volkswagen Vento/Golf

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

volkswagen Vento/Golf

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 17.4.2009 16:54

Eli hakusessa olisi tuommonen auton rottelo. ''Ammaripojan'' eka auto kyseessä siis. Ajanut kyllä moisella autolla ajettavuudeltaan todella hyvä, mutta miten moottorin kestävyys? Välimallin passatti oli aikanaan jossa oli sama kone 1.9 turbodiesel ja koneena AAZ kyllä oli aivan surkea. Ei tahtonu oikein nuin isossa rungossa pelata ja aina särky joku. Kertokaappa hyviä ja huonoja puoli autosta, ja että kannattaako laittaa diisseli vaiko bensa? Myllyt tuskin vetää mittoja mersunmatkalukemiin?
Viimeksi muokannut Sipowitz, 23.4.2009 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.4.2009 23:19

Kyllä pitäis AAZin kestää se 500 tkm, jos vaan on asiallisesti huollettu.
Itsellä ei ole yksikään VW:n esikammiodiesel hajonnut alta 400 tkm.

Ja eipä ne bensakoneetkaan ole kestävyydeltään sieltä huonoimmasta päästä.

Tämän ikäisissä autoissa kannattaa etsiä se hyvä yksilö, on käyttö/ huoltohistorialla paljon enemmän merkitystä kuin ajetuilla kilometreillä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 18.4.2009 8:21

Itse ostaisin ennemmin TDi:n. Ja vielä jos saa valita ni 81kw AFN moottorilla.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 18.4.2009 8:23

itsellä lasissa jo yli 400tkm ja känggitän sen minkä kerkeen eli kestäähän ne jos huoltaa :D

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 18.4.2009 12:25

itellä aaz koneessa tällä hetkellä 470 000km ja hyvin on toiminut. tosin alakerta uusittu 260tkm kohdilla. kovaa ajoa ja hellää huolenpitoa niin sillä selviää jo pitkälle.

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 19.4.2009 9:19

Mitens sitte tuo syöntipuoli? diisseli kulkee höyryillä, jopa 4.5l/100km!! Paljonkos bensa kone syö? kumpi olisi parempi vaihtoehto?

imppa86
-
Viestit: 21
Liittynyt: 9.3.2008 13:29

ViestiKirjoittaja imppa86 » 19.4.2009 10:04

mulla bensavento jossa mittarissa 471tkm ja hyvin pelittää :) kestää ne bensatki paljo ajaa!

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 23.4.2009 18:28

Otsikko muuttui. Eli olisi kiinnostus herännyt myös Ventoon. Nyt kättä vääntäen ei osaa päättää kumpi malleista olisi parempi tuo Vento vai Golf? Onko autojen tekniikassa ja vioissa eroja? Ja millä koneella kannattaa kyseinen peli laittaa? Diisselinä golffi ois hyvä vero suht pieni ja kulutus vähäinen. Entä venton diesel vero? Jos bensakoneella niin mikäs olisi paras kuutiotilavuus?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 23.4.2009 21:09

Mulla ihan normi 1.8 ja ajettu 270tkm. Huollettu on ajallaan, bensaa vie sen n. 7 litraa sadalla.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.4.2009 22:35

Nyt kättä vääntäen ei osaa päättää kumpi malleista olisi parempi tuo Vento vai Golf? Onko autojen tekniikassa ja vioissa eroja?

Ventohan on konttiperäinen Golf, joten samoja ominaisuuksia (vikoja) esiintyy molemmissa.
Mikäli farmari-Golf jätetään pois laskuista, Venton plussia on ehdottomasti tilava takakontti ja ihan vähän ruhtinaallisempi varustelu kuin vastaavan varustetason Golffissa.
Esim. jo varhaisimmista CL:stä löytyy korinväriset puskurit, sävylasit ja takaniskatuet jotka tulivat karvalakki-Golffeihin vasta muutamaa vuotta myöhemmin.
Jos bensakoneella niin mikäs olisi paras kuutiotilavuus?

Ymmärtääkseni uutena maahantuotujen Ventojen bensa-vaihtoehdot ovat olleet 1.8 ja 2.0.
1.8:a löytyy kahden tehoisia, 55 ja 66 kW (kuten myös Golffeissa). Itse suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 25.4.2009 3:07

Täältä ääni kanssa 1.8 66kw bensaventolle. Hienosti toimii, kuhan ei oo kahta astetta pakkasta...:) Sillon et pääse etuovista sisälle, mut sama ongelma on myös vanhemmissa golffeissa.

Nimim. kakkakoppa golfin ja Venton entinen omistaja.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 25.4.2009 7:58

Ovetkinhan saa toimimaan kun lukkoja vähän huoltaa ja tekee niihin eräänlaisen jousipatentin. Tuo 66 kW moottori vääntää alhaisilla kierroksilla paremmin kuin 55kW kone.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 25.4.2009 7:59

Haetaanko tässä nyt mahdollisimman kestävää konetta, tehoja vai mahdollisimman vähäkulutuksista konetta? Oletko vaihtamassa moottoria vai tarkoittaako tuo "laittaminen" ostamista?

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 25.4.2009 21:07

Perheessä on ollut -97 vuodesta asti -97 vuosimallin golf, ja ainaki tähän asti on pelannut hyvin kun 300tkm on 5000km päässä.

Jakke_
-
Viestit: 61
Liittynyt: 31.3.2008 0:16

ViestiKirjoittaja Jakke_ » 4.5.2009 14:50

Hienosti tuo 1.8 66kw vento on pelannu, just rapsahti 350tkm tauluun :) kulutusosia ja kovaa ajoa. Helvetisti runtua saa kokoajan, täytyy myöntää. Ruosteita nyt vähän alkaa oleen, mutta kovapeltinen toi oma ainakin on ikäsekseen. Voi luottaa että aina lähtee käyntiin ja hemmetin mukava ajaa.

Jos nyt pitäis valita niin Venton ottaisin silti, käsittääkseni paremmat penkit kun alkupään golfeissa ja muutenkin parempi varustelu niinkun mainittiin. Ja paremman näköinen mutta näähän on makuasioita tietty..

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 20.6.2009 22:58

Paljonko on venton koneenöljytilavuus? olis tarkotus vaihtaa öljyt niin paljonko sinne menee 3.5litraa vai jopa 4?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.6.2009 10:46

Meiltä löytyy sekä golffi että vento, kummatkin 55kw bensakoneilla mutta vento huomattavasti suuriruokaisempi kun 100tkm enemmän ajettu golf.
Suvusta löytyy myös 2kpl 66kw versiota mutta empä ole kummempaa eroa huomannut, kulutuslukemat samaa luokkaa mutta ehkä vääntöä hieman enemmän tuossa 66kw mallissa.

Diiselimalleissa kuulemma ongelmia tuottaa joku kiilahihnapyörä jonka kiilaura kuluu klapiksi ja alkaa kolisemaan, myös kansivikaa on ollut eli kansi halkeaa venttiilien välistä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.6.2009 11:33

käsittääkseni paremmat penkit kun alkupään golfeissa
Kyllä ne penkit aika pitkälti samat ovat kummassakin mallissa, varustelutaso määrää kankaan kuosin ja materiaalin, lisäksi sporttijakkaroissa on vielä parempi muotoilu.
Jos penkkien verhoilusta puhutaan, GL-mallin plyysi tmv. on kertaluokkaa mukavampaa ja hengittävämpää kuin CL-mallin vastaava, joka on ärsyttävän hiostavaa.
Kannattaa ehkä suosia noita GL/GT -malleja, niissä tulee mukana myös tuplavalonheitintä, säädettävää rattia ja tihkua jne.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa