Caddy (Dirty Princess)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

Caddy (Dirty Princess)

ViestiKirjoittaja Juzi » 11.4.2009 22:19

Tervehdys kaikille VW-harrastajille.. ja ehkä muillekkin autoharrastajille. :D

Alkamassa on kakkosauton projektitoiminta. Suhde tähän autoon alkoi noin vuosi, jonka aikana on eletty pitkä kaukosuhde Ähtärin ja Virtojen välillä. Auto oli seisonnassa vuoden verran ennen muuttoa Lahteen. Nyt autolle on kunnon harrastelutilat ja mahdollisuudet onnistumiseen paremmat. On mukavampi tehdä kun on paikka, johon voi auton aina jättää odottamaan huomista isompien projektien aikana.

Rakennan autoa nyt jo pienellä kiireellä, koska lupailin saada auton kohtuulliseen kuntoon Torniossa järjestettävään Lapin Kumi tuning showiin. Paikalle tulee noin 50 autoa ja katsotaan, jos musta pikkuprinsessa olisi myös joukossa mukana.

Olen valmistautunut tähän projektiin harjoittelemalla aikoinaan 87´ 16v golffilla. Silloin toiminta keskittyi pääasiassa purkamiseen ja parkkipaikalla auton katseluun. Nyt tilanne on toinen kun on töitä on opiskelun sijaan sekä paikka, jossa autoa laitella. Melkoinen mahdollisuuksien maailma.

Ajatus autosta syntyi kun katselin sivustoja vanhoista Cadeistä, jotka oli tontitettu ja siistitty viimeisen päälle. Sisimmässä heräsi tahto perehtyä moiseen harrasteluun. Harrasteosien hinnat ovat varsin kohtuulliset sekä huolto-osien saatavuus on todella hyvä verrattuna moneen muuhun autoon on rakentaminen jopa halpaa...ainakin näin väitän jos joku kysyy.

Suunnitelmat ovat suuret, mutta niinhän näissä on tarkoituskin olla.
Asennuskohteita on listalle seuraavia:
- Statistiikka (mittaristot)
- Alusta (säädettävät + axle flip)
- Vanteet
- Sisätilojen äänieristys ja verhoilu
- Moottori (välijäähdytin + turbo)
- Soittimet (soitin + alaäänet + ylä-äänet)
- Valot ja varjot (etuvalot + maski)

Näillä pärjääkin hetken eteenpäin ajassa. Alhaalla kuvat lähtötilanteesta. Muutoskohteiden määrää en ole rajoittanut ja hyviä ideoita otetaan vastaan.

Musta kaunotar tullessaan juuri yläluokan mutakylvystä:
Kuva[img]

Tässä ovet sekä penkit irroitettuna.
Kuva[/img]

Näillä päästään alkuun iloisessa rakentelussa. Koska on Lauantai-ilta taidan kävellä jääkaapille ja nauttia hetken ilman rakentelua. Tästä se homma lähtee liikkeelle ja katsotaan mihin loppujen lopuksi tie vie.

Pyrin päivittelemään ainakin kerran viikkoon projektin etenemistä. Teen reissuhommia, joten päivittäinen rakentelu ei ole mahdollista, mutta aina kun asiassa päästään eteenpäin niin kirjoittelen lisää faktaa tänne. Juuri siitä syystä kiire alkaa jo olla.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 12.4.2009 11:49

Sisätilojen kimppuun...

Ensimmäisenä lähtevät mittaristot, jotka olivat edellisen omistajan toimesta sijoitettuna vallan huonolle paikalle. Näkyvyys oli liki mitätön. Ensimmäisenä irroitetaan mittaristo konsolista: Vasemmalta lähtien lähtötilanteessa: ahtopaine, öljynpaine sekä veden jäändytysnesteen lämpötila. Öljynpaine jää pois ja tilalle tulee kierroslukumittari.

Johtoja mittareihin tulee - signaali,+ ja - sekä tämän lisäksi mittarissa olevalle lampulle tulee katkaisijalta (virtalukko tässä tapauksessa) ohjaava + sekä normaali -. Ahtopainemittarille ei tule muuta kuin ahtoletku sekä lampun sähköt.

Merkitsin sinisellä erottamista varten jäähdytysnesteen lämpötila-anturin signaalikaapelin. Tämä helpottaa ainaista arpomista. :) mukaanlukien itse olen siihen usein sortunut.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/UV ... directlink

Tässä kuvassa olen vetänyt johdot vahvistimelle, joka sijoitetaan subikoteloon pelkääjän penkin taakse. Johtojen vedossa on hyvä muistaa, että RCA signaalikaapelit pitää vetää aina eripuolelta autoa kuin vahvistimen virtakaapelit. Ei samoin kuin tämän auton aijempi omistaja samalta puolelta. Seurauksena on yleensä turbolta kuulostava vinkuna kaiuttimista joka syntyy laturin ansiosta. Tarkan virheen synnyn voi joku tietää, mutta minä en. Ehkä joku kertoo.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/f4 ... directlink

Kehyksen liimaan kontaktiliimalla keinonahkaan (tai toisinpäin), josta tulee ihan siisti kun jaksaa tehdä saumaukset kunnolla ja viimeistellä nurkat.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/5P ... directlink

Sitten valmis johdotus ja asennus kehykselle. Mittareita en liimannut erikseen kehykseen, koska tein sen verran tiukan sovituksen, että mittarit pysyy paikoillaan, mutta mikäli esimerkiksi kierroslukumittaria täytyy säätää niin mahdollisuus on. On hyvä myös huomata, että mittareiden johdot eivät tartu lämmityslaitteen säätimiin, joten jos mahdollista on hyvä johdot niputtaa ja kiinnittää kulkemaan kotelon ylälaidasta eikä säätimien päältä.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nd ... directlink

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 13.4.2009 15:45

Tilailin Saksasta lisää osia (ebay baunsal-tuning):

Valot ja maski:
http://cgi.ebay.de/SCHEINWERFER-GRILL-X ... 0367359991

Kromiset veivit
http://cgi.ebay.de/FENSTERKURBELN-VW-GO ... 0372901694

Maskilippa:
http://cgi.ebay.de/SCHEINWERFERLEISTE-V ... 0370586051

Alusta:
http://cgi.ebay.de/Gewindefahrwerk-VW-C ... m153.l1262

Tukea etupäähän:
http://cgi.ebay.de/Alu-Domstrebe-verste ... dZViewItem

Noista liikkeistä saa ainakin uudet osat halvalla. Baunsal tuningin asiat voi hoitaa myös englanniksi, mikäli Volkkarin kotimaankieli ei taivu. Omalla avustavalla ebay-saksalla ostokset hoituu nätisti. Apuna voi aina käyttää myös Babelfish-käännöskonetta.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 14.4.2009 8:26

Lavan pohjien teko on alkanut.

Ensin lavalta hiottiin kaikki ruosteet ja kolhut sileäksi. Nylon laikalla maalit ja ruosteet lähtee kätevästi. Apuna käytin porakoneessa käytetävää laikkaa sekä rälläkkään kiinnitettävä laikkaa. Vaikeammat paikat sitten käsin. Suorat pinnat hiottiin epäkeskolla.

Pohjille laitoin aluksi sinkkiä, jonka pitäisi toimia erittäin hyvin paljaalle pellille. Verrattuna muihin pohjamaaleihin hinta on hieman kovempi, mutta pitäisi suojata paremmin.

Kuva
Kuvassa maali on vielä kuivumassa ja odottamassa seuraavaa kerrosta.

Alustava ajatus on, että lava maalataan mattamustaksi, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 15.4.2009 23:17

Tässä kuva vielä lavasta kun sinkki on saanut vallattua koko lavan. Nyt pohjat on vedetty ja voidaan tasoittaa kolhut ja töyssyt. Onneksi suurempia lommoja ei löytynyt.
Kuva

Tänään oli päivä laittaa postissa tullut mankka paikalleen. Pioneerin DEH-5000 soitin täyttää tämän hetkiset musiikkitarpeet ainakin äänenlaadullisesti. Pitää kuitenkin muistaa, että Caddy ei koskaa tule olemaan hiljainen kuin kirkonpenkki lauantai-iltaisin. Tarkoitus on laittaa hyvät perussoittimet ja jättää viimeiseen viety hifisely muille. Itselleni riittää kun silloin tällöin voi soittaa lujempaakin iskeviä biisejä. Mitään scuubiduu soittimia en kuitenkaan laita! :D -> tarkoitan...ne tietää ketkä tietää ja muut voi arvata.

Soittimen paikka (voi sanoa, että hieman ahdas oli!) Kallistin hieman soitinta, jotta laitetta on helpompi käyttää, mutta myös siksi, että signaalikaapelit vahvistimelle eivät olisi edes mahtuneet jos mankan laittaa suoraan. Keskellä näkyvä liitin/kiinnike oli vain ensimmäinen este, mutta mikäli soittimen olisi laittanut suoran olisi lämmityslaitteen osia joutunut siirtämään 2cm taaksepäin... auton menosuuntaa.
Kuva

Ja sitten lopputulos.
Kuva

Tällaista muumilaaksoon tänään. Katsotaan mitä hemuli tuo huomenna tullessaan.
Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.4.2009 8:02

Alustava ajatus on, että lava maalataan mattamustaksi, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

Tietty, jos ei aio kuljettaa lavalla mitään. Maali kestää hankausta varsin heikosti. Itse leikkasin 9 mm viirapintaisesta filmivanerista kappaleen levyn reunoihin sai sittemmin kätevästi pultattua kuormansidontalenkit.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 16.4.2009 9:03

Tietty, jos ei aio kuljettaa lavalla mitään. Maali kestää hankausta varsin heikosti.


Filmivaneri on varmasti hyvä vaihtoehto kun tarvii kuljettaa tavaraa. Tarkoitus on, että tavaraa ei tarvitsisi kuljettaa tai jos tarvii niin sitten rakennetaan siisti säilytyslaatikko. Auto on ihan harraste-ajoneuvo ja käytännön merkitys on erittäin vähäinen.

Kuormasidontalenkit poistin kaikki ja ne on tällä hetkellä keräysromuläjässä.

Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, jos rakentaisi hetkittäiseen kuljettamiseen tarkoitettavan levyn jonka saisi pois ja päälle aina kun tarvii. Kiitos vinkistä, pitää painaa mieleen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.4.2009 9:55

Irrotettava se oli tuo minunkin levyni alkujaan, lenkkeineen päivineen. Kyllästyin sitten levyn kolinaan ja kiinnitin lavaan ankkurit, joihin ruuvasin levyn kiinni senkkikantaisilla ruuveilla. Neljä ruuvia irrottamalla levyn sai irti esim. lavan puhdistusta varten.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 16.4.2009 12:02

Irrotettava se oli tuo minunkin levyni alkujaan


Yksi vaihtoehto olisi tietty, että tekisi levyn jonka sitten lukitsisi lenkeillä. Ajattelin ihan sellaista pienempää levyä tilapäiseen kuljetukseen ajatuksissa oli. Periaatteella nopeasti paikalleen ja nopeasti pois.

Ja onhan tässä tätä projektia aika reilusti vielä jäljellä muutenkin. :)

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 16.4.2009 13:59

Katsastusukko höpötteli mulle, et lavan tulee kestää muistaakseni joku 580kg painoa, senkin jälkeen kun siellä on akseliflippi ja 50mm madalluspalikka. Ei saa kuulema iskarit lyödä pohjaan...:P

Kestääkö mun lava 580kg - jääköön arvoitukseksi :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 16.4.2009 16:37

Itse kokeilisin lavan pinnoitukseen esim. tällaista ainetta: http://www.lipakkapinta.com/kauppa/inde ... ts_id=1167

Kannattaa katsoa se .doc tiedosto, siinä kerrotaan ja näytetään käyttökohteita. Vaikuttaa tosi lupaavalta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.4.2009 17:04

Onhan noita pinnoitteita, kuten esim. joku uretaanipohjainen, jota käytetään rehusiilojen pinnoitukseen. Kestää mm. sellaista myrkkyä kuin muurahaishappo.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 16.4.2009 22:36

Katsastusukko höpötteli mulle, et lavan tulee kestää muistaakseni joku 580kg painoa, senkin jälkeen kun siellä on akseliflippi ja 50mm madalluspalikka. Ei saa kuulema iskarit lyödä pohjaan...:P


Ne on kyllä erikoista sakkia... olen myös itse törmännyt moiseen asenteeseen konttorilla. Huvittavaa touhua kun 2 katsuria roikkuu vetokoukussa ja yrittää saada renkaita raapimaan kaarista. :D

Katsastukseen suosittelen Virtojen taikka Ähtärin konttoreita. Siellä ainakin caddyn rakentajista pidetään. Kysyin axle-flip asiaa konttorilta eikä muita rajoituksia ollut kuin maavara yli 8cm. Suosittelen kyselemään kokemuksia ja varaamaan tietyn katsastajan sinne mennessä. Itselläni ei sen koommin ole ongelmia yhdenkään auton kanssa ollut.

joku uretaanipohjainen


Ne on varmasti parhaita mikäli mekaanista rasitusta täytyy kestää. Wertt:n ehdottama tökötti on näköjään myös uretaanipohjainen. Onhan noita, mutta hinta vaihtelee sitten ihan helvetisti. Itse en halua maksaa kuin hyvästä vastineesta, joten ensimmäisenä katson kaikki verrokit. Auto-alan tuotteille kun tahtovat olla kovissa hinnoissa ja samaa tuotetta löytää yllättäen jostakin muualta puoleen hintaan. Kokemuksia hyvistä aineista otetaan vastaan ja kuullaan kyllä mielellään.

Yksi ihmetyksen aihe on vielä lehtijousien maalaaminen... Millä olette maalanneet kovaa kulutusta sekä taivutusta vaativat kohteet?

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 17.4.2009 9:30

Eilen varmistui taas muutama osatoimitus.

- Kallistuksen vakain Jetasta...toivottavasti menee heittämällä. :D Haen sen tänään Järvenpäästä
- Pepan tuonnin silikoniosaset, mutta kuumalla tavaralla on kova liike (oikea tuote oikeaan hintaan, ei varastettu) ja niiden toimitusaika on noin 3 viikkoa. Osat ovat tosiaan muuten erittäin kohtuullisen hintaisia. Käykää katsomassa mikäli tarvetta on. Sieltä löytää myös vanteita ja alumiiniputkia konehuoneeseen erittäin kohtuulliseen hintaan.

Perjantai tulossa ja viikonlopuksi pääsee taas hallille.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 20.4.2009 16:58

Tänään on sitten selvitelty lavan mahdollisia pinnoitusvaihtoehtoja.

Suo on suuri ja vaihtoehtoja paljon. Polyuretaanivaihtoehtoja näyttää olevan kattava kirjo. Tuotteita on sekä Tikkurilalla sekä Teknoksella. Usea tuote soveltuu metallipinnoille ja liki kaikki uretaanipohjaiset pinnoitteet kestävät kovaa sään ja mekaanisen rasituksen tuomaa kulutusta.

Lukkarin mainitsema pinnoite näyttää olevan esim: Teknoksen Inerta 700
http://194.100.44.55/tseloste.nsf/($All)/B723459395234FB7C22570F1004B4F1E/$File/FI_285_Tuoteseloste.pdf?OpenElement

Tuotteita tuntuu saavan siis useilla ominaisuuksilla värin ja kerrospaksuuksien osalta. Osassa pinnotteissa on myös erinäköisiä täyteaineita. Tämä on hyvä selvittää nyt kun tälle linjalle lähdettiin. Suurin osa tuotteista näyttää olevan valmiissa sävyssä, mutta esimerkiksi puolikiiltävää mustaa löytyy useasta tuotteesta.

Olen sopinut huomiseksi saavani lisätietoja RTV:ltä kaikista heidän vaihtoehdoistaan suoraan tukusta. (edustavat Tikkurilaa sekä Teknosta).

Mikäli tiedätte oheisista pinnoitteista enemmän, kertokaa koko kansalle.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 21.4.2009 10:55

Tänään löysin tuotteen, jolla saa kestävän pinnan saa aikaiseksi. Polyuretaanipinnoite. (Alunperin tarkoitettu lattioille ja pinnanpaksuus on noin 0,5mm) Toimii pensseli taikka telalevityksenä...ja ehkä myös ruiskulla.
Hinta 100€ 7 litraa. (5l itse ainetta ja 2l kovetetta)

Väri on vaalean harmaa. Nyt alkaa testaus ja pioneerityö. Nyt pitää etsiä pigmentti taikka jokin väri, jonka sekoittaa. Sitten testataan ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

Periaatehan on: "Kun itse tekee niin saa sellaista kun tulee!" :D

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 22.4.2009 21:31

Ja kun tarpeeks tekee, niin se alkaa todella näkymään... eikä aina positiivisessa mielessä.
Meinaatko kaikki 7 litraa vetästä lavan pintaan?

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 23.4.2009 8:34

eikä aina positiivisessa mielessä.

Oletko ollut seuraamassa mun työskentelyä? :D

Pienempiä pakkauskokoja ei ollut ja mikäli aine toimii, niin sitähän voi sitten laittaa myös kiveniskumassaksi kaariin ja pohjaan. Tästä on kuitenkin kokemukset vielä niiin vähäiset, että kerron lisää kunhan homma etenee.

Täksi päiväksi on sovittu maalarin kanssa testisävytyksestä ja katsotaan jos siihen saisi helposti tehtyä oman värin. Perustietona on, että minäli halua on niin mahdollisuutena on sekoittaa mukaan vaikka hiekkaa täyteaineeksi. :D Lavastahan tuli hiekkapaperiarkki.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.4.2009 9:54

Eli periaatteessa hieman kuin viirapintainen vaneri. Itse olen tuon koiraurheiluharrastuksen puolella rakennellut paljon esteitä, jotka vaativat liukuesteitä. Maalina on alkydi, päälle olen ripotellut hienoa kvartsihiekkaa (hiekkapuhallus-) ja sen hiertänyt kosteaan maaliin.
Tulee todella pitävä pinta, mutta en varmaan mihinkään auton lavaan sitä laittaisi, koska se on oikeasti karhea ja koettelee kuljetettavia esineitä. Voisi olla isona, tasaisena pintana ihan kivan näköinen.

Alumiinilista voisi tehdä pirteän säväyksen tuolla urien pohjalla.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 23.4.2009 10:22

Alumiinilista voisi tehdä pirteän säväyksen tuolla urien pohjalla.


Jotain säväytystä olen kyllä miettinyt, mutta tarkoitatko alumiinihippuja tai alumiinipölyä sekoitettavaksi?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.4.2009 10:37

Siis ihan oikeaa listaa, tunnetaan esim. liikuntasaumalistan nimellä. Messinkilistakaan ei voisi olla hassumpi vaihtoehto.

#82
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.6.2006 18:51

ViestiKirjoittaja #82 » 24.4.2009 19:02

Haet Bauhausista tarjouslaminaattia muutaman neliön ja vedät sen lavan pohjaan, tulee siisti..;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.4.2009 1:11

^ Ei taitais lattialaminaatti kovin pitkää aikaa ulkokäytössä kestää :(

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.4.2009 11:43

Minulla on ollut puuvajan nurkalla taivasalla koivuparketin palanen kestotestissä jo pari vuotta. Hyvin on näyttänyt kestävän sään oikut.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 25.4.2009 14:01

Palasin eilen Polyuretaanin testivärjäyksestä huonoilla uutisilla. Värjäys ei onnistu! Shaisse. Se ajatus menee nyt sitten uusiksi, koska en aijo vaalean harmaata lavaa Cadiin laittaa. Aineen pysymis ja iskunkestävyys ovat kuitenkin omaa luokkaansa, joten käytän ainetta kiveniskumassana ainakin pohjassa kun siihen tulee aika. Lisäksi testasin ruiskuohenteella aineen ohentamisen, joka sai aineen paakkuuntumaan. Nyt tiedetään tämäkin asia.

Maaleissa ja pinnoitteissa on eri pohjia, johon maalit tehdään. Se miksi näin on niin maalilla on aina maksimi-imemismäärän värin suhteen. C-pohja, johon musta väri tehdään on vapaa valkeista pigmenteistä, jolloin se imee väriä paremmin. Jossakin kohtaa aine kuitenkin lopettaa värin imemisen ja tuloksena väri ei enää muutu. Tässä suhteessa ei siis toimi enemmän on enemmän periaate! :D Minun tuotteessani oli tietysti valkeata pigmenttiä, joten mustaa ei saatu aikaiseksi.

Ei taitais lattialaminaatti kovin pitkää aikaa ulkokäytössä kestää

Kosteuden eristys pitäisi saada kuntoon, mutta sen jälkeenhän se varmasti kestäisi. Taitaa olla vaikea toteuttaa siten, että vesi ei jää seisomaan lavan ja panelin väliin. Siitä voi tullä äkkiä ongelmia.

Olen miettinyt myös jos laittaisi noihin uriin parketin pintapalasia. Kävin työn puolesta viimevuoden puolella Olavi Räsäsellä ja sain sieltä pintasäleitä mukaan muutaman, Voisi näyttää hemmetin hyvältä mikäli laittais tammisoiroja. Ajatus on vielä kehittymisen asteella. Lukkarin ehdottama listakaan ei varmasti näytä yhtään hassummalta. Pitää tutustua kustannuksiin.

Kiitos kaikille jo nyt ajatuksista.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 26.4.2009 13:00

Nyt on alusta tullut postissa ja etutolpat ruuvattuna paikoilleen. Maalailin samalla jarrukengät ja kunhan ne oli putsattu ikiruosteesta. Kuten täällä on moni todennut, niin kyllä ne ovat herkkiä ruosteelle.
Kuva

Sitten tässä on kuva kuulerista asennettuna paikoileen. Alapuoliset kiinnikkeet täytyy vielä rakentaa kunhan idea niistä syntyy. Syyläriä siirrettiin hieman taaksepäin, johon se ainakin nyt näyttää juuri ja juuri sinne sopivan. Käyttö osoittaa aikanaan olinko oikeassa.
Kuva

Kaaria muokkasin jo valmiiksi vaikka renkaiden kohtalo ei olekkaan varmaa, koska autosta oli tarkoitus tehdä matala. Kakkoskoppaiset osoittivat, että kaarista on otettava pois se sisälle kääntyvä haarake aina kun autoa lasketaan riittävästi ja siellä on kohtuullisen kokoiset renkaat alla. Tässäkin kohtaa käytäntö näyttää tarvitaanko jatkotoimia.
Kuva

Ja joskus kone tarvii hieman lisätehoa, että pitkiä päiviä jaksetaan! :D
Kuva

Ja kokonaiskuva tämän hetkisestä tilanteesta.

Kuva

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 30.4.2009 9:18

Osia on taas saatu keltaisesta konttorista ja niitä on alettu asettelemaan paikoilleen.
Eilisessä lähetyksessä Saksasta saapuivat viimein valot, maski, lippa ja uudet ikkunaveivit.

Kuva

Eilisen saldoksi jäi valojen lisäksi koneen niputusta. Taas muutama askel eteenpäin ja sitten tömps. Seinähän se siinä ja ajatustyötä edessä. Muutama putkenpaikka ja pissapojan säiliö etsivät vielä asemaansa, mutta sitten alkaa kone olla purkissa. Sitten vain nesteet sisälle ja ensikäynnistys.

...sitä odotan jo innolla. (nyt voi alkaa lottoamaan mistä ahtoletkusta irtoaa ensimmäisenä liitos)

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 3.5.2009 20:40

Tänään iskukohteena oli sisätilat, joiden eteneminen on odottanut naisen auttavaa kättä. Ompelukone ja apuvoimat olivat tänään mukana, joten toteuttamisessa päästiin alkuun. Tänään oli lisäksi etukaiuttimien asentamisen aika. Lisäksi tänään koekäytin konetta cuulerin laiton jälkeen.

Muutama kuva sisätilojen siistimisestä. Paras keino saada pinttyneet liat irti on vielä siihen törmäämättömille tiedoksi "Klaasi spray". Vaahdottaa kankaistakin liat irti ja pinttynytkin moska lähtee irti. Käsittelin mustat muovipinnat "Black Chrome" aineella, jossa on mukana mustaa väriä. Tällä aineella vanhasta eltaantuneesta mustavuovista tulee uuden veroinen, jos ei jopa parempi! :D

Kuva
Kuva

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 5.5.2009 21:43

Eilinen ja tämä päivä ovat olleet niitä päiviä, kun tuntuu ettei mikään toimi.

1. Subikotelon mitoitus on sentin liian suuri ja jäi mahtumatta penkin taakse. Kuten tässä aijemmin keskusteltii...kun itse tekee niin saa sellaisen kuin tulee! :D

2. Ongelmia ovipahvien verhoiluiden kanssa. Tarkemmin oven avaukseen harmillisesti tarvittavan vivun kohdalla.
- Tämän voisi ratkaista sillä, että joku muu avaisi oven aina ulkoa!

3. Olen repinyt autosta nyt 3 antennia pois ja vielä on yksi jälkellä.
- Onko kellään tietoa miten antennien lisääntymisen saa loppumaan?

4. Jarrujen irrottaminen takapäästä ei olekkaan ihan nix-nax....vaan enemmän se pox.
- Onko kukaan kokeillut caddyn purkamista käsillä kun täällä se on enemmän jaloilla purkamista?

Tämmöistä ihanaa tiistaita...ja huomenna jatkamaan! :D

Vähähyyppä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2009 9:11

ViestiKirjoittaja Vähähyyppä » 7.5.2009 22:05

Onko tuo keskikonsoli mk1 vai mk2 golffista?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.5.2009 8:37

Näyttää ihan kakkosen konsolilta.

Eilen irrotin Caravellesta jarrurummun ja kuten arvata saattaa, rumpuun leikkautunut hartia esti aluksi rummun irrotuksen. Kesti tovin, ennen kuin keksin, mistä vapautetaan kengät. Tuossahan on käsisäätöinen takajarru.
Kädissä on automaattisäätö, jonka kiila pitää vapauttaa jarrukilven aukosta.
Kuva

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 8.5.2009 17:08

Eli osa numero 10 on se kiila ja sen kun nostaa ylös pultinreijästä ruuvarilla ni säätö menee nolliin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.5.2009 17:35

Niin, saattoi olla, että jarrukilvessä on reikä vain kenkien pinnan tarkistusta varten.

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 8.5.2009 23:09

Konsoli on kakkosesta. Samanlainen oli mm. kakkos golffissa aikaan itselläni.

Pääasia, että asentaminen on hauskaa ja asentajat viihtyy...tai no ainakin vierestä seuraajat! :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.6.2009 23:22

miten tämä projekti etenee? ei näkyny torniossa näyttelyssä. sinänsä harmi. olis ollu vähän massasta erottuva auto.

misku
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.10.2008 12:41

ViestiKirjoittaja misku » 6.6.2009 10:08

Kuinka kiiltäväksi tuo "Black Chrome" jättää nuo muovipinnat? Ainakin itseä häiritsee sprei mallin muovinhoito tuotteet, kun tuppaavat jättää turhan kiiltävän pinnan vaikka mattana mainostetaankin. Onkohan tuota edes tarkotettu auton sisälle laitettavaksi?

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 15.6.2009 16:19

Projekti etenee taas tänään...sitä ennen...ei ollenkaan. Nyt kun on tämä viikko aikaa, pitää painaa taas, jotta asiat etenevät. Tornioon ei tosiaan auton kanssa päästy vaikka itse siellä olinkin. Harmi.

Black Chrome on minulla aika matta, mutta voi paljon riippua itse pintamateriaalista. Puskureihin ja vastaaviin olen ensin käyttänyt. Jos sitä laittaa sisälle, niin aine on pyyhittävä hyvin pois koska siinä on väriainetta. Ei ole kovin kiva mustata esimerkiksi vaaleita housuja.

Mitä käyttämieni aineiden soveltuvuuksiin tulee niin mallia voi ottaa, mutta en vastaa seuraamuksista. :D

Vähähyyppä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2009 9:11

ViestiKirjoittaja Vähähyyppä » 24.6.2009 23:08

Oliko iso homma laittaa tuo keskikonsoli?
Joutuiko leikellä tuota kuskinpuoleista alaosaa kojelaudassa?

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 5.8.2009 12:34

onkos täällä tapahtunut mitään?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa