volkswagen Vento/Golf
Valvoja: ffp jäsenet
volkswagen Vento/Golf
Eli hakusessa olisi tuommonen auton rottelo. ''Ammaripojan'' eka auto kyseessä siis. Ajanut kyllä moisella autolla ajettavuudeltaan todella hyvä, mutta miten moottorin kestävyys? Välimallin passatti oli aikanaan jossa oli sama kone 1.9 turbodiesel ja koneena AAZ kyllä oli aivan surkea. Ei tahtonu oikein nuin isossa rungossa pelata ja aina särky joku. Kertokaappa hyviä ja huonoja puoli autosta, ja että kannattaako laittaa diisseli vaiko bensa? Myllyt tuskin vetää mittoja mersunmatkalukemiin?
Viimeksi muokannut Sipowitz, 23.4.2009 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä pitäis AAZin kestää se 500 tkm, jos vaan on asiallisesti huollettu.
Itsellä ei ole yksikään VW:n esikammiodiesel hajonnut alta 400 tkm.
Ja eipä ne bensakoneetkaan ole kestävyydeltään sieltä huonoimmasta päästä.
Tämän ikäisissä autoissa kannattaa etsiä se hyvä yksilö, on käyttö/ huoltohistorialla paljon enemmän merkitystä kuin ajetuilla kilometreillä.
Itsellä ei ole yksikään VW:n esikammiodiesel hajonnut alta 400 tkm.
Ja eipä ne bensakoneetkaan ole kestävyydeltään sieltä huonoimmasta päästä.
Tämän ikäisissä autoissa kannattaa etsiä se hyvä yksilö, on käyttö/ huoltohistorialla paljon enemmän merkitystä kuin ajetuilla kilometreillä.
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Otsikko muuttui. Eli olisi kiinnostus herännyt myös Ventoon. Nyt kättä vääntäen ei osaa päättää kumpi malleista olisi parempi tuo Vento vai Golf? Onko autojen tekniikassa ja vioissa eroja? Ja millä koneella kannattaa kyseinen peli laittaa? Diisselinä golffi ois hyvä vero suht pieni ja kulutus vähäinen. Entä venton diesel vero? Jos bensakoneella niin mikäs olisi paras kuutiotilavuus?
Nyt kättä vääntäen ei osaa päättää kumpi malleista olisi parempi tuo Vento vai Golf? Onko autojen tekniikassa ja vioissa eroja?
Ventohan on konttiperäinen Golf, joten samoja ominaisuuksia (vikoja) esiintyy molemmissa.
Mikäli farmari-Golf jätetään pois laskuista, Venton plussia on ehdottomasti tilava takakontti ja ihan vähän ruhtinaallisempi varustelu kuin vastaavan varustetason Golffissa.
Esim. jo varhaisimmista CL:stä löytyy korinväriset puskurit, sävylasit ja takaniskatuet jotka tulivat karvalakki-Golffeihin vasta muutamaa vuotta myöhemmin.
Jos bensakoneella niin mikäs olisi paras kuutiotilavuus?
Ymmärtääkseni uutena maahantuotujen Ventojen bensa-vaihtoehdot ovat olleet 1.8 ja 2.0.
1.8:a löytyy kahden tehoisia, 55 ja 66 kW (kuten myös Golffeissa). Itse suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Hienosti tuo 1.8 66kw vento on pelannu, just rapsahti 350tkm tauluun :) kulutusosia ja kovaa ajoa. Helvetisti runtua saa kokoajan, täytyy myöntää. Ruosteita nyt vähän alkaa oleen, mutta kovapeltinen toi oma ainakin on ikäsekseen. Voi luottaa että aina lähtee käyntiin ja hemmetin mukava ajaa.
Jos nyt pitäis valita niin Venton ottaisin silti, käsittääkseni paremmat penkit kun alkupään golfeissa ja muutenkin parempi varustelu niinkun mainittiin. Ja paremman näköinen mutta näähän on makuasioita tietty..
Jos nyt pitäis valita niin Venton ottaisin silti, käsittääkseni paremmat penkit kun alkupään golfeissa ja muutenkin parempi varustelu niinkun mainittiin. Ja paremman näköinen mutta näähän on makuasioita tietty..
Meiltä löytyy sekä golffi että vento, kummatkin 55kw bensakoneilla mutta vento huomattavasti suuriruokaisempi kun 100tkm enemmän ajettu golf.
Suvusta löytyy myös 2kpl 66kw versiota mutta empä ole kummempaa eroa huomannut, kulutuslukemat samaa luokkaa mutta ehkä vääntöä hieman enemmän tuossa 66kw mallissa.
Diiselimalleissa kuulemma ongelmia tuottaa joku kiilahihnapyörä jonka kiilaura kuluu klapiksi ja alkaa kolisemaan, myös kansivikaa on ollut eli kansi halkeaa venttiilien välistä.
Suvusta löytyy myös 2kpl 66kw versiota mutta empä ole kummempaa eroa huomannut, kulutuslukemat samaa luokkaa mutta ehkä vääntöä hieman enemmän tuossa 66kw mallissa.
Diiselimalleissa kuulemma ongelmia tuottaa joku kiilahihnapyörä jonka kiilaura kuluu klapiksi ja alkaa kolisemaan, myös kansivikaa on ollut eli kansi halkeaa venttiilien välistä.
Kyllä ne penkit aika pitkälti samat ovat kummassakin mallissa, varustelutaso määrää kankaan kuosin ja materiaalin, lisäksi sporttijakkaroissa on vielä parempi muotoilu.käsittääkseni paremmat penkit kun alkupään golfeissa
Jos penkkien verhoilusta puhutaan, GL-mallin plyysi tmv. on kertaluokkaa mukavampaa ja hengittävämpää kuin CL-mallin vastaava, joka on ärsyttävän hiostavaa.
Kannattaa ehkä suosia noita GL/GT -malleja, niissä tulee mukana myös tuplavalonheitintä, säädettävää rattia ja tihkua jne.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa