tekeekö farkku golffilla mitään?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

tekeekö farkku golffilla mitään?

ViestiKirjoittaja kolffiII » 1.3.2009 20:42

on tullu viime vuodet ajeltua kakkoskoppasella ja mielestäni auto on hyvä.
mittarissa liki kolmestaa tonnia ja hyvin toimii.
nyt olis tarvetta vaihtaa isompaan vehkeeseen, farmari tarvitaa ja kärryäkin pitäis välillä vedellä perässä.
noita varaintti golffeja on pilvin pimein myynnissä eikä hinnatkaan päätä huimaa, ainakaan noissa ysärin alkuvuosien malleissa. kilsojahan noissa on..
onko kokemuksia noista farkuista ja mitä kannattaa ottaa huomioon kun niitä tiirailee.
tänks.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 1.3.2009 23:38

Jos kyseessä on kolmoskopan variant, niin korista kannattaa tutkia helmat ja lattia tarkoin. Sinne laho iskee yleensä ensimmäisenä.

Tekniikan puolella tyyppivikoina on mm: Ruiskun ja imusarjanvälisen kumilaipan murtuminen joka aiheuttaa nykimistä sekä jarrutehostimelta imusarjaan menevän alipaineletkun rikkoontuminen joka myös vaikuttaa käyntiin. Kumpikin ovat halpoja uusia tarvittaessa.

Eipä noissa mitään muuta ihmeellistä ole, tarkista vain että auto toimii niinkuin pitää :)

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 2.3.2009 9:16

jos tilaa tarviit niin osta vuosmalli 88-96 passat farkku....

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 2.3.2009 16:33

Paljonko lienee budjetti?

IV kopan farkkut ei ole minusta enää pahan hintaisia ja ihan kelpo käyttiksiä.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 2.3.2009 17:52

Kolmoskoppaan semmoiset vielä kuin hammastanko kannattaa tutkia, ettei vuoda öljyä. On kiva vaihtaa. Etuovien sähköt, johtosarjat menee poikki ja lukot lakkaa toimimasta.

Neloskopassa tulee sitten puolaviat, mutta ne on useimmissa käytetyissä jo vaihdettu.

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

ViestiKirjoittaja kolffiII » 2.3.2009 22:48

budjetti on tietysti mahdollisimman pieni.
noita -94, -95 golf variantteja oon katsellut, tällä hetkellä vasta kuvia.
onko tietoa noista kilometreistä, kuinka pitkälle myllyt jaksaa tota isompaa koppaa vedellä.
noissa ton ikäsissähän on joku 250 tonnii jo mittarissa.
korjaamalla tulee tietysti kuntoon mut ettei tarvis heti kokonaan uusia.
tossa omassa kakkoskoppasessa 1.8 ei ainakaan ole koneen puolella ollut vielä mitään isompaa.
tietysti passat myös vaihtoehtona mutta itselle täysin vieras.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 2.3.2009 22:58

mulla ollut noita passatteja jokunen kappale,eivät ole ihan kovia ruostumaan kuin golffi.... ja tilaakin on aikast paljon enemmän.tälläkin hetkellä pihalla -94 2,0 sedan ja -95 1,9 tdi farkku passatti ja tietty yks -96 transporter...

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 2.3.2009 23:05

Se nyt on ihan mahdotonta sanoa mitä se kone kestää kun sen ikä riippuu ihan sen käytöstä ja huollosta. Olisikohan tolla muijan 1.4 litrasella mk3 golffin koneella menty nyt 320 000km ilman mitään vikoja. Tai no mennyt on laturi ja kierteet öljypohjasta.

Kun ostat tuollaisen 15 vuotta vanhan auton niin se hajoaa heti seuraavana päivänä atomeiksi, tai sitten ei ja kestää seuraavat 500 000km.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 2.3.2009 23:17

mulla oli tossa kesällä hetken aikaa -94 farkku golffi missä mittarissa reilut 300tkm,tekniikassa ei ollut kyllä mitään ja sisustakin oli vielä siistissä kunnossa.... kori vaan oli niin pirun mätä.....

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.3.2009 1:56

onko tietoa noista kilometreistä, kuinka pitkälle myllyt jaksaa tota isompaa koppaa vedellä.
noissa ton ikäsissähän on joku 250 tonnii jo mittarissa

Kolmoskorisssa ainakin 1.8 tuntuu olevan perusvarma maamoottori:

Ex-Venton ostin 360 tkm mittarissa. Ainoa vika oli 4litraa/10 tkm öljynkulutus, mikä johtui kovettuneista ohjurinkumeista.
Kun kerran kilometrejä oli noinkin paljon takana, päätettiin moottorin sielunelämään tutustua tarkemmin. Kannen alla näytti tältä.
Sylintereissä ei minkäänlaista rappua, hoonausjäljet edelleen näkyvissä. :)
Ne ohjurinkumit olisivat olleet ainoat mitä tuohon olisi tarvinnut uusia. Vaihdoin kuitenkin varmuuden vuoksi alakertaan männänrenkaat ja kiertokangen laakerit, kanteen ohjurit ja venttiilit. Nostimia en viitsinyt vaihtaa kun eivät olleet kuluneet tai pitäneet minkäänlaista rapinaa.
Myin auton viime kesänä 434 tkm mittarissa eikä tekniikka tuntunut sen huonommalta kuin nykyisen Variantin 230 tkm kulkenut 1.8.
Ts. sännöllisellä ja huolellisella huollolla tekniikka on hyvinkin pitkäikäinen.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 3.3.2009 20:14

budjetti on tietysti mahdollisimman pieni.
noita -94, -95 golf variantteja oon katsellut


Muista sitten käydä nosturilla kurkkaamassa ja kopistamassa kynnyskotelon ja pohjan välinen pokkaus. Ne on aina ruosteessa mutta koita löytää semmoinen jossa pohja on vielä kynnyksissä kiinni.

Pienellä budjetilla saa "budjettiauton" eli hommia on tiedossa riippumatta siitä, minkä niistä valitset.

Siitä vaan reippaasti kaupoille, saahan täältä neuvoja.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 4.3.2009 7:29

mulla -96 golhvin varkku ja ei oo pahemmin mätä vikaa, vaikkakin ajettu jo 440000km..

tiisseli tosin :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.3.2009 10:45

Sen verran vuotaa diisseliä ja öljyä, että on aktiivinen ruostesuojausjärjestelmä? ;D

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 4.3.2009 19:39

ei muuten vuoda mitään :D

pidetty vaan vissiin aikas hyvin...

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

ViestiKirjoittaja kolffiII » 6.3.2009 15:24

jos joku viitsii niin noista passat varianteista vuosilta 93 - 96 voi laittaa kokemuksia lisää,
tyyppivikoja ja sellaista.
kiinnostava vaihtoehto, kun tilalle olis tilausta.

kiitokset.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 6.3.2009 16:00

tyyppiviosta en osaa sanoo sen enempää,kun noita mulla olleita ei oo tarvinnnu korjailla pahemmin.... ollu tosiaan 3xsedan ja nyt alla -95 diesel farkku.... ajettu 354tkm,toki jotain pientä noissa aina ollu,mutta ei mitään isompaa ei edes pahemmin ruostetta.tosta farkusta leipos takaluukun pumput tossa kovilla pakkasilla,eipä nekään kalliit ollet vaihtaa.

tilaa tosiaan löytyy,siinä syy miksi meidän perheessä tykätään noista.turvaistuimen kun laittaa takapenkille selkämenosuuntaan,niin edessä mahtuu vielä normaalisti istumaan.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 6.3.2009 18:22

Tekniikaltaanhan tuo on aikalailla sama kun golffi esim akselisto rakenne samanlainen. Kaikki moottori vaihtoehdot vahvemmalla 02A vaihteistolla.

Tyyppivikoina esim ovenkahvat, ovien lukkomekanismit jäätyy ja tuollasta perus kauraa mitä g3:ssakin

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 6.3.2009 21:36

Mulla on ollu useampi Golf/vento ja useampi passat. Kääpiökoriset on ollu mätäsempiä kautta linjan mut teknisesti isommat ja pienemmät tosiaan aikalailla samanlaisia. Ykskasissa jarrutehostimen letku ja imusarjan laippa kuoleutuu, kakslitrasessa huohotin. Keulaan palloniveliä kaikkiin, pikkukoneisissa rumpujarrut tehottomat ja isokoneisissa takasatulat usein paskana, eipä juuri muuta ihmeellistä tai tyypillistä.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.3.2009 22:45

melkein passattia suosittelisin jos löydät sen "yksilön"...


on tilaa, omalla kokemuksella parempi korisia yleensä.. sama tekniikka, samat viat.. paitsi nuo ovenkahvat on naurettavaa kulutus osaa..

ja kun vertaa hintaa saa pasuunaa halvalla TDI tekniikalla, jos tiisseliä ehtii.

niin ja saahan tota vr6:senakin :) vissiin hiukan yleisempi kuin golffin farkku vr6

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 7.3.2009 2:41

Aika pomminvarmoilta tuntuu nämä 1.8 koneet volkkareissa. Kahenlaisella on tullut maktaa taitettua. Tutulla oli yli 400tkm ajettu vento, huollot tehty ajallaan ja pelaa kuin unelma.

Itselläni oli kolmoskoppanen kolpura jonka myin muutama kuukausi sitten. Ainut vika oli laturin vaihto 160tkm kohdalla, joka taitaa olla volkkarin tyyppivikoja. Muuten mentiin ilman vikoja 220tkm kunnes auto vaihtoi omistajaa :)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 7.3.2009 8:44

Juicelta ostat quattron pois kuleksimasta...

http://www.ffp.fi/index.php?mid=4&pid=45


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa