Golf 2 Syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 Syncro
Jep, taas yksi kakkis lisää projektiosastolle. Auto on vm -89 GT, ja on jo toista kertaa meikäläisen nimissä. Tarkoituksenahan siis perinteisesti on "tiputtaa tonttiin ja lyödä leveet vanteet alle", ja ehkä "vähän" jotakin muutakin sisustaan ja tekniikkaan kohdistuvaa ;). Ensitöiksihän pitää kuitenkin räjäyttää vasta katsastettu ja täysin toimiva kehonsiirrin atomeiksi.
Lähtökohta.
Tänään pääsi projekti viimein alkamaan. Tästä lähdettiin, tähän tultiin. Edellinen omistaja onneksi jo isoimmat mätähommat onkin hoitanut pois päiväjärjerstyksestä. (Kiitokset Jounille! =) Laitan auton kuitenkin ajan koittaessa vartaaseen jolloin pohja saa osakseen sekä saumaa, että massaa. Ainakaan näillä näkymin mitään "kauden muotivärejä" sinne ei silti ilmaannu, sillä ajelen kuitenkin satunnaisesti myös hiekkateillä ja ehkä jopa sadekelillä =).
Kaikkea kivaa on jo ehditty hamstrata, esim:
RH Cup 8"&9"x14"
FormelK Gewindefahrewerke
Ja motonetistä uudet pikkupuskurit kromirannuilla
Projektin seuraava vaihe on tiputtaa tekniikka pois, jonka jälkeen irtoavat sähköt. To be continued....
Lähtökohta.
Tänään pääsi projekti viimein alkamaan. Tästä lähdettiin, tähän tultiin. Edellinen omistaja onneksi jo isoimmat mätähommat onkin hoitanut pois päiväjärjerstyksestä. (Kiitokset Jounille! =) Laitan auton kuitenkin ajan koittaessa vartaaseen jolloin pohja saa osakseen sekä saumaa, että massaa. Ainakaan näillä näkymin mitään "kauden muotivärejä" sinne ei silti ilmaannu, sillä ajelen kuitenkin satunnaisesti myös hiekkateillä ja ehkä jopa sadekelillä =).
Kaikkea kivaa on jo ehditty hamstrata, esim:
RH Cup 8"&9"x14"
FormelK Gewindefahrewerke
Ja motonetistä uudet pikkupuskurit kromirannuilla
Projektin seuraava vaihe on tiputtaa tekniikka pois, jonka jälkeen irtoavat sähköt. To be continued....
Viimeksi muokannut Alexf, 12.10.2008 21:11. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Säilyttäisin nykyisen värin :) (mikä se muuten on, koodia..?)
E: no tietenki on se lemongelbi, alahan sebastiani myyä se wc:si pois että voin oman lintan maalata sillä värillä :D
E: no tietenki on se lemongelbi, alahan sebastiani myyä se wc:si pois että voin oman lintan maalata sillä värillä :D
Viimeksi muokannut Jak3, 13.7.2008 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen väri on myöskin sen puolesta hyvä, että ikkunat on sentään jaksettu peittää kun se on ruiskittu tuohon... =) Kaikki paitsi pinta on jäänyt orkkis-harmaaksi, keltanen väri halkeilee paikka paikoin.....
Ja pakkelia on menny esim luukkuun sitte vähän reilummin.... Jopa orkkis spoileri on ollut pakkelilla liimattuna sekä ympäriämpäri peiteltynä kiinni.. =D Nykyisin luukuksi on sunnitteilla hieman hillitympää.
Jos suunnitelmat pitävät kutinsa, niin korin restauroinnin jälkeen ostan jonkin mällätyn nelos-gti:n. Siitä olis sitten tarkotus ottaa tekniikka, sisusta (paitsi penkit jotka on jo hommattu=), sekä sähköt.
Vinkkejä moisen hankintaan otetaan vastaan, vaikka siimat ovatkin jo vedessä. Myös talonkatkaisulaikan nähneet käy. =)
Ja pakkelia on menny esim luukkuun sitte vähän reilummin.... Jopa orkkis spoileri on ollut pakkelilla liimattuna sekä ympäriämpäri peiteltynä kiinni.. =D Nykyisin luukuksi on sunnitteilla hieman hillitympää.
Jos suunnitelmat pitävät kutinsa, niin korin restauroinnin jälkeen ostan jonkin mällätyn nelos-gti:n. Siitä olis sitten tarkotus ottaa tekniikka, sisusta (paitsi penkit jotka on jo hommattu=), sekä sähköt.
Vinkkejä moisen hankintaan otetaan vastaan, vaikka siimat ovatkin jo vedessä. Myös talonkatkaisulaikan nähneet käy. =)
Jälleen hiukka edistystä. Pesin aika törkyisessä kunnossa olleen konehuoneen ja etulokarien sisäpuolet.
Kyllä ne jonkin verran puhdistuikin.
Lokarin sisäpuoli
Konehuone
Ja vielä kuva missä osa pesty lokarista vertailun vuoksi.
Pesin auton myöskin sisäpuolelta vaikkei siellä paljoa pesurilla irtoavaa ollutkaan.
Pesurin virkaa toimitti Kärcher, josta irtosi 200bar ja 150 asteista vettä.
Kaikki lasit ja luukut tuli myöskin riisuttua, sekä se takapään piuhasarja, jonka aiemmin aioin jättää paikoilleen. Tähän malliin auto siis jäi.
Seuraavaksi todennäköisesti konehuoneen restaurointia ja pellille hinkkaamista.
Onko joku kokeillut tehoaako maalinpoistoaineet (esim. nitromors) tuohon korimassaan ja heti pellin päällä olevaan happomaaliin (vaimitäseon?)? Vai onko vaan parasta vinguttaa harjakaikalla ja yskiä rautalanganpätkiä illalla? =)
Kyllä ne jonkin verran puhdistuikin.
Lokarin sisäpuoli
Konehuone
Ja vielä kuva missä osa pesty lokarista vertailun vuoksi.
Pesin auton myöskin sisäpuolelta vaikkei siellä paljoa pesurilla irtoavaa ollutkaan.
Pesurin virkaa toimitti Kärcher, josta irtosi 200bar ja 150 asteista vettä.
Kaikki lasit ja luukut tuli myöskin riisuttua, sekä se takapään piuhasarja, jonka aiemmin aioin jättää paikoilleen. Tähän malliin auto siis jäi.
Seuraavaksi todennäköisesti konehuoneen restaurointia ja pellille hinkkaamista.
Onko joku kokeillut tehoaako maalinpoistoaineet (esim. nitromors) tuohon korimassaan ja heti pellin päällä olevaan happomaaliin (vaimitäseon?)? Vai onko vaan parasta vinguttaa harjakaikalla ja yskiä rautalanganpätkiä illalla? =)
Viimeksi muokannut Alexf, 10.10.2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltelua
Otinpa sitten gtikolffi:n neuvosta vaarin ja puhaltelin tänään koko päivän ~8h konehuonetta ja muita tarpeellisia kohtia. Pahimmat kohdat tuli käsiteltyä, mutta massoja pitäis vielä poistella.
Puhalluslaite oli bilteman värkki, jossa on vain pistooli ja letku hiekkaämpäriin. JS Lehdolle kiitokset lainasta! =)
Kyseisellä laitteella saa kyllä homman hoidettua, mutta on se kyllä hidasta. Mihinkäs tässä valmiissa maailmassa kiire olis, mutta kun sais nuo massat lähtemään puhaltamalla, niin olis kyllä aikasta jees. Nyt ne täytyy nimittäin joko raappia lastalla taikka sulatella nitromorssilla ja sitten puhallella pois... Hiekkaa meni n. 125 kg =D!
No mutta pojan ristiäisten johdosta on todennäköisesti parisen viikkoa aikaa mitetiskellä jatkotoimenpiteitä. Vartaaseenhan auto kyllä laitetaan jossain vaiheessa, mutta ennen sitä luvassa on enemmän taikka vähemmän kaikkea muuta, riippuen siitä, milloin saadaan se pukki aikaseks.
Ja sitten kuvatuksia:
Tuossa tulipelti
Apparin lokari
Kuskin lokari
Vesiränniä yms.
Luukun saranakohat
Ja pahin ruostehavainto tähän mennessä
Kuten "tarkkasilmäisimmät" saattoivat huomata, otin tuon akun alla olevan pellin pois ruosteisuuden vuoksi. Alkoi olemaan parista kohdasta läpi. Akku kuitenkin siirtyy konttiin , niin tuosta kohdasta voi siis tehdä sileän. Tuleepähan paremman näkönen ja samalla tilaa jollekkin akkua ja ruostetta tärkeämmälle. ;)
Yleensähän sitä auton korkeutta mittaillaan norttiaskilla, mutta tällä kertaa käytettiin 1,5 litran spraittipulloa =D!
Puhalluslaite oli bilteman värkki, jossa on vain pistooli ja letku hiekkaämpäriin. JS Lehdolle kiitokset lainasta! =)
Kyseisellä laitteella saa kyllä homman hoidettua, mutta on se kyllä hidasta. Mihinkäs tässä valmiissa maailmassa kiire olis, mutta kun sais nuo massat lähtemään puhaltamalla, niin olis kyllä aikasta jees. Nyt ne täytyy nimittäin joko raappia lastalla taikka sulatella nitromorssilla ja sitten puhallella pois... Hiekkaa meni n. 125 kg =D!
No mutta pojan ristiäisten johdosta on todennäköisesti parisen viikkoa aikaa mitetiskellä jatkotoimenpiteitä. Vartaaseenhan auto kyllä laitetaan jossain vaiheessa, mutta ennen sitä luvassa on enemmän taikka vähemmän kaikkea muuta, riippuen siitä, milloin saadaan se pukki aikaseks.
Ja sitten kuvatuksia:
Tuossa tulipelti
Apparin lokari
Kuskin lokari
Vesiränniä yms.
Luukun saranakohat
Ja pahin ruostehavainto tähän mennessä
Kuten "tarkkasilmäisimmät" saattoivat huomata, otin tuon akun alla olevan pellin pois ruosteisuuden vuoksi. Alkoi olemaan parista kohdasta läpi. Akku kuitenkin siirtyy konttiin , niin tuosta kohdasta voi siis tehdä sileän. Tuleepähan paremman näkönen ja samalla tilaa jollekkin akkua ja ruostetta tärkeämmälle. ;)
Yleensähän sitä auton korkeutta mittaillaan norttiaskilla, mutta tällä kertaa käytettiin 1,5 litran spraittipulloa =D!
Tohon putsailuhommaan todella hyvä väline on esim. rälläkkään tai paineilmavinkuun liitetty teräsharjalaikka kierretyillä teräslangoilla. Lähtee tuhat kertaa nopeammin enimmät pois kuin puhaltamalla. Vetää sit hiekalla viimeistelyn.
Silmäsuojaimet on sit ihan pakolliset noiden laikkojen kanssa kun välil tuntuu et laikka ampuu niit lankoja melki nahkaan kiinni.
Silmäsuojaimet on sit ihan pakolliset noiden laikkojen kanssa kun välil tuntuu et laikka ampuu niit lankoja melki nahkaan kiinni.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
Juu kyllä mä kaikki noi massat otin harjalaikalla mihin vaan pääsi käsiksi. Lähtee kyllä todellakin monta kertaa tehokkaammin. Samalla lailla kun lähtis puhaltamalla niin oliskin melkosen rentoa hommaa. =)
Tuossa kuvassa just näkyy tota kiltävää harjalaikalla hierottua jälkeä, jota ei oo vielä puhallettu.
Hiekkapaperilaikka on muuten hyvä, mutta siinä on pari miinuspuolta. Ei lähde ruosteet pohjiaan myöten muuten kuin kuluttamalla metallia, ja toisekseen metalli kuumuu ja täten myöskin venyy aika herkästi tällä värkillä.
Harjalaikasta todella lentää aikasta hyvin noita lankoja, varsinkin jos sillä huitoo teräviin kulmiin. Kerran kun duunissa hinkkasin jotain (tottakai suojalasit päässä), yks lanka lävisti sieraimen. =D Eli näin siis onnistuu näppärimmin DIY lävitys.
Tuossa kuvassa just näkyy tota kiltävää harjalaikalla hierottua jälkeä, jota ei oo vielä puhallettu.
Hiekkapaperilaikka on muuten hyvä, mutta siinä on pari miinuspuolta. Ei lähde ruosteet pohjiaan myöten muuten kuin kuluttamalla metallia, ja toisekseen metalli kuumuu ja täten myöskin venyy aika herkästi tällä värkillä.
Harjalaikasta todella lentää aikasta hyvin noita lankoja, varsinkin jos sillä huitoo teräviin kulmiin. Kerran kun duunissa hinkkasin jotain (tottakai suojalasit päässä), yks lanka lävisti sieraimen. =D Eli näin siis onnistuu näppärimmin DIY lävitys.
Meinasit varmaan tätä.
Se on totta että tuossa olis paljon tarpeellista osaa: motti, sähköt, kojelauta yms..
Toisaalta osa sähköistä saattaa olla muusina, huonolla säkällä oikosulku tullu kolarissa osumakohdasta päätellen.
Hintakin on hieman korkean puoleinen, kun toi on korjattavaksi myynnissä. Benecarsilta ainakin alustavien tiedustelujen perusteella sais ehjempää kamaa edukkaammin.
Imotuksessa lukee että toi on tuontiauto, joten kilsoja saattaa olla ton ikäsellä jopa satkukin enemmän..
Muuten missä vuosimallissa kaasupoljin on muuttunut sähköiseksi noissa gti:ssä? Cruise olis kiva ;). Muutenkin vinkkejä hankittavan luovuttajan vuosimallin yms. suhteen saa mielellään antaa!

Se on totta että tuossa olis paljon tarpeellista osaa: motti, sähköt, kojelauta yms..
Toisaalta osa sähköistä saattaa olla muusina, huonolla säkällä oikosulku tullu kolarissa osumakohdasta päätellen.
Hintakin on hieman korkean puoleinen, kun toi on korjattavaksi myynnissä. Benecarsilta ainakin alustavien tiedustelujen perusteella sais ehjempää kamaa edukkaammin.
Imotuksessa lukee että toi on tuontiauto, joten kilsoja saattaa olla ton ikäsellä jopa satkukin enemmän..
Muuten missä vuosimallissa kaasupoljin on muuttunut sähköiseksi noissa gti:ssä? Cruise olis kiva ;). Muutenkin vinkkejä hankittavan luovuttajan vuosimallin yms. suhteen saa mielellään antaa!
Bitumi lähti ainakin mulla parhaiten ku taltalla/puukolla irrotteli sen altapäin. Lohkeili ihan isoina palasina. Pesurilla siihen ei kyllä pystynyt, paitsi niihin kohtiin, mitkä oli jo valmiiks ihan haperoa.
Kojelaudasta äänieristematot otin repimällä ensin kaiken käsin irtoavan pois ja sen jälkeen loput pesurilla. Lähtee kyllä pikkuhiljaa, mutta tinnerin tms. kanssa joutuu hieroon loput liimat. Se kama on muuten loppujenlopuksi yllättävän harvasta kohdasta kiinni, ihan kun olis liimassa säästelty taikka tulevia harrastajia ajateltu. =)
Toinen vaihtoehto on että repis ensin kaikki irtoovat ja harjalaikalla loput. Mulla ainakin on kabiinissa sen verran ruosteita että se on jokatapauksessa maalattava.
Katon äänieristeisiin en ole vielä kajonnut.
Kojelaudasta äänieristematot otin repimällä ensin kaiken käsin irtoavan pois ja sen jälkeen loput pesurilla. Lähtee kyllä pikkuhiljaa, mutta tinnerin tms. kanssa joutuu hieroon loput liimat. Se kama on muuten loppujenlopuksi yllättävän harvasta kohdasta kiinni, ihan kun olis liimassa säästelty taikka tulevia harrastajia ajateltu. =)
Toinen vaihtoehto on että repis ensin kaikki irtoovat ja harjalaikalla loput. Mulla ainakin on kabiinissa sen verran ruosteita että se on jokatapauksessa maalattava.
Katon äänieristeisiin en ole vielä kajonnut.
Nyt tuli projektiin hiukka muutosta, eli aihion vaihto. Uusi aihio on edellistä huomattavasti mädempi, kolhtumpi, revitympi ja muutenkin melkoinen kittipallo... Positiivista on 3-ovisuus sekä nelivetoisuus, jonka takia teinkin muutoksen suunnitelmiin. Selvitin vw:n maahantuonnin tekniseltä osastolta (tjms?) että mahtaisiko keltaisesta golfista saada tehtyä nelivedon tekemällä kardaanitunnelin ym. tarvittavat muutokset. Eli kyselin että onko samaa mallisarjaa syncrojen kanssa. Vastaus oli ei. Ilmeisesti vuonna -88 on vasta keksitty käsite "mallisarja" joten sitä ennen valmistetuissa muutos olisi ilmeisesti ollut mahdollista. Jos joku tahtoo lunastaa melko hyväkuntoisen GT:n kopan akseleineen niin ottaa yhteyttä, muuten keltainen päätyy varaosapelliksi.
Monet ovat varmaan nähneet kuvia kyseisestä yksilöstä esim redlinessä tai nettiautossa.
Silloin se on näyttänyt suunnilleen tältä:
Tuolta voi katsella lisää liettuan kuvia, jos kiinnostaa. Nykyään auto sitten näyttääkin (perusteellisen pesun jälkeen) tältä:
Auto on Liettuasta tuonnin jälkeen ollut melkoisena kiertopalkintona. Olen viimeisen tiedon mukaan auton viides suomalainen omistaja, jos maahantuonutta autoliikettä ei lasketa. =) Minua edeltävä omistaja pisti auton lihoiksi, ja suunnittelee siirtävänsä tekniikan 4-oviseen syncroon. Autossa ollut tekniikka piti (paikan päällä tehtyjen spekulaatioiden mukaan) sisällään 3-koppasen gti:n 2.0 16v pannun, ilmeisesti VR6 syncron manuaaliaskin, saman vehkeen jakolaatikon ja taka-akseliston sekä S2 etujarrut. Meikäläiselle tuli mukaan vakio 1.8 syncron voimansiirto ja jarrut, saapas nähdä paljonko näistä jää valmiiseen autoon ;).
BTW:
Auton hakureissu oli perin mielenkiintoinen. Perjantaina väännettin töiden jälkeen iltakymmeneen asti trailerin valoja kuntoon. Lauantai-aamuna vaihdettiin traileriin vielä renkaat ja lähdettiin JS Lehdon kanssa matkaan n. klo 9. Menomatka menikin hienosti. Perillä sitten nosteltiin kori kyytille ja taivasteltiin maailman menoja.
Paluumatka oli melkoinen seikkailu. Ensin laahasi trailerin käsijarru niin että vanteella olis voinu makkarat paistaa. Sen jälkeen hajos vetoautona toiminut hiace (perkeleen japskit!=) Kello oli tällöin palttiarallaa 21 ja paikka 6-tien varressa keskellä ei mitään n.230km kotoa. Hetken tutkinnan jälkeen tojotan pellin alta löytyi kiinnileikannut alipainepumppu. Onneksi takakontti oli täynnä työkaluja, ja saimme osan irti ja auki. Näky oli suhteellisen toivoton: laakerin jäljellä olevat kuulat olivat kantikkaita... huokaus. Soitin sitten kaverilleni Villelle. Hän otti toisesta hiacesta vastaavan osan irti =D ja lähti kiikuttamaan sitä melkosta kyytiä kohti tapahtumapaikkaa. Osa pääsi perille ja paikalleen, matka jatkui. Porvoon moottoritiellä sitten satuimme ensimmäisinä onnettomuuspaikalle. Parikymppinen heppu oli juovuksissa pyöritellyt toledoaan ojan pohjalla. Ei muuta kun puhelu 112:seen, virkavallan vartoominen ja matkaan. Pehkuihin päästiin n. 5.30.
Tässä vielä auto trailerilla sunnuntaina.
Suurkiitokset Jounille ja Villelle!!
Monet ovat varmaan nähneet kuvia kyseisestä yksilöstä esim redlinessä tai nettiautossa.
Silloin se on näyttänyt suunnilleen tältä:

Tuolta voi katsella lisää liettuan kuvia, jos kiinnostaa. Nykyään auto sitten näyttääkin (perusteellisen pesun jälkeen) tältä:

Auto on Liettuasta tuonnin jälkeen ollut melkoisena kiertopalkintona. Olen viimeisen tiedon mukaan auton viides suomalainen omistaja, jos maahantuonutta autoliikettä ei lasketa. =) Minua edeltävä omistaja pisti auton lihoiksi, ja suunnittelee siirtävänsä tekniikan 4-oviseen syncroon. Autossa ollut tekniikka piti (paikan päällä tehtyjen spekulaatioiden mukaan) sisällään 3-koppasen gti:n 2.0 16v pannun, ilmeisesti VR6 syncron manuaaliaskin, saman vehkeen jakolaatikon ja taka-akseliston sekä S2 etujarrut. Meikäläiselle tuli mukaan vakio 1.8 syncron voimansiirto ja jarrut, saapas nähdä paljonko näistä jää valmiiseen autoon ;).
BTW:
Auton hakureissu oli perin mielenkiintoinen. Perjantaina väännettin töiden jälkeen iltakymmeneen asti trailerin valoja kuntoon. Lauantai-aamuna vaihdettiin traileriin vielä renkaat ja lähdettiin JS Lehdon kanssa matkaan n. klo 9. Menomatka menikin hienosti. Perillä sitten nosteltiin kori kyytille ja taivasteltiin maailman menoja.
Paluumatka oli melkoinen seikkailu. Ensin laahasi trailerin käsijarru niin että vanteella olis voinu makkarat paistaa. Sen jälkeen hajos vetoautona toiminut hiace (perkeleen japskit!=) Kello oli tällöin palttiarallaa 21 ja paikka 6-tien varressa keskellä ei mitään n.230km kotoa. Hetken tutkinnan jälkeen tojotan pellin alta löytyi kiinnileikannut alipainepumppu. Onneksi takakontti oli täynnä työkaluja, ja saimme osan irti ja auki. Näky oli suhteellisen toivoton: laakerin jäljellä olevat kuulat olivat kantikkaita... huokaus. Soitin sitten kaverilleni Villelle. Hän otti toisesta hiacesta vastaavan osan irti =D ja lähti kiikuttamaan sitä melkosta kyytiä kohti tapahtumapaikkaa. Osa pääsi perille ja paikalleen, matka jatkui. Porvoon moottoritiellä sitten satuimme ensimmäisinä onnettomuuspaikalle. Parikymppinen heppu oli juovuksissa pyöritellyt toledoaan ojan pohjalla. Ei muuta kun puhelu 112:seen, virkavallan vartoominen ja matkaan. Pehkuihin päästiin n. 5.30.
Tässä vielä auto trailerilla sunnuntaina.
Suurkiitokset Jounille ja Villelle!!
Hyvä että tämäkin lopulta pääsi "hyvään kotiin". Itsekin "melkein" auton joskus ostin ja melkoinen kulkupelihän se oli. Moottori taisi tosin olla ihan KR ja sisuskaluista ei mitään tietoa. Laatikko oli ilmeisesti G60 passatista ja perästä ei mitään hajua varmaan kellään. Etujarrut oli muistaakseni nelosgolfin 312mm ja takana vr6 etujarrut hydraulikässärillä.
Korihan tuossa on harvinainen 2D syncro, joka on ilmeisesti harvinaisempi kuin rallye. Eikä se karusta ulkokuoresta huolimatta edes hirveen mädältä vaikuttanut. Muistaakseni joskus selvittelin että oli alkujaan ruiskukoneinen ja katilla eli voi tulla katsastuksissa kivaa :) Ei muuta kuin onnea rojektiin. Milläs tekniikalla aattelit rakentaa?
Korihan tuossa on harvinainen 2D syncro, joka on ilmeisesti harvinaisempi kuin rallye. Eikä se karusta ulkokuoresta huolimatta edes hirveen mädältä vaikuttanut. Muistaakseni joskus selvittelin että oli alkujaan ruiskukoneinen ja katilla eli voi tulla katsastuksissa kivaa :) Ei muuta kuin onnea rojektiin. Milläs tekniikalla aattelit rakentaa?
Ainakin lohkon kyljessä oli merkkejä parilitraisuudesta. Sisuskalut hieman hämärän peitossa, mutta myyjä kehui sisältäneen mittatilausmännät...? Etujarruihin oli porattu raakasti 5x100 jako.
Äkkiseltään saattaisi vaikuttaa suhteellisen terveeltä, mutta tuolla 6-tien varressa varaosaa odotellessa vasara ja taltta paljasti pikku paikkailuja, mm. tämän.
Toisella puolella autoa samassa kohdassa samankaltainen paikkaus. Myös etuaisojen päitä ja loksuja kolhittu, helmat nostettu romuiks...=/
Tekniikan suhteen suunnitelmissa 20vt ja kenties vr6 syncron voimansiirto.
Äkkiseltään saattaisi vaikuttaa suhteellisen terveeltä, mutta tuolla 6-tien varressa varaosaa odotellessa vasara ja taltta paljasti pikku paikkailuja, mm. tämän.
Toisella puolella autoa samassa kohdassa samankaltainen paikkaus. Myös etuaisojen päitä ja loksuja kolhittu, helmat nostettu romuiks...=/
Tekniikan suhteen suunnitelmissa 20vt ja kenties vr6 syncron voimansiirto.
Viimeksi muokannut Alexf, 29.10.2008 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 105
- Liittynyt: 24.2.2008 18:53
j
jos jollain on oikeasti tietoa mitä kyseisen auton tekniikka pitää sisällään ni olisin kiinnostunut lisätiedoista ja pitäs varmaan tehdä topicci tuosta omasta projektista jos joku neuvos miten tänne laitetaan kuvia
Itseäni lainatakseni: "Tarkoituksena siis levittää mahdollisimman paljon pienellä vaivalla ruostekorjauset siinä sivussa suorittaen." jep jep... =D
Tänä viikonloppuna vietin kuskin puolen takalokarin ympäristön parissa noin 14 tuntia, tässä todistusaineistoa:
Pakkelin ja ruoteen laajuuden kartoitusta
Ottaa palan poois...
Heftaa toisen tilalle...
Keltasen kakkiksen, motonetin 1-koppasen ("Takakehä 2-ovinen") kaaresta ja suorasta pellistä sävelsin loput, kas näin.
Samalla kun noilla paikkeilla kerran peltihommissa oltiin, niin päätin tuhota liettuan miesten mahtavan pakoputken reiän. Nykyisin mallia suora.
Sitten tulikin kiire kotio, joten kiskaisin nopeasti varalakat päälle ruosteenestoksi (auto nököttää viikot pihalla pressun alla) ja nappasin pari kuvaa: niks ja naks. Vielä hieman epätasaisuutta havaittavissa. Minkäänlaisia pakkeleitahan ei vielä tässä vaiheessa ole käytetty, vaan pinta on pelkkää peltiä ja saumaa. Takahelmakin jäi vaan hepeillä kiinni kiiren vuoksi.. =D
Alkuperäinen kakkiksen takakaari tulee n. 3cm ulos kyljestä. Tällä hetkellä vastaava mitta n. 5,5cm.
Tänä viikonloppuna vietin kuskin puolen takalokarin ympäristön parissa noin 14 tuntia, tässä todistusaineistoa:
Pakkelin ja ruoteen laajuuden kartoitusta
Ottaa palan poois...
Heftaa toisen tilalle...
Keltasen kakkiksen, motonetin 1-koppasen ("Takakehä 2-ovinen") kaaresta ja suorasta pellistä sävelsin loput, kas näin.
Samalla kun noilla paikkeilla kerran peltihommissa oltiin, niin päätin tuhota liettuan miesten mahtavan pakoputken reiän. Nykyisin mallia suora.
Sitten tulikin kiire kotio, joten kiskaisin nopeasti varalakat päälle ruosteenestoksi (auto nököttää viikot pihalla pressun alla) ja nappasin pari kuvaa: niks ja naks. Vielä hieman epätasaisuutta havaittavissa. Minkäänlaisia pakkeleitahan ei vielä tässä vaiheessa ole käytetty, vaan pinta on pelkkää peltiä ja saumaa. Takahelmakin jäi vaan hepeillä kiinni kiiren vuoksi.. =D

Alkuperäinen kakkiksen takakaari tulee n. 3cm ulos kyljestä. Tällä hetkellä vastaava mitta n. 5,5cm.
Niinhän siitä laatikosta tosiaan myyjän mukaan huhuttiin. Asian paikkaansapitävyyttä ei tosin kukaan suomen omistajista ollut ilmeisesti varmistanut =). "Onneksi" sitä arpatekniikkaa ei tullut mukaan niin saa rakennella sellaisen kun itse tahtoo.
Projekti hieman jäissä. Täytyy pistää välillä kuplaa iskuun. Vieläkin on silmät ja korvat täynnä hienoa hiekkaa eilisestä 3 tunnin puhallus sessiosta =). Kunhan tuon härvelin saa nippuun, on taas kakkiksen vuoro =).
PS. Huomatkaa pomon tuninki mekkeri kuplan taustalla =D
Projekti hieman jäissä. Täytyy pistää välillä kuplaa iskuun. Vieläkin on silmät ja korvat täynnä hienoa hiekkaa eilisestä 3 tunnin puhallus sessiosta =). Kunhan tuon härvelin saa nippuun, on taas kakkiksen vuoro =).
PS. Huomatkaa pomon tuninki mekkeri kuplan taustalla =D
-
- -
- Viestit: 105
- Liittynyt: 24.2.2008 18:53
a
autossa piti olla s2:n sisuskalut askisakin, mikä ei tosin kyllä pidä paikkaansa ja mm: s2 navat, mutta kuin monessa s2:ssa on 5x100 jako? suurin osa myynti-ilmoituksesta oli täyttä paskaa
-
- -
- Viestit: 105
- Liittynyt: 24.2.2008 18:53
a
kyllä ne taitaa olla siitä vr6 syncrosta, sellasen taka-akselisto ainaki on sen verran jopa saatu tehtyä et keula on ptsattu kaikesta paskasta ja maalattu, kone nostettii keulalle ja akselit paikalleen mitkä putsasin kanssa ja maalasin pitäs käydä pohjan kimppuun kun eestys tekemään jotain...
Suunnitelmissa olisi vr6 syncron taka akseli (tai ainakin tukivarret ja navat) + kakkiksen / jonku käypäsen murikka + 994 jarrut Perästä ei vielä kovinkaan varmaa suunnitelmaa ole, kuten ei muustakaan voimansiirrosta.. Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä autosta ihan oikeesti neliveto, joten jos tulee kakkiksen perällä, niin se lienee väliaikaisratkaisu
Milläs laatikolla ja jakolaatikolla olet ite muuten ajatellut toteuttaa / toteuttanut?
Spekuloikaapas nyt hieman muutkin, jos vaikka ilmenisi jotain mitä ei ole tullut mieleen.
Milläs laatikolla ja jakolaatikolla olet ite muuten ajatellut toteuttaa / toteuttanut?
Spekuloikaapas nyt hieman muutkin, jos vaikka ilmenisi jotain mitä ei ole tullut mieleen.
Hyvä ehdotus! Mutta: kuinkahan hirmusti joutuu taka-akselistoa ym muuttamaan? Enemmän vai vähemmän kun haldex-swapissa? Mistä perä? Mistä torsen? Mikä laatikko / jakolaatikko jotta passaapi välitykset? Niin paljon kysymyksiä, kovin vähän vastauksia.
Jos ja kun tuohon nyt laittais sen haldexin niin vaihdelaatikkohan on otettava juurikin Peksin mainitsemasta 6-v nelosgolfista, 6-v nelivetoleonista, 6-v neliveto skodasta, Audi TT:stä taikka ääs kolmosesta. Näissä kun olisi oikea välitys, ainakin luottaen Peksiin sekä tuohon nimim "Dutch 1967" VWortex memberiin, jolta seuraava tekstinpätkä on lainattu:
Asiallisen näköistä swappipakettia kaveri myy, tokihan tuollaisen itekkin vartissa tallin lattialla kyhäilis. =D Kiitoksia vaan kovasti reizkalle linkistä!
Kannattaa muuten tsekata noilta dutchbuildin sivuilta nuo g2 gti 20vt 4-motion (huhhuh) projektin kuvat ja ennenkaikkea speksit! Siinäpä sitä on tavoteltavaa.
Tuolla reizkan linkkaamalla VWortexin sivulla on juttua haldexin manuaalisesta säätämisestä. Onko jollakin tarkempaa tietoa aiheesta, kun herra Dutch 1967 tuntuu olevan kovin salamyhkäinen asian suhteen? Olishan se hienoa säätää vetojakaumaa kabiinista käsin. Kuviakin tuosta vimpaimesta löysin samaiselta sivulta, tosin kuuklen kautta. Tuolta löytyy toinen vaihtoehto. Onko jotain muita järkeviä tai järjettömiä ehdotuksia haldexin ohjaamiseen? En millään jaksaisi kiinnostua alkperäisen kaltaisesta "tylsästä" järjestelmästä.
Jos ja kun tuohon nyt laittais sen haldexin niin vaihdelaatikkohan on otettava juurikin Peksin mainitsemasta 6-v nelosgolfista, 6-v nelivetoleonista, 6-v neliveto skodasta, Audi TT:stä taikka ääs kolmosesta. Näissä kun olisi oikea välitys, ainakin luottaen Peksiin sekä tuohon nimim "Dutch 1967" VWortex memberiin, jolta seuraava tekstinpätkä on lainattu:
The Haldex rear differential is to be used with a 02M or 02Q with an angle-drive gear ration of 17/27. The angle-drives from the O2Q and O2M gearbox are NOT interchangeable
Gear ratio's angle drive:
Car type/model:
Golf Rallye/Passat G60 has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III 1.8 Syncro has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III VR6 Syncro has an 16/21 ratio and 5-spd 02Q gearbox
Audi TT/S3 4Motion has an 17/27 ratio and 6-spd 02M gearbox
Golf IV 4Motion has an 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd 02M
Skoda 4Motion has a n 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd02M
Asiallisen näköistä swappipakettia kaveri myy, tokihan tuollaisen itekkin vartissa tallin lattialla kyhäilis. =D Kiitoksia vaan kovasti reizkalle linkistä!
Kannattaa muuten tsekata noilta dutchbuildin sivuilta nuo g2 gti 20vt 4-motion (huhhuh) projektin kuvat ja ennenkaikkea speksit! Siinäpä sitä on tavoteltavaa.
Tuolla reizkan linkkaamalla VWortexin sivulla on juttua haldexin manuaalisesta säätämisestä. Onko jollakin tarkempaa tietoa aiheesta, kun herra Dutch 1967 tuntuu olevan kovin salamyhkäinen asian suhteen? Olishan se hienoa säätää vetojakaumaa kabiinista käsin. Kuviakin tuosta vimpaimesta löysin samaiselta sivulta, tosin kuuklen kautta. Tuolta löytyy toinen vaihtoehto. Onko jotain muita järkeviä tai järjettömiä ehdotuksia haldexin ohjaamiseen? En millään jaksaisi kiinnostua alkperäisen kaltaisesta "tylsästä" järjestelmästä.
Mistä perä? Mistä torsen? Mikä laatikko / jakolaatikko jotta passaapi välitykset?
Varmaan jostain 80/S2 Audista, tai 90... Jos ne käy, mulla ei oo mitään hajua.
Nettiautossahan on myynnissä se yks kolaroitu S4, missä 2.2T kone, manuaali askilla... siitä kun myyt tekniikan pois, niin rahotat projektia taas eteenpäin :P
Koneen pistää pitkittäin niin saa ton äs nelkun torsenilootan sopii.
Saa olla aika pelle peloton että saa torsenin käymään poikittaislootaan niin että se vielä toimii niin kuin pitääkin.
Periaatteessa kulmavaihteen jälkeen torseni ja siitä pitäisi saada veto etu- ja takaperälle.
Haastavaa voi olla toteuttaa veto laatikolta etuperällä torsenin kautta eikä suoraan
Saa olla aika pelle peloton että saa torsenin käymään poikittaislootaan niin että se vielä toimii niin kuin pitääkin.
Periaatteessa kulmavaihteen jälkeen torseni ja siitä pitäisi saada veto etu- ja takaperälle.
Haastavaa voi olla toteuttaa veto laatikolta etuperällä torsenin kautta eikä suoraan
Ollut kirjaimellisesti jäissä näin talvisaikaan. Ovet on sentään vaihtuneet keltaisiin (alkuperäisetkin meni kyllä hyvään kotiin). Alkaa kyllä kelit olemaan pikkuhiljaa sitä luokkaa, että vois kaivaa kotteron pressun alta. Kesän tavotteena olis vähintäänkin saada härveli pyörilleen ja pohjahommat tehtyä.
Kupla on kyllä jonkin verran edistynyt. Siitä kuvia luvassa kunhan saan sen maalattua.
Kupla on kyllä jonkin verran edistynyt. Siitä kuvia luvassa kunhan saan sen maalattua.
Selittäkääs dorkalle kun nyt menee vähän huti...
tämä projekti ja tämä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2461031
ovat ainakin ovien lukumäärästä päätellen eri autot? onko tuo tekniikka mikä alunperin liettuasta tullut nyt "eksynyt" tuohon neljäoviseen vai kuinka monta "redline golffia syncrona" suomeen on tuotu?
tämä projekti ja tämä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2461031
ovat ainakin ovien lukumäärästä päätellen eri autot? onko tuo tekniikka mikä alunperin liettuasta tullut nyt "eksynyt" tuohon neljäoviseen vai kuinka monta "redline golffia syncrona" suomeen on tuotu?
Juurikin näin, eli ostin pelkän korin. Korin myyjä, nimim. "gti syncro" laittoi ilmeisesti tekniikan 4-ov koriin ja myi koko roskan eteenpäin. Sittemmin ilmeiseti ollut kiertopalkintona. Gti syncro korjatkoon jos meni pieleen.
PS. Sebastian, tosta mun golfista meni ovet samaan syncroon missä on sun ex takaluukku ;)
PS. Sebastian, tosta mun golfista meni ovet samaan syncroon missä on sun ex takaluukku ;)
Onko näitä kakkiksia niin vähän jo suomessa etä osat kiertää pienessä piirissä? =D
Edit:
jii_bee: Niinpäs muuten onkin, en itsekään enää edes muistanut sitä. =D Kaivoin sen jutun esille silloin ku ostin tuon luukun ku se näytti niin tutulle. Loistava lisäargumentti myyntiin tuo "GTi-lehti" lisä. "Takaluukku esitelty GTi-lehdessä".
Edit:
jii_bee: Niinpäs muuten onkin, en itsekään enää edes muistanut sitä. =D Kaivoin sen jutun esille silloin ku ostin tuon luukun ku se näytti niin tutulle. Loistava lisäargumentti myyntiin tuo "GTi-lehti" lisä. "Takaluukku esitelty GTi-lehdessä".
Viimeksi muokannut Sebastian, 20.3.2009 22:49. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jepjep.. Joku kun vielä purkaa tuon neliovisen "redline-golfin" niin saadaan taas monta "redline-golfia" lisää. Lähinnä huvittaa että joku viitsii vieläkin myydä tuota noilla samoilla copypasteilla jotka oli luettavissa nettiautosta jo vuosi sitten.
Mpo, nyt varovasti niiden ovien kanssa, nehän on nimittäin esitelty redline magazinessa. Puhumattakaan takaluukusta, joka on peräisin autosta, johon on vaihdettu tuon takaluukun tilalle gti-magazinessa esitellyn auton luukku! =D
Mpo, nyt varovasti niiden ovien kanssa, nehän on nimittäin esitelty redline magazinessa. Puhumattakaan takaluukusta, joka on peräisin autosta, johon on vaihdettu tuon takaluukun tilalle gti-magazinessa esitellyn auton luukku! =D
Suunnitelmissa olisi tällä hetkellä laittaa tuohon härveliin VR6 syncron akselistot, perä, jakolaatikko ja vaihdelaatikko. Onko vaihdelaatikko yhteensopiva 1.8 20vt motin kanssa? Vai tehdäänkös suomen eka 2.9 VR6t Syncro kakkis? Mikä kaikki estää tekemästä? Ajatuksia, ehdotuksia?
Kiinnostaisi myöskin tietää, mitä eroa on mk2 ja mk3 syncrojen voimansiirrossa vai onko mitään? Paljonko 2.9 Syncron vaihde/jakolaatikko ja perä kestää? Ja mitä hajoaa jos nappaa viskon välistä pois?
Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia.
Kiinnostaisi myöskin tietää, mitä eroa on mk2 ja mk3 syncrojen voimansiirrossa vai onko mitään? Paljonko 2.9 Syncron vaihde/jakolaatikko ja perä kestää? Ja mitä hajoaa jos nappaa viskon välistä pois?
Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia.
-
- -
- Viestit: 105
- Liittynyt: 24.2.2008 18:53
k
jep, auto meni minulta loviisaan ja vissiin ollut jo kahdella muulla omistajalla:)
Ei siinä kyllä nykypäivänä mitään järkeä olekaan. Tuokin sääntö on varmaan joltain vuodelta miekka ja kilpi, jolloin iso tilavuus merkitsi automaattisesti isoa tehoa tai liian painavaa moottoria...
Tommosiakin vanhentuneita säännöksiä vois oikeasti poistaa käytöstä, tai ainakin päivittää nykytekniikkaan sopiviksi. Mutta mitäs tommosta täällä Kekkoslandiassa muka tehtäis... :(
Tommosiakin vanhentuneita säännöksiä vois oikeasti poistaa käytöstä, tai ainakin päivittää nykytekniikkaan sopiviksi. Mutta mitäs tommosta täällä Kekkoslandiassa muka tehtäis... :(
En voisi olla enempää samaa mieltä. Ei muuta kun vinkkejä tulemaan, miten saan 2.9 koneisena tuon kilpien väliin. Tai vaihtoehtoisesti kumotaan lakipykälä 8).Tuntuu hieman älyvapaalta, miksi tuota litratilavuutta pitää rajoittaa +25% alkuperäisestä
Mitkä kaikki moottorit parittelee vr6 syncron vaihteiston kanssa? Olisiko esim. G3 gti:n 2.0 alakerta, 20vt:n kansi (jos ei käy niin 16v kansi) jne mahdollinen?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa