kylmä käynnistys
Valvoja: ffp jäsenet
kylmä käynnistys
aamulla autoa startatessa -2 pakkasta ja tunnin roikassa niin eipä lähekkään käyntiin,hörähtää ja sammuu..puolen tunnin yrittämisen jälkeen jää käyntiin ja pelaa hyvin.
oiskohan ollu vettä naftan seassa..miten tuo bkd moottorin suodatin vaihdetaan.tuleeko koko mötikkä uusi vai onko vaihtopatruuna
oiskohan ollu vettä naftan seassa..miten tuo bkd moottorin suodatin vaihdetaan.tuleeko koko mötikkä uusi vai onko vaihtopatruuna
Suodatin on vaihdettava patruuna, Tosi helppo vaihtaa. Muistaa vaan vaihdon jälkeen käyttää muutaman kerran virrat päällä ennenkuin starttaa käyntiin niin sieltä häviää ilmat ja suodatin täyttyy naftalla. Samanlaista käynnistyshäikkää oli vanhemmassa seatissa ku takavalojen sulake oli palanu, lähti käyntiin mutta sammui heti.
Tuon saman ihmetyksen kanssa juuri tappelin mitä pee pee tuossa esitti, eli lähtee käyntiin ja sammuu heti/palanut jarruvalojen sulakehan se aktivoi ajon eston. Myös naapurin bensa volkkari temppuilee samalla tavalla eikä aina mienaa pysyä käynnissä kun pukkaa ajoneston aktiiviseksi.... edelleen veikkaan että ajonesto temppuaa...ko tapauksessa.
Jos jatkuu vielä, vika (tai ominaisuus) on ahtoputkien jäätyminen. Joka sitten aiheuttaa tuollasta.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6430
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6430
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
nyt tuon reiän poraamisen jälkeen auto toimii loistavasti mutta ilmaantui yx miinuspuolikin..
auton seistessä tallissa yön yli niin siittä reiästä ilmeisesti valuu sitten tippoja öljynsekaista paskaa lattialle..öljy johtunee huohottimesta tulleesta ilmasta.
soitto pörholle ja sanoivat informoivansa maahantuojaa asiasta.ahtoilmaan kondensoituva vesiongelma on ilmeisesti vain pohjoismaiden ongelma joten korjaamopäälikkö epäili tehtaan suhtautumista asiaan kun pohjoismaat on vain kourallinen volkkareita heidän myynnistä.
sanoi kuitenkin vielä että tapauksia on ollut jonkunverran ja olisi hyvä jos kaikki kellä on samoja oireita niin ottaisivat yhteyttä merkkiliikkeeseen niin näin saataisiin maahantuojalle syytä hoitaa asia kuntoon.lähinnä taitaa olla 2 litrasen koneen ongelma tämä.
auton seistessä tallissa yön yli niin siittä reiästä ilmeisesti valuu sitten tippoja öljynsekaista paskaa lattialle..öljy johtunee huohottimesta tulleesta ilmasta.
soitto pörholle ja sanoivat informoivansa maahantuojaa asiasta.ahtoilmaan kondensoituva vesiongelma on ilmeisesti vain pohjoismaiden ongelma joten korjaamopäälikkö epäili tehtaan suhtautumista asiaan kun pohjoismaat on vain kourallinen volkkareita heidän myynnistä.
sanoi kuitenkin vielä että tapauksia on ollut jonkunverran ja olisi hyvä jos kaikki kellä on samoja oireita niin ottaisivat yhteyttä merkkiliikkeeseen niin näin saataisiin maahantuojalle syytä hoitaa asia kuntoon.lähinnä taitaa olla 2 litrasen koneen ongelma tämä.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
Sain maahantuojalta vastauksen konsiovesiongelman poistamiseksi (referoitu vastaus):
Ylimääräisen kosteuden poisto järjestelmästä huollossa, pienen reiän poraaminen ahtoputkeen (jälleenmyyjiltä saadun palautteen perusteella ei aiheuta tehohäviötä tai muutä häiriötä koneeseen) ja pohjoisissa olosuhteissa keulan ritiläpeitettä käyttämällä kondensiovesiongelmaa on saatu pienennettyä.
Positiivista, että myönsivät ongelman olemassaolon ja antoivat siunauksensa ym. toimenpiteille. Nyt vaan Matadori huoltoon vikalistan kera...
Viime lauantaina Tapas oli seissyt yön yli -15 asteen pakkasessa. Lämpötila nousi muutaman tunnin aikana -15:sta -5:een aamulla ja annoin tuona aikana 2h paintinpannu esilämmityksen koneelle. Kolmannella kerralla kone suostui jäämään melko laimeasti starttia pyörittäen käyntiin...
Ylimääräisen kosteuden poisto järjestelmästä huollossa, pienen reiän poraaminen ahtoputkeen (jälleenmyyjiltä saadun palautteen perusteella ei aiheuta tehohäviötä tai muutä häiriötä koneeseen) ja pohjoisissa olosuhteissa keulan ritiläpeitettä käyttämällä kondensiovesiongelmaa on saatu pienennettyä.
Positiivista, että myönsivät ongelman olemassaolon ja antoivat siunauksensa ym. toimenpiteille. Nyt vaan Matadori huoltoon vikalistan kera...
Viime lauantaina Tapas oli seissyt yön yli -15 asteen pakkasessa. Lämpötila nousi muutaman tunnin aikana -15:sta -5:een aamulla ja annoin tuona aikana 2h paintinpannu esilämmityksen koneelle. Kolmannella kerralla kone suostui jäämään melko laimeasti starttia pyörittäen käyntiin...
Itse jaksan silti epäillä sen reiän vaikutusta muuhun toimintaan, kuin visvan poistoon.,
[avautuminen alkaa]
VW huoltojen ja maahantuojan osaamista epäilen myös.
Omia kokemuksilla on tuon BKD nykimisen selvittämisessä ym.
Menevät sieltä missä aita on matalin ja monesti jättävät jopa menemättä.
Sain ravata huollossa kun väittivät tarkastaneen päivityksen.
Vaikka oikeasti koko testeri masiinaan ei edes syötetty eri tunnus-sanoja ym eikä se tarkistanut mitään.
Ei ole vikakoodeja, ei ole vikoja ;) näin se vain menee.
Kolmannen kerran ja firman vaihdon jälkeen päivitykset tarkistettiin.
[avautuminen loppuu]
[avautuminen alkaa]
VW huoltojen ja maahantuojan osaamista epäilen myös.
Omia kokemuksilla on tuon BKD nykimisen selvittämisessä ym.
Menevät sieltä missä aita on matalin ja monesti jättävät jopa menemättä.
Sain ravata huollossa kun väittivät tarkastaneen päivityksen.
Vaikka oikeasti koko testeri masiinaan ei edes syötetty eri tunnus-sanoja ym eikä se tarkistanut mitään.
Ei ole vikakoodeja, ei ole vikoja ;) näin se vain menee.
Kolmannen kerran ja firman vaihdon jälkeen päivitykset tarkistettiin.
[avautuminen loppuu]
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
Jep, sellainen putiikki pitäisi löytää, joka kelaa ongelmia muutenkin kuin pelkkien vikakoodien avulla. Perstuntumaa ei PK-seudulla ole Seattihuoilloista kuin Magneetista ja VW Centeristä ja Magneetissa on ainakin ollut hyvä palvelu ja tekemisen meininki tähän mennessä.VW Centerissä hoidatin vain pari pientä takuukeikkaa, joten heistä en osaa syvällisemmin kommentoida.
Täytyy todeta, että vaikka dieselillä ajaminen miellyttävää onkin pienine kulutuksineen ja mahtavine vääntöineen, olisin miettinyt vielä pariin kertaan bensasta dieseliin siirtymistä, jos kaikki nämä "featuret" olisin etukäteen tiennyt. Luojan kiitos autossani ei ole hiukkassuodatinta!!!
Luin aikani kuluksi Alfabbs:ää, koska kyseisessä merkissä on vaan sitä jotakin. Erityisesti 159 SW 2.4JTM Qtronic kiinnostaisi paljonkin mutta budjetin ja tilantarpeen vuoksi joudun ajamaan "köyhän miehen Alfalla". On sitä kondensiovettä ilmeisesti Alfankin ahtoputkiin kertynyt ja hiukkassuodatin aiheuttaa päänvaivaa näköjään merkissä kuin merkissä.
1.8 "tissimoottori" 7-pykäläisellä DSG:llä olisi kova luu, jos sillä normaaliajolla pääsee oikeasti alle 7:n litran keskikulutukseen. Uuden Avensiksen variaattoriversiollekin (1.8 & 2.0l bensamyllyt) luvataan aika pieniä kulutuslukemia...
Täytyy todeta, että vaikka dieselillä ajaminen miellyttävää onkin pienine kulutuksineen ja mahtavine vääntöineen, olisin miettinyt vielä pariin kertaan bensasta dieseliin siirtymistä, jos kaikki nämä "featuret" olisin etukäteen tiennyt. Luojan kiitos autossani ei ole hiukkassuodatinta!!!
Luin aikani kuluksi Alfabbs:ää, koska kyseisessä merkissä on vaan sitä jotakin. Erityisesti 159 SW 2.4JTM Qtronic kiinnostaisi paljonkin mutta budjetin ja tilantarpeen vuoksi joudun ajamaan "köyhän miehen Alfalla". On sitä kondensiovettä ilmeisesti Alfankin ahtoputkiin kertynyt ja hiukkassuodatin aiheuttaa päänvaivaa näköjään merkissä kuin merkissä.
1.8 "tissimoottori" 7-pykäläisellä DSG:llä olisi kova luu, jos sillä normaaliajolla pääsee oikeasti alle 7:n litran keskikulutukseen. Uuden Avensiksen variaattoriversiollekin (1.8 & 2.0l bensamyllyt) luvataan aika pieniä kulutuslukemia...
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
Sullahan oli pahvi keulalla?
Itselläni keuhkokuume on päässyt häiritsemään pilotointia mutta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=88073&start=100 threadissa kerrotun mukaisesti homma on edelleen mennyt. Ulkolämpömittari kyllä näyttää omiaan koneen lämmettyä varsinkin taajama- ja normaalissa maantieajossa. Mahtaakohan ilmastoinnin kompura tykätä hyvää, kun ilmastoinin laittaa auto-asentoon, ulkolämpömittari näyttää +5, vaikka oikeasti ulkolämpötila on -5 astetta? Kompurahan on käynnissä yli +4 asteen lämpötiloissa.
Itselläni keuhkokuume on päässyt häiritsemään pilotointia mutta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=88073&start=100 threadissa kerrotun mukaisesti homma on edelleen mennyt. Ulkolämpömittari kyllä näyttää omiaan koneen lämmettyä varsinkin taajama- ja normaalissa maantieajossa. Mahtaakohan ilmastoinnin kompura tykätä hyvää, kun ilmastoinin laittaa auto-asentoon, ulkolämpömittari näyttää +5, vaikka oikeasti ulkolämpötila on -5 astetta? Kompurahan on käynnissä yli +4 asteen lämpötiloissa.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
Jep,
Se on nimenomaan tuo keulasuojan käyttö, mikä poistaa kondensiovesiongelmat ainakin BKD-myllystä. Asia jäi sen verran itseä vaivaamaan, että olin erään Pohjois-Suomalaisen Seatia myyvän autoliikkeen Seatin työnjohtajaan puhelimitse yhteydessä ja hänelläkin Diesel Altea rupesi toimimaan moitteettomasti maskisuojan käyttöönoton jälkeen. Eikä mitään reikiä tarvitse ahtoputkeen porailla! Kannattaa ainakin Altean tapauksessa leikata ulkolämpötila-anturin kohdalle n. 10cm. halkaisijaltaan oleva reikä, että lämpötilat näkyisivät oikeina.
Se on nimenomaan tuo keulasuojan käyttö, mikä poistaa kondensiovesiongelmat ainakin BKD-myllystä. Asia jäi sen verran itseä vaivaamaan, että olin erään Pohjois-Suomalaisen Seatia myyvän autoliikkeen Seatin työnjohtajaan puhelimitse yhteydessä ja hänelläkin Diesel Altea rupesi toimimaan moitteettomasti maskisuojan käyttöönoton jälkeen. Eikä mitään reikiä tarvitse ahtoputkeen porailla! Kannattaa ainakin Altean tapauksessa leikata ulkolämpötila-anturin kohdalle n. 10cm. halkaisijaltaan oleva reikä, että lämpötilat näkyisivät oikeina.
Mulla teki eilen näin. Toissapäivänä pesin auton kunnolla ja tämän ansiosta oli sitten tallissa jäätänyt käsijarrun kevyesti päälle. Pakittelin pihalle ja siitä kun vanhalla tottumuksella lähdin eteenpäin ja käsijarru otti kevyesti kiinni, niin sehän sammui siihen.
Tästä kun sitten starttasin, niin oli todella vaikean kuuloista. Hetken jo välähti mielessä, että hyppäsikö jako tai jotain, kun se sammui niin laakista. ei ottanut kierroksia oikein ollenkaan..
Kuitenkin tämä "tilanne" oli päällä vain muutaman sekunnin, jonka jälkeen kaikki on pelannut normaalisti, paitsi käsijarru..
Mietin vaan, että jotakin softapuolen ongelmia siinä täytyi olla, liittyen tuohon äkillisen sammmumiseen ja välittömään käynnistykseen..
Ottaako nuo vehkeet kierroksia, paikallaan ollessa jarrua painettaessa? Liikkeellä ollessahan ei ainakaan ota..
Tästä kun sitten starttasin, niin oli todella vaikean kuuloista. Hetken jo välähti mielessä, että hyppäsikö jako tai jotain, kun se sammui niin laakista. ei ottanut kierroksia oikein ollenkaan..
Kuitenkin tämä "tilanne" oli päällä vain muutaman sekunnin, jonka jälkeen kaikki on pelannut normaalisti, paitsi käsijarru..
Mietin vaan, että jotakin softapuolen ongelmia siinä täytyi olla, liittyen tuohon äkillisen sammmumiseen ja välittömään käynnistykseen..
Ottaako nuo vehkeet kierroksia, paikallaan ollessa jarrua painettaessa? Liikkeellä ollessahan ei ainakaan ota..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa