Dkw Munga

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

Dkw Munga

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.8.2008 20:38

Kalusto taas lisääntynyt yhdellä jäsenellä. Kun ei tallista löytynyt maasturia taikka avoautoa, niin päätin tehdä Saksanreissun ja korjata puutteen yhdellä ostoksella.

Jatkuva neliveto alennusvaihteella, ei keskitasauspyörästöä, erillisjousitus ja moottorina tuikitehokas 1.2litrainen korvausmoottori alkuperäisen litrasen kaksitahtihirmun tilalla.

Autoon tulee vielä vähän oliivinruskeaa, vanteet ynnä muuta ruiskitaan sillä kun saa taas inspiraatiota aikaiseksi.

Kuva

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.8.2008 20:46

Ohan se aika veikeän näköinen. =D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.8.2008 21:35

On kyllä piristävän näkönen pirssi! :) Varmaan kääntyy päät!! Saakos tuota täällä AKEN (anteeks ku huusin..) valtakunnassa kilpiin??

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.8.2008 21:45

Audiclubilta kannattaa käydä hakureissulukemassa, on tultu mm. Tukholman läpi peruuttaen ;)

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 25.8.2008 12:05

Onpa sykähdyttävä näky! Faijalla oli tuollainen reilut kymmenen vuotta sitten ja tuli sitä itsekkin pihassa pyöriteltyä.
Mistä tuo "korvausmylly" on? Eikö alkperäisessä 2-tahdissa olisi enemmän fiilistä?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 25.8.2008 12:09

Haha kylläpä nauratti tuo reissupäiväkirja, pakitusepisodin kohdilla meinasi jo pudota tuolilta :D

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.8.2008 12:16

Eipä tuon kilpiin saamisessa ole/ollut mitään ongelmia, ihan tieliikennekäyttöön tehty laite, ja -67 ensirekisteröity Saksaan tieliikenteeseen. Vielä pientä vääntöä tulee olemaan paikkaluvusta, koska valmistaja on tarkoittanut tuon laitoksen kahdeksanpaikkaiseksi. Moottori on korvattu ilmeisesti vuonna -91 tuohon Opelin 1.2litraseen, orkkis moottori voisi olla vaihtoehto tässä joskus jos sellaisen jostain löytää.

Kyllä tuolla päät on kääntynyt ihan riittävästi, epäilen että uudella huomaamattomammalla värilläkään ei ihan huomiotta jää. Kruisailukeleillä luonnolisesti katto on pois, ja tuulilasi alhaalla konepellin päällä.

Jawa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.8.2005 14:11

ViestiKirjoittaja Jawa » 25.8.2008 14:36

ei voikku nauraa varmaan oli hieno reissu

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.8.2008 15:37


MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.2.2009 10:04

Phase 1: Collect underpants
Phase 2: ?
Phase 3: Profit!

Nyt oltaisiin vissiin kakkosvaiheessa, ensimmäisten palikoiden koeistutus ja koekäyttö on tehty. Lisää tulossa kunhan tästä taas kerkiää töiltä pakottamaan rautaa parempaan malliin. Asennus ei ole kuvassa mikään nätti, koska on vasta kokeilu miten palikat saa asennettua, lisää romua tulee vielä sen verran konepellin alle että vähän tarttee miettiä ja kokeillakkin.

Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.2.2009 11:01

Olishan se pitänyt arvata, että kun Mika tekee, niin turbohan sinne tulee väistämättä... ;D

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 12.2.2009 12:27

Tästähän tulee mielenkiintoinen kukkulanvalloittaja! :D

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 12.2.2009 18:40

DKW Turbo 4wd...kuulostaa hyvältä:)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.2.2009 22:38

heh, ihanko turpo mut vitun pieni:)

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 12.2.2009 23:27

Liekköhän tuolla saa sen kytkimen luistamaan :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2009 21:29

Kyllä mä uskoisin, kun saahan noissa ooppeleissa jo vaparina & 2-vetoisenakin. :D

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.2.2009 22:33

Noh noh, kytkinpaketti on sentään orginal DKW eikä mitään Obelixin tekelettä. Uusi vahvistettu paketti odottaa asennusta, koska tuo nykyinen tosiaan kyllä antautui jo ensimmäisellä kerralla kun sain seokset kohdalleen ja menon maistumaan.

zetorcrystal
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2008 19:38

ViestiKirjoittaja zetorcrystal » 14.2.2009 13:58

oikea citymaasturi :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.2.2009 21:27

Mistä tuollaiseen löytää kytkimen?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.2.2009 9:15

Pienehköä tuuria että kytkinpaketti on sama kuin Kuplassa.

Koko eilinen päivä taas talleilla oltu, purettu koko paketti pois, hienosäädetty osia ja asennettu takaisin kaikki. Jostain syystä seosten säätäminen on hankalaa, mutta eilen myöhään illalla kun sain uusia jousia kaasariin, niin alkoi voima löytymään. Komiasti turbo viheltää ja sakkaa pienilläkin paineilla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.2.2009 8:13

Ei se nyt ihan niin mennytkään kuin elokuvissa, about 20tuntia painisin kaasarin säätöjen kanssa eikä millään saanut toimimaan paineiden alla kunnolla. Oli jäänyt yksi muuttuvakurkkuisen kaasuttimen erikoisuus huomiomatta ahdetussa käytössä, mikä ei ole muutenkaan niin hirveän yleisesti tiedossa. Kohokammio pitää paineistaa korkeampaan paineeseen kuin kaasuttimen kurkun paine, luonnollisesti myös paine-ero pitää kasvaa ahtopaineiden kasvaessa. Alunperin tämä on tehty erikoisella painekotelolla ja kuristimella kaasuttimen imupuolella, mutta mulle ei moinen rakennelma mahdu millään.

Olin jo tekemässä palikoita ruiskun asennusta varten, kun sain täysin hullun vinkin/idean Englannista yhdeltä harrastajakollegalta. "Asenna Petite putki kaasuttimen imupuolelle, sen pitäisi periaatteessa toimia". Kuulosti niin hullulta ja paperilla toimivalta idealta, että oli sitä vielä pakko kokeilla, vaikka se merkitsi että tarvitsee taas kasata yksi uusi kaasari (vanhoihin tehty modeja eikä olisi toiminut polttoainepuolen ylipaineistut tuolla tavalla).

Ongelmana vaan oli että mulla ei ollut hajuakaan miten tuollainen putki pitäisi mitoittaa, eikä oikeen mistään sellaista tietoa löytynytkään. Pelle Pelottomana sitten vaan tein sellaisen 6mm rosteriputkesta. Hämmästys oli melkoinen kun pääsin ensimmäiselle koeajolle, helvetti sehän toimii. Pientä hienosäätöä kaipaisi kyllä, eli tarvitsisin siitä enemmän progressiivisen, pienempi paine-ero pienillä virtauksilla ja isompi suurilla. Kai se on vaan sitten kokeiltava erilaisia muita vaihtoehtoja tuon putken koossa ja asennuskulmassa, 45asteen asennuskulmaa on jo ehdoitettu.

Seuraava vaihe kyllä on moottorin irroitus, nyt kun sai seokset kohdalleen niin ei kytkin pidä enää yhtään, hyvä niin.

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_001_.jpg/_smaller.jpg
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_002_.jpg/_smaller.jpg
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_003_.jpg/_smaller.jpg

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.2.2009 8:28

Pitihän se arvata, että se mopo lähtee keulimaan :) Oot kyllä löytäny helluisen turbon pienoismallin ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.6.2009 19:50

It's back, and this time it's personal!

Talon oston ja sen aiheuttaman remontin takia kesän avaus on tehty vasta tänään. Munga sai taas vuoden kestävän ajoluvan katsastuskonttorilta ison setelitukon voimin (niin iso summa paloi konttorille että luulen osan menneen voitelutarkoitukseen). Vehkeet pelaa nyt niin hyvin ettei voi kuin hymyillä, voimaa on ja vihellystä kuuluu.

Konetila tulee vielä muuttumaan käytännöllisemmäksi kunhan uudet jäähdyttäjät saapuvat, sekä perheen kauniimpi osapuoli on sitä mieltä että väri tulee myös vaihtumaan synkempään. Neuvotteluja käydää vielä väristä, mutta pahasti olen jäämässä alakynteen värineuvotteuissa, kuten auton pääasiallisena käyttäjänäkin.

Kuva

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 30.6.2009 19:56

Mattaväri. Vaikkapa vihree? ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.7.2009 0:34

Viritetty moottori=aina joutuu ropaan.

Päätti sitten munga eilen tehdä tämmöisen tempun:
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/IMG_4250.JPG/_medium.jpg

Varamoottoria en ole vielä saanut tietenkään hankittua, joten tuli kiiru etsiä moottoria/osia että auton saa taas liikenteeseen. Naapurustosta löytyi sattumoisin pari sarjaa korkeapuristeisempia mäntiä. Ne laitettiin vanhojen männänrenkaitten kanssa paikoilleen kun ensin oltiin paperilla hiottu alumiinijämät sylkyistä pois. Tiivistesarja onneksi löytyi hyllystä ja tänään on taas ajettu jokirantaa eestaas.

Niin ja vahingon syy... Toimimaton lämpömittari on hiton huono yhdistelmä jos moottori heittää vedet pihalle.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa