Golf IV (kitti pallero) valmis about

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

Golf IV (kitti pallero) valmis about

ViestiKirjoittaja ABT » 22.1.2009 5:33

Eli aloitetaan tarina! Olipa kerran poika joka säästi 10mk viikkorahoista 1000mk ja kysyi tämän jälkeen isältä, että saako tällä rahalla jo auton. No kun tämä poika sai vihdoin pitkään odottamansa ajokortin niin alkoi auton metsästys. Joskun 15v muistan kun opel calibra mielytti silmää ja tuli kaikki palstat ja keltaiset pörssit ym... niitä ajankuluksi 2v aikana oli 1kpl 2.5v6 calibroja myytävänä eli ei yhtään turboja. No jossain vaiheessa sitten meni ohi toi opel kuume ja kiinnostus heräsi konsernin autoja kohtaa koska mutsilla oli a3 ja faijalla caravelle.

No sen verran ymmärsi jo autojen päälle, että nelivetonen/ahdettu auto pitäisi olla kyseessä. Heti alkoi himottamaan a3 1.8t quattro valitettavasti nämä maksoivat tuolloin vähän ajettuna n.30t euroa ja säästöissä oli n.20t euroa. Eli hampaita kiristäen piti unohtaa toi nelikko. No s40 t4 nousi varteenotettavaksi ehdokkaaksi ja paria autoa mentiin tyyliin rahat taskussa katsomaan pk-seudulle turusta. No ei oikein löytynyt sellaista autoa missä olisi juuri ollut ne mun haluamat varusteet. Sitten alkoi myös kiinnostus herätä 4 koppaseen golfiin, että mites sellanen siihen ainakin löytyisi osaa. Yhdestä yksilöstä yritin soittaa mutta ei myyjä vastannut eikä soittanut takasin.

No seuraava aamuna faija tuli herättämään munt ja kysy että siellä vois olla sulle auto myynnissä. Olin vähän wtf? No volkkarilla oli joku synttäritarjous eli jokaisessa autoliikkeessä on vähintään 1kpl. gti golfeja, jotka automaatti-ilmastoinnilla ja 5-ovisia. Olin päättänyt, että autossa pitää ainakin olla 5-ovinen, automaatti-ilmastointi ja musta väriltään. Niin tämä yksilö täytti kriterit. Ja se hinta mikä parasta niin 31t euron auto maksoi 23t euroa. Näitä oli turun airiston autossa 2kpl myynnissä. Ehtona oli, että käteismaksu no tämähän sopi mulle enemmän kuin hyvin. Faija lupasi vielä lainata noi pari puuttuvaa tonnia jotta saisin täysin uuden auton ettei tarvitse käytettyä ostaa. No pistin arpalapun menemään eli halukaiden kesken arvottaisiin noi autot! No pari tuntia meni ja puhelin soi, että täällä olis sulle tällänen musta golfi otatko vai arvotaanko uusi nimi. Tässä vaiheessa oli niin uskomaton fiilis että miten arpa voi olla suosinut mua ja sanoin että tottakai mä sen otan, koska voi tulla rahojen kanssa noutamaan (40 osallistujaa oli ollut ja auriston autossa oli 2 autoa) Tästä sitten alkoi minun ja tämän auton taival ja tällöin elettiin vuotta 2003 oisko ollut toukokuu!

Eli kun autoa mentiin hakemaan niin ihailin sitä hetken ja tämän jälkeen menin takaluukkuun raaputtamaan noita golf ja gti merkkejä niin myyjä kysyi että mitä onko jokin vialla niin sanoin ei häiritsee vaan noiden merkkien olemassaolo myyjä sanoi että menkää kahville ja lähti autolla korjaamon puolelle. No 15min päästä tuli golf takasin ilman merkkejä eli tuunaminen alkoi jo autoliikkessä.

2003: Valitettavasti mulla ei ole tähän hätää kuvaa miltä auto näytti uutena mutta jokainen varmaan on nähnyt miltä vakio 4 koppanen golfi näyttää. Gti eroaa tästä vain ulkoisesti korinväristen listojen ja sporttialusta, erilaisten takavalojen ja sumarien (jotka umpiossa). Ensimmäisenä autoon asennettin pioneerin 7000sarjan mp3 soitin. Etupuskuriin tuli laitettua tuning verkkoa suoraan motonetistä, välillä oli tosi karusti kiinni kunnes lopulta keksin millä noi paras laittaa (siima). Tilasin myös completoksen kautta uudet leksuksen takavalot tuohon autoon (tällöin näitä leksuksen tuikkuja ei paljon vielä ollut). Myös takasiipi löysi takaluukun päälle sekin yllätys löyty completoksen hyllystä ei vaan ollut yhtään samanlainen siipi kuin kuvassa.Vuoden vaihteessa myös asennettiin ultimate:n 12" subi ja ultimaten pääte autoon. Johtoina käytettiin ultimate:n sarjaa. Myös samalla asennettiin cobran hälytin kaikilla mahdollisilla tunnistimalla.

2004: No pakko tuohon oli vanteet hommata, kun laitoin noihin vakio 16" talvirenkaat eli 18" vanteet löysi alle. Myös merkitön maski tuli tilattua johon itse asensin samaa tuning verkkoa mitä puskurissa oli myös valoluomet tarttui mukaan nämä tuli kcs:n kautta. Kuitenkaan varaa ei ollut maalata näitä korinväriin. Myös pari sisävaloa tuli vaihdettua tuolloin ja jalkatilaan ilmesty uv putket ja samalla tt:n polkimet/lepuuttaja löysi paikkansa (oikeasti hyvät talvella) myös eoeo:n (momo) turvavyötoppaukset löysi paikoilleen, tuhkakupin kansi tuli maalattua, hopeiset tarrapaneelit tuli myös asennettua (muistaakseni n.150e maksoi, on siinä tarralla hintaa). 2004 kesällä tuli mun myös aika muuttaa täysin uudelle paikkakunnalle tuntematta ketään eli muutin yksin vantaalle asumaan. Sattuman kautta löysin kaverini kautta tyttöystän vantaalta ennen kuin edes asuin vantaalla. Tämän ex:n kanssa päätimme perustaa ihan vitsinä autokerhon nimeltä pb-tuning, joka myöhemmin myös rekisteröitiin yhdistykseksi, jotta päästää messuille yhdessä "esittelemään autoja" = (dokamaan)
Kuvia 2004
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/blah.JPG (takapää)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/ircuus2.JPG (yleiskuva)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/netti1.JPG (keula)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/golfsumu.jpg (valoluomilla)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/DSCN4545.JPG (ovivalot)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/DSCN4546.JPG (kattovalot)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6579.JPG (uv ja tt:n polkimet)

2005: tais olla vielä 2004 loppuvuotta kun hankin autooni Dietrech rs4 etupuskuri yksi ilta joku ihan tuntematon soitti, että nyt olis sulle puskuri myynissä no puskuri miellytti tarpeeksi silmää ja päätin sen lunastaa pois mukaan tuli myös aidot rs:n muoviritilät. Noihin yritin tarvikeumpioita metsästää pitkään mutta turhaa. Myös ahtopainemittari tuli asennettua 2005 autoon mallia trisco valoshow. Tämä asenus vei vain 4h ja pari hassua kirosanaa. Tuo mukana tullut muoviletku oli sellasta kovamuovi letkua joka taittua todella helposti niin että siitä ei enään ilma tullut läpi eli vaati n.20nippusidettä pitämään tuon letkun suorana jotta ilma kulkisi siitä läpi. 2005 myös takavalot vaihtuivat mustapohjasiin leksuksiin ja maski vaihtui merkittömään ripamaskiin. Myös soittimia vähän päivitettiin eli soittimeksi tuli jvc:n dvd ja näytöksi 7" kiina. Kesällä myös sattui pieni kolari jossa mummo päätti lähteä kolmion takaa liikkeelle kun luuli että käännyt y-haara risteyksestä kun tulin sen verran hiljaa enkä käyttänyt vilkku no minähän menin suoraan ja varoin vain epäröivää mummoa. No mutta päätti sitten lähteä liikkeelle, no minä ehdin pysähtymään mutta katoin vain mummoa suoraan silmiin että se vaan tulee ja suoraan etukulmaa päin niin että lasikuidun palaset vaan lensi. Eli tuloksena välijäähdytin ja lokari vaihtoon, puskuri ja vanne korjattiin koska uusien saaminen osottautui lähes mahdottomaksi. Eli vanne paikkamaalattiin ja puskuri kuidutettiin/kitattiin kasaan kovan tappelun jälkeen sain tästä 500e rahaa, koska väittivät että puskuri aikasemmin kolaroitu eivätkä tämän takia korjaa sitä paremmin, vaikka ei oltu kolaroitu. Kuva kolarista löytyy alhaalta.
Kuvia 2005:
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6565.JPG (kaikki sisävalot päällä)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/ahtomittari.jpg (todistetusti ahtomittari toimii! Vai sittenkin photo shop?)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/soitin.jpg (soitin/näyttö)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/3868066.jpg (uus keula)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/12367996.jpg (uus keula ja uus maski)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/kolari.jpg (kolari, valoluomet uupuvat koska toinen luomi lensi kehä1:lle)

2006:
Tämä projekti sitten lähti kunnolla käyntiin. Alkuvuodesta kun olin käymässä turussa niin yks aamu faija ajatteli yllättää munt ja pestä golfin mulle. Itse tätä ennen ajanut maks 40km/h tunnissa hiekkatiellä jotta kylkiin ei lennä kiviä ja en kertaakaan käyttänyt autoa harjapesussa eli maalipinta oli todella hyvässä kunnossa. No faijan pesun jälkeen oli maalipinta entinen eli oli harjan välissä ollut joku kivi ja faija oli oikein kunnolla jynssännyt golfin puhtaaksi. Tuloksena molemmissa kyljissä sellaset jäljet kuin joku olisi avaimen kanssa sahannut edes takaisin eli nämä jäljet tuntuivat ihan selvästi kynsillä eivätkä lähteneet myllyttämällä. No pidin faijalle pienen saarnan, että oli viimeinen kerta kun mun autoja peset ja tokasin faijalle vaan, että sä varmaan sitten maksat uuden maalauksen kun noi kyljet piloilla. No kyljet jäivät sitten tuollaiseksi aika kivasti saa värivahalla piiloon mutta kun ei ole vahaa niin ihan selvästi näkyy. 2006 myös kerhosta tuli ry ja päätettiin että acs 2006 on ensimmäinen messu johon kerho menee. Alunperin golfin ei pitänyt acs:n mennä, koska eihän siinä ollut mitään näytettävää? Tosin olin etupuskurin, takapuskuri/takadiffuuserin siihen jo ostanut varastoon. Luokkakaverilla on tuollainen www.ums-desing.fi firma ja hänki päätti että menee firmansa kanssa acs:n hänen piti tuoda oma autonsa hänen osastolleen. No 16 päivää messuja hän soitti mulle ja ilmoitti, että leoni ei tule ehtimään, että sä tuot autosi. Olin vaan, että jaa sehän on vakio! No tästä se riemu alkoi. No äkkiä hakemaan takapuskuria, etupuskuria turusta, tuosta etupuskurista modasin äkkiä tuon vw:n merkin logon umpeen. Helmoja ei mulla tuohon autoon ollut mutta kaveri oli hankkinut tuohon leoniin golf4 helmat jotka oli sitten jatkanut leoniin no mä sitten sain ne omaan autooni ja mun piti sitten taas lyhentää ne niin, että sopivat golfiin Grin (näitä itse en alunperin halunnut, koska pidin näitä rumina). Myös mustat etuvalot sain tilattua completokselta (ilman että olisin ne sieltä noutanut niin eivät olisi ehtineet) myös vanteet lainasin toisesta autostani koska ne vaan jotenkin sopivat paremmin. Viimeisellä v.loppuna noi osat sitten maalattiin onneksi istuvuus oli hyvä! Kesällä sitten painettiin hulluna töitä, että saatiin vähän kalliimpaa osaa autoon hommattua. Eli noi alimitoitetut jarrut vaihdettiin seatin vähän parempaan settiin, alustaksi vaihdettiin kw2:n, kw:n etuvakaaja ja kaikki puslat vaihtuiva power flex:n tuotoksiin. Myös sivuvilkut vaihtuivat keväällä tummiin sekä vahteet vaihtuivat juuri ennen x-tremen messuja tsw:n edgeihin (nämä aina mielyttäneet allekirjoittaneen silmää)
Kuvia 2006:
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/etupuskuri.jpg (etupuskuri tämä oli kuvissa paljon siistimpi ei pitänyt olla tuollanen junakeula)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/takapuskuri.jpg (takapuskuri/diffuuseri)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/takaa.jpg (maasturi messuilla)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/etupaa.jpg (maasturi keulasta)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6869.JPG (seatin jarrut)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/golf4.jpg (x-treme car show ei vielä tontissa viikon myöhästy alusta)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6881.JPG (vihdoin tontissa)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6883.JPG (yleiskuvaa madalluksesta)

2007/2008/2009
Eli tässä nyt mennyt aika opiskellessa, töissä ja kauniiman sukupuolen kanssa. Eli yksinkertaisesti ei ole ollut aikaa/rahaa laittaa tätä ja samalla toi motivatiokin ollut enemmän kuin pahasti hukassa. Auto piti tehdä 2008 x-treme car show:n valmiiksi mutta tuolloin työt häiritsi todella pahasti (työmatka n.150km/suunta ja 12h päiviä) no meni siinä sitten vielä tuo 4.5v suhde poikki niin oli vähän motivaatio hukassa elämään eli ei jaksanut hetkeen yhtään mikään kiinnostaa no mutta nyt siitä päästy yli naisia kuitenkin pääkaupunkiseudulla yli 40 000 enemmän kuin meitä miehiä täällä ja työtkin saatiin valmiiksi eli nyt ainoastaan koulu hidastaa rakentamista. Eli tarkoitus ois nyt saada oikeasti tämä valmiiksi 2009 acs:n.

Eli noita puskureita sai tuon luokkaverin kautta sen verran edullisesti niin päätin niitä sitten tilata pari hassua voi sitten katsoa livenä mikä puskuri miellyttää silmää eniten, koska itse en ole löytänyt vielä sellaista puskia tähän golfiin jonka voisin heti sanoa että toi! No puskureita mulla on nyt tähän autoon yhteensä 6 erilaista!
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6875.JPG
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf/DSCN6877.JPG (silmä valitsi tämän puskurin)

Eli tottakai tuosta puskurista piti tuo vw merkin kolo poistaa myös tuosta alaosaa vähän modattiin. Tuo puskuri ihan selvästi kaipasi jotain alahelmaa, vag harrastaja tottakai heti mieleen tuli taas seatin osa eli lisää cupra r:n osaa piti saada autoon eli cupra r:n alalippa tuli hankittua. No tämähän ei nätisti istunut tuohon puskuriin niin päätin sitten muokata tuota alalippaa eli muistaakseni 11.5cm sitä jatkoin keskeltä. Nyt etupuskuri tässä vaiheessa:
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/180120091.jpg (tosi miehellä aina moottorin osat seinällä)

Aikoinaan tuohon hankin toisen konepellin joka piti jatkaa, kuitenkin nivalasta löyty valmiiksi jatkettu konepelti myynnissä ja sain vielä hyvän hyvityksen tuosta ostamastani varapellistä, myyjä vaan ei suostunut sitä lähettämään ihan ymmärrättävistä syistä kun tietää miten ne matkahuollossa kohtelee tavaraa. Eli lähdin sitä sitten autolla sieltä yksin hakemaan (koko päivä siinäkin meni) Myös vuosien varrella tuli hankittua tuollainen lokasuoja johon oli laitettu transportterin ilmanotto aukko (tämä kuulemma kova juttu konsernin miesten keskuudessa, sama asia kuin bemari ihmisillä m:n tarrat?) lokari piti olla maalausta vailla kunnossa, mutta sehän oli ihan klommoilla ym... Myös päätin vilkut siirtää peileihin eli molemmista lokareista hitsattiin noi vilkun paikat umpeen. Peileiksi tulee 5-golf look peilit+pari hassua juttua joista vasta valmiina kuvia.
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/konepelti.jpg (konepelti, joka mahdollisesti vielä tänä vuona vaihtuu)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/lokari.jpg (lokari)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/17012009.jpg (peilin sovitusta)

Vanteet myös pulverimaalattiin matta mustiksi. Ei niistä ihan matat tulleet mutta saa kelvata. Näihin tulee vielä vähän yksityiskohtia mutta niistä lisää vasta kun ne valmiina.
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/160120092.jpg

Koria muuten vähän silotellaan eli takaluukun vw:n merkki poistettiin, tapyyhin poistettiin, takaluukun kahva tullaan poistamaan (solenoidin kytkentä aloitettu) takaluukun/takapuskurin väliin tulee sellainen muotoilu pala, jota sitäkin joudutaan vähän muokkaamaan, koska toi takakahva poistettan (kuidutettu). Kylkilistat myös poistetaan niiden takana v.mäiset reiät ja hitsaessa noi ovet kuulemma vetelevät enemmän kuin helposti eli päätettiin, että hitsauksen sijasta käytetään peltiliimaa (tätä saan huomenna 3 tuubia) tänään purettiin etuovet kokonaan auki eli nyt pääsee etuoviin liimaamaan peltiä sisäpuolelta. Samalla varmaan vähän äänieristetään noita ovia dynamatilla, kun sitä varmaan jää yli tuosta toisesta projektista. Vielä ei ole päätetty jätetäänkö takaovenkahvat vai otetaanko pois. Itse en myöskään ole tuohon autoon löytänyt oikein silmään mielyttäviä helmoja mutta päätin tilata sitten lumnan helmat ja ihan hyvinhän ne tohon kokoaisuuteen istuu. Takapuskurista myös poistettaan toi diffuuseri koska se näyttää jotenkin irtonaiselta ja pitäis sitten olla fiksummat ulostulot ja joutuisi vetolenkin rälläköimään pois ym... Ja kokonaan auto siis maalataan uudestaan uudella värillä! Katsoo mitä yksityiskohtia tuohon keksii maalauksen yhteydessä ehdotuksiakin saa laittaa.
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/golfhahmo.jpg (vähän yleishahmottelua)

Hifijä tähän autoon ei tule mitään ihmeitä hattuhyllyllä on nyt joku focalin erillisarja (koska ei mahtunut oviin noi 7" ja ei viitsinyt 500e kaiuttimia pois heittää). Etuoviin tulee joku perus erillissarja, vahvarina toimii toi ultimate ja subina saa olla toi 12" konttiin ehkä rakennetaan jossain vaiheessa joku perussiisti asennus. Soittimeksi siirtyy tosta toisesta autosta tähän joku 5000sarjalainen pioneerin näytöllinen ja kaverilta ostin tuollaisen lisäboksin millä saa tähän navin ja jotain g-mittareita ym... näkyviin.

Tallikavereilla meni hermot tuohon mun tallipaikan kuntoon kun aina kaikki hukassa niin pidettiin pienet talkoot 4 mieheen siinä se n.6h meni nyt on tavarat järjesyksessä ja tilaa rakentaa:
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/talli.jpg (talli viikko sitten)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/t ... vottu1.jpg (talli nyt)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/170120091.jpg (talli siivottuna)

HuhHuh! tulipa kirjoitettua no pari tuntia siinä meni! Pahoittelen kaikkia kirjoitusvirheitä en jaksa nyt oikolukea tähän aikaan, tahtoo nukkumaan! Aamulla kouluun ja illalla pitää olla virkeänä taas rakentamassa golfia!
Viimeksi muokannut ABT, 25.3.2010 0:56. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 22.1.2009 9:27

Kunnon tarinoita on mukava lukea. Hyvä homma että joku jaksaa panostaa, ettei vain kerro "Mulon golf, tossa linkki minunautoon".

Auto nyt ei varsinaisesti edusta sitä genree mikä saa meikäläisen syttymään, mutta näyttäis kuitenkin ihan siististi tehtävän. Eiköhän siitä hieno peli tule! :)

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 22.1.2009 14:16

Pakko kyllä kanssa sanoa että oli kiva teksti lukea. Auton tyyli ei myöskään mieleeni mutta mitäpä sen väliä. Jatka vaan samalla linjalla jos niin tykkäät:)

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 22.1.2009 14:30

Peilit on nappivalinta!
Tykkään peltihommista, joita oot suunnitellu. Omaan silmään puskurit/helmat ei istu ollenkaan, peukku vaivannäöstä kun oot jaksanu tekstiäkin raapustaa.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 22.1.2009 15:16

Hyvin kirjoitettu teksti kyllä:) Ihan mukavan oloinen autokin. Peileistä plussaa:)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 22.1.2009 15:19

Kiitos kommenteista!

Olishan tietenkin ollut varm/siisti ratkaisu hankkia r32 look korisarja ja pultata se kiinni tosin halusin sellaisen korisarjan joita ei ole tusinassa kahtakymmentä kappaletta. Vaikka helmoja ja puskureita tosiaan tuohon autoon löytyy, vaikka millä mitalla niin sellasta silmään mielyttävää sarjaa en ole löytänyt. Tai sitten kun on joku miellyttänyt niin jää puskuri tai helmat liian korkealla. Esim toi dietrech puskuri ei laske keulaa yhtään eli jos autoon asentaisi helmat näyttäisi todella hölmöltä sivusta. Myös tuollaisia simppeleitä hofelen helmoja pohtisin ne taas jää liian korkealle. Sitten piti miettiä sellainen korisarja jossa ei ole noita listan paikkoja. Jotkut etupuskit missä tuota listaa ei ole niin keula muistuttaa mun mielestä pallokalaa ja sellaista keulaa en tähän halunnut (esim 5gti look puskuri) Ette voi kuvitellakaan monta yötä mä olen selannut nettiä/pohtinut tuota korisarja vaihtoehtoa sen takia olen noita puskureita haalinut kun ei noista muokatuista myyntikuvista saa todellista käsitystä. Nyt ainakin tällä kokoonpanolla auto sivusta katsottuna nätisti tasapainossa.

Pelit tosiaan meinas jäädä hankkimatta, koska aikoinaan kun tuohon autoon tuli toi peilisarja myyntiin olin heti, että noi on mun peilit. No ei ollut heti varaa hankkia noita peilejä ja vasta noin vuoden päästä kävin niitä kysymässä no valitettavasti niiden valmistus oli lopetettu. Tällöin pääsi pari kirosanaa. No sitten yritin taas etsiä kaiken maailman tuning peilejä mutta yksikään ei miellyttänyt silmää kuin noi siistit 5-koppanen peilit mitään m/n look peilejä en olisi edes ilmaiseksi aentanut. Yks päivä sitten luin jotain suomalaista autotuning lehteä ja siellä huomasin että hetkonen noita peilejä taas saa. Siltä seisomalta lähdin harrin luo tilamaan noita peilejä eli kiitos peileistä kuuluu www.slamit.net

Tosiaan kaiken maailman yksityiskohtia on koriin tulossa mutta niistä vasta sitten kun saadaan ne asennettua. Helmikuun lopussa olisi tarkoitus saada auto maalaamoon. Väriksi pohdittiin candy väriä, mutta koska tuollaista ei sitten paikkamaalata niin päädyttiin ihan perusväriin näette sen sitten kun auto tulee uunissa. Ei kai kaikkia suunnitelmia saa heti paljastaa ;)

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 22.1.2009 16:40

No kappas, jätkä se vaan touhuaa! :) Vuorotellenko noita volkkareita värkkäät, kun vitosgolfistakin näytti olevan projektia..?

Missäs se teidän talli on? Itellä vois olla houkutusta tulla vaikka ohi mennen poikkeen joskus. Jos vaikka koulussa törmättäs :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 22.1.2009 16:57

Onhan tossa noita projekteja ihan tarpeeksi ;)

Tuota V golfia tuossa käytävällä värkkäilen aina fiiliksen mukaan. Kaveri tuossa juuri soitti, että sulla kuulemma konttia vailla bitumia. Tokasin että juu v.loppuna pitäis eristää niin se tokas siihen, että sä teet 4:sta ja mä eristän vitkan. Eli onneksi avuliaita talikaveita joilta saa ison auttavan käden. Suuri kiitos heille!

Eli messuille pitäis molemmat autot viedä yritetään nyt tehdä kovin, kun on aikaa/motivaatiota ja rahatkaan ei riitä nyt kuin autojen laittoon, jos meinaa molemmat saada messuille. Eli seuraavaksi nautitaan miestä väkevämpää acs:ssä.

Kyllähän tuonne tallille saa tulla ihmettelemään saman henkisen porukan kanssa on aina mukava jutella. (sait privaa)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.1.2009 3:47

Eli taas tuli oltua tallila rakentamassa. Vähän v.mäinen on toi takaoven rakenne purkaa. No saatiin kuitenkin se purettua. Saatiin myös niin villi idea noihin takaoviin, että pakko tiedustella paljonko niiden toteuttaminen maksaisi.

http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/230120091.jpg (ovet purettuna)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/23012009.jpg (tästä kuvasta se villi idea lähti)
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/220120091.jpg (eikö ne tarrat ole nykyisin muotia volkkareissa?)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 29.1.2009 23:57

Onko tuo toinen auto tämä? => http://www.kalisconcept.com/kuvat/crx/index.php

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.1.2009 3:02

Sama kattila kyseessä! Avk:lta lunastin aika naurettavaan hintaan pois, ottaen huomioon auton osalistan. Oli ollut varkailla tosi fiksut varkaat kun ainut mikä oli moottorista kelvannut niin oli vapari. Kaikki mittarit, moottorinohjaus yksikkö paikoillaan.

Tuo nyt lepää tuolla kulmassa ja on sitten yksi seuraavista projekteista golfien jälkeen.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 24.3.2009 13:24

Kai sitä on tätäkin välillä tehtävä eli tarkoitus on saada vielä tällä viikolla maaleihin tämä läjä
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/golfprofiili.jpg (eiliseltä yöltä kuva)

Tuossa jo pohdittiin, että antaa takakahvojen olla, mutta totesin, että aina haaveillut niiden poistemisesta niin eikun paineilmasaha käteen ja peltiä pois.
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/24032009.jpg

Moni todennut, että hitsaus huono vaihtoehto noihin golfin oviin jollei sitten halua kittiä levittää koko oven matkalle niin mäpä päätin käyttää tuollaista 2-komponentti peltiliimaa hitsauksen sijasta.

TInaa nyt ei ollut tallilla niin päädyttiin noi kolot kittaamaan steal kitillä umpeen.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 24.3.2009 16:21

Mites tollanen peltiliima toimii? mitä maksaa ja minkälainen määrä?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 24.3.2009 18:54

Ihan kuten mikä tahansa liima. Tosin liimattavat pellit pitää olla hiottu pellille eli välissä ei saa olla maalia tai mitään muutakaan. Muistaakseni itse maksoin 20e/tuubi tuosta liimasta. Yhdestä paikkaa kun kysyin niin tuo pyssy jolla liimaa pursotetaan olis maksanut n.100e kun 1 tuubi taas n.20e. Onneksi kaverilla oli tuollainen yhden mallinen pursotin ja löydettiin siihen tarkoittua 2-komponentti peltiliimaa.

Itsellä tais mennä n.2.5tuubia. Liimasin kylkilistan reiät, antennin reiän, takaluukun kahvan ja takaovenkahvat.

Toihan pitäis olla kestävämpää kuin hitsaussauma ja tuossa itsessään korroosion suoja.

ps: kannattaa noin suppilon verran pursottaa hukkaan, koska tuo suppilo(sekoittaja). Koska ihan esimmäiset liimat eivät välttämättä sekoitu kunnolla, moni noiden kanssa on tehnyt sen virheen, että ei ole tuota tehnyt.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.3.2009 3:17

Nyt alkaa olemaan sellanen fiilis että messut alkaa lähestymään eli viime yönä tulin 3 aikaa himaan aamulla 10 ylös ja eikun ovesta ulos ja ostoksille. Voi olla sitten lamdan ruuvi kiven alla 8liikettä ja 3h siinä meni kunnes löysin sopivat mutterin ja sekin piti halkaista. Loppujen lopuksi huomasin, että mullahan downpipessä olis ollut ylimääräinen lamdan reikä eli kaikki tämä ihan turhaan :D (pari kirosanaa pääsi)

Eli tosiaan 10 lähdin liikkeelle ja nyt tulin himaan suoraan tallilta ja koko päivän hoitanut vain auto juttua. Tulihan siellä tallillakin vietettyä se n.9h josta itse vietin varmaan puolet auton alla kylmää betonilattiaa vasten halaillen pakoputkea.

Eli huomenna pitäis olla auto käyntikunnossa saas nähä lähteekö käyntiin, kun viimeksi käytetty n.2.5v sitten.

Myös frendi tuossa noita pohjia kovin teki eli nyt on kireät kitit vedetty joka puolella. huomenna varmaan vielä vähän tarvii kittailla ja illalla olis tarkoitus auto ajaa maalamoon ja vielä huomenna suihkuttaa hiomavärit päälle. Oli toi jatkettu konepelti näköjään jostain kolari pellistä tehty koska oli kiero no onneksi ei pahasti niin saa noilla konepellin säätimillä suhteellisen tasasesti istumaan.

Kuvia on kauheasti otettu en jaksa nyt postata koska klo on nyt 3.30 ja 8.00 pitää taas lähteä viimeiset osat ostamaan ja siitä sitten tallille.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.3.2009 4:21

Vihdoin taas himassa! Eli golf hörähti ensimmäisellä käyntiin 2.5vuoden jälkeen!! Vuotaa vaan toi pakoputki nyt vielä jostain (todennäköisesti jousto ei ole paljon muuta mahdollisuutta) voi olla että tähän auttaa, kun laitetaan tuo keskellä autoa oleva kannatin kiinni eli nyt on vaan putki kiinni ahtimesta ja perästä ei se kuitenkaan pahasti roiku mutta ei viitsi rasittaa pakosarjaa kauhean pitkään. Onneksi volkkareissa tuo moottorinohjaus säätää tuon rikkaalle kun vuotaa eikä laihalle kuten esim. foordeissa.

Oli kyllä kiva ajaa tuota pitkästä aikaa on kyllä aika kivireki verrattuna tuohon 5golfiin jossa kw1 :D

Meinas vaan päästä pari kirosanaa koska tänään oli joku päivitys akessa eikä saanut siirtokilpiä niin olin että tähänkö se sykkiminen kaatu! ja 500e maalit menevät piloille, koska eivät säily kauhean pitkään! No tuli sitten kaikki oljenkorret käytettyä eli poliisi partioltakin kysyttiin mitä tehdään. No onneksi alko aken järjestelmä tuossa 17 aikaa toimimaan niin saatiin auto maalaamoon. Tänään kaveri teki viimeiset kittaukset ja huomenna sitten pohjaväri ja mahdollisesti maalia pintaan! Näette sitten auton vasta uudessä värissä acs:ssä.

Oli kiva ajaa tuo 0 kelissä ilman ikkunoita ja tuollaisena laikukkaana maalaamoon vähän keräs katseita tottakai piti vielä nautiskella ja ajaa luu ulkona koko matka. Eikö kesäautossa niin kuulu tehdä? :D

Tuossa kuvia:
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf4/hahmo1.jpg tuolla alla mä vietin pari hassua tuntia pakoputkea halaillen
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf4/antenni.jpg antenni reikä vedettiin umpeen
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf4/takaovi.jpg sinne lähti se kahva
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... luukku.jpg luukustakin tuli yhtä silonen kuin vauvan pylly
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf4/lisuke.jpg tuostakin piti tuo kahvan paikka poistaa jottei näytä tyhmältä
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf4/ajovailla.jpg maalaamo lähtö kunnossa

Vähän murehtinut tuossa että mahtaako toi nyt lähteä käyntiin ja tuleeko kaikki osat ajoissa mutta nyt voi hyvissä mielin mennä nukkumaan ainut, että toi pakoputki vähän harmittaa, kun vuotaa no vuotihan tuo joustojo 3v sitten ja nyt vaihdoin sinne paremman niin vuotaa edelleen eli varmaan joku kirous :D no tuskin jaksan tuon kanssa enään itse taistella vaan vien suosiolla tiittaselle ensi viikolla niin saa laittaa putken kuntoon.
http://www.amworks.com/vaimentimet/jousto.jpg tuollainen jousto sielä nyt

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.3.2009 9:20

Nonniin Joni, hyvät selostukset proggigsesta ;) Todennäköisesti nähdään messuilla? ;)

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 28.3.2009 11:29

Hyvännäköinen kittipallero tulossa ! :) Pitää tulla ihmetteleen ACS :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.3.2009 12:21

Vieläkö imusarja lymyilee paikallaan? Koska kuvia konehuoneesta?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.3.2009 14:05

Messuilla ollaan! Eli rohkeasti vaan vetämään hihasta jos jotain kysyttävää siellä en tosin lupaa kuinka paljon olen juonot siihen mennessä virkokkaita ;)

Juu onhan tuolla imusarja paikoillaan! Eiköhän kaikki tiedä miltä vakio 1.8t:n konehuone näyttää? Toi coolerikin on vain ulkonäen takia tuossa keulalla, kerta sen edullisesti sai.

vähän jännittää millainen tuosta nyt tulee koska olen nähnyt tuon maalin ainoastaan sellasella 2cm/2cm mallilla. Pitäneepä tästä lähteä katsomaan tuota kaveria jos sille veis jotain energia juomaa ja jotain safkaa, että jaksaa tuota tehdä.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.3.2009 20:41

Maalari tuossa soitti, että oli ollut aika homma saada tuosta takaluukusta ja takaovista ihan silkoset myös tuota takaluukkuun tulevaa lippaa sai työstää jotta istuu kunnolla.

No näillä minuuteilla alkaa vetämään hiontaväria autoon.

Itse tästä nyt lähden tallille pitää noita 5 koppasen takaluukun paneleita rakentaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.3.2009 18:16

Tässä mä nyt kovin oottelen maalarin soittoa, että mikä tilanne!

Kaveria vähän vitutti koska oven lukot olivat vain yhdellä ruuvilla kiinni niin pääs pyörähtämään toi lukko kun heitti oven kiinni ja löi tuohon kylkeen pienen tissin ja ehti juuri vetää siihen pohjamaalit ennen kuin huomas eli joutus vielä tänään kittaamaan tuon pois.

Tuossa pari kuvaa joita se otti maalaamosta eilen:
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... 009372.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... 009378.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... 009379.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... 009380.jpg


Sitten vähän huumoria eli tuossa pari kuvaa KAVERIN synttärilahjasta sen 1vuotiaalle pojalle tämä vehje tulee myös messuille:
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf5/voltti.jpg eli pakollinen volttimittari niin tietää missä mennään akun/akkujen kanssa
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf5/maski.jpg umpioiden pohjat tummennettiin ja toiseen umpioon päädyttiin asentamaan vapari, jotta akut saavat tarpeeksi viilennystä (toihan ei ole moottorisoitu)
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf5/lambot.jpg vaikka lambot on jo out niin päädyttiin silti niihin oviin asennettiin myös lähes koko oven kokoiset näytöt kun ovinäytöt on nykyisin muotia.
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf5/valmis1.jpg tuossa vielä hahmottelua näyttöjen siottelusta myös ledi takavalot asennettiin ym... (huom envy screen)

Tuohon tulossa vielä alustavaloa, dvd soitin, maalausta, ledejä, teippauksia ym... ei varmaan kellään ollut 1 vuotiaana autossaan jo neljää näyttöä? :D

tuossa projektikertomusta tuosta isoveljen moottoroidusta jeeppi mallista nyt rakennetaan pikkuveljelle oma
http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?to ... 8#msg47488

molemmat isoveljen ja pikkuveljen autot nähtävillä valmiina messuilla (koeajo mahdollisuutta ei ole)
Viimeksi muokannut ABT, 30.3.2009 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.3.2009 4:37

Eli nyt on auto takas tallilta maalaamolta oli kiva ajaa 19" kesärenkailla yöllä 3 aikaa ja vielä ilman ikkunoita, kun 4:lla vielä toi käyttis nelikkokin suti. No varovasti ja lämppärit täysillä :D

Hullun työn toi kaveri oli kyllä tehnyt ja suuri kiitos hänelle! Pelkästään 5h oli suojannut autoa, koska ovenvälit päätettii jättää mustiksi jos vielä väriä vaihtaa niin musta usein sopii kaikkien värien kanssa yhteen.

Olen huomannut, että porukka tykkää noista 5-koppasen peileistä mitä olen tuohon laittamassa. Nyt varmaan tulee seuraavasta kuvasta satikutia, kun menen pilamaan oem-look peilit. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... itesti.jpg

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 30.3.2009 12:48

Bongattu tallilla värissä....

Eikös toi kawasakin vihree oo vähän nähty jo? :/

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.3.2009 2:42

Perkuleen sigi menit sitten kurkkaamaan ja vielä ääneen huutamaan tuon värin.

No joka tapauksessa kova niputus on nyt päällä kun pitäis autolla lähteä vähän kauemmas torstai/perjantai niin pitäis saada ikkunat paikoilleen.

Eli nyt pyyhkijät toimii ja pissapojan suuttimet toimii ja noi ovet purin taas, koska ei ehditty ennen maalausta ruostesuojaamaan noita liimattuja peltejä.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 31.3.2009 11:27

Sä tykkäät jättää näitä maalaushommia viimisille päiville sit useamminkin :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.3.2009 12:55

Mitä onhan tässä vielä 2 viikkoa aikaa messuihin niin ei edes kiire? Toihan on v.loppuun mennessä läjässä.

tosin vielä on parit paneelit ja 1 puskuri mikä pitäis maalata ennen messuja.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.4.2009 5:18

Eli tämäkin vähän edennyt. Päätettiin jättää tuo takaluukkuun liimattava luukun pyöristäjä pois koska ei sitten sopinutkaan omaan silmään.

Nyt on:
-takapuskuri paikoillaan (ilman tuota diffuuseria) pakoputken pää tehdään vasta messujen jälkeen
-takasiipi liimattu meni vähän vituiks pitää laittaa messujen jälkeen uusiks
-sivuhelmat liimattu
-peilit paikoillaan (vilkun johdot yhdistämättä),
-enkelin silmät/xenonit kytketty
-keula kasattu siten, että kaikki peltiosat istuu
-etuikkunat paikoillaan
-etupuskuriin kiinnitetty tuo alalippa ja vähän näytetty sille rälläkkää jotta istuu edes jotenkin.
-vanteet paikkamaalattu ja kasattu

Huomenna pitäis saada tämä nippuun eli etupuskuri/maski paikoilleen, sisustakasaan, peilit toimimaan, ja takalasit pitäis väkertää pleksistä jos vaan noi tiivisteet saapuisivat perkele!

Eli kyllä takasivulasit tehdään pleksistä hain etolasta 4mm pleksiä noi takalasit näytti olevan 3mm paksuja nopealla vilkasulla tarkoituksena on rakentaa jotain sellasta mitä itse en ole ainakaan ikinä nähnyt missään golfissa (ihme ja kumma) eli yhtenäinen takasivulasi ilman tuota pilaria. Takaikkunaa tosiaan ei enään sitten saa laskettua mutta mitä sitten? Katotaan miten tuo nyt onnistuu ja sain ne perkuleen tiivisteet tulla huomenna niiden piti tulla jo viime viikolla mutta eipä ole näkynyt. Nyt lupaili että huomenna olis täällä, kun soittelin perään. Eli tuossa vähän hahmotusta mitä tarkoitan.
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf4/23012009.jpg

jos sitä nyt pariksi tunniksi menis nukkumaan kun taas vaihteeksi tuli oltua vaan 14h tallilla putkeen.

ps:eikö juuri ollut kuukaus aikaa messuihin? :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.4.2009 8:33

Elikkä tämän kanssa ei edes tullut mikään hullu kiire! Onneksi meikkari teki enemmän kuin hyvää jälkeä. Eli auo saatiin klo 22 aikaa messuhalliin.

Ovipahvit meni paikoilleen messuhallissa ja takavalot vaihtuivat myös siellä pois noista leksus valoista.

Ainut mikä nyt harmittaa tämän kanssa, että keulii no onneksi alustan säädöt vielä liikkuu eli korjataan toi messujen jälkeen.

Tuli sitä 50tuntia samoilla silmillä rakennettua ennen messuja autoja oli vähän väsynyt kun pääs kotiin :D

Jos jollain jotain asiaa niin rohkeasti vaan repimään jotain kerholaista hihasta ja kysyy vaikka ABT niin kyllä kaikki ton nikin tietää.

Eiköhän toi kawan vihreä golfi tuolta erotu.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.4.2009 14:37

On toi kasawian vihreä hieno väri.....Ettei ollut vain puna-vihreä värisokeus maalarilla :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.4.2009 15:27

Mitä hittoa eiks se olekaan vihreä? Miksei kukaan mulle ole kertonut? :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.4.2009 15:29

Hieno vekotin :D Kävin sitä siinä pällistelemässä :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.4.2009 16:50

Kawasakin vihreä Golffihan oli oikein tyylikkään näköinen peli :) kuten myös toinenkin golffi

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.4.2009 19:08

No voisko tästä saada ihan kuviakin?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 11.4.2009 20:06

Nääh! Tulkaa messuolla etsimään se erottuu kyllä tuolla värillä :D

itse en ainakaan vielä löytänyt netistä kuvaa siitä. Kuvia tosiaan tulee messujen jälkeen sitten omasta takaa ja vähän laadukkaampia kuin aikasemmat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.4.2009 20:59

Eipä viitsi täältä lähteä sinne Herrojen helmoihin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 11.4.2009 21:13

Kaikesta mukamas-vitsikkäästä hypetyksestä huolimatta se ei välttämättä olekkaan veret seisauttava ilmestys, en ainakaan muista tämmöstä kittikasaa nähneeni. Eipä kyl näy muiden ottamissa kuvasarjoissakaan...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.4.2009 21:25

Juu, ei tuo nyt mikään maata mullistava ilmestys ollut. :D Mutta, noh, perussiistiä massatuunausta.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 11.4.2009 21:55

Ei tuon ole todellakaan tarkoitus edes olla mikään maata pullistava messumangeetti.

Ekaa kertaa 6 vuoteen allekirjoittsnut on tyytyväinen auto ulkonäköön. Mulle vaan positiivista jos joku muukin tykkää. Positiivista palautetta on tullut paljon! Onhan se r32 sarjakin siisti mutta halusin sellasen golfin joita ei jokaisella parkkiksella seiso. Valitettavasti kaikkia ei voi miellyttää :(

huvitavaa on, että meidän osastoa vastapäätä on volkkarin osasto eli reilu sadan neliön sisällä. 1koppanen, 2koppanen, 3koppanen, 4koppanen ja 5koppanen golf. Mistä saatais 6?

itse en tänne kuvia lisää, koska olen päättänyt, että vasta messujen jälkeen niitä julkaisen tai tuskin edes aikasemmin ehdin tämänkin viestin kirjoitan känyllä baarista. Nyt lisää alkomaholia... :D

ps: jos ei kuvia tästä löytänyt niin aika huonosti jakso niitä etsiä itse löysin heti ekasta linkistä minkä katoin... On se kawan vihreä hieno väri jopa tuolla pimeässä messuhallissa.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 12.4.2009 17:19

Mun mielestä tuo Golffi oli ainakin aika makean näköinen. Väri ja konehuoneen siisteys miellytti paljon ja takavalotki sopi ku nenä päähän:)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 13.4.2009 2:02

Löytyykös tästä kuvaa kun kasattuna kerran on? En ole acs:ssään asti päässyt ja ainakaan nopean selailun jälkeen en löytänyt :o

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.4.2009 2:12

Yrittäkää yksi päivä vielä kestää niin tulee kuvia ;)

Tosiaan noi ikää tullut sen verran tässä että alko noi leksuksen takavalot kyrpimään niin ne saivat lähteä ja tilalle tuli sellaset kristalli valot joissa tumma yläosa ja punainen alaosa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 13.4.2009 19:32


ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.4.2009 5:38

http://jouni.pictures.fi/kuvat/ACSTCS+2 ... 8670-1.jpg
http://nikon.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ACS ... 0097_3.jpg

Tuossa pari kuvaa mitä löysin itse netistä...Eli siitä nyt tuli sitten punainen! Hitto, että sai hyvät naurut kun porukka raapi päätään kun erikoista kohdassa luki kawasakin vihreä :D

Omia kuvia tulee kunhan kaveri saa purettua tuon kameran! Hitto että oli kaameat messut kauhea kankkunen vieläkin päällä on toi 3 päivä dokaaminen rankkaa! Onneksi tänään ei ole koulua/töitä.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.5.2009 15:53

Tuossa vihdoin niitä omia otoksia messuilta:
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu1.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu2.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu3.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu4.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu5.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu6.JPG
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... messu7.JPG

Maalipintaa tosiaan ei ole vielä kiillotettu!

Tosiaan auto seissyt nyt vaan messujen jälkeen kun ei oikein taas ole ollut motivaatiota tuota hinkata. Tänään aattelin alkaa sitten viimeistelemään eli solenoidien asennustan ym.. tiedossa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 14.5.2009 16:00

Hyvältä näyttää =) Ja oli sitten päässyt uusimpaan GTI:n myös :D

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.5.2009 16:12

Tuohon olis sopinu varmaan aika hyvin se peräkontinluukun muotoilupala ;)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 14.5.2009 18:44

Mitä niitä autoja seisottaa...ajettavaks ne on tehty!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.5.2009 18:48

MBT Sellainen on tallilla maalattuna josta tasoitettiin tuo kahvan kolo!

Otan tänään kuvia siitä kun se on autossa paikoillaan. Jotenkin omasta/tallikaverien mielestä näytti tyhmältä tuosta pienensi jotenkin takaluukkua. Kiinteästi tuota ei viitsinyt asentaa koska varmasti olis jossain vaiheessa haljennut kitin kun paiskoo luukkua kiinni.

Myös välijäähyn mustaksi maalausta olen tässä miettinyt!

Ei ole perkule vieläkään tulleet noi tiivisteet, jotta sais yhteinäisen takaikkunan tekee tuosta niin paljon pidemmän näköisen.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 16.5.2009 4:28

Noin nyt on taas kotiudutta tallilta tuli väkerrettyä vihdoin pakoputken pää niin ei tarvitse tuota takapuskuria grillata putken pääksi tuli mallia motonet ja tyylisuunta on kuten nokivasaroissa eli alasviistoon. Kaipaa vielä viimeistelyä.

Myös etuvalot tuli säädettyä niin ettei vastaantulevat vilkuttele vastaan ja samalla asensin takarekisterikilven valot joita ei ole varmaan 5 vuoteen tuossa autossa ollut :D

Huomenna sitten näkee itsekin tuon ekaa kertaa aurinkonpaisteessa, että onko se "perus" punainen sellainen kuin piti! Eli auto esillä tänään artukaisissa. Rohkeasti vaan repimään hihasta foorumilaisten kanssa on aina mukava turista!

Tuossa huomasin kun auton tuonne talliin jätin että varmaan joku piuha tai jotain jäänyt kytkemättä kun ei mene etuovet lukkoon takaovet kyllä menevät saas nähä mikä niitä vaivaa. No onneksi ei ovipahvi ole vielä kunnolla kiinni koska pitää kuitenkin toi erkkasetti vielä asentaa, että vähän edes päivän sään.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 16.5.2009 7:30

tämäkin oli alkuvaiheessas niin hirveen näkönen että en si alkanu seuraa koko projektia ja nyt lopputuloksen nähdessäni kyllä yllätyin.. Aika täydellinen lopputulos on kyllä, nokkaa vähä alemmas vaa

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 17.5.2009 2:21

Kiitos kiitos!

Tosiaan itsekin tuli huomattua tuolla messuilla, että auto keulii. Ei sitä kauheasti enään viitsi keulasta laskea kun alkaa sitten raapimaan renkaat/vanteet kaariin eli varmaan vähän lasken keulasta ja perästä nosta niin saadaan tasapainoinen ilme.

Meinas tuossa illalla käydä hassusti kun oltiin kylillä pyörimässä niin ihan yllätten alko auto pitämään kauheaa kolinaa ensimmäisenä tuli mieleen, että voi hemmetti vetari, kun a3:sta aikoinaan tais 7 vetaria mennä (johtu huonosta kolarikorjauksesta) niin ääni/oireet olivat samat. No aattelin että ajan auton himaan. Pysähdyin ja tarkistin vanteiden pulttien kireyden eilen otin autosta pois kaikki roinat, mukaan lukien ristikkoavaimet. Sormilla kaikki tuntui olevan ok!

No ajoin n.500m niin kuulu kauhea pauke ja kolina ja aattelin nyt hajos jotain ja pahasti. Ensin kun nousin autosta niin renkaan kuviosta näky noin puolet totesin että alatukivarsi tai sitten konin iskari luovuttanut! Mutta ei olikin vanne lähtenyt irti! Oli enään yhdellä pultilla kiinni no onneksi sai paikalle tunkin/avaimen niin pääsi jatkamaan matkaa. Hyvää tuuria oli, että selvittiin vaan parilla entisellä pultilla ja brembon satulaan tuli pienet mustat naarmut vanteesta. Uskoisin, että nämä naarmut vielä bremboista lähtee hinkkaamalla pois. Eli oli oikeasti kerrankin hyvää tuuria pitää varmaan laittaa lottoa vetämään.

Kuka foorumilainen mahto käydä kurkkaamassa tuota hassua tilannetta?
Viimeksi muokannut ABT, 25.3.2010 1:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 17.5.2009 2:43

Kulmien säädössä irroitelleet pyöränpultteja???
Öööö...miksi kukaan niin tekisi???
Kertokaa nyt ihmeessä, ole koskaan kuullut että niihin pultteihin pitäis koskea...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2009 4:14

ei niihin tarvi koskea... kai oot jälkikiristäny pultit noin 100km ajon jälkeen vanteiden vaihtamisen jälkeen ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.5.2009 9:20

Jos autosta on säädetty camberia, on säätö huomattavasti helpompi tehdä rengas irrallaan. (Lue: lähes mahdoton tehdä rengas paikallaan) Alapallo kun jää vanteen sisälle...

Tai no, ainakin meilläpäin tuo "kulmien säätö" käsittää muutakin, kuin pelkän aurauksen tarkistuksen.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.5.2009 12:43

Nelosessa ainoa säädettävä asia on käytännössä auraus.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 17.5.2009 12:49

^ Näin olettaisin myös, eli en nyt lähtisi ihan suorilta Räsästä mollaamaan.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.5.2009 12:55

Oliko 18" vai 19" vanne?

Arvelisin että mahtuu välistä säätämään..

Ihan hyvä, jos muistais nyt omastakin kiristää mutterit..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2009 12:57

juu nelosessa ei oikeen säätö luanaa, ite kyl aina säätäny rengas paikoillaan... tähän mennessä ainaki mahtunu, "tunatuissa" vielä paremmin kun isommat vanteet =)

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 17.5.2009 14:39

Tuli eilen katteltua golffia tuol artukaisissa, nätti se on kyllä! Värikin näytti hyvältä auringon paisteessa =) Tossa pari mun ottamaa kuvaa volsusta
http://img36.imageshack.us/img36/6670/golf1n.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/2350/golf2f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/4048/golf4.jpg
Viimeksi muokannut Masq, 17.5.2009 21:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 17.5.2009 15:32

Samalla sinne laitettiin nuo vanteet keskiökupit, koska erikseen vielä soittivat perään ja kirosivat kun en ollut laittanut esille sitä lukkopultti avainta vaan heidän piti se hanskalokerosto kaivaa!

n.300km olin ajanut siitä kun vanteet olivat laitettu paikoilleen! Tottakai myös omaa tyhmyyttä, kun en ollut jälkikiristänyt mutta kuinka moni teistä jälkikiristää vanteensa?

Konepellin maalaus tosiaan epäonnistui eli se pilveilee! Tarkoitus on maalata jossain vaiheessa konepelti uudestaan mahdollisesti vähän jotain kuviota siihen (ei todellakaan mitään liekkejä) tai sitten hankin hiilaripellin!

Myös takajarruille pitäis jotain keksiä koska tulee hyvää palautetta koska edessä brembot ja takana säälittävät vakiot! Aikoinaan pohdin, jos joka kulmaan laittais d2:sen hilut mutta nämä eivät taas sovi auton väriin! Villinä ideana olis, että millanen homma olis väkertää ibiza cupran jarrut tuonne taakse. Pitäis vaan keksiä miten käsijarrun sais toimimaan. Varmaan kahta satulaa joutuu käyttämään. Tosin eihän d2:ssakaan ole käsijarrulle paikkaa. Mahtaisko jotkut porschen takajarrut sopia tuonne suhteelisen suoraan. No pitääpä alkaa selvittää tätä!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.5.2009 16:25

mutta kuinka moni teistä jälkikiristää vanteensa?

No minä ainakin. Yhden kerran oli todella lähellä vanteen irtoaminen ajossa, oli enää kahdella pultilla vähän kiinni kun pysähdyin tien varteen katsomaan mistä se kolina tulee. Sen jälkeen olen aina jälkikiristellyt eikä ole ollut ongelmia.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 17.5.2009 17:26

mutta kuinka moni teistä jälkikiristää vanteensa?

Minä ainakin kun en halua pyörien putoavan, ja kun noilla aluilla todellakin on taipumusta löystyä.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.5.2009 18:12

Ei tule jälkikiristettyä, laitan pyöränpultit aina momenttiavaimella kiinni ja hieman ilmoitettua momenttia korkeampaan momenttiin ja yhtään pyörää ei ole koskaan irronnut.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 17.5.2009 18:42

Lähinnä tarkka on kiristää on nimen omaan uusien vanteiden pultit! Onhan tässä itsekin tullut kilsoja varmaan nuoresta iästä huolimatta lähes puoli miljoonaa ja ekaa kertaa mulle käy näin joista varmaan 99% ajettu aluilla.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.5.2009 18:58

Komee kikkare
Viimeksi muokannut hb81, 18.5.2009 6:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 17.5.2009 22:29

Kuka foorumilainen mahto käydä kurkkaamassa tuota hassua tilannetta?


meikäläinenhän siinä kävi pällistelemässä kun oli tutun näköinen auto tien laidassa vilkut päällä, hyvä tuuri tosiaan kävi, olis voinu käydä uudelle maalipinnalle hassusti

eikä ollu muutenkaan kyllä niin pahan näköinen kun täällä on kirjoiteltu :D vaikka hieman turhan tuning omaan makuun

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2009 23:30

itekin jälkikiristelen pultit... nykyään ;) meinannu kans rengas lähtee irti

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 20.5.2009 5:13

tuossa pari kuvaa uudesta putken päästä mallia tein itse ja säästin!
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... putki1.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/gol ... putki2.jpg

kattoo jos tuon maalais mustaksi kuumakestomaalilla!

Seuraavaks pitäis vähän hifejä asentaa! Ihan perus kokoonpano tulee eli rainbow:n erkkasarja eteen, taakse focal:n erkkasarja, takaluukkuun 12" subi ja soittimen virkaa hoitaa hoitaa joku 5000sarjan näytöllinen pioneer jossa kiinni tuollainen pioneerin boksi millä saa sitten gps siihen soittimeen ym...

Huvittavan paljon muuten kääntää tämä vehje päitä ja sormella osoitellaan koko ajan missä sitten liikkuukin.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 20.5.2009 20:46

kuvista ei saa mitää selvää....

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.5.2009 21:55

kuvista ei saa mitää selvää....

Hommaa rillit. Hyvin saa selvää.
Toki laatu on melkosta kuraa. =)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 20.5.2009 23:20

ihan paska suoraan sanottuna tämä e75 ottamat kuvat salamalla.

no pitää toi kunnon kamera raahata tuonne tallille.

TKI
-
Viestit: 14
Liittynyt: 9.11.2004 19:15

ViestiKirjoittaja TKI » 21.5.2009 14:49

No jossain vaiheessa sitten meni ohi toi opel kuume


No joo, se on aivan h%#¤#%in hyvä, ettei toi Opel tauti ehtiny kehittyä ton pahemmaksi. Saatiin yksi hieno Golffi lisää tähän maailmaan.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 21.5.2009 18:17

Myös välijäähyn mustaksi maalausta olen tässä miettinyt!


Hyvä idea - samoin tuuningsinisten kumimutkien vaihtaminen mustiin.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.5.2009 22:00

samoin tuuningsinisten kumimutkien vaihtaminen mustiin.
nekin voi maalata mustiksi niin ei tarvii vaihtaa kaikkia

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.3.2010 0:42

Tänne foorumille ekan kerran rekkasin silloin kun olin juuri saanut golfin hankittua. Muistan vielä ekan postauksenkin, että tunnustin muiden voittajien lomassa, että arpaonni suosi myös minua ja ekaksi autokseni sitten tuli tämä golf. Tämän jälkeen on tämän foorumin selailu ollut aika aktiivista joka varmaan käy ilmi myös viestimäärästäni. Kiitos kaikille joiden kanssa olen tehnyt kauppaa tai ovat antaneet minulle hädän hetkellä tärkeitä vinkkejä.

Valitettavasti kaikki säästöt menivät golfiin ja opiskelijan budjetilla hemmetin huono rakentaa yhtään mitään niin pari ekaa vuotta mentiin tämän näköisenä. Innostus oli kova ja tuolloin kromileksukset, tommisbilletit ja tribaalit oli kuuminta hottia!
Kuva
Kuva

Sitten kun oli rahaa saatu "säästettyä" autoon jopa tuning etupuskuri jota ei kuitenkaan ollut varaa maalata oikean väriseksi (väärä musta) Kuitenkin tuo puskuri ei istunut oikein omaan silmään, koska oli liian korkea jotta autoon olisi voinut asentaa helmat/takapuskurin myös sumuvalojen metsästys noihin reikiin osottautui mahdottomaksi.
Kuva
Kuva

Kiitos mummelin rs4 look puskuri ei jäänyt autoon
Kuva

2006 sitten frendi ilmoitti 16 päivää ennen acs että sun auto tulee sinne onneksi mulla oli korisarja hyllyssä. Etupuskuri ei vieläkään miellyttänyt silmää (oli ihan erinlainen kuin kuvissa prkl photo shop) myös nuo ponttooni helmat tuli hankittua pakon edestä.
Kuva

Lopulta sitten löydettiin silmää miellyttävä vaihtoehto ja golf näyttää suurin piirtein siltä mikä visio mulla oli päässä 2003 kun sen rattiin ekan kerran istuin. Ainut että unelma väri oli silloin blue to purple kamelionti mutta ne on vähän pois muodista ja ei tuo väri yhtään huono vaihtoehto.

Nyt on kai se palkitsevin hetki mikä tässä harrastuksessa voi olla eli se ensimmäinen oma auto komeilee alan lehden kannessa. Muistan kun silloin 16-20v tuli netistä selattua kaiken maailman kerhojen sivuja ja ajatteli että nuokin varmaan kovia jätkiä ja olis aivan älytöntä joskus saada oma auto jonnekin messuille, nyttenhän mä tyyliin tunnen nuo samat heput. Ja "pyöritän" itse autokerhoa, joka käy säännöllisesti mesuilla esittelemässä autoja=dokaamassa. ;)

Kuva

Tiedän että lukuisat nuoret suomalaisessa harrastajat ovat samassa vaiheessa kun itse olin silloin 16-18v vuotiaana. Eli into on kova, mutta rahaa/tietämystä ei ole. Eli rohkeasti vaan messuille ym... jengin kanssa juttelemaan samanlaisia tallaajia me olemme kuin sinäkin. Muistan kuin eilisen päivän kun ekaa kertaa yhden foorumin miittiin, katoin ajan väärin kun olin niin häkellyksissä niin olin sitten tunnin etuajassa. Myös se että kävin miitissä mahdollisti, että auto näyttää tältä miltä se näyttää nyt, koska miitissä tuli tutustuttua aivaan uskomattoman hienoihin kaveihin.

Myös itse tuli huomattua tuolloin että jollain tuning harrastajille nousee tuo oman auton hienous hattuun pahasti. Itsellä kävi ekalla messukäynnillä (18v) aika ilkeä tapahtuma, kun yhden messuauton omistaja tokas siinä "mene muualle kyttäämään hänän autoaan kloppi" Eikö ne autot tuoda tuonne messuille katseltaviksi? Olisin ymmärtänyt tämän jos olisin kyseiseen autoon koskenut, mutta katsoin vain vähän tarkemmin, koska isälläni oli samanlainen tuolloin.

On kyllä aivan uskomaton fiilis kun ajattelee mitä kaikkea tämä harrastus on antanut näiden vuosien aikana. Monta kirosanaa/stressiä ja kaikki rahat, mutta silti en vaihtaisi hetkeäkään pois! Eli te jotka tulette perässä mun jalanjälkiä älkää menettekö toivoa. Pikkuhiljaa hyvä tulee etkä ikinä voi tietää mitä tämä harrastus tuo tullessaan! (suosittelen silti mielummin, vaikka postimerkkien keräystä, jos mietit, että aloittaisit tuning harrastuksen)

Ps: Messuilta munt löytää nojailemasta valkoiseen silviaan pb-tuning osastolla. Eli rohkeasti vaan juttelemaan kaikki tuolla osastolla hengaajat tietää mun nickin, ehkä jopa jotain suun kostuttajaakin tarjolla. ;)

GeeTee
-
Viestit: 139
Liittynyt: 26.8.2009 17:40

ViestiKirjoittaja GeeTee » 25.3.2010 11:31

On kyllä todella paljon auto muuttunut vuosien saatossa ja nykyinen ulkoasu on todella upea! Eihän se autoharrastus tähän pääty? Onko jo uusi projekti työn alla? Täytyypi tulla messuilla morjestamaan pb-tuningin osastolle!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.3.2010 11:58

Ei se harrastaminen todellakaan tähän lopu.

Tällä hetkellä on projektina tuollainen nissan silvia, jonka viime syksynä avk:lta kävin hakemassa nyt tämä auto pitäisi tulla esille amerin car show.

tuolla jotain tarinaa siitä, jos jotain nyt kiinnostaa:
http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?topic=4649.0

GeeTee
-
Viestit: 139
Liittynyt: 26.8.2009 17:40

ViestiKirjoittaja GeeTee » 25.3.2010 13:07

Se on oikein ettei hyvää harrastusta lopeta ;) Ja kun noin hienoja tuotoksia syntyy niin silloin ei saakaan lopettaa.Hieno silvia rakentumassa, tuo s15 keula on paras keula silviaan mielestäni.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.3.2010 18:16

Tuning.fi lehti: "Ennen uusien osien asennusta Joni päätti kiillotella niitä sekä venttiilikoppaa koreampaan kuosiin."

Kyse siis tuosta dahlback imusarjasta.
Täytyy kyllä myöntää että nätisti se kiiltää.... ;)

Oli niitä harvoja juttuja mitä tulee noista lehdistä paremmin luettua.
Tsemppiä uusiin projekteihin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.3.2010 18:38

Kiitos hb81:lle tuon kiillotuksesta. Nyt on itsekin perehtynyt paremmin tuohon kiillotukseen. Ihan hauskaa hommaa kunhan kunnon välineet.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.3.2010 18:44

Joo. Hyvät välineet on puolivoittoa.
Paskoilla vehkeillä (tai jopa ilman) homma on todella työlästä ja siinä menee usko koko hommaan heti kättelyssä :)
Vaikka kyllä se hyvilläki vehkeillä joskus on tuskaisen tien taival.
Mä en kyllä vieläkään ymmärrä, että miksi tuossa imusarjassa on päällä ne "tuki"rivat.
Rumentaa imusarjaa eikä juurikaan käytännön hyötyä.
Toki jos siinä joku norsu istuisi päällä, niin kestävyys etuja ehkä olisi. :P

Jellona91
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.5.2010 16:45

ViestiKirjoittaja Jellona91 » 26.5.2010 16:49

Sä kun olet käyttänyt tota peltiliimaa, niin minkä kokoisissa tuubeissa se oli ja mistä sitä ostit? :)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.6.2010 18:20

Komea Golffi, siitä ei pääse mihinkään :) Mistä muuten otit kontin aukasu solenoidille virrat vai veditkö sille oman piuhan akulta asti ?

KalleP
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.3.2010 11:28

ViestiKirjoittaja KalleP » 29.6.2010 3:34

hieno on golffi. Taisit ajella vastaan viikonloppuna kalajoella, ainaki olin kattovani samanlaiseksi. Ite ajelin sinisellä golffilla (:

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.7.2010 1:59

http://www.nettimaalikauppa.fi/epages/S ... cts/144504

itse käytin samantyylistä tavaraa paitsi ostin www.kaha.fi jolloin liima kuivua kovaksi toisin kuin tuo yllämainittu jää vähän joustavaksi.

Virrat vedin bensaluukulta myös viritin tuohon takaluukun kanteen vaijerin eli saa sisältä manuuallisesti auki jos solenoidi hajoaa.

En kyllä ollut minä joka tuli kalajoella vastaan auto seissyt nyt pari viikkoa tallin pihalla. Seuraavaksi hiotaan vesissä ja lakataan uudestaan, kun elänyt nuo kittaukset kun eivät ehtineet elämään kunnolla aikoinaan.

Tänään tuli tilattua r32 ratti autoon samalla sitten vakkari asennetaan tuohon.

Myös tallilla parit höpöhöpö tuning mittarit odottaa asennusta saas vaan nähdä miten saa mahtumaan. Varmaan pitää hommata samanlainen mittariteline mikä silviaan tuli hommattua tuohon ratin taakse http://www.pb-tuning.net/joninkamat/nismo/P4050283.jpg

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 17.7.2010 1:29

Mukavaksi yllätykseksi sitten sai tietää, että toinen etutolppa on sökö. Ei liiku mihinkään jäykkyydensäätö ja ihan löysä ei se nesteitä ulos ole valuttanut, mutta hajonnut silti. Alustalla ajettu ehkä se n.10-15tkm kesällä joista suurin osa vielä kuivalla. Eli voi vielä lukea sarjanumerotkin tolpasta niin ettei tarvi edes pölyjä pyyhkiä.

Tuossa alustassa vielä kw vanhaa mallia eli konin iskareilla ja vaihtopatruunoita ei enään saatavilla.

Eli vaihtoehdot on hommata kokonaan uusi etupää kw:n omilla iskareilla tai sitten suoraan joku toinen alusta.

Duunin kautta tarjoutuu noita vaihtoehtoja eli katsotaan nyt, mutta sais kuitenkin olla jäykkyyssäätökin eli vaihtoehtona varmaan kw3 tai sitten fk:n königsport.

Täytyy myös tutkia mitä muuta hipoa tuohon alustaan sais takajurrutkin pitäis päivittää noista säälittävistä isommiksi.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 24.7.2010 9:35

Ettei vain ABT olisi ollut Hesarin Autot-liitteen etusivulle kertoilemassa autostaan?? Oli jotenkin vain hirveen tutun kuulosta tarinaa.

_p3ksi
-
Viestit: 115
Liittynyt: 16.11.2006 16:14

ViestiKirjoittaja _p3ksi » 25.7.2010 17:06

Näytti juu olevan ;D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.7.2010 2:46

Juu sinne ne väkisin mut halus. Oli vaan tausta muokattu pois ilmeisesti tuli sanomista kun käytiin golf kentällä kuvaamassa. Vaikka golfin harrastajana en nurmikolle autoa ajanutkaan.

Tänään tuli joulukin saapui tuo r32 ratti samalla sitten vakkari kiinni. Asennusta odottaa myös r32 vaihdekeppi hässäkkä. Pitää varmaan tilailla myös muut r32 sisusta palikat tuohon saa sitten vihdoin repiä nuo 2004 asennetut hienot alumiiniteipit pois noista sisustan paneeleista.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa