kylmä käynnistys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

kylmä käynnistys

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.12.2008 11:36

aamulla autoa startatessa -2 pakkasta ja tunnin roikassa niin eipä lähekkään käyntiin,hörähtää ja sammuu..puolen tunnin yrittämisen jälkeen jää käyntiin ja pelaa hyvin.

oiskohan ollu vettä naftan seassa..miten tuo bkd moottorin suodatin vaihdetaan.tuleeko koko mötikkä uusi vai onko vaihtopatruuna

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.12.2008 11:57

Lyö ajoneston jostain syystä päälle, ainakin oire kuulostaa sille...

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 28.12.2008 14:07

Suodatin on vaihdettava patruuna, Tosi helppo vaihtaa. Muistaa vaan vaihdon jälkeen käyttää muutaman kerran virrat päällä ennenkuin starttaa käyntiin niin sieltä häviää ilmat ja suodatin täyttyy naftalla. Samanlaista käynnistyshäikkää oli vanhemmassa seatissa ku takavalojen sulake oli palanu, lähti käyntiin mutta sammui heti.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.12.2008 21:08

täytyy koittaa aamulla miten käy.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 29.12.2008 8:18

No miten se lähti? Oletko kokeillut niin ettet laita autoa lämmitykseen?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 29.12.2008 13:09

Tuon saman ihmetyksen kanssa juuri tappelin mitä pee pee tuossa esitti, eli lähtee käyntiin ja sammuu heti/palanut jarruvalojen sulakehan se aktivoi ajon eston. Myös naapurin bensa volkkari temppuilee samalla tavalla eikä aina mienaa pysyä käynnissä kun pukkaa ajoneston aktiiviseksi.... edelleen veikkaan että ajonesto temppuaa...ko tapauksessa.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 30.12.2008 13:01

lähti hyvin käyntiin eikä ole sen jälkeen temppuillut.olen kokeillut roikasta ja ilman.

tuo vettä naftan seassa tuli mieleen kun paikalliselta asemalta möivät lopetuksen takia tankit tyhjiksi ja tankkasin sieltä auton täyteen dieseliä..että olisko tullut vettä samalla

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.12.2008 17:21

Jos jatkuu vielä, vika (tai ominaisuus) on ahtoputkien jäätyminen. Joka sitten aiheuttaa tuollasta.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6430

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 4.1.2009 18:09

nyt sitten syttyi moottorin vikavalo mittaristoon..olisko egr:ssä vikaa?
täytyy sanoa että on tää uus tekniikka syvältä hanurista

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 7.1.2009 12:21

autoa käytetty huollossa..moottorin vikavalon palamisen syy--jäätä ja vettä ahtoputkissa.?? näköjään tuolla pystyy alkaa linkoamaan luntakin.

asia korjattu valmistajan ohjeiden mukaisesti..porattu 2mm reikä coolerin putkeen

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.1.2009 13:14

^Siis suositteliko VW oikein poraamaan reiän sinne?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 7.1.2009 13:19

auto oli pörhöllä tänään ja siellä porasivat..sanoivat että ohje on valmistajan antama.

2mm reikä porattiin ahtoputkeen tai cooleriin en muita kumpaan mutta alimpaan kohtaan

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.1.2009 14:07

Hyvä tietää, jos alkaa omakin oikutteleen.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 10.1.2009 11:08

huomasin tuossa kun kävin autolla ajamassa niin vehje kulkee pirun paljon paremmin kuin ennen..ja vaikka vain persdynolla mitattuna niin ero on huomattava,.

puhuivat huollossa myös jostain ohjelmistopäivityksistä joita on tehtaalta tullu näihin moottoreihin.

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 10.1.2009 11:29

Hyvä tietää tuosta BKD myllyn softapäivityksestä. Matadorin myllyyn ajettiin päivitys -07 elokuussa viimeksi.
Uutena oli hieman yskimistä n. +15 asteessa tapahtuvien kylmästarttien jälkeen...
Jospa se olisi sitten lopullinen ratkaisu reiän poraamisen kera omassakin casessani.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.1.2009 20:32

Saatteko mitenkään näkyyn teidän omaa softaversiota?

Omani päivitettiin alkusyksystä.
Edellinen softa oli 9183 ja sinne lykättiin: 9821

Tuo korjasi nykimisen tasakaasulla.

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 11.1.2009 0:13

Ei ole vag-comia, joten huollossa täytyy udella...

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 13.1.2009 22:47

nyt tuon reiän poraamisen jälkeen auto toimii loistavasti mutta ilmaantui yx miinuspuolikin..
auton seistessä tallissa yön yli niin siittä reiästä ilmeisesti valuu sitten tippoja öljynsekaista paskaa lattialle..öljy johtunee huohottimesta tulleesta ilmasta.

soitto pörholle ja sanoivat informoivansa maahantuojaa asiasta.ahtoilmaan kondensoituva vesiongelma on ilmeisesti vain pohjoismaiden ongelma joten korjaamopäälikkö epäili tehtaan suhtautumista asiaan kun pohjoismaat on vain kourallinen volkkareita heidän myynnistä.

sanoi kuitenkin vielä että tapauksia on ollut jonkunverran ja olisi hyvä jos kaikki kellä on samoja oireita niin ottaisivat yhteyttä merkkiliikkeeseen niin näin saataisiin maahantuojalle syytä hoitaa asia kuntoon.lähinnä taitaa olla 2 litrasen koneen ongelma tämä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.1.2009 8:37

^Jossain sentään vielä osataan ottaa viat vakavasti tms =)

Eikö se öljyn valuminen ole ihan hyvä asia.
EGR paskottuu vähemmän.

Edellinen 1.9 TDI cooleri sisälsi lasillisen öljyvisvaa. Ajettu oli tuolloin 160tkm.

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 14.1.2009 10:11

Hyvä homma, että asia pysyy "tapetilla". Laitoin viikko sitten kyselyn tästä BDK myllyn konsiovesiongelmasta maahantuojalle (VW) mutta vastausta ei ole vielä kuulunut.
Täytyypä kysäistä uudestaan, ettei pääse "unohtumaan"...

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 14.1.2009 10:34

ihan hyvä asiahan se on että öljy valuu pois putkistosta mutta saisi valua johonkain muualle kuin tallin lattialle;)ei muuta kuin kaikki jolla tuota kondenssiongelmaa on niin valittamaan.

ja täytyy sanoa että paikallisessa vw liikkeessä ottivat asian vakavasti..kiitokset heille siittä

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 20.1.2009 20:44

Sain maahantuojalta vastauksen konsiovesiongelman poistamiseksi (referoitu vastaus):
Ylimääräisen kosteuden poisto järjestelmästä huollossa, pienen reiän poraaminen ahtoputkeen (jälleenmyyjiltä saadun palautteen perusteella ei aiheuta tehohäviötä tai muutä häiriötä koneeseen) ja pohjoisissa olosuhteissa keulan ritiläpeitettä käyttämällä kondensiovesiongelmaa on saatu pienennettyä.

Positiivista, että myönsivät ongelman olemassaolon ja antoivat siunauksensa ym. toimenpiteille. Nyt vaan Matadori huoltoon vikalistan kera...

Viime lauantaina Tapas oli seissyt yön yli -15 asteen pakkasessa. Lämpötila nousi muutaman tunnin aikana -15:sta -5:een aamulla ja annoin tuona aikana 2h paintinpannu esilämmityksen koneelle. Kolmannella kerralla kone suostui jäämään melko laimeasti starttia pyörittäen käyntiin...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.1.2009 20:54

Itse jaksan silti epäillä sen reiän vaikutusta muuhun toimintaan, kuin visvan poistoon.,

[avautuminen alkaa]
VW huoltojen ja maahantuojan osaamista epäilen myös.
Omia kokemuksilla on tuon BKD nykimisen selvittämisessä ym.

Menevät sieltä missä aita on matalin ja monesti jättävät jopa menemättä.

Sain ravata huollossa kun väittivät tarkastaneen päivityksen.
Vaikka oikeasti koko testeri masiinaan ei edes syötetty eri tunnus-sanoja ym eikä se tarkistanut mitään.
Ei ole vikakoodeja, ei ole vikoja ;) näin se vain menee.

Kolmannen kerran ja firman vaihdon jälkeen päivitykset tarkistettiin.
[avautuminen loppuu]

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 20.1.2009 21:16

Jep, sellainen putiikki pitäisi löytää, joka kelaa ongelmia muutenkin kuin pelkkien vikakoodien avulla. Perstuntumaa ei PK-seudulla ole Seattihuoilloista kuin Magneetista ja VW Centeristä ja Magneetissa on ainakin ollut hyvä palvelu ja tekemisen meininki tähän mennessä.VW Centerissä hoidatin vain pari pientä takuukeikkaa, joten heistä en osaa syvällisemmin kommentoida.

Täytyy todeta, että vaikka dieselillä ajaminen miellyttävää onkin pienine kulutuksineen ja mahtavine vääntöineen, olisin miettinyt vielä pariin kertaan bensasta dieseliin siirtymistä, jos kaikki nämä "featuret" olisin etukäteen tiennyt. Luojan kiitos autossani ei ole hiukkassuodatinta!!!
Luin aikani kuluksi Alfabbs:ää, koska kyseisessä merkissä on vaan sitä jotakin. Erityisesti 159 SW 2.4JTM Qtronic kiinnostaisi paljonkin mutta budjetin ja tilantarpeen vuoksi joudun ajamaan "köyhän miehen Alfalla". On sitä kondensiovettä ilmeisesti Alfankin ahtoputkiin kertynyt ja hiukkassuodatin aiheuttaa päänvaivaa näköjään merkissä kuin merkissä.

1.8 "tissimoottori" 7-pykäläisellä DSG:llä olisi kova luu, jos sillä normaaliajolla pääsee oikeasti alle 7:n litran keskikulutukseen. Uuden Avensiksen variaattoriversiollekin (1.8 & 2.0l bensamyllyt) luvataan aika pieniä kulutuslukemia...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 12:03

Kun puskuri oli irti, irrotin yhden ahtoputken.
Ja siellä ei ollut vettä!

Hieman öljyvisvaa vain...

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 12.2.2009 14:14

Sullahan oli pahvi keulalla?
Itselläni keuhkokuume on päässyt häiritsemään pilotointia mutta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=88073&start=100 threadissa kerrotun mukaisesti homma on edelleen mennyt. Ulkolämpömittari kyllä näyttää omiaan koneen lämmettyä varsinkin taajama- ja normaalissa maantieajossa. Mahtaakohan ilmastoinnin kompura tykätä hyvää, kun ilmastoinin laittaa auto-asentoon, ulkolämpömittari näyttää +5, vaikka oikeasti ulkolämpötila on -5 astetta? Kompurahan on käynnissä yli +4 asteen lämpötiloissa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2009 19:55

Sullahan oli pahvi keulalla?

Joo oli ja otin pois. Ei se peittänyt oikeastaan kuin puolet coolerista.

Ei kyl viimetalvenakaan esiintyny mitään, vaikka pahvia ei ollu.
No saas nähä nyt kun on isompi gti maski haukkaamas ilmaa.

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 13.2.2009 16:03

Jep,
Se on nimenomaan tuo keulasuojan käyttö, mikä poistaa kondensiovesiongelmat ainakin BKD-myllystä. Asia jäi sen verran itseä vaivaamaan, että olin erään Pohjois-Suomalaisen Seatia myyvän autoliikkeen Seatin työnjohtajaan puhelimitse yhteydessä ja hänelläkin Diesel Altea rupesi toimimaan moitteettomasti maskisuojan käyttöönoton jälkeen. Eikä mitään reikiä tarvitse ahtoputkeen porailla! Kannattaa ainakin Altean tapauksessa leikata ulkolämpötila-anturin kohdalle n. 10cm. halkaisijaltaan oleva reikä, että lämpötilat näkyisivät oikeina.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 30.3.2009 19:16

löysivät vian tuohon moottorin häiriö valon syttymiseen..ilmamassamittarin johtosarja vaihtoon..7 tunnin työ,eipä ole vikavaloa näkynyt sen jälkeen:)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.12.2009 16:17

Kuva
Tänään näytti tuolta...

visvaaaaaa

Pakkasta ollu -8.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 4.12.2009 9:29

Mulla teki eilen näin. Toissapäivänä pesin auton kunnolla ja tämän ansiosta oli sitten tallissa jäätänyt käsijarrun kevyesti päälle. Pakittelin pihalle ja siitä kun vanhalla tottumuksella lähdin eteenpäin ja käsijarru otti kevyesti kiinni, niin sehän sammui siihen.
Tästä kun sitten starttasin, niin oli todella vaikean kuuloista. Hetken jo välähti mielessä, että hyppäsikö jako tai jotain, kun se sammui niin laakista. ei ottanut kierroksia oikein ollenkaan..
Kuitenkin tämä "tilanne" oli päällä vain muutaman sekunnin, jonka jälkeen kaikki on pelannut normaalisti, paitsi käsijarru..

Mietin vaan, että jotakin softapuolen ongelmia siinä täytyi olla, liittyen tuohon äkillisen sammmumiseen ja välittömään käynnistykseen..

Ottaako nuo vehkeet kierroksia, paikallaan ollessa jarrua painettaessa? Liikkeellä ollessahan ei ainakaan ota..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa