Alkamassa on kakkosauton projektitoiminta. Suhde tähän autoon alkoi noin vuosi, jonka aikana on eletty pitkä kaukosuhde Ähtärin ja Virtojen välillä. Auto oli seisonnassa vuoden verran ennen muuttoa Lahteen. Nyt autolle on kunnon harrastelutilat ja mahdollisuudet onnistumiseen paremmat. On mukavampi tehdä kun on paikka, johon voi auton aina jättää odottamaan huomista isompien projektien aikana.
Rakennan autoa nyt jo pienellä kiireellä, koska lupailin saada auton kohtuulliseen kuntoon Torniossa järjestettävään Lapin Kumi tuning showiin. Paikalle tulee noin 50 autoa ja katsotaan, jos musta pikkuprinsessa olisi myös joukossa mukana.
Olen valmistautunut tähän projektiin harjoittelemalla aikoinaan 87´ 16v golffilla. Silloin toiminta keskittyi pääasiassa purkamiseen ja parkkipaikalla auton katseluun. Nyt tilanne on toinen kun on töitä on opiskelun sijaan sekä paikka, jossa autoa laitella. Melkoinen mahdollisuuksien maailma.
Ajatus autosta syntyi kun katselin sivustoja vanhoista Cadeistä, jotka oli tontitettu ja siistitty viimeisen päälle. Sisimmässä heräsi tahto perehtyä moiseen harrasteluun. Harrasteosien hinnat ovat varsin kohtuulliset sekä huolto-osien saatavuus on todella hyvä verrattuna moneen muuhun autoon on rakentaminen jopa halpaa...ainakin näin väitän jos joku kysyy.
Suunnitelmat ovat suuret, mutta niinhän näissä on tarkoituskin olla.
Asennuskohteita on listalle seuraavia:
- Statistiikka (mittaristot)
- Alusta (säädettävät + axle flip)
- Vanteet
- Sisätilojen äänieristys ja verhoilu
- Moottori (välijäähdytin + turbo)
- Soittimet (soitin + alaäänet + ylä-äänet)
- Valot ja varjot (etuvalot + maski)
Näillä pärjääkin hetken eteenpäin ajassa. Alhaalla kuvat lähtötilanteesta. Muutoskohteiden määrää en ole rajoittanut ja hyviä ideoita otetaan vastaan.
Musta kaunotar tullessaan juuri yläluokan mutakylvystä:

Tässä ovet sekä penkit irroitettuna.

Näillä päästään alkuun iloisessa rakentelussa. Koska on Lauantai-ilta taidan kävellä jääkaapille ja nauttia hetken ilman rakentelua. Tästä se homma lähtee liikkeelle ja katsotaan mihin loppujen lopuksi tie vie.
Pyrin päivittelemään ainakin kerran viikkoon projektin etenemistä. Teen reissuhommia, joten päivittäinen rakentelu ei ole mahdollista, mutta aina kun asiassa päästään eteenpäin niin kirjoittelen lisää faktaa tänne. Juuri siitä syystä kiire alkaa jo olla.