Auton tuonti japanista

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Auton tuonti japanista

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.7.2008 22:46

Yks tuttu on joskus tuonu japanista autoja ja meinas että on helpompi tuoda vähän vanhempia kun niistä ei vaadita jotain e-hyväksyntää tai vast.

Onko japanissa esim. Audit hyväksymättömiä täällä rekisteröitäviksi ilman jotain hirveää paperisotaa?

Luulisi että vaikka -00 Audi olisi helppo saada täällä rekisteriin kunhan on täkäläinen ohjaus ja vaihtaa meikäläisten ajovalot. Ei kai ne japaniin viedyt Audit nyt niin ihmeellisiä ole?

Vai onko se ollenkaan noin?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.7.2008 9:13

Tavis malleissa tuo ohjaus on "väärällä" puolella mut S-sarjalaisissa suomalaisittain.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 16.7.2008 18:22

Joskus asioidessani paikallisessa varaosaputkassa tuli tiskille joku nissan harrastelija, joka oli tuottamassa harvinaisempaa kärryä suomeen. Kuulin siinä sit ohimennen, et 800€ maksoi auton tuonti laivalla. Auto olis pakattuna konttiin ja vakuutettu... Tätä ei ehkä kysytty mut tuli vaan mieleen...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 16.7.2008 19:49

Tekeekös se oikeanpuoleinen ohjaus maahantuontikatsastuksesta hankalan? Eikö ne jaa postiakin apukuskin penkiltä, vai mitä tämä "täkäläinen ohjaus" nyt sitten meinaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.7.2008 20:13

Sillä ei ole väliä millä puolella ratti on. Päästönormit, kolariturvallisuus ja valot on asioita joita kytätään kun EU:n ulkopuolelta autoa tuodaan.
Viimeksi muokannut Juice, 16.7.2008 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.7.2008 20:15

Japanissa on huomattavissa määrin meikäläisella ohjauksella autoja, eli se ei olisi ongelma.

Mielenkiintoinen esim. -96 A4 jolla ajettu 58 tkm... Kaikki kun uutta paitsi jarrulevyt ruosteessa.

Muistelisin että vääränpuolen ohjauksia ei ihan heittämällä rekisteröidä suomeen. Jakeluautoilla yms. olisi joku poikkeuslupa?

Zamppa
-
Viestit: 39
Liittynyt: 30.3.2005 16:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zamppa » 16.7.2008 20:27

Muistelisin että vääränpuolen ohjauksia ei ihan heittämällä rekisteröidä suomeen. Jakeluautoilla yms. olisi joku poikkeuslupa?


Ei pidä paikkaansa. Onhan näitä japanintuonteja maa puolillaan. Ainut vaikutus ohjauksen puolella on se, että oikealta ohjattavaan saat halvemmat verot.

Jos helpolla haluaa päästä, niin tuolta.

www.mamasan.fi

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.7.2008 20:33

www.esv.fi osoitteesta löytyy yhteystiedot kavereihin jotka on tuonut japanista suuret määrät autoja, tietävät varmasti mitä kannattaa ottaa huomioon hankinnassa ja tarpeentullen hankkivat autonkin.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.7.2008 6:44

Viherkosken Kimmoltakin kannattaa kysyä, ovatten myös muutamia toimittanut!
Lähinnä nuita kiinankiikkuja mutta myös muita, kait se tuo vaikka pappatunan jos haluut..

www.japanimports.fi

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.7.2008 9:52

esv:lle tulee kaikki sinetöidyissä konteissa ja kuljetuksen hinta on paljon enempi kun toi 800€, mutta moni on "säästäny" ja ottanu normirahtina ;) esim yks 34 nissani minkä laitoin kun kone rikottu satamassa.... ja milläs todistat... monissa riittää vaan e-hyväksytyt valot misä valokuvio vasemmanpuoleiselle ohjaukselle, oikeelta ohjattavissa kuvio tietty väärinpäin, ja jos itte muutat sen niin ei oo enään e-hyväksytty ;) ja jos polttoainepuolesta tarvii paperit niin e-hyv. turvatankki riittää siihen ;) mut kyl tommosen audin luulis saavan helpostikin leimaan, kun tosiaan saksanmallista valot ottaa, tosa 00 paikkeilla on jo paljon tarkempaa silti kaikki, kannattaa konttorilta kysyä mitä lappuja vaatii

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.7.2008 10:35

OT:
onkohan siitä lakiesityksestä joka pari-kolme vuotta sitten tehtiin että vuodessa sais tuoda omaan käyttöön yhden "ei-e-hyväksytyn" auton kuulunut mitään? Täälläkin siitä joskus jeesusteltiin.

OT over.

Onko japanissa olemassa paikallista nettiautoa vai myydäänkö ne kaikki niillä hemmetin huutokaupoilla?

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 17.7.2008 10:43


H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2008 21:51

Tuon tutun viimeisin tuonti oli Audi ja se ei tarvinu muuta kuin tän puolen liikenteen ajovalot.

Se meinaskin että uudemmat olis hankalampia tuoda ja siks se on pitäytyny noissa vanhemmissa.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 17.7.2008 22:06

Tämmöstäkin on tullut kuultua että lasit pitäisi olla E-hyväksyt. Samaa tavaraa alunperinkin mutta kun se helvetin kirjain tekee niistä jotenkin parempia. Varmasti jossain menee heittämällä ja toisella konttorilla vaaditaan vaihtamaan tupakansytytin hyväksyttyyn.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2008 22:35

Luulis ettei Audi tee monia laseja vaan japaninvientiin menis samat lasit kun muualle maailmaan?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 17.7.2008 22:37

No nuo E -hyväksynnät on ihan samaa paskaa kuin vesijettien CE -hyväksynnät.
Voit oikeasti saada rajunkin vesijetin "amerikasta" todella halvalla, mutta et voi tuoda tänne kun puuttuu CE -tarra... Pelleilyä ja rahastusta... Tasan samoja vehkeitä joita ei kukaan erota jos tuon tarran painattaa itse.

Sorry OT, mutta näin tässä fucking kommarimaassa oikeasti nykyään eletään.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 20.7.2008 10:53

Tuskin hyväksynnät ihan turhaan on tehty. Kaikki eivät tiedä kaikista laitteista kaikkea (=tavalliset kuluttujat) ja heillehän paskaa voi syöttää.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 20.7.2008 11:47

Luulis kuitenkin, että nykyaikana saataisiin kuitenkin maailmanlaajuiset hyväksymiskäytännöt käyttöön.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2008 12:06

Ainakin tuo CE-merkintä on aika lämmintä kakkaa kun tuotetta ei välttämättä ole edes tutkittu mitenkään vaan valmistaja lupaa että se täyttää vaaditut kriteerit.

CE-merkintää voi hakea direktiivin alaisille tuotteille monilla eri tavoilla. Joissakin tapauksissa riittää valmistajan vakuutus ja joskus merkinnän saamiseksi on käytettävä kolmatta osapuolta mm. ilmoitettuja laitoksia.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 20.7.2008 23:24

Tein aikanaan (joskus -95) semmatyön noista CE-merkinnöistä ja referoiden se 99% tapauksista valmistajan lupaus "lupaan kautta kiven ja kannon että tämä vehje on EU:lle sopiva ja jos ei ole niin hattuni syön." Oikeasti tuon pitäisi olla siten että tuolla CE-merkinnällä taattaisiin se että jos jotain sattuu niin valmistaja on tuon lupauksen mukaisesti sitten vastaamassa mahdollisista korjauksista, tuotteen aiheuttamista vammoista jne. Näppärä kiinanpoika perustaa tietenkin jonkun bulvaanifirman jonka nimissä tuon lupauksen tekee ja jos homma menee reisilleen niin sitten firma nurin.

EDIT: ja sitä päivää ei nähdä että olisi maailmanlaajuiset yleiskattavat standardit. Onhan meillä jotkin SI-järjestelmän mukaiset mittasuureetkin, kaikkihan ne tuntee, vai?
Ja mitä ne CE/TUV/ANSI hyväksynnät on, ei ainakaan kauppapolitiikkaa, eihän toki. Joka suuntaan noita on, että ei se EU ainoana tässä huseeraa. Tosin yksi pakko esimerkki on kertoa, kun sinulle tulee EU alueelle vieraita he eivät voi ostaa adapteria jolla esim. Etelä-Amerikassa pelaava partakone toimisi täällä, ei koska se aparaatti voi mennä rikki-särki ja aiheuttaa vamman. Helssinki-Vantaalla taas myydään adapteria jolla saat pelaamaan oman koneesi lähes millä kura sähköllä vaan, se on taasen turvallista ;)

rolla
-
Viestit: 116
Liittynyt: 28.7.2003 21:46

ViestiKirjoittaja rolla » 24.12.2008 19:54

Jos ostaisin japanista vaikkapa audi rs4:n. Onko noissa mitään teknisiä eroavuuksia euromalleihin? S ja RS sarjalaiset näyttäisi olevan vielä vasurin ohjauksella, poislukien uusimmat.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 24.12.2008 20:29

en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 24.12.2008 22:05

en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...

Paikkaansa pitää. Tästähän nyt on viimeaikoina käyty kädenvääntöä AKE:n kanssa. Ja mikä hienointa koskee oikeastaan vain noita JDM-autoja. Euromalleissa painot on merkitty erilailla ja ongelmaa ei ole.

jala
-
Viestit: 334
Liittynyt: 23.7.2003 12:26

ViestiKirjoittaja jala » 2.1.2009 20:49

en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...


Paikkaansa pitää. Tästähän nyt on viimeaikoina käyty kädenvääntöä AKE:n kanssa. Ja mikä hienointa koskee oikeastaan vain noita JDM-autoja. Euromalleissa painot on merkitty erilailla ja ongelmaa ei ole.


Kolmepaikkaista yrittivät aluksi omastakin Subarusta vaikka oli vastaavuustodistuksessa euroopan massat. Pienen taistelun jälkeen autosta tuli 5 paikkainen. Tämä oli konttorin omaa sooloilua, AKE kyllä hyväksyy tuollaisen todistuksen, se vaan piti takoa konttorin ukkojen kalloon.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa