Jako kohdillaan? KUVA
Valvoja: ffp jäsenet
Jako kohdillaan? KUVA
No niin nyt ois jakohihna vaihdettu omatoimisesti ja olen aina ollut kriittinen omaa työtä kohtaan ja nyttenkin heti tuli semmoinen tunne, että onkohan se jako kohdallaan vai ei. Syy miksi epäilen on koneen käyntiääni mikä on mielestäni hieman "naputtavampi", mutta auto toimii muuten täysin normaalisti, kulutus ok, tehot ok. Eli mitä tapahtuu jos jako on hampaan tai kaksi pielessä suuntaan tai toiseen pd koneessa? Kone on 96kw ASZ.
Ja semmosta, että miten se kiristin rulla ois pitänyt säätää? Vai kiristääkö se "automaattikiristin" sen aina sopivalle tiukkuudelle?
Ja semmosta, että miten se kiristin rulla ois pitänyt säätää? Vai kiristääkö se "automaattikiristin" sen aina sopivalle tiukkuudelle?
Viimeksi muokannut juho76, 10.4.2009 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
tuo kiristin käännetään kiristin työkalulla niin että alkaa hihna tiukkaantuun ja kiristetään se 15mm kannalla oleva mutteri sitten vapautetaan se hydraulikiristin(mäntä nousee noin 3-5mm) ja se hihna on sitten oikeassa kireydessä, kiristyy hihnan venyessä automaattisesti ajan kanssa tuolla sylinterillä. käytitkös nokka-akselin ja kampiakselin lukitus työkaluja? menee ajotus kohilleen niiden käytöllä.
Terv:varmaan sata nokkahihnaa vaihtanut pd ja jakaja pumpullisiin koneisiin viimeisen 4-vuoden aikana.
Terv:varmaan sata nokkahihnaa vaihtanut pd ja jakaja pumpullisiin koneisiin viimeisen 4-vuoden aikana.
-
- -
-
- -
-
- -
vituiks meni. Eli hydraulikiristimen mäntä on tällä hetkellä kokonaan ulkona. En älynnyt kiristää aluksi siitä kiristimen keskeltä. Onko nyt mitään mahdollisuutta saada sitä mäntää painettua takaisin alas hydraulikiristimen ollessa paikoillaan, vai onko kertakäyttöinen? Hihnan saa kuitenkin pysymään tiukalla vaikka pienellä liinalla. Ei jaksais purkaa taas koko jakopäätä auki.
-
- -
tuohon kiristimeen menee kuusiokolo avain jolla saat käännettyä sen hydraulisylinterin takaisin pohjaan ja lukittua (on sitten aikuisten oikeesti tiukka menee jonkin 1-2mm per 10sek phjaan päin vaikka koko painolla makaa avaimen päällä) eli vie aikaa mutta kyllä se sinne painuu ota avuks vaikka joku vääntövarsi (putki) siihen kuusiokolo avaimen päälle että saat momenttia vääntöön puutuu muuten kädet ja loppuu usko jos lyhyellä avaimella yrität vääntää, kiristin sylinteri on aika kallis uusia noin ~150e.
Kiitos kaikille vastanneille avusta. Löysin autodatan ja nyt homma onnistuu jopa minultakin.
Asiasta toiseen. Ihmettelen suuresti miksi merkkihuolto purkaa puoli autoa vaihtaakseen jakohihnan, koska itse en ottanut kuin coolerin putket, renkaan, joitakin letkuja, paisarin ja suojamuovit pois. Mitä kautta kannattaa moottorin kannake laittaa takaisin? Pois se tulee iisisti, mutta takaisin laitto.......
Asiasta toiseen. Ihmettelen suuresti miksi merkkihuolto purkaa puoli autoa vaihtaakseen jakohihnan, koska itse en ottanut kuin coolerin putket, renkaan, joitakin letkuja, paisarin ja suojamuovit pois. Mitä kautta kannattaa moottorin kannake laittaa takaisin? Pois se tulee iisisti, mutta takaisin laitto.......
Viimeksi muokannut juho76, 11.3.2011 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Lainataan nyt tätä aihetta, kun lähelle osuu...
Eli mulla kävi juurikin samanlainen kone nokkahihnan vaihdossa eilen paikallisessa AD-korjaamossa. Olen siis ostamassa tätä autoa ja se on mulla ollut nyt käytössä tämän viikon. Vaihdon jälkeen tuntuu, että kulkupuoli ei olisi ihan entisensä. Mitään muuta mittaria tässä ei ole kuin perstuntuma. Etenkin alakierroksilla (<2000) tuntuu olevan jotenkin voimaton. Yläkierroksilla ero ei ole ihan niin suuri, mutta sekään ei tunnu aivan samalta. Mites tämä jaon pielessä oleminen tuntuu, eli onko aivan voimaton? Muuten mielestäni kone esim.käy aivan normaalisti. Onko kyseessä nyt vaan se, että alkaa tottumaan näihin tehoihin, edellinen auto kun ei "ihan" ollut samoissa tehoissa.
Eli mulla kävi juurikin samanlainen kone nokkahihnan vaihdossa eilen paikallisessa AD-korjaamossa. Olen siis ostamassa tätä autoa ja se on mulla ollut nyt käytössä tämän viikon. Vaihdon jälkeen tuntuu, että kulkupuoli ei olisi ihan entisensä. Mitään muuta mittaria tässä ei ole kuin perstuntuma. Etenkin alakierroksilla (<2000) tuntuu olevan jotenkin voimaton. Yläkierroksilla ero ei ole ihan niin suuri, mutta sekään ei tunnu aivan samalta. Mites tämä jaon pielessä oleminen tuntuu, eli onko aivan voimaton? Muuten mielestäni kone esim.käy aivan normaalisti. Onko kyseessä nyt vaan se, että alkaa tottumaan näihin tehoihin, edellinen auto kun ei "ihan" ollut samoissa tehoissa.
noissahan on säädettävä nokka, eli tuskin on hammasta pielessä mutta säätö voi olla erissä jolloin se vaikuttaa. jos Dieseli olisi hampaan pielessä niin oma väittämä olisi kyllä ettei kukaan tervejärkinen kaasuun sillä koskisi, pitäisi se semmoista ääntä.
toisaalta jos kiristin ois löysällä niin sitä ei tainnut nähdä kuin kopan irroituksen jälkeen.
toisaalta jos kiristin ois löysällä niin sitä ei tainnut nähdä kuin kopan irroituksen jälkeen.
No niin nyt palauduin talvilomalta niin kerkee taas vastaamaan...
Onkos tuo kopan irroitus minkälainen operaatio, eli kannattaako itse kuinka paljon lähteä yrittämään. Konekorjaukset ei mulle nyt oo ihan tunnetuimpia, mut ei nyt ihan oudoimpiakaan, ei kuitenkaan näistä "uusista" diisseleistä.
Olis vaan kiva saada hieman todisteita, ettei ihan suinpäin mene korjaamoa syyttämään. Sieltä tulis kuitenkin sit viel kiva lasku tarkastuksesta...
Onkos tuo kopan irroitus minkälainen operaatio, eli kannattaako itse kuinka paljon lähteä yrittämään. Konekorjaukset ei mulle nyt oo ihan tunnetuimpia, mut ei nyt ihan oudoimpiakaan, ei kuitenkaan näistä "uusista" diisseleistä.
Olis vaan kiva saada hieman todisteita, ettei ihan suinpäin mene korjaamoa syyttämään. Sieltä tulis kuitenkin sit viel kiva lasku tarkastuksesta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”