Golf 2 syncro 16VT
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 syncro 16VT
Hetken mielijohteesta tuli alotettua tämmönen projekti. Kaverille oli kertyny osia nurkat täyteen ja jotakin käyttöä niille piti keksiä. Eli mitä saadaan kun risteytetään kolaroitu 16v GTI, G60 syncro passatin tekniikka ja yksi kokonainen syncro Golf. Turboja ja muita hilppeitä saa kiinasta kohtuu edullisesti, niin pitihän semmonenki vielä tähän sotkea.
-Kori -86 Golf syncro
-Lohko ja kampiakseli Passatista
-Kansi, veivit ja männät GTI:stä
-Laatikko, perä ja jarrut Passatista
-Turbo, cooleri ja muuta romua eBaysta
Projekti koko komeudessaan.
Moottori imusarja on vielä "vähän" työn alla.
Lisää imusarjan osia. KLIK1 KLIK2
PO-metallin 70mm kaasuläppä.
Ahdin ja pakosarja.
Cooleri keulalla.
Ahtoputket löyty roskiksesta.
Kuin myös pakoputken jousto.
Hukkaportti made in China.
Suuttimia ja jakotukkiakin on soviteltu.
Poljinasetelma napattiin kokonaisena Passatista nestekytkimen takia. Vaihdekeppisysteemi on vielä vähän auki. Joku vaijerisysteemi siihen pitäs virittää.
Moottorinohjauksena on tarkotus käyttää Megaruuttaa.
-Kori -86 Golf syncro
-Lohko ja kampiakseli Passatista
-Kansi, veivit ja männät GTI:stä
-Laatikko, perä ja jarrut Passatista
-Turbo, cooleri ja muuta romua eBaysta
Projekti koko komeudessaan.
Moottori imusarja on vielä "vähän" työn alla.
Lisää imusarjan osia. KLIK1 KLIK2
PO-metallin 70mm kaasuläppä.
Ahdin ja pakosarja.
Cooleri keulalla.
Ahtoputket löyty roskiksesta.
Kuin myös pakoputken jousto.
Hukkaportti made in China.
Suuttimia ja jakotukkiakin on soviteltu.
Poljinasetelma napattiin kokonaisena Passatista nestekytkimen takia. Vaihdekeppisysteemi on vielä vähän auki. Joku vaijerisysteemi siihen pitäs virittää.
Moottorinohjauksena on tarkotus käyttää Megaruuttaa.
Viimeksi muokannut JTN, 29.3.2007 7:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kai tuo 300hv kestää?
Aikamoista arpapeliä on 300hv noilla männillä. Monilla noi on antautunut jo huomattavasti pienemmilläkin tehoilla tosin usein syynä on ollut puutteliset säädöt. Saattahaan ne kestääkin kunhan säädöty on kunnossa. Silti suosittelisin laittamaan vaikka s-audin männät jos ei halua takokamoihin panostaa. Eipähän tarvitse sitten kokoaikaa jännittää, koska tulee romua.
Muuten kyllä ihan asiallisen oloinen projekti.
Asiallisen olonen projekti. Mikä sytkä on tulossa, ja kerroppa kokemuksia sitten tosta turbos jos on kiinan garretti ja onko pakosarja rosteria, Omaan audiinkin tekemässä rosterista pako sarjan ja yrittänyt tuoda turbon mahdollisimman lähelle kantta jotta ei toi pakosarja halkeile,, isot pojat puhuneet että monilla haljennu rosterista tehdyt sarjat
Vaihdekepiksi tulossa Corollan keppi ja vaijerit ku sattu löytymään sopivasti. Luultavasti samantyyppinen systeeemi ku omassa Corollassa. KLIK
Missäs järjestyksessä jarruputket tulee taka-akselilla olevaan paineensäätimeen. Puolivuotta sitten purkanu sen niin ei muista enää... Korjausopas ei paljon apuja antanu.
Missäs järjestyksessä jarruputket tulee taka-akselilla olevaan paineensäätimeen. Puolivuotta sitten purkanu sen niin ei muista enää... Korjausopas ei paljon apuja antanu.
Vuoden verran oli tämäkin projekti nurkassa pölyttymässä, mutta on tässä taas jotain saatu aikaseksi...
Jarrujen kans sai tapella pari päivää, ku takapää ei topannu millään. Vika oli loppujen lopuksi paineensäätimessä. Uutta tilalle ja toimii.
Boksi on kasattu ja testattu. Johtosarjakin ois puolivalmis...
Vaihdekeppi ja vaijerit sopi suoraan passatista bolt on.
Konehuoneessa on tehty enimmäkseen putkihommia. Periaatteessa sähköjä ja bensoja vaille valmis...periaatteessa...
Muutama kuvaki on tullu räpsästyä.
klik1
klik2
klik3
klik4
Jarrujen kans sai tapella pari päivää, ku takapää ei topannu millään. Vika oli loppujen lopuksi paineensäätimessä. Uutta tilalle ja toimii.
Boksi on kasattu ja testattu. Johtosarjakin ois puolivalmis...
Vaihdekeppi ja vaijerit sopi suoraan passatista bolt on.
Konehuoneessa on tehty enimmäkseen putkihommia. Periaatteessa sähköjä ja bensoja vaille valmis...periaatteessa...
Muutama kuvaki on tullu räpsästyä.
klik1
klik2
klik3
klik4
Nuo männät ja veivit on alkanu arveluttaan itteäki. Tais olla väärä paikka säästää...
Triggeripyörää ja paria pikkuosaa vaille alkas olemaan "valmis". Aikomus olis kesällä päästä ajeleen.
Koria täytyy vähän siistiä ennen ku tuolla julkiselle paikalle uskaltaa mennä. Jonkinverran saanu tuninkia tämäkin osakseen. Vauriot on onneksi pieniä, mutta v***umaisia korjata.
Katolla on joku WRC tyylinen kattoscooppi rävellys (ei millään pahalla tekijää kohtaan, mutta on se ihan s****nan ruma). Täytyy kiivetä rälläkän kans katolle... Toinen pyyhkijä on häipyny johonki ja reikä on onnistuttu hitsaamaan umpeen. Tämä on vissiin se DTM-look. Konepellin voi onneksi vaihtaa ehjään....
Triggeripyörää ja paria pikkuosaa vaille alkas olemaan "valmis". Aikomus olis kesällä päästä ajeleen.
Koria täytyy vähän siistiä ennen ku tuolla julkiselle paikalle uskaltaa mennä. Jonkinverran saanu tuninkia tämäkin osakseen. Vauriot on onneksi pieniä, mutta v***umaisia korjata.
Katolla on joku WRC tyylinen kattoscooppi rävellys (ei millään pahalla tekijää kohtaan, mutta on se ihan s****nan ruma). Täytyy kiivetä rälläkän kans katolle... Toinen pyyhkijä on häipyny johonki ja reikä on onnistuttu hitsaamaan umpeen. Tämä on vissiin se DTM-look. Konepellin voi onneksi vaihtaa ehjään....
Oliko männät Mahlet vai Nuralit? Sorvaamattomana Mahlet ois voinu hetken kestää pienillä paineilla ilmana naulaamista. Nuralit ei edes sorvaamattomana.
Mahlet ne tais olla. Ihan varma tosin en oo, mutta väliäkö tuolla jos ne hajoaa jokatapauksessa...
Mielenkiintoinen projekti, jotain tähän suuntaan pitäs itsekki keksiä, paitsi ei varmaan tuu vetämään joka nurkasta :)
On se välillä tuntunu itestäki mielenkiintoselta. Ei kylläkään tarpeeksi usein.. Taas on luova tauko menossa.
Etuvetosesta en ois alkanu edes tekemään.
Eikös nuota Mahleja G60 -koneissakin vakiona käytetä? Kai ne sielä jonkinlaista ahtamista kestää. Silti.. Aika monella tainnut kyllä murentua jossain vaiheessa Mahle. Minä mukaan lukien..
Ja vanhan liiton Volvomiehet ylistää ainakin Mahlet pilviin. ;D
edit: Passatin G60 -koneestahan tässä olikin kyse.. Väsyttää...
Ja vanhan liiton Volvomiehet ylistää ainakin Mahlet pilviin. ;D
edit: Passatin G60 -koneestahan tässä olikin kyse.. Väsyttää...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa