Ei se nyt ihan niin mennytkään kuin elokuvissa, about 20tuntia painisin kaasarin säätöjen kanssa eikä millään saanut toimimaan paineiden alla kunnolla. Oli jäänyt yksi muuttuvakurkkuisen kaasuttimen erikoisuus huomiomatta ahdetussa käytössä, mikä ei ole muutenkaan niin hirveän yleisesti tiedossa. Kohokammio pitää paineistaa korkeampaan paineeseen kuin kaasuttimen kurkun paine, luonnollisesti myös paine-ero pitää kasvaa ahtopaineiden kasvaessa. Alunperin tämä on tehty erikoisella painekotelolla ja kuristimella kaasuttimen imupuolella, mutta mulle ei moinen rakennelma mahdu millään.
Olin jo tekemässä palikoita ruiskun asennusta varten, kun sain täysin hullun vinkin/idean Englannista yhdeltä harrastajakollegalta. "Asenna Petite putki kaasuttimen imupuolelle, sen pitäisi periaatteessa toimia". Kuulosti niin hullulta ja paperilla toimivalta idealta, että oli sitä vielä pakko kokeilla, vaikka se merkitsi että tarvitsee taas kasata yksi uusi kaasari (vanhoihin tehty modeja eikä olisi toiminut polttoainepuolen ylipaineistut tuolla tavalla).
Ongelmana vaan oli että mulla ei ollut hajuakaan miten tuollainen putki pitäisi mitoittaa, eikä oikeen mistään sellaista tietoa löytynytkään. Pelle Pelottomana sitten vaan tein sellaisen 6mm rosteriputkesta. Hämmästys oli melkoinen kun pääsin ensimmäiselle koeajolle, helvetti sehän toimii. Pientä hienosäätöä kaipaisi kyllä, eli tarvitsisin siitä enemmän progressiivisen, pienempi paine-ero pienillä virtauksilla ja isompi suurilla. Kai se on vaan sitten kokeiltava erilaisia muita vaihtoehtoja tuon putken koossa ja asennuskulmassa, 45asteen asennuskulmaa on jo ehdoitettu.
Seuraava vaihe kyllä on moottorin irroitus, nyt kun sai seokset kohdalleen niin ei kytkin pidä enää yhtään, hyvä niin.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_001_.jpg/_smaller.jpg
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_002_.jpg/_smaller.jpg
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/17022009_003_.jpg/_smaller.jpg