Moro!
Mul on tuollainen otsikon biili ja pari viikkoa sitten alkoi esiintymään seuraavaa ongelmaa:
Moottori pätkii tosi lyhyitä aikoja, ei siis ole sellaista että meinaa hyytyä. Samaan aikaan kuuluu kojelaudan takaa sellaista releen naksutusta. Vilkuttaa myös öljyvaloa, mutta öljyä on koneessa riittävästi. Yleensä tekee sitä kun autolla on ajanut jonkun aikaa, mutta tänään teki ihan muutaman minuutin ajon jälkeen. Akun navat ja muut johdot on päällisin puolin tarkastettu ja ne ovat kunnossa.
Kaikkien kenen kanssa olen asiasta jutellut sanovat että vika on varmasti sähköpuolella, kukaan vaan ei osaa sanoa missä mahdollisesti. En ole vielä vienyt korjaamolle koska vika ei ole ihan jatkuvaa eikä jokapäiväistä.
Jos on jotain aavistusta tai kokemusta vastaavasta viasta niin kertokaa ihmeessä, olisin kiitollinen...
VW Passat -95 sähköongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Hieman sähkövialta tuo tosiaan vaikuttaa. Varmaan aluksi kannattaa käydä läpi kaikki "peruspaikat", kuten virranjakajan kansi ja/tai pyörijä, tulpat ja niiden johdot sekä ilmamassamittari ja sen liittimen kontakti. Releen naksuminen tosin vaikuttaisi vähän erityyppiseltä vialta (esim. kosteushäiriö?).
Kysymykseesi saattaisit löytää apuja myös tekniikka/bensiini-puolelta, sillä siellä on avattu muutamia topikkeja koskien auton nykimistä ja sammumista suoraan ajosta.
Toivottavasti vika löytyy.:)
Kysymykseesi saattaisit löytää apuja myös tekniikka/bensiini-puolelta, sillä siellä on avattu muutamia topikkeja koskien auton nykimistä ja sammumista suoraan ajosta.
Toivottavasti vika löytyy.:)
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.2.2009 20:06
Oisko sulaketaulussa päävirtarele siellä joka naksuttaa? Öljynpaineen merkkivalo voi olla sitten oire siitä jos se pätkii mittaristolta sähköjä siinä samassa yhteydessä.. Mittaristo siinä sitten heräilee vähän samaan tapaan kun laitetaan sytytysvirta päälle startatessa.
Arvailua... Oisko päävirtareleen puolella tai päävirtareleessä jotai häikkää kun se kuumuu niin oireet tulee esille. Pakkasilla kun käyttää peilin&penkin lämmittimiä yms. ja kovemmilla pakkasilla sille releelle on sit paremmin jäähdytystä taas ja silloin näitä oireita ei juurikaan ole sitten.
Arvailua... Oisko päävirtareleen puolella tai päävirtareleessä jotai häikkää kun se kuumuu niin oireet tulee esille. Pakkasilla kun käyttää peilin&penkin lämmittimiä yms. ja kovemmilla pakkasilla sille releelle on sit paremmin jäähdytystä taas ja silloin näitä oireita ei juurikaan ole sitten.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.2.2009 20:06
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.2.2009 20:06
No nyt on melkein kaikki testattu eikä vian syy ole vieläkään tiedossa. Releet on ok, samoin piuhat, maadoitukset, virranjakajan kansi, sytytyksen ohjainyksikkö jne. Moottorin ohjausboksi on vielä testaamatta mutta vähän hirvittää ostaa sen hintaista osaa ihan kokeilumielessä. Ehdotuksia voi silti heittää vaikka alkaa usko jo loppumaan....
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.2.2009 20:06
kuulostais vähän virtalukonpohjan ongelmalta.
tosin jokin tarvikemallin ajonestolaitekin saattas saman tehä.
joskus on samaan törmännyt virtapuolen liittimen kanssa joka sijaitsee paisuntasäiliön alapuolella tai tässä tapauksessa on todennäköisesti pyöreä liitin. sen kun käyttää auki ja suihkuttaa crc:tä niin saattaa alkaa toiimiin
en oikein jaksa uskoa virranjakajaan, puolaan tai ruiskuun jos toi öljyvalo alkaa vilkkuu
auttas varmaan jos oli selvillä ett millä koneella on kun noita passatteja on valmistettu vähän laidasta laitaan
tosin jokin tarvikemallin ajonestolaitekin saattas saman tehä.
joskus on samaan törmännyt virtapuolen liittimen kanssa joka sijaitsee paisuntasäiliön alapuolella tai tässä tapauksessa on todennäköisesti pyöreä liitin. sen kun käyttää auki ja suihkuttaa crc:tä niin saattaa alkaa toiimiin
en oikein jaksa uskoa virranjakajaan, puolaan tai ruiskuun jos toi öljyvalo alkaa vilkkuu
auttas varmaan jos oli selvillä ett millä koneella on kun noita passatteja on valmistettu vähän laidasta laitaan
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.2.2009 20:06
nii eli tuohan on se 2.0l CL.
Ja sen verran vielä pitää vielä selventää että oiretta tapahtuu nykyään missä tilanteessa vaan. Ei siis voi laittaa leudon ilman tai kovan pakkasen piikkiin saati sen missä ajon vaiheessa tapahtuu.
Päivitetaan taas:
tässä meni sellainen 5 päivää ettei tehnyt mitään oiretta. tänään 20min ajon jälkeen sammui liikennevaloihin ja siinä sai vartin starttailla. muutaman kerran lähti käyntiin mut sammui heti kun oli lähdössä liikkeelle. viimein sitten käynnistyi eikä tehnyt loppumatkasta mitään oiretta
Ja sen verran vielä pitää vielä selventää että oiretta tapahtuu nykyään missä tilanteessa vaan. Ei siis voi laittaa leudon ilman tai kovan pakkasen piikkiin saati sen missä ajon vaiheessa tapahtuu.
Päivitetaan taas:
tässä meni sellainen 5 päivää ettei tehnyt mitään oiretta. tänään 20min ajon jälkeen sammui liikennevaloihin ja siinä sai vartin starttailla. muutaman kerran lähti käyntiin mut sammui heti kun oli lähdössä liikkeelle. viimein sitten käynnistyi eikä tehnyt loppumatkasta mitään oiretta
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa