Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Valvoja: ffp jäsenet
Toki vanteet aiheuttaa keskustelua ja hyvä niin.
Kaikkiahan ei voi mielyttää, tärkeintä on että itse tykkää.
Koska itsellehän sitä autoa rakennetaan.
Huomatkaa kivet kädessä, poika kerkesi jo narmuttaan konepellin reunaa
ei kuitenkaan pahasti :(
Kaikkiahan ei voi mielyttää, tärkeintä on että itse tykkää.
Koska itsellehän sitä autoa rakennetaan.

Huomatkaa kivet kädessä, poika kerkesi jo narmuttaan konepellin reunaa
ei kuitenkaan pahasti :(
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ykkönen on Ykkönen
Tulipa laitettua tuo -91 GT Jetta uudelle omistajalle ja hommasin talvi autoksi -82 Jetan, 1.5 voimamoottorilla ja 4+E vaihteistolla.
Auton mittarissa on vaatimattomat 131000km, ja katsotaan miten tämä tästä karkaa käsistä.
Muutama Kuvatus näin illan hämärässä räpsittynä:
Ps. Kiitos Jone!
Auton mittarissa on vaatimattomat 131000km, ja katsotaan miten tämä tästä karkaa käsistä.
Muutama Kuvatus näin illan hämärässä räpsittynä:


Ps. Kiitos Jone!
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Katohan, muutki tekee autokauppoja näistä loistavista laitteista, tänään haettiin nimittäin Jetta mk1 2d "coupe" ja osottautu vieläpä aika hyväksi :)
Eipä tuo muuta kaipaa kuin lähemmäs maata ja vähän leveempää valssia alle, mitä itelläkin tulossa jossainvaiheessa.
Ps. myys tuosta nuo muovikaaret ja peilit ;)
Eipä tuo muuta kaipaa kuin lähemmäs maata ja vähän leveempää valssia alle, mitä itelläkin tulossa jossainvaiheessa.
Ps. myys tuosta nuo muovikaaret ja peilit ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Yrittihän se Jone ostaa Jettaa mutta minä kerkesin ensin =)
Juu,ku soitin niin sanoin myyjälle että "Myy vaan Pasille,en viitti ruveta ajamaan Ouluun ja ostaa kaverin nokan edestä pois ja hyvään kotiin se on menossa."
Sait terveiset perille siis kuitenkin??
Ja onnea hienolle ostokselle.
Toivotaan jotta tämä Jetta saisi oossommia muilla palikoille kuin lasikuitukittikasapaskapuskureilla yms.
Noniin pojat rauhoitutaanpa, tässähän tulee suoritus paineita.
Jone: sain terveiset perille.
Tänään vähän pesin Jetta ja laitoin G60:n vanteet alle.
Nyt kun on vähän tutkiskellut autoa niin tarkoitus olis syksyn aikana maalata auto.
Ja varastossa on Golffin vanha 1.8 8v gti kone jos sen remppais tai sitten on myös
yksi jenkki gti:n kone (JH) sehän on matalapuristeinen jos kokeilisi ahtamista.
Gti:n vakaajia ja jarruja on myös varastossa että voisi päivittää nekin Jettaan.
Jone: sain terveiset perille.
Tänään vähän pesin Jetta ja laitoin G60:n vanteet alle.
Nyt kun on vähän tutkiskellut autoa niin tarkoitus olis syksyn aikana maalata auto.
Ja varastossa on Golffin vanha 1.8 8v gti kone jos sen remppais tai sitten on myös
yksi jenkki gti:n kone (JH) sehän on matalapuristeinen jos kokeilisi ahtamista.
Gti:n vakaajia ja jarruja on myös varastossa että voisi päivittää nekin Jettaan.
Vaihda nyt äkkiä nuo jetan rekisterikilvet tavallisiin, ilme paranee paljon. Hailuodossa on varmasti muitakin vähän ajettuja autoja, osa ihmisistä on siellä töissä ja eivät aja kuin kauppaan ja takaisin. Siellä on mm. vähintään 15v samalla omistajalla ollut country golf. Sen näkee keltaisen talon pihassa tien oikealla puolella kun ajaa kylää kohti lauttarannasta.
^Tuo yksilö ei kuitenkaan Hailuodosta ole, jos sitä meinasit? Tässä parisen vuotta aikaa niin tuo hopea Jetta oli myynnissä Ylikiimingissä, kilsoja en tosin muista, sitten siirtyi Muhokselle myyntiin (tänä keväänä), kunnes nyt Oulussa ja Pasi_T sen pelasti. Tuttu auto siis, muuten olisin jossain vaiheessa tuon ostanut mutta mulla on jo yks neliovinen :)
Mutta se siitä löpinästä, ei tosiaan muuta kuin GTI krääsät paikoilleen niin kelpaa ajella, tekniikan puolesta.
Jääkös Pasi_T sulle joutilaaksi se nykynen moottori? Omaan kaavailin bensamoottoria ja tuo 1.5 olis omiaan kruisailupeliin, vai eikös -82 pitäisi olla jo 1.6..
Mutta se siitä löpinästä, ei tosiaan muuta kuin GTI krääsät paikoilleen niin kelpaa ajella, tekniikan puolesta.
Jääkös Pasi_T sulle joutilaaksi se nykynen moottori? Omaan kaavailin bensamoottoria ja tuo 1.5 olis omiaan kruisailupeliin, vai eikös -82 pitäisi olla jo 1.6..
Tänään toi postipoika saksanmaalta paketin Jettaan, sisältö oli tämmöinen:
Hinta rahteineen 238€.
Ja lisääkin osia pitäisi tippua lähipäivinä.
Ps. jos jollain on 4-ovisen kuskipuolen takaoveen listaa niin voisin lunastaa pois.
Oma on vähän kärsinyt.

Hinta rahteineen 238€.
Ja lisääkin osia pitäisi tippua lähipäivinä.
Ps. jos jollain on 4-ovisen kuskipuolen takaoveen listaa niin voisin lunastaa pois.
Oma on vähän kärsinyt.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään sitten tuli lisää kivaa saksasta.
Valkoiset etuvilkut. Ja H4 Bi Xenon polttimot tuli myös.
Tavalliset polttimot:
H4 Xenon 6000K:
Vielä pitää suunnata ajovalot niin hyvä tulee.

Valkoiset etuvilkut. Ja H4 Bi Xenon polttimot tuli myös.
Tavalliset polttimot:

H4 Xenon 6000K:

Vielä pitää suunnata ajovalot niin hyvä tulee.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Vappun kunniaksi Kuvatus Golffista.
Lehti juttua tulossa Golffista, kuun lopussa ilmestyvässä Spinnerissä.
Jettakin on päässyt maalaamolle, uusi väri tilattu viikonlopuksi.
Täällä on kuvia 25 vuotiaan jetan vartalosta, hyvin on kestänyt ajan hammasta.

Lehti juttua tulossa Golffista, kuun lopussa ilmestyvässä Spinnerissä.
Jettakin on päässyt maalaamolle, uusi väri tilattu viikonlopuksi.
Täällä on kuvia 25 vuotiaan jetan vartalosta, hyvin on kestänyt ajan hammasta.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt kiinnostais millaisia muutoksia vaati tuollainen yhdistelmä?
Itsellä on sopivasti jetta sekä tuollainen kone tallissa täydellisenä niin mietin vain noita pykäliä, että mitä vaati saadakseen leiman? ;) Kiitos on suuri jos uskallat paljastaa tietoja.
Eli laitoitko suoraan pg:n konehuoneeseen ja penkitit tehot sallittuihin rajoihin vai teitkö omavalmisteen osista? Näyttää ainakin 020 laatikolta eli laitoit helpomman kautta ilman nestekytkintä ;)
Itsellä on sopivasti jetta sekä tuollainen kone tallissa täydellisenä niin mietin vain noita pykäliä, että mitä vaati saadakseen leiman? ;) Kiitos on suuri jos uskallat paljastaa tietoja.
Eli laitoitko suoraan pg:n konehuoneeseen ja penkitit tehot sallittuihin rajoihin vai teitkö omavalmisteen osista? Näyttää ainakin 020 laatikolta eli laitoit helpomman kautta ilman nestekytkintä ;)
Tätä soppaa on keitelty kevään ajan, moottorissa on sopivassa suhteessa ykkös gti:n osia ja pg.tä että moottorista tuli omavalmiste.
Tehon mittauksella todistin moottorin tehot.
Jarrut ja alusta vastaa GLI Jettaa/GTI Golffia. Laatikko on auton alkuperäinen 4+E laatikko, välitykset osuu aika lähelle g:n omaa laatikkoa.
Kytkinlevy ja astelma on 1.9 TD ventosta ja vauhtipyörä ykkös gti:stä(210mm). Vaihdelaatikko ei ole kovin pitkäikäinen jos kovin revittelee.
Tehon mittauksella todistin moottorin tehot.
Jarrut ja alusta vastaa GLI Jettaa/GTI Golffia. Laatikko on auton alkuperäinen 4+E laatikko, välitykset osuu aika lähelle g:n omaa laatikkoa.
Kytkinlevy ja astelma on 1.9 TD ventosta ja vauhtipyörä ykkös gti:stä(210mm). Vaihdelaatikko ei ole kovin pitkäikäinen jos kovin revittelee.
virranjakaja
tuo kiinnostas kyllä miten tuo koko sytytys puoli on tehty tuossa Golffissa, kun on saabin jakajaa käytetty.
Homma jatkuu, uusi vuosi tulossa ja uudet kujeet. Sisustaa ja kojetaulua on alettu purkamaaan, sieltähän löytyi vuotava lämmityslaitteen kenno. Jos kunnostelisi tuon lämmitys laitteen ja alkaisi suunnittelemaan lisä äänieristystä. Johtojakin menee sikinsokin kojetaulun alla niin pistellään nekin samalla järjestykseen.
Ovi verhoilut ja muutkin paneelit menee uusiksi, tehdään vähän yksinkertaisemman näköistä ja enemmän race henkeen.
Hifistelyäkin on tulossa, ollut tähän projektiin jemmassa 3kpl. PG:n päätettä(2xM25 ja M50). Kaijuitin puolesta tulee vastaamaaan Cerwin Vega kiitos JJ-Hifin.

Ovi verhoilut ja muutkin paneelit menee uusiksi, tehdään vähän yksinkertaisemman näköistä ja enemmän race henkeen.
Hifistelyäkin on tulossa, ollut tähän projektiin jemmassa 3kpl. PG:n päätettä(2xM25 ja M50). Kaijuitin puolesta tulee vastaamaaan Cerwin Vega kiitos JJ-Hifin.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Eipä hättäillä Pikku Janne, kyllä sitä voimaakin tulee lisää mutta kestää että saa kerättyä oikeat osat koneeseen. Ja mitä tässä hättäileen, alusta, jarrut ja ulkokuori on tehty seuraavaksi vielä sisusta kuntoon. Ratio puolesta niin tulee vain 6" erkkasarja kikpaneleihin ja 12" subi konttiin. Eli hyvin simppeliä settiä.
Huomenna tulee muuten 4 vuotta täyteen kun golffi tuli perheeseen.
Tammikuussa 2005
Heinäkuussa 2005
Marraskuussa 2005
Kesäkuussa 2006
Heinäkuussa 2007
Maaliskuussa 2008
Siinä on miltä se on näyttänyt viimeisen 4 vuoden aikana.
Tekniikkaakin on päivitelty useaan otteeseen.
Ensin alkuperäisen 8v K-jettin tilalle 16v K-jetti.
Seuraavaksi K-jetti nurkkaan megaruutta tilalle.
Viimeisin muutos koneeseen oli 16v scirocon 50mm imusarja.
Jarrut on muuttuneet GTI:n alkuperäsistä G60 jarruiksi 22mm pääsylinterillä.
Alusta on säädettävät ja kaikki puslat on vaihdettu uretaanisiin.
Auto on maalattu 3 kertaa 4 vuoden aikana.
Sisusta puolesta olen pähkäillyt semmosta että puolikaaret sisälle ja ovi/taka verhoilu panelit tekisi ihan suorat hiilikuitu pinnalla. Pitäis löytää vain jostain kohtuu hintaista hiilikuitu mattoa.
Huomenna tulee muuten 4 vuotta täyteen kun golffi tuli perheeseen.
Tammikuussa 2005
Heinäkuussa 2005
Marraskuussa 2005
Kesäkuussa 2006
Heinäkuussa 2007
Maaliskuussa 2008
Siinä on miltä se on näyttänyt viimeisen 4 vuoden aikana.
Tekniikkaakin on päivitelty useaan otteeseen.
Ensin alkuperäisen 8v K-jettin tilalle 16v K-jetti.
Seuraavaksi K-jetti nurkkaan megaruutta tilalle.
Viimeisin muutos koneeseen oli 16v scirocon 50mm imusarja.
Jarrut on muuttuneet GTI:n alkuperäsistä G60 jarruiksi 22mm pääsylinterillä.
Alusta on säädettävät ja kaikki puslat on vaihdettu uretaanisiin.
Auto on maalattu 3 kertaa 4 vuoden aikana.
Sisusta puolesta olen pähkäillyt semmosta että puolikaaret sisälle ja ovi/taka verhoilu panelit tekisi ihan suorat hiilikuitu pinnalla. Pitäis löytää vain jostain kohtuu hintaista hiilikuitu mattoa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Nyt on liimailtu vibroplastia lattiaan ja vähän muuallekin.
Tämän näköistä siitä sitten tuli.
Chip Foose käyttää nykyään vibroplastia.
7.5 pakettia on mennyt tähän mennessä ja vielä on katto, takasivut ja ovet tekemättä.
Ovissa ja taka sivuissa on jo jonkun verran perinteistä bitumilevyä liimattuna, niihin ei niin paljoa mene vibroa.
Tämän näköistä siitä sitten tuli.
Chip Foose käyttää nykyään vibroplastia.
7.5 pakettia on mennyt tähän mennessä ja vielä on katto, takasivut ja ovet tekemättä.
Ovissa ja taka sivuissa on jo jonkun verran perinteistä bitumilevyä liimattuna, niihin ei niin paljoa mene vibroa.
Rollea lainatakseni, niin olin kai 5 finalistin joukossa mutta en päässyt palkinto rampille asti. Mutta paljon tuli postiivista palautetta ihmisiltä jotka kävivät autoa katsomassa ja juttelemassa. Että kai sitä on jotain tehnyt oikein. Pientä hieno säätöä on aina mutta tälle kesälle vielä pitäisi saada piilotettua 3 PG:n vahvistinta autoon ja yksi 10" basso.
Kiinnostaisi tietää, että mistä vehkeestä kuvan jarrunestesäiliö on? Tulisi nimittäin itsellekkin tarpeen saada hieman alkuperäistä solakampi säiliö.
http://www.matolaatikko.org/gallery/v/t ... 8.jpg.html
http://www.matolaatikko.org/gallery/v/t ... 8.jpg.html
Eihän tässä mittään uutta ole tapahtunut autolle, mutta jos vaikka yksi kuva viime sunnuntailta kun kuvattiin Gti lehteen Golffia.
Suuret kiitokset Maikille kovasta työstä Golffin kanssa ennen Hötsiä, teit loistavaa työtä auton pesun, kiillotuksen ja vahauksen kanssa! Suosittelen muillekin Maikin palveluja.
Tekniikka taitaa olla sitten viimeisiä päiviä paikoillaan golffissa, tekniikalle tulee noutaja näillä näkymin lauantaina.
Pitänee vielä käydä fiilistelemässä joku ilta ennekuin sydän irroitetaan...

Suuret kiitokset Maikille kovasta työstä Golffin kanssa ennen Hötsiä, teit loistavaa työtä auton pesun, kiillotuksen ja vahauksen kanssa! Suosittelen muillekin Maikin palveluja.
Tekniikka taitaa olla sitten viimeisiä päiviä paikoillaan golffissa, tekniikalle tulee noutaja näillä näkymin lauantaina.
Pitänee vielä käydä fiilistelemässä joku ilta ennekuin sydän irroitetaan...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa