Suomen sössönsöö-hakupalvelusta päivää!

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Petteri
-
Viesti:

Suomen sössönsöö-hakupalvelusta päivää!

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.12.2008 7:54

"Mirkku Sössönen moi, ihan vaan tarkastan tässä näitä teidän yrityksen perustietoja, että ovatko vielä ajantasalla täällä meidän rekisterissä. Mitäs se teidän yritys nyt tekeekään? Ihanko tosi, voi kun kiva? No sehän jännää ja hienoa... ja onkos se sähköposti tämmönen kun... ja tuo nettiosoite on varmaan vielä se... Aivan, kiitos juu. Noniin, kiitos ja yhtä edullinen 300€/vuosi palvelu jatkuu nyt sitten heihei! TUUT TUUT TUUT..."

Tuleeko muille yrittäjille näitä soittoja noin seittemänkymmentäyhdeksän kertaa viikossa? Homman nimi on aina se, että ensin kysellään tiedot ja sitten kun puhelua lopetellaan, niin äkkiä mumistaan se hinta sivulauseessa ja pyritään katkaisemaan puhelu.

Olen nyt alkanut heti puhelun alussa kysyä, että onko kyseessä maksullinen palvelu. Yleensä kysymystä yritetään kierrellä ja mutista, että "eihän nää perustiedot ole kalliit kun...". Juuri äsken soitti naisihminen numeropalvelusta X ja alkoi se tuttu litania. Kun kysyin maksullisuudesta, oli vastaus, että "tää maksaa sen minkä viime vuonnakin". Olin äimän käkenä. En ole tilannut mitään palvelua, en ole saanut laskua, enkä aio saadakaan. Tempaisepas äkkiä ne tiedot pois sieltä rekisteristä! Tytär mutisi jotain ilmaiskamppanjasta, mutta totesin etten ole semmoiseenkaan koskaan lähtenyt. Noh, toivotteli hyvät päivänjatkot ja niin minäkin hänelle. Eipähän se hänen vikansa ole, että moista sontaa pistetään suoltamaan.

Mess
-

ViestiKirjoittaja Mess » 30.12.2008 8:03

Tuosta MuroBBS threadista saat jotain vihjettä näihin, niitä on paljon liikkeellä rahastusmielessä--> http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t526759

Petteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.12.2008 8:07

Klippi murosta:

Yks pahimpia nimihuijauksia on mielestäni "Suomen 118"-puhelinluettelo... osoitekin on 118.fi. Tällä firmalla ei ole mitään tekemistä sen "virallisen" numerotiedustelun kanssa.

Tätä lafkaa edusti se aamuinen tytär. Olkaahan tarkkana!

Mess
-

ViestiKirjoittaja Mess » 30.12.2008 8:30

Tämän löysin Suoli24:stä:

Olen ollut töissä kyseisellä Suomen 118 firmalla ja voin todeta että ihan kusetusta on.

Koko homma perustuu alkuperäisen 118:n maineella pelaamiseen vaikka oikeasti näillä kahdella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000010&posting=22000000027717339

Mika B
-

ViestiKirjoittaja Mika B » 30.12.2008 9:19

osoitekin on 118.fi

118.fi ohjaa osoitteeseen http://www.118info.fi/118/ ja sivu on tyhjä. On tää touhua.. :)

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 30.12.2008 10:32

On taas yksi vuoden parhaista ajoista soitella. Monet ihan oikeat päättäjät pitää lomia välipäivinä niin sitten voidaan soitella niille sijaisille ja saada heiltä "hyväksyntä" tällaiseen. Seuraava "aalto" tulee kesälomien aikaan.
Oma numero ei enää vuosiin ole ollut minkään firman minkään päätöksentekijän kohdalla, niin ei ole tullut puheluita, mutta joskus muinoin yhden firman kohdalla luki että markkinointi, ja voi kettu noita soittajia.

Kaveri perusti vuosi sitten oman firman ja kummasteli että kovin paljon on suomessa erilaisia numeropalveluita ;)
Pari viikkoa siitä kun tiedot näkyi ytj:ssä niin oli tullut yli 20 puhelua "herra toimitusjohtajalle" ;)

sike
-

ViestiKirjoittaja sike » 30.12.2008 14:14

Kaikkista paras tapaus oli kun tuli muutaman kuukauden päästä perintätoimistolta kirje jossa perittiin tällaisen huuhaa palvelimien ilmoitusmaksua varsinkin kun palvelua ei oltu tilattu eikä laskua tullut ennemmin. Ensin ei meinannut ko firmasta saada keneenkään yhteyttä sitten tulenpalava kirje sähköpostina sinne käräjällevientiuhkauksineen jne. Sen jälkeen ottivat yhteyttä ja peruivat laskun. Vaadin myös kirjallisen vahvistuksen laskun mitätöimisestä joka ihme kyllä tuli postissa. En ole ikinä antanut lupaa laittaa ilmoituksia näihin maksullisiin palveluihin enkä anna. Jos jonnekkin laittaa niin puhelinyhtiön kautta saa toimivalle ja paljon käytetyille palvelimille tiedot. Itse en tilaa mitään puhelinmyyjien kautta jos jotain tilaan saan sen muualta ja yleensä halvemmalla. Puhelinmyynnin sais lailla lopettaa kokonaan mun puolestani.

Volkkarijermu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 30.12.2008 17:10

Tuleeko muille yrittäjille näitä soittoja noin seittemänkymmentäyhdeksän kertaa viikossa?

Kyllähän noita tulee. Kumma juttu että kaikki sössönsöö hakupalvelut on suomen johtavia tai ainakin kärkikolmikossa :)

Wolle
-

ViestiKirjoittaja Wolle » 30.12.2008 18:35

Valitettavasti tulee, ei nyt ihan seitsemääkymmentäyhdeksää kertaa viikossa ;) mutta kuitenkin liian usein. Ja kaava tuntuu olevan aina sama kuin tuossa aloitusviestissä, ollaan muka kiinnostuneita yrityksen toimialasta jne.

Puhelinmyyjille olen ottanut tavaksi sanoa, että se hakupalvelu- tms. näkyvyys, minkä kyseinen palveluntarjoaja pystyy kustannuksitta tarjoamaan, hyväksytään. Laskua on turha lähettää. Joitain olen huvikseni jälkeenpäin tarkistanut, ja onhan ne firman perustiedot siellä vaikka sanovatkin että ei ilmaiseksi mitään saa :D Taitaa olla niin, että noille hakupalveluille on tärkeää saada mainostaa että "meillä on niin ja niin monen yrityksen tiedot".

Ihmetyttää vaan, että kuka noita palveluja sitten käyttää? Googlea parempaa hakupalvelua ei ole, jos nyt haettava firma edes jonkinlaiset sivut tai muun nettinäkyvyyden omaa.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 30.12.2008 18:40

Joo-o. Näitä kyllä piisaa. Erilaisia luettelo/hakemisto rekkareita varmaan kymmenen.

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.12.2008 19:04

Juu ikävä kun joutui laittamaan ikiajat olleen gesminumeron uusiksi kun suoramarkkinointia alkoi tuleen lähes päivittäin, kaikkea kaupattiin, partakoneen teristä alkaen perseestä perämoottoriin. Nyt ei ole missään tiedusteluissa mun numeroa. Kaiken huippu on sellaiset puhelut jossa tulee ensin nauhoite 'asiakaspalvelijamme yrittää tavoitella teitä, odottakaa hetkinen' ja sitten kun odottaa hetkisen, aletaan kauppaamaan jotakin kelefinlandin liittymää??

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 30.12.2008 19:33

Silti kannattaa ottaa rauhallisesti. Mua ei ole pätkääkään ahdistanut jos joku sattuu kauppaamaan jotain. - Jos pelkää outoja numeroita / soittajia, ottaa askeleen taaksepäin ja lopettaa puhelimen käytön kokonaan..

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.12.2008 19:36

Heinäkuu oli pahinta aikaa noiden kaupustelijoiden kanssa. Heinäkuun 1 päivä 17 puhelua.... 2 ekalla viikolla noin 40 puhelua... Nyt tulee noin kerran tai kaksi viikossa.

Tapsala
-

ViestiKirjoittaja Tapsala » 30.12.2008 19:41

Joskus kuuntelin velipojan puhelua, kun sille soitti joku puhelinmyyjä, myyjä meinaan pikkasen rupes hermostuun, kun aina kun veli sai puheen vuoron se alko kyseleen "millanen sää siellä on?" ja "mitäs sulle kuuluu?" yms. yleisistä keskustelu aiheista :D Myyjä tais lopuksi lyödä luurin korvaan vaikka ei veli sille mitään siitä myynnistä vitttuillu :)

Yks kaveri oli kans puhelinmyyjän hommissa iltapuhteina. ´Muistaakseni se sai parissa viikossa muutaman tappouhkauksen ja kirottiin alimpaan helvettiin! Oli mukavia asiakkaita :D

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.12.2008 19:57

No ei se koskaan ole ahdistanut, mutta työaikaa tuossa menee hukkaan, pitäis laittaa lasku perään niille... perkele olet jossaki kepin nokassa hommissa ja luulet että jollakin on oikeasti asiaa ja sitten kaupataankin jotaki 7 päivää lehteä :)

zero
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja zero » 30.12.2008 20:21

Koko ajanhan nuo yrittää rahastaa. On jopa tullut pari kertaa suoraan laskuja, ilman soittoa yms. eli kokeillaan, jos joku vaan maksaisi muutaman sadan euron laskun.

Mutta usein ihan yhtä rahastusta on varsinaisten keltsin ja mikä se toinen on luettelon myyminenkin, "tarkistetaan onko oikein, ja laitetaanhan nämä ja nämä...". Jos et kysy niin kaikki maksaa ekstraa mitä päästävät suustansa. Hyviä ovat myös, useat nettinäkyvyydet mainostajat..mutta kyllä varmaan moni asioihin yhtään perehtymätön noihin lankeaakin. Harmi... Itse tulee aina todettua kuten Wollekin, että se minkä maksutta saa kelpaa, kiitos.
Yhteen aikaan kun noita tuli paljon, niin siirreltiin puheluita "toimitusjohtajalta" toiselle, koko firman henkilökun sai vastailla vuorollaan. Sitkein kaveri puhui jo 4 kertaa samalle "toimarille" ennen kuin tajusi homman nimen..sitten nauroi jo itsekin.

Tavaksi on tullut, että kun jämäkästi sanoo heti ensimmäisen tarjouksen kohdalla Ei kiitos, en ole kiinnostunut, hyvää päivän jatkoa, niin kyllä puhelinmyyjistä 99% on tajunnut äänen sävystä, että ei on ei. Jos ei ekalla ole mennyt jakeluun, ja vaan jatkaa myyntipuhetta, niin olen jatkanut, että ei tuhlata kummankaan aikaa ja jätetään tähän. Turha niille on alkaa huutamaan tai möykkäämään.. Silloinhan vasta kuluukin omaa aikaa turhaan.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 30.12.2008 21:22

No ei se koskaan ole ahdistanut, mutta työaikaa tuossa menee hukkaan, pitäis laittaa lasku perään niille... perkele olet jossaki kepin nokassa hommissa ja luulet että jollakin on oikeasti asiaa ja sitten kaupataankin jotaki 7 päivää lehteä :)

Eiks se mene hukkaan jo siinä, vaikka siinä soittaisi vaimo tai kuka tahansa? Työpuhelimeen jos joku soittaa, eihän se sinun ongelmasi ole jos joku firmalle lehteä / sorvia / kalsareita kauppaa..

Ja toisaalta, ei pesukonekauppiaskaan sendaa laskua, jos käyt kyselemässä asianpesukoneen tai taulutelkkarin ominaisuuksia / hintaa etkä ostakaan tuotetta. - Onhan hänkin siinä sinua palvellut ja käyttänyt työaikaansa "turhaan"

Tavaksi on tullut, että kun jämäkästi sanoo heti ensimmäisen tarjouksen kohdalla Ei kiitos, en ole kiinnostunut, hyvää päivän jatkoa, niin kyllä puhelinmyyjistä 99% on tajunnut äänen sävystä, että ei on ei. Jos ei ekalla ole mennyt jakeluun, ja vaan jatkaa myyntipuhetta, niin olen jatkanut, että ei tuhlata kummankaan aikaa ja jätetään tähän. Turha niille on alkaa huutamaan tai möykkäämään.. Silloinhan vasta kuluukin omaa aikaa turhaan.

Jep. En muista itsekään koskaan joutuneeni enempiä joutuneeni inttämään puhelinmyyjän kanssa. Sen verran on aina aikaa, että kerkeää kuulla mitä asiaa soittajalla on (jos ei ole aikaa, miksi hitossa vastaisi puhelimeen?). Jos tarjottava tuote ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta. Koskaan en ole puhelinmyyjälle kiukutellut (vaikka joskus voinut ollakin nk. vittuuntunut olo).

Koko ajanhan nuo yrittää rahastaa. On jopa tullut pari kertaa suoraan laskuja, ilman soittoa yms. eli kokeillaan, jos joku vaan maksaisi muutaman sadan euron laskun.

Varmasti on, etenki yritysmaailmassa. Jossa joku sihteeri maksaa laskuja enempiä kysymättä sitä mukaan kun niitä luukusta kolahtelee. - Toisaalta, on sekin tyhmyyttä, jos niitä laskuja joku laittaa roskikseen sitä mukaa kun tulee ja ihmettelee sitten Kauppalehden trattaa..

mije
-

ViestiKirjoittaja mije » 1.1.2009 15:09

Ja toisaalta, ei pesukonekauppiaskaan sendaa laskua, jos käyt kyselemässä asianpesukoneen tai taulutelkkarin ominaisuuksia / hintaa etkä ostakaan tuotetta. - Onhan hänkin siinä sinua palvellut ja käyttänyt työaikaansa "turhaan"

Tuo on täysin eri asia.

Jep. En muista itsekään koskaan joutuneeni enempiä joutuneeni inttämään puhelinmyyjän kanssa. Sen verran on aina aikaa, että kerkeää kuulla mitä asiaa soittajalla on (jos ei ole aikaa, miksi hitossa vastaisi puhelimeen?). Jos tarjottava tuote ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta. Koskaan en ole puhelinmyyjälle kiukutellut (vaikka joskus voinut ollakin nk. vittuuntunut olo).

Minulle soitti kerran puhelinmyyjä kun olin töissä ja ilmoitin heti että minulla on suoramarkkinointikielto, enkä osta mitään. Hän jatkoi silti kauppaamista ja löin luurin korvaan. Tämän jälkeen hän alkoi tekstiviesteillä haukkumaan, kun olin ollut epäkohtelias ja väitti ettei tuollaiset kiellot ole voimassa. Puhelimeen voi olla pakko vastata, koska sieltä voi tulla työtilauksia.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 1.1.2009 22:56

Minulle soitti kerran puhelinmyyjä kun olin töissä ja ilmoitin heti että minulla on suoramarkkinointikielto, enkä osta mitään. Hän jatkoi silti kauppaamista ja löin luurin korvaan. Tämän jälkeen hän alkoi tekstiviesteillä haukkumaan, kun olin ollut epäkohtelias ja väitti ettei tuollaiset kiellot ole voimassa.

Tuo myöskin aika erijuttu. - Herjaussyytettä kehiin.

Mulle ilmeisesti soittelee ns. alan ammattilaiset, ei muistu "huonoja kokemuksia" montakaan. En muista olleeni koskaan niin kiireinen etten ehtisi kuulla mitä myydään, siinä sitten kerkiääkin hyvin sanoa onko kiinnostunut vaiko ei. vaiko haluaako kuulla mikä sen kaupattavan härpäkkeen hinta on.

Joskus lähinnä huvitti Kauppalehden myyjä kun varmaan vartin puheli, en kuitenkaan jatkanut kun toimistollekin lehti tulee. Jäi ainakin itselle hyvä fiilis, että kaveri osas hommansa, perusteli asiat kuten pitääkin eikä puhunut paskaa. - Saa kilauttaa uusiksikin.

Duke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 2.1.2009 15:49

kyllähän näitä soittelijoita piisaa tasasin väliajoin. Yleensä jos aletaan heti uteleen yhteystietoja niin sanon vain hei hei... Tyyli kaikilla sama, eka esitetään mukavaa ja kysellään tiedot ja sitte se maksaakin vain niin vähän kuin 500€ vuosi tms.

Kahviäijä
-

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 2.1.2009 16:45

en ottanut herneitä nyt mistään mutta olisko liian iso pyyntö se ettei jengi haistattas ihan kovin ilkeesti vittuja kun toinen tekee työtään, olen nimittäin itekki kokeillu tota puhelinmyyjä hommaa, ja kuulin tarinaa kaverista joka tappoi ittensä "asiakkaiden" päänaukomisen takia. Tai no siis tokihan tyypillä varmaan oli masennusta jne. muutenkin mutta se mikä niin sanotusti katkas kamelin selän oli se yksi puhelu. Ja kun itsekkin olen kokeillut tota hommaa niin ei ihmetytä. Se on oikeesti aika hermoja raastavaa duunia.

mije
-

ViestiKirjoittaja mije » 2.1.2009 17:31

Ei kai heti tarvitse haistatella, mutta kyllä siinä vaiheessa palaa kiinni, jos toinen väkisin yrittää myydä jotain mitä en halua. Jos myyjä ei ymmärrä lopettaa kaupittelua, kun ensimmäisen kerran olen sanonut ei kiitos, niin se on täysin hänen ongelmansa mitä siitä seuraa. Tuohon työhön kun on lähtenyt, niin kyllä siihen pitää osata myös asennoitua.

Tapsala
-

ViestiKirjoittaja Tapsala » 2.1.2009 19:52

Naapurissa asuu sellanen kuuden kymmenen kieppeissä oleva ukko joka on ollu parikytä vuotta sairaseläkkeellä tikkailta pudottuaan ja viinaa kuluu sillä aika reiluun...
Yks kerta se rupes kertoon kun oli postilaatikollaan käyny et "taas tuli aku ankka" sille oli kans joku puhelinmyyjä soitellu ku se oli ollu tuhannen päissään., niin oli sit tilannu aku ankan :D toisella kertaa puhelinmyyjän soittaessa se oli tilannu kasan kalsareita, ja yllätys yllätys humalassa... ei oikeen pokka pitäny kun se kerto noista!

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.1.2009 21:58

Päihtynyt ei ole oikeustoimikelpoinen, mutta ei taida äijä sitä tietää :D

chinz
-

ViestiKirjoittaja chinz » 3.1.2009 15:18

^

Tuskin akkari niin kallis on, että itsekään viitsisin kännissä tilattua lehteä kesken tilauskauden perua... ;)

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.1.2009 17:53

Yksityisillehän on näitä keinoja ku pistää väestörekisterikeskuksee ja akelle tietojen luovuttamiskiellot ja sitte liittyy vielä robinson rekisteriin.

Yrityksistä en tiiä, mutta siellä on varmaan helpompaa yrittää tommosia pikkuvedätyksiä kun toista ei ole suojaamassa mitkään kuluttansuojat yms vaan kaikki pitäs käräjien kautta hoitaa.

TP
-

ViestiKirjoittaja TP » 7.1.2009 21:33

No kyllä jotain tämmöistä markkinointikielto palvelua tarjotaan myös yrityksille. Mulle tarjottiin tämmöistä hintaan 300-400eur/vuosi. Palvelua en ostanut. Jaksan tuohon hintaan vastata muutaman kerran kuukaudessa myyjille "ei kiitos"

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 8.1.2009 20:03

Tuttu kirjoitteli

http://www.alessioninvesting.fi/

Tuossa firma joka nostaa mun niskakarvat pystyyn. Ne ei tajua, ettei halua heidän tuotteitaan. Puhelinmyyntiä mm. harjoittavat ja ilmeisesti kun on vastannut puhelimeen, niin se on heille "kyllä kiitos". Kirjallinen reklamaatio ei edes hetkauta heitä. Ainoo vaihtoehto ilmeisesti on rikosilmoitus...niinku monet on jo tehny. Ketuttaa vaan, että saavat ilmaista rahaa kieroilemalla ja ei kai kukaan voi heille mitään

g0lfgti
-

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 9.1.2009 18:55

Kyllä meille tulee noita puheluita, mutta ne ei onneksi kohdistu minulle. Aika paljon tuntuu tulevan ja aina samat plärinät.

On niitä muitakin sankareita. Esim. Viime vuonna otettiin lehteen mainos ja kun otti mainoksen sai lehteen jutun yrityksestä.
Olisiko mennyt puolivuotta eteen päin, niin tulee taas sama mainos samassa lehdessä+ sama juttu. Laskunkin osasivat lähettää. Oli muuten savosta tämä lehti.
Savosta tilattiin myös näytekappale lakista jossa on yrityksen logo. Näytteen sijasta tulikin sitten 25 lakkia. Uskomatonta.
Lehden kanssa lopputulos oli sellainen, että mitään ei maksettu.

-VariAntti-
-

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.1.2009 21:29

On myös todella huonoja kokemuksia noista numeropalvelu ym kauppiaista. Heti sen jälkeen kun yrityksen perusti ja tiedot näky yritysrekisterissä niin alkoi puhelin soimaan jopa useita kertoja päivässä. On monesti ollut omaakin tyhmyyttä mutta kyllä noissa on mennyt enempi kun tuhat euroa mennyt niin sanotusti kulukukoiran persiisiin ilman mitään hyötyä. Osaavat kyllä perustella kantansa ja hinnoittelu ei aina ihan pidä kutinsa.

Ikävin yllätys oli 020300200 nropalvelusta kun asiallisesti soitettiin ja kerrottiin että vuosimaksu n.40€ ja sitten jtn 30snt luokkaa aina kun haetaan meidän tietoja heidän palvelustaan. Se kuulosti erittäin asialliselta hinnoittelulta ja järkevältä vrt. suurimpaan osaan muista nrotiedusteluista jotka useemman sata euroa vuodessa. Varmistin vielä myyjältä etten halua laskua siitä jos joku Inarissa tai Hki:ssä kyselee vastaavaa tuotetta vaan ihan vaan tästä lähiseudulta koska hyvin paikallista ja pientä toiminta. Vakuutti että tiedot löytyy vaan jos tältä alueelta etsitään. Sain myös käsityksen että vain soitettaessa puhelinpalveluun hinta menisi.

No sitten kun oli vuoden ollut ja lasku tuli, niin yllätysyllätys lasku olikin n.550€ ja järkytys suuri. Oli erittelyn mukaan mukamas parhaillaan useamman sata kertaa kuukaudessa etitty meidän tietoja Netistä, mistä en edes tiennyt hintaa menevän, ja lasku tosiaan sen mukainen. Soitin sitte as.palveluun melko kiihdyksissä ja kaiketi syytön as.palvelun nainen sai kyllä kuulla suoraa palautetta palvelusta. Pahoittelut siittä. No katkaisin palvelun heti ja nyt olen viisaampi enkä tietoja laita enään _mihinkään_. Ehkä puhelinluetteloon jos hinta on oikea. Vatuttaa ku pientä oravaa jolla käpy jäässä mutta omaa tyhmyyttähän se on.

Tutulla hyvä konsti saada hiljaiseksi jos oikeasti mukava ihminen yrittää kaupata jotain mitä ei tarvi. Kertoi kun oli soittanut jostain vastaavasta palvelusta ja kaupannut jotain sikahintaista systeemiä että ei ole kiinnostunut eikä tarvitse sellaista palvelua. No oli sitten ollut niin mukava naisihminen kauppaamassa että olivat puhelleet tunnin niitä näitä ja välillä oli aina yrittänyt kaupitella muttei kuitenkaa väkisin. Lopuksi tuttu oli sitten kysynyt että paljonka myyjä saa provikkaa myydessään yhden tälläisen palvelun. Myyjä oli hetken ollut vaikeana ja sitten sanonut jonkin epämääräisen summan. Tuttu sitten sanoi että anna oma tilinumerosi niin laitan sulle sen verran rahaa tilille mutta en kyllä ala ostamaan sellaista palvelua mitä en tarvitse. Oli sitten vissiin puheli loppunut siihen...

- Mikko -
-

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 11.1.2009 13:53

Tässä vierestä yrittämistä seuranneena vaimokkeen tapauksessa sekä aktiivista asiakashankintaa tekevässä yrityksessä työskentelevänä tätyy sanoa, että nämä KAIKKI "numeronetit", "enirot", "suomenyritykset" jne. ovat kaikki käytännössä yrittäjälle/yritykselle resurssihukkaa. Tuolta kautta asiakkaiden saaminen on rinnastettavissa lähinnä arpajaisiin.

Varsinkin pienyritykset hukkaavat ihan suotta rahaa näihin "puhelinluetteloihin". Markkinoinnin tarkka kohdentaminen on se, mikä asiakashankinnassa tuloksen tekee - näin ollen myös rahan.

Me emme esim. ole maksaneet tämän tyyppisiä markkinointimaksuja kuin ainoastaan Google Adwords-palveluun. Tämäkin vain siksi, että Google saatiin näin tunnistamaan nettisivut hieman nopeammin. Muuten markkinointi keskittyy muutamiin valikoituihin lehtiin sekä vanhojen asiakkaiden hoitamiseen siten, että sana leviää.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”