Audi A4 1.8TQ -95
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 1.8TQ -95
Joo elikkä auto on minulle ihan uusi tuttavuus ja nyt olis sellases neuvon/tiedon tarpeessa Elikkä onko tietoa miten K.O auton saisi suhahtamaan... juttua olen kuullut että on jnkin näkönen kerrätys systeemi autossa eli norm. dumppi ei sinne sovi joten siis olisko jotain neuvoa??
Säästän vaivan: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=271640#271640
Lyhyesti: dumppi ei toimi kunnolla MAF:lla varustetuissa autoissa ja hajottaa mahdollisesti KATin pidempään käytettynä.
Ja se "jonkinnäköinen kierrätyssysteemi" on by-pass jossa ilman "hukkaamisen" sijaan se laitetaan takaisin kiertoon turbolle. IMO, parempi homma vaikka tällä systeemillä ei se turha ilma suhahtelekaan.
Lyhyesti: dumppi ei toimi kunnolla MAF:lla varustetuissa autoissa ja hajottaa mahdollisesti KATin pidempään käytettynä.
Ja se "jonkinnäköinen kierrätyssysteemi" on by-pass jossa ilman "hukkaamisen" sijaan se laitetaan takaisin kiertoon turbolle. IMO, parempi homma vaikka tällä systeemillä ei se turha ilma suhahtelekaan.
Huoh. Taisin jo tuolla kertaalleen selittää, mutta väännetään nyt rautalangasta. Vapaavirtaussuodattimen asennuksen jälkeen rupeaa siis kyllä suhahtamaan aina, kun bypass aukeaa.
Ja ei se suodatin siihen ääneen vaikuta. Sama se mikä kartiofiltteri siellä on, ääni tulee läpi.
Mutta jos kartio on pakko laittaa, niin kannattaa laittaa laadukas, ettei kaikki oravaa pienemmät ole koneessa. Öljyttävissä suodattimissa tahtoo olla sitä ongelmaa, että öljy sotkee MAF:in. 90% öljyäjistä kun läträä sitä öljyä suodattimeen aivan liikaa. Eli tätäkin ongelmaa ajatellen suosittelisin kuivaa suodatinta.
Ja jos sulla oli entinen bypass ehjä, niin rahat meni hukkaan sen TT:n bypassin kanssakin. Samanlainen se on, kuiin sun Audin originaalikin.
Ja ei se suodatin siihen ääneen vaikuta. Sama se mikä kartiofiltteri siellä on, ääni tulee läpi.
Mutta jos kartio on pakko laittaa, niin kannattaa laittaa laadukas, ettei kaikki oravaa pienemmät ole koneessa. Öljyttävissä suodattimissa tahtoo olla sitä ongelmaa, että öljy sotkee MAF:in. 90% öljyäjistä kun läträä sitä öljyä suodattimeen aivan liikaa. Eli tätäkin ongelmaa ajatellen suosittelisin kuivaa suodatinta.
Ja jos sulla oli entinen bypass ehjä, niin rahat meni hukkaan sen TT:n bypassin kanssakin. Samanlainen se on, kuiin sun Audin originaalikin.
Riippuu minkälainen kiinnitys kartiosuodattimessas on. Jos on 3" sisähalkasialla oleva pyöree klemmari kiinnitys, niin sen saa suoraan laitettua ilmamassamittariin kiinni. Senkun painaa paikoillee ja kiristää. Jos taas sulla on esim. Apex'in Dual Funnel niin silloin se ei onnistu suoraan vaan joudut ostaan/valmistaan sopivan adapterin.
bsr:n optiflow on esimerkiksi bolt on. Ja löytyy noita muitakin varmasti jos etsii netistä
bsr:n optiflow on esimerkiksi bolt on. Ja löytyy noita muitakin varmasti jos etsii netistä
En sanoisi että harvinainen, ainakin 2000-luvun 1.8t:ssä tuntuu olevan tyyppivika. Uus puola maksaa jonku ~40€, eli ostat sellaisen ja kokeilet yksitellen millä vika korjaantuu. MIkä vm. autosi on?
Audiclubin puolella juttua enemmälti viallisista puolista, vähän väliä paukkuuvat. Ja vika ilmenee pätkimisenä ahdoilla. En tietenkään pane päätäni pantiksi että ongelma olisi juuri tämä, mutta erittäin todennäköinen.
Ja ei toinna vw-autolle viedä. Eivät sen paremmin pysty tuota tutkimaan, vaihtavat vaan kaikki puolat ja ottavat rahat pois. Paitsi jos on jäänyt vikakoodi, en ole varma jääkö sellaista sytytyksen häiriöistä, mut voishan nekin lukasta varmuudeks.
Tossa vielä linkki pariin puola keskusteluun:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71686
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ight=puola
Audiclubin puolella juttua enemmälti viallisista puolista, vähän väliä paukkuuvat. Ja vika ilmenee pätkimisenä ahdoilla. En tietenkään pane päätäni pantiksi että ongelma olisi juuri tämä, mutta erittäin todennäköinen.
Ja ei toinna vw-autolle viedä. Eivät sen paremmin pysty tuota tutkimaan, vaihtavat vaan kaikki puolat ja ottavat rahat pois. Paitsi jos on jäänyt vikakoodi, en ole varma jääkö sellaista sytytyksen häiriöistä, mut voishan nekin lukasta varmuudeks.
Tossa vielä linkki pariin puola keskusteluun:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71686
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ight=puola
Silmäkäteen joo:) Niin lukeekin. Joo voipi olla että vanhemmissa on eri puolat ku uudemmissa, eikä ole herkästi vikaantuvia. Tosin on näitä vielä vanhempiakin vikaantunut(S2), ja maksaa tosiaan sen reilu 200€/puola. Vian kuvaus vaan viittaisi puolaan. Onks tossa 95 mallin 1.8t:ssä erikseen vahvaritkin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa