Projekt: Vento

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

Projekt: Vento

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2009 11:02

Noniin, eli nyt sain vihdoin ja viimein hommattua VAG valmisteen myös käyttöautoksi. Tuli siis haettua pihalle tuollainen -93 vuoden Vento.


Kuva

Moottorina 1.8i ja lisävarusteita ei löydy kuin alkuperäiset sumuvalot :D Tekniikka toimii hyvin mutta korissa on pintaruostetta ym ruostekuplaa, joten kaarien muokkauksen ja ruosteiden hiomisen jälkeen luvassa olisi maalaus vähän pirteemmän väriseksi.

Sisustasta nyt ei ole mitään sanottavaa, normi karvalakkimallin sisusta. Tulossa nahkajakkarat (käykö D44 korisen audin penkit kiskojensa puolesta Ventoon?!)

Autoon tilasin samantien coiloverit ja etulippaa kun rupes v*tuttamaan tuo nyrkin mentävä väli kaaren ja renkaan välissä.
Ensi viikolla olisi tarkoitus alkaa ruosteita hiomaan. Myös puskurit irroitetaan, koska takaa pitää poistaa ihana vetokoukku ja etupuskuri tulee mallia cleaned. Vanne-ehdotuksia saa pistää tulemaan, mielellään 15tuumaisia vaihtoehtoja.

En nyt tähän tän enempää aloitusviestiin kirjoita, kuvia lisäilen aina kun jotain mullistavaa tapahtuu :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.3.2009 11:23

Melkoinen projekti tämäkin... :D

Eikös nää tällaiset ois ennemmin tuota kävijöiden kalusto-osastoa?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.3.2009 11:26

No älkää nyt heti tuomitko, vastahan tässä aloitellaan roplaamista eli tonttiin ja vanteet alle.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2009 13:32

Jees, eli auto todellakin ollu mul vasta 42 tuntia niin ei täs nyt olla samantien ehditty purkaa atomeiks ja ostettu täyteen oem osaa..

Alustasarja lähtee postiin vasta ensi viikon loppupuolella, joten sitä saa vielä odotella jonkin aikaa.

Noita ruosteita nyt sen verta etsiny tuosta, pahimmat taitaa olla takakaarien takareunat, toisella puolella joku ihme kittiköntti kun kaaren linjaki menee miten sattuu.
Täytyy sen verta raivata autotallia, että tuon saa sisään niin saattaa olla noi pahimmat ruvet korjattu ens viikonlopulla. Sit armoton hiominen ja teippaaminen maalausta varten.

Voi muuten kertoa vinkkejä miten puskurit lähtee tosta, itse kun nopeasti kattelin niin aika piilossa kiinnikkeet tai sit oon vaan blondi.

Kokopunaiset takavalot värkkäsin äsken:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... G_0680.jpg

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.3.2009 13:53

Heitä hittoon noi valot ja takapuskuri irtoaa irrottamalla 4 ruuvia yläreunasta (näkyy kun avaat takaluukun) ja 4 ruuvia alareunasta.
Etupuskurin ruuveista pari löytyy puskurin vilkkujen/peitelevyjen alta ja pitikö maski irroittaa niin sen alla pari ruuvia.
Laitatko oikein alusta-sarjan vai pelkät jouset? Ei kiinnostais vaihtaa vakio jousia talven vanhaan KAW -madallusjousisarjaan? 40/30 sarja jossa takuuta vielä vuosi.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2009 14:09

Kiitos ohjeista! Täytyy mennä tutkimaan pian noita kiinnitysruuveja.

Valot nyt saa olla tollaset, mielestäni paremman näköiset kuin vakio oranssit, ja mitään crystalvaloja tms. ei tule. Ainoana vaihtoehtona ovat sit facelift valot, saas nyt nähdä.

Ja mulle tulee coiloverit niin ei ole tarvetta noille madallusjousille, kiitos tarjouksesta silti.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 1.3.2009 14:40

facelift valot paras ratkasu :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2009 14:41

Kyllä voisivat olla, pitää sitten uuden värin kanssa katsoa uudelleen ;)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 1.3.2009 18:33

Noniin sinnekki saatu saksalainen laatuauto alle :) Tuo aikainen ventokeula on kyllä edelleen paras noista kolmoskopin vaihtoehdoista. Ootko harkinnu etupuskurin sheivaamista?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2009 18:54

Kyllä se olis tarkotus sheivata, heitin vaan äsken jenkkimallin kokoajan oranssina palavat vilkut kiinni niin näyttää se hemmetin hyvältä noinkin :) pitää saada eka keula sopivalle korkeudelle niin voi sitten miettiä, etttä sheivaanko siit pois noi vilkut ja sumarit..

Huomenna toi ruosteinen vetokoukku pitää irroittaa, samalla katsoa kuinka rapeat helmat sieltä alta löytyy :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.3.2009 19:14

Onnesi olkoon uuden kulkineen johdosta ;)
Huomenna toi ruosteinen vetokoukku pitää irroittaa, samalla katsoa kuinka rapeat helmat sieltä alta löytyy :D

Älä vaan "polta" konepeltiä (lue älä etsi ruostetta konepellistä), niinkuin exportista, ei sovi "laatu autoon" =D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 2.3.2009 19:53

joo tosta autosta pyritään saada ruosteeton, äsken tota pohjaa kattelin, ne takajalkatilan kumitötsien ympärykset on käytännössä ruostunu kokonaan kuskin puolelta eli hitsausta vaatii sinne ainakin..

Epäilyttää hieman tuo kytkin, ottaakohan se vähän turhan ylhäältä. aluks siin on sitä normi "tyhjää" liikettä alussa, mutta sitten kun sitten sitä ei tarvi paljoakaan painaa, että ottaa kiinni jo. eli kun poljin ylhäällä niin joku 2-3cm siihen että se ottaa kiinni.
Saako kytkimen vaihdettua ilman koneen nostoa? vois käydä nopeesti tutkaileen läpi tuon kytkinvaijerin, ilmeisesti joku automaatttisesti säätyvä tuossa.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 2.3.2009 20:07

vetarit irti, pakkivalon liitin irti, kytkin vaijeri irti, startti irti, laatikon kannakkeet korista irti, ja laatikon ja lohkon väliset pultit irti. sitte kääntää vähä laatikko kytkin akselilla niin mahtuu tulemaan pois.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 2.3.2009 20:51

Okei, kannattaako uusia koko asetelma, vai riittääkö pelkkä levy ja painelaakeri? Viikonloppuna jos askartelis tuon kytkimen kuntoon.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 3.3.2009 11:46

laita kaikki hilut uusiksi. Muistaakseni koko paketti on vaan muutaman kympin levyä kalliimpi.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.3.2009 16:51

Kävin äsken hommaamassa Luk:in kytkinsarjan, täytyy huomenna vaihtaa. Saaks sen helposti vaihdettua noin vaan laatikkoa "raottamalla"?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.3.2009 19:10

pitipä käydä ostaa oikee Alfamerin korjauskirja. Perjantaina loota veks ja uus kytkin sisään, luulis sit olevan hyvä ainakin :)

Tomppadee
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.5.2008 21:21

ViestiKirjoittaja Tomppadee » 3.3.2009 22:10

jos on samanlainen kytkin ku kakkoskopassa niin ei onnistu lootaa raottelemalla, koska vauhtis on päälimmäisenä, levy välissä ja asetelma pultattu kampuran päähän jossa vauhtipyörä on kiines.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 3.3.2009 22:45

^ kyllä mä oon ainaki ollu mukana moista kakkiksen kytkintä tekemässä ihan lattialla ja tuli se sieltä ku tarpeeks punners (kolmosesta en tiiä). umpikeulapassatissa 02A lootan kanssa oli huomattavasti hankalempaa tolla tyylillä, laikattiin pala etusisälokaria veks ni sit tuli xD

Tomppadee
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.5.2008 21:21

ViestiKirjoittaja Tomppadee » 4.3.2009 16:30

no voihan se sieltä tolla aski paikallaan jos oikein jaksaa nikkaroida, mut helpommalla pääsee kyl ku tiputtaa sen lootan vaan veks... tosin munhan mielipide se vain on.

kyllä mäkin olen kytkinhommat aina lattialla tehnyt, nostureista ei ole tietoakaan.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.3.2009 16:36

Joo ihan lootan otan irti, ei oo kummoinenkaan homma sitä tiputtaa paikoiltaan. Yks volkkarimekaaniikko oli sitä mieltä et multa on se automaattisäätöinen vaijeri kulahtanu, uusin sen nyt ennen kun rupeen purkamaan lootaa irti. Sano et on aika varma, että vika on siinä. noh, pian näkee sit.

Vois tossa viikonloppuna koemaalata vaikka etupuskurin ja ihmetellä tuota väriä, että sopiiko edes tuohon.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 4.3.2009 17:54

Ai juu siis tarkotitte että ottaa kytkimen välistä pois ettei tiputa laatikkoa kokonaan. Ymmärsin väärin. Kyllä meki ollaan siis laatikko pudotettu lattialle. Tuli vaa mieleen ku joidenki mielestä on helpompi esim kakkiksessa repii koko kone laatikkoineen veke.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.3.2009 21:35

Kipasin hakee uuden kytkinvaijerin, ja sehän autto mmukavasti. Nyt tuntuis toimivan ihan normaalisti taas, oli päässy kulahtamaan se vanha jo..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.3.2009 21:37

Eikös kytkin vaihdeta vasta sitten kun auto ei enää liiku tai viedään puristimeen?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.3.2009 22:04

joo :D no nyt toimii siltä osin taas. Pääsee huomen repimään sit puskureita irti

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.3.2009 10:48

Takapuskurin otin irti, sen takaa paljastui seuraavaa:

http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... G_0686.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... G_0689.jpg

Hitsaamista luvassa siis..

Kuskin puoli oli pahempi,apparin puolella ei ollu reikiä kun taas kuskin puolelta niitä löytyi varmaan viisi tuosta nurkasta ja toi koko kaari yhtä reikää :D No tekee noi huolella niin ei ole enää ongelmia noiden osalta.

Ediit: Nyt ku oikein vauhtiin pääs niin kävin ostamaan uudet etulokarit, kynnyskoteloiden korjauspalat ja takakaarien korjauspalat. Ne pitäis parsia paikoilleen ja pari reikää paikata niin onpahan sit kovaa peltiä taas tuossaki autossa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.3.2009 18:51

Tuon venton täytyi olla TODELLA halpa jos noin paljon meinaat siihen uhrata?
Moni kakku päältä kaunis, muijalle kun ventoa etsittiin jokunen vuosi sitten ja toistakymmentä käytiin katsomassa niin joukkoon mahtui jos jonkinlaista, ajomäärällä ei ollut merkitystä kuntoon, muutama 230tkm ajettu oli parempia kun muutama 110tkm-180tkm ajettu.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.3.2009 19:16

Tulee ihan mieleen -70 luvun lopun vuosimallin golffit, jotka olivat kymmenen vuoden käytön jälkeen peräpäästään erittäin rapeita, BTDT. Kehitystä ei siis juuri ole tapahtunut.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.3.2009 19:29

Etupään ruosteettomuuteen lienee syynä öljyvuodot jotka ajoviima levitti pitkin koria. :)
Älä älä Lukkari sano noin kehityksestä, joku vetää sen vihreän pallon pian johonkin.....

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 7.3.2009 19:38

OT
Tulee ihan mieleen -70 luvun lopun vuosimallin golffit, jotka olivat kymmenen vuoden käytön jälkeen peräpäästään erittäin rapeita, BTDT. Kehitystä ei siis juuri ole tapahtunut.

Onhan se kehitys mennyt eteenpäin, ei ole enää pelkkä peräpää =D

ps. Ei mennyt pallo, vaan koko palko ;)

/OT

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 8.3.2009 0:29

Huuuh ku rapeelta näyttää :D onnea projektille

Nimimerkki 6 vuotta vanhemman volkkarin omistaja

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.3.2009 11:44

Toksia toksia, kyl tosta viel auto tehdään, on sitä mädempiäkin autoja omistettu ja laitettu kuntoon :D

Tosiaan ens viikolla saan peltiosat itselleni ja voi aloittaa takapään ruosteiden poiston.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.3.2009 11:54

Ompas rapeen näköinen vento... tuollaisia nähnyt kakkoskoppaisissa ihan riittävästi, mutta alkaa ne kolmosetkin näköjään jo olemaan "siinä iässä".

Tomppadee
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.5.2008 21:21

ViestiKirjoittaja Tomppadee » 8.3.2009 12:21

mites takapyörän kotelot, ne on ainakin tos kakkoses ihaan helvetin mädät. eivaan, peltihä on halpaa ja oma työ ilmasta, muakin harmittaa et menin ottamaan aihioksi niiin vitun mädän lintan kuin tuo oma, tää on viel pient siihen verrattun.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.3.2009 15:52

Kotelot ovat ihan kovat, vähän joutuu paikkaamaan kkuskin puolen sisäkaarta. Noissa Ventoissa ilmeisesti käytetty sellaista elastista alustamassaa, sen alle ku pääsee paska ja vesi niin pelti kyllä häviää ja kuminen massa jää jäljelle, näin ainakin tuossa omassa yksilössä.

Huomenna saan auton talllin niin voi alottaa tota pahinta kuskin puolen rupea kunnostamaan.
Äsken hain kaverilta "leasing"-peltivanteet tuohon, on jopa keskiöiden muovikapselitki tallella :D tulevat väliaikaisiksi, pitää hommata jotkut mukavat alut tuohon.

Jos nyt sais pariin viikkoon hitsattua noi kaikki ja pohjat tehtyä niin voisi sitten heittää uutta maalia jo päälle, huomen rupee kuitenki tekee mieli jo madaltaa ku alustasatsi tulee :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 9.3.2009 16:18

Elikkäs tänään saa ton auton talliin niin voi alotella purkamaan.

Alustasarja ja etulippa tuli äsken haettua ja sain tilattua maalit jotka ruiskutetaan pintaan parin viikonlopun päästä :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.3.2009 10:22

Ehdottakaapa hyvää väriä tuohon. Itse olen miettinyt beigeä, volkkarin värikartasta löytyy muutama hyvä vaihtoehto.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 13.3.2009 10:33

beige tai kerman valkonen..ja vedät semmosen semimatan siitä :P

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.3.2009 11:15

Musta ja maalaat vain yli, konehuone ja ovenvälit jää valkoisiksi. :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.3.2009 11:58

Beigeks jos maalaan niin mattapinta tulee todellakin :) musta on muuten hyvä mut niin nähty väri jo, täl foorumillaki mm. kyseisen värinen vento niin ei viittis ihan plagioida. Beigeä Ventoa ei nyt viel oo tullu toistaseks vastaan :)

Mul oli yks väri kokeilussa, taitaa olla vaan liian keltainen, pitää hakea vähän enemmän ruskeampi pigmentti siihen ja koemaalata vaikka takapuskuri.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.3.2009 16:53

Ehdottakaapa hyvää väriä tuohon. Itse olen miettinyt beigeä

Heikki J:n Jetasta tuttu Harvest Moon Beige voisi olla aika mukava.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.3.2009 9:28

Se on ihan tyylikäs väri (autokin), vähän erilaisen sävyn silti laitan ettei ihan samanvärinen auto tulísi :)

Tänään olis tarkotus pian aloittaa kuskinpuolen takakaaren teurastus, vois myös takapuskurin koemaalata tulevaan väriin.

Täytyy yrittää kuvia saada aikaseks nettiinki asti, joku fiba vaan kameran ja koneen välillä ku ei suostu toimimaan oikein..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 17.3.2009 19:59

Kuskin puolen takakaari alkaapi nyt olemaan valmis. korjauspalan hitsaussauma tehtiin upottamalla, siihen päälle sit hiomiset ja kitit. Ensi viikonloppuna sitten loput tuon nurkan hitsauksista ja uusi etulokari paikoilleen, sit kuskin puolelle vielä kynnyskotelon pelti paikoilleen niin valmis se puoli sitten hitsauksien osalta.
Myös kantit muokattiin jotta sopii paremmin rengastukset myöhemmin :)

http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... uva005.jpg
Tuossa kuvassa nyt hiomapohjamaali.

Jokainen varmaan tietääkin minkä näkönen on säädettävä alustasarja, noh kuva nyt siitäkin..
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... uva001.jpg
Tuosta otetaan apujouset veks varmaankin, sitä katsotaan ssitten kun auto on maalattu.

Sumuvalot ovat tuota isompaa mallia, avasin ne ja maalasin umpiot kiiltävän mustiksi, mielessä käynyt keltaiset kalvot vielä noihin päälle.
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... uva003.jpg
Siinä huomaa eroa.

Lisäksi kävin tällaiset ostamassa tänään:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... uva002.jpg

niistä sitten kuvien kera lisää tarinaa viikonloppuna ;)

Myös lasinen kattoluukku odottelis tuossa vuoroaan, ilmeisesti venton katossa ei mene mitään vahvikepalkkia katossa, vaan tuon luukun voi asentaa aika vapaalla kädellä sillai että sisäpuolella etureuna tulisi melko lähelle sitä kattovalon kohotusta.

Tällasta, ruosteiden tuhoaminen jatkuu siis lauantaina, nyt jotain tällasta pikku näppäilyä arki-iltojen riemuksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.3.2009 9:05

mielessä käynyt keltaiset kalvot vielä noihin päälle
Kannattaa varmaan jättää ajatuksen asteelle, keltaiset sumuvalot kun eivät enää nykyään ole sallitut.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.3.2009 9:47

^ Riippuu vuosimallista, en muista tarkkaa vuotta mutta 90-luvun alkupuolen autoissa (ja tietenkin vanhemmissa) saa olla "kusivalot".

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 18.3.2009 16:09

Suomessa nyt muutenkaan mikäään oo sallittua niin ei tollaset pikkujutut kauheesti mieltä paina. mutta ei siitä asiasta sen enempää, tääl on pian kauhee ilmiriita jostain lakipykälistä.

Tänään olisi vuorossa uusien etulokareiden maalaus ja suojaus sisäpuolelta. Ovipahveja vois myös ottaa pois paikoiltaan ja etsiä kohta mistä keskuslukitusjärjestelmä vuotaa.

Kattelin että nuo etuistuinten kiskot ovat samanmalliset (luulisi olevan myös yhtä etäällä toisistaan sivusuunnassa kuin volkkarissa) audissa, pitäisi käydä audista lainaamassa tuohon jakkaroita siks ajaks kun audi on työn alla.
Katto tuossa taitaa olla ihan tasainen, vai..? jos tuon lasiluukun tuohon löisi, ei tule kauheesti erottumaan kun katto tulee kiiltävän mustaksi muutenkin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.3.2009 17:35

Onhan noita ventoja lasikattoluukulla tehdasvalmisteisenakin, meillä sellainen on, sähköllä toimiva, vau.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 18.3.2009 18:00

Pitää laittaa pokasaha laulamaan tässä joskus :) toi on tosin vaan tuollainen takareunastaan muutamaan asentoon nostettava, saa kelvata.

Äsken sain maalattua lokarit sisäpuolelta, seuraavaks ne voikin sitten massata kunnon tököteillä.

Toisen sumarinkin sain valmiiksi, kasausvaihees totesin että kaupassa käydessäni unohdin ostaa jotain millä saan liimattua "lasit" takaisin joten pitää huomenna hoitaa vasta se homma.
Pitää kattoo jostain oranssit sivuvilkut lokariin ja puskuriin, jotenki vaan sellanen perverssio noihin normioranssin värisiin vilkkuihin .. :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.3.2009 18:55

Mikset purkuosana lokasuojia ostanu, olis massat valmiina ja tuntuu että volkkarin peltiosilla heitellään selkään eli ovat lähes ilmaisia.
Jos helmoja meinaat uusia niin pokkauta jossakin peltifirmassa hieman suuremmat eli ns helmalevikkeet jotka olis muuten muodoltaan kuten alkuperäisetkin mutta hieman leveemmät.
Itelle sellasia suunnittelin kun tavalliset helmalevikkeet lätkäistään alkuperäisen helman päälle jolloin kaikki paska lentää sinne alle.
Lätkäsin kans omaan alkuperäiset oranssit vilkut paikoilleen, FK:n kirkkaat kun toimivat paremmin akvaarioina.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 18.3.2009 19:32

no eipä nuo uudetkaan lokarit maksanu oikee mitään.

Helmat laitetaan ihan normaalin näköseks, tarkotus ei ole levittää eikä mitään tuollaisia, vaikka varmasti ihan hillittyjä levityksiä tarkotitkin.

Mullaki tos jotkut fk:n "kromivilkut" joku laittanu, kauhean näköiset, ei tosin oo ottanu yhtään kosteutta mutta menevät silti vaihtoon.

tarkotus olis laittaa oranssiks noi vilkut ja sit puskurin jenkkimallin kylkivalo. Täytyy myöhemmin katsoa et täytyykö tummaks laittaa osa noista koska tulee melkosen tummat valot ja sumarit.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 19.3.2009 9:38

Lisäksi kävin tällaiset ostamassa tänään:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... uva002.jpg

niistä sitten kuvien kera lisää tarinaa viikonloppuna ;)


Meinasitko umpioihin tyrkätä nuo?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.3.2009 15:26

Sitä Finlandia -kattoluukkua EI sitten kannata talvisin paljoa availla, aika vuotoherkkiä ne oli aikoinaan kun muodissa olivat.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 19.3.2009 17:21

kyllä tulee umpioiden sisään, laitan kuvamateriaalia sitten myöhemmin :)

Ei tuo finlandia-luukku sentäs ole, mutta samantapainen. Tossa on ihan asiallisen näkönen se saumakohta ja kehys joka kattoon laitetaan kiinni.

Äsken kävin hakemassa uudet oranssit sivuvilkut, uutena ei saanut puskuriin niitä oranssi"lasisia" näköjään joten pitää käytettynä ostaa.

Etulokarit saivat päällensä pensselimassan ja vielä ruiskutettavan massan.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 22.3.2009 13:52

Tän viikonlopun työt alkaa oleen nyt valmiit.

Aluksi nyt kuvia tuosta etuvalojen muutosoperaatiosta.

Eli kun jenkkifoorumin käyttäjien suosima "Joey-mod" ei riitä, päätin laittaa linssit umpiohin jotta umpiot voidaan maalata kokonaisuudessaan mustiksi, näin saavutetaan hyvin tummaoptiikkaiset valot.

Eli lähtökohtana toimi ihan normaali kivisuihkujen raiskaama venton umpio:
Kuva

Klipsut kulmista irti, hieman kuumailmapuhallinta liimasaumaan ja ruuvarilla kammetaan lasi irti. Sen jälkeen kaikki h4-roinat pois:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... tia004.jpg

Alkuperäinen h4-polttimon reikä oli jottaa n.35mm halkasijaltaan, joten reikää piti isontaa jotta linssiumpion saa siitä läpi. Linssi paikoillaan:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... tia006.jpg

Kun linssi oli soviteltu paikoilleen mahd suoraan, porasin kiinnityspulteille reiät ja hioin kevyesti tuon kromauksen pois:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... tia012.jpg

Sitten puhdistus, kaikki maalit ja lakat sun muut päälle, lasit kiinni ja kytkentä
Lopputuloksena siis tämän näköiset valot
Kuva

Tilasin juuri angeleyesit, mutta vain sen takia, että niiistä saan rihlaamattomat ts. tasaiset ja kirkkaat lasit noihin. otan uudet kuvat sitten kun kirkkaat lasit,oranssit parkit ja xenonit on asennettu. ;)

Seuraavaksi takavalojen vuoro sitten.. :)

Kuskin puolen perse on myös nyt saatu hitsattua:
http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... tia017.jpg

Ensi viikonloppuna hitsauksista tiedossa kuskinpuolen kynnyskotelo.

Täytyy tässä viikon mittaan kaikkea pientä taas tehdä.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 22.3.2009 20:29

hienot valot tulee varmaan kun saat ne rihlaamattomat lasit kiinni. suunnittelin joskus moisia valoja golfiin, mut taitaa olla ykköseen vähä turhan modernit.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.3.2009 20:42

Mistäs tollaset linssit tuli?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 22.3.2009 20:55

Kaupastahan nuo, normi 38mm halkasijaltaan olevat lähivalolinssit.

Angel eyesien saapumisessa saattaa jonku aikaa kestää, et päivitystä tulee sit joskus niiden lasien osalta. Xenonit vois ens viikol hakee ja sit uuden etupuskurin niin voi mallailla sit noita muokattuja sumareitakin kiinni :)

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 22.3.2009 23:17

Mistä kaupasta tuollaisia löytyy pika etsinnällä en itse ainakaan löytänyt.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 26.3.2009 16:53

Osaa on tilailtu, kaikki osat ovat tulleet todennäköisesti kahden viikon kuluttua.
Tässä odotellessa olisi tarkoitus hitsata auto loppuun ja hioa maalauskuntoon.

Vanteet lähtee varmaan tilaukseen ensi viikolla ;)

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 26.3.2009 17:04

Minkäslaista vannetta tulossa?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 26.3.2009 17:32

Siis ymmärsinkö oikein, että orggisvaloihin tulee rihlaamattomat lasit? Saattaa siinä vastaantulijoilla valot vilkkua... :-D

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 26.3.2009 18:10

Siis ymmärsinkö oikein, että orggisvaloihin tulee rihlaamattomat lasit? Saattaa siinä vastaantulijoilla valot vilkkua... :-D


Kyllä, ei taida vaan rihlauksella olla käyttöä kun umpioina toimii projektorit.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 26.3.2009 20:52

Vanteeksi 15 tuumaista, päälle venytellään jotkut kivan kokoset kumet. ;)

Ja tosiaan tos on noi projektorit niin tulee sen takia rihlaamattomat.^^

Kaikkia helvetin heräteostoksia sitä tuleekin ostettua tuohon, nooh hillittyä kuitenkin luvassa :)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 26.3.2009 21:26

Siis ymmärsinkö oikein, että orggisvaloihin tulee rihlaamattomat lasit? Saattaa siinä vastaantulijoilla valot vilkkua... :-D



Kyllä, ei taida vaan rihlauksella olla käyttöä kun umpioina toimii projektorit.


Sviddu, pitäsköhän sitä ittekin lukea joskus kunnolla nuo jutut ja jopa katella jokainen kuvakin :-D

Mielenkiintoinen viritys. Tuleeko tuosta tuolla tavalla vielä jopa suikkalakki-suopea mallikin? Periaatteessa pitäisi tulla, mutta periaatteethan eivät aina konttorilla päde...

Kiitos ja anteeks...

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 27.3.2009 16:52

Ja tosiaan tos on noi projektorit niin tulee sen takia rihlaamattomat.^^

Bongasin tän eilen illalla Järvenpäässä ja aika härön näköset oli noi umpiot:) Noilla valoilla ainakin erottuu muista Ventoista. Ihan hyvä idea sinänsä, mielenkiinnolla odottelen miltä näyttää niillä rihlattomilla laseilla.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 27.3.2009 17:37

Voi ei, joku nähny ton rottelon tossa kunnossa :D Kiitoksia, milläs itse olit liikenteessä?

Äsken tuli taas hommattua osaa, tälläkertaa bränikkä etupuskuri ilman noita valonpesimien reikiä. ja nyt ei tarvi niitä kommentteja et " olisha ne saanu muovihitsauksella piiloon !" tms. tarkoitus on siis pitää ne puskurin mustat osat mustana ja kylkilistat mustina. Tuosta vanhasta puskurista teen silotellun mallin sitten ajallaan niin voi joskus vaihtaa :)

Huomenna kuskin puolen ovet veks, niille hionta ja kittaus. Sit se kynnys hitsataan myös viimein ehjäksi. kuvaa tulee varmaankin tän viikonlopun rakenteluista sitten sunnuntaina ;)

E: Lyödään tähän väliin piristävä kuva :)

http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... taa006.jpg
Rust Is A Crime tai jotain siihen suuntaan?

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 27.3.2009 19:57

Voi ei, joku nähny ton rottelon tossa kunnossa :D Kiitoksia, milläs itse olit liikenteessä?

Tulin vastaan siinä Wärtsilän risteyksessä mustalla 4-kopan tusinaGolffilla. Olin kuluttelemassa etukumeja lastutuksen jäljiltä;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 28.3.2009 17:00

Taas on miggiliimaa levitelty. Alkaa ihmetyttämään et miten toi auto on päässyt ikinä läpi katsastuksesta.. :D

Noo pahimmat urakat takanapäin pikkuhiljaa :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.4.2009 17:46

Perjantain iloksi uudet angeleyes-valot kolahtivat postilaatikkoon, tässä siis pienen ranettelun tulos :

Kuva

Valotehoa ja ulkonäköä tuli kummasti lisää ;)

Ensi viikolla pitäis loputkin viime viikolla tilatuista romuista saapua. Sitten pidennetyn vkl aikana ehtii varmaan alotella toisen kyljen paikkauksen, kuskin puoli nyt siis valmis.

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 3.4.2009 17:57

Hienot :P

Itselle PITI tulla tänään JOM:in takavalot, mut eiköhän matkahuollossa sekotettu mun ja toisen henkilön paketit, jotka lähti samalta myyjältä.

Nyt ois kuitenki tulossa keulalle merkitön maski ja kesänakit alle

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.4.2009 18:12

Kyllä minun mielestä tuolla rihlatulla lasilla nuo näytti paaaaaljon paremmilta.

Teitkös vilkkuparkit itte vai ihan USA-kannat hommasit?

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 3.4.2009 18:35

Melkeen tarttee yhtyy tuohon samin kommenttiin, mutta ei tuomita vielä. Arvostellaan sitten valmista autoa! :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.4.2009 19:01

Rihlattu lasi vaan vie sitä valotehoa, ja mun 250tkm ajetut rihlatut lasit olivat jo siinä kunnossa et ne pääs eläkkeelle :)

Ja tosiaan näyttää ehkä vähän oudolta vielä ku koko muu auto tollanen paskanen yms. varmaan istuu paremmin kun on maalattu. Keulaan nyt tulee vielä jotain pientä juttua muutenkin lisää.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 4.4.2009 9:43

Tuohon lamppujen väliin nyt sitten joku civic-pleksi ja alle kuultamaan tumma pinta, niin näyttää kunnon avaruusalukselta :D

miikam
-
Viestit: 123
Liittynyt: 14.10.2007 14:03

ViestiKirjoittaja miikam » 4.4.2009 11:01

Yksi ääni lisää rihlatulle lasille, mutta odotellaan mielenkiinnolla lopputulosta.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.4.2009 12:06

Mitään pleksejä :D tuo early-maski on mielestäni hienoin maski Venton keulalla.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 5.4.2009 19:17

Tulipa tänään ostettua vanteita:

http://i47.photobucket.com/albums/f192/ ... taa022.jpg

Ventoon ATS Cupit ja kesä-Saabiin "jalkkikset".
Hieman vaisuthan nuo Cupit on mutta jokin niissä kiehtoo ja en voinut olla ostamatta. Huomenna ne pääseekin sitten pieneen muutosleikkiin. Päällä niissä on hyväkuntoiset 185/45/15 gummit.

E: lähtee cupit sorvarille, ei jaksa ite hinkkaa niitä tasasiks :D

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 8.4.2009 18:39

mistäs olet nuo linssiumpiot hankkinut?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.4.2009 18:52

mistäs olet nuo linssiumpiot hankkinut?


Samaa tietoa kaipailen tässä. :o

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 8.4.2009 20:00

lukekaa koko setti, ennen kuin kysytte. Alkuperäset umpiot, mistä on lasi paiskattu helvettiin ja enkelinsilmistä otettu lasi...

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 8.4.2009 20:03

Maski on jokseenkin hirvee. Nimim, Joskus ollut vento.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.4.2009 20:41

Makuasioita tuo maskikin, itse siitä pidän eikä tule vaihtumaan :)

Nyt luvassa pitkä vkl, joten toivottavasti tulee tehtyä Ventoa taas hieman.

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 8.4.2009 21:07

agee älä vedä herneitä nenään.. oli nimittäin noista projektori linssiumpioista kyse.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.4.2009 21:12

www.google.fi ja omaa järkeilyä *hox hox*, niin uskon että jokainen löytää tuon kaltaisia Internetin syövereistä.

Eipä vissiin tällä viikolla tullu vielä osapakettia, noh ensi viikolla sitten..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.4.2009 21:12

Maski on jokseenkin hirvee. Nimim, Joskus ollut vento.

Laita Golf:i (lue malliin katsomatta) niin rupeat kaipaamaan ;)
Hyvältä näyttää!

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.4.2009 10:33

Eilen ajankuluks asensin Gewinde Fahrwerken alle, tässä lopputulos:

Kuva

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa028.jpg

Että sellasta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.4.2009 11:09

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, ovatko nuo vanteet oikeasti merkkiä ATS. Minun silmääni tuo keskiön muoto ei minun silmääni täsmää ATS-vanteen muotoihin. Jos siinä keskellä on ATS:n logo, sitten asiassa ei ole epäselvää.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.4.2009 11:11

On ne, keskilätkät ei vaan oo paikallaan.

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 11.4.2009 13:55

Tuli bongattua tiksistä eilen, hyvältä näyttää ja korkeus näytti kanssa olevan aikalailla kohdallaan! :) Ei muuta kuin hyvää jatkoa..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.4.2009 16:23

Kiitoksia :) ajelitkos itse punaisella hieman laitetulla Ventolla?

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 11.4.2009 19:13

Neunii kirjoitti:Kiitoksia :) ajelitkos itse punaisella hieman laitetulla Ventolla?

Njuuh se viininpunanen laitos, sama mies..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.4.2009 11:26

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa030.jpg

Noin pitää tehdä, että saa tunkin mahtumaan auton alle :)

Hyvin kerää katseita noin matala auto tuolla tienpäällä, moni kysynytkin että miten tuollaisella pystyy ajamaan.
Motaria ja pääkaupunkimme mukavia mukulakiviteitäkin tuli tuossa testattua, hyvin selvisi sieltäkin :D

Ulkoisia muutoksia nyt ei oo tullut tässä lomalla. Huomenna tulee uudet parkkipolttimot ja toivottavasti ne loput tilatut rojut matkahuollolla. Saksan D-tunnuksisen kilven ruuvasin taakse pieneks yksityiskohdaksi.

jatkuu..

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 13.4.2009 12:18

heh ;D itse joudun ajamaan lankun ja lavan päälle et saan keulsta vaihdettau vanteet ja irroittaa etupuskin :D et saan ajetta lavan päälle autoni.. oma hommasa aina :(

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 13.4.2009 14:23

VergO kirjoitti:heh ;D itse joudun ajamaan lankun ja lavan päälle et saan keulsta vaihdettau vanteet ja irroittaa etupuskin :D et saan ajetta lavan päälle autoni.. oma hommasa aina :(

Siis että mitä? Joudut ajamaan lankun ja lavan päälle, että saat keulasta vanteet ja puskurin irti? Vai joudut irrottamaan vanteet ja puskurin, että voit ajaa ilman vanteita ja puskuria sen auton johonkin lavan päälle? Nyt takasin kouluun, saatana.
Viimeksi muokannut wertt, 13.4.2009 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.4.2009 14:26

skarppia pojat skarpppia

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 13.4.2009 17:54

aaah onhan tossa typoja ELi ensiks yleensä joudun irroittaa puskimen ja sit ajamaan lankjun la lavan päälle jotta pääsen käsiksi vaihtamaan renkaat edestä siis nostamaan auton ilmaan. soti vaan typoista sinä se varmaan luvet 7 lehteekin kiroillen jos noin paljon ahisti kyseinen typo.. :(

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 13.4.2009 18:08

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, ovatko nuo vanteet oikeasti merkkiä ATS. Minun silmääni tuo keskiön muoto ei minun silmääni täsmää ATS-vanteen muotoihin. Jos siinä keskellä on ATS:n logo, sitten asiassa ei ole epäselvää.


On ne, keskilätkät ei vaan oo paikallaan.


Itsekkin katselin samaa. Itsellä on aidot ATS kupit joissa pulttien välissä on vielä ATS logo. Onkohan näin kaikissa? Sitä en tiedä. Ja omiin verrattuna nuo puolat on tosiaan pyöreämmät. Aluline on tietääkseni tehnyt ko näköistä vannetta. Eli puolat taittuvat pyöreämmin sisäänpäin. Komia tästä kyllä tulee näillä vanteilla. Ei montaa mk3 korista näy näillä vanteilla. Vieläkun maaliin ja myllytys niin avot.
Viimeksi muokannut Ilja1, 13.4.2009 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 13.4.2009 18:29

Toi rotta look sopii tohon hyvin. Pidä vaan tollasenaan :)

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 13.4.2009 18:44

takakylki vielä mustaksi ja tähti kuskin oveen.

ameriikan poliisi luukkia sano!

kyllähän yks rotta ventokin pitäs kohtapuoliin rakentaa, ku tuo kakkis rotta on jo niin nähty...

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.4.2009 19:26

Kiitoksia taas palautteesta, auto tulee jonkun aikaa olemaan tollanen rottaluukki. Flättiväri siihen suihkutetaan pintaan joskus tulevaisuudessa :)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa