VW Passat -95 sähköongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

VW Passat -95 sähköongelma

ViestiKirjoittaja Painmaster » 9.2.2009 20:22

Moro!
Mul on tuollainen otsikon biili ja pari viikkoa sitten alkoi esiintymään seuraavaa ongelmaa:
Moottori pätkii tosi lyhyitä aikoja, ei siis ole sellaista että meinaa hyytyä. Samaan aikaan kuuluu kojelaudan takaa sellaista releen naksutusta. Vilkuttaa myös öljyvaloa, mutta öljyä on koneessa riittävästi. Yleensä tekee sitä kun autolla on ajanut jonkun aikaa, mutta tänään teki ihan muutaman minuutin ajon jälkeen. Akun navat ja muut johdot on päällisin puolin tarkastettu ja ne ovat kunnossa.
Kaikkien kenen kanssa olen asiasta jutellut sanovat että vika on varmasti sähköpuolella, kukaan vaan ei osaa sanoa missä mahdollisesti. En ole vielä vienyt korjaamolle koska vika ei ole ihan jatkuvaa eikä jokapäiväistä.
Jos on jotain aavistusta tai kokemusta vastaavasta viasta niin kertokaa ihmeessä, olisin kiitollinen...

angra
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.3.2007 13:33

ViestiKirjoittaja angra » 10.2.2009 22:13

Hieman sähkövialta tuo tosiaan vaikuttaa. Varmaan aluksi kannattaa käydä läpi kaikki "peruspaikat", kuten virranjakajan kansi ja/tai pyörijä, tulpat ja niiden johdot sekä ilmamassamittari ja sen liittimen kontakti. Releen naksuminen tosin vaikuttaisi vähän erityyppiseltä vialta (esim. kosteushäiriö?).

Kysymykseesi saattaisit löytää apuja myös tekniikka/bensiini-puolelta, sillä siellä on avattu muutamia topikkeja koskien auton nykimistä ja sammumista suoraan ajosta.

Toivottavasti vika löytyy.:)

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 10.2.2009 22:40

sitä kosteusjuttua olen kanssa miettinyt koska nämä pahimmat oireet on tulleet aina kun sää on vaihtunut plussalta miinukselle ja kovemmilla pakkasilla oireet on ollu lievempiä. Tosin kylmänä ei ole tehnyt tätä oiretta oikeastaan ollenkaan..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.2.2009 23:27

Oisko sulaketaulussa päävirtarele siellä joka naksuttaa? Öljynpaineen merkkivalo voi olla sitten oire siitä jos se pätkii mittaristolta sähköjä siinä samassa yhteydessä.. Mittaristo siinä sitten heräilee vähän samaan tapaan kun laitetaan sytytysvirta päälle startatessa.

Arvailua... Oisko päävirtareleen puolella tai päävirtareleessä jotai häikkää kun se kuumuu niin oireet tulee esille. Pakkasilla kun käyttää peilin&penkin lämmittimiä yms. ja kovemmilla pakkasilla sille releelle on sit paremmin jäähdytystä taas ja silloin näitä oireita ei juurikaan ole sitten.

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 10.2.2009 23:42

hmm, tuo kuullostaa tähän mennessä ehkä ainoalle "arvaukselle" joka selittäisi nämä oireet.
Huomenna käyn merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodit (vai mikä se oli?) ja pitää mainita asiasta. kiitoksia...

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 13.3.2009 14:50

No nyt on melkein kaikki testattu eikä vian syy ole vieläkään tiedossa. Releet on ok, samoin piuhat, maadoitukset, virranjakajan kansi, sytytyksen ohjainyksikkö jne. Moottorin ohjausboksi on vielä testaamatta mutta vähän hirvittää ostaa sen hintaista osaa ihan kokeilumielessä. Ehdotuksia voi silti heittää vaikka alkaa usko jo loppumaan....

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 16.3.2009 21:42

Pystyykö tuota moottorin ohjausboksia jotenkin testaamaan/testauttamaan että tietäs onko siinä vika??
ja onkos tuossa sitä Hall anturia (älkää naurako:)) , voiko se aiheuttaa tuollaisia oireita?

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 17.3.2009 7:23

kuulostais vähän virtalukonpohjan ongelmalta.
tosin jokin tarvikemallin ajonestolaitekin saattas saman tehä.
joskus on samaan törmännyt virtapuolen liittimen kanssa joka sijaitsee paisuntasäiliön alapuolella tai tässä tapauksessa on todennäköisesti pyöreä liitin. sen kun käyttää auki ja suihkuttaa crc:tä niin saattaa alkaa toiimiin

en oikein jaksa uskoa virranjakajaan, puolaan tai ruiskuun jos toi öljyvalo alkaa vilkkuu

auttas varmaan jos oli selvillä ett millä koneella on kun noita passatteja on valmistettu vähän laidasta laitaan

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 17.3.2009 13:36

nii eli tuohan on se 2.0l CL.
Ja sen verran vielä pitää vielä selventää että oiretta tapahtuu nykyään missä tilanteessa vaan. Ei siis voi laittaa leudon ilman tai kovan pakkasen piikkiin saati sen missä ajon vaiheessa tapahtuu.
Päivitetaan taas:
tässä meni sellainen 5 päivää ettei tehnyt mitään oiretta. tänään 20min ajon jälkeen sammui liikennevaloihin ja siinä sai vartin starttailla. muutaman kerran lähti käyntiin mut sammui heti kun oli lähdössä liikkeelle. viimein sitten käynnistyi eikä tehnyt loppumatkasta mitään oiretta


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa