Quaife-torsen kimppatilaus ?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

kalsket
-
Viestit: 394
Liittynyt: 23.7.2003 10:24
Viesti:

Quaife-torsen kimppatilaus ?

ViestiKirjoittaja kalsket » 11.6.2009 15:07

Kiinnostaako porukkaa kimppatilata Quaifen torsen-lukkoja etu- ja/tai taka-akselille? Tuollahan saadaan pito juurikin sille pitävälle pyörälle, yleensä siis ulkokaarteen puolelle.

Mikäli tilaukseen saadaan yli 20 kpl niin hinnat asettuvat tälle tasolle (sis. rahdin mulle asti sekä alv22%, vaihteistokoodit viitteellisiä):

- Pitkittäiskoneiset audit (012, 016, 01E) (QDF4Q, 6Q, 8Q) 980eur per akseli
- Poikittaiskoneiset etuvedot (02J, 02M) (QDF10R, 13R, 16R) 750eur
- Poikirtaiskoneiset etuvedot (020, 02A) 695eur
- Poikittaiskoneiset nelivedot (02M 121C) (QDF10R) 830 eur

audiclubin jäsenille noista hinnoista ennakkotilaajille -5%

Mikäli sitovia osallistujia ei saada tarpeeksi tarkoittaa se noin 15% korkeampaa hintaa.

Myös muihin merkkeihin järjestyy. Täältä voi katsoa lisää http://www.quaife.co.uk/shop_category.c ... ry_id/1274

Tavoitteena saada homma noin kuukaudessa kasaan. Päivittelen tänne väliaikatietoja. Mikäli olet vakavissasi kiinnostunut ja raha moiseen olisi olemassa niin pistä postia.

[email protected]

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.6.2009 21:41

Suosittelen lämpimästi kaikille kellä on edes hiukan haluja ajaa radalla tai kiihdytellä.
Tai ylipäätään muuten pitää siitä että autossa mahdollisesti piilevän suorituskyvyn saa tiehen asti.

Hullu myy vielä noinkin halvalla mokomia..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.6.2009 21:55

^ ton vastauksen perusteella kuulus myydään-osioon ;) niin kliseiseltä mainospuheelta kuulostaa :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.6.2009 22:06

Kliseinen tai Ei.
Mulla sattuu vaan olemaan kokemusta lukosta etuvetoisessa..

hymiö.
Viimeksi muokannut Opinions, 12.6.2009 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.6.2009 22:09

Mulla vaan sattuu vaan olemaan kokemusta lukosta etuvetoisessa..

On varsin hyfä pienempitehoissa autossakin. Kurveista tulee varsin maukkaita :P Hitsi kun ei tiedä sopeiskohan kubotaan tuo 02J:n torspo...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.6.2009 22:11

sori kuullosti sit vaan :) hymiö myäs =)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.6.2009 10:55

Onkohan minulla sitten hävinnyt "tunto persiistä" kun vakioperäkin tuntuu 470tkm ajetussa cordoban laatikossa toimivan vielä ihan mainiosti. Suoraan kiihdyttäessä jos rengas luistaa, tulee kaksi yhtämittaista tummaa raitaa tiehen, myöskin mutkassa alkaa ennemminkin puskemaan suoraan kummankin renkaan luistamisesta kuin että sisempi rengas alkaisi sutimaan.

Onhan tuo Quaife varmasti parempi kyllä, eikä voi väittää etteikö itseäkin kiinnostaisi :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.6.2009 11:09

myöskin mutkassa alkaa ennemminkin puskemaan suoraan kummankin renkaan luistamisesta kuin että sisempi rengas alkaisi sutimaan.


No sepä siinä hauskaa onkin, että kun etuvetoautoon laittaa lukon, niin se kääntyy mutkaan kaasun kanssa eikä puske suoraan.

Tästä alkaa varmaan valtava vastalauseiden ryöppy, muuta niin se vaan on.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.6.2009 11:16

Aivan, kokemus kertoo varmaan tässäkin asiassa, itsellä kun sitä ei ole niin paremmuudesta ei ole tietoa. Kyllähän tuo houkuttelevalta kuulostaa jo senkin takia, että hetken päästä pitäisi olla varaosalaatikko tulossa hyllyyn jota voisi sitten mahdollisesti myös parannellakin, tosin ei taida suoraan kiihdytellessä tuosta juuri hyötyä olla, ehkä ennemminkin tuossa mutkatilanteessa niinkuin Rolle mainitsi.

Täytyypä alkaa tarkkailemaan tilannetta -mahdollisesti tuskastua ja tilata lukko :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.6.2009 11:49

Mikähän laatikko sillä p0werilla oikein on, mulla ainakin sutii vain yksi rengas kerrallaan.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 12.6.2009 12:11

Kyll tuossa omassa sutii yleensä yks,jokus jopa kaksi mutta neljää rengasta en ole vielä saannut sutimaan joten taitaa olla kuskissa vika.
Tottahan on että lukolla tehdään ihmeitä myös etuveto autossa ja noiden ominaisuudet arkikäytössä ovat parantuneet todella paljon viimeisen 10 vuoden aikana.Joskus aikoinaan kukaan rallikuski ei olisi millään halunnut laittaa lukoa eteen koska oli niin paska ajettava,vaan pakko oli jos halusi pärjätä.Nykyään on kaikkissa (4wd ralliautoissa) on lukot ja kuskit eivät luopuisi millään niistä..Niin se mailma muuttuu = ))

Tuosta omasta vielä sen verran ettei ole tarvetta toistaiseksi lukolle,koitetaan saada ensin laitteet toimimaan ja sit aletaan hipistelmään = )

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.6.2009 21:04

Olisi ollut peloquins:in lukkoja niin olisi voinut taakse lukon tilata, quaifen valikoimassa ei sopivaa ole.

Ja mitä powerin kahteen raitaan tulee, niin taitaa kaupan halvimmat ja kapeimmat kiinarenkaat auttaa asiaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.6.2009 9:29

Vaikka siltä vaikuttaisi että kaksi mustaa raitaa tulee lukottoman auton kanssa kiihdytettäessä suoraan, parantuu kiihtyvyys silti rajusti lukon kanssa. Näin ainakin omien kokemusten mukaan. Ja kuten Rollekin kommentoi, mutka-ajo saa ihan uudet piirteet, nannaa.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 17.6.2009 15:33

Ja vielä kun satsaa kunnon kytkimeen, niin lähteekin jo, kuin "hauki makuulta".

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 17.6.2009 21:00

Vakavasti kiinnostunut..

ps. mikäs paremmuus Peloquinssilla on Quaifeen verrattuna? Edit: Ääh tulipa Jonden tekstiä luettua vähän huonosti. Hänhän halusi taakse lukkoa ja Qssa ei sopivaa ollut.. Eikös merkit tee kuitenkin samantyyppistä lukkoa, kilpailevat vaan asiakkaista?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.6.2009 23:11

Jonde, kyllä noi etuvedot tuuppaa yli 200 hevosella ykkösellä suttaa hyvilläkin renkailla, silti loppuunkuluneet nankangit pitää näemmä kakkosellakin jo ihan OK. Toki uudet/paremmat kumit on aina paremmat.

Mielenkiintoinen tuo MikaJ:n viimeinen kommentti, en äkkiä älyä miten tuo parempi pito suoraan kiihdyttäessä voi olla mahdollista, mutta kaipa se sitten on.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 6.7.2009 11:06

Miten tuo asentaminen on nuissa Quaifen perissä? Tarviiko ostaa jotain "asennussarjaa"?

Ja jos joku on asentanut niin voisi kertoa onko miten vaikea operaatio? Nopeasti ajateltuna ei luulisi olevan kovin hankala, mutta käytäntö on joskus vähän eri.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.7.2009 12:46

Onko kenelläkään kokemuksia / tietoa lukon vaikutuksista etuvetoautossa, jossa ESP?

Häiritseekö lukko ESP:n toimintaa tai toisinpäin?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa