Golf 2 syncro 16VT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

Golf 2 syncro 16VT

ViestiKirjoittaja JTN » 9.3.2007 16:49

Hetken mielijohteesta tuli alotettua tämmönen projekti. Kaverille oli kertyny osia nurkat täyteen ja jotakin käyttöä niille piti keksiä. Eli mitä saadaan kun risteytetään kolaroitu 16v GTI, G60 syncro passatin tekniikka ja yksi kokonainen syncro Golf. Turboja ja muita hilppeitä saa kiinasta kohtuu edullisesti, niin pitihän semmonenki vielä tähän sotkea.

-Kori -86 Golf syncro
-Lohko ja kampiakseli Passatista
-Kansi, veivit ja männät GTI:stä
-Laatikko, perä ja jarrut Passatista
-Turbo, cooleri ja muuta romua eBaysta

Projekti koko komeudessaan.
Moottori imusarja on vielä "vähän" työn alla.
Lisää imusarjan osia. KLIK1 KLIK2
PO-metallin 70mm kaasuläppä.
Ahdin ja pakosarja.
Cooleri keulalla.
Ahtoputket löyty roskiksesta.
Kuin myös pakoputken jousto.
Hukkaportti made in China.
Suuttimia ja jakotukkiakin on soviteltu.

Poljinasetelma napattiin kokonaisena Passatista nestekytkimen takia. Vaihdekeppisysteemi on vielä vähän auki. Joku vaijerisysteemi siihen pitäs virittää.
Moottorinohjauksena on tarkotus käyttää Megaruuttaa.
Viimeksi muokannut JTN, 29.3.2007 7:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.3.2007 18:33

Vaikuttaa pirun mielenkiinoselta projektilta! Peukkuja!!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.3.2007 19:05

Vaihdekeppisysteemi on vielä vähän auki.

Corradon kepin saa helposti sovitettua, taitaa siinä Passatissakin olla samanlainen...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.3.2007 19:15

Propsit itse tekemisestä ja ehjien osien käyttämisestä!

Liian usein näkee vastaavia projekteja kasattavan romis-osista.

Toi alakerta vähän ihmetyttää. Miten toi PG:n kampura eroaa 16V:n osasta?

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 9.3.2007 19:30

Miten toi PG:n kampura eroaa 16V:n osasta?


Ei kai mitenkään. Sattu vaan olemaan lähempänä... Osia pyöriteltiin vaikka miten päin. En kyllä muista miksi tähän lopputulokseen päädyttiin. Männistä sorvattiin 2,5mm pois.

Tarkotus ois tehä ensin toimiva paketti ja sitte "virittää". Kai tuo 300hv kestää?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 9.3.2007 20:59

Kai tuo 300hv kestää?


Aikamoista arpapeliä on 300hv noilla männillä. Monilla noi on antautunut jo huomattavasti pienemmilläkin tehoilla tosin usein syynä on ollut puutteliset säädöt. Saattahaan ne kestääkin kunhan säädöty on kunnossa. Silti suosittelisin laittamaan vaikka s-audin männät jos ei halua takokamoihin panostaa. Eipähän tarvitse sitten kokoaikaa jännittää, koska tulee romua.

Muuten kyllä ihan asiallisen oloinen projekti.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 10.3.2007 1:46

Asiallisen olonen projekti. Mikä sytkä on tulossa, ja kerroppa kokemuksia sitten tosta turbos jos on kiinan garretti ja onko pakosarja rosteria, Omaan audiinkin tekemässä rosterista pako sarjan ja yrittänyt tuoda turbon mahdollisimman lähelle kantta jotta ei toi pakosarja halkeile,, isot pojat puhuneet että monilla haljennu rosterista tehdyt sarjat

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 10.3.2007 2:47

Makia nähdä että tämäkin rojekti etenee... Joskus likemmäs 5v. sitten viimeksi tuota rovia kävin ihmettelemässä, kun se oli työn alla :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.3.2007 10:59

Käytetyt S-audin männät ja kiertokanget eivät maltaita maksa joten vois olla aiheellista vielä heittää ne vakio 16V:n romut vaihtoon.

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 11.3.2007 21:39

Mikä sytkä on tulossa

Boschin 2x2 suorasyttöpuola.
onko pakosarja rosteria

Pakosarja on tuubikäyristä kasattu. Mustaa rautaa.
Joskus likemmäs 5v. sitten viimeksi tuota rovia kävin ihmettelemässä, kun se oli työn alla :)

En tiiä kenellä se sillon on ollu. Vuosi sitten tuo koppa hommattiin.

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 29.3.2007 7:29

Vaihdekepiksi tulossa Corollan keppi ja vaijerit ku sattu löytymään sopivasti. Luultavasti samantyyppinen systeeemi ku omassa Corollassa. KLIK

Missäs järjestyksessä jarruputket tulee taka-akselilla olevaan paineensäätimeen. Puolivuotta sitten purkanu sen niin ei muista enää... Korjausopas ei paljon apuja antanu.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 29.3.2007 17:46

Jos se paineensäädin on saman lainen kuin vm. 90 passatissa niin MUISTELISIN, että alemmat menee jarruille...

Komee projekti, ei muuta voi sanoo!

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Mega

ViestiKirjoittaja gryger » 31.3.2007 17:29

Meinasitko säädättää penkissä? Oma projekti tarkoitus viedä sporttiauton rullille lopulliseen säätöön.Kyselin s-postilla asiaa ja 82e/h ja kokemusta on megasta.

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 31.3.2007 22:59

Kait se pitää penkissä käyttää sitte joskus. Sais nyt käyntiin ensin. Boksikaan ei oo vielä valmis...

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 2.10.2008 17:21

Vuoden verran oli tämäkin projekti nurkassa pölyttymässä, mutta on tässä taas jotain saatu aikaseksi...

Jarrujen kans sai tapella pari päivää, ku takapää ei topannu millään. Vika oli loppujen lopuksi paineensäätimessä. Uutta tilalle ja toimii.

Boksi on kasattu ja testattu. Johtosarjakin ois puolivalmis...

Vaihdekeppi ja vaijerit sopi suoraan passatista bolt on.

Konehuoneessa on tehty enimmäkseen putkihommia. Periaatteessa sähköjä ja bensoja vaille valmis...periaatteessa...

Muutama kuvaki on tullu räpsästyä.
klik1
klik2
klik3
klik4

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 3.10.2008 0:16

Hieno projekti jatkahan samaan malliin! Tärkein eli konepuoli näyttääkin olevan jo hyvällä mallilla.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 5.10.2008 17:48

Tosi siistiä jälkee.. Peukkuja pystyyn

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 6.10.2008 15:20

Tosi siistiä jälkee

Epätarkkoja kuvia...

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 6.10.2008 15:37

Oliko iso homma föönin/sarjan sovittaminen tuonne koneen taakse? Ilmeisesti ainakin eri muotoinen imusarja antaa vähän lisä pelitilaa?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.10.2008 15:39

Hyvännäköistä työtä ja mielenkiintoinen projekti.
Mikä ahdin tuo on?

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 6.10.2008 16:02

Oliko iso homma föönin/sarjan sovittaminen tuonne koneen taakse?

Öö..ei. Alkuperäsellä imusarjalla en edes yrittäny.

Mikä ahdin tuo on?

Joku "Chinacrap T3/T4 Hybridblaablaaablaaa". Näitä on ebay pullollaan.

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 3.3.2009 17:42

Nyt on tästäkin kiposta savut otettu. Pientä triggeröinti häikkää ilmeisesti vielä kun ei meinannu käyä kunnolla. Mut kävi kuitenki. Kuvia tulee kunhan muistaa ottaa kameran tallilta....

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.3.2009 14:08

millainen triggeröinti ja missä?

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 19.3.2009 15:23

36-1 ja hall-anturi kampiakselilla. Pyörä vaihtuu 12-1.
Löysin kuvanki tuosta vanhasta triggeristä. Klik

Mites tuo öljynpaineenvalon kuuluu toimia ku on 2 anturia? Tarkotus ois käyttää vain yhtä anturia.

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 2.4.2009 20:02

Muutama kuva
klik1
klik2
klik3
klik4

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.4.2009 20:14

Mitkäs vetarit tuohon meni?
Itellä ol tarkoitus laittaa koko taka-akselisto passatista ja ilmeisesti käy melko suoraan.
Mutta etuakseliston kanssa on hieman arpomista.....

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 2.4.2009 20:26

Akselit on Golffista ja nivelet Passatista.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.4.2009 21:23

Asiallista settiä..
Koneseen olisin kyllä laittanut jotain aivan muuta kuin alkuperäisiä sorvattuna..

ps. saattais muuten olla myytävänä kaikkea pientä "kivaa" vaikka varamoottoriin
(just porattu lohko,uudet wisecot,ässän veivejä,16v kansi,ymym..)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.4.2009 22:07

siis ne kamalan ohkaset? Ehkäpä lyhennän nuo passatin vetarit jos laitan kolmoskopan akseliston muuten

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 5.4.2009 10:36

Nuo männät ja veivit on alkanu arveluttaan itteäki. Tais olla väärä paikka säästää...

Triggeripyörää ja paria pikkuosaa vaille alkas olemaan "valmis". Aikomus olis kesällä päästä ajeleen.

Koria täytyy vähän siistiä ennen ku tuolla julkiselle paikalle uskaltaa mennä. Jonkinverran saanu tuninkia tämäkin osakseen. Vauriot on onneksi pieniä, mutta v***umaisia korjata.

Katolla on joku WRC tyylinen kattoscooppi rävellys (ei millään pahalla tekijää kohtaan, mutta on se ihan s****nan ruma). Täytyy kiivetä rälläkän kans katolle... Toinen pyyhkijä on häipyny johonki ja reikä on onnistuttu hitsaamaan umpeen. Tämä on vissiin se DTM-look. Konepellin voi onneksi vaihtaa ehjään....

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.4.2009 15:52

Oliko männät Mahlet vai Nuralit? Sorvaamattomana Mahlet ois voinu hetken kestää pienillä paineilla ilmana naulaamista. Nuralit ei edes sorvaamattomana.
Mulla kesti Mahlet joitain tuhansia kilsoja 0.7-0.9bar paineilla kunnes yks mäntä mureni. Purtsi 8.5

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 22.4.2009 0:30

Mielenkiintoinen projekti, jotain tähän suuntaan pitäs itsekki keksiä, paitsi ei varmaan tuu vetämään joka nurkasta :)

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 22.4.2009 9:05

Oliko männät Mahlet vai Nuralit? Sorvaamattomana Mahlet ois voinu hetken kestää pienillä paineilla ilmana naulaamista. Nuralit ei edes sorvaamattomana.

Mahlet ne tais olla. Ihan varma tosin en oo, mutta väliäkö tuolla jos ne hajoaa jokatapauksessa...

Mielenkiintoinen projekti, jotain tähän suuntaan pitäs itsekki keksiä, paitsi ei varmaan tuu vetämään joka nurkasta :)

On se välillä tuntunu itestäki mielenkiintoselta. Ei kylläkään tarpeeksi usein.. Taas on luova tauko menossa.
Etuvetosesta en ois alkanu edes tekemään.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 14.5.2009 22:31

Eikös nuota Mahleja G60 -koneissakin vakiona käytetä? Kai ne sielä jonkinlaista ahtamista kestää. Silti.. Aika monella tainnut kyllä murentua jossain vaiheessa Mahle. Minä mukaan lukien..

Ja vanhan liiton Volvomiehet ylistää ainakin Mahlet pilviin. ;D

edit: Passatin G60 -koneestahan tässä olikin kyse.. Väsyttää...

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 15.5.2009 13:09

Nyt on 12-1 triggeri paikallaan ja käynti parani huomattavasti. Tai ei se vanhalla triggerillä käyny oikeestaan ollenkaan.

Lambda pitää vielä viritellä paikalleen, niin pääsee säätämään...

JTN
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.3.2007 15:54

ViestiKirjoittaja JTN » 23.5.2009 11:35

Ensimmäinen koeajokin on suoritettu. Säädöt ei oo vielä siellä päinkään, mutta liikkuu jo omin voimin.

Huohottimia pitää vähän muutella, että saa öljyt pysymään pois tuulilasista.

Pakoputkenkin vois rakentaa. Meteli on vähintäänki järkyttävä....


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa