa pelaa myös MicroCAN-adapterikin joka on hieman halvempi mutta tosiaan jos vain kulutusta on tarkoitus hienosäätää niin kyllä kertakäynti huollossa halvemmaksi tulee, pitkässä juoksussa tuo sitten maksaa itsensä takaisin. Tuo tosiaan sisältää ohjelman ja päivitykset jatkossakin.

Toista vastaavaa ei merkkiliikkeiden testereiden lisäksi ole eli kunnon työkalut nyt sattuvat vaan maksamaan. Eihän tuossa itse adapteri varsinaisesti niinkään maksa vaan ohjelma (ja sen kehitys).

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 8.5.2009 20:29

Nyt iski omituinen ongelma -99 TDI portteriin:
Talvella on vag-comilla IQ arvoa pienennetty ilman ongelmaa. Nyt yritin saada autoon yhteyttä vakkarin laiton yhteydessä, mutta no respons from controller??
On kokeiltu 3 eri koneella ja 2 eri johdolla.
Pistokkeen päästä harmaa-valkea ( 7 ) ja ecun samanvärisen johdon ( 59 ) välillä ei ole yhteyttä. Muihin tulee plussa ja miinus.
Uskaltaako kokeilla hyppyjohdolla suoraan pistokkeelta ecun johtoon?? Koska nämä johdot seuraa muuta johtosarjaa ja kaikki muut laitteet toimii.

Mitä on tehty tällä välillä, kun on toiminut ja ei toimi:
-mittaristo on käytetty irti
-akku tyhjentynyt pari kertaa

Olisko jollain vinkkiä tähän ongelmaan? Olisin hyvin kiitollinen! :) Menee hermot kohta tuon kanssa...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.5.2009 21:35

Ootko OBD:n sulakkeen tarkistanut että on kunnossa?

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 16.5.2009 15:33

Viat selvisi, oli muutama johto irronnut. Sain kyllä hyvät vinkit täältä ja muilta auttaneilta. Kiitokset!

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 21.5.2009 16:16

Morjesta.
Nyt on tutkiskeltu autoa. Putsasin 3B 1.8t passatista kaasuläpän ja ajattelin sen jälkeen sopeuttaa sen tuolla ohjelmalla. Enpä pystynyt koska minulla ei ole lisenssiä. Kuitenkin käynnistettyäni auton tuo tuntui toimivan normaalisti (kaasu) eikä enää kaasua päästettäessä laskenut 700rpm:ään heittelehtien.
Olen koittanut Vag-com ohjelmallani tutkia tuota autoa ja moottorista olen tietoja nähnyt mutta keskuslukkoon ja muihin toimintoihin en ole päässyt käsiksi, ohjelma ilmoittaa ettei löydä laitetta tjsp.

Vielä en ole ennättänyt tätä aihetta lukemaan kokonaan läpi ja pahoittelen jos kysyn aiheesta joka on jossain rivien välissä mainittu, mutta haluaisin tietoa...

1. Miten hommaan tuohon ohjelmaan lisenssin? ross-tech:in sivuiltahan sen saa ostettua, mutta jos asentaa tähän koneeseen niin sitähän ei saa siirrettyä? Jotain taisi olla että ensin kannattaa katsoa että ohjelma löytää autosi ennenkuin hankit tuon lisenssin...

2. Mitä teen noille kohteille jota ohjelma "ei löydä" Koitin laskea tuon usb portin nopeutta sen asetuksista (muist 1200) mutta vieläkään ei tunnu toimivan.

3. Mittasin tuosta 4 ja 7 pinnin välistä jännitteen ja se näytti 10,3 V, alle 9 sen kai pitäisi olla. Katsoin ration takaanta tuon isoliittimen 3 navan ja sekin on tyhjä??
Haittaako tuossa tapauksessa tuo +10v jännite koska olen kumminkin jo keskustellut esim. auton moottorin kanssa.

On kyllä monipuolinen laite tämä ohjelmisto, ehkä liiankin monipuolinen vielä maallikolle tästä aiheesta...

Kiitokset kaikille mahollisista avuista :)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.5.2009 20:10

1. Miten hommaan tuohon ohjelmaan lisenssin? ross-tech:in sivuiltahan sen saa ostettua, mutta jos asentaa tähän koneeseen niin sitähän ei saa siirrettyä? Jotain taisi olla että ensin kannattaa katsoa että ohjelma löytää autosi ennenkuin hankit tuon lisenssin...


Ross-Techin sivuilta voit tilata lisenssin ja minäkin olen noita palveluna tilannut jos ei esim. luottokorttia löydy. Rekisteröinti on tosiaan konekohtainen mutta sen voi siirtää tilaamalla Ross-Techiltä ensin purku koodin ja sitten uuteen koneeseen uuden avaimen. Ei kylläkään kauhean näppärää mutta mahdollista.

2. Mitä teen noille kohteille jota ohjelma "ei löydä" Koitin laskea tuon usb portin nopeutta sen asetuksista (muist 1200) mutta vieläkään ei tunnu toimivan.


Riippuu auton varustuksesta mitkä modulit löytyvät. Esim keskuslukko voi olla keskuslukon tai cent.conv takana. Valikoissa on kaikki mahdolliset. Käyt ne yksitellen läpi niin näet mitä autossasi on tuettuna. Full Scannilla hakee automaattisesti korimallin mukaan mahdolliset ja kokeilee mihin saa yhteydet. Tuo vaan ei toimi ilmaisversiossa.

3. Mittasin tuosta 4 ja 7 pinnin välistä jännitteen ja se näytti 10,3 V, alle 9 sen kai pitäisi olla. Katsoin ration takaanta tuon isoliittimen 3 navan ja sekin on tyhjä??
Haittaako tuossa tapauksessa tuo +10v jännite koska olen kumminkin jo keskustellut esim. auton moottorin kanssa.


Tuo jänniten minkä mittaat maan ja K-linjan väliltä vaihtelee yleismittarin sisäisen resistanssi johdosta. Tärkeinä on ettei se ihan täydessä akkujännitteessä tai maissa ole joka viittaa väylävikaan. Jos saat yhteenkään kontrolleriin yhteyden on väylä todennäköisesti kunnossa. Vanhemmissa autoissa saattaa tosin joku pelle peloton olla jossain välissä katkonut johtoja joihinkin moduleihin. Mutta jos väylä menee tukkoon niin se yleensä plokkaa koko liikenteen.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 24.5.2009 11:06

Täällä tuli ongelma kaapelin kans kun uuden läppärin hommasin. Eli vanhassa koneessa toimii vieläkin mutta uudessa tulee ilmoitus: no response from controller. Kumminkin testi ok.

Kaapeli jaripetterin obd-usb 2.0 ja ajurit hommattu erikseen
Uus kone asus 1000H winXP
Vag-com 409.1

Mikäs tässä vois olla häikkänä? Kokeiltu kaikki mahdolliset temput mitä netin syövereistä löytyy.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 24.5.2009 20:00

Tarkista nyt varoiksi laitehallinnasta että USB-sarjaportin COM-portti on varmasti sama kuin VAG-COM:sta kokeilet käyttää. Ajurti ja VAG-COM kannattaa myös kokeilla asentaa uusiksi . Jos toisessa koneessa pelaa niin sitten pitää melkeen asetuksista tai ohjelmista hakea syy. Palomuurit ja PC Suitet saattaa myös plokata COM-portteja.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 30.5.2009 20:26

Juu nyt alkais näyttään lupaavalta kaapelin kans mutta vag-com on alkanut jumittamaan uudelleenasennuksien myötä. Eli on erittäin hidas ja en millään löydä syytä miksi.

Kaapelin toimimattomuuteen oli syynä automaattinen akunsäästötila eli sen kun poisti käytöstä niin yhdistää.

Tällä hetkellä suurin ongelma tuon ohjelman tökkimisessä on se ettei pidä yhteyttä päällä autoon vaan yhdistää kolmen sekunnin välein uudestaan ja muutaman kerran jälkeen tulee teksti: Too many errors connection (ei sanatarkasti)

Ohjelma meni yllättäen todella hitaaksi ja xp lopettaa ohjelman kun se ei vastaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.5.2009 21:01

Mulla oli kanssa yhdessä läppärissä vastaavaa ongelmaa. VAG-COM:n valikot olivat todella hitaat ja siitä johtuen ohjelma ei pelannut kunnolla. En nyt kuollaksenikaan muista mikä siihen oli syynä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 31.5.2009 16:40

Nyt tarvitaan itsekkin apuja:

Koodi: Valitse kaikki

Address 19: CAN Gateway
Control Module Part Number: 1K0 907 530 H
  Component and/or Version: J533__Gateway   H12 0150
           Software Coding: FD3F4B4007000002
            Work Shop Code: WSC 61100
1 Fault Found

01305 - Databus for Infotainment
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 132
                    Mileage: 105255 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:22:17


Taustoja:
Kaveri hankki uuteen sciroccoon RNS510 navin ja laitoin scirocon RCD310 soittimen omaani. Ilmeisesti tuo vikakoodi johtuu siitä radiosta.
Olen googlettanu jo pari tuntia aiheesta.

Jossain luki että juuri 2006/07 Golfin Can-väylässä on jotain... hmm

Tuo koodi ei ilmaantunut heti mankan asennuksen yhteydessä, vaan myöhemmin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.6.2009 10:36

Itse itselleni vastaten:

Sellasta tietoa sain tongittua, että can-väylä on kai "aina auki" ja tyhjää akkua.
Tässä yks päivä radion näytössä vilahti "low battery" ja se sammui starttauksen yhteydessä.
Eli akku on pian tyhjä - pitää ruveta mittomaan paljonko se tuhlaa virtasta.

Väylän ohjainlaite on liian vanha tuolle RCD310:lle.

Lähde

kekkila
-
Viestit: 46
Liittynyt: 28.4.2009 22:14

ViestiKirjoittaja kekkila » 1.6.2009 11:46

Löytyisikö jostain/joltain tietoa noista "measuring blockeista" - mitä kukin numero ilmaisee ym - esim block 3 - Maf- arvoja jne...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 1.6.2009 12:36

Löytyisikö jostain/joltain tietoa noista "measuring blockeista" - mitä kukin numero ilmaisee ym - esim block 3 - Maf- arvoja jne...


Vilkaiseppa tämän saman topikin neljäs postaus josko siitä olisi apua. Toimii aika hyvin ainakin omassa 4-korisessa.

PROthe
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.5.2009 12:31

ViestiKirjoittaja PROthe » 1.6.2009 19:06

ffp:foorumeiden vapaaehtoinen VAG-COM auttaja tarkistutti 66kw vm.-99 tdi Golffini. Sillä tehot häviävät koneesta kiihdyttäessä yli satasen ja ajaessa tasaista moottoritienopeutta. kone ei kierrä yli 3000r/min.
Vag-com antoi vian:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Ostin motonetistä N75 ahdonsäätösolenoidin 55€ ja asensin paikalleen. Auton kulku ei siitä parantunut.
Pääsin käyttämään ramppia ja otin pohjapanssarin pois. Huomasin että N75:ltä ahtopaineensäätimelle kulkeva letku oli murtunut irti poikki. Letku paikalleen ja tehot ovat jälleen tallella.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 2.6.2009 12:06

Nyt ois ohjema toimivana koneessa. Oli pakko asentaa kaikki uusiksi xp:tä myöten. En tiedä voisko johtua siitä kun ohjelma asennetaan liian monesti peräkkäin uusiksi niin vintoosa laittaa sen haittaohjelmaksi ja siitä johtuu tuo tökkiminen. csrss.exe tiedosto veti koneen jumiin aina kun vag-comilla yritti jotain tehdä.

Alunperin syy kaapelin toimimattomuudelle oli läppärin virransäästöohjelma joka automaatilla esti kaapelin toiminnan.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.6.2009 13:18

Hyvä huomio, tuo csrss.exe liittyy juuri virransäästöjuttuihin.

j_power
-
Viestit: 296
Liittynyt: 7.10.2006 11:13

ViestiKirjoittaja j_power » 6.6.2009 21:37

miten säädetään iq:ta autona vm 95 1.9tdi vento. lukee täällä varmaan jossain mutta ei löytynyt tähän hätään.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.6.2009 15:29

login koodi 15566, sitten adaptation ja 1 groupista muuttelee arvoja.. tai sitten pumpun kantta tönimällä =) onko tosiaan tdi ?

j_power
-
Viestit: 296
Liittynyt: 7.10.2006 11:13

ViestiKirjoittaja j_power » 9.6.2009 19:47

miksei olis tdi. ei toi 15566 toiminu, vaan 12233:lla saatiin tulosta aikaan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.6.2009 8:55

kuhan aattelin, harvemmin ventoja tdi:llä ja monet luulee td
:täkin semmoseks :)

T4_TDI
-
Viestit: 19
Liittynyt: 13.9.2007 9:09

Keskuslukituksen "viritys"?

ViestiKirjoittaja T4_TDI » 10.6.2009 11:48

Autona on VW Transporter T4 2,5TDI, vm 03.

Autoon on tullut viimeaikoina sellainen ongelma, että apukuskin puoleista oven lukon nuppia ei tarvii kuin hipaista niin keskuslukitus vetää ovet lukkoon. Saisiko tuon "master" toiminon tuosta apparin ovesta pois helpoisti VAG-COM:iila? Tokihan ongelman voi poistaa myös sieltä lukon moottorista johdon irroittamallakin, mutta pääsin helpommalla kun ei tarviis repiä ovea auki...

Antti

klemmari
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.4.2005 10:31

ViestiKirjoittaja klemmari » 11.6.2009 20:08

Apuja kysellään täälläkin kaapelin toimintaan saattamiseksi:

- kaapelina OBD-II USB
- softa 311-2 (testattu myös 409-1)
- USB ohjaimen softa 2.4.16.0 (FTDI)
- testattu Audi A4 -02 ja Golf -02
- Läppäri Asus Eee PC käyttiksenä XP

Herjana "no response from controller". Ei päästä mihinkään osioon moduleista. COM-portit tsekattu ja testattu eri porteilla.Portin nopeuksia ja latencya muuteltu. Kaapelikin vaihdettu jo kertaalleen (valo syttyy kaapelissa). Option -valikossa Test sanoo " COM Port Status: OK ja Interface Status: Found" kun kaapeli kytketty autoon ja virrat päällä. Option -valikossa testattu myös Start Boud arvon muuttamista ja CPU Usagen muuttelua. Pc Suitenkin otin jo pois.

Mitäs muuta vois testata, käämit lämpenee jo mukavasti :)

- Petri

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.6.2009 20:36

onko sulla tuo VAG-COM:n valikko myös hidas?

klemmari
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.4.2005 10:31

ViestiKirjoittaja klemmari » 11.6.2009 21:02

En oikein osaa tuota hitautta arvioida kun en toimivaa konstruktiota ole nähnyt. Kun valkkaa tuolta moduleista jonkun entryn niin aavistuksen kone ehkä tahmaa kun koittaa saada dataa liikkumaan. Koitin tosta läppäristä poistaa noita virransäästöön liittyviä astuksia josko sillä mitään merkitystä olisi.

Petri

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.6.2009 21:13

jos nuo menut ovat hitaat niinkun ne mulla siinä yhdessä koneessa oli niin sen kyllä huomasi. taisi piirtää päämenua useita sekuntteja...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.6.2009 21:19

Jos sillä mitään merkitystä on, niin USB-piuhainen ross-techin piuha pelaa eee pc:llä ihan hyvin akullakin, eli kun virransäästöt on täysilläkin. Kyseessä toki "porvarimalli" atom-prossulla.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.6.2009 21:23

joo kyllä mullakin tossa NC10:ssa pelaa komeesti kaikki VAG-COM versiot. Se yks kone minkä kanssa tuota hitautta esiinty oli joku muutaman vuoden vanha T-sarjalainen Thinkpad. Liitty johonkin softa juttuun, kun ei tuo koneelta sinällään vaadi yhtikäs mitään tehoa.

klemmari
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.4.2005 10:31

ViestiKirjoittaja klemmari » 11.6.2009 21:36

Juu tääkin Asus on varustettu Atomilla eli aavistuksen tehokkaampi malli. Eikä tuo "tahmaus" ihan noin kovaa luokkaa taida olla.

- Petri

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 11.6.2009 22:36

Atomilla toi munki eee pitäis olla. Tosiaan kaikki muut temput ehdin kokeilla niin viimeisenä klikkasin asuksen omasta virransäästöohjelmasta tehot täysille ja rupes kaapeli pelittään. Mut siinä vaiheessa olikin jo ohjelma tiltisä ja piti vintovssi laittaa uusiksi. Nykyään ei tuota virransäästöohjelmaa ole asennettuna niin ei oo ollut ongelmia.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 25.6.2009 16:59

Tiptronic-topicissa hain selvitystä laatikon satunnaiseen vikatila-ongelmaan. (mun kirjoituksen alhaalla)

Nyt koodit luettu VCDS-ohjelmalla :

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl
Part No: 038 906 019 GQ
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1524
Coding: 00001
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ2E389699 VWZ7Z0B4887656

2 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
--------
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
Part No: 3B0 927 156 S
Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416
Coding: 00103
Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
-------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04257
Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-10 - - - Intermittent
----------

Loput muutama vikakoodia oli ilmastointia ja jotain DSP-radio koodeja.

Nollauksen jälkeen takaisin pompsahti vain penkin säädön herjaus vaikka autossa ei edes ole mitään sähköpenkkejä.

Onko ideaa mikä voisi aiheuttaa tiptronicin häiriöt? Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.6.2009 18:20

Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...

Eli se käskee tarkistaa/korjaamaan moottorin vikakoodit...


Eihän sulla oo jotain evry patentteja siellä?

Jos ei niin...
Pistä nuo lämpöanturit vaihtoon, maksanee yhteensä joku 40€.
Kun moottorissa on ongelma, se säteilee kyllä muuallekkin.

edit:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/18265/P1857/006231

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 26.6.2009 8:28

Tutkiskelin eilen auton dataa ajossa ja loggasin siitä tietoja. Myöhemmin kun niitä rupesin katsomaan, se avasi sen automaattisesti exelillä --> ei toiminut.
Tutkin ross-tech:in sivuja ja siellä oli tietoa ja ohjetta tuosta (vaglogger) ohjelmasta joka asentuu samalla vag-com:in kanssa. No sen sieltä etsin mutta avatessani ohjelmaa tulee lukemaan että ei pysty lukemaan jotain txt tiedostoa ja sen jälkeen loppuu toiminta.
Miten korjaan tuon ja miten saan katsottua noita log tiedostoja?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.6.2009 22:21

Kaveri tuonut uuden passatin USA:sta. valokatkaisin täytyy vaihtaa ja koodata läyttöön. En ole vielä asiaan perehtynyt. Onko tiedossa ohjeita koodaukseen?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.6.2009 8:18


Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 1.7.2009 9:07

Mistäs näkee vag comilla mahdollisesti asennetun lastun? Autona olisi Vm.99 oleva TT

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.7.2009 9:55

Ei oikeen muuten kuin esim. ahtoja seuraamalla, -99 TT vaan ei taida ahtoja näyttää VAG-COM:lla.

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 1.7.2009 13:14

Kyllä näyttää ahdot : )

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.7.2009 21:52

Alla olevan linkin avulla onnistui tuo passatin takasumuvalon koodaus euro malliin

http://homepage.mac.com/cvervais/gli/gli_rear_fog.pdf

Vakionopeuden säätö toimii kuitenkin maileilla onkohan tuota mahdollista vaihtaaa kmh. matka ym on kilometri lukemia

Jansqu
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.7.2009 13:52

-98 1,8 T passatin varoitusäänet ?

ViestiKirjoittaja Jansqu » 12.7.2009 14:01

Onnistuin jotenkin saamaan hälyäänet (valohälytin, polttoaine ja tuulilasinpesuaine) pimeäksi... Näin olin halunnutkin, mutta nyt olisin jäänyt kuitenkin kaipaamaan noita ääniä, varsinkin tuota valohälytintä :)

Eipä kukaan muistaisi / tietäisi mistä tuolta vag-comista (409-1) saisi muutettua ?

VW Passat -98 1,8T AEB

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 20.7.2009 17:05

Tietääkö joku, miten saisi audi a6 2,5tdi -99 ajettua automaatti askille jotkin ns."perusasetukset" tuolla vag comilla? Itse en ole tähän mennessä mistää löytäny. Kun ongelma on sellainen, että auto heittää risteyksessä vapaalle d:ltä ja kun painaa kaasua, niin menee takas d asentoon.

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 20.7.2009 17:17

Tietääkö joku, miten saisi audi a6 2,5tdi -99 ajettua automaatti askille jotkin ns."perusasetukset" tuolla vag comilla? Itse en ole tähän mennessä mistää löytäny. Kun ongelma on sellainen, että auto heittää risteyksessä vapaalle d:ltä ja kun painaa kaasua, niin menee takas d asentoon.



Kyseessä on neutral control ominaisuus, jota ei taida saada vagcomilla pois joten merkki liikkeen hommia..

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 20.7.2009 18:25

Mitenköhän se ominaisuus olis sitte nyt vasta tullut, kun 350tkm menty ilman sitä?

allis1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.7.2009 15:58

ViestiKirjoittaja allis1 » 23.7.2009 16:05

Miten saa mittariston koodattua takaisin longlife huollolle? Ennen nollattu mittariston nupista. Käytössä uusin VCDS.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 23.7.2009 21:11

Miten saa mittariston koodattua takaisin longlife huollolle? Ennen nollattu mittariston nupista. Käytössä uusin VCDS.


Mikä auto? Jonkun vaggineen joku mittaristomalli ainakin oli sellainen että tuo muutos on peruuttamaton eli kerran jos nollaa nupeista niin ei saa takaisin longlifelle.

allis1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.7.2009 15:58

ViestiKirjoittaja allis1 » 24.7.2009 9:24

Skoda Octavia 1.9 TDI 2001, VW Passat 1.9 TDI 2001, VW Passat 1.9 TDI 2004. Ainakin näissä kolmessa ohjelma kehottaa vaihtamaan mittariston asetuksen longlifelle.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

Passat 3BG sadetunnistintoiminnon aktivoiminen vag-comilla

ViestiKirjoittaja Mika B » 24.7.2009 9:32

Ei ihan otsikkoon mahtunu se mitä yritin sanoo.. Siis VWVortexilla oli juttua lisätoiminnosta, jolla saa ikkunat sulkeutumaan automaagisesti sateen yllättäessä. Tuo toiminto aktivoitiin vag-comilla, jolloin ajotietokoneen valikkoon tuli "Comfort" -lisävalikko.. jos siis autossa on sadetunnistin :)

3BG:ssä tämä toiminto ei ole vakiona, mutta onko mahdollista? Jos joku on tämän tehnyt, voisiko laittaa ohjeet tänne muiden ihmeteltäviksi..

Edit: lisätty VWvortexin linkki aiheeseen.

Edit2: VWvortexilla epäillään tämän toimivuutta "3B":ssä, mutta muutamaan muuhun saman ikäluokan (=3BG-ikäluokan siis) vehkeeseen tuo taas on onnistunut..

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 27.7.2009 17:27

Kertokaas minkälainen VAG-COMi pitää T4 2002 olla ja mitä oleellista sillä voi tehdä semmoista jota ilman joutuisi korjaamolle viemään,voiko esim. ajoitusta säätää?Kertokaa onko se hyvä hankinta,kun oikea korjaamo on 300km. päässä?
Tietysti hinta ja hankinta paikkakin kiinnosta,niin ja onko se läppärin avulla käytettävissä vai miten?
t:jp
Viimeksi muokannut temirhan, 29.7.2009 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 29.7.2009 8:04

Moro!

Autona -91 jetta, koneena 1.8 bensa (RP). Vikakoodinlukijalla ei pääse sisään, ilmoittelee vaan että ajoneuvojärjestelmä ei käytettävissä. Tuossa autossahan on 2kpl 2-napaisia liittiä vaihdekepin vieressä. Toiseen liittimeen tulee vain toinen johto, pitäisikö molempiin tulla kaksi? Vai onko jotain muuta hyvää veikkausta miksi ei homma toimi. Testeri on soiva peli, vika auton päässä.

jyrkim
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.12.2008 23:00

ViestiKirjoittaja jyrkim » 3.8.2009 23:47

Moi,

Miten VCDS:llä löytää Toledosta(1,9tdi, agr) vm 2000 ilmastoinnin antureiden tiedot?

Autossa on manuaalinen ilmastointi, joten yksikkö "08: Auto HVAC" ei vastaa ko. autossa.

Löytyvätkö ko. tiedot enginen -01 yksikön alta vai löytyykö anturitietoa mahdollisesti muista yksiköistä? Onko arvausta, että miten pitkälle kanavia pitää kelata, jotta anturitieto löytyy?

Autossa ilmastoinnin valo syttyy, mutta kompressori ei käynnisty... antureiden perusteella olisin lähtenyt tätä selvittelemään, pikaisen VCDS:n käytön jälkeen kuitenkaan ilmastoinnin antureita ei vielä löytynyt.. kaapelina rostechin hex+can, ja uusin softa.

Hammer
-
Viestit: 25
Liittynyt: 11.6.2006 9:13

ViestiKirjoittaja Hammer » 7.8.2009 14:10

Mistähän löytyis E-Skanneri VAG Pro täydelliset käyttöhjeet? Nuo elekman ohjeet kun eivät oikein ole päivittyneet sitten ilmestymisen...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.8.2009 14:20

Tuossa on yksi mutta eipä siihen valmistajan puoleltakaan paljon tuon kummoisempia ohjeita ole tarjolla. Moni asia riippuu kohde autosta niin hankala tuon parempia ohjeita on tehdä. Eri proseduureissa voi VAG-COM ohjeita seurata soveltamalla.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 12.8.2009 10:02

Apuva koodin tulkitsemiseen:


Control Module Part Number: 038 906 019 FG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1470
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W310987 VWZ6Z0A3803389
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Ensimmäinen on ilmeisesti ajonestolta (kiva, saa alkaa takuta sen kanssa) mutta mikä tuo toinen on? 17664 on yleisesti ollut lämpötila-anturi errori mutta minkä takia se mulla näyttää tuon kummallisen rekisteröinti tekstin?

E: Tiedoksi että kyllä käytettiin ihan omaa päätä, kysyin siksi että kyseisen koodin selitys on tullut ihan samalla rekisteröimättömällä softalla näkyville. Kuten varmaan huomasit myös vian todellisen syyn löysin.
Viimeksi muokannut SR2001, 12.8.2009 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.8.2009 10:43

Kyllä sitä omaakin päätä saa käyttää, se että vikakoodille ei näy selitystä johtuu siitä että rekisteröimätön versio VAG-COM:sta käytössä, niinkuin tuossa lukee, ja vikakoodille löytyi haulla tältäkin foorumilta monta hittiä, googlesta lisää...

Molemmat ovat tuollaisia hetkittäisiä vikakoodeja eli poista ja katso tuleeko takaisin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa