tekeekö farkku golffilla mitään?
Valvoja: ffp jäsenet
tekeekö farkku golffilla mitään?
on tullu viime vuodet ajeltua kakkoskoppasella ja mielestäni auto on hyvä.
mittarissa liki kolmestaa tonnia ja hyvin toimii.
nyt olis tarvetta vaihtaa isompaan vehkeeseen, farmari tarvitaa ja kärryäkin pitäis välillä vedellä perässä.
noita varaintti golffeja on pilvin pimein myynnissä eikä hinnatkaan päätä huimaa, ainakaan noissa ysärin alkuvuosien malleissa. kilsojahan noissa on..
onko kokemuksia noista farkuista ja mitä kannattaa ottaa huomioon kun niitä tiirailee.
tänks.
mittarissa liki kolmestaa tonnia ja hyvin toimii.
nyt olis tarvetta vaihtaa isompaan vehkeeseen, farmari tarvitaa ja kärryäkin pitäis välillä vedellä perässä.
noita varaintti golffeja on pilvin pimein myynnissä eikä hinnatkaan päätä huimaa, ainakaan noissa ysärin alkuvuosien malleissa. kilsojahan noissa on..
onko kokemuksia noista farkuista ja mitä kannattaa ottaa huomioon kun niitä tiirailee.
tänks.
Jos kyseessä on kolmoskopan variant, niin korista kannattaa tutkia helmat ja lattia tarkoin. Sinne laho iskee yleensä ensimmäisenä.
Tekniikan puolella tyyppivikoina on mm: Ruiskun ja imusarjanvälisen kumilaipan murtuminen joka aiheuttaa nykimistä sekä jarrutehostimelta imusarjaan menevän alipaineletkun rikkoontuminen joka myös vaikuttaa käyntiin. Kumpikin ovat halpoja uusia tarvittaessa.
Eipä noissa mitään muuta ihmeellistä ole, tarkista vain että auto toimii niinkuin pitää :)
Tekniikan puolella tyyppivikoina on mm: Ruiskun ja imusarjanvälisen kumilaipan murtuminen joka aiheuttaa nykimistä sekä jarrutehostimelta imusarjaan menevän alipaineletkun rikkoontuminen joka myös vaikuttaa käyntiin. Kumpikin ovat halpoja uusia tarvittaessa.
Eipä noissa mitään muuta ihmeellistä ole, tarkista vain että auto toimii niinkuin pitää :)
budjetti on tietysti mahdollisimman pieni.
noita -94, -95 golf variantteja oon katsellut, tällä hetkellä vasta kuvia.
onko tietoa noista kilometreistä, kuinka pitkälle myllyt jaksaa tota isompaa koppaa vedellä.
noissa ton ikäsissähän on joku 250 tonnii jo mittarissa.
korjaamalla tulee tietysti kuntoon mut ettei tarvis heti kokonaan uusia.
tossa omassa kakkoskoppasessa 1.8 ei ainakaan ole koneen puolella ollut vielä mitään isompaa.
tietysti passat myös vaihtoehtona mutta itselle täysin vieras.
noita -94, -95 golf variantteja oon katsellut, tällä hetkellä vasta kuvia.
onko tietoa noista kilometreistä, kuinka pitkälle myllyt jaksaa tota isompaa koppaa vedellä.
noissa ton ikäsissähän on joku 250 tonnii jo mittarissa.
korjaamalla tulee tietysti kuntoon mut ettei tarvis heti kokonaan uusia.
tossa omassa kakkoskoppasessa 1.8 ei ainakaan ole koneen puolella ollut vielä mitään isompaa.
tietysti passat myös vaihtoehtona mutta itselle täysin vieras.
Se nyt on ihan mahdotonta sanoa mitä se kone kestää kun sen ikä riippuu ihan sen käytöstä ja huollosta. Olisikohan tolla muijan 1.4 litrasella mk3 golffin koneella menty nyt 320 000km ilman mitään vikoja. Tai no mennyt on laturi ja kierteet öljypohjasta.
Kun ostat tuollaisen 15 vuotta vanhan auton niin se hajoaa heti seuraavana päivänä atomeiksi, tai sitten ei ja kestää seuraavat 500 000km.
Kun ostat tuollaisen 15 vuotta vanhan auton niin se hajoaa heti seuraavana päivänä atomeiksi, tai sitten ei ja kestää seuraavat 500 000km.
onko tietoa noista kilometreistä, kuinka pitkälle myllyt jaksaa tota isompaa koppaa vedellä.
noissa ton ikäsissähän on joku 250 tonnii jo mittarissa
Kolmoskorisssa ainakin 1.8 tuntuu olevan perusvarma maamoottori:
Ex-Venton ostin 360 tkm mittarissa. Ainoa vika oli 4litraa/10 tkm öljynkulutus, mikä johtui kovettuneista ohjurinkumeista.
Kun kerran kilometrejä oli noinkin paljon takana, päätettiin moottorin sielunelämään tutustua tarkemmin. Kannen alla näytti tältä.
Sylintereissä ei minkäänlaista rappua, hoonausjäljet edelleen näkyvissä. :)
Ne ohjurinkumit olisivat olleet ainoat mitä tuohon olisi tarvinnut uusia. Vaihdoin kuitenkin varmuuden vuoksi alakertaan männänrenkaat ja kiertokangen laakerit, kanteen ohjurit ja venttiilit. Nostimia en viitsinyt vaihtaa kun eivät olleet kuluneet tai pitäneet minkäänlaista rapinaa.
Myin auton viime kesänä 434 tkm mittarissa eikä tekniikka tuntunut sen huonommalta kuin nykyisen Variantin 230 tkm kulkenut 1.8.
Ts. sännöllisellä ja huolellisella huollolla tekniikka on hyvinkin pitkäikäinen.
budjetti on tietysti mahdollisimman pieni.
noita -94, -95 golf variantteja oon katsellut
Muista sitten käydä nosturilla kurkkaamassa ja kopistamassa kynnyskotelon ja pohjan välinen pokkaus. Ne on aina ruosteessa mutta koita löytää semmoinen jossa pohja on vielä kynnyksissä kiinni.
Pienellä budjetilla saa "budjettiauton" eli hommia on tiedossa riippumatta siitä, minkä niistä valitset.
Siitä vaan reippaasti kaupoille, saahan täältä neuvoja.
tyyppiviosta en osaa sanoo sen enempää,kun noita mulla olleita ei oo tarvinnnu korjailla pahemmin.... ollu tosiaan 3xsedan ja nyt alla -95 diesel farkku.... ajettu 354tkm,toki jotain pientä noissa aina ollu,mutta ei mitään isompaa ei edes pahemmin ruostetta.tosta farkusta leipos takaluukun pumput tossa kovilla pakkasilla,eipä nekään kalliit ollet vaihtaa.
tilaa tosiaan löytyy,siinä syy miksi meidän perheessä tykätään noista.turvaistuimen kun laittaa takapenkille selkämenosuuntaan,niin edessä mahtuu vielä normaalisti istumaan.
tilaa tosiaan löytyy,siinä syy miksi meidän perheessä tykätään noista.turvaistuimen kun laittaa takapenkille selkämenosuuntaan,niin edessä mahtuu vielä normaalisti istumaan.
Mulla on ollu useampi Golf/vento ja useampi passat. Kääpiökoriset on ollu mätäsempiä kautta linjan mut teknisesti isommat ja pienemmät tosiaan aikalailla samanlaisia. Ykskasissa jarrutehostimen letku ja imusarjan laippa kuoleutuu, kakslitrasessa huohotin. Keulaan palloniveliä kaikkiin, pikkukoneisissa rumpujarrut tehottomat ja isokoneisissa takasatulat usein paskana, eipä juuri muuta ihmeellistä tai tyypillistä.
melkein passattia suosittelisin jos löydät sen "yksilön"...
on tilaa, omalla kokemuksella parempi korisia yleensä.. sama tekniikka, samat viat.. paitsi nuo ovenkahvat on naurettavaa kulutus osaa..
ja kun vertaa hintaa saa pasuunaa halvalla TDI tekniikalla, jos tiisseliä ehtii.
niin ja saahan tota vr6:senakin :) vissiin hiukan yleisempi kuin golffin farkku vr6
on tilaa, omalla kokemuksella parempi korisia yleensä.. sama tekniikka, samat viat.. paitsi nuo ovenkahvat on naurettavaa kulutus osaa..
ja kun vertaa hintaa saa pasuunaa halvalla TDI tekniikalla, jos tiisseliä ehtii.
niin ja saahan tota vr6:senakin :) vissiin hiukan yleisempi kuin golffin farkku vr6
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Aika pomminvarmoilta tuntuu nämä 1.8 koneet volkkareissa. Kahenlaisella on tullut maktaa taitettua. Tutulla oli yli 400tkm ajettu vento, huollot tehty ajallaan ja pelaa kuin unelma.
Itselläni oli kolmoskoppanen kolpura jonka myin muutama kuukausi sitten. Ainut vika oli laturin vaihto 160tkm kohdalla, joka taitaa olla volkkarin tyyppivikoja. Muuten mentiin ilman vikoja 220tkm kunnes auto vaihtoi omistajaa :)
Itselläni oli kolmoskoppanen kolpura jonka myin muutama kuukausi sitten. Ainut vika oli laturin vaihto 160tkm kohdalla, joka taitaa olla volkkarin tyyppivikoja. Muuten mentiin ilman vikoja 220tkm kunnes auto vaihtoi omistajaa :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa