Bug Run 2009 (5-7.6)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuli nähtyä tuo ruskea FFp-kakkis Kaarinassa viikko sitten maanantaina kun olin viemässä putkikuormaa Absolle... Melki arvasin, että Runiin on lähdössä. Valtavasti teki mieli hypätä Kaanian kopista kattotellingeille ja itkee että ottakaa mut mukaaaaan... :D Vaikka olikin vasta maanantai. En nyt tosin ihan varmaks muista oliko kattotelineet jo sillon paikallaan, mutta kumminkin. No ens vuonna sitten perkele varmasti lähden vaikka potkukelkalla...
Himassa ;) Kuvia väsäilen juuri, eipä niitä pahemmin tullut otettua :D Joku 500 kpl.
Hieno reissu, kiitos kaikille seurasta, Pekalle & Sannalle kyydistä. Kimille yö majasta.
Eka kerta RUNissa mutta sitäkin hauskempi. Vatsalihakset on nauramisesta kipeenä.
ps. how do you say "maksanmakkara" in swedish ??
Hieno reissu, kiitos kaikille seurasta, Pekalle & Sannalle kyydistä. Kimille yö majasta.
Eka kerta RUNissa mutta sitäkin hauskempi. Vatsalihakset on nauramisesta kipeenä.
ps. how do you say "maksanmakkara" in swedish ??
Newsflash
- Menninkäinen nähty Mantorpin puissa
- Meksikolaisturisteja Ruotsissa
- I like turtles
- Schumi vaihtanut lowrider tyylin silmälaseihin
- Mies söi paperilautashampurilaisen
- Maksamakkara ja kakkosnelonen
- Neuvosmiehet ei pasko edelleenkään metsään
- noin 800 kuvasta joutuu hetken poimimaan
- Menninkäinen nähty Mantorpin puissa
- Meksikolaisturisteja Ruotsissa
- I like turtles
- Schumi vaihtanut lowrider tyylin silmälaseihin
- Mies söi paperilautashampurilaisen
- Maksamakkara ja kakkosnelonen
- Neuvosmiehet ei pasko edelleenkään metsään
- noin 800 kuvasta joutuu hetken poimimaan
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
eli voi vetää johtopäätöksen että bönni on blast? itse olen rivari..
vildur, meil oli about 30kg per auto
vildur, meil oli about 30kg per auto
Viimeksi muokannut Rivari-Ana, 8.6.2009 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kui monta kiloo porukoil oli sitä kuivajäätä? Me ku pikkubudjetilla haettiin espoosta saatanan kalliilla 5kg niin ne oli haihtunu parin päivän sisään kokonaan. Eikai se niitten päällä ollut pyyhe jotenkin edesauttanut niitten haihtumista? Vai mikä se salaisuus kuivajään käytön kanssa on?
Tässä mun räpsimiä kuveja ---> Klik
Tässä mun räpsimiä kuveja ---> Klik
15kg:stä hiilarijäätä taitaa olla vieläkin pari palaa jäljellä. oli tiiviissä laukussa mitä käytin pelkästään kylmäkallejen uudelleen jäädyttämiseen. huomasin toissavuonna, että jos samassa on safkaa ja sitä availee paljon, niin haihtuu paljon nopeammin.
http://www.ballsdeepcrew.com/gallery/bugrun09/

http://www.ballsdeepcrew.com/gallery/bugrun09/
Viimeksi muokannut arc, 8.6.2009 16:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
citygrossista olis saletisti saanu
paikan hienoin pirssi, paras isä, kauimpaa tulleet turistit ja pahiten pihalla oleva liikenteenohjaaja
paikan hienoin pirssi, paras isä, kauimpaa tulleet turistit ja pahiten pihalla oleva liikenteenohjaaja
Naapurista oli hävinnyt kylmälaukku ja juotavia.
Meiltä ei mitään noin suuressa mittakaavassa,mutta telttakepit jotka oli lyöty auton ja teltan väliin pystyyn oli kelvanneet jollekkin kävelykepeiksi ja auton konepelti on painunut sisään ja naarmutettu. Eikä sitä nyt saa auki kun rykäsin vaijerinkin poikki...
Meiltä ei mitään noin suuressa mittakaavassa,mutta telttakepit jotka oli lyöty auton ja teltan väliin pystyyn oli kelvanneet jollekkin kävelykepeiksi ja auton konepelti on painunut sisään ja naarmutettu. Eikä sitä nyt saa auki kun rykäsin vaijerinkin poikki...
Eli kun näkyy vatsa täynnä oleva norjalainen(?, ruotsalainen, meksikaano, finskajävel, ..), jolla on kasa kylmälaukkuja ja kainalossa mk2:en riisuttu (runko, ei pehmusteita, varastettu Grillistä) apparin penkki niin pistäkää ketoon ja rautoihin. Harmi et tuollakin alkaa kamoja katoamaan..
Viimeksi muokannut zero, 8.6.2009 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuka teilas mun daamin: http://miikasalminen.kuvat.fi/kuvat/Tap ... un0456.JPG
Oli kauppa vähän hiljasta pirkolla :D Btw, Meiltä vietiin yks leirijakkara.
Oli kauppa vähän hiljasta pirkolla :D Btw, Meiltä vietiin yks leirijakkara.
kotona ollaan pienien tekniikka ongelmien saattelemana.. ihan jees reissu mitä nyt sää vähän kiusas.. kiitos turun poppoolle ja muillekkin samassa leirssa olleille hyvästä seurasta, hauskaa ainakin oli :D siisti civikki
Viimeksi muokannut Eicca_, 8.6.2009 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^ hahahaha.. toi civikki läppä meni niiiiin yli aamu yöstä.
Tämä oli turvallisen näköistä toimintaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=A-Bbh7LxDLM
Tämä oli turvallisen näköistä toimintaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=A-Bbh7LxDLM
Sirkka kiristi vetarin kumeja tossa kuvassa. Loppuillasta se oli sen verran kännissä että kaatu nuotioon ja valitettavasti menehty saamiinsa vammoihin...:P
Paskapuhetta! Silminnäkijänä voin kertoa, että agee poltti Sirkan roviolla vuotamisen takia, sehän oli itse pahuutta sillon vuonna nakki ja keppi.
(Huom. Sirkan aukot)
http://www.youtube.com/watch?v=05DIrLZJJ_Yv
Matala ihmisten valinta ;)
Matala ihmisten valinta ;)
Lehtilällä kyllä hienoja kuvia.
Puercon poppoolla hämmentävä reissuauton valinta.
http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat ... G_8357.jpg
Puercon poppoolla hämmentävä reissuauton valinta.
http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat ... G_8357.jpg
Oli pakko itsekin aktivoitua, kun runiin asti päästiin. Ja takaisinkin, ainoastaan pakkasnesteet jäi södertäljeen :D Hyvä reissu oli ja hauskaa pidettiin säästä huolimatta.. Näin ekakertalaisena ihmeteltiin, että mitä ne ruåttalaiset siellä hoilaa, ja löytyhän se mp3-muodossa: http://www.flachflieger.com/2007-06-03.htm
EDIT:
Lisää hyviä burniksia, 1300 kupla..
EDIT:

Lisää hyviä burniksia, 1300 kupla..
Viimeksi muokannut ch3oh, 9.6.2009 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt alkaa olla univelat nukuttu..
Tämän foorumin kuvausammattilaisilla hienoja kuvia. Suosikkini oli ao. mk1 Golffi joka veti hienosti vartilla, korkeita 11sek aikoja. Ite kuvittelin et etuvetoisella ei ole mitään saumaa esim Kiikalan supralle, niin tämä antoi toivoa ;)
Minkähänlainen voimansiirto tuossa on? Lukkoa ja sliksejä toki, mutta olikohan 02A laatikko? Speksejä moottoristakin olisi mukava saada..
http://www.vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Tapahtumat/Bug+Run+2009+Mantorp+Sweden/BugRun2009-51.jpg/_medium.jpg
Tämän foorumin kuvausammattilaisilla hienoja kuvia. Suosikkini oli ao. mk1 Golffi joka veti hienosti vartilla, korkeita 11sek aikoja. Ite kuvittelin et etuvetoisella ei ole mitään saumaa esim Kiikalan supralle, niin tämä antoi toivoa ;)
Minkähänlainen voimansiirto tuossa on? Lukkoa ja sliksejä toki, mutta olikohan 02A laatikko? Speksejä moottoristakin olisi mukava saada..
http://www.vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Tapahtumat/Bug+Run+2009+Mantorp+Sweden/BugRun2009-51.jpg/_medium.jpg
TiPu: tuolta ainakin kyseisen laitteen mylly näyttää
http://www.vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuva ... _small.jpg
tosiaan harmi, itseltä taas runit väliin, ehkä ens vuonna se neitsyys sitten riistetään, toivottavasti :) elättelen toivoa että pääsis kuplalla paikanpäälle
http://www.vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuva ... _small.jpg
tosiaan harmi, itseltä taas runit väliin, ehkä ens vuonna se neitsyys sitten riistetään, toivottavasti :) elättelen toivoa että pääsis kuplalla paikanpäälle
Minkähänlainen voimansiirto tuossa on? Lukkoa ja sliksejä toki, mutta olikohan 02A laatikko? Speksejä moottoristakin olisi mukava saada..
Kävin mä sitä siellä jututtamassa ni välitetty 02A siinä oli Peloquinin lukolla. Muuten ihan alkuperäinen laatikko. Koneessa oli vähän alle 400hp.
Käsittämättömän nopeesti se heppu kyllä vaihto ja kivasti keräs loppunopeuttakin tuo kippo kun tais mennä 200 rikki sunnuntaina.
maan kuulu ''KAKKOSNELONEN''
http://img190.imageshack.us/my.php?image=v07060908.mp4
http://img190.imageshack.us/my.php?image=v07060908.mp4
Haastattelin itse myös kyseisen ykkiäisen omistajaa ja kyselin moottorista..
Alakerta KR, yläkerta PG (vaikkakin myöhemmän tarkastelun tuloksena läpivirtaava kansi vähän hämää), ahdin K27 joka modattu kiihdytyskäyttöön.
Lujaa se kuitenkin meni ja kiihdytys oli jotenkin vaivattoman näköistä, kaikki meni nappiin.
Näyttötaulusta puuttuu eka ykkönen joten loppunopeus näyttää koomiselta 11.14s aikaan nähden :)
Alakerta KR, yläkerta PG (vaikkakin myöhemmän tarkastelun tuloksena läpivirtaava kansi vähän hämää), ahdin K27 joka modattu kiihdytyskäyttöön.
Lujaa se kuitenkin meni ja kiihdytys oli jotenkin vaivattoman näköistä, kaikki meni nappiin.
Näyttötaulusta puuttuu eka ykkönen joten loppunopeus näyttää koomiselta 11.14s aikaan nähden :)
Noista mk2, mk3 ja mk4 voittajista en kyllä ole ihan samaa mieltä http://www.bugrun.com/?VINNARNA_2009
Varmasti laadukkaasti rakennettuja ja hienosti viimeisteltyjä, mutta tyylillisesti ei toimi
Se mk3 golf VR6 kahdella garretilla oli myös erittäin
asiallinen peli, mutta tais kärsii pito-ongelmista
Varmasti laadukkaasti rakennettuja ja hienosti viimeisteltyjä, mutta tyylillisesti ei toimi
Se mk3 golf VR6 kahdella garretilla oli myös erittäin
asiallinen peli, mutta tais kärsii pito-ongelmista
Tässä hieman reissukuvia. Vähän oli jetlägiä ku piti nukkua kellon ympäri....
KLIK
videopätkiä tulossa myöhemmin.
KLIK
videopätkiä tulossa myöhemmin.
Noista mk2, mk3 ja mk4 voittajista en kyllä ole ihan samaa mieltä http://www.bugrun.com/?VINNARNA_2009
Varmasti laadukkaasti rakennettuja ja hienosti viimeisteltyjä, mutta tyylillisesti ei toimi
aika harvoin noista tulee oltua samaa mieltä valintojen kanssa. mk2 - mk5 voittajat todella hämmentäviä, paikalla oli huomattavasti siistimpiä autoja joka luokasta. samoin esim transporter (wtf?) ja Passat.
typ2 ja Retro kupla pystit menivät oikeaan osoitteeseen, sininen kupla oli ehkä koko paikan siistein auto.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
ihme touhua, ei ole omalle kohdalle osunut niin en ole tajunnut kuinka paljon tuota tapahtuu. kaipa meillä on leirissä aina jotain meksikaaneja paikalla niin ei uskalla varkaat käydä.
palkittavista; mielestäni tämä ykkönen olisi ollut vielä siistimpi, kakkosista Kähkösen ese-kakkiskin ouwnaisi voittajan ja nelosista mm. tämä on huomattavasti siistimpi kuin kusilaituhirviö. ymmärtäähän sen, että aikaa ja työtä on kulunut, mutta kuplapainotteisessa tapahtumassa ihmetyttää thyning-autojen arvostus. varsinkin kun kyse on tuosta maailman väsyneimmästä korisarjasta joka on niiiin nähty ja on muistaakseni ennenkin palkittu mk4 luokassa. puhumattakaan tusinavanteista. Passateista useat vanhemmat pasuunat olivat selvästi hienompia.
jetta-luokan puuttuminen on aika outoa, kun golffeja palkitaan kuitenkin viidessä sarjassa ja jopa transportterilla on oma luokka (hämmentävää.)
niin ja mainittakoon nyt että tilityksestä huolimatta tämä on vaan random pohdintaa, ei tuo palkitseminen tuolla ole mikään tärkein asia ;)
palkittavista; mielestäni tämä ykkönen olisi ollut vielä siistimpi, kakkosista Kähkösen ese-kakkiskin ouwnaisi voittajan ja nelosista mm. tämä on huomattavasti siistimpi kuin kusilaituhirviö. ymmärtäähän sen, että aikaa ja työtä on kulunut, mutta kuplapainotteisessa tapahtumassa ihmetyttää thyning-autojen arvostus. varsinkin kun kyse on tuosta maailman väsyneimmästä korisarjasta joka on niiiin nähty ja on muistaakseni ennenkin palkittu mk4 luokassa. puhumattakaan tusinavanteista. Passateista useat vanhemmat pasuunat olivat selvästi hienompia.
jetta-luokan puuttuminen on aika outoa, kun golffeja palkitaan kuitenkin viidessä sarjassa ja jopa transportterilla on oma luokka (hämmentävää.)
niin ja mainittakoon nyt että tilityksestä huolimatta tämä on vaan random pohdintaa, ei tuo palkitseminen tuolla ole mikään tärkein asia ;)
Viimeksi muokannut arc, 9.6.2009 17:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Hieno reissu ja tapahtuma todellakin ensikertalaisena myös pakko sanoa!
Meillä lähtö sattui juuri huonoon aikaan siinä 11.30 niin ei varmasti ehditty mukaan arvosteluunkaan, mutta taso oli kyllä varsinkin mk1/1500/1600 ja kuplat luokissa erittäin kova. Hienoja vwehkeitä!
Ja kuvat, reipas määrä tuli räpsittyä --> BUG RUN '09
Meillä lähtö sattui juuri huonoon aikaan siinä 11.30 niin ei varmasti ehditty mukaan arvosteluunkaan, mutta taso oli kyllä varsinkin mk1/1500/1600 ja kuplat luokissa erittäin kova. Hienoja vwehkeitä!
Ja kuvat, reipas määrä tuli räpsittyä --> BUG RUN '09
Viime vuoteen verrattuna oli paljon vähemmän kalustoa, mutta silti todella hienoa edelleen. Vai kun ekaa kertaa oli viime vuonna niin tuntuiko vaan että enemmän ihmisiä. Liekö keli vähentänyt tulijoita? Eipä täälläkään radalle.comiin porukka sateessa lähde..
Tuo arcin laittama mk4 oli juuri mitä itsekin ajattelin mk4:n palkinnon saajaksi. Norjalaisilla(kin) on peli hallussa. Ehkä nyt haettiin hieman enemmän muokattuja eikä niin OEM, vaikka olisi ehkä hieman luontevampi valinta. New Beetleissä oli se nami kaksivärinen, jossa 19" peltivanteet.
Noh, pitää ehkä pitää järjestä ihan oma bushRun jos haluaa itse päättää palkituista? Mutta eipä tuolla niin väliä.. Mukavaa oli. Mutta Teemun kakkonen olisi pitänyt nähdä stripillä, eiväthän hyvin rakennetut autot hajoa (ja olishan hinaajia ollut..) :)
Kun vaan jaksais selata kaikki omat kuvat..
Tuo arcin laittama mk4 oli juuri mitä itsekin ajattelin mk4:n palkinnon saajaksi. Norjalaisilla(kin) on peli hallussa. Ehkä nyt haettiin hieman enemmän muokattuja eikä niin OEM, vaikka olisi ehkä hieman luontevampi valinta. New Beetleissä oli se nami kaksivärinen, jossa 19" peltivanteet.
Noh, pitää ehkä pitää järjestä ihan oma bushRun jos haluaa itse päättää palkituista? Mutta eipä tuolla niin väliä.. Mukavaa oli. Mutta Teemun kakkonen olisi pitänyt nähdä stripillä, eiväthän hyvin rakennetut autot hajoa (ja olishan hinaajia ollut..) :)
Kun vaan jaksais selata kaikki omat kuvat..
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Nonnih, eli ekakertalaisena voisin sanoa että erittäin hyvä fiilis jäi koko reissusta. Paljon oli nähtävää ja koettavaa sekä pirun hyvää seuraa.. Ainut miinus oli perjantain sää sekä meidän teltta. Teltasta puuttui siis se sadesuoja jotenka ainoina seininä oli hyttysverkot jotenka päätettiin nukkua ventossa, joka osottautuis ihan asia ratkaisuksi tosin ei sitä kyllä ole 3hengen makuupaikaksi tehty :)
Ensi vuodeksi täytyykin varautua vielä suuremmalla määrällä kotimaan lihaa sillä sitä ruottalaista mössöä jota makkarana ja pihvinä myyvät niin ei ole tehty ihmisiä varten..
Ensi vuodeksi täytyykin varautua vielä suuremmalla määrällä kotimaan lihaa sillä sitä ruottalaista mössöä jota makkarana ja pihvinä myyvät niin ei ole tehty ihmisiä varten..
juu oltiin tosiaan lähtöä tekemässä ku ilmoittivat että wasserkuhler palkinto tuli caddylle.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =105528864
Oli kyl todella komeita mk1 ja mk2. Tietty muitakin oli... :)
Ja ensi vuonna uudet kujeet...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =105528864
Oli kyl todella komeita mk1 ja mk2. Tietty muitakin oli... :)
Ja ensi vuonna uudet kujeet...
Viime vuoteen verrattuna oli paljon vähemmän kalustoa, mutta silti todella hienoa edelleen. Vai kun ekaa kertaa oli viime vuonna niin tuntuiko vaan että enemmän ihmisiä. Liekö keli vähentänyt tulijoita?
Viime vuosihan oli juhlavuosi, ja luulen et se +30 astetta houkuttelee paikalla kuitenkin muutaman random-kävijän enemmän ku +10 astetta...
Ensi vuodeksi täytyykin varautua vielä suuremmalla määrällä kotimaan lihaa sillä sitä ruottalaista mössöä jota makkarana ja pihvinä myyvät niin ei ole tehty ihmisiä varten..
Kyllä Ruotsista hyvää lihaa saa ostettua kaupasta, ne vaan ei oo suomalaiseen tyyliin valmiiksi maustettuja eli ovat tuoreita, makkara Ruotsissa ei aina parhaasta päästä ole mut parantunut se on huomattavasti menneiltä vuosilta ja saahan sieltä ihan suomalaistakin makkaraa.
Hmm. Pitäs löytää jostain kuvallista todistetta kun poltin kumia siellä Team Armyn leirissä. Mistäköhän norskisivuilta sellasia mahtas löytää ku google ei tunne koko team armya, eikä niillä ees oo niitä kuvia ku kävin kyselemässä jälkikäteen.
Jos osuu silmään ni vois linkitellä mulle, kun siinä oli ainakin 4-5 tyyppiä kuvaamassa sitä.
Jos osuu silmään ni vois linkitellä mulle, kun siinä oli ainakin 4-5 tyyppiä kuvaamassa sitä.
tossa on ainaki yks video:P
http://www.youtube.com/watch?v=HiJiavdOth4
http://www.youtube.com/watch?v=HiJiavdOth4
Kuvia ympäri Bugrunia kliketiklik
Ihan hieno reissu oli tänäkin vuonna, viileähkö sää + ruoka/juomavorot vähän latisti tunnelmaa mutta ei sen vakavampaa sattunut ainakaan omalle kohdalle.
Ihan hieno reissu oli tänäkin vuonna, viileähkö sää + ruoka/juomavorot vähän latisti tunnelmaa mutta ei sen vakavampaa sattunut ainakaan omalle kohdalle.
Kaikkea ne siellä on touhunnut :D
http://www.youtube.com/watch?v=kAxsvwImB6I
http://www.youtube.com/watch?v=kAxsvwImB6I
H*lv*tti mikä käry tosta team-army jetasta lähti ku oltiin ykkösellä siinä perässä :D täyty ottaa U-käännös
Tossa vielä omat räpsyt Mantorpin reissusta, määrä korvaa laadun ;D
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... 20Mantorp/
ja se keltanen nopee ykkönen penkissä
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... V01453.flv
Tossa vielä omat räpsyt Mantorpin reissusta, määrä korvaa laadun ;D
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... 20Mantorp/
ja se keltanen nopee ykkönen penkissä
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... V01453.flv
Pari pätkää tämän kaunokaisen alustan säädöstä.
http://www.youtube.com/watch?v=S2e2ibIh9PA
http://www.youtube.com/watch?v=QHSBEj14sTg
http://www.youtube.com/watch?v=S2e2ibIh9PA
http://www.youtube.com/watch?v=QHSBEj14sTg
Lehtilä kirjoitti:Haastattelin itse myös kyseisen ykkiäisen omistajaa ja kyselin moottorista..
Alakerta KR, yläkerta PG (vaikkakin myöhemmän tarkastelun tuloksena läpivirtaava kansi vähän hämää), ahdin K27 joka modattu kiihdytyskäyttöön.
Kävin ittekkin jauhamassa omistajan kanssa. Toi kansi oli 1.6 (AKL) Skodasta repästy ja työstetty. Muuten tosiaan oli joo 02A ja pelikaania. Garaget.org:ssa on kaverilla omat sivut.
Eka video matsku :D Huh huh, johan oli hassua.
http://www.youtube.com/watch?v=W0z8VbpDlgw
http://www.youtube.com/watch?v=W0z8VbpDlgw
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Ja kuvaa tulee (tää on ihan kohta HD laadulla siellä. nyt on vielä kämänen)
http://www.youtube.com/watch?v=oCxpA2kOr1o
Puerco´s Presents bugrun 2009 !! Nauttikaa ja hävetkää :D
http://www.youtube.com/watch?v=oCxpA2kOr1o
Puerco´s Presents bugrun 2009 !! Nauttikaa ja hävetkää :D
Tämä keskustelun taso kyllä perin hyvin kuvaa koko tapahtuman tasoa.
Tuota tuomarointia aika läheltä seuranneena voin sen verran kommentoida palkintohommaan. Tuomarointi on vähän erikoinen kuvio tuolla.
Erikoisin asia on tosiaan Jetta, Vento, Bora sarjojen puuttuminen. Tai siis ne kannattaisi yhdistää saman generaation golf sarjoihin.
18 tuomaria jaetaan kolmeen ryhmään ja jokainen ryhmä katsoo tiettyjä luokkia. Sitten kokoonnutaan ja ryhmät tuo mieleisensä autot ilmi koko porukalle. No tällä saatettaisiin päästäkin vielä jonkinlaiseen lopputulemaan, koska ryhmät pyritään jakamaan esim "vesi ja ilmaharrastajille" sopivasti. Tämän jälkeen kuitenkin kaikki katsovat kaikkia autoja (aikaa tunti, joten tehtävä mahdoton) ja alkaa huutoäänestys, jossa tietty 20 vuotta bug runeja kiertänyt ryhmittymä huutaa pokaalit kavereilleen ja puolitutuilleen. Myös räikeä maalin sävy tuntuu vetävän ruotsalaisia puoleensa. (tästä syystä itse olen joskus pokaalin tuolta kotiin tuonut ;)
No täytyy kuitenkin muistaa, että tuolla tuomaroidaan vain niitä autoja, jotka ovat palkintoryhmälle tarkoitetussa parkissa tai sen välittömässä läheisyydessä. Parissa tunnissa ei ole aikaa kierrellä ja etsiä autoja esim. leirintäalueelta. Iso osa suomalaisten autoista loistivat poissaolollaan. Ilmeisesti kuljettajat olivat ennen puolta päivää vielä sen verran sekaisin, ettei autoa uskaltanut siirtää alueelle.
Toisaalta esim hienoja, enemmälti rakennettuja kolmoskoppasia ei puolen päivän jälkeen edes alueella ollut. Palkinto meni autolle, jossa oli käytetty eniten työtunteja (ehkä). Pelkät kiillotetut aluvanteet, jomin coil-overit ja puhdas auto ei vielä palkintoon riitä. Mielestäni.
Myöskään viimeisteltyjä tarkempaa silmäilyä kestäviä kakkakoppia ei tuomarointiparkissa liiemmälti ollut. Itse olisin äänestänyt valkoista 8V turbo racekakkista, joka tosin sekin kesti päivävalossa silmäilyä korkeintaan 5 metrin päästä. Tuo voittaja-auto oli ehkä viimeistellyin tuomarointipaikalla ollut.
Ykköskoppasia oli hienoja paljonkin, ja taidettiin äänestää viiden tai kuuden auton välillä. Pasin autokin joukossa oli.
Passateissa vanha valkoinen TS mustalla konepellillä olisi ollut ehdoton, mutta auto oli ilmeisesti lähtenyt jo pois alueelta ennen palkintojen jakoa.
Nailon Biiteissä Antin kromikupla taisi hävitä yhdellä tuomariäänellä tuolle voittajalle, jonka viimeistyn taso oli kyllä kova.
Nivalan poikien Caddy sai palkinnon ansaitusti. Hyötyauto-osasto oli hankala, en tiedä miten tuohon kyseiseen päädyttiin. Taisihan se olla nahkasisustettu multivani, jossa tehdasboonuksia oli vähintäänkin riittävästi.
Ilmajäähdytteisiin en osaa ottaa kantaa, kun en niistä mitään ymmärrä. Viimeistelyn taso ja työnjälki kokonaissuorituksena niissä piksee wasserkuhler porukan mennen tullen.
Ruostekasojen määrä tapahtumassa lisääntyy vuosi vuodelta. Joskus se oli vielä hauskaa kun löydettiin joku läpimätä navetan nurkan helmi johon sitten porssevanteet alle ja kiillotettu alumiinibusteri ja lammas katolle, mutta liika on liikaa.
Ugh.
Tuota tuomarointia aika läheltä seuranneena voin sen verran kommentoida palkintohommaan. Tuomarointi on vähän erikoinen kuvio tuolla.
Erikoisin asia on tosiaan Jetta, Vento, Bora sarjojen puuttuminen. Tai siis ne kannattaisi yhdistää saman generaation golf sarjoihin.
18 tuomaria jaetaan kolmeen ryhmään ja jokainen ryhmä katsoo tiettyjä luokkia. Sitten kokoonnutaan ja ryhmät tuo mieleisensä autot ilmi koko porukalle. No tällä saatettaisiin päästäkin vielä jonkinlaiseen lopputulemaan, koska ryhmät pyritään jakamaan esim "vesi ja ilmaharrastajille" sopivasti. Tämän jälkeen kuitenkin kaikki katsovat kaikkia autoja (aikaa tunti, joten tehtävä mahdoton) ja alkaa huutoäänestys, jossa tietty 20 vuotta bug runeja kiertänyt ryhmittymä huutaa pokaalit kavereilleen ja puolitutuilleen. Myös räikeä maalin sävy tuntuu vetävän ruotsalaisia puoleensa. (tästä syystä itse olen joskus pokaalin tuolta kotiin tuonut ;)
No täytyy kuitenkin muistaa, että tuolla tuomaroidaan vain niitä autoja, jotka ovat palkintoryhmälle tarkoitetussa parkissa tai sen välittömässä läheisyydessä. Parissa tunnissa ei ole aikaa kierrellä ja etsiä autoja esim. leirintäalueelta. Iso osa suomalaisten autoista loistivat poissaolollaan. Ilmeisesti kuljettajat olivat ennen puolta päivää vielä sen verran sekaisin, ettei autoa uskaltanut siirtää alueelle.
Toisaalta esim hienoja, enemmälti rakennettuja kolmoskoppasia ei puolen päivän jälkeen edes alueella ollut. Palkinto meni autolle, jossa oli käytetty eniten työtunteja (ehkä). Pelkät kiillotetut aluvanteet, jomin coil-overit ja puhdas auto ei vielä palkintoon riitä. Mielestäni.
Myöskään viimeisteltyjä tarkempaa silmäilyä kestäviä kakkakoppia ei tuomarointiparkissa liiemmälti ollut. Itse olisin äänestänyt valkoista 8V turbo racekakkista, joka tosin sekin kesti päivävalossa silmäilyä korkeintaan 5 metrin päästä. Tuo voittaja-auto oli ehkä viimeistellyin tuomarointipaikalla ollut.
Ykköskoppasia oli hienoja paljonkin, ja taidettiin äänestää viiden tai kuuden auton välillä. Pasin autokin joukossa oli.
Passateissa vanha valkoinen TS mustalla konepellillä olisi ollut ehdoton, mutta auto oli ilmeisesti lähtenyt jo pois alueelta ennen palkintojen jakoa.
Nailon Biiteissä Antin kromikupla taisi hävitä yhdellä tuomariäänellä tuolle voittajalle, jonka viimeistyn taso oli kyllä kova.
Nivalan poikien Caddy sai palkinnon ansaitusti. Hyötyauto-osasto oli hankala, en tiedä miten tuohon kyseiseen päädyttiin. Taisihan se olla nahkasisustettu multivani, jossa tehdasboonuksia oli vähintäänkin riittävästi.
Ilmajäähdytteisiin en osaa ottaa kantaa, kun en niistä mitään ymmärrä. Viimeistelyn taso ja työnjälki kokonaissuorituksena niissä piksee wasserkuhler porukan mennen tullen.
Ruostekasojen määrä tapahtumassa lisääntyy vuosi vuodelta. Joskus se oli vielä hauskaa kun löydettiin joku läpimätä navetan nurkan helmi johon sitten porssevanteet alle ja kiillotettu alumiinibusteri ja lammas katolle, mutta liika on liikaa.
Ugh.
omaan silmään kanssa osui tuo että noiden ladon takaa löydettyjen romujen määrä on hälyyttävästi kasvanut.Mielummin katselis jotain edes auton näköisiä kun kirveellä leivottuja ruostekasoja.Onneks joukkoon sopi sentään kunnolla tehtyjäkin joten ei ollut täysin turha vkonloppu,puhumattakaan kovista varttimailin ajoista,ne lämmittää aina mieletä = )
Rolle kirjoitti:Ruostekasojen määrä tapahtumassa lisääntyy vuosi vuodelta. Joskus se oli vielä hauskaa kun löydettiin joku läpimätä navetan nurkan helmi johon sitten porssevanteet alle ja kiillotettu alumiinibusteri ja lammas katolle, mutta liika on liikaa.
Tosiaan tämä "rottailu" alkaa jo olemaan aika nähty juttu. Mieluummin itsekkin katselisi niitä ruosteisia Mk1 Jettoja yms. siistillä maalipinnalla ja viimeisen päälle puunattuina.
Tuo valkoinen TS Passatti taisi olla viime vuoden palkittuja mikäli oli sama norjalainen kyseessä, erittäin siisti laite ja erilainen niiden satojen Golfien keskellä.
Oma suosikkini tänä vuonna oli ruotsalainen punainen mk1 Golf vuodelta '83, joutu muutaman kerran käydä ihmettelemässä miten joku on voinut säilyttää auton niin siistissä kunnossa, alkuperäisiä kylkiteippauksia myöten. Aivan helevetin nätti auto.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa