VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Ei siellä viimeksi ollut johtoja poikki, vaan jos painaa sitä nappulaa joka sytyttää sisävalon, silloin kun ovi aukeaa ja sammuttaa sisävalon jos ovi on kiinni. Jos sitä silloin painaa kun ovi on auki niin lasi lakkaa toimimasta.
Eli jonkin näköinen yhteys on sillä nappulalla ja sähkölasin toimivuudella.
Eli jonkin näköinen yhteys on sillä nappulalla ja sähkölasin toimivuudella.
Mikähän mahtaa verkkua vaivata kun härkes yhtäkkiä keikkamittari toimimasta ei näytä siis kierroksia ollenkaan ? Auto käyttäytyy vähän oudosti muutenkin, kun antaa happee paikallaan vähän ja tipputtaa kaasun pois auto röpeltää vähän aikaa ennenkun kierrokset palaa normaali tyhjäkäynti tasolle mikä lie ongelma ?
Elikkäs minulta hajosi tuo tankissa oleva bensapumppu. Onko motonetistä ostettava pumppu suoraan paikalle menevä pumppu, vai joutuuko vakiopumpusta ottamaan joitain "osia" uuteen pumppuun? Kiitos vastaajille.
E. Vai tuleeko motonetistä ostettu pumppu "vakiopumpun kuoriin" ?
Toisilla sopii toisilla ei. Kun selaat sivun kaksi taaksepäin näet Motonet pumpuista juttua
Posted: 10.11.2008 18:50 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Mikähän mahtaa verkkua vaivata kun härkes yhtäkkiä keikkamittari toimimasta ei näytä siis kierroksia ollenkaan ? Auto käyttäytyy vähän oudosti muutenkin, kun antaa happee paikallaan vähän ja tipputtaa kaasun pois auto röpeltää vähän aikaa ennenkun kierrokset palaa normaali tyhjäkäynti tasolle mikä lie ongelma ?
Analysointia autaa kun kerrot autosi vuosimallin. Kierroslukumittarin toimimattomuus viittaa hall anturi ongelmaan.
Keikka mittari oli jotenkin jumissa sain sen toimimaan mutta edelleenkin ongelmana on teho häviö. Mitenkä paljon tässä autossa vaikuttaa pakoputkessa oleva repeymä ? Repeymä on ennen lambda anturia. MAF on toiminut puhistuksen jälkeen hyvin mutta vielä on jtn ongelmaa koska tehot tuntuvat olevan hukassa.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ilmanpuhdistaja pois rupee näkymään.
VWvortexin sivujen syövereissä muistaakseni on ohjeet myös pelkän laakerin vaihtoon.
Ex:stä vaihdatin liikkeessä, kun vesipumppu korkkasi, "alkuperäinen" kiristin ~90€ ja hihna muutaman euron halvempi.
EDIT:
Se linkki http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138497
VWvortexin sivujen syövereissä muistaakseni on ohjeet myös pelkän laakerin vaihtoon.
Ex:stä vaihdatin liikkeessä, kun vesipumppu korkkasi, "alkuperäinen" kiristin ~90€ ja hihna muutaman euron halvempi.
EDIT:
Se linkki http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138497
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Juu laakerinvaihto kiristinrullaan on mahdollista, kun tekee sen varoen. Motonetin ja Laakkosen hinta koko kiristimelle on muistaakseni melko sama, 95€ luokkaa.
Tietäiskö muuten millä numerolla löytyy sopiva sähköinne vesipumppu VR6:een? Lähinnä kiinnostaa se optio, kun joku oli korvannut tuon alkuperäisen mersun pumpulla, se mersun numero tai siihen käypä tarvikeosa.
Tietäiskö muuten millä numerolla löytyy sopiva sähköinne vesipumppu VR6:een? Lähinnä kiinnostaa se optio, kun joku oli korvannut tuon alkuperäisen mersun pumpulla, se mersun numero tai siihen käypä tarvikeosa.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
Semmosta rupesin kyselemään kun omistan 92 vuosimallin vr6 golffin ja teimme siihen kansi remontin, no remontti onnistui hyvin ja vika katosi mutta remontin jälkeen auto alkoi syömään kohtuuttomasti pensaa..eli kun lähtee ajamaan niin ajotietokone saattaa näyttää normaali ajolla 40l/100km ja jonkun ajan kulluttua laskee johki 20 l/100km!!?
oisko kellään tietoa taikka edes aavistusta mistä moinen voisi johtua?
oisko kellään tietoa taikka edes aavistusta mistä moinen voisi johtua?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Omakohtaiset kokemukset Skoda Octavia 1,6 -97(EX), Golf VR6 -94(EX), Passat V6 -01.
Kylmänä lähtee jostain ~40 l/100 (myös tuo raketti skeida).
Ajotavasta riippuen kaupunkiajossa kutoskoneisilla ~12l/100 ja siitä ylöpäin. Maantieajossa ~8,5l/100 ja siitä ylöspäin.
Nämä siis ajotietokoneen näyttämiä.
Kylmänä lähtee jostain ~40 l/100 (myös tuo raketti skeida).
Ajotavasta riippuen kaupunkiajossa kutoskoneisilla ~12l/100 ja siitä ylöpäin. Maantieajossa ~8,5l/100 ja siitä ylöspäin.
Nämä siis ajotietokoneen näyttämiä.
Nyt talven tultua alkoi yksi sytkäjohto pätkimään ajoittain, heittää kipinän ohitse kosteuden takia tms, joten johdot uusintaan.
Kysymys onkin, mitkä johdot ja mistä kannattaa ostaa tilalle? Hinta/laatu lähinnä. Motonetin johdot kannattanee unohtaa? Näin olen muutamasta paikasta lukenut..
Asun Turun seudulla joten mielellään noutaisin, mutta kai ne voisi tilatakkin pakon edessä..
Kysymys onkin, mitkä johdot ja mistä kannattaa ostaa tilalle? Hinta/laatu lähinnä. Motonetin johdot kannattanee unohtaa? Näin olen muutamasta paikasta lukenut..
Asun Turun seudulla joten mielellään noutaisin, mutta kai ne voisi tilatakkin pakon edessä..
Valittelin tuossa jokuaika sitten tuota oman veeran huonoa käynnistyvyyttä, vaihdoin motonetin tarjoaman bensapumpun, ja taas lähtee kuin palmun alta! :)
Pumppu oli muuten jo joskus aikaisemminkin vaihdettu, mittarissa 218tkm :o
Seuraava kysymys;
Veerahan ei luonnollisesti kylmällä koneella mene mihinkään, mutta kun lämmöt on 70-89 astetta, niin potkua kyllä löytyy. Kun lämmöt on normaalit, eli 90 astetta, niin tuntuu hieman tukkoiselta, ja alavääntöä uupuu..
Mulle tuli mieleen kaksi vaihtoehtoa. Moottorin lämpötila-anturi, tai MAF-anturi. Voisko johtua toisesta tai kenties molemmista tämä vika? Ja vikakoodia ei tule mistään.
Pumppu oli muuten jo joskus aikaisemminkin vaihdettu, mittarissa 218tkm :o
Seuraava kysymys;
Veerahan ei luonnollisesti kylmällä koneella mene mihinkään, mutta kun lämmöt on 70-89 astetta, niin potkua kyllä löytyy. Kun lämmöt on normaalit, eli 90 astetta, niin tuntuu hieman tukkoiselta, ja alavääntöä uupuu..
Mulle tuli mieleen kaksi vaihtoehtoa. Moottorin lämpötila-anturi, tai MAF-anturi. Voisko johtua toisesta tai kenties molemmista tämä vika? Ja vikakoodia ei tule mistään.
Kansi irti ja sen työstö. Uudet nokat, venttiilit ja venttiilijousisetti, toinen kansipahvi. ja muuta kivaa. Sitte kone läjään ja teetät jollain custom softan koneeseen.
Muuttuu lähinnä luonne, tehoa tuskin saat järjettömästi enemmän ja maksaa paljon. Tuskin kannattaa lähteä tähän jos ei ole paljoa rahaa tuhlattavaksi.
Samat säännöt kuin minkä tahansa muun vaparikoneen virityksessä. Sitten kun sitä aletaan oikeasti kunnolla vaparivirittämään niin ihmetellään kun ei mennäkkään päästöistä läpi enää...
Jos auto on vähäpäästöinen, en suosittele lähtemään tähän leikkiin mukaan ollenkaan. MikaJ kirjoitti asiasta lyhyen ja ytimekkään viestin Audifinnssiin.
Jos nyt ihan välttämättä vieläkin haluat tähän touhuun ja eurojen menetykseen lähteä, niin vaikkapa täältä posti tuo euroja(dollareita) vastaan vaikka mitä.
Muuttuu lähinnä luonne, tehoa tuskin saat järjettömästi enemmän ja maksaa paljon. Tuskin kannattaa lähteä tähän jos ei ole paljoa rahaa tuhlattavaksi.
Samat säännöt kuin minkä tahansa muun vaparikoneen virityksessä. Sitten kun sitä aletaan oikeasti kunnolla vaparivirittämään niin ihmetellään kun ei mennäkkään päästöistä läpi enää...
Jos auto on vähäpäästöinen, en suosittele lähtemään tähän leikkiin mukaan ollenkaan. MikaJ kirjoitti asiasta lyhyen ja ytimekkään viestin Audifinnssiin.
Jos nyt ihan välttämättä vieläkin haluat tähän touhuun ja eurojen menetykseen lähteä, niin vaikkapa täältä posti tuo euroja(dollareita) vastaan vaikka mitä.
Suosittelen lukemaan tämän läpi. Hyvää juttua VeeRan vaparivirityksestä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=45011
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=45011
Kävin huvikseen koeajamassa tommosta -92 VR6 golfia, mittarissa oli n. 280tkm.
Muutama pikkujuttu mistä kysyttävää, onko näissä raitisilmasuodatinta? Puhaltimen moottori piti ääntä aivan kuin sinne olisi mennyt kuivia puun lehtiä.
Vaihdekeppi oli vähän "sohlo" saako tuonne vaihdettua heloja tms.?
Ja se mikä eniten kiinnitti huomion oli että ajossa kuului rallatusta etupäästä, jakopääkö?
Jakopää remppa ja kannentiiviste on kuulemma vaihdettu jossain vaiheessa mutta ei löytynyt huoltokirjaa hansikaslokerosta, vanha rekisteriote kuitenkin josta selvisi että auto on muuttoauto omistaja asunut Kangashäkissä.
Kyseessä on musta 4-ovinen golfi, GTI:n listat ovissa, FK:n coiloverit alla, rekisteritunnus BAF-xxx, onko kenenlläkään tietoa autosta? Se on Jyväskylässä myynnissä autoliikkeessä asiakkaan lukuun.
Muutama pikkujuttu mistä kysyttävää, onko näissä raitisilmasuodatinta? Puhaltimen moottori piti ääntä aivan kuin sinne olisi mennyt kuivia puun lehtiä.
Vaihdekeppi oli vähän "sohlo" saako tuonne vaihdettua heloja tms.?
Ja se mikä eniten kiinnitti huomion oli että ajossa kuului rallatusta etupäästä, jakopääkö?
Jakopää remppa ja kannentiiviste on kuulemma vaihdettu jossain vaiheessa mutta ei löytynyt huoltokirjaa hansikaslokerosta, vanha rekisteriote kuitenkin josta selvisi että auto on muuttoauto omistaja asunut Kangashäkissä.
Kyseessä on musta 4-ovinen golfi, GTI:n listat ovissa, FK:n coiloverit alla, rekisteritunnus BAF-xxx, onko kenenlläkään tietoa autosta? Se on Jyväskylässä myynnissä autoliikkeessä asiakkaan lukuun.
Tietynlaista "rallatusta" näistä kuuluu aina tyhjäkäynnillä. En ole vielä yksilöä tavannut jossa paikallaanolessa ei kuuluisi mitään etupäästä, kyllä se ketju aina ääntää vaikka kuinka kunnossa olisi. Ajossa ei pitäisi kuulua mitään "erikoista", varsinkaan kierrosten mukaan, kun kone on lämmin.
Puhaltimen ei pitäisi ääntää mitenkään erikoisesti, raitisilmasuodatin on. Oliko kyseisessä yksilössä kylmästöintiä ja vielä peräti clima?
Keppiin saa tietysti puslan vaihdettua.
Puhaltimen ei pitäisi ääntää mitenkään erikoisesti, raitisilmasuodatin on. Oliko kyseisessä yksilössä kylmästöintiä ja vielä peräti clima?
Keppiin saa tietysti puslan vaihdettua.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
AnttiR: Jos et nyt aivan ilmaiseksi saa, kannattaa varmaan kattella muita vaihtoehtoja. Saksasta tuodaan kovalla höyryllä takuulla parempia yksilöitä pienemmillä kilometreilla.
Ei kannata uskoa että jakopääremonttia olisi tehty jos siitä ei ole mitään todisteita kuten kuitteja. Ei mulla mitään rallatteluja kuulu kun jakopää on laitettu. Kovin sivuääni mitä koneestani kuuluu on suuttimien rapsutus.
Ei kannata uskoa että jakopääremonttia olisi tehty jos siitä ei ole mitään todisteita kuten kuitteja. Ei mulla mitään rallatteluja kuulu kun jakopää on laitettu. Kovin sivuääni mitä koneestani kuuluu on suuttimien rapsutus.
Lähin autolla (-94 vr6, manuaali) liikkeelle duunin jälkeen eli auto seissyt sen kahdeksan tuntia. Pääsin ehkä noin 500 metriä eteenpäin, jonka jälkeen aivan yhtäkkiä auto sammui. Sen jälkeen ei hetkeen suostunu starttaamaan, mutta 10 min odottelun jälkeen lähti hyvin käyntiin ja sen jälkeen toimii oikein hyvin? Mikä mahtaa olla vikana? Ps. pystyiskö joku vag-comin omaava helsingin seudulla lukemaan vikakoodit tosta rakkineesta?
Vr6 Jäähdytin mistä??
Moi!
Mistä löytyisi, käytetytkin kelpaavat? Varaosapurkaamot kyselty aika pitkälle läpi eikä löytynyt.
Mistä löytyisi, käytetytkin kelpaavat? Varaosapurkaamot kyselty aika pitkälle läpi eikä löytynyt.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Ostin syylärin pari vuotta sitten jostain random varaosaliikkestä, noin 120€ (ei ilmastointia).
Laitoin myös mersun sähköisen vesipumpun käytettynä, en tiedä mistä mallista. Letkulähdöt oli vähän pienemmät ja yksi pieni letkulähtö piti tulpata ja sähköiiitin modata, muuten oli bolt-on (=eli sopi samaan kannakkeeseen).
Laitoin myös mersun sähköisen vesipumpun käytettynä, en tiedä mistä mallista. Letkulähdöt oli vähän pienemmät ja yksi pieni letkulähtö piti tulpata ja sähköiiitin modata, muuten oli bolt-on (=eli sopi samaan kannakkeeseen).
Jäähdytin VR6
Onkohan esim. passatin malleissa joissa on sama VR6 kone niin sama jäähdytin?
se jakopää :)
ei hajonnut mutta kun vaihdoin hilut sinne niin oli sen ketjun ohjaimen/laahaimen niitit jo antanut periksi ja kulutus pinta kadonnut, niiden kappaleita löytyi muutamia. Oli se toiminut ilmankin mutta "hieman" oli ketju syönyt sitä metallista ohjainta ilman kulutuspintaa :)
Ei se näköjään aina hajoa heti ku niitit paukkuu irti
ei hajonnut mutta kun vaihdoin hilut sinne niin oli sen ketjun ohjaimen/laahaimen niitit jo antanut periksi ja kulutus pinta kadonnut, niiden kappaleita löytyi muutamia. Oli se toiminut ilmankin mutta "hieman" oli ketju syönyt sitä metallista ohjainta ilman kulutuspintaa :)
Ei se näköjään aina hajoa heti ku niitit paukkuu irti
Itsellä kanssa tuommoinen -93 vr6 ja siinä on semmoista ongelmaa, että kylmällä koneella ei kierroslukumittari toimi, kun on ajanut n.10min niin sitten alkaa toimia. Myös se auttaa, että auto on ollut tolpassa lämpeämässä, niin mittari alkaa toimia huomattavasti nopeammin. Teki samaa myös kesällä eli ei pitäisi olla sisälämpötilasta/mittaristosta kiinni.
Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.
Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.
Tuon vissiin saa mitattuakin aika helposti, että onko vika siinä ihan oskilloskoopilla, montakos pulssia tuo antaa yhdessä kierroksessa? Vikakoodeja ei löytynyt.
Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.
Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.
Tuon vissiin saa mitattuakin aika helposti, että onko vika siinä ihan oskilloskoopilla, montakos pulssia tuo antaa yhdessä kierroksessa? Vikakoodeja ei löytynyt.
Moro
Tuossa omassa veerassa oli sellanen ongelma että nostaa lämpöjä ja paisunta säiliön kylestä tuli veet läpi..
No tuossa pirruuttaan otin termostaatin pois ja laitoin auton käyntiin, kierrokset huusi jossain 1400. sitten kiihdytin vähän reippaammin niin kuulu vaan semmonen napsaus ja auto sammu, no auto lähti heti käyntiin mutta kierrokset alko huutamaan jossain 3000 ja alko pätkimään?
Oisko tietoa taikka arvauksia että mikä nyt tuli?
Tuossa omassa veerassa oli sellanen ongelma että nostaa lämpöjä ja paisunta säiliön kylestä tuli veet läpi..
No tuossa pirruuttaan otin termostaatin pois ja laitoin auton käyntiin, kierrokset huusi jossain 1400. sitten kiihdytin vähän reippaammin niin kuulu vaan semmonen napsaus ja auto sammu, no auto lähti heti käyntiin mutta kierrokset alko huutamaan jossain 3000 ja alko pätkimään?
Oisko tietoa taikka arvauksia että mikä nyt tuli?
Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.
Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.
Terve. Itsellä on golffissa täsmälleen samat ongelmat. Niin jos tuon hall-anturin vaihdat, niin kerrotko, että auttoiko se. Mulle kerrottiin, että tohon käynnistykseen voi myös vaikuttaa joku bensapumpun iskuventtiili (?).
Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.
Ite ostin Hall-anturin tarvikeosana vajaat pari vuotta sit, maksoi silloin Varaosaexpertillä 50 €.
Ja, kuulemma noita Hall-antureita VR:stä on menny...
vaihdelaatikko
käykö nelivetoisen vr6 laatikko etuvetoiseen vr6? mitä pitää tehdä jos haluaa muuttaa etuvedon nelikoksi? mitkä osat vaihdettava?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Autossa sellaista vikaa että lämpimällä koneella kun tulee risteykseen ja painaa kytkintä niin kone sammuu. Bensa haisee aina. Lämpömittari näyttää 70 astetta eikä siitä oikeestaan koskaan nouse vaikka kuinka ajelisi. Voisiko vika olla keltaisessa nelinapaisessa lämpötila-anturissa kun ohjeiden mukaan mittasin resistanssiksi ääretön eli ohjausboksi luulee lämmöksi 0 astetta ja lisää bensiinin syöttöä? Autona golf vr6 -93
Oltze: Käyppäs ostamassa semmosta KENTin puhdistusainetta kun One Shot, ruiskutuslaitteiden ja kaasuttimien puhdistukseen tarkoitettu aine. On pitkälti ammattilaisten käyttämä, joten sen suhteen; kai siitä johonkin ihan tosissaan on... Pari suhausta sitä ilmamäärämittarin kuumaan lankaan kummaltakin puolelta laitetta ja pahoin pelkään että ongelmat saattaa olla ohi...
Ja se tyhjäkäyntimoottorikin kandee ihan tosissaan putsata...
Ja se tyhjäkäyntimoottorikin kandee ihan tosissaan putsata...
Viikonloppuna tuli vähän laiteltua autoa. Vaihdoin bensansuodattimen ja putsasin tyhjäkäyntimoottorin sekä kaasuläppäkotelon niin nyt parinpäivän ajeluiden jälkeen on kuin täysin eri auto. Kaikki pelittää niinkuin pitääkin mut ainoo murhe on enään takaikkunoiden hankala aukeaminen. Pitää naputella sitä nappia kun ikkuna liikkuu aina vain vähän kerralla. Ilmeisesti molempien takaovien johdotukset kärsiny siellä haitarikumissa niin pitää laitella ensviikolla.
ilmoitaako että jarrupalat olisivat loppu vaikka on ihan uudet
Kyllä. Jos tarkoitat sitä merkkivaloa jossa on ikäänkuin jarrukengät osissa.
Katso ne jarrupala-antureiden johdot, murtuvat nimittäin todella helposti huolimattomasti asennettaessa. Ei tarvitse isoa iskua niin murtuu palan juuresta. Jos laittaa väärää reittiä johdot kulkemaan niin soppa on valmis.
Ja olihan liittimet kunnossa?
Ilmeni tälläinen ongelma, että nesteiden lämpötilamittari rupeaa heti näyttämään 80-90 astetta virtojen päälle laittaessa ja muutaman kilometrin ajon jälkeen lämpötila nousee mittarin mukaan 100 asteeseen josta se tippuu 80 asteen paikkeille. Tästä lämpötila (luullakseni näyttää tämän jälkeen oikein) kipuaa pikkuhiljaa 90 ja 95 asteen väliin.
Mahtaakohan tuo olla jotenkin lämpöantureihin liittyvää? Vai onko vika mittaristossa?
Ja autohan oli -94 vuoden VR6 Golf.
Edit: Niin ja millasellakohan ET:llä menisi 17" 205/40 renkailla alle.
Mahtaakohan tuo olla jotenkin lämpöantureihin liittyvää? Vai onko vika mittaristossa?
Ja autohan oli -94 vuoden VR6 Golf.
Edit: Niin ja millasellakohan ET:llä menisi 17" 205/40 renkailla alle.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 8.8.2008 6:45
VW Pasatti VR6 Sähkö ongelmia
Laitoin autoon soittimen paikalleen ja muut vermeet tuttuun tyyliin ensin akun kenkä irti ja niin edelleen kunnes sain asennukset valmiiksi niin auto ei lähde käyntiin. Selvisi että bensa pumppu ei pyöri, eikä sinne tullut jännitettä joten tarkistin pumpun releen ja se oli rikki no vaihdoin uuden niin ei tule kipinää ollenkaan. Elikkä onko vika virtalukonpohjassa, virranjakajankannessa vai missä? ei viitsisi turhaan tilata uusia osia kun on tieten melko kalliita.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2008 17:02
Nyt tarvis pikaista apua ton jakopään ylemmän ketjunkiristimen ilmaamiseen. Eli autodata sanoo että pitäis työntää kiristimen päästä 0,8mm rautalanka ja painaa kiristin pohjaan. Näin tehtiin ja kiristin jäi pohjaan. Kiristin paikoilleen ja käännettiin konetta kampiakselin päästä. Jako pomppas yhen hampaan koska kiristin ei tietenkään kiristä ennen kuin koneessa on öljyn painetta. Eli siis miten toi homma pitää tehä että ketjuu sais ees vähän kireyttä ettei sit ekakertaa startatessa hyppää jako?
kiitos.
kiitos.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2008 17:02
Nyt pitäisi päästä käsiksi polttoainepumppuun mutta se musta rengas siinä heti peltiläpän jälkeen ahistaa elikäs suora kysymys, miten sen saa pois? Oon koittanut käsillä kiertää ja tuurnalla hakata sitä jotta lähtis pyörimään mutta pysyy tiukasti kiinni kuin täi tervassa ja mutenkin siinä sitä tilaa ei kauheesti ole. ja jos siinä on kierteet niin onkos ne oikeen vai väärän kätiset?
Se lähtee vastapäivää kierteän pois. Ja kannattaa koittaa heittää siihen jotain öljyä ne on aika tiukassa ja tuurnalla hakkaamalla lähtee. Tai no mul on semmonen "spessu" ite tehty työkalu mil sen saa hakattuu irti. Kysyin vw:ltä ota mustaa rengasta ni sano et kone ei ees tunne tota eli ei oo varma saaks uuden hommattuu.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kaasuläpän asennon tunnistin
Osaako joku sanoa millaset arvot pitäis kaasuläpän asennon tunnistimesta tulla ehjänä tai jos joku viitsisi käydä mittaamassa arvot läppä kiinni/auki.
Osaako joku sanoa millaset arvot pitäis kaasuläpän asennon tunnistimesta tulla ehjänä tai jos joku viitsisi käydä mittaamassa arvot läppä kiinni/auki.
0.9 Kohm ja 3 Kohm:n välissä
Juu lähtihän se bensapumpun rinkula irti kun vähän vasaroi sitä :) No pumppuhan se sieltä paljastui mut en vielä ruvennut ottamaan sitä sieltä kotelostaan irti kun ei oo uutta pumppua. Eikä näyttänyt kauheesti olevan sakkaakaan tuolla tankin pohjalla ja suodatinkin näytti olevan pumpussa ihan puhdas jotta kait nää suomen pensat sit on niin "puhtaita" :)
Mitens ton motonetin 28-1440 pumpun kanssa on, käykö se suoraan siihen koteloon vai joutuuko jotain patenttia virittelemään?
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
^öö 2:lla kuusiokolokantaisella pultilla on satulan kannake kiinni pyörännavan takana, en nyt muista oliko 8mm kuusiokolo vai mikä
^^melkein suosittelisin vaihtaan bensasuodattimenkin pumpun vaihdon yhetydessä, kaikki pumpusta irti jauhaantunut aine ölöytyy sieltä.
Ei ole paha tehdä uusia kierteitä, kun poraa varmasti keskelle vahaa ruuvia reiän auki.
Joskus reikä löytyy helpommin kun siihen laittaa karvoja ympärille ;)
^^melkein suosittelisin vaihtaan bensasuodattimenkin pumpun vaihdon yhetydessä, kaikki pumpusta irti jauhaantunut aine ölöytyy sieltä.
Quote:
Katkasin sen ruuvin mikä pitää etujarrulevyä paikallaan. Millä/miten sen tyngän saa helpoiten pois?
Helpompi varmaan tehdä toiseen kohti uusi reikä/ kierteet.
Eikä siitä ruuvin "puuttumisesta" ole muuta haittaa, kuin renkaan vaihdossa joutuu vähän hakemaan reikää.
Ei ole paha tehdä uusia kierteitä, kun poraa varmasti keskelle vahaa ruuvia reiän auki.
Joskus reikä löytyy helpommin kun siihen laittaa karvoja ympärille ;)
Kellään mitään hajua missä voisi olla vika, kun autoa saa "puolilämpimänä" startata välillä pitempään. Ja kun lopulta lähtee käyntiin, niin bensa haisee vahvasti ja käynti vähän aikaa epätasaista. kylmänä eikä lämpimänä mitään ongelmaa. Olisiko joku anturi kenties mennyt? :o Ja puolilämpimällä meinaan tolpasta vedettyä autoa tai esim. 10min ajon jälkeen. (50-70 C?) Ja kun lähtee käyntiin, niin pakokaasu haisee todella pistävälle ja kierrokset jonkun aikaa korkeat. saa liikaa (?)
Niin ja autona Golf VR6 -92
Ja vielä, että onkos kellään kokemusta tuosta Weitec ultra gt 30/30mm alustasarjasta, että kuinka matalaksi auto tulee ja millainen muuten? ja jos tietty kuvia jollain on omasta autosta tuon alustan kanssa, niin saa toki laittaa. :) Oon tuota miettinyt, kun on sen verran edullinen mm. slamit.net:ssä.
e: Putkessa myös paukkuu moottorijarrutuksessa.
Niin ja autona Golf VR6 -92
Ja vielä, että onkos kellään kokemusta tuosta Weitec ultra gt 30/30mm alustasarjasta, että kuinka matalaksi auto tulee ja millainen muuten? ja jos tietty kuvia jollain on omasta autosta tuon alustan kanssa, niin saa toki laittaa. :) Oon tuota miettinyt, kun on sen verran edullinen mm. slamit.net:ssä.
e: Putkessa myös paukkuu moottorijarrutuksessa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuo putkessa paukkuminen on tiettyyn rajaan asti ominaisuus, ei vika.
Veikataan lämpötila- anturia.
Joo sehän se olikin. Kiitosta paljon sulle. :)
Oiskos kellään antaa ohjeita, miten mittarista irrotetaan? Ei pala siinä vasemmalla nopeusmittarin yläpuolella valot. Sen lisäksi jos joku voisi avittaa hieman keskikonsolin nuppien irroituksessa. Siis miten ne puhaltimen säätimien alla olevat "kannet" saadaan pois. kun ei pala missään noissa itsellä valot. Olisiko mahdollista, että joku johto olis menny poikki, kun ei pala niissä missään valot? :o Mihin noista menee ne johdot?
Puhallus suunnan, lämpötilan ja nopeuden säätimien alla on vain yksi! valo, joka jakautuu jokaiselle nupikalle sellaisen muovi "hämähäkin avulla"... Irtoaa helposti vetämällä eka nupit pois, sit kampeamalla se kehys varovasti irti ja kehyksen alla on ruuvit säädin konsolille.
Mittaristo irtoaa helposti: eka ruuvi on valojen suuntauksen säätimen alla ja toinen persegrillien, näin irtoaa mittariston kehys ja kehyksen alla itse mittariston ruuvit. Mittariston valoja on kolme poltinta mittariston päällä.
Mittaristo irtoaa helposti: eka ruuvi on valojen suuntauksen säätimen alla ja toinen persegrillien, näin irtoaa mittariston kehys ja kehyksen alla itse mittariston ruuvit. Mittariston valoja on kolme poltinta mittariston päällä.
Puhallus suunnan, lämpötilan ja nopeuden säätimien alla on vain yksi! valo, joka jakautuu jokaiselle nupikalle sellaisen muovi "hämähäkin avulla"... Irtoaa helposti vetämällä eka nupit pois, sit kampeamalla se kehys varovasti irti ja kehyksen alla on ruuvit säädin konsolille.
Mittaristo irtoaa helposti: eka ruuvi on valojen suuntauksen säätimen alla ja toinen persegrillien, näin irtoaa mittariston kehys ja kehyksen alla itse mittariston ruuvit. Mittariston valoja on kolme poltinta mittariston päällä.
Kiitoksia sulle vastauksesta. Pitääpä viikonloppuna purkaa ja vaihtaa nuo palaneet valot.
Kertoisiko joku vielä, että löytyykö nuita polttimia ihan perus varaosaliikkeestä? Ja mitkä ovat kyseisten polttimien arvot?
No ni sittenkun on tuo bensapumppu irti ja purettu niistä ensimmäisistä kuorista pois niin mitenkäs sitten edetään? Pumppu itsessään näyttäs olevan vielä yksissä muovikuorissa ja molemmissa päissä tiivisteet. Tuo yläpuolen tiivistesydemi pyörii ihan hyvin ympyrää eikä siinä kierteitä näyttänyt olevan vaikka kuinka tarkasti katsoin. Enkä uskaltanut ruveta sitä väkisin vänkäämään ruuvarillakaan auki koska sitten auto olisi todennäköisemmin seisonut pitkän ajan :)
Kuviakaan en tietysti muistanut räpsiä :(
Kuviakaan en tietysti muistanut räpsiä :(
Kertokaahan fiksut että miksi G3 peileissä on viisi napainen liitin? "Tuning" peilitkin ovat maksimissaan 4-johtoisia lämmityksineen. Montaako johtoa tuo käyttää peilin kääntämiseen? Yksi ilmeisesti riittää lämmitykselle... Mietiskelin vaan että käykö kolme johtoinen peili, josta yksi johto on vilkulle, eli kaksi jäisi peilin ohjaamiseen. Lämmitystähän noissa ei varmaan olisi..
Golf III VR6 2.9 Syncro jakopää / kytkinasiaa
Visainen kysymys näin perjantai illan kunniaksi...jakopääremppa edessä (varmuuden vuoksi) ja nyt pitäisi saada varmuus käykö noi Motonetin jakopääosat omaani. Kyseessä siis -95 VR6 Syncro ABV ja noi motonetin osat on niiden mukaan 2.8 VR6 AAA koneiseen. Olen kuitenkin siinä käsityksessä että osien pitäisi sopia ristiin..vai sopiiko.
Toinen kysymys liittyen kytkimeen joka vaihdetaan samalla..onko 2.8 koneisessa ja 2.9 koneisessa Syncrossa kytkimen koossa eroa...Benecars väittää että olisi mutta pikaisen googlettelun tuloksena näyttäisi että molemmissa on sama.
Tuli tätäkin keskustelua selailtua läpi mutta ei omiin silmiin osunut ainakaan mitään varmistusta asiaan. :)
Toinen kysymys liittyen kytkimeen joka vaihdetaan samalla..onko 2.8 koneisessa ja 2.9 koneisessa Syncrossa kytkimen koossa eroa...Benecars väittää että olisi mutta pikaisen googlettelun tuloksena näyttäisi että molemmissa on sama.
Tuli tätäkin keskustelua selailtua läpi mutta ei omiin silmiin osunut ainakaan mitään varmistusta asiaan. :)
Koitin haeskella eikä löytynyt..
Elikäs, mitkä öljyt -92 VR6:een?
Lopputalvi toi mukanaan pientä ongelmaa, luultavasti venttiilinnostin jumittaa jossain määrin, tuttu automies kuunteli ja veikkaili noin. Häiritsevä nakutus kylläkin katoaa välillä, esim. nyt kun vikaa ihmeteltiin ja vähän kierrätettiin konetta. Myös aamulla kylmänä nakutus on toisinaan poissa. Ääntä on ilmennyt nyt joku 2 viikkoa.
Olen käyttänyt rally formulaa (5W-50) mutta ilmeisesti väärät litkut?
Elikäs, mitkä öljyt -92 VR6:een?
Lopputalvi toi mukanaan pientä ongelmaa, luultavasti venttiilinnostin jumittaa jossain määrin, tuttu automies kuunteli ja veikkaili noin. Häiritsevä nakutus kylläkin katoaa välillä, esim. nyt kun vikaa ihmeteltiin ja vähän kierrätettiin konetta. Myös aamulla kylmänä nakutus on toisinaan poissa. Ääntä on ilmennyt nyt joku 2 viikkoa.
Olen käyttänyt rally formulaa (5W-50) mutta ilmeisesti väärät litkut?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kyllä se rally formula kelpaa.
Vanhemmiten jos rupee jumittamaan niitä nostimia ja antaa kylmälle moottorille kierroksia, venttiilit jää auki ja puristukset häviää.
Lämpimänä sitten saattaa ääntää mutta eihän tuo veeärrä muutenkaan ole mikään kaikein hiljaisin.
Ja nuo nostin vaivat koskee kyllä kaikkia konsernin koneita, joissa on hydrauliset nostimet.
Vanhemmiten jos rupee jumittamaan niitä nostimia ja antaa kylmälle moottorille kierroksia, venttiilit jää auki ja puristukset häviää.
Lämpimänä sitten saattaa ääntää mutta eihän tuo veeärrä muutenkaan ole mikään kaikein hiljaisin.
Ja nuo nostin vaivat koskee kyllä kaikkia konsernin koneita, joissa on hydrauliset nostimet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa