Audi A4 1.8TQ -95

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

Audi A4 1.8TQ -95

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 12:45

Joo elikkä auto on minulle ihan uusi tuttavuus ja nyt olis sellases neuvon/tiedon tarpeessa Elikkä onko tietoa miten K.O auton saisi suhahtamaan... juttua olen kuullut että on jnkin näkönen kerrätys systeemi autossa eli norm. dumppi ei sinne sovi joten siis olisko jotain neuvoa??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.3.2009 13:03

Tästä topicista löytyvillä neuvoilla varmasti löytyy tuohonkin "ongelmaan" ratkaisu.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 11.3.2009 13:20

Säästän vaivan: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=271640#271640

Lyhyesti: dumppi ei toimi kunnolla MAF:lla varustetuissa autoissa ja hajottaa mahdollisesti KATin pidempään käytettynä.

Ja se "jonkinnäköinen kierrätyssysteemi" on by-pass jossa ilman "hukkaamisen" sijaan se laitetaan takaisin kiertoon turbolle. IMO, parempi homma vaikka tällä systeemillä ei se turha ilma suhahtelekaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.3.2009 15:11

Vapaavirtaussuodatin + perinteinen by-pass venttiili alkuperäisellä paikallaan = suhahtelee liki samalla tavalla, kuin dumpin kanssa.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 15:39

minkälainen by-pass kannattaa hankii ja mistä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2009 15:43

TT:n orkkis marmoritiskiltä
e: tai tuolta
Viimeksi muokannut Putko, 11.3.2009 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 15:45

mist tämmösen marmoritiskin löytää?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.3.2009 15:45

Tai vaikka hieman edullisemmin Slamitilta... :)

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 15:47

minkä ikäsen tt:n kannattaa hankkii

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2009 15:51

225hp:n

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 15:57

tt:n by-pass tilattu mutta sitten vielä että onko paha vaihtaa?

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 16:09

ja tietääkö kukaan onko kyseisee vaikea laittaa kartiosuodatin....

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.3.2009 16:15

ja tietääkö kukaan onko kyseisee vaikea laittaa kartiosuodatin....

tt:n by-pass tilattu mutta sitten vielä että onko paha vaihtaa?

2 x ei.

Jos konepellin saa auki ja omistaa sekä osaa käyttää muutamaa perustyökalua niin pitäisi onnistua. =D
Ja laittaa passin oikeinpäin takaisin.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 16:19

asia pihvi.... onko suodatin suosituksii?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2009 16:31

Riippuu mitä sillä suodattimella hakee?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.3.2009 16:39

Paras suodatin tähän tarkoitukseen lienee Apex'i dual funnel. Kuiva suodatin ja suodatusteho huippuluokkaa. Vaatii kiinnityslaipan, kannattaa tilata samalla.

Lisää tehoa jos haet tällä muutoksella, niin hukkaan menee rahat.

Ja bypassin asennukseen tarvitset 2kpl ABA-klemmareita.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 11.3.2009 16:42

auttaako k.o suodin suhahteluun?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.3.2009 16:55

Huoh. Taisin jo tuolla kertaalleen selittää, mutta väännetään nyt rautalangasta. Vapaavirtaussuodattimen asennuksen jälkeen rupeaa siis kyllä suhahtamaan aina, kun bypass aukeaa.

Ja ei se suodatin siihen ääneen vaikuta. Sama se mikä kartiofiltteri siellä on, ääni tulee läpi.

Mutta jos kartio on pakko laittaa, niin kannattaa laittaa laadukas, ettei kaikki oravaa pienemmät ole koneessa. Öljyttävissä suodattimissa tahtoo olla sitä ongelmaa, että öljy sotkee MAF:in. 90% öljyäjistä kun läträä sitä öljyä suodattimeen aivan liikaa. Eli tätäkin ongelmaa ajatellen suosittelisin kuivaa suodatinta.

Ja jos sulla oli entinen bypass ehjä, niin rahat meni hukkaan sen TT:n bypassin kanssakin. Samanlainen se on, kuiin sun Audin originaalikin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2009 17:00

Ja jos sulla oli entinen bypass ehjä, niin rahat meni hukkaan sen TT:n bypassin kanssakin. Samanlainen se on, kuiin sun Audin originaalikin.

Kulutus tavaraa, hyvä olla varastossa :)

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 12.3.2009 10:08

kertokaas miten saan ton audin vakio ilmamäärä mittarin laitettu kartiosuodattimeen vai onko myytävänä jotain polt on kittii?

Niconce
-
Viestit: 75
Liittynyt: 16.2.2009 12:02

ViestiKirjoittaja Niconce » 12.3.2009 10:24

Riippuu minkälainen kiinnitys kartiosuodattimessas on. Jos on 3" sisähalkasialla oleva pyöree klemmari kiinnitys, niin sen saa suoraan laitettua ilmamassamittariin kiinni. Senkun painaa paikoillee ja kiristää. Jos taas sulla on esim. Apex'in Dual Funnel niin silloin se ei onnistu suoraan vaan joudut ostaan/valmistaan sopivan adapterin.
bsr:n optiflow on esimerkiksi bolt on. Ja löytyy noita muitakin varmasti jos etsii netistä

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 12.3.2009 14:00

joo elikkä tuli tilattua doc powerilta toi 4 vetoo tarkotettu rst putkisto niin kyselisin etukäteen et onko k.o putkistosta muuta hyötyä kuin että äänethieman muuttuu??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.3.2009 19:12

Jos kyseessä BSR:n cat-back niin omassa vajaavetoisessa ei äänet muuttunut oikeestaan yhtään.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 13.3.2009 10:14

joo eli nyt ilmeni vika/ongelma et kun ensin 1&2 vaihteel vetää kunnol ja sit ajaa hetke normaalisti ni sit ku lykkää peddu pohjaa ni nykii ja paukahtelee ~3500rpm asti ja sit alkaa toimii??

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 13.3.2009 13:40

Sytytyspuola.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 13.3.2009 13:59

kannattako vaihtaa kerral kaikki vai yksitellen....

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 13.3.2009 14:35

On tuo puolavika senverran harvinainen ja kallis vika tämänikäisessä että ei kannata lähteä niitä ilman tutkimista vaihtelemaan.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 13.3.2009 14:52

onko vw auton hommia jos tarkistaa?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 13.3.2009 22:51

En sanoisi että harvinainen, ainakin 2000-luvun 1.8t:ssä tuntuu olevan tyyppivika. Uus puola maksaa jonku ~40€, eli ostat sellaisen ja kokeilet yksitellen millä vika korjaantuu. MIkä vm. autosi on?

Audiclubin puolella juttua enemmälti viallisista puolista, vähän väliä paukkuuvat. Ja vika ilmenee pätkimisenä ahdoilla. En tietenkään pane päätäni pantiksi että ongelma olisi juuri tämä, mutta erittäin todennäköinen.

Ja ei toinna vw-autolle viedä. Eivät sen paremmin pysty tuota tutkimaan, vaihtavat vaan kaikki puolat ja ottavat rahat pois. Paitsi jos on jäänyt vikakoodi, en ole varma jääkö sellaista sytytyksen häiriöistä, mut voishan nekin lukasta varmuudeks.

Tossa vielä linkki pariin puola keskusteluun:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71686
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ight=puola

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.3.2009 23:04

Otsikossahan tuon on mainittu että -95.

Nuo vanhemmat puolat tais olla huomattavasti kalliimpia ja kestävämpiä.
Todennäköisempi vikakohde on sytkävahvistin joka on siinä putsarikotelon kannessa.

Sille kannattaa sit järjestää kunnollinen jäähdytys jos alkaa vaihtaa toisenlaista filtteriä.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 14.3.2009 2:03

Silmäkäteen joo:) Niin lukeekin. Joo voipi olla että vanhemmissa on eri puolat ku uudemmissa, eikä ole herkästi vikaantuvia. Tosin on näitä vielä vanhempiakin vikaantunut(S2), ja maksaa tosiaan sen reilu 200€/puola. Vian kuvaus vaan viittaisi puolaan. Onks tossa 95 mallin 1.8t:ssä erikseen vahvaritkin?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.3.2009 6:19

Erillinen vahvari on

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 15.3.2009 16:52

ja taas uusi ongelma ilmeni.... eli ku antaa kierroksii tyhjäkäynnil ni ampuu paineita ilmanputsarin imu letkusta et onko ihan norm. juttu vai missä vika??? P.S: ja ISO kiitos kaikille neuvon/tiedon antajille

Niconce
-
Viestit: 75
Liittynyt: 16.2.2009 12:02

ViestiKirjoittaja Niconce » 19.3.2009 11:09

No sen verran ainakin että bypass puhaltaa paineet imupuolelle takaisin kiertoon, että eiköhän se oli ihan normi juttu mikäli auto käy kunnolla eikä/ puutuile/ pätki/ tyhjäkäynti seilaa.

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 19.3.2009 12:19

joo eli hieman se vaeltaa tyhjäkäynnil.... se vaan on enää mieltä rasittava asia ku rupee 3 vaihteel nykimää ahtoi tehdes..... ei kä oikee tietoo mist johtuu

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.3.2009 21:08

Onko vikakoodit luettu? Entäs milloin on tulpat vaihdettu/onko tulpat oikeanlaiset?

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 24.3.2009 14:43

Ei oo luettu.... en oikee tie misä saa luettu..... tulpat vaihdettu n 1000km sitten ja oikeanlaiset pitäisi olla

lipska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.3.2009 12:41

ViestiKirjoittaja lipska » 17.4.2009 10:43

joo elikkä nyt on semmonen ongelma et ku alkaa tekee ahtoja ni tetee ensin joku1,1 - 1,2 bar ja sit tippuu 0,7bar ja siitä sit 0,5 bar et mistä mahtais johtua kyseinen heittely??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa